DaViD´82

DaViD´82

Libůrek Nývltů

okres Praha
(ne)Kulturní referent bez názoru

homepage
ICQ: Nostalgia isn´t what it used to be.

771 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 27 53 79 105
    • 13.8.2017  02:33
    Bórjokugai (1974)
    ***

    První novodobá jakuzárna Hideo Goši. A rovnou i ta nejslabší. Je sice nekompromisní (a na to jak je jinak seriózní tak v násilí poněkud přestřelená), obsazená je klasiky žánru čili co ksicht, to jakuzák jak vyšitý a má skvělé zasazení do doby, kdy si Jakuza začíná uvědomovat, že korporátní struktura, styky s politiky, právníci či ustoupení od bojů s ostatními klany zajistí navyšování zisku a byznys lépe než dlít i nadále ve škatulce pouličních gangsterů z nelegálních heren a hampejzů. Jenže zároveň ve strukturách jednotlivých klanů jsou stále staré páky, které na nějaké ty nové pořádky nejsou zvědavé a rády by zpět ty staré. Právě vnitřní pnutí uvnitř klanů je na Violent Streets to nejzdařilejší, tam by jeden Gošu a jeho oblíbené téma i poznal. Jenže zbytek je tuctový a snad jako jediný film jeho kariéry bohaté na jeden vizuálně vypiplaný snímek vedle druhého skoro až nevzhledný. Navíc i přes krátkou stopáž to má těžkopádný a pomalý rozjezd; zvlášť když za Gošovy hrdiny obvykle mluví činy a tady za ně dlouho mluví pouze deklamující postavy, které jejich motivace a minulost vysvětlují skrze monology typu "Pamatuješ, jak si před ani ne dekádou miloval až za hrob tu holku, co tě nechala a vzala si bosse, kvůli kterému si se obětoval a šel za katr. Pamatuješ si to, že? Nezapomněl si?". To by si jeden zuby uskřípal. Což je věc, na kterou u Goši zvyklý a ani zvědavý vskutku nejsem.

    • 10.8.2017  21:31

    V první polovině přestylizované s halabala používaným "Best of 80´s" soundtrackem, ve druhé naopak mnohdy až na kost syrové ve stylu Greengrassova Bourna (a v této poloze to filmu sedne o poznání lépe) a bez hudby. Do toho si scenárista hraje hru na seriózní špionážní žánrovku a div že ne na le Carrého s jakože zašmodrchanými dvojitými identitami. Ovšem moc mu to nejde a od počátku jasné, jak se věci mají a kdo je tím tajemným, který to hraje na všechny strany. Zbytečně složitě se tu vypráví vlastně dost triviální historka. Ale aspoň to není blbá historka. To na čem to stojí je dle očekávání především vynikající choreografie ústící ve výtečnou fyzickou a kaskadéry oddřenou akci (naštěstí není nonstop, ale rozumně dávkovaná) s působivě chladnou Charlize. Nelze tomu upřít vlastní ksicht, rozhodně nejde pouze o proklamovanou "Jane Wick". Jen ten ksicht mohl být po celou stopáž buď echt přelíčený jako zpočátku či naopak zcela odlíčený jako ke konci.

    • 7.8.2017  01:46

    Prejudices can kill, suspicion can destroy... Nesledujete sice "The Monsters Are Due on Maple Street", ovšem Dante se na tuto kultovní epizodu z Twilight Zone odkazuje způsobem, až si jeden říká, zda rovnou nejde o její regulérní komediálně rodinný remake. Dante se však po celou dobu odkazuje i na mnohé jiné horrory a sci-fi. Ostatně zdaleka nejen na . A zdatně mu u toho sekunduje i Goldsmith s nejhravějším soundtrackem své kariéry. Hanks jede na vlně fyzické komiky, má to nápady, trefné obsazení, echtovní osmdesátkovost, lehce přestřelenou stopáž a příliš prostoru pro otravného plnoštíhlého sidekicka.

    • 1.8.2017  13:15

    Odsobněná procedurální satira na (nejen) japonskou byrokracii a neschopnost vlády dynamicky reagovat na zkánosné „jaderné“ zemětřesení 2011. Ano, chápete správně, že tady se nejede na vlně zábavného guilty pleasure monstr snímku jako pozdější (ehm, vlastně dřívější) Godzilly (což na jednu stranu je škoda, ne že ne), ale zcela v odkazu původního Hondova snímku plného poválečných jaderných traumat. V této verzi navíc obohaceného o roli dnešního Japonska vůči sobě sama i zbytku světa. A to skrze desítky mluvících hlav či nulovou přímou provázanost pasáží s Gožirákem. Každopádně většinu času zabírající „zasedačkové“ segmenty jsou fantastické, protože krom satirického a „nastavujeme zrcadla“ módu fungují i samy za sebe jako uvěřitelné zprostředkování, jak by to (ne)fungovalo na nejvyšší exekutivní úrovni v případě národní krize. A zbylou čtvrtinu stopáže pak doplňují neskutečně našlapané katastrofické pasáže s „Probuzenou zkázou“ na ničivé procházce Japonskem, které majstrštykově kombinují totální destrukci, skvostný design vzdávající holdy originálu, nápadité (a sakra působivé) snímání a kongeniální Sagisuiho/Ifukubeho hudbu. "Restart" japonské Godzilly ani náhodou není pro každého a dokonce ani náhodou není ani pro každého nekritického fanouška krále monster. Netradičně zvoleným konceptem i zpracováním si to totiž vyloženě říká o rozporuplné přijetí. A toho se tomu po zásluze dostalo. Každopádně je to minimálně zajímavé a stěží o tom kdo kdy řekne „tuctový katastrofák, který se mi z hlavy vykouřil s náběhem závěrečných titulků“, protože ať už to pro ta odvážná rozhodnutí zatratíte či si to naopak právě pro ně zamilujete, tak chladné a bez jasně vyhraněného názoru vás to nezanechá. A který jiný vysokorozpočtový blockbuster tohle ještě dnes umí? Howgh.

    • 31.7.2017  16:46

    Eskapády, svízele a patálie jednoho školního dne Petera Parkera před hryznutím osminohou havětí jakožto (ne?)přiznaný remake Pravého poledne. Krystalicky čisté osmdesátky do morku kostí ve filmu, který jede v tak nekompromisně zběsilém tempu, že veškeré oprávněné výtky (místy je to přestřelené až příliš, konzistentní chování postav neexistuje, jsou tu celé linie vyznívající do ztrace… ehm, kde jsem to byl?) vám v mysli vytanou nejdříve po doběhnutí závěrečných titulků. A to ještě kdo ví jestli.

    • 31.7.2017  16:39
    31 (2016)
    ***

    Rob Zombie skládá holdy Texaskému masakru a sedmdesátkám. Už zase. Rob Zombie zaměstnává všechny (ne)herce co jich jen v rodině má. Už zase. Rob Zombie dává naplno znát svou fobii z klaunů. Už zase. Rob Zombie natočil variaci na své předchozí filmy. Už zase. A je to stokrát viděná pulpově úchylná vybíjená na jedno použití, kde se na logiku, návaznost, byť jen jednu sympatickou postavu, které byste nepřáli krutou smrt, přehlednost střihu a podobné nadbytečnosti prostě nehraje. To však jeden v okruhu správně naladěných/podnapilých přátel i čeká čili zdaleka největší překážkou té správné trashové zábavě je, že hispánská nacistická čivava se odporoučí až příliš brzo na úkor nápaditosti jednotlivých gore smrtí a působivosti zabijáckých úchylů (s čestnou výjimkou Doom-Heada).

    • 28.7.2017  11:19
    Rakka (2017)
    **

    Expozice pro expozici s rádoby drsnými výjevy, kde vypravěčka žvatlá celou dobu, ale nic neodvypráví.

    • 24.7.2017  10:11
    Black Sails (TV seriál) (2014)
    ****

    The villain makes the story. A že tady jich je tedy požehnaně... Nejrodokapsovější seriál široko daleko aneb potemnělá a veškerých stop gentlemanství zbavená verze Hornblowerových/Aubreyho dobrodružství v podobě prequelu Ostrovu pokladů. Ano, zpočátku to drhne až na samou hranu nechtěně směšného, jelikož tvůrci jakoby nevěděli, zda jít cestou prvoplánového násilí, laciné kontroverze a rádoby drsnosti, kde dialogy slouží čistě jako záminka pro přehlídkou koz, lascivností, krve a kurvení se, kdy se jediným kladem zdá skvostná znělka. Naštěstí si záhy uvědomí, že by to byla cesta do pekel (druhá polovina první řady už se ve stylu našla) a jakmile od druhé sezóny ještě zvýší obrátky, poučí se ze svých chyb, dodají postavám potřebnou hloubku (a především v první řadě tolik absentující motivace), tak z toho rázem čiší omamná vůně karibského rumu, praskání ráhnoví či hukot vzdouvajících se vln. Jeden podlehne a ani neví jak. Každopádně srdéčko každého fandy O'Briana, Forestera, Stevensona a samozřejmě historických plachetnic i vratiplachet se tetelí blahem až na samou hranu arytmie. Pak už je radost naskočit na kocábku plnou intrik, soubojů, špíny, pokladů a mocenských půtek, kdy každý každému jámy kopá (doslovně) a vráží kudly do zad (doslovně), přičemž nemyslí na nic jiného než na svobodný způsob života; a samozřejmě nějaký ten zlaťák na přilepšenou k tomu. A tak se z ošklivého káčátka, které bylo zpočátku v mnohém parodií sebe sama, vyklubal jeden z vůbec nejstylovějších seriálů zlatého věku tohoto formátu. Ne, tohle přes charismatické obsazení, skvělou výpravu, fantastickou hudbu či až překvapivě solidní dialogy ani v tom nejbláhovějším ohledu není quality TV, ale stále jen a pouze slepenec historie a legend v podobě rodokapsové šestákovky o mordujících pirátech. Ovšem je to natolik pravověrná poctivá pirátská šestákovka se všemi klady i zápory z toho plynoucími, že tomu nelze nepodlehnout až s dětským okouzlením někoho, kdo přesně na tomhle typu dobrodružných románů vyrůstal. A zato tisíceré díky.

    • 22.7.2017  20:18

    Nedomrlý Cumberbatch v hlavní roli tu nádenicky přehrává, jak kdyby v sokolovně v Horní Dolní hrál tragédii všech tragédií od Shakespeara. U všeho má jeden vysmátý přitroublý výraz, což v kombinaci s normálními výkony zbytku osazenstva posouvá jeho výkon až na hranu guilty "tak špatný, až to nelze nemilovat" pleasure. V něčem odlehčeném ve stylu Princezny Nevěsty by to možná i obstálo, ale tohle chce být dospělou fantasy pohádkou. Výtečnou výpravou (exteriéry i studiovými kulisami) a Hornerovou hudbou jí také skutečně je. Je to přesně ten druh filmu, kterému by znatelně pomohla léčba nostalgií, protože vidět to jako kluk v tom správném věku, tak bych spoustu svých výtek (přílišná délka, zbytečné duo Ergo/kluk, kteří neudělají za celý film ale lautr nic, pasivní hlavní hrdina, který akorát vrhá spinner, více času se věnuje expozici než ději samotnému, vzájemná nesourodost jednotlivých jinak skvělých pasáží, kdy tu pospolu existuje půvabně béčkový záporák vedle výpravy do doupěte Odul... ehm, Lyssy, kde se v sobě skloubí fantastický design, tragika jednoho vztahu i napětí apod.) asi až tak neřešil. Jenže já je, bohužel, řešil.

    • 22.7.2017  19:57

    Stylová spaghetti heistovka, kterou brzdí snad jen neopodstatněná délka, revolucionářské vyústění a nevyvážený poměr humoru v jinak vážném filmu.

    • 21.7.2017  11:14
    Dunkerk (2017)
    *****

    Nolanovi nelze upřít, že nenatočil jen další válečný snímek dle osvědčeného schématu. Jede sice v mnoha ohledech na vlně válečných velkofilmů ze staré školy, jaké se dnes již nedělají, akorát v podobě v jaké se ani nikdy nedělaly. Dle vzoru Greengrassova Letu číslo 93 se v pohledu na operaci Dynamo oprostil od veškerého politického podhoubí, žádná stanoviska nezaujímá, zrcadla nenastavuje, ostatní strany konfliktu ho nezajímají, upozaďuje charaktery, dialogy i příběh a soustřeďuje se na jedno jediné; pocity účastníků zmatečné evakuace statisíců od domoviny odříznutých vojáků. Jede se (až na echt promyšlenou strukturu vyprávění a formu, kterou si lze plně vychutnat až při následné projekci) striktně dle konceptu „pláž/týden-voda/den-vzduch/hodina" s neviděným nepřítelem a tak naplno zprostředkovává pocity pilotů uzavřených ve stísněném ohlušujícím kokpitu, zatímco někde kolem krouží němečtí stíhači, panikařících tonoucích chlapců ve vzdouvajících se nočních vlnách a vojáků na souši, kteří nevědí, zda se na ně při evakuaci dostane řada či zůstanou na pospas postupující německé mašinérii. V tom tkví zdaleka největší síla filmu. Obsazení lepší být nemohlo, protože byť se Branagh nehne z mola, Hardy z kokpitu či Rylance od kormidla, tak jsou tak přesvědčiví a charismatičtí, že více už to nejde. A přitom vše hrají čistě očima či neznatelnými gesty (a v případě Cainea čistě intonací). Výsledek je díky symbióze Nolan/Zimmer/Smith nesporně strhující, mrazivý, nervy drásající i intenzivní a zemitou produkcí (rozdíl oproti sebelepším CGI je prostě hmatatelný, ne že ne) i technicky vymazlený majstrštyk jako žádný jiný široko daleko. Jenže… Jenže zároveň je fenomenální Zimmerovo ozvučení (ohudebnění to vskutku není) nadužíváno tak, že duní a ťiká bez ustání celou stopáž. Bez ustání. Opakuji bez ustání. Chápete to? Bez ustání! Ani vteřinu ticha, ani vteřina bez na nejvyšší možnou intenzitu pumpujícího skřípotu, přitom "poklidné" pasáže na lodi by si o tiché momenty přímo říkaly. Ovšem i tak jde o „dunkerkský zázrak", protože opit sedmdesáti milimetrovým imaxovským rohlíkem, jsem dýchal výhradně v rytmu udávaným Nolanem.

    • 19.7.2017  15:04

    "I didn't count on being happy." Zkazky o jednom z vůbec nejlepších batmanovských celovečeráků nejsou zase až tak přehnané či nostalgií ovlivněné, jak by se na první pohled mohlo zdát, když něco takového prohlásíte o pětasedmdesáti minutovém animáku „pro děcka“. Jenže co naděláte, když je právě takový animák „pro děcka“ tématy vyspělejší, emocionálně angažovanější, lépe znějící (a to nejen hudebně), zasazením ve svém fikčním světě více ukotvený a se svébytnějším ksichtem než drtivá většina současné blockbusterové komiksové produkce. Nenaděláte nic.

    • 16.7.2017  21:07

    Jede se striktně dle osvědčeného syžetu typické Sundance midkult feel-good hitovky; tedy nevážně o vážných věcech, se společenským přesahem, nepřeslazeně a se sympatickými hrdiny. Ovšem ono to vůbec nevadí, když se u toho jeden opravdu zasměje, dojme a navíc se i něco dozví o kriketu v Pákistánu.

    • 12.7.2017  23:07

    Apokalypsa (strukturou, "záporákem" i až otravně častými vizuálními odkazy) naroubovaná na finále trilogie, které zase roubuje veškeré linie, postavy a motivy na původní Planetu opic skrze rozervaný vnitřní boj o Ceasarovu duši. Ano, je to značně šroubované a jakkoli o žádné conradovské Srdce temnoty v opičím podání nejde, tak výsledná "Ape-pocalypse Now/opičí Logan" je až překvapivě utlumeným snímkem prostým akce (není tu válka a i označení půtka je příliš nadnesené; tohle je Most přes řeku Kw... Planetu opic), kterému mnohá nepopiratelná "ale" (lidé jsou bez výjimky hlupáci, délka neopodstatněná, tempo nevyrovnané, deus ex machina finále) projdou díky fungujícím emocím, strhujícímu Serkisovi, uhrančivé první polovině a "neviditelným" CGI efektům, které tu nejsou pro efekt.

    • 10.7.2017  17:47
    Castlevania (TV seriál) (2017)
    ***

    Samo o sobě to (zatím) nefunguje, ale čistě jako ukecaný navnazující prolog před první regulérní kapitolou to obstojí veskrze solidně. Značce to ostudu nedělá, vizuální stylizace padne jak ulitá (škoda jen, že hudební motivy to nepřevzalo z her) a základy to pokládá dostatečně kvalitně, aby se na nich daly v budoucnu vystavět velké věci. Tak snad se to zadaří, ale Warrenu Ellisovi věřím. | S1: 3/5 |

    • 10.7.2017  16:19
    Pán času - Série 10 (série) (2017)

    The Pilot (10x01) 2/5: On je dobrý. Ona je dobrá. Zápletka není. Ne že není dobrá, ona vůbec není. Chápu, že chtěli věnovat dostatečný prostor nové společnici a pojali to z jejího úhlu pohledu, ale napsat "kaluž co není kaluž" a u toho skončit, to prostě nestačí. Smile (10x02) 3/5: It's very... Lovable. Nápad a rozjezd hodný Silence in the Library, z emoji neJamie Vardiů mrazí, valencijský design kolonie skvostný, ale z těchto elementů se nepodařilo vytvořit funkční celek. Navíc zápletkou, dějem, pointou i vyřešením jde o nedůstojnou kopii The Empty Child/The Doctor Dances.

    • 9.7.2017  23:45
    Wind River (2017)
    ****

    Sheridan se ve svém režijním debutu dle očekávání prezentuje jako výrazně lepší scenárista než režisér. I tak není ve své nové roli pro smích, nesporně nic nekazí (dokonce tomu i mnohé dává), ale paradoxně nedokáže naplno využít možností, které mu jeho vlastní látka poskytuje. A na ničem to není lépe vidět než na práci s prostředím. Tam kde Villeneuve/Mackenzie (a vsadil bych se že i Sollima) pracují s jím načrtnutým prostředím vyprahlých vylidněných plání jako nedílnou součástí a odrazem duše, div ne hlavním hrdinou, tak zde veškeré to skučení mrazivého větru, křupání sněhu pod sněžnicemi a nekonečné mrazivé dálavy tuto roli neplní v takové míře jak by se slušelo. V úvodu ano (a jak podmanivě!), ovšem pak jako by si řekl, že tomu věnoval již příliš prostoru a v druhé polovině bere nelítostnou krajinu a její úlohu za samozřejmost. A to je u podobného typu filmu neospravedlnitelná chyba. Jinak není co vytýkat; je to přesně ten hutný minimalistický málomluvný "mccarthyovský" nadžánrový drsný příspěvek ze staré školy s přesahem stavící na skvostně vyprofilovaných postavách, který by jeden od Sheridana čekal.

    • 7.7.2017  21:27
    Unbreakable Kimmy Schmidt (TV seriál) (2015)
    ****

    Stylizací überpřepálená záměrná afektovanost, která se více úspěšně než neúspěšně snaží o sofistikovaný společensky kousavý absurdní situační humor s břitkými nahláškovanými dialogy (a ne, není to zase až takový protimluv, jak se zdá). Dle všech zákonitostí by to nemělo fungovat, ale díky Tině Fey, dialogům a obsazení (v čele s půvabnou Ellie "Chica Hamburgesa" Kemper) to navzdory všemu funguje nad veškerá očekávání. Místy snad i lépe než ve více než jen podobném Studiu 30 Rock. Největší rozdíl mezi nimi je, že tady chybí "chlapácká" postava (a tedy i styl humoru) à la Jack. Každopádně je naprosto nepopiratelné, že jde o ztělesněnou "love it or hate it" záležitost, tohle vskutku není pro každého. Za mě však platí "What's not to love?".

    • 7.7.2017  10:46

    Trvalo to sice patnáct let a byla zapotřebí šestice pokusů, ale nakonec se přeci jen podařilo převést Spider-mana na plátna ve zdařilé podobě. Někdy se více zadařily parkerovské středoškolské osudově melodramatické patálie, jindy zase spíše Spideyho akrobatické eskapády. Až Waits však zvládá obě polohy tak, že působí jako dvě spojité nádoby, což jde ruku v ruce s tím, že vůbec poprvé dualita Parker/Spidey nepůsobí jako dvě nesouvisející postavy, ale jen jako puberťák Parker bez/s lyžařskou kuklou přes ksicht, který má mnohem větší ambice a ideály než na co má aktuálně schopnosti. Popravdě nepamatuji, kdy nějaký blockbusterový komiks tak přesně vizuálem i feelingem vystihl svůj předobraz. Škoda jen zdlouhavé nepřehledné finální noční akce, nulového prostoru pro tetičku May, ignorovaném pavoučím smyslu a nutnosti roubování na „Avengers MCU“; je to tu příliš cpané do popředí a není to zapotřebí (jakkoli výchovná videa Kapitána Ameriky za trochu té trpělivosti stojí). Jinak si Waits s látkou pohrává, srší to nápaditými detaily (à la obtíže mimo městskou zástavbu), sidekick neotravný, humor funguje, záporák je funkční včetně motivace, padawanský (ne)origin dobře pojatý a vůbec se jede na sympaticky uvolněné vlně „nezachraňujeme svět a nepadají u toho mrakodrapy, ale zato umíme vytvořit dusno mannovských proporcí ze setkání s fotrem před maturiťákem".

    • 4.7.2017  17:42
    Lajna - Únos (E01) (epizoda) (2017)
    ****

    Hokejový Okresní přebor, který má oproti spřízněnému Vyšehradu nespornou výhodu v tom, že není koncipován pouze jako nahláškovaná skečová blbina, která se přejí rychleji než Lavi natáhne ty své "jé el desítky", ale jako absurdně seriózní počin se skutečným dějem či vývojem postav. Potenciál to má ohromný, obsazení přesné. Teď jen aby se Kolečko scenáristicky netočil na místě, jak se mu to často stává.

    • 2.7.2017  09:46

    Francouzské Jméno po italsku.

    • 2.7.2017  09:42
    Okja (2017)
    ****

    Prasátko Babe (v podobě bachyně všech bachyní) už zase jede do města aneb sociálně-korporátní kritika skrze žánrový megamix s pitvořícími se hvězdami za doprovodu balkánské dechovky. Dle veškeré logiky by to nemělo fungovat, ale Joon-ho Bong již poněkolikáté dokazuje, že nesourodost umí udržet na uzdě. Sice to má zákonitě mnohá "ale", ovšem výsledek je vždy minimálně zajímavý a v těch nejlepších případech, ke kterým se i Okja těsně řadí, dokonce přímo výtečný.

    • 18.6.2017  16:01
    Lou (2017)
    ****

    To na čem pixarovky minulých dvou dekád stavěly již nemá sebemenší smysl hledat v jejich celovečerní tvorbě, kde veškerá hravost a nápaditost definitivně uvolnila místo prodeji hraček skrze jednu bezpečnou sázku na jistotu vedle druhé. Naštěstí v jejich krátkometrážní tvorbě stále ještě starý dobrý Pixar poznat lze. Louimu chybí snad jen lépe vygradovaný závěr, jinak má vše; nápad, hravost, dojetí i poučení.

    • 18.6.2017  15:54
    Auta 3 (2017)
    ***

    Opakuje se osnova prvních Aut ruku v ruce s třetím i čtvrtým Rockym a navíc i špetkou Creeda. V první půli to sotva chytá dech (což speciálně omladina snáší s ošíváním), ve druhé (a především pak v závěrečné půlhodině) ho to však přeci jen chytá (a omladina již ani nedutá), šlápne se na plyn a finišuje to jako solidní "hračkářský merchandising Aut posilující" sázka na jistotu v dechberoucím technickém provedení. Výrazně lepší dvojky, o něco horší jedničky a již několikáté potvrzení, že Pixar v celovečerní tvorbě ztratil šmrnc a jede na tovární volnoběh.

    • 17.6.2017  11:33
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Je nesporné, že Gal Gadot neumí hrát, ale... Ona má až schwarzeneggerovsky conanovský šmrnc, kdy své neherectví a do uší bijící přízvuk přetváří ve svého druhu až z nouze ctnost, kdy Dianina naivita (neplést s hloupostí) díky tomu působí autenticky a roztomile. Ano, úvod na ostrově divoženek mohl (a měl) být kratší. A jediné, co lze pochválit na digibordelovém finále je, že oproti dnešním standardům je aspoň krátké a neroztahané na několik desítek minut. Přesto do zbytku filmu krutě nesedí, je ryze snyderovské a zbytečně devalvuje jinak skvěle koncipovaného záporáka „já nic, já jen poňoukám". Toliko k záporům a výtkám. Zbytek je v zásadě Donerův první Superman ve verzi pro fanoušky Xeny (proč vlastně matku Diany nehraje Lucy Lawless?); tedy nečekaně starosvětské, skvěle balancující na hraně uvolněného škorpení, dobové šestákovky a vážného tónu. S minimem akce (což je klad, ovšem minimálně ta z fronty je luxusní), díky tomu soustředěné na postavy a s vynikajícím soundtrackem. I proto to v ranku mainstreamových velkopopcornových komiksových spektáklů působí až překvapivě sympatickým dojmem.

    • 8.6.2017  20:50

    Sbal Excalibur a vypadni.

    • 7.6.2017  22:55
    Mumie (2017)
    ***

    Rozhárané až hanba; chvíli je to adaptace Uncharted se vším všudy, chvíli dobrodružná řachanda s otravným sidekickem à la novodobé Mumie, chvíli se jede v potemnělém módu gotického horroru, chvílemi by se to tuze moc rádo odkazovalo ke stylu starých dobrých universalovek, často se to uchyluje k soudobému blockbusterovému moru "CGI řeší vše", ve stylu všech těch současných universa budujících frančíz se více naznačují věci budoucí než skutečně odvypráví a... A představu asi již máte. Na druhou stranu to více než slušně odsýpá, většina akce má náboj a byť to místo Cruise chtělo najít nového Price/Leeho, tak zrovna jemu nelze vyčíst nic. O modernizaci (natož uctivé) monstr klasik ze stáje Universalu se nedá mluvit ani náhodou, ale jako (zatím čistě na papíře) vyspělejší alternativa všem komiksovým kinoseriálům to ujde. Speciálně pokud by se to ustálilo po celou stopáž v jedné rovině; nejlépe pak v Uncharted módu říznutého lehce horrorovou stylizací.

    • 17.5.2017  21:29

    Čtvrtý nejlepší Vetřelec. Či druhý nejhorší, jak je libo. Každopádně však více stejné chyby opakující dvojka Promethea než regulérní na sérii čerstvě nahlížející pětka Vetřelce. Zachraňuje to především vizuální stránka, Fassbender a několik málo působivě intenzivních momentů.

    • 6.5.2017  08:54

    Blockbusterový ekvivalent devadesátkové sobotní n@vácké estrády; přebarvené, snažící se za každou cenu o humory, které ne a ne fungovat, dlouhé k nepřežití a stavící jen a pouze na pitvořících se známých ksichtech. Snad jen ten Petr Novotný byl o poznání lepší záporák než ti zdejší. Postavy samotné ujdou, ovšem jejich (ne)využití v nepřehledném omalovánkovém digibordelu je na pár výchovných pohlavků. Úvodní hodina se ještě úrovni jedničky vyrovná, druhá posílá veškerý popcornový "feel good" koncept do kopru.

    • 24.4.2017  11:14

    Horší verze Měsíčních hor meets horší verzi Až na krev. Což ovšem neznamená, že by v jakémkoli ohledu šlo o nezajímavý či snad dokonce špatný počin. Ba naopak, tohle je ne až tak dobrodružný film o conradovské destruktivní posedlosti při hledání chiméry a přesně ten typ filmu ze staré školy, kterému by slušel v kině klapot klasické promítačky na "předpotopní" filmové pásy spíše než klimatizované ticho narušované chroupáním popcornu. Jedinou chybou je, že na rozdíl od těch nejlepších filmů podobného ranku, tohle funguje o něco hůře pokud již Fawcettovy osudy znáte.

<< předchozí 1 2 3 4 27 53 79 105
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace