DaViD´82

DaViD´82

Libůrek Nývltů

okres Praha
(ne)Kulturní referent bez názoru

homepage

779 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 28 55 81 108
    • 6.8.2018  15:56

    To samé co jednička; možná až moc. Nejde sice o vyloženou rutinní sázku na jistotu a reklamu na merch jako v případě Aut, ale o posunutí totožného konceptu o úroveň výše à la Příběh hraček se rovněž nejedná. A tak se i nadále řeší skloubení rodiny s kariérou a strasti dospívání s akcí a předvídatelným dějem. Tentokrát je rozbita symbióza rodinného filmu; a tak jsou tu pasáže pro rodiče a pasáže pro potomky, ale jen málo pasáží pro obě skupiny. Stěžejní je trio mamka-taťka-dcerka, oba synátoři jsou vyloženě do počtu. Jack-Jack dostal sice více prostoru, ale jedinou pořádnou úlohu má v groteskové eskapádě s mývalem (sama o sobě je naprosto dokonalá), která však působí, že původně šlo o pokračování onoho mozartovského kraťasu, ale nakonec se jí rozhodli na sílu naroubovat i do celovečeráku. A tak ve vší té (v rámci možností) seriózní linii působí její ztřeštěnost jako pěst na oko. Co by se chtělo pochválit jsou našlapané adrenalinové akční pasáže, jenže jakkoli jsou časté a dobré, tak památná je vlastně pouze hned ta úvodní. A tak jediným aspektem, který je výrazně lepší, krom technické stránky, je stylizace a celkové pojetí; tvůrci umí nabídnout kompozičně nejeden čarukrásný výjev.

    • 31.7.2018  00:36

    Šestka má jeden jediný problém; přichází po dokonalé pětce. A tak se jí, bohužel, snaží trumfnout klasickým způsobem všech hollywoodských pokračování "všeho více, přepáleněji, se starými známými a jde o osud světa". Výsledkem je mnohem přímočarejší (no dobře, tupější) scénář, který tentokrát slouží pouze jako pojítko, proč nechat Toma dvě a půl hodiny skákat po londýnských střechách, jezdit dvoukilem v protisměru Paříží či viset stovky metrů nad kašmírskými horami. Ty tam je sympaticky špionážně konverzační přechcávací finále minulé části, tady se hraje o atomovky, přestřihávání barevných drátků a setiny vteřin. Tolik k výtkám. Jinak není o čem; mrtě adrenalinová neustále (ale jakože fakt neustále) gradovaná různorodá akce založená na přehlednosti, choreografii a kaskadérech. Tentokrát je to tedy "pouze" fenomenální velkorozpočtový poctivý akčňák a tuctový špionážní snímek. Minule se ta symbióza povedla. Tentokrát nikoli. I tak je z toho však zcela nepopiratelně žánrová kinoudálost roku, ne že ne.

    • 24.7.2018  13:30

    Neopodstatněně dlouhé a Toni Collette (pravda, herecky nevděčnou) ústřední roli hysterky nedává. Tolik k záporům přes které nejede vlak. Pak je tu ještě výtka s ohledem na závěrečnou zběsilou dvacetiminutovku, která sklouzává do doslovného pokleslého guilty plesure módu. A byť si jí lze náležitě užít, to zase ne že, tak je v tak příkrém rozporu s pozvolně budovanou plíživou atmosférou plnou náznaků, že to dohromady neštymuje. A to tak, že vůbec. Což je škoda o to větší, že jinak jde o veskrze zdařilou záležitost pro žánrového diváka hledajícího „trochu něco jiného, ale přesto v jádru dobře známého“.

    • 7.6.2018  23:24

    Škoda že to nemá pevnější štábní kulturu; takto tomu nechybí atmosféra, nejedna povedené scéna (zdaleka nejintenzivnější scéna je ta ryze kingovská, nadpřirozena zbavená s chlapci u stoky), pár nápadů, ale je to příliš rozhárané mezi tři části a finále. Také tím jak to jede horrorovou klasiku (což je samo o sobě sympatické), tak to sebou nese, že jeden přesně ví, co kdy čekat a k čemu to celé směřuje. Každopádně sympatický počin a horror z ranku, který v tuzemských kinech v posledních letech nasazován příliš nebývá.

    • 5.6.2018  15:51
    Dukla 61 (TV film) (2018)
    ***

    Je paradoxní, že zrovna film o havířích klouže po povrchu a zneužívá veškerá klišé a kýč katastrofických filmů. Ovšem to tomu nohy nepodkopává, i tak je to dobré a v rámci žánru zdařilé, dobu to zachycuje solidně, stejně jako specifičnost havířského povolání. Snad jen tam nemuselo být tolik rodinné vaty a víc syrovosti by také jenom prospělo. Co to ovšem činí takřka nesledovatelným je práce s dialektem. Pokud chtěli české herce, prosím, ale nenutím je do něčeho, co jim nejde přirozeně z huby, což muselo být na place jasné během první klapky. A nebo (což by bylo logičtější) obsadím herce moravskoslezského původu. Ovšem zdejší kakofonie dialektů, kdy v rámci jedné scény na sebe mluví postavy každá po svém, to je na zabití. Speciálně když jejich výkony jsou jinak vynikající. A tak Issová se snaží držet dialekt, ale je slyšet, že je to chtěné a ne přirozené, Taclík mluví po svém a jen si každou třetí čtvrtou větu vzpomene že by neměl, do toho zcela směšný Langmajer (což mohl být záměr, ale nepovedl se) a aby to do uší bilo o to více, tak se to trumfne obsazením vedlejších rolí „rodáky“. Kdo tohle vymyslel… Každopádně však Dukla 61 za vidění stojí, to zase ne že ne. Za slyšení však ne.

    • 3.6.2018  22:31
    Malý Sheldon (TV seriál) (2017)
    ****

    Prequel současného úspěšného sitcomu skrze (nepřiznaný) remake slovutného sitcomu dekád minulých. Nebýt každá epizoda ohraničena trapným, nadbytečným a na sílu roubovaným monologem staršího Sheldona, tak je to sympaticky na zcela jiné vlně humoru i stylu než předobraz. Obstojí to tedy plně samo o sobě; sice výhradně a pouze v ranku druhořadé wannabe napodobeniny Báječných let, ovšem to není zase až tak málo, když vezmeme v potaz, že jde veskrze o solidní druhořadou napodobeninu Báječných let. Navíc napodobeninu, která se po několika epizodách najde a tak dynamika uvnitř rodiny, i každý jeden její člen sám za sebe, fungují výtečně a díky tomu i celý seriál. Paradoxně je to tedy pro staromilce spíše než diváky Teorie velkého třesku (až na ten otřesný voice-over), ale ono to vůbec nevadí. Ba právě naopak. | S1: 4/5 |

    • 3.6.2018  08:56
    Ninjago (TV seriál) (2011)
    ****

    Začalo to jako otřesně odfláknutá rychlokvaška a neskrývaná reklama na "jdi a kupuj LEGO Ninjago", ale sérii od série je to lepší a lepší. A to dokonce tak moc, že od čtvrté série už je to regulérně dobré a od šesté více než jen dobré. Rázem to vypadá k světu, charaktery sympatické, akce nápaditá, děj postupně budovaný a i ta poučení pro děcka nejsou lámaná přes koleno za každou cenu. jeden hned pochopí, proč je to vlajková loď narativní odnože LEGO univerza. Jsou to sice nepopiratelně pouze (původní) "Želvy Ninja" upravené pro mladší generaci, ale i ta bude v dospělosti potřebovat nějakou tu nostalgickou guilty pleasure z dospívání. A ano, Ninjago kostičky a postavičky máme doma kam šlápneš. A šlapu po nich, bohužel, dosti často.

    • 1.6.2018  16:26
    Tomb Raider (2018)
    ****

    Sympaticky civilní dobrodružství s pragmatickým záporákem "nechci ovládnout svět, chci domů a udělám proto vše" a na tupý blockbuster vůbec ne špatně uchopeným "ne až tak nadpřirozeným artefaktem". Do toho Vikanderka, která do fyzičtější (o co více neobdařené, o to více hekající a vzdychající) Lary vyloženě sedne. Sráží to však otřesně vybrané songy, násilně naroubovaná zbytečná linie na míru čínskému lidu/trhu a především střední pasáž v džungli, která je sice nejblíže videohernímu předobrazu, ale ve filmu, který jinak sází na kaskadéry a nepřepálenou akci najednou na dvacet minut vyrukovat se sérií CGI eskapád, to je na pěst. Naštěstí finální CTRL+C/CTRL+V indianajonesovská třetina od nich do značné míry opět ustoupí.

    • 30.5.2018  01:40
    Equalizer (2014)
    ***

    The Punisher: Hornbach Edition. O co lepší je první polovina, která se drží zpátky, sází na postavy a má sympatický oldschoolový nádech, o to je ta druhá horší, protože to zahodí do koše. V ní už je Denzel pouhou vážně se beroucí nepřemožitelnou chimérou a tedy nezajímavou postavou. Hřebíčkem je pak délka, kdy namísto nekompromisní gradace to odeznívá do ztracena skrze tolik konců, že by i Návrat krále při třetí zatmívačce vstal a šel domů.

    • 28.5.2018  23:38

    Mělo se to jmenovat Holo: A Generic Space Story. Pak by odpadlo úmorné nenápadité nikým nepožadované z pohledu studia však povinné odškrtávání "jak Han k tomu a tomu přišel a jak se s tím a tím seznámil". To co trojka Indyho zvládla s grácií a ve zběsilém tempu za čtrnáct minut v rámci prologu, to tady trvá dvě a čtvrt hodiny. A přitom to ikonickou postavu Sola nikterak neobohatí. Škoda je to ještě o to větší, že když zrovna nejdou tvůrci na ruku fanouškům či se nesnaží o monstrózní špektákl (úděsná pasáž s monstrem ve vesmíru či povstání v dolech), tak tu je mnoho skvostného (úvod, madmaxovské přepadení vlaku, spaghetti westernové přechcávací finále), kdy to umí být svébytné skrze osvěžující sympaticky přízemní špinavý pohled na universum Star Wars, které odproštěné od vší té "v rámci jedné rodiny zachraňujeme galaxie" hlušiny evidentně má co nabídnout. A třeba si to uvědomí i tvůrci, jakmile za tucet filmů budeme vědět, kdo byl první milenec Jabby, proč má Boba Fett ošuntělou zbroj, proč druhý hudebník zleva z původního filmu v kantýně hraje na klarinet a ne saxofon atd.

    • 25.5.2018  14:40
    The Toys That Made Us (TV seriál) (2017)
    ****

    Mohlo to lehko sklouznout k suchopárné historii kultovních západních hraček skrze mluvící hlavy s trochou té nostalgie navrch, kde by vás tak maximálně zajímaly epizody o "vašich srdcovkách" (u nás tedy především díl o Legu). Mohlo, ale naštěstí nesklouzlo, protože je to podané s takovou nadsázkou, vtipem a informační hodnotou, že je radost sledovat i tu Barbie.

    • 24.5.2018  15:08

    I understand… I *guess* I undestand what he´s doing, he is wanting to be so in character. Po léta pečlivě budovaná i udržovaná do morku kostí ryze kaufmanovská (ne)mystikace skrze metodické herectví dovedené ad absurdum; Jim Kaufman a Andy Carrey jsou naprostí magoři. V tom obdivuhodném slova smyslu i tom doslovném, kdy být s ním/nima na place, tak ho/je zabijete po jednom dni. Zdaleka nejlepší (ne)film o filmu, který kdy uvidíte.

    • 24.5.2018  13:08
    TIKI-TAKA (TV pořad) (2017)
    ***

    Studiové hospodské tlachy o víkendovém dění ve fotbale v podání celebrit, trenérů a hráčů. Někdy lepší, někdy horší. Reportáže jako takové však vesměs zdařilé.

    • 22.5.2018  17:03

    "Nechce se mi řikat, ale už se tomu přiklanim, že v podstatě za všim je jenom byznys." Lidské hyeny hláškují o sto šest. Bylo by to třeskutě vtipné ochotnickou směšností, nebýt tedy toho, jak moc z toho mrazí. Mohlo to snad jen být aspoň trochu proaktivní v osvětě nešarlatánské psychosomatiky. Každopádně i bez toho to máte za dvanáct set.

    • 18.5.2018  01:11
    Deadpool 2 (2018)
    ***

    Stejný problém jako u druhých Kingsmanů či dvojky Kick-Ass; mělo si to z klišé z rětězů utržených "všeho víc, míry netřeba" pokračování dělat špťouchlata a ne se jim plně poddat. Druhý Deadpool se tak stal tím, z čeho si jednička dělala legraci. A tak dvojku nejlépe charakterizuje moment, kdy Pool pomrkne na diváky ohledně generické CGI bitky, aby následovala naprosto generická dlouhá CGI bitka, jak z každého druhého blockbusteru. A tak je to tu se vším, tvůrci si sice rýpnou do kdečeho, ale o chvíli později na nemlich to samé zhřeší také. Dvojka Deadpoola to v tomto ohledu má pak dvojnásob těžké, jelikož tam kde jednička s přiškrceným rozpočtem musela jít čistě po tom důležitém, tam se na rozpočet bohatá dvojka rozutíká do mnoha směrů; některé jsou nosné a jiné prostě vyšumí do nákladné přepálené CGI akční megascény. Ovšem navzdory vší mé kritice to stále umí být kousavé, vtipné (pohříchu nejvíce v přititulkové scéně) a vlastně místy opět i milé. Ale to už by tak nějak měl být předpoklad každého správného rodinného filmu o důležitých hodnotách v životě.

    • 9.5.2018  16:43
    Velké prázdniny (TV seriál) (2015)
    *****

    Závažná témata nevinným pohledem bezstarostného dětství na francouzském venkově během okupace. Poznáte v tom dramatičtější variaci na Bylo nás pět či Mikulášovy patálie (ono se to ostatně vizuálně na Sempého ilustrace odkazuje). V podstatě je to taková animovaná verze Svěrákovy knihy Po strništi bos, ovšem v o poznání více dramatickém podání. Právě atmosféra dospívání na pozadí historických událostí jakožto jednoho velkého dobrodružství pokrývající bezmála pět let je trefena skvostně. Především pak díky živoucím postavám, které přirostou k srdci více než by jeden na počátku čekal. Zásluhu na tom má mimo jiné i scénář Timothée de Fombelleho (u nás dobře známý především díky Vangovi či Tobiáši Lolnessovi), právě on takovéto látky zdánlivě pro děti/mládež, ale v jádru pro každého „kdo je v duši stále raubířem s touhou po dobrodružství“, má v peru jako málokdo druhý. Navíc pracuje s reálnými vzpomínkami pamětníků; tedy "odsunutých dětí". U nás to sice (po)běží v deseti epizodách (je i verze s pěti, kde jsou vždy dva díly spojeny do jednoho) v odpoledních hodinách na Déčku, ale tohle chcete vidět spolu se svými ratolestmi. Nebýt to "pouhý" animák, tak to běží v hlavní vysílací čas na Jedničce.

    • 1.5.2018  00:38

    Co je v první půli (do ohňostroje) pravidla nastavující vnitřní tenzí dopované spielbergovské drama jedné rodiny s jasným konceptem, to je v druhé polovině (od sprchy) hloupé survival béčko s lacinými lekačkami ona pravidla soustavně porušující, s jedním logickým lapsem za druhým a jedoucí dle žánrových klišé osnov. Shyamalanovsky (z časů Znamení) zvolna budované napětí versus pozlátko a tupě se chovající postavy tlačené jako loutky z jedné adrenalinové eskapády do druhé. První polovina výtečná, druhá solidní. Jenže vzájemně jsou neslučitelné a jdou proti sobě. Tohle měla být celou stopáž buďto tichošplápková kočka či uštěkaný pes a nikoli mrouskající kočkopes. Ve výsledku je na tom vůbec nejpůsobivější prolog, který plně obstojí jako soběstačný kraťas.

    • 30.4.2018  10:34
    Vrcholek (2008)
    ****

    Pokud jste od Yokoyami něco četli, tak asi víte, že by nebylo záhodno se příliš upínat na atraktivní vějičku v podobě filmu o "jednom týdnu po svého času nejhorší letecké katastrofě s nevyjasněnou příčinou procedurálním pohledem místních novin v kombinaci s horolezectvím", protože to jsou aspekty tvořící čistě rámec a v podstatě až to úplně poslední, co autora zajímá. Zajímá ho totiž japonskou společnost odhalující pohled skrze mikrokosmos redakce lokálního plátku, kterým proplouvá hlavní "úslužně připosraná, ovšem v jádru wannabe rebelská" postava Yuukiho (ne)bojující s větrnými byrokratickými i vnitropolitickými mlýny a nepsanými pravidly (nejen) uvnitř redakce. A toť vše. Yokoyamovy knihy táhnou postavy a nikoli děj; nejinak je tomu i v případě této adaptace. Výsledkem je nikam nespěchající ploužák (což není zápor), který nejde nejaponskému divákovi na ruku. Problém je, že byť je jasné, jakou roli plní v knize linie po sedmnácti letech, tak zde tuto úlohu nezastává. Není totiž linií, která by chladnému procedurálu dodala emoční zastřešení. Naopak právě její cca půlhodina rozesetá skrze celou stopáž je vyloženě navíc.

    • 26.4.2018  12:57
    DOPE (TV seriál) (2017)
    ****

    Just like Breaking Bad/The Wire. | S1: 4/5 | S2: 4/5 |

    • 18.4.2018  11:45
    Cunk on Britain (TV seriál) (2018)
    ****

    Why did Oliver twist? Ano, šestice epizod je to na jedno repetitivní satiristické smrtelně se vážně tvářící brdo, ale stále platí, že každá druhá věta je hravější, vymazlenější a vtipnější než ta první. A již ta první je čisté nahláškované komediální zlato. Vypsat ty nejlepší a nejtrefnějí frky z každé epizody by ani nešlo, protože by to znamenalo překročit zdejší limit povolených znaků na komentář. I přes to však nelze popřít, že kdyby to místo bylo stlačené do tria "best of" dílů, tak je to za čistých pět, jakkoli je to nemlich to samé co veškeré předchozí "Cunk on XY". He was a Catherine-holic, or Catholic for short.

    • 16.4.2018  12:13

    Příliš rozhárané v konceptu. Zpočátku to vypadá, že půjde o dokument mapující těžkosti letitého vývoje. Což s ohledem na to, že to pokrývá cca šestnáct dní (navíc ne kontinuálně, ale nárazově) o vzniku či tvůrčím procesu nevypoví naprosto nic. Tvůrci dokumentu sice do popředí nevstupují (až na neustálé přitakávací "hmm"), pokládat otázky umí, ale naprosto se vyhýbají jakékoli kontroverzi, kterých zrovna kolem Kingdom Come nebylo málo (nezvládnutý management a přepísknutý crunch time, arogantní neřešení zmatků kolem kickstarterových bonusů, ohodnocení týmu, svébytnost Vávry atd.) čili se to zvrhne spíše v klasické poplácávání se po zádech ve stylu tradičního filmu o filmu. Asi nejblíže to má formou k herním „final days“ dokumentům, kde se tvůrci dokumentů „sžijí“ s týmem a sledují poslední (tý)dny/hodiny před vydáním, pnutí po těžkém vývoji, napětí před recenzemi, reakcemi hráčů, komerčním (ne)úspěchem apod. Jenže k tomu, aby podobný přístup fungoval, je třeba být neviditelnou součástí vývojářského týmu, ne prezencí, která se v kancelářích vyloupne dvakrát třikrát na jednotky hodin před vydáním. Je vidět, že si všichni přítomnost „cizího elementu“ uvědomují, takže opět reagují spíše jak v tradičním nekonfliktně uhlazeném filmu o filmu. Navíc tomu chybí nějaká shrnující tečka, podpisová akce v den vydání jí není. Pokud tedy ambicí tvůrců bylo něco více než pouhé povinné zaplácnutí místa na bonusové DVDčko pro nejskalnější fanoušky titulu, tak neuspěli. Pokud cílem bylo právě jen zmíněné, tak uspěli na plné čáře. PS: Najde se ve Warhorse byť jen jeden jedinec, který by každou druhou větu neuvozoval slovy „ve skutečnosti/v zásadě“?

    • 13.4.2018  14:58
    Lost in Space (TV seriál) (2018)
    ***

    Vážný rodinný dobrodružný sci-fi seriál. S opravdu velkým důrazem na rodinný a vážný. A až pak někde v závěsu jen tak mimochodem jde i o výpravné sci-fi. Je to v jádru to samé, o co se Shyamalan snažil v "Po zániku Země". Akorát udělané víceméně správně čili rodina je to sympatická, děcka nejsou k nesnesení (byť přemoudřelá krapánek jsou, ne že ne), častá akce i boj o přežití jsou podány správně dramaticky, vizuálně je na co koukat, bombastický soundtrack duní jak v nejnovějším blockbusteru, emočně to chladné není (i za cenu občasného citového vydírání) a tak vlastně jedinou výraznější výtkou je, že tempo je většinu epizod podivně kolísavé mezi až příliš zběsilé/až příliš pozvolné a nic mezitím. Čemuž nepřidává ani podivný nesoulad, kdy se na jednu stranu vzdává hold původnímu naivnímu kultovnímu seriálu, chtělo by to být jízdou pro děcka, má to švihlé postavy i humor a na druhou se jede na seriózní vlně plné manželských problémů, neustálého boje o holý život, vypořádávání se s osobními démony, stylizace à la Interstellar apod. Děcko bude protáčet oči nad tím, jak se to místy bere vážně a nad problémy dospělých. Dospělák nad nimi však oči protočí úplně stejně, protože to není dotaženo, když už teda. Celkově by tomu prospělo, jasně se rozhodnout, čím to chce být. Zda seriózní survival scifárnou pro odrostlejší publikum či vážně se neberoucí eskapádovou jízdou jak z novodobého Doctora Who pro všechny, kteří jsou duší stále dětmi.

    • 7.4.2018  17:21

    Sám doma + Paddington + Malý Mikuláš = Sám na zahrádce s vypečeným a sympaticky zlobišáckým králíčkem. Potterová se sice musí v hrobě točit jak čamrda, ale čert to vem, když si to díky vtípkům a hravosti naplno užije dospělý doprovod stejně jako děcka; speciálně ta s raubířskou dušičkou.

    • 30.3.2018  16:04
    Ozark (TV seriál) (2017)
    ***

    Necessity. Not desire. Je nepopiratelné, že se tvůrci příliš na sílu tlačí do škatulky samozvaného "nového Breaking Bad". A nemají na to. Zatím. Ovšem navzdory mnohým oprávněným výtkám, to má zdravý základ i nepřehlédnutelný potenciál a pokud největší problémy v následujících sezónách budou adresovány, tak z Ozarku může být i něco více než pouhý snaživý učedník v mistrově stínu. Mistr z něj ale i tak nikdy nebude. Jeden aspekt je však již nyní kongeniální; úvodní cca pětivteřinová znělka, která zapracovává vždy čtveřici piktogramů "prozrazující" děj epizody. To roztočí závity na maximum "co to asi představuje a co by to tak asi mohlo znamenat". Co v Ozarku funguje bez výhrad je pocit vnitřního pnutí, který Martyho svírá. Drtivý tlak vyšetřovatelů, kartelu, rodiny, času, nové lokality, zodpovědnosti, rednecků... To funguje na výtečnou a je to v zajímavém protikladu k jinak pozvolnému tempu vyprávění, které by s ohledem na téma a výše uvedené, jeden očekával spíše zběsilé a plné zvratů. Nejde však o výtku, ač je to zvláštní, tak to funguje. Bateman se pak do ambivalentní role předměstského podpantofláka bez ambicí s rodinkou jak z obrázku, který jen tak mimochodem díky své genialitě finančního analytika pere kvanta peněz pro drogový kartel, hodí perfektně. O Lauře v roli milující (ne)manželky snad ani nelze pochybovat, děcka nejsou otravná (snad jen mají v některých epizodách zbytečně příliš prostoru), záporáci do jednoho charismatičtí i respekt budící (snad jen mají v některých epizodách zbytečně málo prostoru). Navíc v každém díle je minimálně jedna až dvě scény, které si s těmi lepšími Heisenbergovskými momenty v ničem nezadají. Nejvíce na škodu je tak absentující genius loci atraktivního zasazení (stačí se podívat, co lokalita dokázala pro takový Bloodline či co za panoptikum rednecků nabízel Justified) a FBI linka, kde v seriálu plném skvěle napsaných postav, je jedna úděsně napsaná, plná klišé a navrch ještě karikaturně přehrávaná. Ozark nevzbuzuje nadšení, ale pocit spokojenosti ze solidně odvedeného kriminálního dramatu se dostaví, ne že ne. Stejně jako zvědavost, kudy se to vydá dále, protože už první sezóna umí místy (ano, bohužel jen místy) překvapit nekompromisností. | S1: 3/5 |

    • 29.3.2018  00:07

    Lepší předlohy, která je příliš rozkročená mezi žánrovkou pro mládež a cílením na nostalgické (pěta)třicátníky. Filmová adaptace adresuje většinu nedostatků, upravuje úkoly pro filmové plátno, rozumí popkultuře i komerčním videohrám, ustojí záměrný a stylizovaný digibordel, neutápí se v aluzích, ale je během finálního úkolu stopáží příliš nabobtnalá, postavy nikdy zcela nepřirostou k srdci a stále to je hloupé (speciálně řešení prvního a třetího úkolu; na to netřeba zasvětit život, závodní "glitch" by objevil troll během prvního závodu a to poslední by napadlo většinu hráčů 30+). Každopádně Spielberg je po dlouhé době zase v duši za děcko a tak si hraje s formátem, tempem vyprávění (OASIS versus skutečný svět) a mnohdy až nadočekávání nápaditě pracuje s popkulturou (speciálně zasazení druhého úkolu srdéčko rozplesá; ony vůbec časté horrorové aluze tu patří k vůbec nejzdařilejším). Výsledný megamix popkulturních easter eggů, Karlíka a továrny na čokoládu, Matrixu, tradičně střižené amblinovky, Sucker Punche a Posledního akčního hrdiny je výrazně lepší než čím hrozily ukázky. On je dokonce tak dobrý, že těch pár otravných "ale" ve výsledku zamrzí o to více.

    • 24.3.2018  22:43
    Jack Whitehall: At Large (TV film) (2017)
    **

    Whitehallova přepísknutá pitvořící se überteatrálnost je tak nesnesitelná, že přebijí i... No, vlastně naprosto vše. Přitom být tam někdo jiný, tak je to docela i vtipná show. Ano, show, jelikož "At Large" má mnohem blíže k estrádě spíše než klasickému stand-upu.

    • 24.3.2018  08:27
    Jimmy Carr: Funny Business (TV film) (2016)
    ***

    Jimmymu nelze upřít, že umí komunikovat s publikem jako málokdo jiný. Není příliš stand-upů postavených na bezprostřední komunikaci s publikem, kde to neslouží pouze jako výplň mezi segmenty. Škoda že většina jeho humorů je postavená na urážkách, sprostých slovech a laciné kontroverznosti. Díky tomu, že je sype vždy v dávkách, tak se to strašně rychle přejí. Což zamrzí dvojnásob, protože když se vždy co pár frků obejde bez tohoto tria obezliček, tak to bez výjimky patří k tomu nejlepšímu i nejvtipnějšímu v tomto speciálu.

    • 21.3.2018  09:53

    Bill „nedomrlý Louis C.K.„ Burr tentokrát nezná míru a neumí opustit vtip. Drží se ho zuby nehty i dlouhé minuty po tom, co přestal být vtipný. Zatímco segment o tlouštících a obraně McDonald´s hodnot ještě vtipný po celou dobu je, tak hned následující diktátorská pasáž po silném úvodu rychle začne mlátit prázdnou slámu a přejde v čisté pitvoření se jak ze školních lavic prvního stupně. A tak to pokračuje od desíti k pěti až po otřesný finální gorilí segment, který má nosný nápad a vtip sotva na jednu minutovou průpovídku. Jenže se na tom zasekne snad na čtvrt hodiny, má to více konců než Návrat krále a celou dobu to míří k očividné pointě. A ne, neoperuje se s humorem chtěné trapnosti. Je to jak na fotbale, když váš tým zpočátku hraje skvěle, vede, ale postupem času začíná být pasivnější a pasivnější, přestává stíhat, dochází mu síly a v závěru je již pod tlakem a jen čekáte, kdy inkasuje ránu z milosti a tak řvete „pískej konec, pískej konec“. Posledním hřebíčkem do rakve je pak přepísknutá a neopodstatněná stopáž. Co to drží ve vodách průměru je, že když už je Burr vtipný, tak je opravdu vtipný. A tady je místy vtipný dost, jenže ne dost často na bezmála osmdesát minut.

    • 20.3.2018  00:36

    Je paradoxní, že stand-up založený jen a pouze na kontroverzi, dojíždí především na to, že postrádá jakkoukoli hranu. Jeselnik totiž nebalancuje/nehledá/nepokouší hranici divákova pokrytectví či "co ještě snese dobrá duše" a kde se stírá hranice (ne)vkusu. On prostě jen vypráví ty nejtvrdší kameňáky jak v nějaké variaci na "Vtip za stovku" či "Zlaté mříže". A valí je dle nadrceného mustru, že po deseti minutách od počátku již u každého z nich přesně víte, kam míří i kdy, jak a čím to bude pointovat (ano, tou nejdrsnější možnou verzí). Je to jak kroky čačy, je to rutina. Ano, ty kameňáky jsou mnohdy skvostné a opravdu vtipné, ale u nás jsme na podobné tak navyknutí, že to ani nemůže mít stejný efekt jako v prudérnějším zámoří. Speciálně když jich je cca tři čtvrtě hodiny v kuse; jeden za druhým a jeden jako druhý. Zajímavá tak je až finální pasáž, kdy Jeselnik přeci jen začne ty výše zmíněné hranice pokoušet například skrze segment o výlevech pokrytecké účasti na sociálních sítích či pasáže "je někdy příliš brzo na černočerný humor po tragédiích a neštěstích"? Jenže i tady platí, že v zemi, kde na úřaduje účet pan.buh a spousta jemu podobných, je tohle prostě slabý čajíček.

    • 17.3.2018  23:33
    Beomjoidosi (2017)
    *****

    Nekompromisní řezničina pouličních gangů versus svérázné policejní jednotky, která by se dala/měla kvalifikovat rovněž jako svého druhu pouliční gang. Přímočarý úderný scénář s tahem na branku, jasně definované charaktery, pár odlehčených momentů na těch správných místech a k tomu tak častá zcela přehledná kontaktní akce, až to působí, že v tom kaskadéři musí mít více rolí než herci a... A to je vlastně vše. Žádné přesahy, žádné umění. Jenže netřeba pádnějších důkazů, že když víte co děláte, tak i "něco málo" perfektně zvládnutých žánrových prvků stačí na perfektní zábavu.

<< předchozí 1 2 3 4 28 55 81 108
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace