snob

snob

Barnabáš Bullerbyn

okres Děčín


24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 28.10.2018  23:51

    Proč mám pocit, že od scény s opicí to získalo odér propagandy newspeaku? Ne že by tam nebyl už předtím, ale od zmíněné scény to bylo takové až bolestně očividné.

    • 7.10.2018  11:51
    Vláda (TV seriál) (2010)
    *

    Tedy, měl jsem pocit, že podobné agitační filmy a seriály jsou v naší republice přijímané tak trochu s rezervou, protože podobně agitačních a těch zdánlivě politicky správných kousků jsme měli možnost zažít neúrekom. Vždyť je to jen líbivější verze politiky Angely Merkelové a spol. Impotentní, vždy rychlošípovsky správná a bez poskvrnky. A hlavně, tak pokrytecky lživá. Ten seriál byl esencí manipulace.

    • 14.9.2018  16:04

    Zbytečně brutální a vyhrocené, zbytečně nepřirozené. Ač v mnohém poutavé

    • 18.8.2018  21:46

    Veganský džihád o krásném novém světě. Samotnou, a jistě nosnou, myšlenku odmítání masa, žel bohu, podělali odpuzujícím fanatismem. Bylo to tak zlé a vymezující se. Och jé, takhle se to nedělá.

    • 10.2.2018  00:44
    Obr Dobr (2016)
    odpad!

    Kniha Roalda Dahla byla cynická, krutá, vtipná a společensky kritická. Jak to tak bývalo v jeho zvyku. Spielberg z jeho příběhu a charakteristické chmurnosti pro děti udělal strašnou šmíru plnou mydlinek a pentliček a děsivě poplatných vtípečků. Zkrátka tradiční hollywoodské vykostění myšlenky a nadnesení pouze formy. No to jako kde to, do prdele, jsme. Film na velmi volné motivy knihy Roalda Dahla.

    • 13.8.2017  01:08
    Dozvuky (2012)
    *

    Film s příliš mnoha nelogickými nedostatky, které se tváří jako sám život a přitom jsou umělé a z prstu vycucané. Kdo vyrobil náhrobky? Toť zásadní otázka. Film naplněný patosem. Historie není patetická.

    • 25.11.2016  00:12

    Film s potenciálem něco říct, někam někoho za ručičku dovést, se závěrem ze Strážní věže, která se rozdává zároveň s vírou v Jehovu. Závěr šel proti samotné myšlence celého filmu. Postavil ji na hlavu. Zničil ji. Kdy a proč došlo k podvolení hlavních postav? Lucerny z IKEY do takové rodiny nepatří.

    • 15.11.2016  22:25
    Feeler (2016)
    *

    Hudba se smyčkou úvodní znělky Večerníčka, u které se ovšem nedočkáte milého - dobrý večer - je podkladem pro vyumělkované trvání na tom, že člověk je něco víc právě proto, že dělá i velmi neužitečné činnosti. Umění osloví toho, kdo je ochoten se nechat oslovit nebo odpudit. Je hezké, že i v této "meditační" epilepsii je pro umělce středobodem žena. Ale nevím, jestli umělcovi za podobnou tvorbu večer v posteli dá. Ale není to jen o tom, že. Třeba večery tráví umělec se ženou zabořeni do rozboru Hegelova postulátu a pak, v noční tmě a vlastním osamění, tiše onanují nad nenaplnitelnosti společenské ignorace, které jsem hrdým zastáncem a zás-tupcem. Jak je slastné být hloupým a nevidět v tomto díle přínos.

    • 1.10.2016  00:32
    Gummo (1997)
    **

    Film o hlouposti, nelidskosti, film hrající si na sociální sondu do společnosti. Ale je tak jednoduché vybrat několik retardovaných objektů. Absurdita jejich tuposti pak film natočí sama. Sdělení takové, že žádné. Být umělcem neznamená, že musím být zároveň kreténem. Tvůrci aspirovali právě na umělce - kretény.

    • 2.5.2016  03:10

    Pražští umělci si zase začali představovat, jací že to žijí na vesnicích lidé. A zase jim to moc nešlo. Tupé buranství, alkoholismus, prostituce. Takové pojetí už nejde brát ani s nadhledem, nejde v něm hledat něco víc. Protože hledá-li člověk, najde jen pražského skřeta, který pohrdá, pohrdá, pohrdá a nenávidí a pohrdá, čímkoliv jiným, než je on sám. A to samo o sobě vypovídá víc o Pražácích, nežli o nepražácích. Film byl krutě přímočarý, bez nosné myšlenky, psychologie postav byla výsměšná až karikující. V Praze tomu určitě říkají sonda do duše národa. Jinde tomu jistě říkají šmíra. Špatně předstíraný moravský dialekt musel nasrat skutečně hodně lidí. Že vám není stydlo, umělci z Prahy.

    • 24.4.2016  09:06

    To německé sebemrskačství za druhou světovou už se pomalu stává takovým... no... unavujícím. Obzvláště, když ve filmu září dětské hvězdy, na jejichž příkladu si máme uvědomit, že zlo je opravdu velké, velké a o to větší, když musí trpět ty nevinné duše. Kdy už si Němci konečně o druhé světové začnou točit komedie - tu osvěžující a smířlivou sprchu, která z lidí dělá skutečně lidi. Utrpení z lidí lidi nedělá. Obzvláště ne neustále připomínané utrpení. Samotný film byl takový bez citu, bez emocí, bez skutečného příběhu.

    • 24.4.2016  08:57
    Pohádka pohádek (2015)
    odpad!

    Další z mnoha ukázek toho, že hovno má hodně forem.

    • 5.2.2016  12:20

    Jak je ta naše existence mlžná. Jak jsou ty představy zítřka naivní. Nikoliv snění, ale realita. Sehnutí, vysmívající se potajmu ostatním, chudí duchem na povrch, bezduší uvnitř. A kolem se jako had z ráje omotává touha těch ostatních, těch jiných, být součástí, ale zároveň naprostý odpor, snad až pudový odpor, mít s tím cokoliv společného. Protože existence, ta obyčejná, je tak... obyčejná. A přesto v ní lze nalézt poklady, ke kterým jde upřít zrak. Jen je smutné, že je to pouze klam a faleš, předstírání. Tento svět je pláčem těch jiných, pláč nad nesmyslností malosti.

    • 2.2.2016  21:35
    Návrat (2003)
    **

    někdy se snese jen kumšt - umíš? tak tvoř. je vcelku jedno, že ti v tom někdy něco někde lavíruje a sem tam je to trochu mimo mísu - ale to pak musí být kumšt. Návrat má v sobě něco kumštovního, ale ne natolik, aby to utáhlo film, který je prodchnut scénáristickými nedodělky. U pomalého zadumaného filmu, kde děj nemá prioritu, kde prioritou je vývoj postav, vztahů, emocí, hraje děj sakra důležitou roli. Odporuje si to? Neodporuje. Protože máte-li nenáročný vývoj děje a v tom ději je nějaká vyložená volovina, praští to do očí jako kladivo a tím se začne rozpadat celá ta fraška s výstavbou postav a jejich vztahů. Nedůvěryhodné.

    • 2.3.2014  01:21

    Jediný, co ve mně film zanechal, jsou ošklivý obrazy. Sdělení takový, že žádný. Do stoupy s takovou tvorbou.

    • 15.2.2014  01:49
    Nový život (2002)
    *

    Umění, které má opěvovat krásu (třebas i krásu hnusu a zmaru) se změnilo na blití beze smyslu. Jak je jednoduché a samoúčelné a laciné točit sled dekadentních obrazů, řevů a ejakulací. Film si od diváka energii bere, ale žádnou mu nevydá. Bylo-li by možné film personifikovat, tento by byl zasmrádlým bezdomoveckým upírem, jemuž jste dali bůra a on chce dalšího a pak dalšího a dalšího a pak vás ošuká. Kladivem. Které si koupil za vaše bůry. Samozřejmě, že vás ošuká tím problematičtějším koncem do té problematičtější díry. Nelze, aby to bylo jednodušší. Život je totiž sled hrůz, jak tvrdí tvůrci této sračky.

    • 6.9.2013  00:16

    Americký establišment se rozhodl k edukaci obyvatelstva, kde vysvětluje, že autismus je vcelku fajn, člověk se zamiluje, zasouloží, zasměje, přátelé si najde, práci a je mu celkově lépe, než obyčejnému člověku, který si pod pojmem autismus představuje nějakou směšnou vyhlášku Ministerstva dopravy. A přitom za všechno může pediatr, ten kazisvět.

    • 5.5.2013  04:07
    Korunovační klenoty (2011)
    odpad!

    Film, jehož sdělení je následující - 1) Plačící ženy jsou mutanti 2) Ve Švédsku žijí mongoloidní lochnesky 3) Homosexualita je přirozená 4) Koule jsou někde nad žaludkem 5) Hollywood se přestěhoval do Švédska 6) V nebi rozhodně nejedou přes energetické normy EU 7) Policajt je hodný, chápavý, moudrý, milý a spravedlivý 8) Hra vysokou holí se při hokeji neodpíská, pokud hráč předvede čtvernou otočku doleva zakončenou poskočením či poklekem 9) Zlato se vyrábí neplacením složenek plynařským společnostem 10) Blbost už se nedá vyvážet, protože je všude

    • 20.4.2013  00:41
    Nádherné bytosti (2013)
    odpad!

    Prý bude další díl. Když na sebe první dost vydělá, ovšem. Tady si nikdo neváží příběhu, ale pouze peněz. Pokud jste si Ethana a Leničku oblíbili, tak naražte pípu, ožerte příbuzenstvo a na trakařích je v počtu větším než malém nakulte do sedaček nejbližšího kina. Třeba Ethan díky tomu v druhém dílu zasune, co my víme.

    • 20.4.2013  00:38
    Našrot (2013)
    *

    30% Američanů navštěvujících vysoké školy je negramotných. Jakýsi skutečný průzkum. Ne, že by neuměli číst, jen nedokážou porozumět čtenému. Ve filmu Na šrot jich uvidíme celou plejádu. Gramotnost bychom spolkli leda japonsky laděnému Jeffovi, ale jen protože máme zafixované, že Japonci jsou výjimečně inteligentní. Dle ukazatelů budeme ovšem sledovat spíše výjimku potvrzující pravidlo. Negramotní ve filmu budou všichni. 30% amerických vysokoškoláků je negramotných, film si na sebe tedy vydělá s přehledem. My bychom se měli zaměřit na něco sofistikovanějšího a ne plnit peněženky někomu, kdo si chce jen vydělat, ne za to člověku předat hodnotu.

    • 20.4.2013  00:35
    Láska (2012)
    ****

    Hanekeho film je pomalý, je klidný a zároveň i šokující. Nahotu stáří, kterou filmem odkryl, může kdekdo považovat za nekorektní. Teď je přeci v kurzu před vlastní smrtelností zavírat oči. Ale to, že nevidíte vlastní smrt, neznamená, že nezemřete. Možná už zítra.

    • 20.4.2013  00:32
    Taxidermia (2006)
    *****

    Film je šokující, hnusný, ba přímo odporný, ale přesto krásný. Útlocitné dušičce skane z koutků úst čurek zvratků, ale ta méně citlivá bude polykat příval chuťových pohárků, které se na tu chvíli přelijí do očí, kde si budou laskat krásné pojetí doby, kdy jedna od druhé odlišuje se, jak odlišovat by se měla. Film je natočený s mistrovskou kadencí. Nelze než doporučit.

    • 4.4.2013  01:49
    Havran (2012)
    *

    Ohavně byly zahrány hlavně Púovy emoce. Cusack je všechny odehrál podle stejného metru. Pootevřenými ústy. V divákovi tak byly vyvolávány myšlenky na to, že Pú musel být buďto mírně debilní, nebo musel nosit v nose polypy a bez pootevřené pusy se udusit. Pootevřenou pusou a mdlým pohledem řešil Cusack rozbroje s potenciálním tchánem, únos potenciální nevěsty, veselí na vyšetřovně i zamilované pohledy. Jediný přínos, který film provázel, byla informace, že Alice Eve má ňadra a že ta ňadra jsou asi hezká. Což nelze říci ovšem o celé Alici Eve.

    • 4.4.2013  01:41
    Vinou lásky (2011)
    ***

    Film je označován za intelektuální onanii nad mrtvým tělem prostitutky. Ano, Sion Sono těká od bradavky k bradavce, ale vyhřezlé sperma utírá nikoli papírovými kapesníčky, ale stránkami vytrhnutými ze spisů Nietzscheho, Hegela či Schopenhauera. Což vás může přivést k domněnce, že Japonci jsou velmi zvláštní rasa. Krutá, bezcitná, ale tak, tak zajímavá.

    • 24.10.2012  20:19
    Shuffle (1981)
    *****

    Hlavní postava je hned od počátku pronásledována agentem. To je vlastně jediná zápletka. Co z ní lze vyvodit? Svobodný člověk je vržen, po absolvování povinného i toho dobrovolně povinného vychození školy do světa, kde vládne zlo. Zlo? Ale jistěže zlo, každý člověk je ve své podstatě dítě, hravé, nevinné, naivní. Střetem se zrůdně zkaženým světem, který je naplněn odíráním chudých a vražděním nevinných, se člověk většinou přizpůsobí a stane se sviní nebo obětí, anebo se pokusí zůstat svobodným. V tu chvíli po něm ovšem vyběhne celá smečka ohavů vyžadujících poslušnost a příslušnost. A začne běh a je to běh doslova o život. O svobodný život.

    • 26.9.2012  19:48

    Film je to tak krásně poplatný době. Dokonale lahodící oku nynějšího konzumenta. Plný násilí, siláckých řečí, které se pod Caveovým perem mění v něco obyčejného. Nick Cave má rád chlapáky snad až do mramoru tesatelné. Jakmile muž koulemi dokáže vytírat pro tu enormní velikost i podlahu, můžeme předpokládat, že o nich sepíše film, nebo píseň. Nick Cave je totiž muskulaturní floutek, který umí dělat hudbu, umí čurat ve stoje, umí toho mnoho, ale poslední z jeho činností, tj. sepsání scénáře pro film Země bez zákona, se mu věru nepovedla. Námět tisíckrát viděný, konec happy endem zbytečně rozřezaný na kusy. Velkým tahákem jsou Caveovy vtipy. Je bez diskuzí, že Cave dokáže rozřehtat svým nemile cynickým humorem i náhrobní kámen. V tomto filmu ovšem, ač měl několikrát náběh, spíše rozplakával kameníka a náhrobní kámen nechával chladným.

    • 14.9.2012  22:36
    Spider-Man 3 (2007)

    Sprostá imperialistická prasata z amerického Hollywoodu došla v učebnici přírodopisu ke kapitole pojednávající o pavoukovitých. Již potřetí. Po zhlédnutí Spidermana 3 jsem nucen konstatovat, že si ročník zopakují pro naprosté nepochopení i počtvrté.

    • 14.9.2012  22:33

    Je t'aime moi non plus je film surový a zároveň syrový. Neočekávejte políbení růžovými křidélky Amorovými. Neočekávejte zasněnou atmosféru lásky. Zamilovaný pohled stíhá facka, po koitu následuje zhnusení. Láska je ve filmu odhalena jako lživá praktika aplikovaná jen za cílem získání převahy. Odpadová politika výrobců zamilovaných psaníček, jež se filmem kompostuje pod nánosy ztracených iluzí a snů, které pukly dřív, než mohly probudit v člověku nějakou naději. Krásný film o ošklivých věcech.

    • 14.9.2012  22:30
    Milí lidé (2010)
    *****

    Smukke mennesker je velmi depresivní film. Vězte, že pokud si k němu připravíte popcorn, zaskočí vám v hrdle. Ne, ani Heimlichův zákrok nepomůže. Snad kdybyste si vylomili nohu z kyčle, snad kdybyste si zarazili sanici, pak, možná, zarputilá kukuřice vyskočí. Po dokoukání budete mít nutkání zabalit se do cukrové vaty a prostým lízáním se dopracovat ke smyslu života. Je jím láska? Po zapnutí filmu se vám může stát, že vaší myslí potáhnou myšlenky na to, že hledíte na nejlepší a zároveň nejhorší film svého života. Dánské odhodlání dát světu i něco jiného než depresi končí depresí. Smukke mennesker, světe zboř se, končí happy endem. Dánským depresivním happy endem. Ale tak to prostě je.

    • 14.9.2012  22:28
    Med (2010)
    *****

    Možná si říkáte, že z Turecka můžou vzejít jen slaměné chýše naplněné k prasknutí fakíry co každou chvíli, jen tak, aby řeč nestála, foukají z košů krajty a šplhají na lana, která očividně nemají nikde uvázání. Ale chyba lávky. Filmem Med se Turci až nehezky odkopali. I u nich může vzniknout nebezpečně krásné umění naplněné poetikou a smutkem veškeré existence. Jaká to radost truchlit nad sebou samými už jen proto, že jsme živi. Film je pomalý. Jako slimákova existence. Krásný. Jako motýlí řiť. Cizokrajný. Jako sousedův žlučník. Intelektuálně na výši. Jako snacha tetičky prezidentovy ženy. Svůj. Jako láska při předstíraném orgasmu. Film Med, je film, který vás bude bavit, i když ho za to budete proklínat. Probuďte se jen proto, abyste mohli zase elegantně zachrápat. Šup ho, Turek zase útočí. Zase nás bere ztečí.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace