Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (31)

plakát

Tenet (2020) 

Pseudointelektuální spektákl, do kterého jsem se nějakým způsobem dokázal ponořit. Oproti Počátku to není kostrbatě vyprávěný film o snech, který vám první polovinu filmu vysvětluje pravidla a varuje před fatálními chybami, kterých se postavy nesmí dopustit, načež se v druhé polovině hledá z fatálních chyb poměrně snadná cesta ven. Aby bylo jasno, kostrbatý je Tenet také, ale nemá potřebu tolik vysvětlovat, jakkoliv to v závěru Nolanovi opět ujede, tudíž se v něm nelze na poprvé stoprocentně zorientovat, což vytváří atmosféru snu mnohem více než film o snech samotných. Je to mechanické, postavy jsou figurky na šachovnici, hlavní protagonista je zahraný jako v osmdesátých letech, ale dohromady to víceméně funguje a když přistoupíte na Nolanovu hru, dokáže slušně strhnout. Uvnitř je to stejně trochu prázdný, ale slušně to maskuje ona komplikovaná struktura, která vám nedovolí příliš se tím zabývat. Hudba Ludwiga Goranssona je v podstatě lehce lepší verze posledních Zimmerů pro Nolana, asi hlavně proto, že v ní konečně prvoplánově netikají hodinky, navzdory tomu, že film opět pracuje s časem. Stejně jako v jiných Nolanových filmech je však brutálně nadužívaná a za všech sil tlačí. 60%

plakát

Dunkerk (2017) 

Lacině vyprávěné nic s neustále hrající hudbou, která vás už od poloviny filmu sere. Nolan bojuje s očekáváním, chce začít na maximu a skončit ještě dál, ale moc tlačí na pilu a v polovině filmu už je to vlastně nuda. Některé jednotlivé scény jsou parádní, IMAX zafungoval skvěle, letecké scény často berou dech, ale jako celek je to vlastně průměrný film. Konec navíc vyloženě špatný, plný dovysvětlování, uměle vyvolaných emocí, které jsou prázdné a pateticky použitého proslovu, ostatně jako téměř u všech Nolanových filmů. 60%

plakát

Sám doma (1990) 

V rámci žánru rodinný film. 60%

plakát

Club Zero (2023) 

Za témata, která otevírá, by si Club Zero zasloužil o hvězdu víc, ale na to byl příliš otravný. 40%

plakát

Světlonoc (2022) 

Jednotlivé scény relativně silné, ale pospojováno je to tak nešikové až to bolí. I když se občas podaří vybudovat atmosféru, strašně rychle je utnuta nebo změněna a tento koncept to celé spíše zabíjí než že by něco přinesl. Snahu o horor s přesahem cením, ale výsledek je nekonzistentní a film téma spíše hledá než by ho nějak hloubkově či podvratně prozkoumával. 40%

plakát

Úsvit (2023) 

Téma nosné, ale... nedokázal jsem se na to napojit. Bylo to pro mě neživotné, konceptuálně nedotažené a polopatické vysvětlování hermafroditismu mi přišlo vyloženě jako WTF. Navíc žádné téma, které film otevře není vlastně nijak zásadně prozkoumáno. Věci se jen do zblbnuti konstatují a občas se vyřkne statement skrze ústa hlavní hrdinky, ale jinak nic. Hodně po povrchu, nepodvratné, nerozehrané. Prostě si nemůžu pomoci, ale nevěřil jsem tomu nic. Buď je to můj individuálni problém nebo se tady oceňuje především snaha, což do jisté miry chápu, ale odmítám hrát podle pravidel "na Česko dobrý". Chci aby to bylo prostě dobrý a to Úsvit za mě nebyl. 40%

plakát

Podivuhodný příběh Henryho Sugara (2023) 

Onanistická omalovánka bez života, kde se nonstop mluví a s nikým nemůzete nic prožít. V podstatě jen rozpohybovaná ilustrace knihy. Ok, jak Wes chce, ale koukat se na to opravdu moc nedá. Kdyby to byla rozhlasová hra, moc jinak by to na diváka nezapůsobilo. 40%

plakát

Blade Runner 2049 (2017) 

Opulentní prázdno s nejhorším "záporákem" a několika opravdu špatnými režijními momenty. Oproti původnímu Blade runnerovi to nepřináší nic moc navíc a i ten je pro mě více atmosmsferickým než filosofickým dílem. U 2049 z toho ta řídkost sdělení trčí ještě víc a není zdaleka tak vtahující. Gosling dobrej, ale ta špetka emocí, kterou ve mě vyvolal asi na 10 sekund je na 164 minut opravdu málo. 40%

plakát

Bullet Train (2022) 

Pro Brada mám slabost, proto ta jedna hvězda.