Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Krimi

Recenze (77)

plakát

Miluj mě, prosím (2004) 

Objektivně je to čtyřhvězdičkový film, který vás nechá přemýšlet a ohromí režisérskými vychytávkami. Paul McGuigan je vážně Frajer a doufám, že některé jeho postupy brzo vejdou ve standardy - například práce s SMS, rozdělený obraz při sledování jiné osoby... Tohle všechno je perfektní! Skvělí jsou i někteří herci - Diane Kruger mě svým výkonem nesmírně překvapila a v průběhu filmu jsem jí začal dokonce nekriticky zbožňovat. I Hartnett je dobrý - jeho výkon kazí z velké části nelogický scénář. Samotnému příběhu totiž dojde nesmírně rychle dech. A v závěru, kdy čekáte nějakou promyšlenou kulišárnu - nepřijde nic. Velká, velká, velká a ještě jednou velká škoda! Nenudil jsem se, ale tento film měl na daleko víc.

plakát

Tanec v temnotách (2000) 

Trierův nejzlomyslnější film! Naprosto netypické muzikálové drama se skvělými herci a neuvěřitelně krutým scénářem. Zhruba po klidné první hodině filmu přijde zásadní zvrat a potom už Lars nemilosrdně trestá famózně hrající Bjork jednou krutou ranou za druhou. A když už jsem si myslel, že nic horšího už přijít nemůže, tak von Trier s lehkostí sobě vlastní přijde s novou ranou osudu... Hodnotím třemi hvězdičkami protože 1) nesnáším muzikály, 2) hudba v tomto filmu mi přišla příšerná, 3) Bjork hrála fantasticky, 4) Ostatní herci za ní příliš nezaostávali a 5) Tanec v temnotách je správně depresivní Trierovina s pořádným přesahem. Závěrem poznámka: Československá emigrantka??? Ouldžič Nouvý (Oldřich Nový)??? Ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne, ne... I přes všechny výhrady film fantasticky vygraduje...

plakát

Králova řeč (2010) 

Králova řeč zůstává silně přeceňovaným snímkem, který je oceňován za své poselství, ačkoli není zcela jasné, co tím poselstvím je a komu je určeno. Dostává se tak do společnosti Černé labutě Darena Aronofského – v zásadě obyčejný film, kvůli kterému dělá celý svět zbytečně veliký humbuk. Je to proto, že nebylo natočeno něco lepšího, nebo spíše proto, že svět už nechce u filmů moc přemýšlet? Při pohledu na uplynulý filmový rok to vypadá spíše na tu druhou možnost…

plakát

Antikrist (2009) 

Jsem šokován. Jsem znusen. Jsem v depresi. Jsem zamyšlen. V tomto pořadí. V Antikristovi je zabalené nějaké zajímavé poselství, nějaký hlubší smysl, von Trierova analýza, nějaký jeho vtip - ale fakt, že film je v prvé řadě režisérovým sebeonanystickým dítkem, mě odrazuje od toho, abych tam zmíněné poselství hledal. Přitom čistě technicky je film naprosto brilantní! Ale obsahově mě Lars poprvé naprosto zklamal. Takhle už proboha ne!

plakát

Manderlay (2005) 

Kvalitativní sešup o dobré dvě třídy níže! Opakovaná forma by vůbec nevadila, problém tohoto filmu je ve velmi slabém příběhu, kterému schází pořádný dramatický oblouk. Závěr bohužel není šokující, ale spíše diváka zhnusí. Navíc, mám problém přijmout Bryce Dallas-Howardovou jako Grace a mám ZATRACENÝ problém pochopit některé její touhy a motivace (viz. chuť na černé masíčko...). Larsi, tohle jsi podělal...

plakát

Prolomit vlny (1996) 

Jednoduše GENIÁLNÍ! Lars von Trier je mistr úvodů a dechberoucích závěrů. Skvělá kamera a naprosto úúúúžasná a dokonalá Emily Watsonová! Fakt, že nedostala Oscara, je výsměch - její výkon mě zcela ohromil a řadím ho k těm nejlepším kdy viděným. Děj filmu má skvělý dramatický oblouk a nepopsatelně famózní závěr. Třešničkou na dortu je hudba a famózně sestavený soundtrack. Jen škoda, že Lars se nyní spíše snaží šokovat, než nějak vyprávět. Tohle má hloubku, švih a styl. Antikrist už ne...

plakát

Ostrovy uprostřed proudu (1977) 

Trvalo mi několik let, než jsem sehnal DVD mojí nejoblíbenější knížky a (dost možná nejlepšího románu všech dob!) přehlíženého díla Ernesta Hemingewaye - a moc jsem se na něj těšil. Přitom jsem byl od počátku smířený s tím, že některé prvky románu nelze převést do filmové řeči... Přitom první dvě části mě nezklamaly - prázdniny se syny byly zfilmovány velmi dobře, totéž platí o části druhé, kdy hlavní hrdina zažívá rozhovor s první ženou. Ačkoli jde druhá část proti duchu románu, velmi se mi rozhovor bývalých manželů líbil - bylo na něm znát něco ze scénáristovy životní protřelosti. Třetí část byla (spolu se závěrem části druhé) totální zklamání a posunula film o třídu níže. Místo pátrání po ztroskotalé německé ponorce (jak je tomu v knize) se Thomas Hudson pokouší propašovat uprchlíky na Kubu - tím se film zbytečně ochudil o nejnapínavější a nejlepší část příběhu. Nezachrání to ani skvělá kamera a fantaastické prostředí karibských ostrovních mokřad. Nezachrání. Bohužel - jsem zklamán nedostatečnou prokresleností psychologie postav a celkovým vývojem příběhu. Dalo se to natočit daleko lépe - a našlápnuto měl film skutečně slušně - nebýt poslední třetiny... A dovolím si dvě poznámky: 1) Proč hrál Thomase Hudsona George C. Scott? Já si ho vždycky představoval jako vysokého, hubeného a tmavovlasého pětačtyřicátníka... A nejsem sám. Proč ho tedy hraje Hemingwayův dvojník s pupkem? a 2) Kde je dvojité Daiquiri frappé bez cukru??? Když původní román vyždímáme, dostaneme přibližně dva hektolitry tohoto drinku, který hojně propaguje hlavní hrdina... Kde je???!!! Místo toho všichni pijí pivo... Konečný verdikt - 3 hvězdičky - a to s oběma očima zavřenýma. Přečtěte si knížku - je fantastická!

plakát

Final Fantasy: Esence života (2001) 

Čistě po příběhové stránce jsme dostali Final Fantasy 8,5. Po vizuální stránce Final Fantasy 12,5. Teoreticky megahit, prakticky velmi rozporuplný film. Kouzlo všech světů Final Fantasy spočívá v postupném odhalování jejich krás a v seznamování se s jejich obyvateli. To se bohužel ve filmu povedlo jen z malé části - jsme vrženi do fantastického světa, kde si technologie (velmi neochotně) podává ruku s mystickými silami. Úžasný svěr, ve kterém má všechno svůj rozměr, svůj důvod a své místo. Postavy, které nejsou černobílé, ale mají tolik odstínů šedi, že je nalezení jejich motivů skutečně obtížné. Být tohle 100 hodinová počítačová hra, plesáme nadšením. Bohužel je to jeden a půl hodinový film, ve kterém není na vysvětlování mnoho prostoru. A odehrává se na Zemi a jde o její záchranu - to rozhodně není ona "finální fantasie." Přiznám se však, že sérii Final Fantasy miluji a na Squalla s Rinoou nedám dopoustit. Téměř celý film mě pohlcovala ona strhující atmosféra, kvůli které Final Fantasy lidé zbožňují. S velkým napětím jsem očekával konec, ale zároveň jsem si ho přál co nejvíce oddálit a ještě chvíli pozorovat ZEUS. Vizuální a hudební majstrštyk... Bohužel tak ne všichni budou schopni tento snímek docenit - a to je ohromná škoda, protože tvůrci měli na víc!

plakát

Tři dny ke svobodě (2010) 

Haggis pevně drží ruku na kormidle napětí a jím vedená plachetnice vplula do přístavu s názvem "Výborný film." Vyzdvihnul bych zejména psychologickou hru mezi Elizabeth Banksovou a Russellem Crowem - do posledního okamžiku člověk neví, jestli opravdu zavraždila svou šéfovou, nebo je jen tak trochu hysterka. A on, na začátku posera, později odhodlaný tvrďák. A znovu se musím vrátit k napínavosti filmu - takhle napnutý už jsem dlouho nebyl - vyzraje Crowe na policii? Vyzraje policie na kantora? Opravdu výborné! A ten konec!

plakát

Cizinec (2010) 

Depp, Jolieová, Bettany, Benátky, švindl za miliardu - jednotlivé maličkosti, každá perfektní, ale dohromady to tvoří těžko stravitelný guláš s odpornou pachutí nenaplněných ambicí a hry na "inteligentní" detektivku. Nečekal jsem zázrak, ale přece jen...