Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (838)

plakát

Jsem uprchlý galejník (1932) 

Zřejmý pradědek všech pozdějších slavných útěkářsko/vězeňských filmů. Charismaťák Paul Muni a dynamická režie Mervyna LeRoye, který se vytasí s několika zajímavými finesami atraktivními i dnes, udržují neustále divákovu pozornost, až do velmi akčního a osudového finále. Napoprvé 4,5*.

plakát

Večer kejklířů (1953) 

"Škoda, že lidi musí žít na Zemi. Škoda, že vůbec musí žít". Bezútěšný snímek o komediantech, jejich tvrdém údělu a vztazích nejen mezi sebou, ale i se světem, který plesá více, čím je jejich ponížení větší. Zatím nejsyrovější a nejpochmurnější snímek, který jsem od Bergmana zatím viděl. Po druhé projekci se utvrzuji, že 5* je bez diskuze.

plakát

Žena na útěku (1950) 

Ann Sheridan co by Žena na útěku je fajn. I ostatní herci jsou fajn, ale veškerou pozornost si uzurpuje a v hlavní roli vystupuje San Francisco. Navíc, když tempo děje ani na chvíli nepoleví a když jeden vyšperkovaný dialogový stěr stíhá druhý, tak této velmi živelné a hlavě nesmírně zábavné noirovce musím dát plný počet.

plakát

Šílený bůh (2021) 

80 minutový trip koncentrované deprese nesoucí se hnilobnými končinami plné odporných zrůd, všudypřítomného skřípajícího lomozu a do morku kostí mrazích kakofonních skřeků a pazvuků.  Těžko říci, jaký význam se skrývá za všemi těmito výjevy - čas, koloběh života, smrti, či jen do extrému dovedená podstata lidstva jako takového? Já jen vím, že tvůrčí mysl Phila Tippetta dala vzniknout výjimečnému a velmi osobitému dílku, které se zadere hluboko pod kůži a nutí člověka k zamyšlení. Na scénu, kde se zpomaluje pohyb hodinových ručiček nadosmrti nezapomenu. 4,5*.

plakát

Vřískot (2022) 

Noví tvůrci si velmi šikovně vyzobali ingredience z předchozích Vřískotů, které zde umně ohýbají a hrají si tak s divákem, pomrkávají na něj a sem tam vypláznou jazyk. Nový Vřískot se tak stává velmi rozvernou podívanou, která stejně jako předešlé filmy má velmi napínavé momenty, ale zároveň dovede královsky pobavit černým humorem. Rozhodně nadprůměrná popcornovka, která sérii posunula zase o kousek dál.

plakát

Ulička přízraků (2021) 

Zbytečně dlouhý, herecky sice vymazlený, ale o to více dějově i emočně prázdný. Na vizuálně potemnělou atmosféru je del Toro skutečný machr, ale zde nic víc nepředvede. Když to srovnám s vynikající kratší verzí z roku 1947, tak tento remake nemá skutečně nic, co by stálo za shlédnutí.

plakát

Ulička přízraků (1947) 

Je snad originál z roku 1947 lepší než del Torova verze z roku 2021? Je nesrovnatelně lepší! Ač je o dost kratší, divák má pocit, že dostane víc děje a napětí, více rozpracovanou psychologii postav, zkrátka intenzivnější zážitek. Tyrone Power jde ve své roli opravdu až na dřeň a ač mám B. Coopera rád, na hajzloidský projev Powera jednoduše nemá. E. Goulding natočil atmosferickou, potemnělou noirovku, která vyniká jemnou mysteriozitou. Del Toro se naproti tomu vytáhl s potemnělým, avšak neskutečně prázdným filmem, kde nestačí ani celá plejáda zvučných hereckých jmen, aby ho učinila alespoň trochu zajímavým.

plakát

Nájemná vražda (1958) 

Svojí strukturou, hereckým obsazením i soundtrackem velmi bizarní noirovka. A právě díky její neotřelosti jsem si užíval každou minutu až do konce. Jasných 5*

plakát

Clerks III (2022) 

Těšil jsem se na návrat legendární dvojky z kultovní večerky, ale výsledek bych definoval jedním slovem: zbytečnost. Kevin Smith už doslova vykrádá sám sebe a navíc film se nese v duchu posmutnělého reálného života, stárnutí, nemoci či smrti a humor je vydatně upozaděn nebo v horším případě se stává vyloženě trapným. Chápu, že si to Smith asi potřeboval natočit tímto stylem, ale já se chtěl jen bavit, tak jako před lety a se smíchem se rozloučit s celým osazenstvem. Velké zklamání!

plakát

Blondýnka (2022) 

Od Netflixu je Blondýnka vcelku odvážný počin. Bezmála tříhodinová sice fikční, ale o to větší depka o hollywoodské ikoně, kterou však v reálu nemám vůbec rád. Ale Marilyn v podání Any de Armas, která roli dala úplné maximum, mě docela uhranula. Bohužel se najde pár docela vyčerpávajícně vleklých míst a občasné pokusy o artovost si myslím filmu docela škodí. Ale určitě se jedná o velmi zajímavý počin a už jen kvůli hereckému výkonu Any de Armas stojí za vidění. 3,5*.