Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dokumentární
  • Animovaný

Recenze (292)

plakát

Myši patří do nebe (2021) 

Jsem nadšený. Uprostřed to trochu ztratilo dech a manželka začala řešit rekonstrukci koupelny, ale konec nás uzemnil. Ty roky připrav jsou fakt znát a vizuálně jsem se kochal jako Číňan ve psím útulku.

plakát

V karavanu po Maďarsku - Epizoda 3 (2023) (epizoda) 

Mládež má dotykový obrazovky, naše generace má dotykovou zrzku Vicu. V pořadu se neobjeví nikdo, koho by si vlastníma rukama neosahala. Šťastní to lidé. A to Maďarsko tu taky vypadá hezky, na rozdíl od slovenské série nevadí, že se jede po provařených památkách, pač tu stejně většinou známe leda termály a někdy parlament.

plakát

Modrá krev - Habsburkové (2023) (epizoda) 

Mladý Ferdinand Zvonimir je kandidátem na sympaťáka roku. A když si člověk uvědomí, že to mohl být český princ William, tak to zamrzí víc než frigidní zrzka.

plakát

Případy 1. oddělení - Loterie (2022) (epizoda) 

Žádný ad absurdum. Dost podobná děvčata na vedoucích pozicích, pokroková víc, než pitelný Gambrinus, znám velmi osobně dokonce dvě.

plakát

Chaloupka na vršku (2006) (seriál) 

Vyzkoušeno nejprve na tříleté dceři, která na tom mohla oči nechat, na rozdíl od velké části zahraničních animáků . A také na větších dětech. Všechny nadšené jako prase u vegana, ostatně já taky. V dalších sériích se zlepšila animace (hlavně to slunce z úvodu) i hudba, takže jasných pět hvězd a dobře utracené koncesionářské poplatky. PS: Bez křesťanství by žádná moderní Evropa nebyla. Se s tím smiřte.

plakát

Případy 1. oddělení - Totožnost (2014) (epizoda) 

Možná nejlepší díl. Když kapitán Anděl probírá fotky zavražděné holky v jejím pokojíčku a dojde zpět v čase až do doby, kdy byla miminko, tak to rozseká i otrlého diváka. Klobouk dolů. PS: Vyzkoušel jsem to i na manželce a po té scéně čtvrtinu dílu hystericky probrečela. Mazec.

plakát

Barokní srdce Evropy - Venkov (2020) (epizoda) 

Uživatel Mantegna si zřejmě spletl sedativa s lentilkami a pak to takhle dopadá. Smutný příběh. Za mě jinak skvělý díl s jímavým komentářem, takže dávám plnou palbu. PS: Neříkejte Mantegnovi, že se většina těch italských a dalších architektů zařadila plně do české společnosti, brali si místní manželky a takový Santini (pokřtěný v chrámu sv. Víta jako Blažej Aichl) mluvil plynně česky a pojmenoval dceru čistě tuzemsky Ludmila, nebo mu praskne cévka. A už vůbec mu neříkejte, že díl končil ukázkami jihočeského selského baroka, které vytvořili prakticky výlučně čeští řemeslníci v čele s Jakubem Bursou. To by vážně nerozchodil. PS2: Aktualizace postu uživatele Mantegna se dostala za hranu surrealismu a doufejme i za brány Bohnické psychiatrické léčebny, takže snad jen pro jistotu jedno upřesnění pro ty, kteří se jeho textem masochisticky prokousali až na závěr: Selské baroko vzniklo v oblasti Zbudovská Blata, ležící mezi Netolicemi a Hlubokou nad Vltavou. A tato oblast byla národnostně v drtivé většině česká. Takže německé Holašovice v selském baroku opisovaly...ale krásně. PS3: Důvod zapsání Holasovic do UNESCO je právě kombinace zachovalé středověké dispozice (lokace kláštera ve Vyšším Brodě), životnosti (stále tam někdo bydlí) a (prý kycoviteho) selského baroka. Navíc byly podle urbare z roku 1510 čistě české, což trvalo až do moru v letech 1520-1521 (tolik k postavení Holasovic Němci v gotice). To já jen kdyby si někdo všimnul té jeho další aktualizace a bláhově nad tou samohanou přemýšlel: https://en.czech-unesco.org/holasovice/introduction/#page_start PS4: "Sedlácké diletantství" jako důvod zápisu do UNESCO? Dostavba vymřelé dvě století staré české vesnice Němci má znamenat nulový přínos českých obyvatel "válejících se polonahých v příkopě" a stoprocentní těch německých? Selské baroko je důkazem české neschopnosti a jeho použití u Němců důkaz kulturní nadřazenosti (viz "Čeští řemeslníci na německých stavbách v Holašovicích, ty prase.")? Vyčítání věcí, které nikdo neřekl ("selské baroko není baroko")? Protimluvy hloupě maskované nenávistí a šovinismem (uvedení umělci nejsou žádní naši předci vs. Santini měl měl sice české děti s českou ženou, ale bez jeho italských kořenů by byl nikdo...), atd. Inu, žluč nenahradí mozek a svéprávnost. PS5: Chyba v nové aktualizaci Mantenegna č. 1) Výzdobu ve stylu jihočeského selského baroka nedělali čeští řemeslníci, ale místní němečtí s přihlédnutím k jihočeským a také rakouským barokním a lidovým vzorům. Pokud si někdo méně nadaný myslí, že selské baroko Holašovice, znehodnocuje, může poděkovat pouze místním Němcům. Chyba č. 2) Podle urbáře ze začátku 16. století bylo v Holašovicích 14 hospodářů, tedy i s rodinami a čeládkou mnohem, mnohem víc než 20 Čechů (ve skutečnosti zde bylo i několik Němců). To byla ale dost průhledná neznalost. Chyba č. 3) Podle urbáře z let 1524 až 1530 se počet usedlostí ustálil na 17, podle NPÚ se tak postavením dalších tří usedlostí dotvořila středověká parcelace (později se počet usedlostí ustálil na čísle 23. O středověkém lokátorovi není nic známo, ani o počátcích vesnice, o stavitelích atd. Nelze tedy tvrdit že je to výlučně Němci postavená vesnice (neplést si parcelaci se samotnými domy převážně z 18. a 19. století, hodnotu má obojí). To si vědec nemůže dovolit, jen žlučovitý nesvéprávný laik. Chyba č. 4) Co se týče názorů odborníků, jeden z hlavních důvodů zapsání Holašovic do UNESCO je, že "reprezentují spojení dvou venkovských stavebních tradic, jež vytvořily výjimečný a přetrvávající styl, známý jako „jihočeské selské baroko“. O dokumentaci nějakého svébytného selského diletantismu nikde není ani slovo a jen duchem mdlý nadšenec si může myslet, že světové dědictví UNESCO zapisuje nějaké lokální freak show. Pokud není shledána architektonická hodnota, není zápis. Nenávistné útoky tedy nereprezentují názory světových odborníků. Chyba č. 5) Nevyužití služeb Psychiatrické léčebny Bohnice. Ale kdyby to pomohlo tak: https://www.bohnice.cz/kontakt/ . (K tématu např. https://www.npu.cz/portal/npu-a-pamatkova-pece/pamatky-a-pamatkova-pece/pamatkovy-fond/pamatky-s-mezinarodnim-statusem/OUV/VYJIMECNA%20SVETOVA%20HODNOTA_HOLASOVICE.pdf). PS6: Takže teď už je selské baroko v pohodě, ale jen když ho dělali Němci, i když ho nevymysleli. Jestli to není vůči Čechům trochu předpojaté. Taky je trochu trapné, že ty kolonizační vzory a vůbec celý proces vznikly ve Francii, takže Němci, obzvlášť ti mimo Porýní, je taky jen přejali a adaptovali. Říká se tomu kaskáda obecné kulturní vyspělosti a je to základní proces evropského vývoje směrem ze západoevropských center na zbylou periferii. Vyčítat to Čechům také není pěkné. A největší odborníci na csfd a v přilehlém vesmíru většinou nedělají tolik chyb, nevyjadřují se jako chovanci psychiatrického ústavu, nedělají závěry bez zdrojů, nejsou předpojatí, nezesměšňují pro vlastní ego, nehádají se o tom, co nikdo neřekl, neprotiřečí si a naspamují názorové oponenty množstvím vulgárních e-mailů. A taky to o sobě netvrdí sami, ale říkají to o nich jiní. Ale po vysazení sedativ to někteří nemocni duchem samozřejmě můžou vidět jinak. PS7: Ano, konec skutečně korunuje dílo. A tato vulgární (ne)diskuze končí tím čím začala. Naprostou neschopností pochopit, o čem jsem vůbec mluvil. Já totiž nedělal ze Santiniho Čecha jako poleno, ale na jasných důkazech jsem vyvrátil tvrzení, že nebyl náš předek (byl již ovlivněn českým i německým prostředím, měl za ženu etnickou Češku a měl s ní potomstvo!!!, zařadil se do české společnosti). Ostatně si to potvrdí každý kdo umí číst hned na počátku tohoto příspěvku. Ale chtít od nesvépravného narcise s chorobnou nenávistí k Čechům pochopeni psaného textu, natož smysluplnou odpověď, o to jsem se ani nesnažil. Ale jako výstraha pro riziko podceňování psychických chorob je jeho příspěvek jistě poučný, to ne že ne. PS8: Tu přítelkyni upřímně lituju, protože z uzavřeného oddělení se blbě utíká. A ty e-maily nejsou verbální, ale vulgární, ale takové pochybení se stává takovému odborníkovi jistě maximálně jednou za deset let. PS9: Tak asi dvakrát za deset let: Předek (definice významu): "člověk, který se narodil dříve než daná osoba a je s ní ve stejné rodové linii". Nejdřív to chce porozumět jednoduchým slovům, teprve pak bych přikročil k Hegelovi, francouzským barokním mistrům, machrování a žádosti o vycházky.

plakát

Inspektor Morse (1987) (seriál) 

Co vám tu nikdo neřekne, že ta znělka, odvozená od morseovky (překvapivě) je naprosto famózní. A optimismu v celé sérii je jako šafránu.

plakát

Samotáři (2000) 

To si pište, že je to generační výpověď. A pravdivá, jako bledá tvář vegana. V 80. letech byl ideál svatba a děti do dvaceti. Po revoluci a spláchnutí komunismu se životní styl změnil a místo zakládání rodin si mladí začali užívat a objevovali všechno to, co k nim hlavně ze zahraničí proudilo a před tím nemohlo. Společnost sice začala vymírat a rozpadat se na atomy sobeckých individualit co často nezvládaly žít i s někým jiným než se sebou, ale plno lidí si užívalo svobodu a slušnou jízdu. Sám jsem do toho kolotoče svobodomyslné elektronické klubové scény, hledání exotiky, užívání si, ztracených existencí a věčně nesplněných nadějí na něco víc, naskočil právě koncem 90. let. Proto se tomuhle skvěle napsanému, zahranému a ozvučenému filmu nejen směju, ale taky se melancholicky ohlížím za tím, kde jsme byli tenkrát, co jsme chtěli - a kde jsme dnes. Ale nevím, jestli je to přenositelné i na další generace. Když nic jiného, z Macháčka i Trojana to udělalo nejobsazovanější herce současnosti. A hulení si tady konečně vybudovalo tradici...

plakát

Hra o trůny - Dlouhá noc (2019) (epizoda) 

Pravdu mají vlastně oba tábory. Od té doby, co seriál předběhl předlohu, celý děj znatelně zhloupl, zploštěl a ženské hrdinky jsou z politických důvodů až příliš silné a akcentované a obdivovanou kombinaci drsnosti a nepředvídatelnosti zachvátily ozvěny politické korektnosti. Hype okolo téhle epizody byl pak nesmyslný, když jí celou ponořili do tmy, mlhy (logicky, když útočí noční král) a nepřehlednosti, o všude zmiňovaných nelogičnostech (hlavně strategie obrany byla podřízena efektu, ale jinak jí zřejmě vymýšleli v chráněné dílně - sebevražedný čelní útok lehkou jízdou na neznámého nepřítele do tmy, neexistence zvědů, nevyužité katapulty, navíc v poli místo na hradbách, sebevražedný boj v otevřeném poli místo za palisádami, nepoužití lučišníků na hradbách při zapálené palisádě, ani hořící smůly či oleje při zteči hradeb, malé využití draků, nevyklizení krypty od mrtvých - Jon přece viděl jak jsou oživováni, atd.) nemluvě - i když hloupě se hrdinové v čele se Snowem chovali už dříve, dokonce i oslavovaná bitva Bastardů byla ze strategického hlediska pěkný průšvih a jediný plán byl čelní útok proti přesile. Ale, právě ta tma a mlha umocňovaly strach z neznáma, celý díl mě hrozně bavil, mrazil a naplňoval pocitem beznaděje a některé scény mi navzdory své dějové nedomyšlenosti zavařily pant (sejmutí kavalerie, zabití obra, schovávačka v knihovně, masakr v kryptě, finále s Jonem a Branem). Objektivně je to tak na čtyři hvězdy, protože sice LOTR zůstal neohrožen, ale takový (pravda, nepříliš povedený) Hobit je potupen a zašlapán do prachu. A moc jiných kvalitnějších klasických fantasy nemáme, takže buďme rádi, že to aspoň dotočili. I díky nesoudným odpadářům dávám o jednu hvězdu víc.