raroh

raroh

Pavel Straka

okres Litoměřice

homepage

63 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
    • 12.11.2018  08:35

    Dosti drsná komedie, která reflektuje život oběti holokaustu. Stařík nežije vzpomínkami na minulost, raději by dal tělo na výzkum budoucím lékařům než na hřbitov, své dceři vyprávěl dětství drsné historky, jak zabil Hitlera (tato černohumorná vsuvka fakt stojí za vidění), peníze, které dostává za odškodnění, probendí v automatech a tak dále.

    • 4.11.2018  11:02
    Ostravak Ostravski (2016)
    odpad!

    Stereotyp za stereotypem.

    • 23.10.2018  12:07
    Zlomyslnost (1973)
    **

    Prasárnička, které chybí více lehkosti a vtipnosti.

    • 14.10.2018  20:52

    Hříšní lidé města pařížského.

    • 23.9.2018  16:40

    I kdyby stál film jen na modernistické jazzem ovlivněné hudbě Ladislava Simona (nehledě na kameru Josefa Illíka) v podání Sonatori di Praga s dominujícím bassklarinetem, která dává filmu jakousi mezihru mezi noirem a poetikou všedního dne, tak jsem nadšen.

    • 22.9.2018  10:10
    Nahota (1970)
    ***

    Doznívající, spíše chladnější, nová vlna, která má předobrazy jinde (třeba Mášovo Bloudění), civilismus je vlastně nejsilnější u neherců (scény z pohřbu a následně hospody mají velkou autencitu) a Jarmily Kurandové spolu s V. Galatíkovou, u jiných (Čepek, Vlado Müller, Bohuslav Čáp) je poněkud chtěně tlumené.Literární složka filmu je navíc velmi literátská.

    • 18.9.2018  08:16

    Od romantismu k realismu.

    • 15.9.2018  09:25
    Paříž 36 (2008)
    **

    Staromilecké,a samozřejmě, že to Clair není ani náhodou.

    • 21.8.2018  10:51
    Ztracená brána (TV seriál) (2012)
    odpad!

    Neuvěřitelná snůška klišé o zednářích a "židovské tematice", člověk by přímo řekl nálož antisemitských klišé (boháč Samuel Goldstein, rabín, který je zároveň členem zednářské lože - tedy židozednářské spiknutí, pokud pomineme "vtip", kdy rabín říká svému sekretáři, že není bohatej na to, aby zaplatil doporučenou zásilku), nemluvě o dalších pitomostech, která pronáší "historik" hraný Ivanem Trojanem.

    • 14.8.2018  09:35
    Jarní vody (1968)
    *****

    Čtenář Stříbrného větru ví, kolikrát Šrámek odkazuje na Jarní vody, tudíž je docela logické, že Krška je též adaptoval. Jestliže ve Stříbrném větru však je Šrámek spíše záminkou pro Krškovo vidění světa, Turgeněvovi je víc věrný.

    • 14.8.2018  09:09

    Stříbrný vítr jako film je adaptací Krškova života (a se Šrámkem se dost míjí, estetizuje si ho, přitom to byl drsný hoch - nehledě na to, že u Šrámka jsou postavy ve věku cca 15 až 16 let, u Kršky jsou tak kolem maturity), k níž využil Šrámkovu prózu, která lavíruje mezi doznívajícím anarchismem a nastupujícím vitalismem (s odkazy na Šrámkova oblíbeného Turgeněva). Kromě toho Šrámkův román je sexuální ve smyslu dívání se na ženské různého typu, naopak Krška před ženami utíká. Přesto film vnímám jako zajímavé vidění přelomu 19. a 20. století, byť se mi dnešní optikou zdá, že se Krška Šrámka předělává do Moderní revue a takový Nový kult je mu víc než vzdálený.

    • 29.7.2018  14:44
    Vydatá slečna Rosita (TV film) (1985)
    *

    Nepochopení Lorky, až to bolí.

    • 14.4.2018  20:18

    Literátština.

    • 1.4.2018  10:40
    Nevinný (1976)
    *****

    Aneb jak se rodil (a rodí) fašismus.

    • 14.3.2018  18:58

    Mezi Kuličkou a Dr. Živagem.

    • 7.3.2018  09:48
    Casanova (1927)
    *****

    Kombinace francouzského filmového impresionismu, který měl mnohé společné se surrealismem, s ruskou melodramatickou předrevoluční tvorbou, v níž ovšem nechybí díky postavě Casanovy ironický nadhled. Vizuální stránka je fantastická, ať už jde o Benátky, Rusko či noční scény spojené s tajnými naukami.

    • 21.2.2018  08:24

    Nezapře se, čí byl syn režisér snímku.

    • 21.2.2018  08:22

    Vypadá to jako běžná love story, ve skutečnosti snímek, který reaguje na to, co známe opět dnes - strach z uprchlíků (tehdy z nacisty obsazeného Rakouska).

    • 3.2.2018  20:42

    Balanc mezi limonádou a realističností (až na patetický závěr) a retro více ironické než sentimentální.

    • 31.1.2018  08:58
    Václav (2007)
    **

    Líbezné nic s trochou moralismu, aneb linie Vesničky mé střediskové.

    • 25.1.2018  08:12
    Dopis psaný španělsky (TV film) (1980)
    *

    Normalizace se vším všudy.

    • 21.1.2018  12:36

    Je dobré si pustit po sobě Tichou dohodu a Americkou krásu, podobný námět dochází s postupem doby k jiným závěrům, které charakterizují proměny doby.

    • 18.1.2018  14:21
    Můj strýček Archimedes (TV film) (2018)
    **

    Chyběla tomu pohádkovost, fantastičnost, poetičnost, námět si o to říkal. Takto to vypadalo polorealisticky, přitom to realistické vzhledem k bájivosti být nemohlo.

    • 8.1.2018  08:51

    Tak je dobré si asi uvědomit, že tento film hovoří k současnosti, v níž vznikal - a zemi o něco východnější než Francie.

    • 31.12.2017  14:56

    Film je příliš maloměšťácky pojat, neví, zda být poetickou komedií (do Kachyni fakt dost daleko, vtipnost je taková polopivní) nebo jakobydrsňáckým dramatem. Výchovné povídání, jak to bylo za Rakouska, působí dost účelově - a tím schazuje vše ostatní dolů ještě víc.

    • 30.12.2017  21:33

    Tristan a Isolda v New Orleans.

    • 29.12.2017  19:17

    Film dost odpovídá estetickým a ideovým názorům avantgady (a to i ve výtvarné složce - architektura, stroje a davy na automobilových závodech), k níž Vančura patřil. Technické problémy jsou viditelné, ale vlastně ty snímek dělají ještě zajímavějším.

    • 28.12.2017  14:03
    Lízino štěstí (1939)
    odpad!

    Ideologická sračka říkající, že žena je nic a muž vše.

    • 24.12.2017  11:46
    Sedmero krkavců (TV film) (1967)
    *****

    Československý expresionistický horor.

    • 16.12.2017  19:48

    Otázkou je, zda Krška přeci jen Šrámka nepoetizoval až moc a netáhl ho víc do sentimentálních než kriticko-anarchistických vod /už v tom, že celkovou estetikou posouvá snímek víc do Rakouska, přitom dílo reflektuje už proběhlou válku/, v nichž byl doma. Šrámek tematizoval mladickou vzpouru, stejně tak životní pragmatismus, Krška tu do značné míry pracuje v určitých paraelách uchopení třeba Jesenina v sovětské kultuře v podobných vodách (proto si nemyslím, že lze označit film mimo tendence raných 50. let). Nevím, zda nejsou příliš v kontrastu někteří příliš výrazní (což třeba u Radoka v Daleké cestě sedělo dokonale) herci (Medřická, Cupák a Plachý) proti obrazové filmovosti snímku, i když Zdeněk Štěpánek je tu nezvykle uměřený (Baldová, ale i Vydra mladší a Waleská jsou dokonalí). Osobně dávám přednost Stříbrnému větru, který je prostoupen právě anarchismem raného Šrámka a vzdorem proti všemu duševně rakouskému. Ovšem skrytému erotickému napětí nelze nepodlehnout.

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace