Mallinali

Mallinali

Jan Holovský

okres Kolín

homepage

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 28.8.2018  08:37

    Ale lidi, tohle je přece jeden z nejlepších jobů na světě. Pan Donutil dostává bohatě zaplaceno za to, že běhá po Řecku, kouká chvíli na památky a výrobu pokrmů, aby si udělal chuť, a pak to všechno sežere. Ale žádná decentní večeře v restauračce o dvou třech chodech.Naopak, velký stůl s hromadou skvělého řeckého jídla, připravovaného šikovnými domácími ručkami. A všechno pro něj a pro kamaráda a spoluautora Georgise, aby bylo veseleji. To je práce snů, nemůžu jinak. Po Kypru doporučuju přesedlat na italskou a francouzskou kuchyni a postupně zamířit do střední Evropy. A všechno to před kamerou nekompromisně sežrat. PS: Ta smetana se skopovým tvoří skvělý celek, do je to vynikající, hmmlesk, a ten špíz, jak ty chutě bylinek doplňují čerstvou zeleninku, ty jemné tóny hovězího a lilku, no fantazie, rozhodně doporučuju zapít červeným krétským vínem...mmmlask, a na závěr samozřejmě dezert s medem a ořechy, hmmuhmm...škoda že to taky nemůžete ochutnat.

    • 31.7.2018  00:12
    1945: Krvavý mír (TV film) (2015)
    *

    Drazí čtyř a pěti hvězdičkoví uživatelé. Že se někteří Češi a Slováci chovali těsně po válce hrozně, to je samozřejmě fakt. Ale kritika míří na to, jak to tento dokument ukazuje. Bez pořádného kontextu (nelze to chápat bez toho, že Němci nejdřív vyhnali Čechy ze Sudet a pak je chtěli prostě vyhladit), leckde vyloženě účelově překroucené (ten masakr v Praze spáchali Sověti, ne Češi a odsun v Brně taky probíhal poněkud jinak), bez nějaké historické oponentury k pamětníkům, kterým je věřeno každé slovo, s prakticky výlučně německým pohledem na události atd. Ve výsledku jsme pak samozřejmě vypadali mnohem hůř než Sověti, což je naprostý úlet. O tom, jak si počínali při etnickém čištění východní části říše tam něco proniklo, ale většina sviňáren se ukazovala na Čechoslovácích a Polácích. Jenže ono se našlo i dost Čechů, kteří nevinné Němce bránili, což ten dokument taky neukázal, ale naopak tvrdil, že naprostá většina ostatních s tím nic nedělala. Jenže dokonce i moje rodina se snažila uchránit jednoho mladičkého Němce, který jim byl přidělen na práci. A např. při masakru na Švédských šancích se navzdory tomu, že většina lidí byla vyděšená, aby to od šíleného Slováka Karola Pazúra, který tam střílel i ženy a děti z vlastního národa, taky nechytli (místním, kteří s ním na tom nechtěli spolupracovat hrozil, že je postřílí), za ním vydala delegace, která žádala o ušetření alespoň žen a dětí. Poslal je do háje. Ale přes různé peripetie nakonec dostal od našeho soudu 20 let. Jen ho sovětský satrapa Kléma po dvou letech pustil... V Ústí se zase místní snažili zabránit masakru po výbuchu muničky (věřilo se, že to udělal Werwolf), 26 lidí z Rapšachu ve Vitorazsku zachránil kapitán Bartl před popravou, atd. Navíc byla řada událostí přímou a živelnou odvetou za nějakou německou (Podbořany, Leština), nebo šlo o likvidaci skutečných či domnělých esesáků (což se nijak nelišilo od toho, co dělali Britové a Američané po jejich zajetí). Často umírali dokonce i Češi (Tušť, Suchdol nad Lužnicí, jednotliví kolaboranti). U Postoloprt (odhadovaný počet obětí 763-2300) zase nevíme kolik z nich bylo Němců, protože mohlo jít o masové hroby židů a zajatců z místního koncentráku a pochodu smrti, po nichž se mrtví nenalezli. Samozřejmě násilí na civilistech vůbec nebylo morálně správné, ale takhle to téma prostě nejde zploštit, odtrhnout od tehdejší doby a postavit to na roveň nacismu. Zvlášť, když to samé probíhalo i v západní Evropě, např. ve Francii (v Alsasku obzvláště brutálně), což tu taky nezaznělo. Byl tehdy prostě strašný bordel a nenávist, což způsobili jednoznačně nacisté (a částečně Sověti) a právě pro to jsou takovéhle jednostranné relativizující dokumenty pěkný průšvih. PS: Ta německá paní, co by nejradši všechny Poláky předhodila psům ještě dnes, to byl zajímavý vhled do duše té doby..

    • 23.7.2018  21:39

    No, to jsem nečekal. Vizuálně skvělé, obsahově dílem originální (např. americký seznam míst v Itálii, která se nesměla bombardovat), ale spíše rozpačité jako Vica Kerekes po zmenšení poprsí. Nemůžu se zbavit dojmu, že toho moralizování bylo příliš, někteří lidé byli obviňování za důsledky rozhodnutí, které tehdy nemohli vědět, že se důsledky zaměňovaly za příčinu a že se často zatoulala informace, která ten revanšistický přístup dost kazí. Stalin nebombardoval Německo prostě proto, že na to neměl vhodná letadla (čtyřmotorová). Humanismus by v tom hledal leda adept na kanonenfutr. Bombardování civilistů v Evropě opravdu bylo morálně i výsledkově k ničemu, ale byl to jednak způsob symbolické odplaty, neboť s tím začali (a neskončili) Němci, dále způsob vázání protivnikovych sil a taky se věřilo, že Němci pak sami povstanou. Že to nevyšlo je věc jiná. A vyjít Valkýra, nevím o čem by frantíci točili. Navíc měli štěstí, že se po většinu doby nevědělo o Osvětimi a spol. No a ta atomovka, to už vůbec neberu. Úplně se ignorovalo, že Japonci předtím bojovali do posledního muže a že kamikadze byl naprostý kulturní šok, který vyslal zprávu o ochotě Japonců ke kapitulaci a jejich vztahu k lidskému životu. Rasismus americký byl pak reakcí na rasismus a strašlivé zacházení s vojáky i civilisty ze strany Japonska. Akce a reakce. Zvlášť, když útoku na Pearl Harbor aktivně pomáhali japonští kolaboranti žijící v USA. No a nakonec to, že atomovka nemusela být, že Japonci to chtěli zabalit i bez toho. Martin Kovář, největší český znalec historie Anglosféry, tvrdí opak. Že byli v USA opravdu zděšeni, že by museli krvavě bojovat do posledního Japonce (na dobytém území skoro všichni civilisti bojovali nebo páchali harakiri), i když samozřejmě ten dojem na Sověty v tom hrál taky roli, tady šlo i o budoucnost. A já bych asi radši věřil jemu, než dokumentu, ve kterém jsou japonští fanatici považováni za oběti a Winston s americkými prezidenty prakticky za válečné zločince. A jak přebývá obviňování spojenců, tak zase chybí teoretické základy bombardování nebo zkušenosti z první světové atd. Jindy frantíky chválím, ale tady to asi prošlo sítem nějaké divné ideologie a neodbornýma rukama. Bohužel.

    • 23.7.2018  20:22

    Konečně zajímavý historický dokumentární seriál z britské produkce. Dozvěděl jsem se i něco jiného, než citové výlevy přes "pokrokové" ideologické brýle. A to už jsem od nich nečekal. Obzvlášť popis elity a jejího původu v New Yorku 19. století nebo Winstonova pomoc jedne nešťastné příbuzné, toho času nejbohatší Anericance provdane do Británie, byl hodně přínosný. A tak to má být, snad toho bude víc. Fenomenální Panstvi Downton má na své francizy dobrý vliv.

    • 31.5.2018  01:21

    Soudruzi, řekněme si to otevřeně. Scénáři by prospělo trochu více ironického nadhledu a logiky, režii pak typicky čínské okopčení západního budování napětí, protože ukázat potvůrky prakticky na začátku a za bílého dne, to je jako přinést na zabíjačku salát s avokádem a jahodové smoothie. Ale aspoň si umí Zhang pořád hrát s barevnými pastelkami a naprosto nerealistickou akcí, takže kde by evropští středověcí barbaři trapně házeli na davy obludek pod zdí kameny, vařící smůlu nebo něco hořlavýho, tam jim lítají bungee akrobatky, které toho sice pomlátí mnohem míň, ale zase u toho dřív umřou... Inu, jiný kraj, jiný mrav. Ovšem abych to nezakecal, zábava to byla přímočará, ale milá. Mám rád ty příběhy, kdy Evropan vleze do exotického prostředí a tam se stane součástí něčeho většího, stejně jako mám rád tu smysluplnější část kulturní spolupráce Číňanů a Západu - protože mám pak pocit, že když nějaký nový Mao bude chtít na nás vypustit atomovky, vzpomene si na první Křižovatku smrti, Jeta-Li jako nejlepšího záporáka v sérii Smrtonosná past nebo na Christiana Bale zachraňujícího školačky a prostitutky před Japonci v Květech války, tak si to nakonec rozmyslí a pošle nám místo toho recept na smaženou čivavu a pivo v igeliťáku. Jo, všichni máme sny.

    • 29.5.2018  01:07
    Philadelphia (1993)
    *****

    Jestli je tohle černobílý film, tak já jsem eskymácká ségra Denzela Washingtona. Už jen to, že ten film hejtujou jak "pokrokoví" radikálové, tak kovaní homofobové, ukazuje, že to je trochu složitější. Pro jedny je ekelhaft už automatické spojení AIDS a homosexuálů (přitom tvoří přes 2/3 nemocných, čistě z technických důvodů), pro druhé je problém jednoznačné sympatizování filmu s nemocným gayem Hanksem proti ukázkově netolerantním zaměstnavatelům. A obě strany neberou vyobrazení Hankse jako až nereálně dokonalé postavy. Jenže ti "pokrokoví" přehlédli, že film tehdy vůbec představil a polidštil homosexuály většinovému publiku a konzervativnější kritici zase přehlédli, že Hanksova postava by fakt do žádného gay průvodu nešla a že film ukazuje i stránku homosexuální komunity, za kterou je často kritizována (např. obtěžování Denzela v obchodě a fakt, že se Hanks asi nakazil v pornokině při nevěře). Film prostě nabízí několik různých pohledů na věc, vyvažuje a přitom si hýčká upřímně lidskou slzopudnou linku, která k filmu připoutá a v závěru odrovná velkou část diváctva. Že to amíci podávají srozumitelně a s tahem na branku, je jedna z výhod USA kinematografie, protože na ty pravověrné, většinou evropské, queer filmy se nikdo kromě části cílové skupiny a fanatických artových nadšenců nedívá (pokud tam nejsou lesbické scény jako v Životě Adele). Mimochodem, z filmu jsem si neodnesl jen to humanitní poselství, ale i to, že když jde o život, je nějaká diskriminace putna (na konci vlastně rozsudek ostatní zas tak moc nezajímá). No a ta hudba, ta přežila doteď...

    • 13.5.2018  23:07

    Pokud už se nějaký odvážný tvůrce pustí do historického tématu, základ úspěchu je v tom, aby z něj vytáhl to podstatné a nadčasové, co může něco povědět dnešnímu divákovi. A pak mu to podat stravitelným způsobem, jako zeleninu s půlkou prasete. No a tady se ta první věc nepodařila vůbec (to se panu Kosatíkovi poslední dobou stává často) a ta druhá taky žádná sláva. Vizuálně je to pěkné, hudba mi většinou taky přišla dobrá, herci vynikající, výprava a kostýmy paráda, i tu symboliku jsem občas pobral. Jenže ani jako profesionální historik jsem se s dějem někdy nechytal, voiceover s opakovanýma hláškama "To jsi chtěl? Takhle sis to představoval? Kde je Bůh teď?", na které nikdo neodpovídal...no to byl porod paterčat. Scénář je hrozný a když nemáte peníze na scénu ostřelování Vídně, tak jí prosím vás přeskočte. Většina z diváků si z toho opravdu nic neodnese a tipuju, že velká část z nich utekla už po pár voiceoverech. Přitom i dnes má tahle epizoda našich dějin řadu významů, které můžou dnešního diváka zaujmout. Už jako študáci jsme provokovali profesory tím, že kdyby nebyla Bílá Hora, rozebrali by si nás jako Poláky, protože stát by nám asi (ne)fungoval podobně a nejspíš by tu teď převažovala Němčina. Taky patřit do protestantské kultury místo katolické je slušný rozdíl v nastavení společnosti, v jejím přístupu k individualitě, státu, rodině, autoritě, disciplíně, podnikání aj. A to nemluvím o roli Habsburků pro další naše a evropské dějiny. Navíc celé České stavovské povstání je nervydrásající drama o postupně se utahující smyčce a katastrofě (včetně odstartování mimořádně ničivé třicetileté války), na jejímž počátku byly "dobré úmysly". Tři hvězdičky jsou asi moc, ale takových filmů točíme hrozně málo a nechci to úplně potopit. Schválně si spočítejte, kolik historických filmů, které nepopisují 20. století, jsme od roku 1989 natočili - navíc nějaké klady jsem tam viděl, viz výše.

    • 10.5.2018  11:08
    Nové objevy ve starém Egyptě (TV seriál) (2002)
    ****

    Obsah je hutný, možná až moc. Ale ta nezáživná forma bohužel nemá co nabídnout těm, kteří se o téma moc nezajímají.

    • 9.5.2018  00:05
    Volyň (2016)
    *****

    No, po shlédnutí toho poněkud uměleckého masakru mohu se vší razancí říci, že to od ukrajinských banderovců opravdu nebylo hezké. Není divu, že Češi a Slováci jsou mezi Poláky první a třetí nejoblíbenější národy (druzí jsou Italové), neboť jsme asi jediní sousedi, kteří na nich zatím nezkoušeli genocidu. Co je proti tomu nějaká kraťoučká válka o Těšínsko roku 1919 a slovenská miniúčast při německém útoku na Polsko roku 1939. Zajímavosti: 1) Ve filmu prakticky nehraje hudba, jen výjimečně nějaké ruchy. 2) I když film průběžně sleduje několik linek a u některých to vypadá, že jde rovněž o hlavní postavy, delší dobu vydrží jenom ta blondýnka. 3) Možná si při rychlé proměně panstva ve Volyni a v Haliči vzpomenete na vousatý židovský vtip z nedaleké Podkarpatské Rusi, jednu dobu československé: V roce 1946 přijde starý žid z východu republiky do Prahy a ptají se ho na jeho život. "No víte, žil jsem v pěti různých státech." Oni na to: "To je jasné, žid nikde nemá pokoj, musí pořád cestovat po světě." Na to se starý žid usměje a řekne: "No, ale vždyť já jsem z Mukačeva ani nohu nevytáhnul...".

    • 6.5.2018  22:44
    168 hodin (TV pořad) (2005)
    *

    Je smutné, že oproti skvělým Událostem komentářům se v atraktivním nedělním čase na ČT1 objevuje tenhle jednostranný a neprofesionální paskvil. Nora Fridrichová si asi umí u vedení prosadit ten správný pokrokový přístup, takže to může směle hrát jenom na jednu ideologicky prověřenou stranu, vybírat jen ta správná témata a pouze s lidmi, kteří potvrdí jediný správný pokrokový výklad. Ale dívat se na to je pro mě utrpení, nadávám u toho už víc než u Televizních novin a Gambrinusu. Kdyby podobně profesionálně a vyváženě pracovali atomoví vědci, tak jsme už dávno všichni v luftu. PS: Když tohle ČT prezentuje jako vrchol své publicistiky běžnému divákovi, tak si akorát nabíhá na vidle ohledně své tendenčnosti a potřebě politické kontroly. To je bohužel vůči řadě jiných pořadů s vysokou profesionální kvalitou na ČT24 dost nefér.

    • 20.4.2018  02:22

    Tak přiznejme si, že jediná originalita v tomhle filmu je ten nečekaný konec sebevražedného útoku S. Whighama. Jinak to je stokrát omletý příběh "lehko dovnitř, těžko ven" bez valné inovace a momentu překvapení. Ale jako akční jednohubka to má úroveň a nenudí. Potěší i dost odkazů na jiné filmy (někdy v duchu tradice čínských koproducentů těžko rozeznatelné od obšlehnutí), i když by ještě víc potěšilo, kdyby tvůrci sami vymysleli něco nového. Ale tím se už asi dnešní Hollywood nezabývá. Jednotlivé postavy mi sedly (J. C. Reilly a J. Goodman vyloženě potěšili) s výjimkou S. L. Jacksona, kterému jsem bohužel nevěřil ani zářez mezi půlkama. Vynikající byla retro atmosféra s malými dobovými vychytávkami (kamera, kotlety), skvěle vybraná hudba i závěrečná bitka s lodním šroubem. Z horšího soudku bylo neschopně budované napětí a tajemno (ještěry vidíme dokonce dřív než samotné postavy) nebo nepříliš promakané hrátky s prostředím ostrova. Ještě tragičtější byla úvodní bitka vrtulníků s Kongem, která je kvůli efektu za každou cenu strašně hloupá i na žánrové standardy. Vrtulníky nesmyslně lítají Kongovi přímo pod ruce jak v nějakém japonském animáku pro děti a páchají harakiri i když je jasné, že nemají šanci. Smutný pohled, ale aspoň trikově zvládnutý. Celkově to vidím na tři hvězdy.

    • 15.4.2018  21:56
    Trojí život (TV film) (2018)
    ****

    Já se bavil jako študák při první trojce se Slovenkama.

    • 15.4.2018  15:38
    Podivná nevěsta (TV film) (1987)
    ***

    Půměrná laciná TV pohádka s příliš rychlým koncem (Verunka zřejmě odpouštěla zničující nevěru rychlostí světla) a hroznou hudbou, kterou vytahuje parádní Jirásková a zajímavý námět. Celou dobu jsem si říkal, že by vhodně rozvedený příběh v šikovných rukách vystačil na plnohodnotnou celovečerní pohádku. A nebo také na kvalitní baladický horor. Inu, uvidíme jak Havelkovi vyjde Hastrman a když tak mu pak pošlu tip.

    • 10.4.2018  22:50
    Nerodič (2017)
    ****

    Dokument je zvládnutý lépe než projímadla od Gambrinusu a ve všem tom více či méně sobeckém chaosu života jednotlivých postav je lidský a optimistický. Právě sobectví, ve sledovaných uvolněných a netradičních vztazích velmi výrazně přítomné (buď u obou, nebo alespoň u jednoho z partnerů) vs. potřeba nebýt sám a mít pokračování, to je hlavní tmel všech příběhů. Ale ke sledování je třeba dost empatie. Např. se přiznám, že u paní, která na výletu v přírodě arogantně obhajovala děti hrající si s mobilem a ponižovala partnera, to se mi fakt otevírala kudla v kapse. Ale i tací žijí mezi námi, nemá smysl si něco nalhávat. A jako poslední musím zmínit, že komentáře a pointa paní autorky měly nečekanou kvalitu. Viz HrudkaJ: Ale to si pište, že je.

    • 10.4.2018  11:18

    Pár zajímavých postřehů a hromada směšného flagelantství na téma jak je člověk ve skutečnosti hloupý a arogantní a zvířátka chytrá a hodná. To je teď taková móda. Přitom je vždy vybrán jeden úkol, na který se dané zvíře specializuje a skutečné přednosti člověka, díky kterým tomu tady šéfuje on, ukázány nejsou. Člověk se tedy z toho dozví dost málo a ta chytřejší zvířata to z nějakého důvodu absolutně netankuje. U Britů bych v jednoduchém přírodopisném pořadu takový fail nečekal, ale časy se asi fakt mění. Plusem je alespoň český dabing od Petra Rychlého.

    • 8.4.2018  17:06
    ŽENYvPOLI (2011)
    ***

    No, moc stereotypů to nerozbilo, spíš jich to pár přidalo (to se ČT děje často). Tři výjimky bojují s větrnými mlýny a jejich svěřenci si stěžují na všechno možné, jen aby nemuseli pohnout steblem. Dokument je celkem otevřený a z řady jejich svěřenců se vám bude otevírat kudla v kapse. Ale vyznění je celkem optimistické, když se dozvídáme o pomalé proměně životního stylu u Romek, u nichž už ženy bez dětí v 25 a studující nejsou úplnou výjimkou. Jen ty jejich nápady na zlepšení jsou dost naivní. Dámy nám jako recept dávají většinou to, kvůli čemu jsme tam kde jsme. Např. snaha po společném veřejném prostoru menšiny a většiny bez toho, aby se jejich životní styl sblížil, je snaha o návrat k důvodu, proc vůbec začala vzájemná segregace. Děvčata taky navrhovala lepší přístup k zaměstnání, jenže bez správných návyků bude výsledek horší než předtím (pracoval jsem ve firmě co to zkoušela a skončilo to skupinovým rozkrádáním, vysokými tresty a zvoláním že tohle už nikdy). Snaha o lepší přístup ke vzdělání bude taky mít spíš opačné výsledky, dokud nebudou rodiče nuceni k podpoře vlastních dětí, aby byly konkurenceschopné a neměly ve výsledku spíš mindráky a nechuť ke vzdělání. Asi to bude chtít stavět dům od základů a ne od střechy, např. kombinací cukru s bičem v rodinné politice.

    • 4.4.2018  01:19
    Hitlerovy prohrané bitvy (TV film) (2017)
    ****

    Vynikající dokument, který osvětluje úplné základy toho, co a proč se za druhé světové v Evropě odehrávalo. Chybělo mi ale lepší řemeslné provedení dokumentu (i když mapky byly pěkné), větší kontext oněch rozhodnutí (někdy se příliš zdůrazňovalo rozhodování osob bez větší analýzy společenského podhoubí, ze kterého to rozhodování čerpalo) a taky vyvážené informace k Hitlerovým přednostem, které by osvětlily, proč mu i přes tolik chyb pořád naprostá většina Němců věřila, nebo alespoň nic neudělala. Hitler byl např. dobrý znalec pozemní techniky a k jeho riskování nutno dodat, že řada jeho počátečních úspěchů by při spoléhání na názor armádních velitelů nejspíš vůbec nepřišla (rozbití Československa, bitva o Francii). Jenže tak dlouho chodil Führer se džbánem pro vodu, až mu Churchill, Stalin a spol. ucho utrhli...

    • 3.4.2018  11:28
    Tvář vody (2017)

    Jako bych se vrátil do časů dospívání, kdy jsem si náhodně opatřil VHS s již klasickým koprodukčním filmem pro dospělé Útok Pornosaura z roku 1993 (Spielberg by se asi divil, koho všeho ovlinil), ve kterém se pracovalo se záměnou uprchlého jedince pornosaura a chlapa, který ho jen hrál ve filmu. No co vám mám povídat, byla to veselá taškařice plná různobarevných tekutin a s dabingem Michala Suchánka. Přidejte áčkové herce, schopného řemeslníka na postu režiséra a dnes nezbytný důraz na prostou avšak sebevědomou ženu hrdinku/Annu proletářku, odečtěte hezké obličeje a tradá...máte letošního pornooscarového...pardon, bohužel jen oscarového, vítěze.

    • 12.3.2018  00:05
    Bába z ledu (2017)
    ****

    Po dohodě s dojatou manželkou a po ošetření škrábanců nakonec zvyšuju na čtyři hvězdy. Není to rozhodně špatný film, herci jsou skvěle přirození, obraz, často složený z komponovaných dlouhých záběrů na kousky soukromého ráje uprostřed betonového odosobněného pekla, je Slámovsky nezaměnitelný a obsahově to rozhodně má co říct. Líbil se mi přerod malého Ivánka, kontrast svobodné neformální party otužilců s formální nesvobodnou rodinou, originalita tématu aj. No a teď zápory. Předně jsou rodinné situace dost přepálené, což ubírá jejich věrohodnosti. Za druhé mohl mít film větší spád a vtip, tedy pokud není synonymem umění uspávací injekce a vyhánění diváků ze sálu po půl hodině. A za třetí je to ten smutný fakt, že se Sláma nedokáže vymanit z typicky evropského pojetí filmu jako masového pohřbívání naděje a odporu k happyendu. Jako by každý umělecky hodnotný film musel skončit pesimisticky, aby si většina diváků na konci mohla zanadávat, proč si k úniku ze všednosti vybrala něco, co je ještě mnohem horšího než jejich životy. Sláma je tím bohužel čitelný a málo přístupný od samého začátku, což je škoda a velké části obecenstva to sebere chuť se na to vůbec podívat a těm vytrvalejším chuť k dalšímu shlédnutí. Jo a za čtvrté ta slepice na stole, která rozhodně nezdůrazňovala prohnilost rodiny, protože to by vytočilo k nepříčetnosti i paraplegika. K názorné ukázce toho, že si starší a pokročilí umí také pěkně štrejchnout, se radši nebudu vyjadřovat, osobně bych se bez toho obešel...i když se s tím pojil jeden z mála vtipů, tedy o širokém použití panenského olivového oleje několikanásobnými babičkami... Za shlédnutí film stojí, ale je dobré vědět, do čeho jdete a že Český lev opravdu není diváckou soutěží... PS: Jo a nevím, proč musí vztek a osvobození hlavní hrdinky odnést zrovna ta nádherná cibuláková mísa, vždyť v tom byla nevinně.

    • 18.2.2018  01:34
    Vzteklina - Epizoda 6 (E06) (epizoda) (2018)
    ****

    Slušné a silné zakončení, ale škoda několika problémů. Že je do toho doktor Vacek namočený, jsem z jeho chování cítil od začátku, podezření u mě zesílilo při jeho divném chování u hypnotizování a v předposledním díle jsem to definitivně pochopil, když bylo jasné, že někdo zašantročil vakcínu během očkování, u kterého byl a jemuž jako jeden z mála mohl rozumět. Pak jsem se jen modlil, aby to nebylo takhle průhledné...ale bohužel. Druhý problém je, že jsem spíše přehlížel menší logické chyby v celém seriálu, protože jsem chápal, že tím tvůrci posilují napětí. Ale aby Rogl ve finále zjistil, že je Vacek mnohonásobný vrah a jenom tak mu to tam o samotě vpálí, aniž by měl krytí, to už bylo moc. Navíc to řádění revolučních gard bez současného vysvětlení, že zjitřené nálady (kterých pak využili někteří šmejdi) poněkud čerpaly z faktu násilné okupace, vraždění nepohodlných a připravované genocidy Čechů, vypadá trochu nesmyslně a černobíle. Přes tyto výhrady jsem se bavil a seriál hodnotím velmi kladně. Především režie a hudba byly prakticky na jedničku.

    • 18.2.2018  01:11

    Co to mělo být? Jednu hvězdu dávám za slušnou atmošku opuštěné země, která slibovala zápletku šťavnatou jako vloupačka do slovenského dívčího internátu. Místo ní sem bohužel dostal divnou nudu. Smutný pohled.

    • 5.2.2018  21:16

    Není to špatné a je tam řada pěkných barevných záběrů, ale až na pár výjimek se toho moc nového nedozvíme a někdy jde komentář až za hranu hlouposti a naivity. Navíc část z toho, co se dozvíme, je bohapusta spekulace. Zvlášť psychologické odhady z osmdesát let starých záběrů jsou docela úlet. Ale zas lepší než některé britské pokusy, které měly úroveň vesteni z logru.

    • 29.1.2018  15:16

    Malý český "člověčí" film z vesnice. Natočeno to není špatně, ale jednotící příběh tu skoro neexistuje, spíš takové epizodky. A to je spolu s absencí většího množství humoru asi největší slabina filmu, protože výmluva, že jde o věrné zobrazení vesnice kde se nic neděje, je divákovi platná jak kreditka při striptýzu. Ten malý záchvěv příběhu, tedy hledání přítelkyně, zase byl trochu zvláštní. Luboš v tolika letech nemá babu, nechce/neumí si jí hledat a je panic, přitom během filmu začne dělat oči na Vietnamku, chce ho sbalit pošťačka, přefiknout hospodská a nakonec ho uloví týraná žena v domácnosti. To už bylo trochu moc nahusto. Taky linka s rasismem je nezvládnutá, když scénář doslova nenažraně a černobíle mixuje vztah vesničanů k Vietnamcům a Romům, přičemž pak nechá dceru hlavního rasisty chodit s Romem. Působí to hrozně překombinovaně a příšerně klišoidně. A ještě něco, Vorlův trademark groteskních záběrů na postavy z úplné blízkosti se do podobných filmů podle mě nehodí a působí dost rušivě, jako by režisér nevěděl, jaký film chce vlastně natočit. Škoda.

    • 26.1.2018  12:47

    Dobrý dokument o krásných lidech. Problém je, že je určený jen evropskému publiku, jenže ten kdo by se měl stydět za rozvrat chudáků Křováků jsou africké státy. Zakazují jim jejich pohodový styl života, berou je za méněcenné a nutí je trápit se na dně společnosti, která o ně nestojí. Nemít ty vysmívané bílé turisty a pomocníky, kterým prodávají suvenýry a dělají jim divadlo, jsou na tom ještě mnohem hůř a z jejich původního života nezbude nic. Paradoxně totiž jediný, koho jejich záchrana zajímá, jsou právě ti zlí běloši. Zajímavý poznatek.

    • 24.1.2018  21:11
    Vzteklina - Epizoda 3 (E03) (epizoda) (2018)
    *****

    Ta atmosféra by se dala krajet, stejně tak napětí. Pri scene na chate jsem ani nedutal. A pritom je to dobre zasazene do ceskeho prostředí, nic netahá za oči či za uši. První dva díly byly dost nadprůměrné, ale tenhle byl vynikající.

    • 22.1.2018  19:45

    Joe Wright se vykašlal na témata, která ho interesovala jako súdánská epidemie pásového oparu a vrátil se k tomu, co mu jde nejlépe. K příběhu ze staré dobré idealizované Anglie. Jasně že to není úplně dokonalý film. Churchill byl navzdory častému sebepochybování natolik silná a vnímavá osobnost, že by se těžko šel poradit do metra. A i kdyby tam šel, přiznejme si, že by starého imperialistického jezevce asi moc nezajímal názor černocha. Taky tam až na malou zmínku o zajetí (a útěk z vězení) během Búrské války chyběly větší odkazy na Winstonovo divoké a krvavé mládí, na jeho devatero talentů (např. skvěle maloval) atd. Ale vše pomohlo fungování samotného filmu a přenositelnosti Churchillova odkazu do 21. století. Několik scén mě tam vyloženě citově vyždímalo, třeba vybombardování zbytku zraněných vojáků nebo úvodní i závěrečné zasedání parlamentu. O Oldmanově výkonu nebo Marianelliho hudbě nemá cenu mluvit a protože Wright ukočíroval svou výraznou režii tak, aby nespadla za hranu kýče, je to subjektivně na pět hvězd.

    • 9.1.2018  15:45
    Můj obchod se psy (TV film) (1986)
    ***

    No, pan Kaiser tehdy na můj vkus dost přehrával, takže jeho Haška jsem chtěl ke konci umlatit nejbližší lopatou. Přitom v knize na mě vyloženě nepůsobil jen jako otravny arogantní provokatér. Kdo v roli nezklamal, byl nádherný cholerik pana Narozneho. Radost ho sledovat. Jinak taková příjemná jednohubka.

    • 4.1.2018  23:17

    Film šťavnatý jako zásek ve výtahu se zrzavou Slovenkou, jenže bohužel podhodnocený. Skvělé dialogy, herecké výkony, kamera, výpovědní hodnota o české společnosti uprostřed ekonomické a morální krize, i to napětí funguje. A hrozně se mi líbilo to organické propojení moravské historie, reálií a přitom moderního vyznění. Nemá smysl dál rozepisovat klady, to tu dělají podrobněji jiní, takže nedostatky. Ten první je, že si režisér Sedláček v některých situacích příliš usnadňuje práci (celkem bystrá manželka, která je přitom hrozně překvapená z manželových šméček, nepříliš logický postup policie v závěru aj.). Ten druhý je složitější a zásadnější. Robert Sedláček totiž natočil další skvělý film (Osobně zbožňuju i Pravidla lži), ale neplánoval žádný art. Chtěl, aby na něj přišlo hodně lidí. Jenže zase dopadl jako hrdinové jeho předchozího filmu Největší z Čechů. Kritikou a filmovými fajnšmekry byl totiž vcelku vychvalován, ale lidi na to moc nechodili. Problém asi je, že jeho rozpoznatelný styl neumí moc naroubovat na český divácký vkus. Definitivně se to potvrdilo u tragického druhého Dědictví, kde mohl překročit svůj stín při alespoň solidním pokračování kultovní moralistní buranské komedie, ale místo toho natočil nevtipný melancholický průšvih. Ovšem pak alespoň mohl pro televizi natočit České století, kam se jeho styl hodil o dost víc (a následně zazdít Bohému). Inu, škoda. Snad se zase jednou vláme do kin s větším úspěchem.

    • 4.12.2017  00:00
    Avatar (2009)
    ****

    Co mi to děláš, Camerone. Takové odmítnutí vlastní civilizace tu nebylo od volebního spotu strany Zelených. To i ve Vinnetouovi byli špatní jenom banditi a ne prakticky my všichni... takže se přiznám, dostat se s Cameronem na jednu vlnu a fandit vlastní likvidaci mi moc nešlo, asi mám pořád pud sebezáchovy. A to i když mě jinak těší,že film propaguje úctu k přírodě. Druhý problém je příběh, který je prostě pohádkový, přičemž se bere vážně a je naprosto klasický. Žádné překvápko se bohužel nekoná, což mě dost zklamalo. Námět je plus mínus originální, jenže děj má několik velkých logických nesmyslů, které mě trkly do očí už tehdy poprvé v kině. Předně, celá závěrečná bitva a masakr lidí neměl naprosto žádný smysl, protože už dnes bychom takové nepřátele likvidovali z bezpečné vzdálenosti dálkovými střelami, v té filmové realitě přímo z orbitu - bez ohrožení jediného lidského života na Pandoře, o které navíc už na začátku slyšíme, že tam člověka chce zabít úplně všechno, Za druhé, motivace Michelle Rodriguez neexistuje. Ostatním aspoň věřím, že si čuchli k domorodcům a přešli na jejich stranu, ale proč ona? To, že nesouhlasí s postupem vůči domorodcům přece neznamená, že ze sebe během chvíle úmyslně udělá zločince a vyvrhele, který nemá kam jít (kvůli osvobození hlavních hrdinů, kteří jsou sice zadržení, ale nic vážného jim nehrozí) a zabíjí vlastní (ani nemá Avatara). To bylo velké příběhové selhání. Třetí je fakt, že Worthingtona nechala jeho láska prostě chcípnout při útoku na hlavní strom kvůli tomu, že jí lhal - což pak ale ani jeho a ani jí neštve a vše zahladí ulovení pořádného ptakoještěra..tohle bych pochopil v osmdesátkovém béčku, ale ne tady. Mě nechat má láska umřít, třebaže kvůli mojí velké lži, tak za ni určitě nedolejzám, ale jsem vytočenej jako čokl u vietnamskýho řezníka. Ale stejně tomu dávám čtyřku. Zpracování je fantastické, hlášky špičkové, některé scény nezapomenutelné (např. lovení "ptakoještěrů") a Cameron má velký smysl pro detail. Přestože příběh i hudba si půjčují kde můžou, je to namixované dobře a film je prostě zážitek.

    • 20.11.2017  12:11
    Zrezivělá krása (TV seriál) (2011)
    ****

    Mimořádně záslužný a odborně kvalitní pořad, který je bohužel příliš fádně a rutinérsky natočen. Pokud bych byl člověk průmyslovým dědictvím francouzsky nepolíbený, u řady dílů bych brzy přepínal. A to by bylo u památek na největší proměnu civilizace od jejího vzniku docela škoda. Občas je navíc problematická i hudba nebo kamera. Snad se industriál jako základní téma nějaké dokumentární série ještě objeví a bude to trochu záživnější.

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace