Recenze (967)
Sázka na nejistotu (2015)
Zajímavé téma, ve scénáři nápaditě a přitom srozumitelně vysvětlené, některými herci i velmi pěkně podané (Gosling, Carell)... Režisér se očividně snaží, ale při vší té snaze film vyznívá jako dort pejska a kočičky. V jednotlivostech funguje dobře, ale dohromady nedrží. Mc Kay prostě moc chce, aby se nám film líbil a tak ho přeplácal, takže ve výsledku nemá jeho dílo ani pořádnou atmosféru, ani tah na bránu, ani pevnou strukturu, které bychom se mohli držet... Film je nakonec stejně hysterický, jako výkon Christiana Balea...
Sicario: Nájemný vrah (2015)
Mohl to být moc dobrý film, Villeneuve je moc dobrý režisér, Deakins moc dobrý kameraman, téma je silné a zajímavě nahlížené, všichni herci ve vedlejších rolích hrají báječně, ale co naplat, když film nemá hlavní postavu?! Emily Blunt odehraje celý film na jednom výrazu, připomínající holku, která vybarvuje americkou vlajku a chybí jí červená pastelka. Ne, že by vůbec měla co hrát, její role je neskutečně pasivní, vůbec nic během filmu nezmění (možná šaty, ale i to nevím) a patří jí ty nejvíc klišé scény filmu. Chápu, že princip nováčka v týmu je osvědčený, ale i ten nováček by přeci měl alespoň trochu posouvat děj. A alespoň trochu hrát. Škoda a ještě jednou škoda, na další Villeneuveův film se každopádně stejně těším.
Babadook (2014)
Trochu nadhodnocuji, ale kvůli tomu, že jde v podstatě o nízkorozpočtový debut, tak atmosféru kouzlí suverénně - ohromná škoda posledních 15ti minut, kdy režisérka a scenáristka v jedné osobě působí, jako by se nemohla rozhodnout, co vlastně točí - horror? psychologické drama? Sám doma očima Jamese Wana? nebo je to celé metafora? nebo všechno najednou?
Birdman (2014)
Bez debaty nejvíc strhující film roku 2014, Inarritu posunul hranice filmového vyprávění zase o kousek dál a herci se vyhráli z podoby...
Muži, ženy a děti (2014)
Hned po skončení za 4, ale straaaašně rychle to vyprchá...
Sbohem jazyku (2014)
Jednou za čas přijde tyhle Godardovi experimentální eseje k chuti... a tahle se povedla rozhodne víc než předchozí Socialismus a jednou se k ní určitě rád vrátím... přesto nedoporučuji 95% místních uživatelů... PS.: Viděno zatím pouze ve 2D, je možné, že po shlédnutí ve 3D přidám hvězdu PPS.: Viděl jsem a přidal jsem.
Svět na houpačce (2014)
Malý nezávislý film,který díru do světa neudělá... Ale takhle osobním, upřímným a diváky nemanipulujícím filmům fandím víc, než vykalkulovaným kýčům (kterých je i mezi nezávislými filmy hafo)... A navíc je Mark Ruffalo opět moc fajn...
Whiplash (2014)
Neskutečně otravný, klišovitý, křečovitý kýč, který je většinu času při nejlepším k smíchu...
Zmizelá (2014)
To jsem opravdu jediný na světě, komu to celé přišlo jako nechtěná Fincherova parodie sebe sama?
99 domovů (2014)
Těžce průměrný film, který začíná jako problematické sociální drama (ve kterém divákovi chybí podstatné informace) a pokračuje jako stokrát ohraná chabá variace na Wall Street... Charisma Michaela Shannona a svižná režie mnohé zachraňují...