Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (236)

plakát

Paddington 2 (2017) 

Vzácný případ, kdy je pokračování mnohem vydařenější, než první film. Zatímco prvního Paddingtona hodnotím na poctivých 65 %, Paddington 2 má za mě plných 5 hvězd. Scény z vězení jsou naprosto kouzelné a Hugh Grant je neodolatelný padouch. Skvělá zábava.

plakát

Princezna a písař (2014) (TV film) 

Za mě velmi solidních 65 %, takže jsem v pokušení pohádce trochu přilepšit 4 hvězdami, když vidím její zdější nízké hodnocení. Je radost zase jednou vidět v pohádce sympatickou ústřední dvojici, sympatického krále v podání Jiřího Bartošky a především slizkého padoucha Maroše Kramára, který dodává celé pohádce tu správnou dynamiku. Nebýt zbytečné a nuceně směšné postavy Petra Nárožného, asi bych ty 4 hvězdy i nasázel. A kdyby se ještě přidal trochu sofistikovanější děj a především chytřejší rozuzlení celé zápletky, zasloužila by si tahle pohádka klidně i plný počet.

plakát

Jako v bavlnce (2020) 

Hodně jsem váhal, jestli dát odpad nebo 2-3 hvězdy. Námět je nápaditý, rozehrané je to pěkně a hlavní hrdinka je taková psychopatická mrcha non plus ultra, že by jí s radostí bolestivě sprovodil ze světa snad i svatý. Takže divák se upřímně těší, až jí to její protivník spočítá, a doufá, že to bude jaksepatří zničující a bolestivé psychicky i fyzicky. Podraz na diváka je, že k tomu nedojde - ovšem to samo o sobě by asi ještě nebylo špatné, kdyby to mělo vnitřní logiku. Jenže to bohužel nemá, naopak jsem se dočkal cca od poloviny naprostých nesmyslů. Ruská mafie je nebetyčně neschopná, nedokáže si najmout schopné právníky, kteří by hlavní (anti-)hrdinku rozmáčkli jako hnidu. Stejnou neschopnost mafie bohužel prokazuje i při únosu nebo fyzické likvidaci. Pozor, následuje velký spoiler: A jako by to nebylo málo, nakonec si Marla neohroženě dojde pro šéfa mafie, přičemž sama fyzicky zneškodní jeho ochranku a úspěšně ho unese... Tohle prostě nemůžu akceptovat u filmu, který se snaží tvářit jako inteligentní. Nakonec dávám 2 hvězdy za herecké výkony a za čistou nenávist, kterou ve mě Marla dokázala vzbudit. Ale scénář, ten si zaslouží odpad bez váhání.

plakát

Lotrando a Zubejda (1996) 

Vůbec nechápu, jak může mít Lotrando a Zubejda na čsfd tak vysoké hodnocení, zejména když vezmu v úvahu, že vůči českým pohádkám jsou zdejší uživatelé většinou hodně přísní (mnohdy až zbytečně a neprávem). Lotrando a Zubejda jsou v podstatě jenom Uhlířovy písničky velmi volně pospojované imitací děje. A bohužel to ani nejsou nejpodařenější Uhlířovy písničky (snad jen ta závěrečná je trochu nadprůměrná). Ano, sem tam se najde nějaká dobrá hláška a Barbora Seidlová je překrásná, ale to nic nemění na tom, že celek není o moc víc povedený, než pozdější Tři bratři. 50 %.

plakát

Láska nebeská (2003) 

Láska nebeská je právem považovaná za vánoční romantickou klasiku - 135 minut uteče jako voda, navzdory velkému počtu postav je celý film přehledný, všichni herci podávají velmi kvalitní výkony a hudební doprovod je skvělý. Přesto by podle mě výsledek mohl být působivější, kdyby se vyškrtlo pár dějových linek a zbývající příběhy byly prokleslené víc do hloubky. Kandidátů na vyškrtnutí bych viděl hned několik, na prvním místě zoufale zamilovanou ženu s autistickým bratrem v ústavu, tenhle příběh filmu nic nedává a vyšumí úplně do ztracena (navíc takovému tématu by víc slušel samostatný celovečerní film). Ale ani další dva příběhy, ošklivý zrzek, který se vydá do USA balit holky nebo dva "dabléři-předskokani" pro erotické scény, nejsou příliš nosné příběhy a film by se bez nich obešel. Nicméně chápu, že tvůrci chtěli záměrně takhle vysoký počet dějových linek, aby vytvořili jakýsi "kaleidoskop milostných příběhů". Já osobně jsem vždycky měl největší problém s příběhem nevlastního otce a jeho 11 letého poprvé zamilovaného syna. Námět to není špatný, ale synek mi od prvního shlédnutí před lety nepadl do oka a příběh samotný obsahuje několik rušivých špatně napsaných scénáristických momentů, místy až křečovitých. Přesto jako celek solidních 70 %.

plakát

Glimmer Man (1996) 

Úvodní půlhodina mě málem unudila, pak se ale film rozjel v docela příjemnou buddy kriminálku, takže nakonec celkem spokojenost. Musím vyzdvihnout některé relativně podařené souboje a občas dokonce i funkční vtípky a hlášky (nutno podotknout, že se ale dají spočítat na prstech jedné ruky). 65 %.

plakát

Hra o trůny - Série 8 (2019) (série) odpad!

Kdyby seriál vypadal od první série takhle, neštěkne po něm ani pes a kdoví, jestli by neskončil hned po první sérii. 8. řada si možná s odřenýma ušima jednu maximálně dvě hvězdy zaslouží, ale za způsob, jakým neumětelové scénáristi pohřbili skvělý seriál a zlobotomizovali hlavní hrdiny, nemůžu dát nic jiného než odpad. Na Hře o trůny je nádherně vidět, že jakmile ti dva s prominutím blbečci bez talentu nemohli vycházet z propracované knižní předlohy plné skvělých dialogů a výborně napsaných hlavních postav, kvalita se řítila dolů světelnou rychlostí... až k tragické osmé sérii. Bohužel se v mezičase ukázalo, že tak úplně geniální není ani G.R.R. Martin, který do dnešního dne (!) nebyl schopný dokončit předposlední knihu ságy (a nejspíš ji ani nikdy nedokončí), když naprosto nezvládl příliš velký rozsah svých románů a ztratil se nepřeberném množství (často zbytečných) postav, které vytvořil.

plakát

Živý terč (1993) 

Bohužel tím nejhorším na Hard Target je John Woo, i když to může znít dost překvapivě. První polovina filmu byla ještě docela slušné guilty pleasure pro milovníky akčních snímků a já se chystal v hodnocení nasázet nostalgické 3 až 4 hvězdy. Holubice všude možně mi sice přišly celkem zbytečné, ale tím mě Woo ještě neštval. Ovšem nesnesitelné bylo "vyvrcholení filmu" závěrečnou přestřelkou ve staré tovární hale. Neustálé zpomalovačky, postava JCVD překonává překážky zásadně pouze gymnastickými přeskoky v přemetech a vývrtkách a do každého úplně zbytečně vystřílí minimálně 10-15 střel (napsal bych "do každého vyprázdní zásobníky", to by ale jeho zásobníky nesměly být bezedné) a nemyslně ho ještě dodělá kopem z otočky. Do toho příšerným způsobem přehrává Lance Henriksen (kterého mám jinak rád a pod vedením dobrých režisérů umí zahrát výborně) - a opět všude poletují holubice. A všechna ta nucená snaha o efektní podívanou dohromady působila neuvěřitelně hloupě a opravdu mě iritovala. Takže ze 4 hvězd moje hodnocení rychle sklouzlo na 2 a kdyby celý film vypadal takhle, nezasloužil by si nic jiného než odpad. P.S. To jsem ještě zapomněl zmínit, že v závěru chybí i naprosto elementární schopnost udržet návaznost děje - hlavní ženská hrdinka je poslána pro šerifa, aby o několik střihů později bojovala po boku JCVD, jako kdyby nikdy nikam neodjela...

plakát

Muž s cejchem smrti (1990) 

V rámci veskrze průměrné až podprůměrné filmografie Seagala je tohle jeden z jeho nejlepších (ne-li nejlepší) filmů, ve kterém je celkem slušný nástin krimi příběhu, Seagal je tady docela sympaťák, předvádí svoje bojové umění bez nesmyslných střihů a stíhá přitom trousit sem tam i celkem dobré hlášky. Poctivé 3 hvězdy, jednu hvězdu navrch přidávám za reggae hudbu a sympatickou woodoo mystiku (a samozřejmě taky z nostalgie).

plakát

Přepadení 2: Temné území (1995) 

Dokázal bych odpustit celkově překombinovanou zápletku a všechny ty nesmysly s družicemi - protože jinak je to celkem zábavná blbina, co odsýpá. Bohužel závěrečné minuty (po závěrečném souboji Seagala s hlavním žoldnéřem) jsou tak zoufale blbé, že místo zamýšlených 60 % dávám 40 % a to ještě s oběma zavřenýma očima. P.S. Zajímavé je, že v obou Přepadeních jsou souboje většinou tak divně sestříhané, že z nich prakticky nic není vidět - jako kdyby Seagal ani nic neuměl a šlo jen o herce, u kterého je potřeba skrýt jeho nemohoucnost v bojových uměních...