Až na to, že se v podstatě nic nevyřeší a že se celý film tváří jako něco, co nakonec není, se jedná o lahůdkovou záležitost ve Woodyho filmografii právem zařazovanou k těm lepším dílům... navíc si během jeho sledování nesčetněkrát vzpomenete na jména jako je Kafka, James Whale apod. :) TO HAWK: Když nějaká postava (kupříkladu klaun) mění během filmu názory a postoje (např. když klaun nechce děti a na konci, když pozná o co by přišel, děti chce), tak tomuto jevu se říká "vývoj postavy" a u většiny dobrých postav bývá zálkadním předpokladem ;)
Sunshine má štěstí, že dobře natočená sci-fi podobného ražení tu dlouho nebyla... navíc Sunshine je opravdu velmi dobře natočený, jemný, inteligentní a ke konci pekelně napínavý...o to víc zamrzí těch několik zbytečných kamerových švenků a několika scén, ve kterých tlačí tvůrci zbytečně moc na pilu a tak se nedostaví silnější prožitek, ale chladný odstup, který z filmu vyhodí...
Malý nezávislý film,který díru do světa neudělá... Ale takhle osobním, upřímným a diváky nemanipulujícím filmům fandím víc, než vykalkulovaným kýčům (kterých je i mezi nezávislými filmy hafo)... A navíc je Mark Ruffalo opět moc fajn...
Další z mých oblíbených režisérů si ujel sám na sobě a dopadlo to...no jak to asi mohlo dopadnout? Je to chladné, strojené, emocionálně naprosto prázdné, ničím nepřekvapující, naprosto předvídatelné a jen naplňující osvědčený vzorec... Vizuálně, technicky, ani herecky nemám vůbec co vytknout, ale sledovat tenhle film pro mě bylo asi jako si pročítat encyklopedii...
Noé je určitě pořádný magor... Jeho filmy je hrozně těžké sledovat. Zde máme celou dobu nebezpečného destruktivního sociopata, schovávajícího se za pojmy jako "morálka" a "spravedlnost", jak se prochází po Paříži a nadává na všechno, co mu přijde pod ruku. Potom nám dá režisér 30 vteřin na opuštění sálu a všechno jde do ještě většího hajzlu... Zážitek, který bych si klidně odpustil. Problém je, že vizuálně jde o neskutečně působivý film. Není to ani tak samoúčelné jako ostatní Noého flmy... U Noého je hranice mezi pseudošokující onanií, obrovskou nudou a uměleckým náhledem na svět velmi tenká.
Zajímavé téma, ve scénáři nápaditě a přitom srozumitelně vysvětlené, některými herci i velmi pěkně podané (Gosling, Carell)... Režisér se očividně snaží, ale při vší té snaze film vyznívá jako dort pejska a kočičky. V jednotlivostech funguje dobře, ale dohromady nedrží. Mc Kay prostě moc chce, aby se nám film líbil a tak ho přeplácal, takže ve výsledku nemá jeho dílo ani pořádnou atmosféru, ani tah na bránu, ani pevnou strukturu, které bychom se mohli držet... Film je nakonec stejně hysterický, jako výkon Christiana Balea...
3 a půl, jedná se o typicky příjemnou Allenovskou oddychovku, kde je vše, na co jsme od něho zvyklí, plus proklatě přitažlivá Scarlett Johansson... nebýt toho, že po výborném Match Pointu je to krok zpět, dal bych klidně 4*
Dlouho jsem nad tímto filmeme přemýšlel... Dost mi zkomplikovalo situaci, že film natočil George Lucas, od kterého jsem něco podobného nečekal ani v náznaku... Začátek je lahodný a kdyby to tak pokračovalo i dál, přibyla by v seznamu mých kultovních filmů další čárka, jenže potom se objeví postava hologramu a film, jako by začal řešit snad všechny problémy světa, ale ani jeden nedotáhl do konce+závěrečná honička je snad všechno, jen ne zábavná a dechberoucí... Samozřejmě, i tak se najdou světlé stránky, jako např. pointa, která sice není překvapivá, ale skvěle vyřešená a hlavně logická (za což jsem v tu chvíli děkoval) a dokončení příběhu Donalda Pleasence, který je opravdu dobrý a suveréně ční nad všechny ostatní postavy... bohužel množství nakousnutých a nedořešených témat zamrzelo natoliuk, že jsem musel ze svého nadšení hodně slevit...ale i tak myslím, že je škoda, že se Lucas zasekl u lukrativních Hvězdných válek, mohl nás ještě lecčímž překvapit. Dnes už, myslím, na to nemá.
Nebudu skrývat svoje až neobyčejné nadšení z této filmové dokonalosti, už dlouho se mi nestalo, že by mě film tak vtáhnul a doslova si se mnou v tom nejlepším smyslu slova "pohrával"... Coeni opět přitvrdili a přišli s jedním z těch filmů, kvůli kterým se tvůrci stávají klasiky (samozřejmě, že citují sami sebe, především Blood Simple,ale paradoxně to nevadí a naopak už po prvním záběru víme, že "jsme doma")... Napětí je budováno přepečlivě a v některých scénách se mi tak zvýšil tep, jako u filmu už dloooouuuuho ne, atmosféra roste do neskutečných rozměrů a už dvacet minut po začátku filmu by se o ní ztupil jakýkoliv nůž...A samozřejmě herci dokonale, minimalisticky, ale působivě doplňují fascinující celek... Jeden z nejlepších filmů od Coenů, a učebnice moderní filmařiny, který asi nemusí každému sednout tak jak sedl mě, ale to už je věc názoru, že...
Je to zajímavý film, nenudil mě a jistou sílu má, ale Oscara moc nechápu (v roce mnoha kvalitnějších filmů je tohle v podstatě banální thriller s jednou geniální scénou na fotbalovém hřišti)...
Rozhodně filmově nejvyspělejší český film roku. Nebudu ztrácet čas vyjmenováváním všeho, co se mi líbilo, prostě jen řeknu, že mám rád způsob jakým natáčí Alice Nellis své filmy a těším se na další...S tím, že Tajnosti jsou přeci jen "ženský" film pro žesnké publikum, Výlet mi byl v tomhle bližší, protože mi přišel takový otevřenější...
Tak dámy a pánové...toto je joint :)))Opravdu jedna z nezapomenutelných scén, stejně jako svlékací pokr a několik dalších...Nicméně místy je trochu znát, že Forman se zatím jen tak rozkoukával...
Formálně dokonalé, herecky perfektní,c hytne a nepustí do samého konce (který mohl/měl být podle vystřižených scén na dvd o dost jiný) ... a samotný scénář...celkem dost amorální (taky Quentin, že?) ale tuším, co tím chtěl říct pan režisér říct... stejně jako musím přiznat, že si to pravděpodobně nedokázal ohlídat.
Trier je vyděrač, a rád nechává ženy trpět, víme... ale tentokrát to přehnal... film sám o sobě je dost nudný a místy vtipný (pravděpodobně chtěně, ale na nevhodných místech, takže mám dojem, že film je spíš komedie vysmívající se sama sobě)... potom ale nabídne dokonalé herce, kteří před vtíravou kamerou nemají za co se skrýt (ano Bjork je překvapení, ale skutečně kralují David Morse a Catherine Deneuve) a silné muzikálové scény (což je i dost zásluhou opravdu krásné muziky, kvůli které už prostě ten film stojí za to vidět)... Navíc na konci zatlačí silně na pilu a ždíme a ždíme a já vím, že je to laciné, ale zase se nechám nachytat (i když vím, že podobnou scénu dokázal stokrát působivěji a jednodušeji natočit už Kieslowski v Krátkém filmu o zabíjení)... Takže zase musím řešit dilema, jestli se mi film vlastně líbil... vidím do něj, vím jak funguje, nemůžu se všemi postupy souhlasit, ale působivost mu nemůžu prostě upřít... Hodnocení je zcela nepodstatné, na tenhle film si musí udělat každý názor sám...
Genialni, nadcasovy a nekonecne inspirujici predevsim svym tematem, ustrednim napadem a celkovou konstrukci (kazdy narod by si mohl vytvorit svoji verzi Tancirny a kazda by byla zajimava - spoustu skvelych divadelnich variaci necht mi da za pravdu)... To ze je film velmi dobre odvedeny i co do remesla, je uz pouze tresnickou na tomto melancholicky ironickem dortu...
Moje komentáře
Strážci vesmíru (TV seriál) (1993)
odpad!Opravdu se nebudete stačit divit....
Stíny a mlha (1991)
Až na to, že se v podstatě nic nevyřeší a že se celý film tváří jako něco, co nakonec není, se jedná o lahůdkovou záležitost ve Woodyho filmografii právem zařazovanou k těm lepším dílům... navíc si během jeho sledování nesčetněkrát vzpomenete na jména jako je Kafka, James Whale apod. :) TO HAWK: Když nějaká postava (kupříkladu klaun) mění během filmu názory a postoje (např. když klaun nechce děti a na konci, když pozná o co by přišel, děti chce), tak tomuto jevu se říká "vývoj postavy" a u většiny dobrých postav bývá zálkadním předpokladem ;)
Sully: Zázrak na řece Hudson (2016)
Čistá práce
Sunset Boulevard (1950)
Jo, jo to byly časy. Billy Wilder je prostě stále velký, jen filmy jsou teď malé :) PS. : "Pas..." :)
Sunshine (2007)
Sunshine má štěstí, že dobře natočená sci-fi podobného ražení tu dlouho nebyla... navíc Sunshine je opravdu velmi dobře natočený, jemný, inteligentní a ke konci pekelně napínavý...o to víc zamrzí těch několik zbytečných kamerových švenků a několika scén, ve kterých tlačí tvůrci zbytečně moc na pilu a tak se nedostaví silnější prožitek, ale chladný odstup, který z filmu vyhodí...
Suvenýry (1989)
Pohodovka...
Svedená a opuštěná (1964)
Takový upgrade Rozvodu po italsku... spoustu společných témat, postav i motivů.. ale je to přeci jen o něco mále lepší...
Svět na houpačce (2014)
Malý nezávislý film,který díru do světa neudělá... Ale takhle osobním, upřímným a diváky nemanipulujícím filmům fandím víc, než vykalkulovaným kýčům (kterých je i mezi nezávislými filmy hafo)... A navíc je Mark Ruffalo opět moc fajn...
Světáci (1969)
"Vona taková dáma může bejt někdy i pěkná svině..."
Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street (2007)
Další z mých oblíbených režisérů si ujel sám na sobě a dopadlo to...no jak to asi mohlo dopadnout? Je to chladné, strojené, emocionálně naprosto prázdné, ničím nepřekvapující, naprosto předvídatelné a jen naplňující osvědčený vzorec... Vizuálně, technicky, ani herecky nemám vůbec co vytknout, ale sledovat tenhle film pro mě bylo asi jako si pročítat encyklopedii...
Sám doma 2: Ztracen v New Yorku (1992)
Tady se už nedá nic dělat, ani jako mladému se mi dvojka moc nelíbila...
Sám proti všem (1998)
Noé je určitě pořádný magor... Jeho filmy je hrozně těžké sledovat. Zde máme celou dobu nebezpečného destruktivního sociopata, schovávajícího se za pojmy jako "morálka" a "spravedlnost", jak se prochází po Paříži a nadává na všechno, co mu přijde pod ruku. Potom nám dá režisér 30 vteřin na opuštění sálu a všechno jde do ještě většího hajzlu... Zážitek, který bych si klidně odpustil. Problém je, že vizuálně jde o neskutečně působivý film. Není to ani tak samoúčelné jako ostatní Noého flmy... U Noého je hranice mezi pseudošokující onanií, obrovskou nudou a uměleckým náhledem na svět velmi tenká.
Sázka na nejistotu (2015)
Zajímavé téma, ve scénáři nápaditě a přitom srozumitelně vysvětlené, některými herci i velmi pěkně podané (Gosling, Carell)... Režisér se očividně snaží, ale při vší té snaze film vyznívá jako dort pejska a kočičky. V jednotlivostech funguje dobře, ale dohromady nedrží. Mc Kay prostě moc chce, aby se nám film líbil a tak ho přeplácal, takže ve výsledku nemá jeho dílo ani pořádnou atmosféru, ani tah na bránu, ani pevnou strukturu, které bychom se mohli držet... Film je nakonec stejně hysterický, jako výkon Christiana Balea...
Sólokapr (2006)
3 a půl, jedná se o typicky příjemnou Allenovskou oddychovku, kde je vše, na co jsme od něho zvyklí, plus proklatě přitažlivá Scarlett Johansson... nebýt toho, že po výborném Match Pointu je to krok zpět, dal bych klidně 4*
THX 1138 (1971)
Dlouho jsem nad tímto filmeme přemýšlel... Dost mi zkomplikovalo situaci, že film natočil George Lucas, od kterého jsem něco podobného nečekal ani v náznaku... Začátek je lahodný a kdyby to tak pokračovalo i dál, přibyla by v seznamu mých kultovních filmů další čárka, jenže potom se objeví postava hologramu a film, jako by začal řešit snad všechny problémy světa, ale ani jeden nedotáhl do konce+závěrečná honička je snad všechno, jen ne zábavná a dechberoucí... Samozřejmě, i tak se najdou světlé stránky, jako např. pointa, která sice není překvapivá, ale skvěle vyřešená a hlavně logická (za což jsem v tu chvíli děkoval) a dokončení příběhu Donalda Pleasence, který je opravdu dobrý a suveréně ční nad všechny ostatní postavy... bohužel množství nakousnutých a nedořešených témat zamrzelo natoliuk, že jsem musel ze svého nadšení hodně slevit...ale i tak myslím, že je škoda, že se Lucas zasekl u lukrativních Hvězdných válek, mohl nás ještě lecčímž překvapit. Dnes už, myslím, na to nemá.
Tahle země není pro starý (2007)
Nebudu skrývat svoje až neobyčejné nadšení z této filmové dokonalosti, už dlouho se mi nestalo, že by mě film tak vtáhnul a doslova si se mnou v tom nejlepším smyslu slova "pohrával"... Coeni opět přitvrdili a přišli s jedním z těch filmů, kvůli kterým se tvůrci stávají klasiky (samozřejmě, že citují sami sebe, především Blood Simple,ale paradoxně to nevadí a naopak už po prvním záběru víme, že "jsme doma")... Napětí je budováno přepečlivě a v některých scénách se mi tak zvýšil tep, jako u filmu už dloooouuuuho ne, atmosféra roste do neskutečných rozměrů a už dvacet minut po začátku filmu by se o ní ztupil jakýkoliv nůž...A samozřejmě herci dokonale, minimalisticky, ale působivě doplňují fascinující celek... Jeden z nejlepších filmů od Coenů, a učebnice moderní filmařiny, který asi nemusí každému sednout tak jak sedl mě, ale to už je věc názoru, že...
Tajemná vražda na Manhattanu (1993)
´Zaseknutý výtah, mrtvola, neurotikův sen!!´ - Neodolatelný Woody.
Tajemství jejich očí (2009)
Je to zajímavý film, nenudil mě a jistou sílu má, ale Oscara moc nechápu (v roce mnoha kvalitnějších filmů je tohle v podstatě banální thriller s jednou geniální scénou na fotbalovém hřišti)...
Tajnosti (2007)
Rozhodně filmově nejvyspělejší český film roku. Nebudu ztrácet čas vyjmenováváním všeho, co se mi líbilo, prostě jen řeknu, že mám rád způsob jakým natáčí Alice Nellis své filmy a těším se na další...S tím, že Tajnosti jsou přeci jen "ženský" film pro žesnké publikum, Výlet mi byl v tomhle bližší, protože mi přišel takový otevřenější...
Tajný závod (1981)
No co budu povídat - "hrozně vtipná řachanda" ...
Tajuplný vlak (1989)
Slabší film od Jarmusche je pořád ještě "film od Jarmuche"... :)
Tak jde čas (TV seriál) (1965)
odpad!Cože?! To už se to natáčí od roku 65? Sakra, kdy už ti herci pochcípaj?!
Taking Off (1971)
Tak dámy a pánové...toto je joint :)))Opravdu jedna z nezapomenutelných scén, stejně jako svlékací pokr a několik dalších...Nicméně místy je trochu znát, že Forman se zatím jen tak rozkoukával...
Takoví normální zabijáci (1994)
Formálně dokonalé, herecky perfektní,c hytne a nepustí do samého konce (který mohl/měl být podle vystřižených scén na dvd o dost jiný) ... a samotný scénář...celkem dost amorální (taky Quentin, že?) ale tuším, co tím chtěl říct pan režisér říct... stejně jako musím přiznat, že si to pravděpodobně nedokázal ohlídat.
Talentovaný pan Ripley (1999)
Úžasná atmosféra, jen ten Jude Law nám ve společných scénách suveréně přehrává Matta Damona. A k tomu ještě ten natahovaný závěr...
Tanec v temnotách (2000)
Trier je vyděrač, a rád nechává ženy trpět, víme... ale tentokrát to přehnal... film sám o sobě je dost nudný a místy vtipný (pravděpodobně chtěně, ale na nevhodných místech, takže mám dojem, že film je spíš komedie vysmívající se sama sobě)... potom ale nabídne dokonalé herce, kteří před vtíravou kamerou nemají za co se skrýt (ano Bjork je překvapení, ale skutečně kralují David Morse a Catherine Deneuve) a silné muzikálové scény (což je i dost zásluhou opravdu krásné muziky, kvůli které už prostě ten film stojí za to vidět)... Navíc na konci zatlačí silně na pilu a ždíme a ždíme a já vím, že je to laciné, ale zase se nechám nachytat (i když vím, že podobnou scénu dokázal stokrát působivěji a jednodušeji natočit už Kieslowski v Krátkém filmu o zabíjení)... Takže zase musím řešit dilema, jestli se mi film vlastně líbil... vidím do něj, vím jak funguje, nemůžu se všemi postupy souhlasit, ale působivost mu nemůžu prostě upřít... Hodnocení je zcela nepodstatné, na tenhle film si musí udělat každý názor sám...
Tančírna (1983)
Genialni, nadcasovy a nekonecne inspirujici predevsim svym tematem, ustrednim napadem a celkovou konstrukci (kazdy narod by si mohl vytvorit svoji verzi Tancirny a kazda by byla zajimava - spoustu skvelych divadelnich variaci necht mi da za pravdu)... To ze je film velmi dobre odvedeny i co do remesla, je uz pouze tresnickou na tomto melancholicky ironickem dortu...
Tarzan (TV seriál) (1991)
odpad!Jó, na to si pamatuju, to byla teda extrémní ptákovina, to vám povím....
Taxikář (1976)
Scorsese nebyl nikdy předtím (ani potom) tak dokonalý, De Niro tak ostříhaný, Foster tak "neviná" a já tak vystresovaný...
Tažní ptáci (TV film) (1983)
Nádhera, hotový herecký koncert, který se mininmálně vyrovná Ikarovu pádu...