Oblíbené filmy (10)
Tenkrát na Západě (1968)
Mechanický pomeranč (1971)
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Kmotr (1972)
Kmotra jsem toužil shlédnout už několik let,ale stále se mi různými oklikami vyhýbal. Nakonec jsem tomu vlastně rád, protože dnes už mám možnost srovnání s ostatními díly žánru (Tenkrát v Americe, Goodfellas, Zjizvená tvář, Nedotknutelní aj.) a chtě nechtě musím uznat, že si své místo na pomyslném filmovém piedestalu právem zaslouží. Měl jsem dojem, že mafiánské filmy jsou až příliš provařené téma a těžko mě dokáží překvapit, ale Kmotr na mě zapůsobil vynikajícím režisérským zpracováním, budováním temné atmosféry, brilantním scénářem a neméně dobrými hereckými výkony (skvělý Pacino). Po všech stránkách na jedničku, nejlepší kousek daného žánru.
Old Boy (2003)
Jeden z filmů, které musíte buď milovat, nebo nenávidět. Já jsem na první straně barikády. Filmy z dálného východu se u nás promítají spíše sporadicky a byla by věčná škoda, kdybychom Old boye propásli. Krásně natočený a emocionálně vypjatý snímek s vynikající hudbou a originálním příběhem (podle u nás neznámé mangy) je už ze své podstaty maximálně odlišný od západní produkce, což jen násobí jeho kouzlo. Min-sik Choi exceluje v roli ochlasty a novodobého hraběte Monte Christo, který bojuje se samotou, odhodlá se k nelítostné pomstě na těch, již mu tolik ublížili, aby nakonec dospěl až k pochopení vlastní zapomenuté viny. Brilantní snímek a rozhodně jeden z nejlepších, které jsem tento rok viděl. Plivu na stereotypní americké slátaniny.
Má je pomsta (2002)
S velkou zvědavostí jsem se ponořil do prvního Parkova příběhu o pomstě a doplnil si tak se zpožděním celou svatou trojici jeho filmů. Formálně ještě nestylizovaná, filmařsky velmi přímočaře vyprávěná story o špatných rozhodnutích a vleku událostí, které s sebou zákonitě přinášejí, ústí neodbytně v kruté drama, které bude všechny zúčastněné zatraceně bolet. Kamera neuhýbá ani v syrovějších momentech, a tak nás rozhodně neušetří setkání baseballové pálky s lebeční kostí, dvojí pitvy ani závěrečné nožové anabáze. Občasná překvapení a nečekané zvraty jsou ďábelsky rafinované, a tak nebýt několika mírně těžkopádných náhod, které namísto posouvání děje ubírají na uvěřitelnosti a téměř dokonalé autenticitě, postavil by se pan Pomsta hned vedle Oldboye. Takto zůstává o stupínek pod ním a ponechává mu jeho bolestné prvenství.
Před soumrakem (2004)
Samuraj (2003)
Krvavý trůn (1957)
Zbytečná krutost (1984)
Nádherná podívaná s notnou dávkou zbytečné krutosti a podle mě nejlepší film bří Coenů. Syrový, vzrušující, temný film s neodvratně depresivním scénářem a několika nezapomenutelnými scénami, kterým vévodí pohřbívání zaživa na odlehlém poli a stále smutnější eskapády hlavních hrdinů. Rána do černého, která se Coenům už nepodařila zopakovat a ani stylově příbuzné Fargo této kvality bohužel nedosahuje. Podívám-li se na poslední díla kdysi tak "našlápnuté" dvojice (Nesnesitelná krutost), napadá mě cosi o konci jedné legendy. Ale i tak -- díky!