Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Dobrodružný

Oblíbené filmy (10)

Škola rocku

Škola rocku (2003)

Bože, chtěl bych mít takového učitele :-)

Marley a já

Marley a já (2008)

Kouzelný film, který pobaví, rozesměje, často i rozbrečí, ale především pohladí po duši a zahřeje u srdíčka. Jelikož jsem pejskař a dokonce mám podobného "blázna", tak se v mém případě jedná o srdcovku. Nutno zmínit, že film se sice na první pohled tváří, že je o jednom svéhlavém psisku a jeho životních eskapádách, ale tak tomu ani zdaleka není. Je o životě obecně a o všem, co k němu (někdy bohužel) patří. 10/10!

Společnost mrtvých básníků

Společnost mrtvých básníků (1989)

Peter Weir má neskutečný vypravěčský talent, díky nemuž dokáže mnohdy fádní, černobílé a na první pohled nezajímavé věci podat nesmírně poutavě a barvitě. Krom toho si zpravidla dokáže vybrat do hlavní role herce, jenž je schopen strhnout svým výkonem ostatní, což je zde případ Robina Williamse (oscarová nominace oprávněná). Téma konzervativní, na tradicích lpící a zkostnatělé chlapecké školy, jež se brání liberalizačním tlakům a odmítá připustit svobodu myšlení a právo svobodné životní volby, je zde podáno nevšedním příběhem jednoho inspirativní učitele a jeho žáků, kteří se pod vlivem liberálních myšlenek svého profesora postaví zastaralému a rigidnímu systému. Tragédie je nevyhnutelná, avšak odkaz těchto snah se odrazí v osobnostech žáků a ukáže vedení této instituce, kam společnost neodvratně směřuje. Režie naprosto bezchybná, přičemž pozvolné vykreslení vztahu Johna Keatinga a jeho žáků nenechá chladným ani největšího cynika. Nelze jinak než smeknout! 10/10!

Dobrý Will Hunting

Dobrý Will Hunting (1997)

Dokonalý scénář s kvalitní režií a výbornými hereckými výkony. Affleck těžko zahraje lépe, leč králem poutavého vypravění o životní změně, hodnotách a prioritách je bezesporu Robin Williams. Chytlavý a zajímavý příběh, v němž se dá najít mnoho pravdy. A co víc, tento snímek zraje jako víno. 10/10!

Majestic

Majestic (2001)

Neuvěřitelně poutavý, příjemný a inteligentní snímek Franka Darabonta, jenž nevypovídá pouze o podobě americké demokracie v období mccarthismu a honu na "komunistické" čarodějnice, ale obecně o vyšších morálních principech, morálce jako takové, kolektivní paměti, následcích války, odvaze a občanských právech. Skvostné! 10/10!

Nadějný rok

Nadějný rok (2011)

Ornitolog zrovna nejsem, ale tenhle snímek, který se věnuje jedné americké "ptačí" soutěži a feel-good atmosféra z něho prýští na kilometry daleko, si mě ihned získal. Nejenže Jack Black, Steve Martin a Owen Wilson zde vystupují v poměrně civilních rolích, které jim ovšem náramně svědčí (na rozdíl od někdy předimenzovaného humoru posledních let), ale komediálně laděný snímek nabízí i něco více než jen přehlídku ptáků a pár povedených dialogů. Přináší totiž přirozený a neagresivní humor, jenž je zabalen sice v tradičním, ale osvědčém hávu běžných životních pravd. 10/10!

Pretty Woman

Pretty Woman (1990)

Absolutní klasika v žánru romantických komedií, přičemž takto sympatické obsazení s výjimečnou chemií mezi hlavní dvojicí je dnes téměř nedosažitelné. Marně vzpomínám na rok, kdy jsem tenhle film alespoň jedenkrát neviděl. 10/10!

Nedotknutelní

Nedotknutelní (2011)

Tohle je klenot, který sice občas působí až moc vybroušeným dojmem, ale v tom je právě jeho kouzlo. Vzhledem ke kontextu je velmi zvláštní označit Nedotkutelné za komedii s prvky dramatu, ale je to přesně tak. Ono drama je sice přítomno všude a v rovině obou postav, ale podáno je zcela nevtíravým a přirozeným způsobem, přičemž je okořeněno řadou nezapomenutelných vtipů (od černého humoru po humor z absurdity situace). Ústřední dvojice je dokonalá a jen blázen (haló Hollywoode) se vrhne na remake, protože Francois Cluzet je jako kvadruplegik naprosto bezchybný a Omar Sy má se svým úsměvem od ucha k uchu charismatu na rozdávání. Ale i ostatní postavičky v téhle skládance fungují bezchybně a všechny mají své místo. Příběhů o přátelství tu bylo již mnoho, ale tenhle je něčím zvláštní a výjimečný. Nelze říct, že se netlačí na pilu skrze určitý kalkul, protože je to všechno příliš moc dokonalé (příběh, postavy, ach ten konec). Nic na to nemění fakt, že film vychází ze skutečných událostí. Takhle to v životě zpravidla nefunguje, tudíž už výběrem nestandardního případu tvůrci malinko tlačí diváka tam, kam ho chtějí dostat. Ale což, celá ta hra na protiklady, opačné perspektivy, ambice, sociální statusy a role je tak báječně zpracována, že je chybou zamýšlet se nad tím, jak by to mělo být (jak moc utopické to je). Místo toho je produktivnější podlehnout a užít si režisérský a především herecký koncert v příběhu, jenž dojme a rozesměje. Recenze zde.