Trochu odosobněné a chladné gangsterské melodrama, ve kterém se příliš dlouho příliš málo děje... Hodně ale zachraňují (opět skvělý) Al Pacino a úžasná honička na nádraží... Scarface jsem si ale užil víc :)
Tři barvy jsou samozřejmě nádherné (a obzvlášť Červená) a i když nemám co namítat, polská Kieslowskiho tvorba je mi přeci jen o něco bližší...4,5 hvězdy
Wow, wow a třikrát wow!!! Tenhle dokonalý horor mě přimrazil pořádně hluboko do křesla a držel mě tam ještě pěknou chvilku po skončení!! Nejde o děj, ten je dost prostinký, ani o postavy, ty jsou zase dost neoriginální... jde o atmosféru hustší než titulní mlha a o napětí, které je obrovské... Musím přiznat, že už je to dost dlouhá doba, kdy jsem byl u filmu napnutý jako struna a podle mého se tento film může směle postavit vedle nejlepší horory posledních několika desetiletí a alespoň pro mě se stane milovanou klasikou, ke které se budu rád vracet... Darabont to zase dokázal
Rozhodně filmově nejvyspělejší český film roku. Nebudu ztrácet čas vyjmenováváním všeho, co se mi líbilo, prostě jen řeknu, že mám rád způsob jakým natáčí Alice Nellis své filmy a těším se na další...S tím, že Tajnosti jsou přeci jen "ženský" film pro žesnké publikum, Výlet mi byl v tomhle bližší, protože mi přišel takový otevřenější...
Pěkně podvratný snímek.. Trier dokázal, že i se stativem dokáže natočit velmi působivý film...formálně krásné, Trier si vyhrál s čím mohl, dějově je perfektní především poslední půl hodinka...
Nečekejte žádný originální příběh, neotřele vystavěné postavy ani jejich překvapivý vývoj. Nečekejte ani inovantní autorskou práci... tento film stojí a padá na mrazivě neklidném pohledu Daniela Day-Lewise a na syrově prázdných, ale přesto jistým způsobem krásných scenériích, resp. na jejich kamerovém zpracování. Naštěstí je obojího ve filmu dost na to, aby (i přes rozvleklou první půl hodinku) udržel pozornost a nezačal nudit...
Je celkem škoda, jak rychle stačil tento film zestárnout...ale ono to paradoxně nenímoc na škodu. Kdybych chtěl tedy něco kritizovat, určitě bych zmínil scénář, motivace a podobně, ale nemá smysl něco kritizovat, protože celou dobu vás budou mít v hrsti dva mistři ve svém oboru - Bryan Singer a především (opět) dokonalý Ian McKellen!!! Díky nim odpustíte filmu snad všechno...
Tak dobře, zadní projekce jsou fakt strašný, celá prostřední část postrádá poctivé tempo, napětí také moc není a zbytečně se to vleče, ale už za "que sera, sera", scénu v Albert Hall a vůbec celý závěr, a už za to, že mám tuhle uvolněnou atmosféru "ošlehaných klasik" celkem rád ty čtyry dám... Ale mezi nejlepší Hitchovi filmy to rozhodně nepatří...
Neskutečná filmařina!! Klimov umí vzít dech nevídaným způsobem a audiovizuálně se jedná zcela určitě o jeden z nejvymakanějších filmů... nebýt zbytečně rozvleklé první půl hodiny a lehkého "politického" nádechu některých scén, mohlo se jednat o jeden z těch absolutních diváckých zážitků...
Vynikající, neotřelá, originální a všehovšudy parádní parodie na akční filmy + minimálně stejně dobrý akční film !!! Myslel jsem, že podobná kombinace je nemožná !!!! Navíc štěk dokonale zamaskované Cate Blanchett je kouzelný :)
Mendes si vybral oddychový čas, ale jedna věc se této gangsterské báchorce (která bere sama sebe zbytečně moc vážně) nedá upřít...a to že je stylová až na půdu!!! 3,5*
zručně natočený, hodně drsný nervák, který trochu hřeší na svoji délku, ale vše vynahrazují skvělí herci a to především Ellen Page, která mě po Juno (viděl jsem dřív, i když je novější) znovu dostala do kolen, ačkoli úplně jiným způsobem...v Juno z ní šla pohoda, klid a její postava byla skrz naskrz sympatická...tady z ní jde obrovský strach...brrrrr :)
Velmi subjektivní hodnocení, nejspravedlivější by bylo nehodnotit a jen poslat diváka, ať si rozhodne sám...mě to třeba velmi sedlo :) jemné, přesně promyšlené....ale po prvním shlédnutí mi to přijde především jako film pro muže, kteří se nebojí přemýšlet sami o sobě... ale nechám si ještě několik shlédnutí na to, abych byl schopen napsat trochu víc...teď se omezím jen na to, že jsem si film velmmi užil... už jen pro tu naprosto soustředěnou režijní práci, která když nesedne během prvních několika minut, tak už se nechytnete...Mmch - Bill Murray předávající na úvodu "štafetu" je kouzelný :)
Formálně není co vytknout... Cronenberg je nezpochybnitelná režijní osobnost, a i tentokrát dokázal svoji vizi dokonale přenést na plátno, takže i naturalistické detaily, které by v jiném filmu působily jako samoúčelný šok, zde hladce splívají s celkem a modelují atmosféru...herecky předvedli všichni velmi soustředěný výkon a mnoho scén je zajímavých už jen kvůli nim...no jo, ale potom je tu druhá věc a to je obsah a s tím mám trochu problém, respektive s jeho morálním vyzněním...Mortensen hraje velmi dobře, ale po celou dobu filmu by mě nikdo nepřinutil ani heverem, abych s jeho postavou sympatizoval, a to samé vlastně platí i pro všechny ostatní postavy, včetně Naomi Watts, která mi přišla jen jako tupoučká nána, která se nechá vléct událostmi (ale přiznejme si, o ní film není)...ve chvíli, kdy se po mě chce, abych s hrdiny sledoval děj, bál se o ně, či je dokonce chápal, a nic z toho se nestane, pak se mi rozsvítí kontrolka a něco je špatně....proto 4*
Poctivá, řemeslně zručná, ačkoli trochu nenápadná (a oproti špičkám žánru trochu málo vyhrocená), "mafiánka" se skvělým Al Pacinem a s poněkud rozporuplným morálním vyzněním...
Každému, kdo by chtěl někdy mít co dočinění s uměním bych napřed pustil tenhle film...ačkoli několik situací je přitažených za vlasy (jsou to přeci jen snové sekvence), velmi věřím, že nějak takhle se to všechno ale doopravdy může pokazit... smál jsem se od začátku do konce, velmi příjemný film, na který se rád podívám znovu a znovu... 4,5
Popadám vyražený dech...skutečné umělecké dílo - experimentální, neuchopitelné, prchlavé, absurdní, komické a mrazivé, kavkovsky existenciální i surrealistické...každopádně ale velmi působivé...
Paul Greengrass se vymakal na jednoho z nejzajímavějších a nejlepších (ne-li vůbec nejlepšího) slytistu mezi režiséry současnosti (ty neustálé zoomy, záměrně matoucí střih, a pořád to všechno drží pevně v rukou - scéna na nádraží Waterloo musela být těžká jako prase!!!)... Co na tom, že scénář tentokrát není kdovíjaký, a že dialogy šustí papírem, Greengrass by dokázal i z vegetariánské kuchařky udělat pěkné maso :) Tentokrát to sice trochu přehání s epileptičností na úkor srozumitelnosti a celé je to spíše nervydrásající ale pořád jenom oddychovka (prostě to není Let číslo 93), ale sledovat jeho práci, teď, když dosahuje vrcholu tvůrčích sil, stojí za to...
Godard je skoro za všech okolností velmi inspirativní, ať už objevuje slepé uličky, nebo nové vyjadřovací prostředky... nezajímavý je jen tehdy, když se snaží dělat do politiky...zde mu to občas taky trochu ujede (ačkoli chápu proč to dělal a o co mu šlo) a právě to činí jeho film na několika místech "ne-tak-nadčasový" jako je jeho zbytek... Vyjadřovat se k současnosti bylo nejspíš Godardovo motto, a o to úctyhodnější je, že mnohdy se mu (především v jeho starších filmech) daří vyjadřovat se i k dnešní současnosti...
Rozhodně slabší než dokonalé a nadčasové Koyaanisqatsi, ale pořád se jedná o nevšední projekt s krásnou hudbou, který rozhodně má co říct a málokterý divák, kterému nevadí náročnější požadavky na sledování, by si jej měl nechat ujít, ať už jeho výsledné pocity budou jakékoli...
Vizuálně to je dost podobné Tetsuovi (zvlášť prostřední část), jen s tím rozdílem, že Bedhead je kouzelně roztomilý a vtipný (Tetsuo je úchylný a nepochopitelný)...ps.: celý film je ve voiceoveru
opravdu velmi působivý a dobře natočený kraťas (snad až na hudbu, která mi nesedla, bez hudby by možná v tomto případě bylo lépe)... co všechno se asi stalo ve světě během těch deseti minut, co jsem ten film sledoval?
Solidní kraťas a zároveň ochutnávka pozdějšího celovečeráku... Dějově se jedná o pozdější "scénu" s Amandou, jen místo ní hraje scénárista, jinak se liší minimálně... Není se co divit, že tahle atmosferická "ochutnávka" přesvědčila producenty, že ten film stojí za natočení a že ti pánové mají vizuální talent...
Moje komentáře
Carlitova cesta (1993)
Trochu odosobněné a chladné gangsterské melodrama, ve kterém se příliš dlouho příliš málo děje... Hodně ale zachraňují (opět skvělý) Al Pacino a úžasná honička na nádraží... Scarface jsem si ale užil víc :)
Čarodějův učeň (1977)
Hernajs, proč tenhle klenot mezi českými "pohádkami" nevídáme častěji???? Mmch, místy je to opravdu celkem drsné :)
Tři barvy: Červená (1994)
Tři barvy jsou samozřejmě nádherné (a obzvlášť Červená) a i když nemám co namítat, polská Kieslowskiho tvorba je mi přeci jen o něco bližší...4,5 hvězdy
Ochranné zbarvení (1977)
Jste idealisté? Nebojte se a dejte tomu čas....
Pianistka (2001)
Ať už se vám film bude líbit nebo ne (já sám ještě pořádně nevím), jedno mu nelze upřít... hned tak na něj nezapomenete
Mlha (2007)
Wow, wow a třikrát wow!!! Tenhle dokonalý horor mě přimrazil pořádně hluboko do křesla a držel mě tam ještě pěknou chvilku po skončení!! Nejde o děj, ten je dost prostinký, ani o postavy, ty jsou zase dost neoriginální... jde o atmosféru hustší než titulní mlha a o napětí, které je obrovské... Musím přiznat, že už je to dost dlouhá doba, kdy jsem byl u filmu napnutý jako struna a podle mého se tento film může směle postavit vedle nejlepší horory posledních několika desetiletí a alespoň pro mě se stane milovanou klasikou, ke které se budu rád vracet... Darabont to zase dokázal
Tajnosti (2007)
Rozhodně filmově nejvyspělejší český film roku. Nebudu ztrácet čas vyjmenováváním všeho, co se mi líbilo, prostě jen řeknu, že mám rád způsob jakým natáčí Alice Nellis své filmy a těším se na další...S tím, že Tajnosti jsou přeci jen "ženský" film pro žesnké publikum, Výlet mi byl v tomhle bližší, protože mi přišel takový otevřenější...
Na dotek (2004)
Zabolí vás pořádně u srdce... ale je dobré vědět, že v tom nejste pravděpodobně sami...
Evropa (1991)
Pěkně podvratný snímek.. Trier dokázal, že i se stativem dokáže natočit velmi působivý film...formálně krásné, Trier si vyhrál s čím mohl, dějově je perfektní především poslední půl hodinka...
Až na krev (2007)
Nečekejte žádný originální příběh, neotřele vystavěné postavy ani jejich překvapivý vývoj. Nečekejte ani inovantní autorskou práci... tento film stojí a padá na mrazivě neklidném pohledu Daniela Day-Lewise a na syrově prázdných, ale přesto jistým způsobem krásných scenériích, resp. na jejich kamerovém zpracování. Naštěstí je obojího ve filmu dost na to, aby (i přes rozvleklou první půl hodinku) udržel pozornost a nezačal nudit...
Nadaný žák (1998)
Je celkem škoda, jak rychle stačil tento film zestárnout...ale ono to paradoxně nenímoc na škodu. Kdybych chtěl tedy něco kritizovat, určitě bych zmínil scénář, motivace a podobně, ale nemá smysl něco kritizovat, protože celou dobu vás budou mít v hrsti dva mistři ve svém oboru - Bryan Singer a především (opět) dokonalý Ian McKellen!!! Díky nim odpustíte filmu snad všechno...
Muž, který věděl příliš mnoho (1956)
Tak dobře, zadní projekce jsou fakt strašný, celá prostřední část postrádá poctivé tempo, napětí také moc není a zbytečně se to vleče, ale už za "que sera, sera", scénu v Albert Hall a vůbec celý závěr, a už za to, že mám tuhle uvolněnou atmosféru "ošlehaných klasik" celkem rád ty čtyry dám... Ale mezi nejlepší Hitchovi filmy to rozhodně nepatří...
Jdi a dívej se (1985)
Neskutečná filmařina!! Klimov umí vzít dech nevídaným způsobem a audiovizuálně se jedná zcela určitě o jeden z nejvymakanějších filmů... nebýt zbytečně rozvleklé první půl hodiny a lehkého "politického" nádechu některých scén, mohlo se jednat o jeden z těch absolutních diváckých zážitků...
Jednotka příliš rychlého nasazení (2007)
Vynikající, neotřelá, originální a všehovšudy parádní parodie na akční filmy + minimálně stejně dobrý akční film !!! Myslel jsem, že podobná kombinace je nemožná !!!! Navíc štěk dokonale zamaskované Cate Blanchett je kouzelný :)
Road to Perdition (2002)
Mendes si vybral oddychový čas, ale jedna věc se této gangsterské báchorce (která bere sama sebe zbytečně moc vážně) nedá upřít...a to že je stylová až na půdu!!! 3,5*
V pasti (2005)
zručně natočený, hodně drsný nervák, který trochu hřeší na svoji délku, ale vše vynahrazují skvělí herci a to především Ellen Page, která mě po Juno (viděl jsem dřív, i když je novější) znovu dostala do kolen, ačkoli úplně jiným způsobem...v Juno z ní šla pohoda, klid a její postava byla skrz naskrz sympatická...tady z ní jde obrovský strach...brrrrr :)
Darjeeling s ručením omezeným (2007)
Velmi subjektivní hodnocení, nejspravedlivější by bylo nehodnotit a jen poslat diváka, ať si rozhodne sám...mě to třeba velmi sedlo :) jemné, přesně promyšlené....ale po prvním shlédnutí mi to přijde především jako film pro muže, kteří se nebojí přemýšlet sami o sobě... ale nechám si ještě několik shlédnutí na to, abych byl schopen napsat trochu víc...teď se omezím jen na to, že jsem si film velmmi užil... už jen pro tu naprosto soustředěnou režijní práci, která když nesedne během prvních několika minut, tak už se nechytnete...Mmch - Bill Murray předávající na úvodu "štafetu" je kouzelný :)
Východní přísliby (2007)
Formálně není co vytknout... Cronenberg je nezpochybnitelná režijní osobnost, a i tentokrát dokázal svoji vizi dokonale přenést na plátno, takže i naturalistické detaily, které by v jiném filmu působily jako samoúčelný šok, zde hladce splívají s celkem a modelují atmosféru...herecky předvedli všichni velmi soustředěný výkon a mnoho scén je zajímavých už jen kvůli nim...no jo, ale potom je tu druhá věc a to je obsah a s tím mám trochu problém, respektive s jeho morálním vyzněním...Mortensen hraje velmi dobře, ale po celou dobu filmu by mě nikdo nepřinutil ani heverem, abych s jeho postavou sympatizoval, a to samé vlastně platí i pro všechny ostatní postavy, včetně Naomi Watts, která mi přišla jen jako tupoučká nána, která se nechá vléct událostmi (ale přiznejme si, o ní film není)...ve chvíli, kdy se po mě chce, abych s hrdiny sledoval děj, bál se o ně, či je dokonce chápal, a nic z toho se nestane, pak se mi rozsvítí kontrolka a něco je špatně....proto 4*
Krycí jméno Donnie Brasco (1997)
Poctivá, řemeslně zručná, ačkoli trochu nenápadná (a oproti špičkám žánru trochu málo vyhrocená), "mafiánka" se skvělým Al Pacinem a s poněkud rozporuplným morálním vyzněním...
Lantana (2001)
Magnolia light, sice tenokrát trochu slabší, ale jinak velmi příjemné překvapení a nenápadná perla
Život v oblouznění (1995)
Každému, kdo by chtěl někdy mít co dočinění s uměním bych napřed pustil tenhle film...ačkoli několik situací je přitažených za vlasy (jsou to přeci jen snové sekvence), velmi věřím, že nějak takhle se to všechno ale doopravdy může pokazit... smál jsem se od začátku do konce, velmi příjemný film, na který se rád podívám znovu a znovu... 4,5
Případ pro začínajícího kata (1969)
Popadám vyražený dech...skutečné umělecké dílo - experimentální, neuchopitelné, prchlavé, absurdní, komické a mrazivé, kavkovsky existenciální i surrealistické...každopádně ale velmi působivé...
Bourneovo ultimátum (2007)
Paul Greengrass se vymakal na jednoho z nejzajímavějších a nejlepších (ne-li vůbec nejlepšího) slytistu mezi režiséry současnosti (ty neustálé zoomy, záměrně matoucí střih, a pořád to všechno drží pevně v rukou - scéna na nádraží Waterloo musela být těžká jako prase!!!)... Co na tom, že scénář tentokrát není kdovíjaký, a že dialogy šustí papírem, Greengrass by dokázal i z vegetariánské kuchařky udělat pěkné maso :) Tentokrát to sice trochu přehání s epileptičností na úkor srozumitelnosti a celé je to spíše nervydrásající ale pořád jenom oddychovka (prostě to není Let číslo 93), ale sledovat jeho práci, teď, když dosahuje vrcholu tvůrčích sil, stojí za to...
Mužský rod, ženský rod (1966)
Godard je skoro za všech okolností velmi inspirativní, ať už objevuje slepé uličky, nebo nové vyjadřovací prostředky... nezajímavý je jen tehdy, když se snaží dělat do politiky...zde mu to občas taky trochu ujede (ačkoli chápu proč to dělal a o co mu šlo) a právě to činí jeho film na několika místech "ne-tak-nadčasový" jako je jeho zbytek... Vyjadřovat se k současnosti bylo nejspíš Godardovo motto, a o to úctyhodnější je, že mnohdy se mu (především v jeho starších filmech) daří vyjadřovat se i k dnešní současnosti...
Naqoyqatsi (2002)
Rozhodně slabší než dokonalé a nadčasové Koyaanisqatsi, ale pořád se jedná o nevšední projekt s krásnou hudbou, který rozhodně má co říct a málokterý divák, kterému nevadí náročnější požadavky na sledování, by si jej měl nechat ujít, ať už jeho výsledné pocity budou jakékoli...
Trio z Belleville (2003)
Velmi ujetý film, ale také velmi, velmi, velmi zábavný...jestli na to omylem zašlo nějaké děcko, může mít celkem slušné trauma:)
Bedhead (1991)
Vizuálně to je dost podobné Tetsuovi (zvlášť prostřední část), jen s tím rozdílem, že Bedhead je kouzelně roztomilý a vtipný (Tetsuo je úchylný a nepochopitelný)...ps.: celý film je ve voiceoveru
10 minuta (2002)
opravdu velmi působivý a dobře natočený kraťas (snad až na hudbu, která mi nesedla, bez hudby by možná v tomto případě bylo lépe)... co všechno se asi stalo ve světě během těch deseti minut, co jsem ten film sledoval?
Interview (2007)
Nemůžu si pomoct,ale mám prostě rád inteligentní "hi-tech" konverzačky, ve kterých navíc vždycky někoho poznám...
Saw (2003)
Solidní kraťas a zároveň ochutnávka pozdějšího celovečeráku... Dějově se jedná o pozdější "scénu" s Amandou, jen místo ní hraje scénárista, jinak se liší minimálně... Není se co divit, že tahle atmosferická "ochutnávka" přesvědčila producenty, že ten film stojí za natočení a že ti pánové mají vizuální talent...