Recenze (156)
Ještě jedno jaro (2022)
Velmi přesně natočený dokument o epidemii pravých neštovic. Zpětně člověk musí ocenit jugoslávské státní zdravotnictví. Ale k samotnému filmu. Pomalu ubíhající roztřesené záběry nejsou pro každého, ale na druhou stranu jste přímo u toho. Hudební/zvuková stránka filmu je místy velmi nepříjemná a zvyšuje celkovou temnou atmosféru. Doporučuju vidět i z toho důvodu, že nyní (červenec 2022) se do Evropy vrací virus opičích neštovic a film přesně zachycuje rychlost šíření této choroby i její hrozivé nebezpečí.
Musíte se přijet podívat (2022)
Nemusíte se přijet podívat. Nemusíte ani tento film vidět. Tvůrci tvrdí, že je to film. Není. Po pěti minutách jsem chtěl odejít a po další půl hodině jsem usnul, ikdyž k tomu běžně potřebuju prášky na spaní. Ocenění porotou MFF KV absolutně nechápu.
Nadějné léto (2022)
Forma, která na plné čáře zvítězila nad obsahem. Film stojí vidět pouze kvůli výborné kameře a skvělým záběrům. Íránské reálie, které nejsou vysvětleny, ovšem komplikují pochopení filmu a mohou řadě divákům unikat. Celý film divák jen tuší, co se na plátně děje a proč na sebe postavy křičí a rozčilují se. Motivace hlavních hrdinů je nejasné a spousta věcí zůstává nezodpovězených. Ocenění festivalovou porotou absolutně nechápu, protože řada jiných filmů na MFF KV byla daleko srozumitelnějších a jejich motivy obecně přenositelnější.
V prach se navrátíš (2022)
Love story z chudého čínského venkova, kde i přes snahu čínské vlády stále žijí lidé od sklizně ke sklizni. Velmi přesné herecké výkony a krásně napsaná hlavní postava. Železňák (čtvrtý bratr) je trochu introvert, ale pracant, který vyznává férovost a dodržování slibů. Jeho obdivuhodná vytrvalost táhne dopředu celý film, jeho hendikepovanou ženu i vozík s oslíkem. Střed chudého světa hlavního hrdiny je konfrontován s přezíravým postojem místního zbohatlíka i čínské vlády, která o osudech lidí rozhoduje od stolu.
Pět ďáblů (2022)
Mysteriózní film, aneb jaké je vidět svět očima malého dítěte. Vizuálně podmanivá podívaná s originálním scénářem.
Amerika (2022)
Režisér Cukráře přichází s dalším milostným trojúhelníkem, ale tentokrát bez gay tématiky. Kromě kvalitních herců musím ocenit hudbu, vizuální stránku filmu, krásu izraelské přírody a především střih. Režisér přesně ví, kdy má film posunout dál, aby nezačala nuda. Film vznikal v české koprodukci, která ovšem zahrnovala pouze postprodukci - hudbu, zvukové efekty, barevné korekce obrazu.
Kousek nebe (2022)
Když jsem se po třech hodinách filmu podíval na hodiny, zjistil jsem, že uběhla pouze hodina. Film jede v pomalém až téměř dokumentárním tempu, ale právě to zachycení obyčejného života ve švýcarských Alpách z něj činí zajímavý snímek. Film táhne také herecký výkon hlavní hrdinky.
Hrdinové dělnické třídy (2022)
Drsná srbská černá komedie o souboji líných stavebních dělníků s podvodnou realitní společností. Kromě mladého manželského páru v jednom záběru tento film neobsahuje žádnou kladnou postavu. Film nemilosrdně kritizuje srbskou společnost včetně církve a televizního zpravodajství. Humor je velmi brutální a pro každého asi není. Za mne však 70 %
Obi-Wan Kenobi (2022) (seriál)
Scénář lepší tento seriál potřeboval by.
Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022)
Jako hororová parodie to funguje a přiznejme si, Sam Raimi horory umí. Spíš je otázka, jestli film funguje jako součást MCU. Dneska už pomocí triků je možné vytvořit jakýkoliv vesmír a pokud máte rozpočet Marvel Studios, tak se nemusíte moc omezovat co do filmu ještě přidáte. Film tak působí jako směs všech možných utržků a odkazů až skoro připomíná filmové parodie z 90. let, ale ty byly vtipné právě nedostatkem v rozpočtu.