Misterioso

Misterioso

Tomáš Zíma

okres Ústí nad Labem

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 6.10.2019  19:51
    Kikudžiro (1999)
    ***

    Takeši Kitano v roli (ne)napravitelného Kikudžira dvě hodiny nadává, uráží, komanduje a křičí... Po Hana-bi další lehké zklamání, asi holt Kitano nebude můj šálek čaje... Ani pěkná hudba, kamera a pár povedených dramedických momentů to nevytáhne alespoň na 4 hvězdičky.

    • 15.4.2019  23:23

    Hloupoučký hlavní hrdina (a ostatní neživotné postavy), směšný Wellesovo (pokus o) irský akcent, naprostá fraška u soudu, blonďatá Rita... Svět se v prdel obrací; nu holt i mistr tesař se někdy utne... Že je film sešitý horkou jehlou je konec konců asi to nejvýstižnější tvrzení. Překvapivě jen za 2*.

    • 31.3.2019  17:31

    Chválím snahu tvůrců ukázat normalizaci bez nostalgie (alespoň na mě to tak působilo), ale zároveň mi přišla trochu moc na sílu jejich snaha naroubovat do filmu co nejvíce situací, o kterých si člověk řekne "Fujtajbl, to byla ale hnusná doba." Ta kadence byla chvílemi až zběsilá. Na což nepochybně doplatily samotné postavy, bohužel podpořené ze všech stran nijakými hereckými výkony. V rámci novodobé české tvorby asi nadprůměr, pro mě však jen solidní průměr.

    • 26.12.2018  21:47

    Naivní, kýčovitá pohádka s topornými (byť krásnými) herci - souhlasím ve všech bodech, ale stejně musím dát čtyři hvězdičky. Proč? Protože prostředí, dospívání, nostalgie... No prostě guilty pleasure :-)

    • 25.5.2016  17:54
    Ladíme! (2012)
    *

    Kdyby měl tenhle film v sobě alespoň kousíček ze Snídaňového klubu, na který se snaží neustále odkazovat, byl by o trilion procent snesitelnější. Takhle můžu jen konstatovat, že pokud mě někdo někdy bude chtít mučit, může mi ještě jednou pustit tenhle skvost, protože v náručí tohohle filmu by mne čekala pomalá a ukrutně bolestivá smrt. Myslím, že se bez zhlédnutí druhého dílu a dalších potenciálních pokračování obejdu...

    • 5.11.2015  00:36

    Nuda, nuda, nuda. Ale to byl snad ten nejmenší problém z problémů, které jsem s tímhle filmem měl. Možná jsem ovlivněn tím, že jsem tuhle úžasnou Zeyerovu hru hrál na divadle, nevím. Vizuální podoba filmu, kterou tu k mému údivu docela dost lidí vychvaluje, pro mne byla tím vůbec největším zklamáním. Rutinérská práce režiséra Weigla, který jinak točil takřka výhradně jen pro televizi, mne doslova ubíjela. Možná jsem zmlsaný, jelikož jsem před dvěma dny zhlédl Herzogova Nosferatu, shodou okolností částečně také natočeného v okolí slovenského Spišského hradu, ale mne výprava této verze Radúze a Mahuleny přišla neuvěřitelně ošuntělá. Oproti pečlivě vybraným exteriérům např. právě v Herzogově filmu, tady mi chvílema přišlo, jakoby filmaři náhodně našli nějakou louku a řekli si "Jo tady tu scénu natočíme, hlavně ať to už máme rychle za sebou." Kostýmy - WTF? (sofistikovaněji to vyjádřit neumím.) Opravte mne někdo, nejsem historik, ale opravdu ve středověku chodili mmj. za sychravého počasí muži takřka nazí? Chápu, že se jednalo o jakousi stylizaci, navození třeba jakéhosi erotického dusna, které lze najít i v předloze, ale na mne to tady tedy vůbec nezafungovalo. Ale asi holt platí - tisíc lidí, tisíc chutí. Hudební stránka filmu - méně vhodněji použitou hudbu (ve většině scén) jsem tedy dlouho neviděl (neslyšel). Vůbec nejhorší pro mne byla cca první půlhodina filmu. Ta mne tak neskutečně otrávila, že pro mne bylo velmi obtížné se do filmu vůbec dostat. Kdyby mne neovládla tak neskonalá touha férově tady ten snímek ohodnotit, tak bych to ihned vypnul. Ale pokračoval jsem a s utrpením film dokoukal. Dlouhé záběry - nemám problém je snášet, ale to ten film musí mít nějakou atmosféru. Tady se k mému překvapení s částí uživatelů zase rozcházím - právě absence atmosféry pro mne byla nekonečně ubíjející, a já se jen ptal - jaké by to asi bylo, kdyby tenhle film točil např. takový Vláčil. Ale abych jen nehanil - Tříska, Medřická, Vašáryová skvělí, Magda samozřejmě ještě k tomu nádherná. Jen Jaroslava Adamová jakožto Runa - naprosto klíčový element celého příběhu, pro mne byla částečně zklamáním.

    • 23.12.2014  01:05

    Neprávem polozapomenutý film s překvapivě nízkým hodnocením (že by špatný dabing?) je v podstatě one-woman show Sigourney Weaver. Její ďábelský smích, pohledy a vzlyky dávají dohromady nezapomenutelnou kreaci této Herečky s velkým H. Když se k tomu přidají ostatní herci (fajn, Sněhurka je otravná, ale není ona snad tak trochu otravný charakter sám o sobě? :)), včetně nepromluvšího Miroslava Táborského, nemám výhrad. K tomu navíc nádherné prostředí českých lesů a hradů, perfektní podoba "té babky s jabkem" či odstranění všech otravných prvků klasické Sněhurky (trpaslíci a pohodová chaloupka, princ "skoro se neznáme a on mě svou nehynoucí láskou probudí" či o něco více propracovaná psychologie postav než obvykle). Poslední bod je možné dobře vysledovat na postavě "macechy". Zprvu obyčejná ženská toužící po lásce, uznání a dítěti se pod vlivem rozmazlené Sněhurky a jejího záměrného provokování mění až po velkém životním zklamání v nelítostnou svini. Takže žádné klasické "ona je zlá, protože je prostě zlá". Pohádky rád nemám, horory také nijak zvlášť nevyhledávám. Přesto kdyby měl každý podobný film takovou ATMOSFÉRU, tak bych asi tenhle mix žánrů začal mít hodně rád. Kéž by více režisérů mělo koule (byť i Michael Cohn je mohl mít o něco větší ;-)). S klidným svědomím za 4 *, s mojí extrémní posedlostí Sigourney za 5.

    • 5.7.2014  18:02

    Ano, opravdu jsem viděl ten stejný film jako všichni ostatní. Ne, neviděl jsem tenhle film s dabingem. Tak jak je možné, že tahle domnělá klasika šla totálně mimo mě? Přepálená stopáž, otravné ústřední duo zahalené pod rouškou "tajemství" díky slunečním brýlím, dokola omílající se honičky (ta závěrečná už je vyloženě na pěst), chybějící příběh... Nevadí, že je to všechno děsně přitažené za vlasy (vždyť je to komedie). Avšak kdyby to tak aspoň bylo vtipné (přinejmenším jednou za čas)! Jediné co mohlo zachránit tenhle film před jednohvězdičkovým přídělem byla hudba. Ta to totiž byla jednoznačně kladem tohohle filmu. Ale díky výše zmíněným záporům to ani Aretha a spol. výše vytáhnout nemůžou...

    • 30.1.2013  22:10
    Bídníci (2012)
    **

    Hugh Jackman mě svým zpěvem příjemně překvapil, Russell Crowe mě pro změnu zklamal jak zpěvem, tak herectvím (kurňa on se snad celý film tváří furt stejně!), Anne Hathaway si pro Oscara za vedlejší roli dojde zaslouženě. Její I dreamed a dream je nejsilnějším momentem filmu (z mého pohledu snad jediným silným vůbec). Hooperovo "experiment," při němž se po drtivou většinu stopáže jen zpívá a zpívá (i naprosto obyčejné jednoduché větičky), může někoho zvednout ze židle, já bych si ale býval přál, abych z ní spíše spadnul, a nemusel nadále trpět při sledování tohohle filmu. Nikdy jsem nebyl fanouškem muzikálů, ale přesto se mi jich několik (je jich jako pověstného šafránu) líbilo. Nejsilnější stránkou muzikálů by měly být písničky - každopádně tady mne nadchla jen ta jedna zmiňovaná + asi 3 další mne trošičku zaujaly, což je na muzikál s dlouhatánskou stopáží uboze málo. Kouzlo muzikálů dle mého spočívá také v tom, že když dozní písnička a zase se "kecá," tak se těšíte, kdy že to na vás "vybafne" další. Avšak když se zpívá 2,5 hodiny v kuse, tak to začne být problém. Když odešla Anne Hathaway ze scény, má pozornost odkráčela s ní... PS: Aby mne nechal takhle chladným vztah Jeana Valjeana a Javerta, to je k pláči.

    • 29.4.2012  14:16

    Alexander Veliký - nenáviděný, kontroverzní, ultradlouhý životopis jedné z nejvýraznějších postav světových dějin. A nebo také zajímavě pojatý životopis s výbornou psychologií postav, který se nebojí kout žhavým železem do ožehavých témat. Záleží, co si vyberete. Já se rozhodně přikláním na stranu druhou, ale bohužel nás takových moc není. Mohl bych tenhle film považovat za mou guilty pleasure a vše by bylo v naprostém pořádku, ale já si i přes všechny kritické názory myslím, že je to film dokonalý. Už jako poměrně malý (když jsem tenhle film viděl poprvé) jsem z něho byl unešen a nadšení mi naštěstí vydrželo až dodnes. Alexanderův život by vydal přinejmenším na jednu sezónu běžného seriálu, o to těžší měl Oliver Stone práci, když ho musel vtěsnat do tříhodinového filmu. A tak se zaměřil především na osobnost Alexandera. A myslím si, že prostřednictvím výtečného Colina Farrella (ten nám toho ještě v budoucnu hodně ukáže), se mu to povedlo na jedničku s hvězdičkou. Ostatní postavy jsou také napsány výtečně. Jsou nejednoznačné, nikdo není jenom ten "hodný", ani jenom ten "zlý". Kromě samotného hlavního hrdiny mne dostávala především Olympiada, kterou si s chutí zahrála Angelina Jolie, která tyhle mrchy prostě umí. Po poměrně dlouhé době pro Hollywood hudbu skládající řecký mág Vangelis stvořil jeden z nejkrásnějších soundtracků, které jsem kdy slyšel. Tuhle pastvu pro uši můžu kdykoli. Je však zajímavé, že i tahle nádherná hudba se stala stejně jako mnoho dalších částí tohohle filmu terčem kritiky. Rýpalové (a že se takovýchto supů sletěla na Olivera spousta) nemohli unést mimo jiné prazvláštní přízvuky (uznávám, že to chvílemi zní trochu zvláštně) postav, blond Colina Farrella (proč by nemohl být tenhle "Makedonec" blonďák, zvlášť když Olympiada dává tolik podnětů k tomu pochybovat, kdo byl otcem), vypravěče či naopak fakt, že Anthony Hopkins se ve filmu příliš neohřeje, bitevní scény (ty jsou ovšem výborné a překvapí třeba netradiční pohled na bitvu očima orla) a především Alexandrovu homesexualitu (či chcete-li bisexualitu). Ta odpůrcům asi nejvíce nahrála do karet. Některým zarytým puritánům se asi těžko představuje to, že jeden z nejvýjimečnějších lidí, kteří kdy obývali naši planetu, miloval muže. Vizuální stránka filmu také nepokulhává, a pokud se dokážete dostat pod slupku tohohle filmu, bude vás nejen bavit, ale i dojímat. A budete chtít víc Alexandrova života. Oliver Stone zkrátka zase jednou ukázal, že má koule a stvořil neobyčejné dílo, které ale zůstalo neprávem nepochopeno. Já jsem však rád, že mezi tu hrstku "pochopivších" patřím. Chce to trošku více soustředění a ochoty dostat se pod povrch a Alexander se vám za to bohatě odmění. Srdcovka. PS: The Final Cut dodává Alexanderovi novou hloubku, jde ještě více (pokud si to lze vůbec představit) do jeho nitra. Je možná trošku zdlouhavější, ale o to více silnější. Jen scény (a že těch nových bylo přidáno poměrně dost) byly podle mne seřazeny lépe v normální verzi. I tak ale můžu s čistým svědomím The Final Cut doporučit. PS2: Ultimátní sestřih je asi úplně nejlepší. Scény zůstávají seřazeny podobně jako ve "finálním" sestřihu, nicméně až nyní jsem úplně docenil provázanost "současnosti" s flashbacky. Navíc mi, jak se Stone dušuje, jeho poslední verze přišla stejně tak silná, avšak více sevřenější, než předchozí Final Cut.

    • 29.4.2012  13:25

    Velice zvláštní sci-fi, ze kterého je přeci jen cítit rukopis Stevena Spielberga, ale i přesto jde o něčím netypickou "spielbergovinu". Původně měl Umělou inteligenci natáčet Stanley Kubrick, a bylo by zajisté zajímavé sledovat, jak by film pojal on. Ale to už se nikdy nedozvíme, takhle totiž můžeme jen polemizovat, komu z nich by se film povedl více, což je ale zbytečné. Film by se dal v podstatě rozdělit na tři části, a já si myslím, že každá z nich má něco do sebe, přestože jsou všechny tři části dosti odlišné. Spielberg nám naservíroval překrásně vypadající svět budoucnosti, byť v něm není všechno tak růžové (zvlášť ne pro roboty), jak by se na první pohled mohlo zdát. Nádherná vizuální stránka filmu, povedené triky, jeden z nejkrásnějších soundtracků Johna Williamse (dojímavá hudba plná fantazie) a perfektní herecký výkon H. J. Osmenta. Ten film táhne opravdu vzhůru, svůj vztah k matce (dobrá Frances O´Connor) dokázal pojmout naprosto neskutečným způsobem, který mě totálně odzbrojil. Spielberg se snaží dojmout (jako skoro vždy), ale spolehlivě se mu to daří (no jo no, léta praxe). Krásný film, který není pro každého, každopádně jeho zaryté odpůrce nechápu.

    • 29.4.2012  12:23

    O existenci "Aguirreho" jsem pěknou dobu neměl ani páru, ale když jsem na něho jednou konečně narazil, řekl jsem si, že tohle by mohlo být pro diváka mých chutí něco, co se mi bude líbit. Naštěstí jsem se nemýlil a má už tak vysoká očekávání byla dokonce ještě překonána. Jakými argumenty vůbec lákat diváky ke zhlédnutí tohohle filmu? Nestačilo by obyčejné "pusťte si to!"? Dobře, pokusím se vás zlanařit něčím konkrétním. Dostanete totiž neuvěřitelný snímek, který zajisté inspiroval další řadu filmů. Zdánlivě nevinná cesta, kterých v té době byla spousta, za účelem zbohatnout a získat slávu, se mění v boj o moc, šílenství i ztrátu všech iluzí... Klaus Kinski podal neskutečný výkon, který skýtá vše, co bylo potřeba a možná ještě něco navíc, výborná hudba (ta dělá mnoho) a naprosto drsné prostředí a postupně strach a beznaděj budující atmosféra. Nejvíce je však potřeba pochválit Wernera Herzoga, který svým tvrdým přístupem dostal z námětu i herců naprosté všechno. Ale dost bylo keců, stejně nejlépe uděláte, když si tenhle výjimečný zážitek pustíte.

    • 29.4.2012  11:52
    Gladiátor (2000)
    *****

    Jeden z těch nejlepších "historických" (u Hollywoodu je vždy potřeba tohle slovo dát do uvozovek) velkofilmů. Ridley Scott už v "Soupeřích" a "Dobytí" naznačil, že se v tomhle žánru cítí jako ryba ve vodě a Gladiátorem to potvrdil nejen obrovským (kasovním) úspěchem filmu, ale také pěti Oscary (byť on sám vyšel na prázdno). Odstartoval tím na počátek 21. století novou vlnu podobných filmů, byť jen málokterý se kvalitám Gladiátora byť jen přiblížil. Ridley toho totiž nabídl spoustu. Byť nenabízí tak silný příběh jako Ben Hur, a ani se mu nepovedla tak úžasná psychologie postav jako později Oliveru Stoneovi v Alexanderovi, spousta kladů totiž mírné nedostatky s klidem přehlušila. Výborný Russell Crowe (avšak bylo to na Oscara?), dokonalý slizák Joaquin Phoenix, nádherná hudba Hanse Zimmera podpořená Lisou Gerrard, úžasná kamera a akční scény a samozřejmě celkový vizuál filmu, který novodobý malíř filmového plátna Ridley zvládá vždycky na jedničku. Tentokrát se mu to povedlo dokonce s hvězdičkou, protože především obrazová stránka filmu bere dech. Ne dokonalá podívaná, ale zatraceně kulervoucí!

    • 29.4.2012  11:39
    Titanic (1997)
    *****

    Co dodat k Titaniku? Kdo čekal polodokument o jedné z nejproslulejších námořních katastrof, bude jistě zklamán, ale to je, myslím si, čistě jeho chyba, protože čekat od vysokorozpočtového hollywoodského filmu něco podobného, je nesmysl. Moc si nedovedu představit, jak by měl vypadat velkofilm bez nějaké té (alespoň malé) romance. Je pravda, že Titanik toho možná podřizuje lásce mezi Jackem a Rose až moc, ale mně to ve výsledku nevadí. Možná je někomu trnem v oku oněch 11 Oscarů, ale většina jich je stejně za technické kategorie, ale to doufám, že nikdo nebude polemizovat, že v tomhle ohledu je Titanik zvládnutý na výbornou, že ne? Vyjmenovávat tu všechny klady Titaniku je zbytečné, já se jen zaměřím na pár jeho předností, které mám na něm nejraději. Krásná hudba Jamese Hornera, výborný výkon Kate Winslet, neskutečné potápění Titaniku (to si prostě užívám) a samozřejmě je třeba pochválit celkovou práci megalomana Jamese Camerona. Já se nechám dojmout pokaždé. Jasných 5* pro jeden z nejproslulejších velkofilmů (do kterých jsem byl vždy fanda) ever.

    • 29.4.2012  11:20

    Těžko si představit film, který by toho o holocaustu řekl tolik. Spielbergovo opus magnum. Každá složka tohohle filmu je skvostná (hudba, herecké výkony - charismatický Neeson, lidský Kingsley, bestie Fiennes, scénář, kamera, výprava). Ve výsledku to navíc není jenom slepenec výtečných scén a jednotlivých (již zmiňovaných) skvostných složek, ale silné dílo, které má neskutečně velkou vypovídající hodnotu. Schindller navíc není zobrozen jako čistá duše, ale jako člověk, který nejdříve toužil jen po vlastním obohacení, ale doba ho jako jednoho z mála dokázala změnit k lepšímu. A za všechno je zodpovědný Steven Spielberg, který vždycky toužil natočit právě takovýto film, což je na Schindllerovo seznamu více než jasně vidět. Z několika scén (a vlastně i z celého filmu) jde opravdu hrůza (nejvíce asi nahnání Židovek do umývárny). Stejně tak tenhle film skýtá mnoho z těch nejsilnějších emocí. Dokonalost.

    • 29.4.2012  10:21
    Kill Bill (2003)
    *****

    Dokonalá filmová jízda, na kterou mne nikdy neomrzí se dívat. Perfektní zábava, která mi pokaždé podráždí bránici díky úžasné nadsázce, kterým je tenhle příběh odvyprávěn. Tarantino skloubil své divácké a režijní zkušenosti do jednoho díla, které mě nikdy nepřestane bavit především díky jeho formě. Dokonalá Uma Thurman (ani zbytek hereckého ansáblu nezaostává), špičkový soundtrack, zábavné dialogy, výborné bojové scény atd. atd. Docela se divím, že je Kill Bill pro tolik lidí nestravitelný, podle mého se snaží bavit diváky, a to se mu (alespoň v mém případě) na jedničku daří. Nevím, co se v tom rýpalové snaží hledat, nebo zda jen čekali od Kill Billa něco jiného... Těžko říct. Já jsem však při každém jeho zhlédnutí (na které se pokaždé těším jako malé děcko) vždy spokojen.

    • 29.4.2012  10:05
    Nový svět (2005)
    *****

    Dokonalá filmová meditace, která není pro každého. Nádherná filmová báseň oslavující lásku. Navíc v atraktivním dobrodružno-historickém hávu. Herci - to je kapitola sama pro sebe. Jako vždy charismatický Colin Farrell a dokonale nevinnost ztvárňující Q´Orianka Kilcher. K tomu Terrence Malick a jeho precizní režie, krásná hudba Jamese Hornera, překrásné (slabé slovo, nutno vidět!) "obrázky", úžasná kamera a spousta myšlenek a filosofování. Pro někoho nestravitelná nuda, pro mě veliký zážitek. Možná není jednoduché tomuhle filmu propadnout, ale pokud se dostanete pod jeho slupku, dostanete nádherné pohlazení na duši. Občas je potřeba se zasnít...

    • 29.4.2012  09:57

    Tarantino nám po nepříliš podařeném "Auto zabiják" naservíroval dokonalý zážitek pro filmové maniaky. Jednotlivé scény či chcete-li kapitoly jsou prostě výborné a co víc - dohromady dávají perfektní podívanou. Výborné obsazení a výkony všech zúčastněných, výborná hudba, scénář s vypiplanými dialogy a dost možná nejpreciznější Tarantinova režie, díky které u mě (a spousty dalších lidí) Quentin ještě více stoupl v ceně. Smíchy jsem se popadal za břicho každou chvíli od začátku do konce. Není nad to vidět uhořet německou smetánku v čele s Hitlerem!

    • 28.4.2012  23:43
    Lost Highway (1997)
    *****

    Nesnažme se Lynche chápat, jen si užívejme jeho dílka plnými doušky. Nemusím všemu rozumět, abych mohl vychutnávat. A že je co vychutnávat! Tuhle dokonale mysteriózní atmosféru můžu kdykoli. Některé scény, které těží z nastolené atmosféry, jsou dokonce pořádně hororové, až z nich běhá mráz po zádech. Což je také zásluha výborné hudby Angela Badalamentiho a Roberta Blakea jako Mystery Mana. Patricia Arquette je naprosto božská a Bill Pullman správně rozštěpený. Jsem rád, že Lost Highway nechápu a také doufám, že nikdy nepochopím, protože alespoň se tak navždycky budu moci nechávat bavit hledáním něčeho, co mi pomůže pochopit, a co já ale stejně nikdy nenaleznu. Baví mě, kolik různých teorií, které údajně vysvětlují LH, existuje. Která je však správná, pane Lynchi?

    • 28.4.2012  23:30

    Jasně, jako celek tenhle snímek trošku skřípe, ale ty jeho jednotlivé části! To je prostě pastva pro divákovy uši i oči. Tak začnu vizuálem. Nádherná výprava, dobové kostýmy, kamera, skvěle natočené bojové scény (suverénně vévodí bitka hned ze začátku filmu). Co se týče uší, ty si vyslechnou výbornou (správně se hodící, špinavou) hudbu Howarda Shora. Herci... Leo se teprve zaučoval (to v Letci, to je jinačí čaj), Cameron vcelku ujde, ale jinak naprosto (nepřekvapivě) vládne Daniel Day-Lewis. Ten ale, jak je známo, je herecký kolos a ďábel. Martin Scorsese asi právě tímto snímkem započal svou novou éru filmů, které se vymykají tomu, co natáčel do té doby. To víte, taky si chce na stará kolena užít. A dopřejme mu to. Nevím, čím přesně mě tenhle snímek dostává nejvíce, ale asi to je tím, jaký je celkově. Není dokonalý, to ne, ale má něco, co mě přitahuje jako můru světlo.

    • 28.4.2012  23:18

    Ridley Scott a další z řady jeho propadáků/nepropadáků. Pro někoho nemastný, neslaný snímek, pro druhé zas dokonalý zážitek. Těžko říct, která skupina převažuje, ale jedno vím jistě. Kdyby všichni diváci viděli Director´s cut, suverénně by převládala skupina druhá. Director´s cut je totiž skutečně o mnoho jiný, nezamlčuje určité dějové skutečnosti, jde více do hloubky, je o dost silnější. Komu neseděl příběh, ať věří, že s rozšířenou stopáží dostane úplně jiné grády. Ať ale vidíte jakoukoli verzi, zůstává vám dokonalá hudba (slast pro uši) Harryho Gregsona-Williamse, nádherné oči Evy Green (a její dobrý výkon), výborný záporák Brendan Gleeson jako Reynald de Chatillon a výborné bitvy. Nesmím také zapomenout na samotného Ridleyho, který nám představil úžasné vizuálno jako vždy. A tentokráte zanechal i něco k popřemýšlení. Orlando Bloom - to je kapitola sama pro sebe. Většině odpůrců "Království" je trnem v oku především on, podle mého však svou roli zahrál dobře (až na okamžiky, kdy se snaží burcovat k bitvě, tam se mi zkrátka nehodí) a hraje přesně to, co bylo dle mého potřeba. Pro mě jako milovníka "historických" filmů pětihvězdičková lahůdka.

    • 28.4.2012  23:06
    Četa (1986)
    *****

    Určitě jedno z nejrealističtějších ztvárnění válečného běsnění ve Vietnamu a možná válečného běsnění vůbec. Oliver Stone tam byl, takže věděl moc dobře, co točí, byť si možná někdy Oliver rád věci přibarví do barvy jeho pravdy, myslím si. To ale nebyl tenhle případ. Dostává naservírovanou syrovou podívanou, boj umírněnosti versus šílenství. Líbí se mi, že každý z těch nejslavnějších filmů o Vietnamu je úplně jiný, a nám se tak dostává do rukou (respektive před naše zraky) hned několik pohledů na událost, která změnila americké dějiny. Slova chvály si zaslouží především herci (kteří dost možná kvůli náročnosti režiséra nemuseli příliš hrát), hudba a samozřejmě sám Stone. Silné kafe.

    • 28.4.2012  22:55
    Forrest Gump (1994)
    *****

    Kdo by neznal Forresta Gumpa? Perfektní příběh člověka, který všude byl, všechno zná a všemu rozumí. Ne, to ne, spíše překrásný příběh člověka, kterému sice Pán Bůh nenadělil příliš selského rozumu, ale za to pořádnou dávku talentu, štěstíčka a především velké, dobré srdce. Zakomponování života jednoho neobyčejného človíčka do víru amerických dějin druhé poloviny 20. století byl brilantní nápad, který byl využit na maximum. Co dodat? Vypisovat tady všechny klady Forresta Gumpa je nošení dříví do lesa, ale já dělám rád zbytečné věci, takže... Tom Hanks (většinou ho nemusím, ale tady je prostě rozkošný a podává nejlepší výkon jeho kariéry), zbytek herců také skvělý, výborná hudba A. Silvestriho (+ dobovky), režie, scénář... Zkrátka všichni to víme, Forrest nás vždycky zaručeně pobaví i dojme.

    • 28.4.2012  22:44
    Kontakt (1997)
    *****

    Když jsem svého času viděl tohle sci-fi poprvé, docela mi vyrazilo dech. Věděl jsem, že Robert Zemeckis točí kvalitní filmy, ale stejně jsem nečekal takovouhle pecku. Velice inteligentní sci-fi, které nedává jasné odpovědi, a to je přesně to, co se mi na něm nejvíce líbí. Nutí vás být v nejistotě, přemýšlet, možná trochu filosofovat nad tím, co tam někde daleko vlastně je a není. Nedává nám jasné odpovědi, nepodstrkuje nám "pravdu", ale s diváky si hraje. A když se k tomu přičtě krásná hudba a především dokonalá Jodie Foster, pro kterou tahle role je ušitá jako na míru, tak už to dohromady dává skvost. Pusťte si Kontakt, dobré sci-fi nedělá milion podařených triků, ale kvalitní příběh, který Kontakt nepochybně má.

    • 28.4.2012  22:37
    Nebe a země (1993)
    *****

    Skutečně nádherný film Olivera Stona, který se potřetí vrátil k jeho oblíbenému tématu - Válce ve Vietnamu. Tentokráte nám tuhle nesmyslnou válku ukazuje očima mladé vietnamské civilistky, která ať si vybere jakoukoli stranu, nemůže vyhrát. Skutečně velice smutný, citlivý film, který si zaslouženě získá vaše sympatie a možná vyloudí z vašich očí i pár slz. Oliver zde skoro až "maluje" (podmanivý vizuál, na kterém Oliver jinak až tak často nestaví), nádherná hudba, dobré herecké výkony (Tommy Lee Jones jako psychický zlomený voják). K úplné dokonalosti mi chybělo, aby Vietnamci mluvili vietnamsky, ale to už bychom asi po Oliverovi chtěli moc. I tak velice silný zážitek, na který nezapomenete.

    • 28.4.2012  22:30
    Letec (2004)
    *****

    Nevím, jestli je to výhra, že mě na filmu, který je o člověku, který byl leteckým průkopníkem, zaujala především ta část, která se zabývá Hollywoodem (obzvláště pasáže s moji oblíbenkyní Katharine Hepburn), každopádně tenhle film mám moc rád. Někdo tenhle film kritizuje, já ho však (přes pár nudnější pasáží) nekriticky zbožňuji. Leonardo DiCaprio jako Howard Hughes podává asi svůj nejlepší výkon kariéry, to samé se dá říct o Cate Blanchett, která si za svůj vrcholný výkon v roli již zmiňovaná 4-Oscarové herecké legendy odnesla Oscara. Ostatní herci (a že známých jmen v dalších rolích není málo) také nezaostávají. Do toho jistá režie Martina Scorseseho a jeho smysl pro dokonalost každého záběru, úžasná výprava a kostýmy, precizní kamera, skvělá hudba Howarda Shore a dostane výtečné dílo. Pro někoho prázdná biografie, podle mého výborná studie člověka, který i přes všechny své úspěchy měl pěkných pár démonů.

    • 28.4.2012  17:03
    JFK (1991)
    *****

    Oliver Stone mě vždycky uměl vtáhnout do svých filmů raz dva. Stejně tak jako mě umí přesvědčit o jeho "pravdě", která zde působí velice věrohodně. Kvalitních politických thrillerů je jako šafránu, ale tenhle naštěstí "šafránem" je. Výborně natočené a sestříhané drobky a drobečky o atentátu na J. F. Kennedyho. Kamera, hudba, herci - vše na jedničku. Hlavně Kevin Costner pak podává jeden ze svých nejlepších výkonů - hlavně jeho dlouhatánský proslov u soudu bere dech. Oliver Stone tohle prostě umí.

    • 28.4.2012  16:05
    Počátek (2010)
    *****

    Onehdy jsem odcházel z kina nadšený jako nikdy předtím. Neskutečný zážitek těžící především z precizní práce Christophera Nolana, který svým perfekcionismem dovedl tenhle film k zdárné dokonalosti. Největším kladem je samozřejmě samotný námět, který mi přišel neskutečně originální, a ze kterého by mohlo těžit ještě tucet dalších filmů. Ale další složky filmu také nezaostávají. Kulervoucí hudba Hanse Zimmera, perfektní kamera, špičkoví herci (do svých rolí zatraceně dobře padnoucí). Těžko to popisovat, tenhle film musíte vidět. PS: Zatím jsem zažil jen dvouvrstvý sen, snad se nikdy nedostanu až tam, odkud není návratu.

    • 28.4.2012  15:49
    Stopaři (1956)
    *****

    Stopaři, nebo chcete-li Pátrači jsou neobyčejným, na svou dobu poměrně dosti drsným westernem. Dost možná vrcholné dílo Johna Forda, který díky perfektní režii nabízí nádherné (barervné) obrázky. Do hlavní role zase jednou obsadil Johna Wayne, který tentokrát nehraje stoprocentního klaďase, kterému jde jen o dobro společnosti, ale naopak zápornou roli člověka, který nenávidí Indiány. Ten podává jeden z nejlepších výkonů své kariéry. Na padesátá léta dosti realistický western. Hudba je také podařená a příběh je (v rámci možností) zajímavý. Jeden z nejlepších westernů z období, kdy byly westerny na vrcholu své slávy. Film zaslouženě považovaný za klasiku.

    • 28.4.2012  15:37

    Nádherně poetický film s hvězdným obsazením. 4-Oscarová Katharine Hepburn, legendární Henry Fonda a jeho dcera Jane, nádherná, charismatická, nadaná herečka. Nevím, čím to je, ale po zhlédnutí Na Zlatém jezeře se nejde nerozplývat. Asi je to dáno podmanivou atmosférou, které způsobí, jako byste u Zlatého jezera skutečně pobývali. V podstatě nenápadné drama, které se ale asi právě pro svou nenucenost stává tak silným. Herecké koncertování. Dokonalost.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11