Přiznám se bez okolků, z duše se mi příčí všechny ty filmy, jejichž forma a množství bitev jen zastiňuje klišé a nevěrohodnost děje, který napsaný na papíře působí až směšně a ve kterých nevystupují opravdoví lidé ale jen jejich karikatury (právě až v Alexandovi je věrohodně ukázáno, co asi cítí vojevůdce po bitvě)... Všechny ty filmy, jejichž boom začal Gladiátorem mě hrozně iritovaly a moc jsem bál, že Alexandr nebude jiný... BYL!! A mám z toho radost, protože Alexandr je především film O LIDECH, primárně zaměřený na člověka, kterého zničil jeho náhlý a nečekaný vzestup (kolik už bylo filmů o lidech zničených pádem?). O člověku, který podlehl mýtu o své vlastní velikosti (a nejen jemu)...prostě lahůdka a veliký oddych, pro ty, co chtějí filmu naslouchat a ne se jen dívat (a že je na co, v jediné bitve Stone dokazuje, že klidně mohl natočit sekvenci bitev bez děje, kdyby chtěl). Ale musím přece jenom dát hvězdu dolů za věci, kterým se mi zpětně nechce věřit, ale které jsou pravdivé... Je to snad poprvé, co mi vadila Vangelisova hudba a herectví Colina Farrella (což je u hlavní postavy trochu problém)... Což jsou vady, za které nakrásně nemohu dát čtyry...
Doslova příval filmové energie. V podstatě stejné jako u pozdějšího Ultimáta - celkem pitomoučký příběh, na kterém ale Greengrass dokazuje, že ve formální a vůbec režijní stránce těchto rychlých moderních a vlastně svým způsobem komerčních filmů na něj v současné době nikdo nemá (oproti zcela mdlému a nezajímavému přístupu Douga Limana u Agenta bez minulosti)...
3 a půl* ... Všechno, co jste o tomto filmu slyšeli je pravda. Vyjadřuje se k závažným lidským problémům, je poměrně slušně napsaný i natočený, Matt Dillon je opravdu skvělý a celý film má několik opravdu silných momentů, ženoucí emoce do krajnosti ALE: má i spoustu záporů, především občasnou tezovitost, emocionálně jde o dvě, tři třídy přes čáru, vypočítavost, Sandru Bullock, jejíž postava by ve filmu vůbec nemusela být, poměrně jednoduchý náhled na svět (paradoxní, ale je to tak) a především zbytečný polopatismus, který může leckterého diváka dovést k pocitu, že ho tvůrci mají za blba... Celkově jsem tedy víceméně spokojen, ale musím přiznat, že se jedná o jeden z nejpřecenovanějších filmů současnosti, a že znova ho asi nedám.
Neříkám, že by Bush byl dobrý president a minimálně polovině zde prezentovaným faktům věřím, ale o Michaelovi Moorovi také nemám dobré mínění... tenhle urážlivý demagog by za druhé světové války mohl být silnou konkurencí třeba Leni Riefenstahlerové :) PS: Veliký omyl poroty v Cannes...
Oprovdu bezchybný film! Atmosféra je pohlcující, žádné filosofování mi nevadilo a vůbec vše je zde opravdu v dokonalém souladu a naladěno na mé vlně! Krásný zážitek, na který se dá koukat pořád dokola...
Opravdu dobrá komiksová adaptace,která předloze neuškodí a ani se na ní "nevozí" ... slušná atmosféra, bezchybný Ron Perlman patří mezi největší klady filmu. Zápory jsou slabé akční scény, celkem nudná zápletka (bohužel) i nevýrazní záporáci (snad kromě Kroenena)... ne že by byly špatní,a le bohužel nemají téměř žádný prostor svoji postavu rozehrát, což např. u Rodena přijde na škodu.... Záporné postavy prostě na konci vyšumí do prázdna... A mimojiné si také začínam myslet že systém "nováčka v týmu" začíná být už dosti okoukaný...
hahahá... takhle jsem se u vážně míněného filmu dlouho nenasmál... všechen ten převeliký patos, nesmyslná paranoia, celková "nepravdivost" a neobratnost dialogů a vůbec celého děje, k tomu ještě podpořená nezvládnutou a křečovitou formou... promiňte, ale přišlo mi to vážně spíše jako parodie
Jedna za Eugena Levyho.... Jinak všeprostupujcí tupost a trapnost, když přidáte dvě holky, dobré akorát tak do vlhkých snů čtvrnáctiletých rebelů a hlášky typu: "Když do mě budeš pořád vrážet, může to mít následky", dostanete veškerou "kvalitu", kterou tento film nabízí.
Vizuálně vymakaná a napínavá sci-fi. Pravda, děj není z nejsložitějších a rozhodně není nijak chytře promyšlený, ani herci se nepřetrhli (nejlépe z toho vycházejí nakonec ti roboti), ale jako oddychovka je to fajn a hezky se na to kouká, tak přimhouřím oko...
Obyčejná rozprávka s "překvapivými" pointami (všemi)... ale dobře natočená... pěkná hudba, kamera, aj ti herci ujdou, ale když se zamyslím nad scénářem...nevím, nevím
Spornou Shakespaerovu hru (a potažmo i adaptaci) zachraňuje dokonalý Al Pacino, který dokazuje, že štěstí jedněch je vždy vykoupeno neštěstím druhých...A když rozjede kterýkoli ze Shylockových monologů, chápete ho a vlastně mu přejete, aby svoji pomstu vykonal, má na ní totiž plné právo...
Příjemný, malý, lehkou rukou natočený film, který ale samozřejmě není TAK dokonalý, jak se říká. Vysvětlující voiceover je mnohdy zbytečný a trošičku leze na nervy a druhá polovina je zbytečně dlouho natahovaná, ale hodně zachraňují herci, kteří jsou do jednoho přesní. Slabý výkon zde nenajdete a Hilary Swank je prostě k sežrání i když má třeba rozbitý nos a rozdává kolem sebe rány...
Ano, bavil jsem se velmi dobřecelou dobu, film mě chytl a už nepustil, to vše jsou velké klady (navíc je to opravdová vizuální žranice)... Ale kdybych vám měl převyprávět děj (ne námět, ale děj) byl bych v hajzlu, jako Baťa se cvičkama. Postav je tam jak na orloji a člověk se v nich v tak krátké (!) době nemá čas orientovat... což přičítám na vrub tomu, že se chystají pokračování, na které se, jako na jedna z mála pokračování, velmi těším.
Film stojí především na velmi pěkném a zajímavě rozvíjeném ústředním nápadu, který se autoři snaží poctivě odvyprávět a mnohokrát se to i daří. Nejpůsobivější je v tomto ohledu především první půlhodina, kdy ještě divák neví, co se děje a právě toto tajemno je zdrojem úžasného napětí, které ale postupem času bohužel zmizí a divák je už potom u příběhu držen jen proto, aby zjistil, co a jak bude dál, aniž by ho ale film do sebe nějak vtáhnul... Což je myslím především zásluhou herců, kteří to tentokrát (především v "dospělé" rovině) prostě nezvládli... 3,5* a zaokrouhlím dolů, protože si myslím, že se jedná o lehce přeceněnou záležitost...
Nádherný film s poetickou kamerou, emotivní hudbou, víc než jen dobrými hereckými výkony a emociálním dopadem, který ve mě ještě nějakou tu chvilku rezonoval (ano, jsem sentimentální:))...
Hello everybody, i want to play a game.... Čtyři* ... A to hlavně kvůli perfektní atmosféře v celém filmu a posedlém Danny Gloverovi (ne proto, že by byl nějak závratně dobrý, ale rozhodně lepší než ostatní a se zajímavým vývojem postavy)... Vizuální forma dokonalá! Scéna s Amandou a několik závěrečných šíleností mají u mě osobně velikou šanci zkultovnět (ps. : Nestalo se) ... A pointa? No ano, je děravá jak cedník (zvlášť, když si film shlídnete ještě jednou), ale napoprvé jsem si toho vůbce nevšiml. Vrtalo mi sice pár nejasností hlavou, ale raději jsem se nechal unést a opravdu si ji užil...
Takže takhle...Shrek dvojka je poněkud jiný film, než jsem čekal...určitě ne horší, než jednička, možná v něčem lepší, ale každopádně trochu jiný, epičtější a rozmáchlejší (což ne pro každého může být dobře) Klady: Daleko více parodických narážek, scény tipu "rodiná večeře" či "příjezd Šípkové Růženky na slavnost", strhují poslední dvacetiminutovka, několik překvapivých odhalení ohledně postavy Pinoccia, Kocour v Botách zářící charismatem vybuchujícího Černobylu a lady Kmotřička, místy tak odporně hnusná, že jsem měj chuť jí ty brejličky rozmáznout po ksichtě (a to se prosím pěkně nevyžívám v mlácení létrajících babiček:)) Zápory: slapší rozjezd, některé nevydařené fóry a tentokráte pouze adekvátní Oslík ("jeho" vtípky bohužel nebavili tolik, jako v jedničce)...Suma sumárum, kladů je jednoznačně víc...
A to hodně těsné tři, celý film, je spíš tak na dvě *, ale akční scény jsou bezva a Alfred Molina jakbysmet... už jen za scény s ním si film alespoň tři zaslouží... jen škoda, že jich je tak málo a "telenovela" převládá
Zajímevá a mrazivá knižní předloha byla zjednodušena do komedie,kdeněkteré vtípky fungují lépe, jiné hůře... nejvíc je ale škoda přidaného a nezvládnutého finále
Dlouho jsem váhal jestli čtyři, nebo tři...Pět určitě ne, to by film musel být jako South Park (tj. vtipně a o něčem), to ale Team Amerike ne-e (tj. málo vtipů a omezuje se jen na satiru, nebo zesměšnění, ovšem téměř nic neříká)... a ani ty písničky nestojí za moc (až na tu o Pearl Harboru)... na druhou stranu je ve filmu pár technicky skvěle zvládnutých absurdností (loutky vodící loutky, ruční souboje, bar jako z Hvězdných válek),ale většinou se vyskytují v první polovině (pak snad už jen leopardi, historka o lidech a Met Dejmn!)...ale jinak jsem se místama dost nudil...asi spíše ty čtyři..se vzpomínkou na South Park...
Téma nikomu neberu.. Filmařsky jde ovšem o naprostý blábol. Biblický příběh zneužitý ke směšné masturbační sadistické fantazii Mela Gibsona.. nic víc... ubohé.
Moje komentáře
Alexander Veliký (2004)
Přiznám se bez okolků, z duše se mi příčí všechny ty filmy, jejichž forma a množství bitev jen zastiňuje klišé a nevěrohodnost děje, který napsaný na papíře působí až směšně a ve kterých nevystupují opravdoví lidé ale jen jejich karikatury (právě až v Alexandovi je věrohodně ukázáno, co asi cítí vojevůdce po bitvě)... Všechny ty filmy, jejichž boom začal Gladiátorem mě hrozně iritovaly a moc jsem bál, že Alexandr nebude jiný... BYL!! A mám z toho radost, protože Alexandr je především film O LIDECH, primárně zaměřený na člověka, kterého zničil jeho náhlý a nečekaný vzestup (kolik už bylo filmů o lidech zničených pádem?). O člověku, který podlehl mýtu o své vlastní velikosti (a nejen jemu)...prostě lahůdka a veliký oddych, pro ty, co chtějí filmu naslouchat a ne se jen dívat (a že je na co, v jediné bitve Stone dokazuje, že klidně mohl natočit sekvenci bitev bez děje, kdyby chtěl). Ale musím přece jenom dát hvězdu dolů za věci, kterým se mi zpětně nechce věřit, ale které jsou pravdivé... Je to snad poprvé, co mi vadila Vangelisova hudba a herectví Colina Farrella (což je u hlavní postavy trochu problém)... Což jsou vady, za které nakrásně nemohu dát čtyry...
Bournův mýtus (2004)
Doslova příval filmové energie. V podstatě stejné jako u pozdějšího Ultimáta - celkem pitomoučký příběh, na kterém ale Greengrass dokazuje, že ve formální a vůbec režijní stránce těchto rychlých moderních a vlastně svým způsobem komerčních filmů na něj v současné době nikdo nemá (oproti zcela mdlému a nezajímavému přístupu Douga Limana u Agenta bez minulosti)...
Brněnský masakr zubařskou vrtačkou (amatérský film) (2004)
Nuda, ale zuby zabolely :)
Choking Hazard (2004)
Nevtipná komedie... to je horor...
Crash (2004)
3 a půl* ... Všechno, co jste o tomto filmu slyšeli je pravda. Vyjadřuje se k závažným lidským problémům, je poměrně slušně napsaný i natočený, Matt Dillon je opravdu skvělý a celý film má několik opravdu silných momentů, ženoucí emoce do krajnosti ALE: má i spoustu záporů, především občasnou tezovitost, emocionálně jde o dvě, tři třídy přes čáru, vypočítavost, Sandru Bullock, jejíž postava by ve filmu vůbec nemusela být, poměrně jednoduchý náhled na svět (paradoxní, ale je to tak) a především zbytečný polopatismus, který může leckterého diváka dovést k pocitu, že ho tvůrci mají za blba... Celkově jsem tedy víceméně spokojen, ale musím přiznat, že se jedná o jeden z nejpřecenovanějších filmů současnosti, a že znova ho asi nedám.
Dysmorpho (2004)
Zlý sen ze švédska o jednom nepoddajném chlupu... Natočeno s opravdu mrazící "hororovou" atmosférou...
Fahrenheit 9/11 (2004)
Neříkám, že by Bush byl dobrý president a minimálně polovině zde prezentovaným faktům věřím, ale o Michaelovi Moorovi také nemám dobré mínění... tenhle urážlivý demagog by za druhé světové války mohl být silnou konkurencí třeba Leni Riefenstahlerové :) PS: Veliký omyl poroty v Cannes...
Ghost in the Shell 2: Innocence (2004)
Oprovdu bezchybný film! Atmosféra je pohlcující, žádné filosofování mi nevadilo a vůbec vše je zde opravdu v dokonalém souladu a naladěno na mé vlně! Krásný zážitek, na který se dá koukat pořád dokola...
Guard Dog (2004)
Chudák paranoidní pes :)
Hellboy (2004)
Opravdu dobrá komiksová adaptace,která předloze neuškodí a ani se na ní "nevozí" ... slušná atmosféra, bezchybný Ron Perlman patří mezi největší klady filmu. Zápory jsou slabé akční scény, celkem nudná zápletka (bohužel) i nevýrazní záporáci (snad kromě Kroenena)... ne že by byly špatní,a le bohužel nemají téměř žádný prostor svoji postavu rozehrát, což např. u Rodena přijde na škodu.... Záporné postavy prostě na konci vyšumí do prázdna... A mimojiné si také začínam myslet že systém "nováčka v týmu" začíná být už dosti okoukaný...
Hodný chlapec (TV film) (2004)
hahahá... takhle jsem se u vážně míněného filmu dlouho nenasmál... všechen ten převeliký patos, nesmyslná paranoia, celková "nepravdivost" a neobratnost dialogů a vůbec celého děje, k tomu ještě podpořená nezvládnutou a křečovitou formou... promiňte, ale přišlo mi to vážně spíše jako parodie
Jeden den v New Yorku (2004)
Jedna za Eugena Levyho.... Jinak všeprostupujcí tupost a trapnost, když přidáte dvě holky, dobré akorát tak do vlhkých snů čtvrnáctiletých rebelů a hlášky typu: "Když do mě budeš pořád vrážet, může to mít následky", dostanete veškerou "kvalitu", kterou tento film nabízí.
Já, robot (2004)
Vizuálně vymakaná a napínavá sci-fi. Pravda, děj není z nejsložitějších a rozhodně není nijak chytře promyšlený, ani herci se nepřetrhli (nejlépe z toho vycházejí nakonec ti roboti), ale jako oddychovka je to fajn a hezky se na to kouká, tak přimhouřím oko...
Klan létajících dýk (2004)
Obyčejná rozprávka s "překvapivými" pointami (všemi)... ale dobře natočená... pěkná hudba, kamera, aj ti herci ujdou, ale když se zamyslím nad scénářem...nevím, nevím
Kupec benátský (2004)
Spornou Shakespaerovu hru (a potažmo i adaptaci) zachraňuje dokonalý Al Pacino, který dokazuje, že štěstí jedněch je vždy vykoupeno neštěstím druhých...A když rozjede kterýkoli ze Shylockových monologů, chápete ho a vlastně mu přejete, aby svoji pomstu vykonal, má na ní totiž plné právo...
Million Dollar Baby (2004)
Příjemný, malý, lehkou rukou natočený film, který ale samozřejmě není TAK dokonalý, jak se říká. Vysvětlující voiceover je mnohdy zbytečný a trošičku leze na nervy a druhá polovina je zbytečně dlouho natahovaná, ale hodně zachraňují herci, kteří jsou do jednoho přesní. Slabý výkon zde nenajdete a Hilary Swank je prostě k sežrání i když má třeba rozbitý nos a rozdává kolem sebe rány...
Na dotek (2004)
Zabolí vás pořádně u srdce... ale je dobré vědět, že v tom nejste pravděpodobně sami...
Noční hlídka (2004)
Ano, bavil jsem se velmi dobřecelou dobu, film mě chytl a už nepustil, to vše jsou velké klady (navíc je to opravdová vizuální žranice)... Ale kdybych vám měl převyprávět děj (ne námět, ale děj) byl bych v hajzlu, jako Baťa se cvičkama. Postav je tam jak na orloji a člověk se v nich v tak krátké (!) době nemá čas orientovat... což přičítám na vrub tomu, že se chystají pokračování, na které se, jako na jedna z mála pokračování, velmi těším.
Někdo to rád blond (2004)
odpad!totální stupidita a ztráta drahoceného času :(
Osudový dotek (2004)
Film stojí především na velmi pěkném a zajímavě rozvíjeném ústředním nápadu, který se autoři snaží poctivě odvyprávět a mnohokrát se to i daří. Nejpůsobivější je v tomto ohledu především první půlhodina, kdy ještě divák neví, co se děje a právě toto tajemno je zdrojem úžasného napětí, které ale postupem času bohužel zmizí a divák je už potom u příběhu držen jen proto, aby zjistil, co a jak bude dál, aniž by ho ale film do sebe nějak vtáhnul... Což je myslím především zásluhou herců, kteří to tentokrát (především v "dospělé" rovině) prostě nezvládli... 3,5* a zaokrouhlím dolů, protože si myslím, že se jedná o lehce přeceněnou záležitost...
Pampeliška (2004)
Nádherný film s poetickou kamerou, emotivní hudbou, víc než jen dobrými hereckými výkony a emociálním dopadem, který ve mě ještě nějakou tu chvilku rezonoval (ano, jsem sentimentální:))...
Román pro ženy (2004)
Hodinu a půl dlouhá reklama na tampóny? Celý films e nic neděje, pak On vytáhne odněkud obří tampón a Ona po něm skočí...
Saw: Hra o přežití (2004)
Hello everybody, i want to play a game.... Čtyři* ... A to hlavně kvůli perfektní atmosféře v celém filmu a posedlém Danny Gloverovi (ne proto, že by byl nějak závratně dobrý, ale rozhodně lepší než ostatní a se zajímavým vývojem postavy)... Vizuální forma dokonalá! Scéna s Amandou a několik závěrečných šíleností mají u mě osobně velikou šanci zkultovnět (ps. : Nestalo se) ... A pointa? No ano, je děravá jak cedník (zvlášť, když si film shlídnete ještě jednou), ale napoprvé jsem si toho vůbce nevšiml. Vrtalo mi sice pár nejasností hlavou, ale raději jsem se nechal unést a opravdu si ji užil...
Shrek 2 (2004)
Takže takhle...Shrek dvojka je poněkud jiný film, než jsem čekal...určitě ne horší, než jednička, možná v něčem lepší, ale každopádně trochu jiný, epičtější a rozmáchlejší (což ne pro každého může být dobře) Klady: Daleko více parodických narážek, scény tipu "rodiná večeře" či "příjezd Šípkové Růženky na slavnost", strhují poslední dvacetiminutovka, několik překvapivých odhalení ohledně postavy Pinoccia, Kocour v Botách zářící charismatem vybuchujícího Černobylu a lady Kmotřička, místy tak odporně hnusná, že jsem měj chuť jí ty brejličky rozmáznout po ksichtě (a to se prosím pěkně nevyžívám v mlácení létrajících babiček:)) Zápory: slapší rozjezd, některé nevydařené fóry a tentokráte pouze adekvátní Oslík ("jeho" vtípky bohužel nebavili tolik, jako v jedničce)...Suma sumárum, kladů je jednoznačně víc...
Snowboarďáci (2004)
Tak hlavně, že si zap...al
Spider-Man 2 (2004)
A to hodně těsné tři, celý film, je spíš tak na dvě *, ale akční scény jsou bezva a Alfred Molina jakbysmet... už jen za scény s ním si film alespoň tři zaslouží... jen škoda, že jich je tak málo a "telenovela" převládá
Stepfordské paničky (2004)
Zajímevá a mrazivá knižní předloha byla zjednodušena do komedie,kdeněkteré vtípky fungují lépe, jiné hůře... nejvíc je ale škoda přidaného a nezvládnutého finále
Team America: Světovej policajt (2004)
Dlouho jsem váhal jestli čtyři, nebo tři...Pět určitě ne, to by film musel být jako South Park (tj. vtipně a o něčem), to ale Team Amerike ne-e (tj. málo vtipů a omezuje se jen na satiru, nebo zesměšnění, ovšem téměř nic neříká)... a ani ty písničky nestojí za moc (až na tu o Pearl Harboru)... na druhou stranu je ve filmu pár technicky skvěle zvládnutých absurdností (loutky vodící loutky, ruční souboje, bar jako z Hvězdných válek),ale většinou se vyskytují v první polovině (pak snad už jen leopardi, historka o lidech a Met Dejmn!)...ale jinak jsem se místama dost nudil...asi spíše ty čtyři..se vzpomínkou na South Park...
Torque: Ohnivá kola (2004)
Béčko jak má být, se vším všudy. Tento film je opravdu velmi nepovedený, ale až tak moc, že je místy vtipný (kromě míst, kde vtipný chtěl být)...
Umučení Krista (2004)
Téma nikomu neberu.. Filmařsky jde ovšem o naprostý blábol. Biblický příběh zneužitý ke směšné masturbační sadistické fantazii Mela Gibsona.. nic víc... ubohé.