Riddick77

Riddick77

Jaroslav Mrázek

okres Praha
doktorand na FHS UK & New Orleans Saints Fan

homepage

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 16 23 30
    • 13.12.2018  11:42
    Oni a Silvio (2018)
    *

    Popisek "životopisný" v případě téhle zbytečné a obsahově vyprázdněné vyhoněniny pobavil. Po hříchu to však byl jediný zábavný moment, neboť obecně snímek nefunguje v žádné z myslitelných rovin či kategorií. Alespoň pokud to berete tak, že film jako médium má člověka (jakkoliv) obohatit. Bohužel, Sorrentinův poslední kousek mi spíše něco vzal. 1/10 (za scény s manželkou).

    • 29.11.2018  21:27
    Oklamaný (2017)
    **

    Nejvíce vypovídající je, že všichni primárně chválí podmanivý vizuál. Proč? Protože jinak je to totálně zbytečné a obsahově vykastrované. Ztráta času... ale pěkně nasnímaná :) 3/10!

    • 5.11.2018  11:02
    Galveston (2018)
    ***

    Potenciál dozajista nevyužit, avšak pořád se jedná o dialogově solidní, poctivě natočené a atmosférou nasáklé drama ze špinavého texaského venkova. Problém spočívá ve schematičnosti již posté recyklovaného motivu. Mélanie Laurent prostě nepřínáší látce a žánru žádnou přidanou hodnotu, tudíž snímek osciluje kolem lehoulinkého nadprůměru. A to zejména díky skvělému Fosterovi, uhrančivé Elle Fanning a několika výtečným scénám. 6/10!

    • 1.11.2018  22:57

    Čirá radost! Tohle není klasický životopis, ale přiznaná oslava jedné hudební legendy. A v tomto případě vše šlape dokonale. 9/10

    • 26.10.2018  21:40

    Robinova exhibice a nepovedená.

    • 11.10.2018  10:34

    Bradley Cooper si pro svůj režijní debut vybral předělávku romantického hudebního dramatu Zrodila se hvězda, v němž se opětovně pokusil zachytit konflikt mezi slávou, úspěchem, závislostí, lidskou zranitelností a láskou. Snímek plný energie, emocí, skvělé hudby a nadstandardních hereckých výkonů zejména v první polovině šlape jako hodinky, aby následně trošku zpomalil a vjel do předem vyjetých žánrových kolejí. Dramaticko-romantická linka je jistě předvídatelná, avšak těžko Cooperovi právě tohle vyčítat. Dokázal nesčetněkrát odvyprávěný příběh zabalit do atraktivního a svěžího balení, k čemuž mu dopomohl nejen evidentní cit pro režii zkombinovaný s všudypřítomným nadšením pro věc, ale rovněž dokonalý casting, minimálně dva výjimečné herecké výkony a nadupaný soundtrack. Lady Gaga je jako Ally naprosto famózní!

    • 2.10.2018  09:37
    Little Italy (2018)
    ***

    Emma Roberts je tu naprosto neodolatelná a jelikož mám pro její krásný úsměv velkou slabost, tak mě tahle předvídatelná romanťárna docela pobavila. 6/10!

    • 19.9.2018  21:41

    Shane Black udelal z nejstylovejsiho vesmirneho lovce beckovou poutovou atrakci, v niz, bohuzel, nema misto ani logika, natoz napeti ci dynamicka akce. Je mi lito, ze to rikam, ale snad to nevydela, protoze o naznacene pokracovani (WTF!!!!) vazne nestojim. 4/10!

    • 16.7.2018  21:30
    Mrakodrap (2018)
    ***

    5/10

    • 21.6.2018  21:41

    Nepříjemně nevyvážené, mírně zavádějící a stroze černobílé, leč forma poutavá a relativně solidně vypointované. Ale šokující či jakkoliv objevné v žádném případě. Trošku mi příjde, že tvůrce je hodně zhrzelý reformista, který poněkud zapomíná na vícevrstevnatost reality. 5/10 a zklamání, šeď a průměr.

    • 2.6.2018  21:24

    Překvapivě hodně dobré. 8/10

    • 18.4.2018  10:31
    Foxtrot (2017)
    **

    Jedna či dvě scény nedělají film a hutné drama o vině, odpuštění, tradici a militarismu jako národní konstantě není přece výjimkou. Nejenže je Foxtrot neúměrně dlouhý a úvodní expozice délkou naprosto ubíjející, ale rovněž povětšinu času jen jemně klouže po povrchu, aby nakonec splašeně upaloval směrem k vytoužené katarzi. Ta se ale nedostaví, neboť chybí dynamika, energie, emoce a vypiplaný narativ. Vizuální pohrávání si s materiálem baví chvilku, pak začne spíše otravovat. A nezachrání to ani velbloud, který je jako symbol zdaleka nejzajímavějším aspektem. 4/10

    • 13.4.2018  22:33
    Útěk (1972)
    ***

    Až moc nesmyslných rozhodnutí, zkratek a nelogičností (zhruba tak jeden nesmysl na 20 minut). Nicméně tempo zběsilé, chemie ústřední dvojky dokonalá, hlavní ženská postava perfektně napsaná, nekorektní a krvavé dostatečně. 6/10

    • 21.3.2018  22:47
    Velká hra (2017)
    ***

    Spíš nuda... a měl jsem skvělou společnost... fakt hyperskvělou...

    • 16.3.2018  11:20
    Annihilation (2018)
    *****

    Paradoxně jsou pro Anihilaci klíčové scény mimo Záři, protože dávají možnost nějakým způsobem závěr, respektive celý film interpretovat (osobitě uchopit). Hovoří totiž o motivacích, ale především o charakteru hlavní hrdinky (jen si vezměte, že celý svůj život lhala a podváděla), přičemž snímek je fakticky její výpovědí, co se uvnitř stalo (bylo to tak? lze jí věřit? hlavně pro závěr je tento fakt klíčový). Garland nikdy neměl ambici doslovnosti a kdo čeká sci-fi s dynamickou akcí, nepřetržitým střílením či emzáckýma zrůdičkama, tak bude hořce zklamán. Tohle je snímek o charakteru člověka, o lidství jako takovém, smrtelnosti a lidské (biologické) přirozenosti. Závěr proto nenabízí snadnou a absolutní odpověď, pouze impulz k diskuzi (obdobně jako Příchozí). Anihilace přesně proto nebude nikdy doceněna, protože to není bezmyšlenkovitý sci-fi flák, ale vyžaduje, aby se člověk do látky trošku ponořil a nenechal se jen slepě vodit za ruku. Skvělá věc. 9/10

    • 14.3.2018  09:32

    Vynikající dokumentární snímek, který zdobí zejména skvělá dramaturgie, když se dokonale podařilo spojit jednotlivé vrstvy (perspektivy vyprávění) do koherentního, soudržného a dynamického celku. Štěstím bylo, jak Daniel McCabe sám na festivalu Jeden svět 2018 přiznal, že se v posledních měsící natáčení podařilo získat k rozhovoru vysokého dustojníka národní konžské armády, jehož znalosti místních poměrů, historie a vývoje regionu poskytly onu širší perspektivu a kontext, do něhož bylo možno nenásilně zasadit perspektivy a výpovědi jednotlivých postav. Ona výsledná mozaika (McCabe natočil celkem zhruba 500 hodin) představuje autentický a strhující pohled na (nedávnou) historii konžského lidu a strasti, jimiž si tato africká země v posledních desetiletích prošla. Dramaturgicky (koncepčně), obsahově i vizuálně takřka dokonalé. Nejlepší dokument, který jsem letos (2018) na Jednom světě měl možnost zhlédnout. 10/10

    • 12.2.2018  21:07

    Babovřesky či Kameňák pro lepší (uvědomělejší) lidi (voliče)... s kvalitní politickou satirou to má společného asi tolik co liberální demokracie a Putinovo Rusko... promarněná šance... 3/10!

    • 29.1.2018  11:45

    ...no tak jsem si zas po dlouhé době u filmu pobulel no... a co... 9/10

    • 8.12.2017  20:57
    Godless (TV seriál) (2017)
    *****

    Klenot, respektive strašná prda! Osudovost z toho sálá na míle daleko.10/10!

    • 27.7.2017  09:38
    Dunkerk (2017)
    *****

    Sugestivní audiovizuální orgasmus nevídané intenzity, který vás v první vteřině pohltí a na konci naprosto emocionálně vyčerpané vyplivne. Pan profesor Nolan opět přednáší na téma "jak by se mělo vyprávět obrazem" a zas a znovu dokazuje, že de facto nemá momentálně konkurenci. Zimmerova hudba naprosto precizní a kouzelně podmanivá. Oskaři nemohou nepřijít! 10/10

    • 18.6.2017  22:04
    Focus (2015)
    **

    Nuda nadpozemských rozměrů, kterou ani ubersexy Margot Robbie nezachrání. Direct-to-dvd kousek s trošku lepšim (nevyužitym) budgetem. 3/10!

    • 18.6.2017  19:25
    Rocco (2016)
    ***

    Zoufale přestylizované, zbytečně přearanžované a plné neautentických pseudo-doku momentů. Potenciál veliký, asi jako Roccův *****, leč tvůrci to nepojali jako osobitou zpověď a sebereflexi, ale jako rádoby emotivni a srdcervoucí promo. Ale sežrat by jim to mohl jen naivní bambula, co si vážně myslí, že Rocco po tomhle divadle vážně ukončí "kariéru". Pět penisů z 10!

    • 18.6.2017  19:14

    Prej rodina... ten pokrytecký důraz na tuto hodnotu ve filmu, v němž vnitřní amorální logika funguje na principu "co je moje, to je moje, co je tvoje, mě nezajímá (burn it to the ground)", mi přijde jako zdaleka největší úlet celé série... a v tomto případě raději nukleární holokaust než... Diesel, omlouvám se fandům, ja opravdu asi idiot... jinak obecně z hlediska logiky se na F8 nejde zlobit, tohle se přece brát vážně nedá, a proto to aspoň jako vypatlanej blockbuster plnej "wtf akce" funguje... 5/10!

    • 26.5.2017  07:27

    Solidní monster-scífko s vypiplaným vizuálem (zejména přenádherné exteriéry!), v němž se zas a znovu všechny budoucí oběti podívají tam, kam by se průměrný středoškolák nikdy nepodíval, a kde nejpůsobivější pasáže jsou ty krátce před relativně hodně krvavou akcí ("akce" samotné netrvají zrovna dlouho; mustr: útok do zad, otočka, zděšení, střih, krev na podlaze). Z obsahového hlediska se Scott nikterak nevzdal své ambice o filosofický přesah, přičemž, vzhledem k okolnostem, linie "stvoření" zde přece jenom působí méně kostrbatě, než tomu bylo v případě Promethea (ačkoliv mi volba dějotvorného elementu vůbec nesedí). Na vyčerpanou ságu o Vetřelcích zoufale málo, jako svébytné sci-fi dobrodružství celkem koukatelné. 5/10!

    • 23.2.2017  22:09
    La La Land (2016)
    **

    Ale jo, dokoukat se to JEDNOU dalo... Vsadim se, že nikdo si songy z tohoto filmu doma nesjíždí pořád a pořád dokola... podivné, že? Klasika z toho nebude ani náhodou, neboť klasika nesmí být jen mechanickou napodobeninou klasik... Neaktuální, předvídatelné a děsně utahané (termínu kýč bych se nebál). A ta neinvenční hudební čísla... nebavilo, nebavilo a nebavilo!

    • 6.2.2017  14:24

    Mrazivě dokonalé! Bez patosu, bez podbízení, bez příkras... 10/10!

    • 12.1.2017  14:51

    Systematická (ač někdy zjevně nezamýšlená) devastace kouzelného fiktivního městečka Stars Hollow a jejich dvou nejzářivějších perel, z níž mají největší radost pravděpodobně ti, kteří už "dospěli" a "žijí v tom opravdovém a špinavém světě, který se s nikým nemazlí" (oooo ano, my ostatní jsme vymaštění romantici). Tyhle komentáře jsou tak prostoduché, až mě to fyzicky bolí a vůbec to vymezování se vůči ostatním nechápu - bavte se přece o díle, ne o pocitech ostatních. Nejenže čtvero ročních období tak nějak popírá předešlé série (nejen tu nenáviděnou sedmou), ale co hůř: tápe ve všech postihnutelných aspektech tvorby. Scénář vyprázdněný a neúměrně natažený, když Gilmorkám zřetelně nesedí ona devadesátiminutová stopáž (ale obecně dějotvorné látky + solidních dialogů je zde tak na dva klasické díly - že se skáče v čase tvůrce neomlouvá). Nostalgie a radost z návratu hrdinů brzy vyčpí (na tom přece nelze stavět po 360 minut) a dostaví se pocit rozčarování nad zpochybňováním všech pilířů, které držely seriál celé ty roky ve skvělé kondici (jedním z nich je i ona naivita - kdo tohle popírá, popírá tak samotného ducha Stars Hollow a 95 procent postaviček v něm). Onen prvek "osvěžujícího" realismu, nad kterým zde moji moudří kolegové vrní blahem, činí z pokračování následovníka úplně jiných seriálů. Že Rory nenaplnila své ambice, i když vystudovala prestižní univerzitu, a momentálně spíše tápe v pracovním i osobním životě, lze dozajista vnímat jako symbolické zhodnocení situace vykořeněné americké generace Y (pro někoho millennials), která se ve světě rychlých změn, nekritického důrazu na výkon, rostoucí nerovnosti a odklonu od tradičních hodnot topí v oceánu nejistoty. Fajn! V tom problém netkví, poněvadž každa kritičtější reflexe doby je vítána. Problém vězí v negilmorovském mechanismu reakce na tyto podněty (bavíme se teď o Rory). Rory už není ta dobře vychovaná, srdečná a citlivá dívka, jež sice občas škobrtla (sex, škola, city...), ale vždy nakonec došla skrze sebereflexi, vlastní rozum a pomoc zvenčí (Lorelai) k revizi sebe sama - to z ní dělalo tu výjimečnou dívku s výjimečnou matkou ve výjimečném městečku, kde čas plyne tak trošku jinak než v opravdovém světě. Momentálně se z ní stala amorální, sebestředná a tak trošku vypočítavá kravka, které jakoby by celé dětství a pubertu postrádala bezmeznou lásku a harmonické zázemí, jež vždy (i v době krize na Harvardu) měla. Není možné jí v daném kontextu obdivovat, fandit či se s ní ztotožňovat (tak možná litovat). Tato mutace navíc probíhá v dějové linii, v níž je Rory jako seriálový charakter příliš stará na zobrazované pracovní lapálie. Viditelně se realizace scénáře zpozdila, avšak do přepisování se nikomu nechtělo. Zrovna tak násilný přerod Emily působí podivně, neboť Emily přestává být tou starou známou konzervativní Emily pouze a jen kvůli smrti Richarda. A to jako vážně??? Takhle lehce rozbijeme důsledně budovaný svět konzervativní staromódní pravice a hodnot, které byly těmto elitám vštěpovány po generace??? Ne, tohle není pokračování Gilmorových děvčat, toto jsou nová Gilmorova děvčata, jež atmosférou, světonázorem a perspektivou nemají nic společného s Gilmorkami seriálovými. Navíc ty otravné hudební a rádoby poetické vložky zastírající nemohoucnost tvůrců. Nejde tudíž o obsah a formu jako takovou, ale jde o to, že se to chce vecpat pod značku GG - a značka GG vždy měla určitý standard, jenž tu teď očividně chybí. 4/10!

    • 29.11.2016  22:33
    Příchozí (2016)
    *****

    Film roku! 10/10

    • 19.11.2016  10:39

    Zbytečná slátanina se skvělou Margot, nic víc... 4/10!

    • 17.11.2016  14:27
    Jako ty (2015)
    ***

    Futuristická variace Romea a Julie, která neurazí, ani nenadchne. 5/10!

<< předchozí 1 2 3 4 8 16 23 30
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace