Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (31)

plakát

Adikts (2024) (seriál) odpad!

Hodnotím první dva díly. Víc nedám. Bolestivě trapný. Vynasmažím se, ach jo. Strašně napsaná věc.

plakát

Apokalypsa (1979) 

Coppolův životní výkon, ukázka dokonalého audiovizuálního díla ve všech ohledech. Film se odehrává ve Vietnamu, ale je zcela univerzální, aplikovatelný na jakoukoliv válku. Cesta odněkud někam zobrazuje její nejrůznější aspekty. Začíná koncem civilizace, v blouznění, a propadá se hluboko do nitra. Nitra duše, války, pekla. Řeka se zužuje, kopce kolem rostou. Oči Martina Sheena vládnou, svými se na film díváte, skrze ty jeho cítíte. Jste pohlceni během prvních sekund a vedeni za ruku někam, odkud není snadného návratu. Je úleva, že to vše bylo jen na plátně, protože být tam, už nikdy se z toho nevzpamatujete. 100%

plakát

Barbar (2022) 

Skvěle budované napětí, načasování, práce s prostorem a očekáváním. Sem tam přesah do relativně aktuálních témat, která jsou chytře využita k lepšímu pochopení postavy, nikoliv zneužívány pro větší relevantnost filmu. Změny nálad, postav, celkový vývoj je opravdu překvapivý, patřičně zvrácený a nenechá vás v letargii,. Bohužel však, přes všechny snahy, dojedeme ke slabšímu a neúdernému konci, což si tak slušně rozehraná věc nezasloužila. 75%

plakát

Blade Runner 2049 (2017) 

Opulentní prázdno s nejhorším "záporákem" a několika opravdu špatnými režijními momenty. Oproti původnímu Blade runnerovi to nepřináší nic moc navíc a i ten je pro mě více atmosmsferickým než filosofickým dílem. U 2049 z toho ta řídkost sdělení trčí ještě víc a není zdaleka tak vtahující. Gosling dobrej, ale ta špetka emocí, kterou ve mě vyvolal asi na 10 sekund je na 164 minut opravdu málo. 40%

plakát

Blondýnka (2022) 

Vtáhlo mě to, drželo tak hodinu, možná víc, ale postupně jsem se musel přemáhat to dokoukat. Ne, že by ten film nějak razantně zpomalil nebo změnil tón, naopak, byl pořád stejný. Dokola a dokola. Trápící se Norma, koketující Marylin, trápící se Norma, koketující Marylin...  Nelituji času, který jsem s tím strávil a jsem rád, že dal Netflix příležitost takto "experimentovat" s "životopisným" filmem. Oceňuji Dominikovo snažení, ale střípky, ačkoliv mnohé z nich velmi působivé a nosné, nedrží příliš pohromadě jako celek a postupem času ztrácejí schopnost ve vás cokoliv vyvolat. Jako videoklip pro slušnou hudební kulisu Cavea a Ellise to funguje uspokojivě, ale jako film se to rozpadá a navzdory odvážné koncepci vám to při své občasné, zcela neodvážné doslovnosti, nenechává příliš volnosti k interpretaci a přemýšlení. Zbyde jen vzpomínka na několik lepších a několik ne tak dobrých scén, které více či méně vypovídají o životě Marylin Monroe, Normy Jeane a dotknou se tématu krutosti Hollywoodského systému. Nic z toho však není v Blonde zpracováno příliš podnětně. Jednoduše řečeno, nadprůměrný experiment, průměrný výsledek.

plakát

Bullet Train (2022) 

Pro Brada mám slabost, proto ta jedna hvězda.

plakát

Club Zero (2023) 

Za témata, která otevírá, by si Club Zero zasloužil o hvězdu víc, ale na to byl příliš otravný. 40%

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Je to opravdu dobře vypadající filmové dílo, plné velkých scén, impozantních záběrů a zvuků. Stejně jako první část nikam nespěchá, alespoň ne v první polovině. Pak nabere obrátky, ale za mě to spíš působilo jako dramaturgická nevyváženost. V každém případě, a vhledem k hodnocení je to očividně můj problém, mě nechala Duna 1 i 2 absolutně chladným až nezúčastněným. Jediná výjimka je asi nastupování na červa. Nejlepší scéna obou dvou dílů za mě. Herci, kamera, akce... všechno je tam správně, ale už teď si na to skoro nevzpomenu. 60%

plakát

Dunkerk (2017) 

Lacině vyprávěné nic s neustále hrající hudbou, která vás už od poloviny filmu sere. Nolan bojuje s očekáváním, chce začít na maximu a skončit ještě dál, ale moc tlačí na pilu a v polovině filmu už je to vlastně nuda. Některé jednotlivé scény jsou parádní, IMAX zafungoval skvěle, letecké scény často berou dech, ale jako celek je to vlastně průměrný film. Konec navíc vyloženě špatný, plný dovysvětlování, uměle vyvolaných emocí, které jsou prázdné a pateticky použitého proslovu, ostatně jako téměř u všech Nolanových filmů. 60%