Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (30)

plakát

Zóna zájmu (2023) 

Chápu některé výtky typu termokamera = manýra apod.  ALE! Je to prostě dokonalé konceptuální dílo na plátně, které využívá audiovizuálních prostředků filmu k nezapomenutelnému pohledu na věc a vyvolává otázky, které si nekladete tak často a rozhodně ne tak intenzivně. Nakonec jsem to sežral kompletně všechno.

plakát

Barbar (2022) 

Skvěle budované napětí, načasování, práce s prostorem a očekáváním. Sem tam přesah do relativně aktuálních témat, která jsou chytře využita k lepšímu pochopení postavy, nikoliv zneužívány pro větší relevantnost filmu. Změny nálad, postav, celkový vývoj je opravdu překvapivý, patřičně zvrácený a nenechá vás v letargii,. Bohužel však, přes všechny snahy, dojedeme ke slabšímu a neúdernému konci, což si tak slušně rozehraná věc nezasloužila. 75%

plakát

Blondýnka (2022) 

Vtáhlo mě to, drželo tak hodinu, možná víc, ale postupně jsem se musel přemáhat to dokoukat. Ne, že by ten film nějak razantně zpomalil nebo změnil tón, naopak, byl pořád stejný. Dokola a dokola. Trápící se Norma, koketující Marylin, trápící se Norma, koketující Marylin...  Nelituji času, který jsem s tím strávil a jsem rád, že dal Netflix příležitost takto "experimentovat" s "životopisným" filmem. Oceňuji Dominikovo snažení, ale střípky, ačkoliv mnohé z nich velmi působivé a nosné, nedrží příliš pohromadě jako celek a postupem času ztrácejí schopnost ve vás cokoliv vyvolat. Jako videoklip pro slušnou hudební kulisu Cavea a Ellise to funguje uspokojivě, ale jako film se to rozpadá a navzdory odvážné koncepci vám to při své občasné, zcela neodvážné doslovnosti, nenechává příliš volnosti k interpretaci a přemýšlení. Zbyde jen vzpomínka na několik lepších a několik ne tak dobrých scén, které více či méně vypovídají o životě Marylin Monroe, Normy Jeane a dotknou se tématu krutosti Hollywoodského systému. Nic z toho však není v Blonde zpracováno příliš podnětně. Jednoduše řečeno, nadprůměrný experiment, průměrný výsledek.

plakát

Bullet Train (2022) 

Pro Brada mám slabost, proto ta jedna hvězda.

plakát

Hranice lásky (2022) 

První půlka dobrá, relativně intimní, nebojím se říct vtahující, slibující něco nového, do hloubky jdoucího. Přimhouřím oči za neustálé natáčení na mobil, který pro mě intimitu nezvyšovalo, spíš mě obtěžovalo a dělalo pro mě pár méně sympatický, stejně jako ne úplně dobře zabydlené a funkční prostředí kanceláře firmy, ve které pracují. Ale ve druhé půlce, kdy se nějak rozvíjí nastavená situace, se všechno začne sypat. Nic překvapivého, nic podvratného, nic nečekaného, s tak slabou pointou, že to snad ani nestálo za řeč. Není to špatný, cením ten pokus, ale za mě nevyšel lépe řečeno, vyšuměl do vzduchoprázdna. Hynek Čermák a Lenka Krobotová hrozně karikující svoje nepostavy. Film, který chce jít za hranici lásky, ale nikdy ji nepřekročí. 60%

plakát

Na nože: Glass Onion (2022) 

Během sledování zábavné, nenudící, asi ve třech momentech překvapivé. Ideální film na 1.1. po silvestrovském večírku, kdy jsem film viděl. S odstupem velmi prchavé "okouzlení." Tak trochu výsměch vyšší třídě ve filmu od vyšší třídy se silně manýristickými, neopodstatněnými prvky. Více pitvoření než hraní a více náhodně sesbíraných informací než důvtipného hledání důkazů. Jako film na jedno odpoledne ok. 60%

plakát

Sr. (2022) 

V mnoha ohledech silné, solidní pomník syna otci, který na něj měl obrovský vliv, v dobrém i zlém. Padne zde věta, naše rodina žila před objektivem za všech okolností. Vždy to vycházelo z Bobovi potřeby zachytit věci, lidi, místa, které ho zaujali, dívat se na svět svýma očima a tento nevšední pohled zprostředkovávat. To vidíme i zde. Kamera je přítomna ve chvílích, kdy už na tom není dobře, ale je zřetelné, že není otrávený z přítomnosti štábu či střiače v jeho ložnici, naopak, i na smrtelné posteli může dělat to, co ho celý život fascinuje a naplňuje. Je to jedinečná možnost tvořit do posledního dechu. Spoluvytvářet obraz sebe sama a trávit čas se synem stejně jako kdysi, před objektivem kamery za každých okolností. Kruh se uzavírá, narodíme se, tvoříme, zemřeme. 75%

plakát

Světlonoc (2022) 

Jednotlivé scény relativně silné, ale pospojováno je to tak nešikové až to bolí. I když se občas podaří vybudovat atmosféru, strašně rychle je utnuta nebo změněna a tento koncept to celé spíše zabíjí než že by něco přinesl. Snahu o horor s přesahem cením, ale výsledek je nekonzistentní a film téma spíše hledá než by ho nějak hloubkově či podvratně prozkoumával. 40%

plakát

Chyby (2021) 

Dobře zahraná, uspokojivě natočená, dialogově občas za uši tahající záležitost. Dobré téma rozehrané chytlavým, ale rozvíjející se tím nejpitoměnjším způsobem. Bohužel skrze optiku jeho, nikoliv její, to by bylo mnohem podnětnější. !Odtud spoiler! Ona v jejich vztahu neudělala nic špatně, on na základě primitivní žárlivosti, opilosti či falešného pocitu morální nadřazenosti ano. Byť došlo i na fyzické násilí, stále je problém její někdejší "prohřešek." Za mě by se měl omluvit on ji, že reagoval jako dement, obzvláště po tom, co mu o tom sama chtěla říct. Nakonec se omluvil ji téměř stejně výrazně jako tomu idiotovi, který ji chtěl obšťastnit protože nabyl dojmu, že může. A pak si vrátili své kaktusy, který jsou v tom filmu snad hlavně proto, že "píchaj." Doufám, že to tak není, ale po zaznění závěrečné skladby pod titulkami s textem "Má jí motorovou, proto ty nadlidský výkony..." mám strach, že je. Všechny tyto věci mě navádí k dojmu, že Prušinovský vlastně netuší jak nejednoznačný konec jeho snímek má. Skončit s vylitým hovadem, který vás v afektu dokáže zřezat totiž rozhodně není happy end. 50%

plakát

Chlast (2020) 

Chlast jako pomocník i strůjce problémů. Řízená ztráta kontroly může vézt k nalezení nové cesty, ne vždy je to cesta dobrá, ale v žádném případě zákonitě zlá. Film, který klade otázky na něž záměrně nedává jednoznačné odpovědi, což je dobře, a především nemoralizuje. Mikkelsen na konci tančí v "proudu" šampaňského, jakoby se jednalo o živou vodu. Krásná oslava našich průměrných, vrtkavých existencí, které se potýkají s různými krizemi a problémy. Je v tom obrovská radost i smutek, osvobozující povznesení i stará dobrá dekadence, ale hlavně je v tom život. 100% PS: Mads je král.