Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (129)

plakát

Warcraft: První střet (2016) 

Pravděpodobně nejsměšnější casting a herecké výkony co jsem kdy viděl ve vysokorozpočtovém filmu. Velká jména z vesmíru Warcrafta jsou hrána buď adolescenty (Khadgar), herci, co netuší, co hrají (Medivh) nebo nulovým charismatem (Vrynn, Lothar). Triky orků nudné (14 let starý Glum z Dvou věží stále lepší!), výprava nulová, scénář nulový, akce nuda. Film, na který se čekalo 10 let a vypadá hůř než veledíla od Uwa Bolla. Fantazie. Dost možná také finální tečka pro Blizzard, který se, i se spuštěním infantilního a špatného Overwatch, definitivně zařadil mezi zpátečnické tvůrce bez snahy tvořit něco navíc. Kdo by to kdy čekal.

plakát

X-Men: Apokalypsa (2016) 

Nejlepší záporák za poslední dekádu. Singer by mohl učit jak pracovat s postavou, pohledem a hlasem někoho, koho má divák respektovat od první minuty. Vše ostatní zabaleno do průměrného příběhu s nadprůměrnou zábavností.

plakát

Sicario: Nájemný vrah (2015) 

Ultra stylový, nejlepší "cool" film od dob Miami Vice. Scéna s převozem je režií roku (srovnatelnou snad jen s bankovní loupeží z Heatu), na kterou nedosáhla ani jedna Oscarovka za celý loňský rok. Prostředek slábne, ale ve finále vyková čtyři hvězdy. Del Toro a Brunt vynikající.

plakát

Star Wars: Síla se probouzí (2015) 

Velký hvězdný film s krásnými herci, přesahem, dávkou nostalgie i mostem k nové generaci. Nejen film samotný je skvělý -- jde i o to nadšení všude okolo, které jde najít jen u několika málo filmů za poslední dekádu. Sedmé Hvězdné války útočí na nejvýdělečnější film všech dob, sága Skywalkerů pokračuje a já se tetelím; protože se cítím opět jako malé dítě. První půlka slabší, druhá část světelné roky před ostatními blockbustery, ve které se skloubí láska kinematografie s 40 let starým odkazem.

plakát

V hlavě (2015) 

Nečekaně dospělý animák s emocionálním přesahem, kde se pohádka ztrácí v zrcadlech reality.

plakát

Rychle a zběsile 7 (2015) 

Digitální peklíčko. Druhá hvězda za rozlučku s Paulem.

plakát

Interstellar (2014) 

Hype s mizerně nevyužitou výpravou, sterilním technologickým designem a špatnými triky (průchod červí dírou a Gargantua budiž vyjímkou -- je to také jediný důvod pro Oscara), kterou navíc podtrhují logické kolapsy jak v první půlce, tak i druhé (kde se ale dají snadněji odpustit). Přesah filmu je nulový -- jediné scény, které nabízejí emocionální dopad jsou monology Hathaway o lásce a hrátky s relativitou. Závěr je další Nolanův výlev z osobního života o (ne)možnosti přemoct čas a osud, což už je potřetí za sebou docela nuda. Interstellar dominuje hlavně v hudbě a v druhé části i atmosférou, navíc člověka táhne k tomu, aby se zajímal jak to vlastně celé skončí. Před shlédnutím jsem se divil, že film nedostal ani jednu důležitou nominaci za režii nebo nejlepší film. Po shlédnutí se nedivím vůbec.

plakát

Strážci Galaxie (2014) 

Sice se to snaží neustále nebrat vážně, z 99% je ale výsledek čistokrevný trapas. Zbytek digitální odpad do televize (od efektů po výpravu), s logikou někde na úrovni Hunger Games. Marvel zešílel -- už jenom že tyhle věci dokážou vydělat přes miliardu mi způsobuje poměrně dost nepříjemný pocity. Díky bohu za Camerona a jeho modré barvičky na Pandoře -- jakkoliv jsou taky patosem a efektní konstrukcí jako tady, pořád jsou to ještě opravdové filmy. Ne pastelové odpady s inteligencí a produkcí dosahujících kvalit Justina Biebera. Vypnuto krátce za půlkou, nikdy víc.