Blizzard

Blizzard

Milan H.

okres Praha
věčný filmový cestovatel

2404 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 11.1.2011  14:39

    Když si odmyslím ten komerční a vychvalovaný blivajz zvaný 3D, který je dnes pomalu každému filmu bez větší podstaty nucen, dostanu přestřelenou komedii, která s trochou nadhledu jednoduše pobaví. Nejlepší postavou je každopádně Kato (Chou), Chudnofsky (Waltz) a Franco ve své mini roli. Rogen z toho naopak dělá až moc velkou frašku, která to komiksové téma spíše pohřbívala a snímek pak připomíná parodii na komisaře Clouseaua. Postava sekretářky - důchodkyně (Diaz) filmu zase dodává nadbytečnou (sex)romantickou rovinu, která navíc stejně nikam nesměřuje. Možná je lepší, že to bylo celé pojaté jako komedie, protože Rogen by nikdy vážnou roli temného mstitele nezahrál nebo bych mu to prostě nikdy neuvěřil. Na Kick-Ass to sice nemá, ale i tak je to pohodová akční jízda, která má svoje silné momenty a zajímavě natočené scény. Jako komiksová adaptace to bude nejspíše epic fail, ale jako parodie na hrdiny to má občas dobrý koule. Díky úžasnému 3D crapu, který mě však s**l po celou dobu filmu, nakonec trochu ubírám a dávám zasloužených (6/10). Kato rulez, 3D sux!

    • 16.8.2010  23:40
    Ong Bak 3 (2010)
    **

    Tony padá a padá, ale ještě úplně neumřel. V poslední části série se toho bohužel moc neděje a většina stopáže pokrývají nezajímavé až nudné scény. Navíc se ta akční část opět odsunula snad ještě více do pozadí a místo ní tu máme mystiku, magii, sny, halušky, černý kouř, vrány a blesky (wtf?). Po technické stránce to také není žádná sláva, místy to dokonce vypadá jako laciné béčko za pár $. Na tomto snímku je bohužel vidět, že byl natočen v podstatě z donucení, což potvrzuje nejen samotný závěr filmu, který absolutně postrádá spád a napětí. Bojový styl tentokrát přešel do nattayuth - tancující techniky boje, která asi mnohým nebude po chuti. Ong Bak 3 se snaží působit hrozně spirituálně a mysticky, až jsem tomu musel přidat přívlastek fantasy. Je však dost prázdný, nudný a především nedotažený, neboť na mě působil, jako by to Tony splácal po cestě do kláštera. (4/10)

    • 31.7.2010  11:40

    Film je nabitý (sprostými) hláškami, drogami a sexem během jedné bláznivé cesty na koncert. To je ta první část, kterou uvidíte z větší části celého snímku. Po všech těch strastech i slastech, nastává nevyhnutelný přerod a na povrch se dere další dějová linie, která se začíná formovat v přátelství Aarona a Aldouse . Není to však na škodu, film má aspoň trochu hlubší význam, než jen ujetá cesta z bodu A do bodu B. Celkově se jedná o slušný průměr. Nebýt ale několika málo věcí, které z tohoto snímku dělají lehce nadprůměrnou (v některých momentech i tězce) komedii. Nejen dva hlavní protagonisté jsou výborně sehraná dvojka, ale takový producent Sergio je kapitola sama o sobě. Nejlepším zážitkem je jistě příběh o Jeffreym spojený s chlupatou stěnou. Dále nezapomenutelný Moby a Kubrickova chodba mě také dostala nemálo do kolen. K tomu si připočtěte i celkem povedené "rockové" skladby, které celému tomu kolotoči přidávají na dynamice a právě za tyhle poslední řádky nakonec uděluji vyšší hodnocení. (7/10)

    • 23.7.2010  21:07
    Počátek (2010)
    *****

    Inception je jeden z mála filmů, na který se rozhodně vyplatí jít do kina a to nejlépe odpoledne, kdy vás neruší četné stádo chroustačů popcornu či nudící se pipky píšící během promítání četnou řadu sms. S odstupem 24h se mi Inception v hlavě slušně rozložilo, poslouchám Zimmerův soundtrack (stále si říkám, jestli to složil vůbec on) a při skladbě Time, ke které si již dokážu přiřadit i obraz, píši tento komentář. Jelikož mě Nolan opět potěšil a snad ještě více než u TDK (však to znáte, Batman je sice Batman, ale už těch netopýrů je pěkná řádka a tohle je přeci jen něco "nového"). Každopádně mám dobrou náladu a tak si trochu rejpnu kolem. I tenhle film má své mouchy a není tak revoluční jako třeba Avatar (smích) - pro ty, kteří už zvedají modrý ocas na znamení protestu, čtěte raději dál. Nolanův vysněný počin mě ale dokázal přesvědčit, že stojí jít i na druhou projekci a užít si jej zase trochu jinak (za posledních 10 let jsem na nic dvakrát nešel). Jaké jsou tedy mé pocity z filmu? Nadmíru pozitivní. Zpočátku jsem se trochu obával, že bude první hodina filmu moc ukecaná a v kombinaci se spánkovým deficitem se dostaví má oblíbená noční činnost - chrndo brndo neboli zZzzZzzomet. Naopak, přes dvě a půl hodiny jsem nepřestal sledovat plátno a film mě nenechal spadnout ani do první úrovně. Může za to jistě poutavě zpracovaný a vesměs dramatický příběh, místy odlehčený vtipnými hláškami (ta s aerolinkami nemá chybu). Nejdříve jsem netrpělivě čekal, kdy se Cobbův riskantní plán rozjede a v druhé polovině filmu jsem zase s napětím trnul, jak si s námi Nolan pohraje. Pokud aspoň víte, že se jedná o nějaké sny, které se odehrávají v několika rovinách současně, nemělo by vám po skončení filmu vlastně nic připadat příliš komplikované nebo dokonce nepochopitelné. I když nějaké otázky si bude klást asi každý a to je jen správně. Vychvalovat zde technickou stránku, ať už jde o vizuální zpracování, triky, inovativní nápady nebo dobře sladěný hudební doprovod snad ani nemá cenu. Po herecké stránce je film nabitý hvězdami celkem solidně, ale nejvíc se mi líbilo trio - Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt a Ken Watanabe. Jednu výtku, ba přímo WTF moment, ale přeci jen mám. Akční deštivá scéna v zablokovaném taxíku… Nebudu prozrazovat, kdo střílí na koho, jen řeknu, že netrefit, respektive bez problému nezabít úplně všechny, které mám pár metrů před sebou, kor když mám v ruce automat, to mi hlava prostě nebere. Výsledný dojem to ale zas tolik nekazí a obzvláště závěrečná cca půl hodina prolínajících se úrovní, která začíná pádem auta z mostu, je prostě takový malý masterpiece uvnitř jen skvěle postaveného a zpracovaného filmu (i když ta zasněžená úroveň podobající se úletu skupinového Jamese Bonda byla trochu jiná). Tak si teď možná říkáte, že Inception bude na lidi působit trochu chladně. Opak je však pravdou, na emoce taky dojde. Ony tam jsou v podstatě pořád, jednak jde o výčitky Cobba a zároveň je zde rozebráno i téma vztahu umírajícího otce a syna. Když nebudeme chodit kolem horké kaše, řekněme si na rovinu, že hlavní příběh je vlastně love story, která je zabalená do nevšedního hávu a celá komplikovaná akce, kterou sledujeme je vlastně ten líbivý prostředek k vyjasnění vztahu muž vs. žena. Lepší ale bude víc neprozrazovat a nejlíp uděláte, když na to co nejdříve zajdete. Ať už se vám to bude líbit nebo ne (filmy jsou tu už více jak 100 let a včetně kraťasů existuje již přes milion snímků, takže hlavně nehledejte nějakou originalitu v příběhu), jedná se o novátorskou záležitost. Je to prostě unikátní prožitek toho, co již známe a co taky dobře funguje v jiných (populárních) filmech. Obzvláště u audiovizuálního díla jakým Inception bezesporu jistě je, bych neměl zapomenout popřát všem CAMařům příjemný a ničím nerušený zážítek, nechť vám brzy upadnou ruce, abyste nemohli honit svůj modrý o… (9/10)

    • 12.7.2010  21:14
    Čtyři lvi (2010)
    ****

    Skvělý černý humor na téma terorismu a nespočet vtipných hlášek, z nichž některé jsou doslova smrtící. Pro mě jednoznačně nezapomenutelná scéna byla ta s odstřelovači na střeše aneb Wookie down. Dále si vybavuji trénink vrány, nebohé stádo ovcí, běh s výbušným materiálem, natáčení se na kameru nebo dobročinný běh v převlecích a mnoho dalšího. Tento film jistě nesedne každému, už jen kvůli svému vážnému tématu, ale kdo má rád britský humor a bude to brát s nadhledem, jistě bude potěšen. Nejvíc mě pobavil Faisal + Barry, ale ani ostatní nezaostávají pozadu, ostatně film stojí právě na hereckých výkonech a hláškách postav. Je nutné si uvědomit, že tu jde především o zábavu a na to Christopher Morris rozhodně nezapomněl. (8/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  20:53
    Poezie (2010)
    ****

    Tragické drama s prvky černé komedie, ve kterém vyniká především hlavní představitelka Mija (Jeong-hee Yoon). Ta pravá linie příběhu se sice objeví až později, ale zaměřuje se na vážná sociální + morální témata nejen korejské společnosti. Vedlejší část příběhu pojednává o vymírající poezii a hrdinčině cestě za tou pravou básní. I přes svou délku a pomalé tempo mě film snad nikdy nenudil a scény hodiny poezie nebo snídaně se synem a fotkou na stole se mi moc líbily. (7/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  19:34

    Místy brilantní a jindy zas poněkud nudné. Filosofické spirituální "drama" o víře, násilí, islámských extremistech a v neposlední řadě hlavně film o nezodpověditelných otázkách, které si kladou sami mniši. Ať už trpí misionáři či divák sledováním tohoto snímku, jednu scéna je nezapomenutelná. Jedná se o jakýsi předzávěr, kde kamera zabírá každého člena při "hostině" za doprovodu Labutího jezera, při které už jen čekáte, kdy to přijde… (6/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  17:31
    Na cestě (2010)
    ****

    Na cestě je dramatickým příběhem postupného odcizení milujícího se a relativně spokojeného páru. Jejich zdánlivě normální vztah však jednoho dne naruší nová práce Amara, který našel svou cestu, cestu tradičního - skoro až ortodoxního islámu, kterým začíná být postupně uchvacován. Luna však toto odmítá a stále žije svým dosavadním moderním životem ve víru zábavy, tance a alkoholu a doufá, že se vše časem urovná. Dostávajíc se však do neustálých konfliktů a vztah se pomalu rozpadá, a to i přesto, že se oba stále milují. Výrazné jsou hlavně herecké výkony a to především hlavní představitelky (Zrinka Cvitesic). Navzdory tomu, že se jedná o drama, objeví se zde i několik scén, které ve mně vyvolaly menší úsměv na rtech. (7/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  17:03
    Armadillo (2010)
    ****

    Trochu netradiční dokument zachycující přímo probíhající akci a život dánských vojáků v Afghánistánu. Místy se dočkáme i zajímavého vizuálního zpracování. Vojáci prostě dělají svou práci a snaží se přežít. Jak už to tak bývá, nejlepší je konec, který dává tušit, jak se bude vyvíjet jejich budoucnost. Škoda, že jim ještě nebyl dán prostor pro jejich osobní zhodnocení pobytu v Afghánistánu (7/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  16:55

    Na mě příliš rozvláčné, na 95 min se to strašně vleklo. Film navíc kombinuje více žánrů, které se mi moc nelíbily. Chvíli se jedná o drama, pak hraje na mysteriózní strunu a do toho se odehrává hlavní dějová linie politicko-historické revoluce. (5/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  16:20

    Originální film s vtipnými dialogy a velmi příjemné odlehčení v řadě náboženských a depresivních dramat. Victor Rebengiuc by si v 77 letech za svůj herecký výkon a charisma zasloužil medaili i ve skutečnosti. (8/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  16:16
    Submarino (2010)
    ****

    Jeden z těch lepších Vinterbergových filmů. Působivé, depresivní, temné a smutné. Severský film, který rozhodně stojí za to vidět. (7/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  16:01

    Tornatore to sice není, ale i tak se jedná o slušně natočené válečné drama popisující krutosti WWII v malé italské vesničce. Silné téma však samo o sobě nestačí. První polovina se totiž rozvíjí příliš pomalu a než se dostanete k závěrečnému masakru, už vás nezasáhne tak silně, jak by asi měl. (6/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  15:51

    Film má výborný rozjezd a hudební doprovod u Pašových skotačin se mi moc líbil. Snímek exceluje především zachycením zpustošené a nehostinné krajiny. Příběh je už na tom bledě, respektive jeho vývoj, který se zvrhne v nepochopitelné drama a nelogické + zmatené chování hlavní postavy tomu nasazuje korunu. (6/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  15:17
    Iluzionista (2010)
    ****

    Co Med zkazil, Iluzionista napravil. Kouzelná animace, jakoby z oka vypadla herní sérii Broken Sword. Oceňuji pěknou melancholickou atmosféru, vtípky, hudební doprovod, ale především krásný a smutný příběh, který je vyprávěn beze slov. Něco málo mi tam sice chybělo, ale i tak se jednalo o jeden z nejlepších filmů festivalu. (8/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  15:15
    Med (2010)
    **

    Co na to říct. Pro mě nejhorší film festivalu, který jsem vybral na základě ocenění a hodnocení na IMDB. Začátek byl sice slibný a nebyla to úplná nic neříkající blbost, ale za medvěda to fakt nestálo. Jako většina tureckých filmů, mě však i tento spíše zklamal a začínám mít pocit, že když tureckou kinematografii do budoucna budu prostě ignorovat, o nic zásadního ani nepřijdu. (3/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  15:12

    K tomuto filmu mohu jen dodat, že mužův vnitřní křik byl sice silný, ale i tak mě při něm dostihlo několik mikrospánků. (4/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  15:07
    Lurdy (2009)
    ****

    Velmi zajímavý snímek natočený překvapivě v neutrálním, skoro až odtažitém duchu s nádechem černé komedie. Zachycuje nejen fyzický stav a následné "uzdravení" hlavní hrdinky, ale především psychologický dopad, který tento zázrak doprovází ji i její okolí. Výborná je místy atmosféra a hlavně herecký výkon Sylvie Testud. Zakončení je prosté a přesto působivé. Finální scéna s vozíkem tak nejen díky vybranému hudebnímu doprovodu známe italské písně Felicita, což znamená v překladu štěstí, donutí nejednoho diváka k zamyšlení. (8/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  14:55
    Albánec (2010)
    ****

    Trochu naivní příběh zaslepeného mladíka, který pro lásku hodlá obětovat více, než si sám vůbec kdy představoval. Ve filmu je zobrazena i kritika německé společnosti a chování obyvatel k přistěhovalcům. (7/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  14:52
    Alamar (2009)
    ***

    Pěkná prostředí, příběh, krokodýl i volavka. Kolikpak rodičů by nechalo své děti koupat pár metrů od krokodýla? Asi mnoho ne… V tomto dokumentu ze života v divoké přírodě se tím navíc pobaví i diváci. (6/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  14:13
    Syn Babylonu (2009)
    ***

    Film, který by mohl být spíše dokumentem. Místy sice mírně uspává, ale téma, o kterém vypráví, si pozornost rozhodně zaslouží a petici jsme rádi podepsali. (6/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  14:00
    Špion Garbo (2009)
    ****

    Místy sice nevyvážené, ale překvapivě vtipné a dokonce i samotný Douglas pana režiséra osobně pochválil. Pozoruhodný příběh špiona nešpiona aneb jak byl španělský farmář kuřat vyznamenán oběmi znepřátelenými stranami. (7/10) [MFFKV 2010]

    • 12.7.2010  13:33
    R (2010)
    ****

    Depresivní a temné vězeňské drama, ve kterém olej a cukr nabývají nových rozměrů. Film má v podstatě dva hlavní hrdiny, i když většinou sleduje právě Runea. Po uzavřené kapitole jednoho z nich však příběh kupodivu nekončí a dále se rozvíjí z pohledu toho "dalšího v řadě". Hudební doprovod je tu nahrazen zvuky řinčících mříží a ambientními doplňky. Po technické stránce je film na vysoké úrovni, herecké výkony jsou přesvědčivé a zoufalství našich hrdinů je doprovází na každém jejich kroku. R je na rozdíl od nedávného snímku A Prophet úplně jiným příběhem, přesto se však odehrává ve stejném prostředí drsného režimu věznice. (7/10) [MFFKV 2010]

    • 2.7.2010  16:07
    Predátoři (2010)
    ***

    Rozhodně lepší než AvsP a AvsPR, ale nebýt tam Fishburne + Trejo, dopadlo by to ještě hůře. Samotný rozjezd však nebyl vůbec špatný. I když těch 7 mužů a jednu d?vku si mohli autoři odpustit. Nejen, že se v dnešní době už nevyhneme multikulturním filmům a snad všude hraje vedle bělocha i černoch s Asiatem, ale do dalšího predátořího snímku byla nasazena i (drsná) žena. Muž zachraňující kamaráda už jaksi není v módě a tak už na začátku tušíte, že bude muž zachraňovat právě ženu, neboť je to přece správně. Ne, vůbec jste si nespletli film, opravdu to má název Predátoři. Hlavní problém mám však s vůdcem, kterého hraje Adrien Brody. Už z traileru mě vůbec nepřesvědčil, že mu budu roli tvrdého vyvražďovače nepřátelských predátorů věřit a i ve filmu na mě nakonec působil jako hrozný anti-hero. Zpět ale k příběhu. Po vysazení na neznámé místo a prozkoumávání prostředí džungle jsme postupně více a více vtahování do děje. Až potud atmosféra a vývoj ok. Poté se Antal tak trochu ztrácí/tápe, a už se ničeho jiného než prosté vyvražďovačky jedné postavy za druhou, která se navíc zvrhne v obyčejnou akční smršť bez špetky napětí, bohužel nedočkáme. Navíc postava Dannyho Treja, která vnášela do scén alespoň trocha toho dobrého exotického koření, byla pramálo využita. Alespoň Debney potěšil, hudba doprovází obraz v podstatě neustále, a i když je většinou zrecyklovaná, dobře se to poslouchá. Predátoři selhávají hlavně v tom, že nedokáží úspěšně navázat a hlavně potvrdit předešlý odkaz včetně zachycení té pravé esence originálu. Jako parodie to funguje sice obstojně, ale jako sequel a pocta kultu již nikoliv. (5/10)

    • 24.5.2010  22:36
    Ztraceni (TV seriál) (2004)
    ****

    Lost chtě nechtě postupně upadal, toť smutná pravda. Kdyby jej hodnotila většina diváků až po kompletním zhlédnutí, možná by měl i jinou barvu... Bohužel musím říct, že vrcholem tohoto seriálu je jeho začátek, respektive maximálně první dvě řady. Zbytek je jen lepší či horší vyplňující vata, která místy děsně nudí a hlavně pro mě následující vývoj znamenal jistý odklon od původního konceptu - mystery seriálu, který mě na začátku tolik uchvátil. Ač si to nejeden z nás přál, jiný konec se asi od této telenovely nového tisíciletí asi ani čekat nedal. Většina diváků dostane svou dvojitou porci emocí k večeři a pobrečí si u svých oblíbených postav. Odpovědi na ty hlavní otázky ostrovní problematiky se už asi nikdy nevyřeší a ani závěrečný dvojdíl vše neprozradil. Otázkou tedy je, zda v tom vůbec tvůrci samotní mají jasno, respektive jaká moc smrdutá to byla omáčka, s kterou se nechtěli záměrně patlat a raději zvolili jednodušší diplomatickou cestu mlčenlivosti (mnohými obhajovanou se slovy - takhle je to přece lepší, než kdyby nám vše prozradili). Další negativum vidím také v těch nekonečných pauzách, někdy po třetí nebo čtvrté řadě jsem už ani nevěděl, kde tohle rodinné drama vlastně skončilo a ani opakované recapy mě po dlouhých odmlkách nepomohly k opětovnému naladění na tu správnou vlnu. Finále a vůbec všech těch šest let si tak mohli užít snad jen věrní fanoušci (většina), tím jsem však přestal být již před několika lety. Jestli bylo celých šest let o nějakém poselství o přátelství, pomoci druhým, usmíření, nápravě lidí, uvědomění si toho důležitého a správného apod. vznešených cílů, tak si autoři měli založit nový seriál a ne tohle cpát do Lostu. Škoda, že Lost neměl jen tři sezóny + jiné zakončení, pak měl rozhodně šanci stát se kultem. Takhle jej jako celek hodnotím pouze za (7/10) a spíše další seriálové zklamání jako v případě seriálů Prison Break nebo Heroes, které dopadly ještě o něco hůře.

    • 21.5.2010  22:15

    Greengrass již delší dobu točí filmy na žhavá témata naší krásné "mírumilovné" společnosti. Možná si říkáte, že po 7 letech je všechno už dávná historie, ale já jsem naopak rád, že něco takového vůbec vzniklo, byť až teď. Green Zone je sice klasický akční blockbuster, zároveň však hýří dravostí a politickou provokací, která se nechává inspirovat událostmi invaze v Iráku. Matt Damon je tu tentokrát v roli vojenského pěšáka marně hledajícího WMD. O tom, jestli je najde nebo ne, ví většina lidí už své. GZ pojednává spíše o tom, proč se nikdo neobtěžoval, respektive nechtěl obtěžovat s ověřením těchto informací. Toť jest jednoduchá zápletka celého filmu, která se postupně komplikuje. Na řadu přichází CIA, intriky vládních hlavounů, přátelští i nepřátelští Američané/Iráčané a v neposlední řadě akce (na skoro 2h stopáž jí však není zrovna mnoho), která obsahuje klasický arzenál od látajících kulek až po padající vrtulníky. Kdo viděl Bourny, jistě ho nepřekvapí poskakovací kamera, která opět dokáže notně potěšit či naštvat, každý si vybere dle svého gusta. Parádnější akce se dočkáme vlastně až ke konci filmu v podobě delší honičky několika hlavních aktérů, která je zasazena do nočního hávu s atmosférou smrti na každém kroku, je zároveň i vizuálně působivá. Všem akčním scénám vévodí přesně taková hudba (opět John Powell), kterou si v takových situacích lze jen přát. Jelikož si z Bournů neuch***** jako většina diváků, s klidem v duši mohu říct, že se mi film líbil jen o něco málo méně než ''Greengrassova trilogie''. GZ snese jistě srovnání třeba s takovým Body of Lies, kde je ale lepší DiCaprio nebo dnes již totálně profláknutým The Hurt Lockerem, který je sice zajímavější, ale je zas o něčem jiném. (7/10)

    • 28.4.2010  23:35
    Iron Man 2 (2010)
    ***

    Opět proklínané peklo jménem dabing jsem naštěstí nezažil a vůbec nechápu proč našim "novinářům" distributoři nutí dabované verze, nejednomu kravaťákovi musí přece dojít i bez nakreslených koláčů, že tím negativně přispívají k výsledným hodnocením a tak klesá popularita sebelepšího snímku ještě před uvedením do kin. Když už je řeč o těch kravaťácích, zhruba polovina sálu byla osazena pány v oblecích a zmalovanými dámami v šatech, kteří se hned, co film skončil (někteří i dříve, ehm…), hnali za pivem a nejmenovanými ptáky obalenými v pikantní strouhance zdarma (budiž jim země lehká!). V návaznosti na česky mluvené slovo jsme ani my na premiéře nepřišli zkrátka, neboť se nám to výřečně vtipné duo moderátorů svým vystoupením snažilo dabing vynahradit… Iron Man 2 v podstatě zdárně rozvíjí to, co jednička započala. Nic víc snad od toho nikdo ani čekat nemohl a tento sequel je svou kvalitou dost podobný tomu u Transformers (leč tam jsem se dočkal většího zklamání než v případě IM2). Vtípky, hlášky a osobitý - stále přijatelný a místy i dost zábavný Starkův sarkasmus + trocha té akce, to vše se od prvního dílu příliš nezměnilo. Jiný je akorát hlavní padouch a většina mi asi dá za pravdu, když řeknu, že změna je to k lepšímu. Mickey Rourke (Ivan Vanko aka Whiplash) si všechny opět vodí a to i mimo ring. Jako bonus tu navíc máme pěkného vládního slizouna v podobě Garryho Shandlinga (senátor Stern) a dále zbrojícího amerického molocha, kterého zastupuje Sam Rockwell (Justin Hammer), jenž mi svým chováním i vzhledem připomněl Miguela Ferrera (Bob Morton) z filmu RoboCop. Gwyneth Paltrow (Pepper Potts) mě opět potěšila, i když bych jí dal ještě více prostoru, zato Scarlett Johansson (Natalie Rushman / Natasha Romanoff) mi připadala postava dost zbytečná a navíc působí jako překombinovaný ninja. Ať už si divák přál, aby IM2 měl více akce, vtipu, sexu, zbraní, nepřátel, výbuchů, kvalitnějších dialogů, zajímavějších postav nebo lepší vizuální provedení, to vše se sice nestalo, ale důležitou vlastností je, že vás film nenudí a to je to, co se počítá. Navíc v porovnání se snímky jako jsou: Terminator Salvation, Transformers: Revenge of the Fallen nebo X-Men Origins: Wolverine, dopadlo toto pokračování celkem obstojně a necháme se překvapit s čím přiletí IM3. Nakonec ještě jedna výtka mimo plátno - Iron Manovu pěst posílám směrem k těm, kteří mají na starost cenzuru potitulkové scény při (před)premiéře. Děkujeme... (6/10)

    • 15.2.2010  17:44

    Skvělá atmosféra, výborní herci a to nejen ti hlavní představitelé, v čele samozřejmě vede DiCaprio - ten zraje jako víno a hraje tu dost komplexní postavu, dále mě nadchlo velmi lahodné prostředí psychiatrického léčebného ústavu na odlehlém ostrově a to vše navíc diriguje taktovka jednoho z nejlepších režisérů minulosti, současnosti a snad i budoucnosti, pana Scorseseho. První co vás jistě zaujme je kupodivu Teddyho kravata, ta je opravdu strašná a nejeden módní návrhář by se obracel v hrobě. Říkáte si, proč proboha takovou výstřednost, kterou byste čekali spíše na někom jako je Joker z Batmana, vůbec má na sobě. Samozřejmě to má svůj důvod, ale ten se dozvíte až mnohem později. Jak už jsme zvyklí, příběh se zdá být zprvu zdánlivě banální a pátrání po pohřešované pacientce jako jednoduchá rutina, ale vyšetřování se (ne)očekávaně začne komplikovat. Obdivoval jsem vymazlenou kameru, vizuální zpracování a krásy nehostinného prostředí ostrova. Teddyho halucinace, sny a válečné flashbacky také nadmíru zdařilé a hned po hereckých výkonech, jsou asi tím nejlepším, co může film nabídnout. Vizuální stránka je navíc doprovázena patřičným ambientním hudebním doprovodem, takže souhra obrazu se zvukem je místy skoro dokonalá. V tomto směru ale exceluje hlavně Max Richter, kterého jsem objevil teprve až s příchodem filmu Waltz with Bashir a i když tu má v podstatě jen jedinou skladbu - "On the nature of daylight", dokázala mě zkrátka dojmout i božsky ukolébat současně a hned jsem se naladil na tu správnou strunu. Drobné výtky mám spíše jen k samotnému zakončení. Kdyby se Teddy třeba probudil na operačním sále, stačila by už jen jedna šokující věta na dovysvětlenou a bylo by vymalováno. Takhle mi ta závěrečná 1/3 snímku připadala až moc natahovaná a zároveň i zbytečně detailně dovysvětlená. Shutter Island není bezchybný, nemám však mnoho, co bych mu mohl vytknout. (9/10)

    • 14.2.2010  23:53
    Vlkodlak (2010)
    ***

    Je to již nějaký pátek, co jsem byl naposledy v Aeru na Festivalu otrlého diváka. Budou tomu už 4 dlouhé roky, co jsem viděl korejský S&M snímek Gojitmal, ze kterého si pamatuji hlavně ujetý hudební doprovod. The Wolfman je na tom rozhodně mnohem lépe než můj první zážitek, ale svou kvalitou bych ho přirovnal přesně k Wolverine. Máme tu několik kvalitních - převážně akčních sekvencí, pěknou hru světel a stínů, Elfmanovu hudbu, která byla přesně podle mého gusta. Na druhou stranu se tu setkáme s občas nevkusným CGI, holt digitál dnes vládne světu. Herecké obsazení sice vypadalo také jako bod k dobru, ale postavy se mi zdály dost ploché a emoce nikde. Nejlíp to zahrál asi Hugo Weaving, který měl koule i vtip, Benicio Del Toro se tak nějak prokousal až k samotnému závěru, Emily Blunt - ok, více mě opravdu nezaujala a Hopkins na mě působil už nějak vyschle. Lekačky byly jinak čekané, butalita+krev na slušné úrovni a nebýt těch otrlých (čti opilých) diváků, kteří doslova permanentně chodili vyprázdnit své údy, možná by byl zážitek o něco lepší (alespoň létajících kelímku s pivem jsem se naštěstí tentokrát nedočkal). Každopádně by neškodilo vyměnit režiséra a předělat scénář, tam bych viděl ty hlavní nedostatky Wolfmana. (6/10)

    • 11.1.2010  23:21

    Rozhodně zajímavý a netradiční mix detektivky a thrilleru. Některé scény opravdu překvapí, ať už na nás zanechají příjemný, mrazivý nebo nechápající výraz v obličeji. Jako celek bohužel film nepůsobí příliš uceleným dojmem a to i přesto, že se všechno vlastně motá kolem hlavní postavy a snaží se to držet hlavní linie příběhu. Vznikla tak mozaika plná prapodivných scén a vyšinutých postav. Do toho se navíc plete náboženství (Bože, proč?) a jak se děj blíží zdárně ke svému konci, dialogy se stávají čím dál více chatrnější a i přes fajnovou první půlku filmu na mě celkový výsledek působí spíše kontraproduktivním dojmem. Neuspokojivý konec a průměrné digitální podání tak nakonec vyvažuje jen ta hudba. Vůbec mě dost překvapilo, že se tu objevilo tolik post-rockových kapel, které poslouchám, což si zase můžu brát osobně, protože použití již známé hudby můžu vždycky brát jen jako pouhopouhou vykrádačku. Kupodivu jsem se ale nenudil a to se počítá. (7/10)

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace