Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (967)

plakát

To se mi snad zdá (2023) 

Čistých 3,5 a upřímně netuším, na kterou stranu se přiklonit. První dvě třetiny je to skvělý film s nápaditým originálním námětem, velmi humornými scénami, funkční satirickou stránkou, zručným režijním uchopením a producentská ruka Ariho Astera je z toho víc než cítit (což je dobře). Posledních předvídatelných cca 15 minut ale totálně vyšumí do prázdna a kvůli tomu ve mě film nezanechal nic víc, než pachuť promarněné příležitosti. A já teď nevím jestli se přiklonit v hodnocení k 70 minutám blaha, nebo 20 minutám zklamání... Zatím vyhraje bezprostřední pocit po skončení, ale je možné, že se někdy vrátím a hodnocení zvednu.

plakát

Zabiják (2023) 

Fincher natočil artovku podle francouzského komiksu a vypadá to přesně tak, jak to zní. Škoda, že většina diváků bude čekat něco jiného a půjdou po záměrně jednoduchém a chladném příběhu, který je zákonitě nemůže uspokojit (i když gro sdělení je fakt jinde a není moc zakódované, ale vem to nešť) a také škoda trochu uspěchaného konce. Jinak jsem si lebedil. Budu v menšině, ale jsem hrozně rád, že Fincher dostal příležitost točit si to, co chce a pro mě je to na výsledku vidět.

plakát

Ještěr (2023) 

3,5 - je to celé skvěle natočené, zahrané i napsané a určitě se těším na další film režiséra! Jen je to také trochu průhledné a nepřekvapující, což zamrzí, když vše okolo tak hezky funguje... Každopádně je dobře, že takové komorní a přemýšlivé filmy pořád ještě vznikají.

plakát

Tár (2022) 

3,5 * Hezky a čistě natočené, Cate Blanchett je vyloženě skvělá a nakonec je to i působivé... ale celé se to tváří chytřejší, než to doopravdy je,což začne být po chvíli otravné (působí to jako taková americká hra na umění z druhé poloviny 90 let) a totéž by šlo odvyprávět za o hodinu kratší stopáž a nic by se nezměnilo...sympatické, ale zbytečně sebevědomé

plakát

Trojúhelník smutku (2022) 

3,5* Překvapivě průhledná a jednoduchá metafora, ovšem natočená s tak odzbrojující kreativní jistotou, že pořád baví...jen jsem asi po všeobecném nadšení a od takového tvůrce čekal víc...

plakát

Tři tisíce let touhy (2022) 

Škoda poslední půl hodiny, zbytek filmu jsem se velmi bavil a nechal se unést Millerovou režijní fantazií (i když jako seriál by to možná fungovalo lépe), aby to nakonec celé vlastně skoro nikam nevedlo, respektive vedlo k obyčejné pohádkové romanci a očekávatelně jednoduchému rozuzlení.

plakát

Nepřivolávej nic zlého (2022) 

Horor to přímo není, spíš tématické rozvíjení jedné nepříjemné společenské situace, kterou většina z nás v menším měřítku určitě také někdy zažila... Ten film je víc teze než příběh, a proto jsem posledních dvacet minut nevnímal jako realistické zakončení, ale jako dotažení ústředního tématu do určitého extrému. I když jde vlastně  pořád o to samé, tak celková gradace je podařená a vytvořený tlak na diváky velmi intenzivní. 3,5*

plakát

Blondýnka (2022) 

Očekávat životopisný film je samozřejmě bláhové, Dominik místo toho předkládá ucelenou autorskou vizi, která vypráví o daleko složitějších tématech a mnohdy opravdu zajímavě inovativní formou a to za pomoci skvělých herců... Co mi ale vadilo byla přílišná doslovnost a polopaticky podávané informace, které byly v kontrastu s jinak pěkně vymyšleným znakovým systémem, na kterém je film vystavěný. Jako by Dominik nevěřil, že bude stačit naznačit a tak nám mnohé informace předžvýká, ukáže a ještě vysvětlí, kdybychom to náhodou nepochopily - z toho plyne občasná úporná snaha o to být ve vysvětlování alespoň "kontroverzní a nekompromisně drsný", která je ale bohužel většinou spíš směšná (protože doslovná). Dobrý pocit z originálního režijiního konceptu ale přetrvává, v současné kinematografii je jich jak šafránu. 3,5 hvězdy.

plakát

Athena (2022) 

Po technické stránce opravdu dechberoucí a třeba úvodních deset minut je režijně na hranici geniality...a takových scén je tu víc. I metaforický přesah do antické tragédie je pochopitelný...ale co naplat, celková exaltovanost, ukřičenost, spolu s jednoduchostí zápletky (včetně závěrečného překlopení až do absurdity v chování některých postav) mi bránily v jakémkoli emočním zaangažování...a myšlenkově se film také vyčerpá brzy a pak se jen opakuje a navzdory režijní brilanci mne začal pozvolna nudit... Motivicky podobné Les Miserables na mne prostě fungovaly o tu jednu hvězdu lépe...

plakát

Zločiny budoucnosti (2022) 

Ano, je to zastaralá a vlastně pro většinu diváků zbytečná artovka, ale David Cronenberg je jen jeden a přesně ví co a proč dělá... buď přistoupíte na jeho hru (kterou hraje už od Cosmopolis), nebo se budete nudit... Já jsem rád, že pořád tu jsou tvůrci, kteří si dělají, co chtějí, bez ohledu na cokoli a kohokoli