Arach.No

Arach.No

Vojtěch Kadrnka

okres Břeclav
student FSS MU

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
    • 13.9.2016  10:42
    Pok a Mok (TV seriál) (2011)
    odpad!

    Vymývárna mozků vychovávající děti k těm správným evropským hodnotám. Kupředu levá!

    • 5.4.2016  08:18
    Making a Murderer (TV seriál) (2015)
    *****

    Tvůrkyně jsou jednoznačně na straně Averyho, ale naštěstí se nesnaží předstírat opak. Ať je pravda v tomto případu kdekoliv, Making a Murderer je fascinující seriál od kterého se před koncem dá jen těžko odtrhnout.

    • 3.3.2016  10:43
    Polednice (2016)
    ****

    Od prvních minut je jasné o co tvůrcům šlo a po celou dobu nesejdou z cesty. Konzistentní tíživá atmosféra podporovaná výbornou hudbou, přesným obsazením včetně vedlejších rolí (akorát malá holčička je trochu toporná, ale co se dá dělat) a postupujícím šílenstvím, díky kterému divák neví co může v následujících minutách očekávat. Film nikdy nesklouzne do artu ani k primitivním lekačkám nebo prvoplánovým figurkám. Pro mě osobně byla Polednice velmi příjemné překvapení a důkazem, že i v České republice jsou filmaři s jasnou vizí a schopností ji realizovat.

    • 6.1.2016  14:15

    Tak předně, tohle nebyl vánoční speciál. Jenom fakt, že se část odehrává ve vánočních kulisách z toho neudělá vánoční epizodu. Několik věcí mě na tomto dílu potěšilo - neselhávající Capaldi, Greg Davies, několik podařených vtipů a zajímavých nápadů, a River, která tady byla poprvé od Silence in the Library celkem snesitelná. Doufal jsem, že za ní Moffat konečně udělá jasnou tečku, ale asi mám smůlu. Celkově je to spíše průměrná epizoda, které nechybí zapamatování hodná Doctorova scéna (chvíle úžasu, když zjistí, že je TARDIS zevnitř větší), ale po emoční stránce nefunguje, a kdyby neexistovala, tak mi chybět nebude. Mezi vánočními speciály (na chvilku budu předstírat, že je jedním z nich) pak jednoznačně patří ke slabším kouskům.

    • 6.1.2016  14:03
    Jessica Jones (TV seriál) (2015)
    ***

    Dal bych tak 70 %, ale jelikož jsem Daredevilovi dal 4* tak se v tomto případě přikloním dolů. Začátek má tento seriál vynikající - připomene detektivky drsné školy, představí zajímavé hlavní i vedlejší postavy a prozatím asi nejlepšího Marvelovského záporáka. V poslední třetině (od 9. epizody do konce), však jako by scénáři došel dech, motá se v kruhu, a neskončí jenom protože Jessica nechce aby skončil. Zhuštění by scénáři určitě prospělo. Velkou část totiž věnoval vedlejším liniím, o kterých jsem do poslední dílu doufal, že se ukážou jako podstatné, aby nakonec vyzněly do ztracena (možná se s nimi bude operovat v dalších seriálech, co já vím). Jediným světlým bodem tak v poslední třetině byl famózní Tennant, který si roli Kilgravea užívá natolik, že jsem mu na konci fandil víc než titulní hrdince. Opravdu mě nebavilo po osmadvacáté sledovat, jak se Jessica utápí v sebelítosti. Ve chvíli, kdy divák fandí dost možná lidsky nejodpornější postavě jakou nám Marvel zatím představil, namísto hrdinů, tak si uvědomí, že je na seriálu očividně něco špatně. Škoda, měl špičkově našlápnuto, ale neudržel laťku až do konce, jako se to povedlo Daredevilovi. I tak jsem ale zvědavý na další Marvelovské série od Netflixu.

    • 6.1.2016  13:47

    Komentář může obsahovat SPOILERY. V tomto speciálu se Moffat zatím nejvíce přiblížit stylu Doctora Who, ale ukázalo se, že to co může fungovat ve sci-fi pohádce, nemusí být úplně to pravé pro viktoriánskou detektivku. Oceňuji snahu ozvláštňovat vyprávění a nic nemám proti posunování hranic konceptu nespolehlivého vypravěče. Problém však vězí v tom, že tvůrci vzbudili v divácích očekávání nového Sherlockova dobového dobrodružství, jen aby jim v poslední třetiny podtrhli koberec pod nohami. To musí fanoušky zákonitě rozdělit na dvě skupiny - jedna pochválí invenci a metapřístup, zatímco druhá (dost možná větší) bude zklamaná, protože nedostali co dostat měli. Kdybychom věděli, že uvidíme přímé pokračování třetí sezóny v němž Sherlock halucinuje o 120 let starém případu, reakce by byly jiné. Další problém je, že se případ nevyřeší - je nám vysloveně řečeno, že to feministky nespáchaly, protože takové řešení je nesmyslné. Jediné co se tak dozvíme je, že Moriarty skutečně zemřel. KONEC SPOILERŮ. Getiss s Moffatem mají odvahu experimentovat, což není málo. Ještě odvážnější by ale bylo napsat a natočit nový inteligentní detektivní příběh, který by si nemusel pomáhat moderními berličkami a infantilním humorem. Škoda, že nevyužili jedinečné příležitosti propojit tradici Brettova viktoriánského Sherlocka s herci a postupy 21. století. Cesta, kterou se vydali tak je sice formálně osvěžující a zajímavá, ale vlastně až příliš jednoduchá a ve své komplikovanosti předvídatelná.

    • 10.12.2015  10:12

    Vánočně-halloweenský film, který má nejblíž asi ke Gremlins, ale je o trochu méně pro celou rodinu. Úvodní scéna v obchoďáku, na jejímž pozadí Bing Crosby zpívá „It's Beginning to Look A Lot Like Christmas“ nasadí perfektní tón, a nemohl jsem se při ní neusmívat. Dál se Krampus vyvíjí celkem předvídatelně. Kromě povedeného titulního záporáka mu prospívá i slušné obsazení. Některé postavy jsou sice nesympatické, ale zahrané jsou přesně, a alespoň tak divák má komu přát smrt. Škoda slabšího scénáře, který se snaží budovat atmosféru, ale funguje spíš na úrovni jednotlivých scén než celku. Když si divák k většině postav nevytvoří vztah (výjimkami jsou hlavní hrdina Max, jeho babička a možná otec), tak napětí příliš nefunguje. Pochválil bych praktické efekty, a to, jak tvůrci naložili s nízkým rozpočtem. Také oceňuji, že se Dougherty nesnažil o primitivní lekačky, a osvěžil příběh pěkně animovanou pasáží. Krampuse si klidně doma pustím během Vánoc jako kulisu, ale žádná velká klasika se z něj nestane.

    • 28.11.2015  09:27

    Opět mi tu zoufale chybí možnost hodnotit po deseti procentech. Od zamýšlených 70 % jsem se v tomto případé přiklonil nahoru, i když je mi jasné, že film docela nadhodnocuji. Viktor není úplně sourodé dílo a měl jsem z něj pocit, že bylo buď sestříháno, nebo na poslední chvíli přepisováno (Charles Dance má jednu zcela nepodstatnou scénu, jako kdyby ho tvůrci v poslední chvíli zlanařili a tak mu něco připsali, aby o něj nepřišli). Landis ale pojal známé postavy z nového, svěžího úhlu pohledu a napsal prequel k Frankensteinovi, kterého všichni známe. Herecké obsazení je přesné - McAvoy zvládá svého psychopatického génia s přehledem, Radcliffe se definitivně zbavil potterovské herecké polohy, a Scott je příjemně znepokojivý. Jen lady Sybil nemá moc co hrát, a překvapilo mě, že jí to nesluší tolik jako v Downtonu. Camea Gatisse a Dance potěšily, stejně jako monstrum připomínající zeměplošského pana Pumpu. Celkově se jedná o film s řadou zdařilých nápadů a vtipů, který rozšiřuje frankensteinovský mýtus, ale trochu působí, jako by nad ním režisér neměl úplnou kontrolu. Ale přesto si ho rád někdy pustím znovu a přesvědčím se, zda funguje i při opakovaném zhlédnutí, a stane se z něj jedno z mých guilty pleasure, nebo jestli se přidám k řadám spíše nespokojených diváků.

    • 13.11.2015  14:39

    Hodina je pro takový dokument zoufale málo. Ačkoliv jsou popisované události fascinující, dokument samotný není dostatečně ucelený. Začíná uprostřed příběhu, potom chvílemi skáče dopředu a dozadu, aby se občas zastavil u vyprávění o tom, jaký Escobar vlastně byl. Není v něm vždy jasné, kdy se popisované události odehrály a vše působí dost zkratkovitě. Moc se těším na Narcos, protože tento příběh nutně potřebuje větší prostor.

    • 10.11.2015  09:53
    Nejsem do tebe blázen (TV seriál) (2014)
    *

    Tak tohle bylo strašné. Po přečtení pár recenzí a pozitivních ohlasů jsem se na tento seriál docela těšil. Cynické postavy, otevřený britský humor, co by mohlo být špatně? Prakticky všechno. První dvě scény (svatba+seznámení) obsahují po jednom vtipu, tak jsem si s nadějí říkal, třeba se to vyvine. Ve zbytku pilotu už vtip není. Co je ale horší, hlavní ženská postava je tak nepříjemná, odpudivá a protivná. Což by nutně nemuselo vadit, kdyby zároveň byla zajímavá a zábavná. Není. Jediná postava s potenciálem je Jimmy. Při sledování však nedokážu vyfiltrovat všechno (!) kromě něj, aby to pro mě nebylo utrpení. Většinou dávám seriálům alespoň několik epizod, ale tohle už nezvládnu, a tak výjimečně hodnotím po pilotu. Nápad by to mohl být nosný, ale to by zpracování muselo vypadat úplně jinak.

    • 6.11.2015  14:22
    Jízlivě tvůj (TV seriál) (2013)
    ****

    Chvíli mi trvalo se na tento serál naladit, ale poslední dva díly první řady byly naprosto vynikající. Ve druhé řadě je víc děje a trochu méně funkčního humoru. První díly slabší, ale závěr to opět zlepší. A poslední scéna je prostě úžasná. Všechno tu stojí na hercích, díky kterým jsou i (pod)průměrné vtipy často k popukání.

    • 5.11.2015  11:22
    Spectre (2015)
    ****

    Velmi zvláštní Bond, který mixuje motivy z klasických Conneryho dílů s psychologií postav, jak jsme si na ni zvykli v Craigových filmech. Nutno říct, že se mu to daří. Poslední tři epizody se tímto spojily ve funkční celek, a řekl bych, že SPECTRE některé aspekty předešlých dílů při zpětném pohledu ještě vylepšilo. Nejnovější Bond se vrací k některým nezbytným atributům (představení, martini atd.) více tradičním způsobem - namísto jejich ozvláštnění, hraní si s divákovým očekáváním, jsou organicky zapracovány do vyprávění a nepomrkávají na diváka tak, jako v předešlých dílech. Bond se stal Bondem jak jsme ho kdysi poznali, jen je v důsledku událostí od Casina Royale chladnější, a ve SPECTRE završí vše s čím se v posledních letech setkal. Tento film tak působí jednak jako závěr Craigovy linky, ale zároveň jako začátek poslední kapitoly, kterou musí tento Bond ještě odehrát. Ano, opravdu doufám, že se Craig ještě jednou vrátí, pokračování si o jeho přítomnost vyloženě říká. Ačkoliv je SPECTRE nejdelší ze všech 24 filmů, 150 minut je adekvátně vyplněno a nepůsobí nastavovaně. Ačkoliv si myslím, že co do počtu vtipů, nezůstává tento díl za předešlými, celkovou atmosférou má nejblíže scéně ze Skyfall, ve které Bond po zneškodnění nájemného vraha přijíždí na člunu do kasina. Elegantní, připravený k akci, ale zároveň má dost času přemýšlet nad tím, co se děje se světem kolem něj. Moje výtky ve SPECTRE tak směřují pouze k nevyužitosti potenciálu Waltzova i jeho postavy, ale především k Bond girl Seydoux. Chemie mezi ní a 007 nefunguje, postava dostává neopodstatněně mnoho prostoru, a velké emoce, které má její linka vzbuzovat, prostě chybí.

    • 4.11.2015  13:11
    V kruhu koruny: Richard II. (TV film) (2012)
    ****

    Vynikající herci (za všechny nemůžu nezmínit strhujícího Bena Whishaw), nádherná angličtina a působivá výprava. Opravdu nečekejte akcí nabitý historický film. Richard II. je filmové zpracování Shakespearovy divadelní hry se vším, co k tomu patří. Žádné podbízení se modernímu divákovi, ale autentický text a herecké výkony. Film úžasně navozuje atmosféru alžbětinské Anglie, a dívák se téměř cítí, jako by byl vtažen do doby, kdy byly hra sepsána. Divadlo v nejčistší filmové podobě. Pokud, stejně jako já, dáváte přednost původním hrám, před jejich modernizovanými adaptacemi, tohle je přesně pro vás. Síla filmu vychází právě z původního textu, a ze způsobu, kterým ho herci odříkávají. Shakespeara nemám načteného ani nakoukaného, a u tohoto filmu jsem poprvé zažil okouzlení krásou a vybroušeností jeho slov. Rozumím, že se u toho někdo nudí, sám bych si asi maraton všech čtyř dílů Hollow Crown v řadě nedal. Ale nadšení nad nádherou Shakespearovy angličtiny v podání těchto herců u mě bylo příliš silné, než abych mohl jít s hodnocením níž.

    • 29.10.2015  10:46
    Bedekr (TV pořad) (2014)
    **

    První řadu s Pogodovou jsem neviděl, podle zdejší reakce to je asi mé štěstí. Ve druhé řadě pro mě byla moderátorská dvojice nesnesitelná - dlouho jsem si říkal, jestli spolu chodí, nebo to jenom hrají, a proč se mám dívat, jak se někdo dvacet minut drží za ruce. Do toho každou chvíli jeden z nich ohromí toho druhého nějakou z wikipedie vyčtenou znalostí, případně udělá humor. Nic z toho nepůsobí přirozeně ani zábavně. Bedekr ukazuje zajímavá místa, ale svou formou je pro mě nesledovatelný.

    • 27.10.2015  10:15
    Doctor Who: Last Christmas (TV film) (2014)
    ****

    Původně jsem tento speciál hodnotil níž, ale nějak mi zůstal v hlavě. Nehledě na řadu slabin které v Last Christmas jsou, je tato epizoda opravdu vánoční, Nick Frost je vynikající Santa, a spolu s Vánoční koledou je to speciál, ke kterému se budu o Vánocích nejraději vracet.

    • 13.10.2015  13:11
    Průměrňákovi (TV seriál) (2009)
    ****

    Spousta epizod by si sice zasloužila nižší hodnocení, ale nakonec jsem se přiklonil nahoru. Tento seriál je totiž i v 7. řadě vtipný, a zdá se, že znovu nabral dech.

    • 7.10.2015  11:27

    Velké zklamání. Po přečtení knihy a rozhovoru se scénáristy filmu a s Ketchumem jsem se na film opravdu těšil. Bohužel, nezkušenost režiséra je po celou dobu do očí bijící. Jako divák vidím, že příběh i jednotlivé scény mají potenciál, který není zabit špatným scénářem ani nesmyslnými zvraty. Ten je ale soustavně ubíjen neschopností režiséra vykreslit postavy, jejich vnitřní rozpoložení a motivace. Zcela zmizelo to, co dělalo knihu silným zážitkem - vynikající prokreslení hlavní postavy (Davida), skrze něhož vidíme ten hnus, který se na stránkách/obrazovce odehrává. Film neobsahuje žádné charaktery, jen poměrně ploché postavičky, a není silným vyprávěním o hrůzné události, u které je vám špatně ze sebe samého, protože jste jejím svědkem a skrze Davida snad i spolupachatelem (což se právě povedlo knize). Je to jen sled nepříliš nápaditě natočených scén, s nepřesvědčivými dětskými herci, a tím pádem i téměř bez atmosféry. Blanche Baker v roli tety Ruth byla v pohodě, ale nic mě na jejím podání nezaujalo. Absolutně nechápu některé recenze, například „A super-realistic horror flick that's so relentlessly-disturbing it's likely to trigger debate as to whether the filmmaker might have left too little to the imagination...“. Viděl jsem snad jiný film? Asi ne, žádnou jinou, než 91 minutovou verzi jsem nenašel. V tomto filmu není nic, na co by bylo náročné se dívat, kamera se utrpení spíše vyhýbá, a celé to působí, jakoby se to odehrálo během pár dnů, a ne téměř dvou měsíců. Zanedlouho se podívám na An American Crime, který má lepší divácké hodnocení, ale výrazně horší skóre na Rotten Tomatoes. Tak jsem zvědavý, jestli budu opět zklamaný nebo příjemně překvapený.

    • 27.7.2015  11:22
    V hlavě (2015)
    *****

    Je až šokující, jak originální nápady lze ve filmech ještě pořád vymýšlet. Základní nápad i jeho zpracování fungují perfektně. Některé scény vysvětlující jakým způsobem se v našich hlavách vytváří, mění a vzájemně ovlivňují emoce jsou nejen fantasticky vtipné, ale svým zpracováním geniální. S jakou lehkostí dokázali tvůrci během pár minut přesvědčivě zpodobnit něco tak složitého a komplexního je neskutečné. Film je to sice převážně smutný (nepamatuju si, kdy naposledy byl smutek tak silný a příjemný), ale zároveň od první do poslední chvíle zábavný a upřímný. Nedokážu odhadnout, jak bude působit na děti (a s dabingem), ale, přestože je sezóna teprve v polovině, připojuji se k lidem, kteří si myslí, že je na čase, aby Oscara konečně získal animovaný film.

    • 27.7.2015  11:07
    Láva (2015)
    ****

    Moc pěkný pixarovský předfilm, který je zde velmi podhodnocený. Podle komentářů hlavně od těch, kteří ho viděli přezpívaný do češtiny. Jak můžou někteří hodnotit písničku na základě její předabované verze, to mi hlava nebere. I v angličtině jsem si na ni musel chvíli zvykat, ale nakonec emoce v tomto krátkem filmu fungovaly jak měly. Přestože Lava nepatří k tomu nejlepšímu mezi kraťasy od Pixaru, byl to velmi příjemný předfilm, který mě správně naladil na vynikající hlavní číslo.

    • 12.5.2015  11:40

    Udělat z Mad Maxe blbý rodinný film s kupou nesnesitelných dětí, ve kterém nic nedává smysl. čí to byl nápad, a kdo měl být cílová skupina? Začátek vypadá jako vtipná osmdesátková akční hloupost, ale od chvíle co opustíme Bartertown, se z toho stane úplně jiný film. Ten je prakticky nesledovatelný.

    • 13.3.2015  08:46

    Dobře obsazený film, který jako by nevěděl, co chce být. Horor to není - není se čeho bát. Thriller to není - není v něm žádné napětí. Drama to neni - od první chvíle tušíme naprostý happy end. Eliza Graves vlastně není nic. Obsazení trestuhodně nevyužito, a uvádět na třetím místě Gleesona, který je ve filmu asi 6 minut, hraničí s klamáním diváka. Doufal jsem, že se na konci tŕeba objeví nějaká šokující myšlenka, nebo alespoň něco, co by ukázalo, že se nad tím vším někdo trochu zamyslel. Dočkal jsem se jenom naprosto zbytečného twistu, který příběh nikam neposunul. Vypadá to, jako kdyby režisér neměl odvahu/možnost ukázat divákovi cokoliv zajímavého (i Beckinsale už znatelně stárne, a zůstává po celou dobu cudně zahalená), a tak natočil naprosto zbytečný film, jehož jediným přínosem je, že si divák může uvědomit, o kolik odvážnější byl Švankmajer ve svém Šílení.

    • 13.3.2015  08:31
    Whodunnit? (TV pořad) (2013)
    **

    Velmi nedomyšlený pořad se slibnou premisou. Celou dobu jsem se jako divák nedozvěděl, jestli vrah ví, že je vrah, nebo jestli se to dozví až při vyřešení „whodunnit“, jako jo tomu v Cluedo. Řešení vražd bylo často zajímavé, ale vraždy samotné byly někdy nesmyslně překombinované a některé prvky, které měli soutěžící odhalit, neměly se samotnou vraždou nic společného. Podstata problému je ale v názvu - celou dobu se neřeší whodunnit, ale howwasitdone. Kdo je vrah je absolutně nepodstatné a sami soutěžící k tomu nedostávají vůbec žádné nápovědy, takže jejich ani divákovy teorie kdo to mohl být jsou jenom hádání. Navíc je pořad plný otřesných hereckých etud, a to jak mrtvol, tak soutěžících. Nechápu, proč se snaží diváky přesvědčit, že je to doopravdy, když snad každý ne úplně imbecilní člověk ví, že se dívá na televizní soutěž a ne na tajné záznamy sériového vraha. Ta hra na pravdu mě opravdu vytáčela. Na druhou stranu mě potěšilo, kdo zvítězil. Připadalo mi, že si to tato osoba zasloužila asi nejvíc ze všech.

    • 30.1.2015  13:02
    Whiplash (2014)
    *****

    Film s největší energií od Vlka z Wall Street. Scénář sice není nijak převratný a pomáhá si několika berličkami, vyhýbá se však stereotypnímu vykreslení charakterů a klišovitému vyprávění. Simmons je démonický, ale jeho chování má vnitřní logiku, kterou film divákovi jasně vysvětlí, ale nevnucuje mu, zda je tato logika dobrá či špatná. Máme tu dva charaktery, které mají oba daleko do klasického good guye. Středobodem filmu je pak střet těchto dvou postav, a ostatní linky jsou okleštěné na nezbytné minimum nutné pro jejich hlubší pochopení. Simmonse poznáváme prakticky jen skrze Tellerovu postavu a skrze reakce, které vyvolává v Tellerově okolí. Whiplash je místy natolik silný, že jeho sledování na velkém plátně s hlasitým zvukem je v některých okamžicích až téměř fyzicky vyčerpávající, a finále patří k (minimálně) letošním nejlepším. PS: Hudební sluch mi chybí a hudba mě téměř nezajímá. Blízký vztah k hudbě či dokonce k jazzu tedy rozhodně není nutností pro silný zážitek.

    • 20.12.2014  19:13
    Nekromantik (1987)
    **

    Fantasticky vtipná závěrečná scéna a pár povedených vtípků v průběhu filmu nezachrání NEKRomantika od debility všech scén, které křičí „jsem art a diváku, hledej významy“. Na tuhle hru nehodlám přistoupit, ale kultovnost tohoto filmu chápu.

    • 7.12.2014  23:56

    Nesnesitelná Donna a kopírování Christmas Invasion. První epizoda Doktora, kterou jsem měl problém dodívat do konce.

    • 11.11.2014  12:01
    Real Time with Bill Maher (TV pořad) (2003)
    ****

    Tento pořad rozhodně není o hostech ani o nestranné diskuzi. Je to prostor pro Mahera vykřičet do světa své názory. Se spoustou z nich nesouhlasím a často říká jen tu část faktů, která se mu hodí. Nicméně je velmi vtipný a u jeho nadávání na republikány se, přestože s ním většinou rozhodně nesouhlasím, dobře bavím. Hosté bývají často zajímaví a musím ocenit, že docela často má pozvaného i jednoho republikána, kterého neuráží (to však neznamená, že by si odpustil řadu vtipů na jeho/její účet). Naopak občas se pěkně pohádá s demokratem - v poslední době to byl třeba případ Bena Afflecka, který se dost silně chytl s Billem a Samem Harrisem kvůli islámu. Celkově můžu říct, že nesouhlasím s Maherovými pro-demokratickými a anti-republikánskými názory, ale souhlasím s řadou jeho liberálních postojů (náboženství, svoboda projevu atp.). U téhle show se zasměju a dozvím se i něco o zajímavých lidech, americké politice a společnosti. Při jejím sledování je ale vždycky nutné brát Maherovy názory s rezervou a filtrovat je.

    • 5.8.2014  08:47
    Hitchcock (2012)
    ***

    Film o jednom z největších režisérů a vypravěčů paradoxně kvůli nenápadité režii selhává jako vyprávění. O samotném natáčení se nic moc nedozvíme, Hitchcockovi jsou přisouzeny psychické problémy, jen aby se zdálo, že tvůrci tuší, co má asi být zápletkou. Titulní postava pak je charakterizována jen svými psychózami. Problémy se řeší samy, jakoby kouzlem (Alma jako deus ex machina). Jediné čím se film může pochlubit je obsazení, kterému kraluje Helen Mirren. Hopkins se může snažit, ale Hitchcockovi prostě není podobný a jeho maska občas vypadá až strašidelně.

    • 31.7.2014  10:41

    Dokumenty jako je tento, mě baví, ale to mi nebrání vidět, jaká obrovská snůška demagogie v něm je. Bystřičan sám na sobě ukazuje, že kdo chce přestat kouřit, tak prostě přestane. Klasické paternalistické kecy o tom, že musíme chránit děti, jako by byly úplně hloupé, i když ten sám psycholog, nebo kdo to byl přiznal, že se v jejich případě jedná o svobodné rozhodnutí. Největší demagogie je vinit tabákový průmysl z toho, že děti začínají kouřit - firma, která cigarety vyrobí nenese žádnou zodpovědnost za to, že je někdo někomu nelegálně prodá. Kdo začíná kouřit, ví jak je to nebezpečné a je schopný si zvážit pro a proti. Kdykoliv můžou negativa převážit, a tak kouřit přestane. Kuřáci jsou dobrodinci národa a my, jakožto nekuřácká většina, bychom jim měli být vděční za to, že denně nasazují své zdraví a tím přispívají státní pokladně. A ano, kouřit je normální, stejně jako nekouřit. Buďte tolerantní, nenuťte nikoho k první cigaretě a nestigmatizujte ty, kteří kouřit začali. PS: Velmi trefný komentář napsal ledzepfan.

    • 15.7.2014  08:23

    Tak trochu druhé letošní zklamání (i když ne tak velké jako X-Men). Zdaleka nejlépe funguje dračí humor, ve chvíli kdy se vypráví příběh, tak se ukáźe, jak moc byl první díl v tomto ohledu výjimečný. Abych nespoileroval, budu používat jména nových herců. Harrington je celkem zbytečný, ale vůbec nevadí, možná dokonce udělá jeden dva humory. Záporák s hlasem Hounsou by mohl být co k čemu, kdyby nám ohledně něho film alespoň něco vysvětlil. Takhle přijde, dělá záporné věci, a divák netuší co umí, jaké jsou jeho schopnosti atp. No a nakonec Blanchett. Její postava patří k tomu nejprotivnějšímu, co jsem za poslední roky v áčkových filmech viděl (z postav, které si divák asi má oblíbit a nejsou založeny na dělání vtipů pro nejmenší děti). Vážne jsem doufal, že ta jedna pověstná smrt v tomto filmu bude patřit jí. Jestli se mi přání splnilo, to tady neprozradím. Shrnuto, podtrženo, jedná se o celkem typickou dvojku, nejsilnější je když dělá humory, ve scéně smrti a v závěru, příběh samotný je spíš nut/dná výplň. V porovnání s ostatními animáky bych raději dal slabší čtyřku, ale ČSFD nezná desetibodovou škálu (Kdy už se tu objeví? Prosím!), a když jsem jedničce dal 4, tak musí být viditelné, že dvojka je slabší. Nakonec jsem se pro tentokrát rozhodl, že 70 % budou tři.

    • 30.6.2014  01:49
    Kouzelníci (2013)
    ***

    Na tento film jsem se hodně těšil, bohužel z toho nakonec je slabší trojka. Obsazení a námět slibovaly hodně, vše ale posílá do kytek nevydařená režie. Většina vtipů v sobě má potenciál, ale často jsou zinscenované tak, že divák předem ví, jak dopadnou a jaká bude jejich pointa. Režisér navíc ukazuje na hollywoodskou áčkovou komedii nevídanou neschopnost správného timingu. Vtipy prostě často nevyznívají vtipně i když se dva z nejtalentovanějších komiků, a jako vždy výborný Buscemi, opravdu snaží předvádět víc, než jen svůj standard (pravda, Carrey vypadal trochu unaveně). Párkrát jsem se nahlas zasmál, ale vážně bych si moc přál, aby Wonderstone padl do šikovnějších rukou. Níž s hodnocením ale určitě nepůjdu už jen díky tomu, jak nesmlouvavě se film staví proti rádoby-kouzelníkům typu Davida Blanea a hlavně Crise Angela, o kterém si myslím jen to nejhorší.

<< předchozí 1 2 3 4 6 10 15 19
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace