DaViD´82

DaViD´82

Libůrek Nývltů

okres Praha
(ne)Kulturní referent bez názoru

homepage

780 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 28 55 82 109
    • 11.10.2018  10:38
    22 July (2018)
    ****

    Jaká Seierstadové působivá předloha, taková i Greengrassova adaptace. Škoda snad jen absence norštiny či odstřihnutí úvodní třetiny knihy o Breivikovi jako takovém a soustředění se až na procedurální a soudní část.

    • 11.10.2018  09:01
    Happiness (2017)
    ****

    Je to trochu moc "na rypák", aby to šlo označit za sofistikované či podnětné, ale díky údernosti a kvalitě animace to i tak lze jen stěží nemilovat.

    • 9.10.2018  23:00

    Nappin'(g) neo-noir 3D. Drtivé vítězství (zpočátku) podmanivé (později pouze otravné) formy nad obsahem, emocemi, časem i divákem a jeho bdělostí.

    • 5.10.2018  23:46

    Hobo´s ///. Mulholland Drive 2018 aneb WTF³, které pěkných pár dekád bude podněcovat diskuze, analýzy kde čeho a pozpátku přehrávané zpomalené zvukové záznamy sousedčina papoucha. Jenže oproti obdobným samoúčelným onanistickým mindfuckovým neuchopitelným divnostem pro divnosti, má tahle jednu nepřekonatelnou výhodu, která ji řadí po bok výše zmíněné nejlepší lynchoviny či Donnie Darka. Funguje totiž sama o sobě, bez jakéhokoli divákova snažení o objevení zašifrovaného významu všehomíra, čistě jako filmařsky majstrštykově vypiplaná hypnoticky podmanivá výprava do hlubin fantazijního šílenství/zdvižený prostředníček všem(u). Kdybyste i tak chtěli mermomocí vědět, o čem že to sakra je, asi bych vám řekl "(ne)perfektnost + huličská komedie + paranoidní schizofrenie + Henry: Portrét vraha = pocta klasickému Hollywoodu a noiru", ale mnohem (jakože mnohem) výstižnější by bylo prostě jen zaštěkat... Čili vrrr, haf, haf!

    • 4.10.2018  18:37
    Zloději (2018)
    ****

    Nepřiznané volné pokračování Jaký otec, takový syn. A jakkoli se Koreeda věnuje shodnému tématu, tak nahlíženo je na něj ze zcela jiné, o nic méně zajímavé a nezvyklé, perspektivy. Jak již je u něj dobrým zvykem, tak opět platí, že navzdory tématu, které k tomu vyloženě vybízí, je to prosto jakéhokoli patosu či citového vydírání. Nikoli však emocionálního dopadu. V současné světové kinematografii stěží najít "lidumilštější" snímky než jaké točí s železnou pravidelností právě Koreeda; veškeré jeho postavy jsou ve své nedokonalosti dokonalé a živoucí jako málo jiných. Má je všechny rád, žádnou neodsuzuje. A divák s ním.

    • 1.10.2018  14:42
    Bodyguard (TV seriál) (2018)
    ****

    Jed Mercurio si dal na rok oraz od své vlajkové série Line of Duty a vytvořil… No, v podstatě nepřiznaný spin off, který „podědil“ veškeré přednosti (hmatatelná gradující tenze, nejednoznačné charaktery, pochopitelné motivace, výslechové dialogové přestřelky) i zápory (trochu moc náhod, zvraty za každou cenu, poněkud přepálené konspirace) právě z Line of Duty. Dokud se drží postav, které se během své neodvratné cesty do pekel snaží hasit následky svých jednání, tak je to výtečné. Jakmile uhne od jednotlivců k vysoké zákulisní hře plné intrik, tak to drhne a je z toho div ne nový Dan Brown. Což jsme opět u toho, že nemlich to samé platí i o, wait for it, Line of Duty.

    • 29.9.2018  23:43
    Daniel Sloss: Live Shows (TV film) (2018)
    ****

    | Dark: 5/5 | Jigsaw: 4/5 |

    • 23.9.2018  14:05
    Hilda (TV seriál) (2018)
    ****

    Hilda se z fleku řadí vedle Mikuláše, Pipi, Calvina a jim podobným raubířům s nepřekonatelnou fantazií, kteří oslovují každého s byť jen ždibíčkem dětské duše v těle bez rozdílu věku. To platí o komiksové předloze stejně jako tomto doslovném převedení/překreslení do podoby animovaného seriálu, který adaptuje úvodní čtyři příběhy (u nás vyšly ve dvou albech), obohacené o několik málo nových linií. Specifičnost světa na pomezí dětské fantazie a severských pohádek je zachována, skautská dobrodružství též. Oproti předlohám absentuje větší důraz na vysvětlení a plné vykreslení pravidel Hildina světa, není to však nahrazeno větším množstvím eskapád a zlobišáckých vychytralých nápadů. Stejně jako v předlohách platí, že o co je Pearson lepší ilustrátor, o co lépe mu jde vykreslení situací a dialogy, o to více mu to mnohdy dře v celkovém orámování příběhu a jeho uzavření. Umí skvostně pracovat s pravidly a specifiky svého světa, staví na nich, umně drobí zdánlivě nesouvisející informace a tvoří z nich uzavřený jednotný příběh a… A být hnidopich, tak si povzdechnu, že navzdory vší dospělácké sofistikovanosti skryté v dětské hravosti a šibalství, se opakovaně dopouští do očí bijících deus ex machin v závěrech. Největší problém adaptace však paradoxně je (samo o sobě skvostné) rozanimování, kvůli kterému se smazává asi vůbec největší Pearsonova přednost; nenapodobitelné umění vést a pointovat situace čistě obrazem z okénka na okénko. | S1: 4/5 |

    • 22.9.2018  14:54
    Maniac (TV seriál) (2018)
    ***

    Multi-reality brain magic shit. Future-retro kvazi osmdesátková psychoterapie skrze prášky v uzavřené bizarní minisérii, kterou lze jen stěží zaškatulkovat. Je/není to černá (ne)komedie, (ne)psychologické (ne)drama, (ne)scifi, (ne)fantasy, macourkovská (ne)parodie... Což platí i o výkonech, jsou tu přepálené komediálně stylizované stejně jako tiché dramaticky pojaté. Tvůrci si pohrávají s žánry, stylem i vizuálem ve zdánlivě neslučitelném chuťovém mišmaši à la dort Pejska a Kočičky. Jenže narozdíl od nich jim z toho, světe div se, vyšel jakžtakž koherentní funční celek. Maniac prostě nesedne každému. Co každému, většině. Ony se totiž ty přístupy nestřídají jen epizodu od epizody, ale mnohdy spíše scénu od scény. Je to svébytné natolik, až to lze po několika epizodách odstřelit jako "do sebe zahleděnou echt divnost pro überdivnost", které chybí (Gondryho?) hravost jenže... Navzdory tomu všemu se to umí dostat na samé jádro pudla; tedy až na dřeň emocí i rozpoložení postav čili se ke svému vlastnímu překvapení přistihnete, že vám vlastně nejsou až tak ukradené, jak jste si mysleli. Což není zase až tak málo. Ovšem zase ani ne až tak moc. Popravdě, kdyby se veškeré ty narativní meta skopičiny vynechaly a zůstal čistě jen základ v podobě dvou (skvěle odehraných) narušených, co si hledají cestu k sobě sama/tomu druhému, tak to mohlo mít stopáž celovečeráku a nic zásadního by neabsentovalo. Což je u seriálu (speciálně pak uzavřené minisérie) vždycky problém, když se sníží k nadbytečné vatě; jakkoli v tomto případě zábavné, nenudící a samoúčelně výstřední.

    • 17.9.2018  23:54

    Standardní Sundance/Toronto festivalovka o nepěkné krizi středního věku bílého kariérně více než úspěšného zajištěného muže, který měl zdánlivě všechno, zahodil to a nyní se snaží najít sebe sama skrze sérii opilecky-zhulených depresivních eskapád. Jede se ve vymletých kolejích dle všem dobře známého mustru z bezpočtu podobných snímků, co jich jen ročně vznikne. Tento nepřináší nic nového a ani výtečné obsazení (i tomu odpovídající výkony) na tom nic moc nemění. Motivy sebedestruktivní krize středního věku jsou základním stavebním kamenem nejedné stěžejní quality TV, které tento vděčný motiv v poslední dekádě natolik inovativně a do důsledku vytěžily, že filmy na toto téma dnes stěží mohou ještě něco objevného říci. A tento se o to ani nesnaží. Holofcener má však jednu výhodu, která ho od zbytku midcult festivalového peletonu přeci jen odděluje; daří se mu totiž navodit podmanivou posmutnělou náladu, která to spolu s až nezvykle utlumeným Mendelsohnem (absentuje dokonce i jeho trademarková "nicholson" scéna hněvivého výbuchu) suverénně drží ve vodách solidního nadprůměru.

    • 12.9.2018  20:57

    Jako kdyby Predátora dostal do rukou Carpenter v módu Velké nesnáze v Malé Číně/Útěk z XY. Ano, je to béčková přepálená debilita na n-tou. Ano, je to zastydlé v čase. Ano, s Predátorem to má společného pramálo. Ovšem je to mrtě zábavné; někdy záměrně (je to typicky blackovsky nahláškované) a někdy ne (nedrží to pohromadě a nedává to sebemenší smysl). Což vem čert, protože ať už je to mile debilní, poklesle béčkové či hlášky cedící, tak to prostě je v každém momentu zábavné. Vzniknout to o nějakou tu dekádu dříve, tak to dnes má kultovní status. Čili o co horší Predátor, o to lepší béčko. A béčko je to sakra dobré.

    • 5.9.2018  19:58
    Upgrade (2018)
    ****

    Kyberpunková buddy movie v podobě sympaticky přímočaré špinavé žánrovky ze staré školy, která se nebojí i lehounce zakoketovat s vůbec ne hloupými "black mirror" vlivy. Stěží od laciného béčka žádat více.

    • 1.9.2018  14:57
    Summer of 84 (2018)
    ****

    Vykalkulovaná "jakože amblinovka", která se (krom očividných zdrojů) inspiruje především u Fright Night či Disturbie. Dlouho spíše tuctové osmdesátkové retro "když to umí Stranger Things/To, zvládneme to také", které nad vodou drží krom solidního tempa především sympatické obsazení pubertálních rolí. Vykoupení z tuctovosti přináší až nekompromisní závěr, který navíc nepůsobí na sílu naroubovaný jako u nedávného (v mnohém podobného) Super Dark Times.

    • 1.9.2018  09:40

    Variace Truffautovy Americké noci, akorát filmové zákulisí nahrazuje svébytnost svatebního zákulisí během jedné oslavy, na kterou si zasednou Murphyho zákony. Sympaticky (minimálně pro mužskou část publika) je to čistě z pohledu svatební agentury, a nikoli svatebčanů, čili navzdory tématu to romantiku nevidělo ani z rychlíku. Jakkoli o komedii jde, místy dokonce velmi vtipnou, tak by byla chyba očekávat zběsilou řachandu. Tady se hraje na konstantně decentně spokojeně zdvižené koutky úst spíše než tlemení se na plnou hubu.

    • 31.8.2018  16:40
    Tom Clancy's Jack Ryan (TV seriál) (2018)
    ***

    Novodobý Jack Ryan toho má, nepřekvapivě, pramálo společného s jakoukoli z Clancyho předloh a inspiraci čerpá spíše u Homelandu či Hayesova Poutníka. Což není nutně na škodu. Výhodou je, že díky pouhým osmi epizodám to má potřebný tah na bránu. Zároveň platí, že Amazon si svou vlajkovou loď (do příchodu Pána prstenů) pohlídal (až na absenci Clarka z licenčních důvodů), na produkci nikterak nešetřil čili to vypadá výpravně, obsazené i zahrané je to výtečně (Pierce je vynikajícím Greerem a Hoogenakker "Clarkem"), není to urážlivě černobílé, má to respektuhodného charismatického antagonistu s jasnou motivací, umí to být řádně napínavé, akční i nekompromisní, sázky jsou hmatatelné a... A jde o po všech stránkách solidní špionážní thriller, jaké bývaly svého času na stříbrných plátnech. Nejrozporuplnějším bodem je nesporně Krasinski v hlavní úloze. Je pravdou, že do zpravodajského Ryana "fordovského-baldwinovského" střihu ze staré školy se krutě nehodí, ale tohle je zcela jinak pojatý Ryan a do této polohy sedne, jakkoli v ní neexceluje. Je to po všech stránkách solidně odvedené řemeslo. Snad jen až příliš velká sázka na jistotu (speciálně pak ve stínu majstrštyků à la Le Bureau des Légendes). Ovšem zároveň je to přesně to, co by od toho jeden čekal a ostatně i požadoval. S výjimkou v podobě až příliš čtyřiadvacítkového přepáleného finále. | S1: 3/5 |

    • 30.8.2018  21:33
    Fletch (1985)
    **

    Seriózní klasicky vystavěná solidní žánrová zápletka versus Chase dělající v každé jedné scéně pitvořivé eskapády a nablblé humory. K tomu debilní voiceover a guilty pleasure echt osmdesátkový soundtrack. V předloze je, předpokládám, novinář/detektiv Fletch pojat jako šarmantní cynik, co bez suché hlášky neudělá krok. Zde je pojat jako kretén. Ne, že by kontrast seriózní žánrovky a groteskového humoru nemohl fungovat, mohl a speciálně pak s Chasem, ovšem tady to po celou dobu dře, nikdy si to nesedne a vůbec to celé působí jako pilot druhořadého osmdesátkového seriálu více než co jiného.

    • 29.8.2018  22:56

    Je debutující Jonathan Perera pseudonymem Aarona Sorkina či není? Toť otázka. Spíše však není, jelikož tak do morku kostí ryze sorkinovský scénář by přes veškerou snahu nevyplodil ani Sorkin sám. Kulometné deklamující dialogy, neustálý frenetický pohyb, samá kvádra a kostýmky, prosklené kanceláře, postavy slouží čistě jako nositelé světonázorů/postojů, herci z Newsroomu, zákulisí a politikaření s vysokou politikou úzce propojené profese (v tomto případě lobbingu) a tak dále. Ano, jde o názorově neskrývaně angažovaný snímek (ve stylu Životu Davida Galea a jeho postoji vůči trestu smrti), ale to není na překážku vůbec ničemu. Je to totiž podchycené sofistikovaně i s citem. Navíc v jádru jde o sakra zdařilou heistovku, která dodržuje veškerá pravidla žánru. A to i bez loupeže jako takové. Zkušenější divák nepochybně finální tah prokoukne hned zpočátku (což mu nijak neubírá na působivém podání), ale na škodu tu není vůbec ničemu, protože to oplývá natolik nekompromisním tahem na branku, gradací (nemalý podíl na tom má, jak jinak, Max Richter), chladným vizuálem a hereckými výkony, že si to lze vychutnat na více úrovních než pouze jako "levičácký lobbing za zpřísnění pravidel pro nákup zbraní a čistší politiku".

    • 27.8.2018  01:33

    Jeden by asi i čekal, že když už Nichols natočí takto obsazený krátkometrážní snímek, tak půjde o něco více než pouhé pohyblivé obrázky sloužící čistě jako přívěsek k songu jeho bráchy.

    • 27.8.2018  01:09

    Tuze moc by to chtělo být sofistikovanějším carpenterovým Starmanem. Zpočátku se to i daří, ovšem čím více se blíží závěr, tím méně toto tvrzení platí. Nichols si totiž podkopává nohy hloupoučkým scénářem. Naštěstí s tím z pozice režiséra dělá první poslední a obsazení ho rovněž nenechalo ve štychu. S čestnou výjimkou v podobě Lieberhera, kterého však do jisté míry omlouvá krutě nevděčná rola přemoudřelého děcka. Ovšem i navzdory vší té hloupé naivitě si to po celou dobu drží podmanivě svébytnou atmosféru a díky Stoneovi za kamerou je to vizuálně vymazlené jako máloco. Ve výsledku více zajímané než opravdu dobré, ale zajímavé tím... No, zajímavým/sympatickým způsobem.

    • 26.8.2018  20:41
    Volejte Saulovi (TV seriál) (2015)
    *****

    S'all good, man. Žádná koule u nohy, žádné přešlapování ve stínu, žádné "(před)pokračování za každou cenu, protože si to čísla sledovanosti žádají", žádné mlácení prázdné slámy; Better Call Saul je více než důstojným souputníkem svého staršího brášky Breaking Bad. Nespoléhá na něj, neopírá se o něj, funguje totiž plně sám o sobě, ale přesto je, logicky, nejlepší v módu "já na bráchu, brácha na mě". Což ostatně platí i v opačném gardu, jelikož zpětně dává nové rozměry i jednomu z nejlepších seriálů všech dob. Celé to pak má dostatečně svébytný ráz, aby to nebyla pouhá kopie stylu. A to při zachování hlavních deviz Breaking Bad; tedy práce s charaktery, napínavé linie, důraz na filmovost, kvalita nade vše. Z postavy na jedno brdo Saula Goodmana, toho času Jimmy McGilla, udělali tvůrci jeden z nejmnohavrstevnějších charakterů současné quality tv. A nezůstalo zdaleko jen u něj. Ano, Breaking Bad byl více našlapaný a s jasným tahem na branku. Better Call Saul na to jde více od lese, dává si načas, není to kriminální drama, ale charakterové drama. Ke své škodě, to má pozvolnější rozjezd (přeci jen pilot Breaking Bad skrze rakovinu i výrobu drog jasně určí směr i sázky, to zde není), navíc se to neustále potýká s až přespříliš oddělenými liniemi Jimmyho/Mikea, které jsou obě více než výtečné, ne že ne, ale dlouho (to se bavíme o celých sériích, ne epizodách) nepůsobí jako jeden příběh. Což je asi tak vše, co lze vyčíst. Navzdory tomu, že jde o kompaktní celek, by byl hřích nevyzdvihnout výkony kvarteta Odenkirk, Banks, Seehornová a McKean. | S1: 4/5 | S2: 5/5 |

    • 24.8.2018  18:59
    Let Fénixe (1965)
    ****

    Vynikající dobrodružné drama, u kterého přes veškeré kvality zarazí, že navzdory značné stopáži se nedostává potřebný prostor všem postavám. Některé sice skoro neslezou ze záběru, ale jsou tak do počtu, že nemají dialogy a nic se o nich nedozvíme. Jako by se tvůrci báli šáhnout do předlohy a prostě některé postavy z adaptace nemilosrdně vyškrtnout. Každopádně větším problémem je, že divák nemá pocit, že by s hrdiny trávil dnem za dnem v nekonečných spalujících písečných dálavách, kde přes den jakýkoli pohyb znamená vypocené litry a v noci mrznutí, kde máte sotva pár doušků vody na den a mizivou naději na záchranu. Poušť tu měla být hlavní neustále přítomnou postavou, takhle tu sice není ani vteřina záběrů bez písku, ale je to jalové; čistě z povinnosti. Navzdory stopáži i výše zmíněnému to však nikdy neztratí tempo, Stewart srší charismatem snad více než kdy jindy, pnutí speciálně mezi ním a Krügerem je hmatatelné a vyloženě dělá celý film, do toho dobře zachycená ponorková nemoc, sekundující Attenborough, o napětí není nouze i na nějakou tu památnou scénu dojde. Je to setsakra dobré, ale je evidentní, že to mohlo být ještě lepší. Pak by nešlo "pouze" o kvalitní snímek, ale nadčasovou klasiku.

    • 22.8.2018  12:42

    Wingardium levio… Ehm, elementary. Je více než paradoxní, že zrovna Columbus měl prsty ve výrazně lepší adaptaci potterovek než když měl pod palcem jejich regulérní filmové adaptace. Od vizáže postav přes průběh až po atmosféru, hudbu i styl. A to dekádu před vydáním Kamene mudrců. Jinak je to přesně ta dětská dobrodružná jízda jakou by jeden od produkce ze stáje Amblinu čekal, která navíc skvostně zachycuje esenci těch nedetektivních šestákovějších Holmesových příhod. Jestli něco vyčítat, tak snad jen úděsně otravné (o to více že i zbytečné) vyprávění starého Watsona a finále, které navzdory emocím a hmatatelnému nebezpečí oproti zbytku filmu poněkud drhne.

    • 20.8.2018  23:45
    Dokjeon (2018)
    ***

    Remake Drogové války, který postrádá syrovost i naléhavost originálu. Má ovšem zajímavěji řešenou finální třetinu, kde se od svého předobrazu zásadně odkloňuje, a místo akce spoléhá na komorní rozuzlení v podobě tradičních "kočka - myš" thillerových náležitostí. Originál se neskrývaně odkazoval na Nelítostný souboj. Zde jsou tyto prvky však už čistě z povinnosti (noční rozmluva nad dálničním tahem v bistru) a postupně se na ně zcela zapomene. Není to v žádném ohledu špatné, jen zbytečné a tuctové.

    • 19.8.2018  23:05

    Agitátor Spike Lee je tentokrát (tradičně) na překážku filmaři Spiku Lee. A tak si dobrý film vyloženě hnojí tím, že se nespokojí s náznaky, nevyřčeným mezi řádky a divákovou inteligencí, ale má (tradičně) potřebu na plnou hubu sdělit, co má na srdci a jaké nadčasové paralely chce načrtnout. A tak tu a tam postavy deklamují, tu a tam jsou tu na sílu zakomponovány dokumentární záběry ze současnosti apod. Což však (tentokrát) je vyloženě na přes držku, protože v jádru toho filmu to vše je i tak. Navíc se sympatickým nadhledem a filmařsky i herecky na výši.

    • 6.8.2018  15:56

    To samé co jednička; možná až moc. Nejde sice o vyloženou rutinní sázku na jistotu a reklamu na merch jako v případě Aut, ale o posunutí totožného konceptu o úroveň výše à la Příběh hraček se rovněž nejedná. A tak se i nadále řeší skloubení rodiny s kariérou a strasti dospívání s akcí a předvídatelným dějem. Tentokrát je rozbita symbióza rodinného filmu; a tak jsou tu pasáže pro rodiče a pasáže pro potomky, ale jen málo pasáží pro obě skupiny. Stěžejní je trio mamka-taťka-dcerka, oba synátoři jsou vyloženě do počtu. Jack-Jack dostal sice více prostoru, ale jedinou pořádnou úlohu má v groteskové eskapádě s mývalem (sama o sobě je naprosto dokonalá), která však působí, že původně šlo o pokračování onoho mozartovského kraťasu, ale nakonec se jí rozhodli na sílu naroubovat i do celovečeráku. A tak ve vší té (v rámci možností) seriózní linii působí její ztřeštěnost jako pěst na oko. Co by se chtělo pochválit jsou našlapané adrenalinové akční pasáže, jenže jakkoli jsou časté a dobré, tak památná je vlastně pouze hned ta úvodní. A tak jediným aspektem, který je výrazně lepší, krom technické stránky, je stylizace a celkové pojetí; tvůrci umí nabídnout kompozičně nejeden čarukrásný výjev.

    • 31.7.2018  00:36

    Šestka má jeden jediný problém; přichází po dokonalé pětce. A tak se jí, bohužel, snaží trumfnout klasickým způsobem všech hollywoodských pokračování "všeho více, přepáleněji, se starými známými a jde o osud světa". Výsledkem je mnohem přímočarejší (no dobře, tupější) scénář, který tentokrát slouží pouze jako pojítko, proč nechat Toma dvě a půl hodiny skákat po londýnských střechách, jezdit dvoukilem v protisměru Paříží či viset stovky metrů nad kašmírskými horami. Ty tam je sympaticky špionážně konverzační přechcávací finále minulé části, tady se hraje o atomovky, přestřihávání barevných drátků a setiny vteřin. Tolik k výtkám. Jinak není o čem; mrtě adrenalinová neustále (ale jakože fakt neustále) gradovaná různorodá akce založená na přehlednosti, choreografii a kaskadérech. Tentokrát je to tedy "pouze" fenomenální velkorozpočtový poctivý akčňák a tuctový špionážní snímek. Minule se ta symbióza povedla. Tentokrát nikoli. I tak je z toho však zcela nepopiratelně žánrová kinoudálost roku, ne že ne.

    • 24.7.2018  13:30

    Neopodstatněně dlouhé a Toni Collette (pravda, herecky nevděčnou) ústřední roli hysterky nedává. Tolik k záporům přes které nejede vlak. Pak je tu ještě výtka s ohledem na závěrečnou zběsilou dvacetiminutovku, která sklouzává do doslovného pokleslého guilty plesure módu. A byť si jí lze náležitě užít, to zase ne že, tak je v tak příkrém rozporu s pozvolně budovanou plíživou atmosférou plnou náznaků, že to dohromady neštymuje. A to tak, že vůbec. Což je škoda o to větší, že jinak jde o veskrze zdařilou záležitost pro žánrového diváka hledajícího „trochu něco jiného, ale přesto v jádru dobře známého“.

    • 7.6.2018  23:24

    Škoda že to nemá pevnější štábní kulturu; takto tomu nechybí atmosféra, nejedna povedené scéna (zdaleka nejintenzivnější scéna je ta ryze kingovská, nadpřirozena zbavená s chlapci u stoky), pár nápadů, ale je to příliš rozhárané mezi tři části a finále. Také tím jak to jede horrorovou klasiku (což je samo o sobě sympatické), tak to sebou nese, že jeden přesně ví, co kdy čekat a k čemu to celé směřuje. Každopádně sympatický počin a horror z ranku, který v tuzemských kinech v posledních letech nasazován příliš nebývá.

    • 5.6.2018  15:51
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ***

    Je paradoxní, že zrovna film o havířích klouže po povrchu a zneužívá veškerá klišé a kýč katastrofických filmů. Ovšem to tomu nohy nepodkopává, i tak je to dobré a v rámci žánru zdařilé, dobu to zachycuje solidně, stejně jako specifičnost havířského povolání. Snad jen tam nemuselo být tolik rodinné vaty a víc syrovosti by také jenom prospělo. Co to ovšem činí takřka nesledovatelným je práce s dialektem. Pokud chtěli české herce, prosím, ale nenutím je do něčeho, co jim nejde přirozeně z huby, což muselo být na place jasné během první klapky. A nebo (což by bylo logičtější) obsadím herce moravskoslezského původu. Ovšem zdejší kakofonie dialektů, kdy v rámci jedné scény na sebe mluví postavy každá po svém, to je na zabití. Speciálně když jejich výkony jsou jinak vynikající. A tak Issová se snaží držet dialekt, ale je slyšet, že je to chtěné a ne přirozené, Taclík mluví po svém a jen si každou třetí čtvrtou větu vzpomene že by neměl, do toho zcela směšný Langmajer (což mohl být záměr, ale nepovedl se) a aby to do uší bilo o to více, tak se to trumfne obsazením vedlejších rolí „rodáky“. Kdo tohle vymyslel… Každopádně však Dukla 61 za vidění stojí, to zase ne že ne. Za slyšení však ne.

    • 3.6.2018  22:31
    Malý Sheldon (TV seriál) (2017)
    ****

    Prequel současného úspěšného sitcomu skrze (nepřiznaný) remake slovutného sitcomu dekád minulých. Nebýt každá epizoda ohraničena trapným, nadbytečným a na sílu roubovaným monologem staršího Sheldona, tak je to sympaticky na zcela jiné vlně humoru i stylu než předobraz. Obstojí to tedy plně samo o sobě; sice výhradně a pouze v ranku druhořadé wannabe napodobeniny Báječných let, ovšem to není zase až tak málo, když vezmeme v potaz, že jde veskrze o solidní druhořadou napodobeninu Báječných let. Navíc napodobeninu, která se po několika epizodách najde a tak dynamika uvnitř rodiny, i každý jeden její člen sám za sebe (v čele s babčou a ségrou), fungují výtečně (přesněji obsazený sitcom tu nebyl dlouhá léta) a díky tomu i celý seriál. Paradoxně je to tedy pro staromilce spíše než diváky Teorie velkého třesku (až na ten otřesný voice-over), ale ono to vůbec nevadí. Ba právě naopak. | S1: 4/5 |

<< předchozí 1 2 3 4 28 55 82 109
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace