Conner.s

Conner.s

Miroslav Šírek

okres Praha


47 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 19.4.2018  16:46
    Hastrman (2018)
    **

    Havelka je talentovaný divadelní režisér, ale filmová řeč je mu vzdálená. Hastrman je film, který se otrocky drží konceptu: "Jsem filmem podle knihy a chci nést její atributy", ale nemá tolik stran, tedy tolik času, stát se komplexním dílem, a ještě si ho ubírá nadužívanými pohledy na českou krajinu, které od poloviny filmu působí více než monotónně. Herci jsou velmi dobře vybraní, ale scénář jim nedává šanci stát se vrstevnatými postavami. Namísto toho jsou z nich náčrtky existencí, jejichž jednání někdy smysl dává, někdy ne. Moc jsem chtěl aby se mi tento film líbil, navzdory tomu mi však vůbec nedokázal učarovat. Havelkovi se v několika scénách podařilo vytvořit zajímavou atmosféru, ale hned vzápětí ji dokázal shodit vtipem, kterému jsem se sice často zasmál, ale působil vždy nepatřičně. Ve výsledku jsem tedy nedokázal rozklíčovat jakou atmosféru chce vlastně navodit. Možná, že to neví ani on sám, možná to byl záměr, jen na mě nezapůsobil tak jak měl. Z mého pohledu je to zkrátka celé strašně kostrbatě, nejistě vyprávěné, až jsem nabyl pocitu, že nikdo neví, co tím chtěl v počátku říct. Hastrman tedy nakonec funguje spíše jako stominutová upoutávka, díky které si pak možná Urbanovo dílo přečtete. Myslím, že to bude daleko komplexnější zážitek. 40%

    • 28.7.2017  10:00
    Dunkerk (2017)
    ***

    Lacině vyprávěné nic s neustále hrající hudbou, která vás už od poloviny filmu sere. Nolan bojuje s očekáváním, chce začít na maximu a skončit ještě dál, ale moc tlačí na pilu a v polovině filmu už je to vlastně nuda. Některé jednotlivé scény jsou parádní, IMAX zafungoval skvěle, letecké scény často berou dech, ale jako celek je to vlastně průměrný film. Konec navíc vyloženě špatný, plný dovysvětlování, uměle vyvolaných emocí, které jsou prázdné, a pateticky použitého proslovu, ostatně jako téměř u všech Nolanových filmů. 60%

    • 28.1.2018  15:30

    Poirot je v podání Branagha okouzlující a navzdory svému kníru, který se mi opravdu líbil, nepůsobí směšněji, než by bylo třeba. Jinak je však Vražda v Orient Expresu průměrným hollywoodským produktem, který je výpravně naddimenzovaný a kýčovitý, čiší z něho ateliér každým coulem, a přesto, že byl natočen na materiál, působí velmi digitálně. Výtvarně to vlastně celé vypadalo jako hraná verze polárního expresu a efekty na sílu, jako sesuv laviny nebo rádoby akční "honičky", byly opravdu špatné. Na nedělní odpoledne dostačující oddychovka, ale víc nic. 40%

    • 28.1.2017  15:13
    La La Land (2016)
    ***

    Skvěle natočená, zahraná, vkusná romantika, funkční romantika, to beze sporu, která vzdává hold klasickému hollywoodu, jako asi většina adeptů na oscara za poslední roky, což je trochu nuda a začíná to působit, jako kdyby současný hollywood už prostě nedokázal vykouzlit nic nového. Chazelle a jeho La La Land však přece jen jdou ještě o kus dál. Oproti jejich staršímu příbuznému holdaři (The Artist) ve druhé půli filmu opravdu něco nového nabízí. Pak už se dá mluvit i o emocích a jazzově laděný, velmi povedený, svými nedokonalostmi tak nějak přirozený soundtrack, si určitě pustíte ještě mnohokrát po projekci. 60%

    • 24.1.2017  11:26
    Příchozí (2016)
    ****

    Arrival je, co do atmosféry obzvláště, vyjimečný film, se skvělými hereckými výkony a občas dechberoucím audiovizuálem. Musím lehce zkritizovat politickou linku filmu, která, ne že by neměla v příběhu své místo, ale je až moc jednostranná. Další věc je možná až přehnaně dojímavá závěrečná čtvrthodinka. Pokud mám ale srovnávat se současnou sci-fi tvorbou, Arrival je vlastně filmové zjevení. Chytrý scénář, napětí, výborná práce s tichem a s hudbou, prostě něco, o co se marně snažil Nolan v Interstelaru. Ten je proti Arrival jen primitivním megapaskvilem, ztraceným v sobě samém. 80%

    • 2.6.2014  23:53

    Teenage Spider Man. Guilty Pleasure.

    • 12.1.2015  19:18

    Foxcatcher rezonuje a na jeho jedinečnou atmosféru dlouho nezapomenu. Tak nervózní a fyzický film jsem snad ještě neviděl. Od začátku do konce se něco neskutečně špatného dere na povrch a vy pátráte v každé z postav, sledujete jejich vztahy a čtete v nich. Miller vytvořil velmi sterilní drama, ve kterém každé zvýšení hlasu, každý prudký pohyb nebo úder opravdu zapůsobí. Herci jsou bez výjimky perfektní a Carellova proměna vskutku obdivuhodná. Z mého pohledu naprosto odpovídající tomu, co od filmu vyžaduji. Nepodbízivé drama, působivé, napínavé a nesmírně strhující. Přál bych si Oscara pro Foxcatcher, ale vím, že na toto ocenění je film příliš dobrý. 100%

    • 2.12.2014  00:44
    Interstellar (2014)
    ***

    Interstellar asi jen tak neprošumí filmovým světem, ale rozhodně se také nestane žádným revolučním milníkem, jak tady někteří avizují. Byť je totiž sci-fi filmem nevídaným, svým rozměrem naplňující nemalá očekávání a po emocionální stránce, minimálně v první polovině, funkčním dramatem, není plně konzistentním dílem. Druhá půlka vám nabídne hned několik krkolomných zvratů a scén, bez kterých by se tento epos obešel a dokonce nabral na síle. Po návratu z vodní planety a po jednom z nejpůsobivějších momentů filmu, pozorování zpráv ze země, se začne rozpadat. Nolan se sice stále drží témat, která otevřel, ale přeskakuje z vesmíru na zem, z jedné reality do druhé a napříč časovými rovinami tak násilně, až se jeho kolos začíná chvět a chvílemi z něho odpadávají obrovské kusy hmoty. Zanechalo to ve mě těžce paskvilní dojem, který nedokážu ignorovat a přesto, že mě úplný konec vrátil do emocionální roviny, nenechal mě zapomenout na události cca poslední hodiny. V rámci letních blockbusterů je to poměrně slušný film, ale čekal jsem, že Nolan půjde dál. 60%

    • 17.1.2015  22:05

    Reitman se snaží o pamětihodný film. Chce zobrazit veškerou frustraci dnešní doby, dát ji průběh, rozuzlení a celé to zakončit moudrým voiceoverem. Lepší by bylo natočit o tom dokument. Filmovému vyprávění velmi ubližují veškeré komunikační titulky, které nám Reitman bez zábran hází na obrazovku. První polovinu jsem protrpěl, ve druhé mi dokázal, že v jeho filmu přeci jen něco je, ale ne tolik, kolik by sám chtěl. 40%

    • 24.6.2014  19:55

    Nadprůměrný akční blockbuster, ale pořád jenom blockbuster. Nic víc. 60%

    • 9.7.2014  17:37
    Noe (2014)
    **

    První polovina filmu Noah je pro mě jedním z největších zklamání za poslední roky. Od tvůrce jako je Aronofsky jsem čekal hloubavý až filosofický epos, namísto něhož jsem dostal rádoby chytrý blockbuster. Vadil mi celkový střih, několik scén vyznívalo neskutečně trapně a to ani nemluvím o těch dementních obrech. Kamenožrout z nekonečného příběhu byl povedenějším kouskem než tyto neumětelské kreatury. Když jsem pak sledoval dva ptáky letící proti proudu vstříc novým zítřkům, pod nimiž se křečovitě měnily krajinky, nevěřil jsem vlastním očím. Sem došel tvůrce, který natočil Wrestlera? Proč? Čekal jsem psychologii Noemovy osobnosti, čekal jsem lopocení v bahně a budování archy, obavy a napětí z blížící se potopy, všechno, jen ne rodinnou, fantaskní hloupost. Ve druhé polovině se film sice blížil něčemu, co by se dalo nazvat dramatem, scéna s novorozenci zapůsobila, ale jinak opravdu prázdno. Nevidím v tom jen lacinou eko agitku, ale taky neuvěřitelně promrhaný potenciál. 40%

    • 1.7.2014  11:34
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    Pravděpodobně nejlepší krimi seriál, který si můžete v současné době shlédnout. Má to neskutečnou atmosféru, je to velmi dobře natočené, ještě lépe napsané a o hereckých výkonech ani nemluvím. 100%

    • 24.6.2014  20:04

    Jeden z nejhorších filmů, na kterém jsem byl za posledních pár let v kině. MacFarlane prostě nedokázal udržet svoje skeče v rámci 116 minutové kontinuální povídky. Vše, co by se dalo označit za příběh je vata mezi dalším vtipem a něčím prdem nebo posráním. Nezachrání to ani nadmíru sprostá mluva, křečovitě našroubovaná na každou druhou větu, ani sympatické obsazení. Jsem velkým zastáncem chození do kina, ale tomuhle by vážně prospělo PC, možná dokonce mobil, čím méně se totiž na film soustředíte, tím lépe vyzní. Pokud je to záměr, nemyslím si, že je to moudré, pokud to záměr není, tak je tenhle film jen opravdová sračka. 10% za pár nápadů, které se však tvůrcům podařilo umně zabít.

    • 22.9.2014  01:08

    Lehce depresivní dokument zaznamenávající konec kariéry jedné z největších osobností světové kinematografie. Zároveň výborný making of film, který nechává diváka nahlédnout za horizont toho, co ve filmu nespatřil. Co víc si přát.

    • 7.1.2014  20:00
    Gravitace (2013)
    ****

    Gravity je vizuálně vytříbený a režijně rafinovaný filmový experiment. Cuarón skvěle pracuje s napětím a přes minimum příběhu ve vás dokáže v určitých momentech vyvolat velmi silné emoce. Pravdou však zůstává, že je tu i pár trpkých momentů. Mám tím na mysli detail fotografie rodiny přivázané na krku mrtvého kosmonauta, Clooneyho úlet a podobné laciné okamžiky, bez jejichž přítomnosti bych tento nevšední zážitek považoval za bezchybný. Přesto myslím, že můj prožitek z projekce je nezapomenutelný. 80%

    • 11.7.2013  02:35

    Čekání na akci, která vás dostatečně neukojí, byť se Toro snaží a roztříská co se dá. Přemíra patosu a extrémně trapných momentů, které vás opravdu rozesmějí a na konec jeden klad, asi tři povedené, úmyslné vtipy. Efekty prostě nejsou všechno a pomalá těžkotonážní akce taky ne. Vrcholem je pak extrémně debilní scénář, kterej si Beacham opravdu musel vytáhnout maximálně tak z prdele. A to jsem ještě mírný. 20%

    • 27.6.2013  01:20

    Guilty pleasure. 60%. Brad Pitt se k tomu průseru postavil čelem a bez zábran či větších problémů utáhl průměrnej film svým nadprůměrným hereckým projevem. První čtvrtina je vlastně neuvěřitelně dobrá a všechno vypadá slibně. Pak přijde první WTF moment, pak další a další a další a... Jenže po celou dobu má film svoje tempo, který si nemůže dovolit hluchá místa. Musí vás za každou cenu bavit, chce na vás zapůsobit a zanechat ve vás podnět k přemýšlení. To, že se mu poslední složka zkrátka nedaří vůbec nevadí. Je to prostě obyčejná, příjemná, hollywoodská zábava, která mohla být něčím mnohem větším a zásadnějším, ale nestalo se.

    • 15.7.2013  15:32
    Trans (2013)
    ***

    Byť lehce překombinována, stále poměrně dravá Boyleovka. Nic převratného se nekoná, ale neurazí, občas překvapí gore násilím, extrémně odhalenou Dawson a svižným tempem dojede ke svému konci. Natočeno je to zručně, ale Boyle má rozhodně na víc. 60%

    • 13.3.2014  16:17

    Coeni jsou filmaři, kteří už několikrát potvrdili svou výjimečnost a v tomto případě tomu rozhodně není jinak. Film o obyčejném folkovém zpěvákovi, talentovaném zpěvákovi, který vlastně nikoho nezajímá, snad ani nemůže být natočen lépe. Hudební vystoupení hýbou dějem, charakterizují postavy, vypráví příběh, rozesmějí vás a dokáží vás i dojmout. Téměř žádný film, který jsem doposud viděl, nedokázal zachytit atmosféru folkové hudby tak věrně a láskyplně, jako tento. Coeni však ještě navíc charakterizují jednu éru na příkladu, který je přenositelný na snažení dosáhnout úspěchu prakticky v jakémkoliv oboru. Pak ve vás se slovy, jen talent nestačí, zanechají příjemně melancholický pocit a vy jen mlčky sedíte dál. 100%

    • 18.1.2014  21:19

    Vlk z Wall Street je Scorseseho šňupající Barry Lyndon. Antihrdina v čele tříhodinového eposu, který je závislý na velmi mocné droze. Lehce šílená, amorální komedie, pod jejímž povrchem se skrývá pulsující drama, při čemž Jordan Belfort je jeho alfou omegou. Scorsese nám vůbec nic neupírá. Ukazuje všechen ten povrchní hnus v celé své kráse, nutí nás smát se amorálním věcem, nesmyslnému jednání hlavních postav i jejich povrchním touhám a pocitu nepřemožitelnosti. Scén, při kterých se bavíte a zároveň vás vytáčejí je tu mnoho a právě v nich je velká síla této biografické záležitosti. 80%

    • 18.7.2013  18:08

    Úvodní půlhodinka lehce zdlouhavá, ale pak absolutní Guilty Pleasure.

    • 25.12.2013  20:51

    Film, který mě pobavil, dojal, fascinoval... Film, který je o lásce, vášni, o lži, o vztahu... Film, který nemůžu dostat z hlavy ani týden po jeho shlédnutí. Herecké duo je neuvěřitelně oddané a Kechiche dotáhl svoji látku k dokonalosti. Nejopravdovější film tohoto roku a pravděpodobně také nejlepší. 100%

    • 5.12.2012  14:37
    Argo (2012)
    ****

    Velmi chytrý film, který si svým, mnohými nepochopeným, echt americkým koncem a snaze napínat zadělal na hromadu nepříznivých ohlasů, které slýchám mezi lidmi. Akademici však oceňují filmový kousek, ve kterém je vážné americké téma řešeno nefalšovaným hollywoodským hrdinstvím. Koncepčně takřka dokonalý film. Affleck jako režisér znovu dokázal, že má své právoplatné místo na slunci a jeho Argo je po dlouhé době zase jednou dospělá oscarová záležitost. 80%

    • 11.1.2014  14:16

    100% bez komentáře.

    • 15.2.2013  01:23
    Láska (2012)
    *****

    Haneke dovedl svůj minimalismus k dokonalosti a zobrazil lásku způsobem, jakým ji ve filmu snad nikdo nezobrazuje. Amour je promyšlený, vybroušený snímek, který diváka emočně vyčerpává svou přirozeností a fascinuje schopností vyhnout se klasickému citovému vyděračství, na které jsme u filmů tohoto typu zvyklí. Heneke ho však netrpí a rozhodně ho nepotřebuje. Katarze na konci filmu je absolutně nevyhnutelná, v jistém smyslu možná i ulevující. Několik režijních nápadů mě naprosto odrovnalo (Rok v obrazech, "odchod"...) a během závěrečných titulků se mnou v kině nikdo ani nedutal. 100%

    • 10.7.2013  12:37
    Prometheus (2012)
    **

    Pakliže se budete o Promethea zajímat podrobně a dohledáte si jednotlivé střípky, jeho příběh vám možná bude dávat smysl a jednání jednotlivých postav možná nebude až tak nepochopitelné. Pokud však chcete vidět kvalitní sci-fi, které funguje samo o sobě, Promethea vynechte. Podle mě je to neuvěřitelně nezáživný film, který už nikdy nechci vidět. Řemeslně je samozřejmě v lecčem výborný, přeci jen je to Ridley Scott, ale jako celek jednoduše nefunguje a jako samostatný film bez doplňujících informací také ne. 40%

    • 26.10.2012  05:17
    Skyfall (2012)
    ****

    Skyfall není klasická bondovka, je to film, který může fungovat sám o sobě, ale s universem kolem kultu 007 je snad nesmrtelnou součástí série, kterou do jisté míry redefinuje. Věřím, že pro mnoho fanoušků původních filmů může být Skyfall vlastně zklamáním, ale za mě je to konečně Bond, který mě nepokrytě bavil. 80%

    • 8.2.2013  18:08

    Je to ten typ filmu, který většinou odsoudím. Moc rychle se tu mluví, chvílemi se tu zběsile přestřihává, je to dost popová záležitost a optimismus z toho přímo stříká. Jenže ono to prostě tak nějak funguje. Přišlo mi to vkusně vtipný, herecky vynikající a ten romanticky romantickej konec jsem sežral i s navijákem. Funkční romance, jakou už jsem dlouho neviděl. 75%

    • 5.6.2013  03:46

    Ztracený skvost plný skvělého humoru a velmi originálních osudů. Vskutku zajímavý romantický patvar, který vás na konci nemůže nechat chladnými a donutí vás věřit, že překonat čas není nemožné. Velké překvapení. 80%

    • 22.11.2011  00:12
    Lovci hlav (2011)
    ****

    Temná atmosféra thrilleru, komediální prvky, alespoň z mého úhlu pohledu se nedají popřít, a zábavná podívaná od začátku do konce. Má to nápad a několik vysloveně bestiálních momentů vás lehce zarazí i rozesměje zároveň. Asi to nesedne vyloženě každému, ale mě to relativně uspokojilo. Neobejde se to bez výtek, například vysvětlování na konci kriminálky aneb jak to vlastně bylo je téměř vždy šíleně otravné. I přesto však postačující záležitost. 70%

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace