Recenze (967)
Match Point - Hra osudu (2005)
Osobně tento nezvyklý film pana Allena považuju za jeden z jeho nejlepších, ať si říká kdo chce, co chce! Nevidím na něm jedinou vadu, dokonce i onen zlom, o kterém všichni mluvíte u mě prošel (nejspíš i pro to, že jsem věděl, že nějaký zlom přijde, ale očekával jsem něco trochu jiného). Na režisérovu hru jsem přistoupil a zažil dvě velmi intenzivní hodiny - prsten a míček jsou dvě pekelné scény roku, stejně jako jedna z posledních vět filmu: "Je mi jedno jestli bude skvělý, doufám, že bude šťastný..."
Jaro, léto, podzim, zima... a jaro (2003)
Nejucelenější a nejkompaktnější Kimův film... Velmi příjemná filmová meditace.
Absolvent (1967)
Jeden z těch několika málo filmových zážitků, na které se nezapomíná...
Ghost in the Shell 2: Innocence (2004)
Oprovdu bezchybný film! Atmosféra je pohlcující, žádné filosofování mi nevadilo a vůbec vše je zde opravdu v dokonalém souladu a naladěno na mé vlně! Krásný zážitek, na který se dá koukat pořád dokola...
Moderní doba (1936)
Kouzelné... chvíle, kdy Tulák poprvé ve filmu promluví je nezapomenutelná...
Manželé a manželky (1992)
Výborné, ale nikoli originální, což je prostě veliká škoda. O to víc, že se mi film velmi líbil a osobně myslím, že patří k Woodyho nejlepším!! Woody variuje v lepším případě sám sebe (to by ani tak nevadilo) a v tom horším Bergmana (především Scény z manželství, na které si vzpomenete až moc často). Ale film má velmi zajímavou práci s kamerou, vypiplaný scénář (co se také dalo čekat), velmi dobré herecké výkony, režii... a... prostě mi mluví z duše :)
Hodina vlků (1968)
Po Personě opět mistrně "nezvyklý" Bergmanův film. Důkaz pro všechny diváky, kteří jeho dílo nesmyslně odsuzují jako sterilní intelektuálštiny, že jsou pěkně vedle. Opravdu děsivé (ano, scéna s chlapcem na skále, nebo celá závěrečná půlhodina, brrr) a stylově zmixované do svěží a nezvyklé atmosféry. Opravdu je silným zážitkem vidět vedle sebe prvky Bergmanovské, Felliniovské a Bunuelovské ve vzájemném souladu!!!
Kladivo na čarodějnice (1969)
Neuvěřitelně krutý a nelítostný film!! Postava sadistického primitiva Edelstadta nemá ve filmu obdoby...
Krátký film o lásce (1988)
Kieslowskiho "panelákově" poetický minimalismius sedí příběhu o osudovém míjení dokonale. Symfonie pro tři a jeden dalekohled, do kterého se všichni jednou podívají...
Káva a cigarety III - Někde v Kalifornii (1995)
Do-ko-na-lé!!! Miluji hudbu od obou aktérů, takže jejich setkání v baru s juboxem je opravdovou lahůdkou!! "Od té doby, co nekouřím, můžu si tu jednu cigaretu dát..." :)))