Poslední recenze (14)
Requiem za sen (2000)
Tak i po dvaceti letech má tenhle film pořád grády. Naprosto jsem si užil Aronofského režijní umění a hluboce se klaním puntičkářům ve střižně. Práce s kamerou byla neotřelá, řekl bych až avantgardní, ale ve filmu si to všechno krásně sedlo. Na začátku, vé scéně krádeže televize, by v jakémkoliv jiném filmu vypadala ta obrazovka rozdělená na půl nepatřičně. Záběry skrze klíčovou dírku by v rukou průměrného režiséra byl roztřepaný nic neříkající chaos, ale tady Darren přesně věděl co chce ukázat a jak to chce ukázat. Vzpomněl jsem si na film Revolver, jak animované scény do filmu vůbec nepasovaly, jak groteskně vyzněly. Zajímavé je i srovnání tehdejších Spojených států s těmi dnešními. Komentář píšu v období protestů kvůli smrti černocha Floyda, kterého zabil policista. USA očividně vůbec nemají zájem na tom, změnit svou strategii v boji proti drogám, své zdravotnictví nebo svůj přístup k rasové a genderové diskriminaci. Jinak by posledních 20 let, dvě dekády nevídaného technologického, ekonomického a civilizačního vzestupu, nějak zužitkovaly. Tak nějak se bojím o osud USA, a tím pádem o osud celého Západního-liberálního světa. Kdo pokud ne Yankees ochrání svět před čínským komunismem nebo ruským oligarchismem? Nebo už snad "The best country in the world" překročila Rubikon a globální éra růstu a blahobytu nabrala směr po spirále do nejhlubší stoky? Když se podívám, jaká dvě individua opět kandidují na prezidenta v "home of the brave", možná že ano.
Bitva u Midway (2019)
Nakonec to dobře dopadlo. CGI bylo sice odbyté, zvlášť při potápění Pearl Harboru, ale ve zbytku filmu to již bylo lepší. Herecký potenciál silně nevyužitý a scénář taky pokulhával, nicméně šel jsem na film s vědomím, že jej točil Emmerich a ne Nolan. K lepšímu hodnocení jsem se nakonec přiklonil díky tomu, že se alespoň drželi historických faktů, a taky díky přehledným leteckým soubojům.
Power Rangers: Strážci vesmíru (2017)
Už dlouho jsem se u filmu tak moc nenudil. A herecké výkony na úrovni 0,0