rcorp

rcorp


11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 7.2.2015  19:05

    Předcházející díl: Muppets Další díl: Muppets: Hijinx in Treblinka

    • 28.10.2013  13:09
    Gravitace (2013)
    ****

    In space no one can hear you talk. If only.

    • 10.7.2013  20:39
    Kravaťáci (TV seriál) (2011)
    **

    Zábavný seriál z právnického prostředí s těmi nejlínějšími scenáristy na světě. Zvlášť druhá série seká šablonovité zápletky jednu za druhou až to bolí, protože postavy se sice nechovají ani trochu konzistentně, ale je radost na ně koukat. A ty neustálé filmové citace? Vážně, vážně? Fanboyismus a nerdovství ve své nejhorší podobě. Taková škoda.

    • 12.5.2013  23:53
    Živí mrtví (TV seriál) (2010)
    **

    Pokud máme věřit scenáristům Walking Dead, tak v případě zombie apokalypsy máme dvě možnosti - vpálit si kulku do hlavy, nebo strávit zbytek života v přítomnosti neustále ublížených ufňukánků s pudem sebezáchovy retardovaného lumíka. Aneb budujeme napětí tím, že se postavy chovají jak dementi a zatajují klíčové informace. Radši si zahrajte stejnojmennou hru.

    • 7.5.2013  12:55

    Nesoudržný mix scének, který se bohužel snaží asi i sdělit něco hlubšího, ale nejen že se mu nedaří přijít s jedinou inteligentní myšlenkou, ale místy je až odporný a zlý. V době, kdy War on drugs jede stále bez úspěchu na plné obrátky přijít s absurdní kritikou legalizace drog nebo defektní právní systém nechat vyřešit chlápka opásaného dynamitem...vážně? Hlavní hrdina po lobotomii, který si empatii nejspíš spojuje s hmyzem, musí udělat palčivé rozhodnutí, jestli si splní svůj sen a stane se profesionálním umělcem a nebo projde peklem právního vzdělání. Všechny postavy okolo s rozumnými argumenty proti umělecké kariéře jsou samozřejmě jenom nepřející chudáci. Toto hrůzné dilema zajištěného mladíka (pracuje ale ve skladu, aby se neřeklo že je to jen zpovykaný zbohatlický floutek, i když to nevypadalo, že by se předřel) vzbuzuje ještě menší účast vzhledem k současné ekonomické situaci. Poté, co tento náš americký Hloupý Honza projde všemi těmi úžasnými dobrodružstvými pod vedením těžkého psychopata a vševědoucí Koule, se nám dostane poučení, že talent není všechno, ale pro splnění svých snů si musíme projít i tvrdou prací a odříkáním...oh wait, tedy vlastně že stačí být upřímný a mít smysl pro povinnost a štěstí vám spadne bez hnutí prstu do klína. A poté můžete svému otci s úsměvem vmést do tváře, jaká je to zrůda, že jako nedokonalý člověk si dovolil synáčkovi darovat nevhodný automobil, a cítit se při tom jako ten největší pašák a morální vítěz. To že onoho daru s gustem na své dobrodružné cestě využíval je už jenom taková třešnička. Pár světlých momentů se tam najde, ale jako celek to byl velmi zapomenutíhodný ošklivý sen.

    • 8.7.2012  18:13
    Spin (1995)
    *****

    http://www.youtube.com/watch?v=ez4zVwxCCtc

    • 8.8.2011  11:35
    Výletníci (TV pořad) (2011)
    *

    Homoerotické putování dvou sportovních komentátorů po turistických atrakcích naší vlasti. V podstatě takový turistický teleshopping, ideální formát pro veřejnoprávní televizi. (viděn liberecký díl)

    • 29.4.2011  09:09
    Růže (studentský film) (2011)
    *

    Slušně natočený otravný kýč, takové Nemyslíš, zaplatíš zbytečně roztažené na šest minut.

    • 31.3.2011  21:55

    Instantní indie polévka. Bez knedlíčků.

    • 28.3.2011  21:56

    ...

    • 28.3.2011  10:38

    Skvělá, trochu drsnější převážně konverzační westernová komedie. A přitom to není fraška, je to v základu slušný western a má i překvapivě fungující dramatický konec. A Hailee Steinfeld je boží, holky, zdá se, začínají vládnout Hollywoodu. :)

    • 27.3.2011  23:03

    Odmysleme si na chvíli konec. Tak, nyní tu máme perfektní anti-loserovský film. V ostatních filmech s loserem, bývá tento jouda vykreslován jako v podstatě sympaťák a v průběhu filmu pozná suprovou slečnu, která ho z jeho joudovství postupně vytáhne a nakonec jsou všichni šťastní. Místní ňouma ale sympaťák není ani náhodou a suprovou slečnu sice potká, ale ta konstantně hopká daleko před ním a dojde mezi nimi jenom k pár letmým spojením. A jouda zůstává joudou. Zpátky k tomu konci. Jenže Sophia Coppola evidentně není cynik, takže dává našemu loserovi na konci naději (kdyby byla cynik, tak film skončí scénou, kdy náš jouda pomalu na nafukovacím lehátku vyjede ze záběru, střih, titulky). Ale proč ne, může se mi to nelíbit, ale je to Sophiin ňouma, ne můj. Navíc mu dává většinu filmu s humorem pořádně do těla (a jeho černému Ferrari jakbysmet). Takový hezky veselý film asi hlavně pro holky (ale aby se pánové nehněvali, tak tam mají dost pěkných, méně obečených paní). A pomalý, Sophia asi nakoukávala Tarkovského. :) Každopádně to je natočené skvěle, Stephen Dorff je správně joudovský, Elle Fannig je superroztomilá a ten konec...řekněme že si ho náš hrdina představuje, zatímco si na lehátku pluje....nikam. :)

    • 27.2.2011  03:25

    Nic moc konverzačka s absolutně příšerným obrazovým doprovodem. Něco tak hrozného jsem viděl naposledy v rámci Noci filmových nadějí IV (edit: konkrétně od tohohle: http://voyo.nova.cz/multimedia/noc-filmovych-nadeji-iv-vsechno-si-nekoupis.html?s=3 ), i studiové pohádky ČT vypadají stokrát lépe. Má to vizuální kvality home videa, ale už ne styl, kvůli čemuž (plus ještě plochým postsynchronům a minimu ruchů) jsem měl většinu času nepřekonatelný problém se do toho alespoň trochu ponořit a místo toho jsem vnímal to amatérské natáčecí pozadí. V určitém směru je to velmi progresivní film o filmu, kdy oproti zažitým konvencím nenahlédneme ani na okamžik do zákulisí. Ale je tam pořád cítit. A má to hodinu čtyřicet. Ufff. O to víc smutné, když si člověk uvědomí, co všechno filmaři zvládli v těch cca šesti minutách, co měli k dispozici v Paris, je t'aime. Nejlepší scéna je hned ta úvodní, doporučené shlédnutí zhruba- 00:00:00 - 00:06:00, 00:12:55 - 00:13:00, 00:13:18 - 00:14:10, 00:33:00 - 00:39:07, 01:07:30 - 01:09:53, 01:23:50 - 01:33:48. Dohromady cca 25 minut. Viděna barevná verze.

    • 4.2.2011  08:25
    Misfits: Zmetci (TV seriál) (2009)
    ****

    Nejnadupanější výchovný pořad pro mládež.

    • 25.1.2011  09:29

    Militaristické sovičky. Nakonec už mi to přišlo jenom smutné. Snyder by si zasloužil reinkarnovat se v hraboše polního.

    • 20.8.2010  23:46
    Rec 2 (2009)
    **

    Ultradementní sequel, který z hlediska atmosféry a napětí nedosahuje ani po kotníky prvnímu dílu. Zápletka je jedno WTF za druhým, postavy jsou hysterické až za hranici únosnosti (hlavně děcka), totálně retardované a zasloužili by si umřít už v prvních deseti vteřinách filmu, čímž by se ušetřilo zbytečných 80 minut, které [REC]2 představuje. Scenáristi neumějí psát. Oni vyprávějí příběh jako malé děti, kdy se mění pravidla a reálie podle toho, jak je zrovna napadne (aby pak na ty konkrétní věci zapomněly a nechali je vyšumět v krabici odhozených nápadů), bez ohledu na nějakou vnitřní nebo nedejbože vnější logiku, jenom proto, že "to bude boží!". A ani to boží není, není to ani cool, je to jenom dementní a únavné. Jediná fajn scéna byla s rachejtlí a ani ta nedávala jakýmkoli způsobem smysl. Možná došlo k žánrovému twistu z hororu k černé komedii/parodii, ale koukat na to znova, abych to otestoval, nehodlám. :) 3/10

    • 31.5.2010  23:47

    Film o tom, že butterfly effect by se měl přejmenovat na squirrel effect, že tělesné tekutiny útočí zákeřněji než lstiví afghánci, že utrženou paži si mohou přát nejen kanibalové a že jablko někdy padne veeeelmi daleko od stromu.

    • 11.5.2010  21:38
    Iron Man 2 (2010)
    ***

    Lehký military sitcom ze světa, kde neexistují globální následky slov a činů, kde jednotlivé scénky existují v bublinách trvajících pár minut a sahajících nejvýše pár kilometrů daleko, ve světě nejasných motivací a cílů, kde je jedno co kdo řekne nebo udělá a hlavní je, aby se z toho dala vytěžit vtipná hláška, kde USA jsou opět jedinou supervelmocí, ostatní země jsou plné zaostalých neschopů a cízácký talent se může projevit jenom díky a v rámci americké industriální mašinérie. Tímhle způsobem by to mohlo vyjít tak na deset sezón, během kterých by se nic podstatného neudálo. Ale jednotlivé scénky jsou fajn, s výjimkou postavy Scarlett Johansson (která je víceméně zbytečná a je největší suchar) jsou všichni roztomile vtipní (nejvíc asi MC Hammer Sama Rockwella, který s Rourkem tvoří roztomiloučký páreček :) ). Akční scény tam jsou tak nějak navíc, jsou nezajímavé, neinvenční, nejsou cool ani napínavé a finální bitku možná ani nepostřehnete. Nasmál jsem se hodně, ale nic co bych měl chuť vidět podruhé, na to je humor moc jemný a zředěný.

    • 1.4.2010  20:27
    Li Tong (2009)
    ***

    Malá Li Tong cestou domů ze školy zjistí, že ztratila průkazku na autobus, a protože nemá ani jüan, vydá se domů pěšky. A protože je to pěkná štreka, uvidíme různé části Pekingu,Tong potká spoustu lidí, na kterých uvidíme různé aspekty moderní pekingské společnosti, Tong ztratí se atd. atd. Nic nového pod sluncem. Navíc filmu chybí pocit plynulosti, jednotlivé scény na sebe moc nenavazují a přechody mezi odlišnými částmi města (moderní budovy x bludiště starých ošuntělých chajd ) působí falešně, i když to tak ve skutečnosti nejspíš vypadá. Na konci jsem měl pocit, že Tong za ten den musela ujít snad sto kilometrů. Ale Tong je úžasná, ostatní postavy jsou také přirozené a poslední etapa cesty domů je kouzelná. A když jsem vyšel z kina na ulici, tak jsem překvapeně koukal, v jakém podivném cizím městě jsem se najednou ocitnul.

    • 9.3.2010  23:15

    Celé lidstvo prožije 317 sekund své (potenciální?) budoucnosti. Střední délka života je cca 67 let, což je něco přes 2 000 000 000 sekund. Jedna miliarda pokud nám zbývá půlka života. Do toho se vejde spousta nečekaných okamžiků. Ať už je svět deterministický nebo ne.

    • 5.2.2010  23:47

    Film o tom, jak George Clooney na chvíli sestoupil z nebes, aby zjistil, že lidé oproti jeho přesvědčení nejsou žraloky. V jeho světě už možná všichni žraloci dávno vymřeli. Ale to nevadí, protože štěstí je tam, kde ho najdeš, a z dostatečné výšky vypadá každý lidský cíl stejně bláznivě. A když člověk žije absolutně upřímně, jak k ostatním, tak sobě, tak i maximální egoismus může být velké dobro. A možná je to strážný anděl. Nenechme se zmást tím, že ho nevidíme mávat křídly, cestování v Business class je přece o tolik pohodlnější.

    • 21.1.2010  00:19
    Vyfič! (2009)
    ***

    Film o jednom mírně bizarním, ale cool bruslařském sportu, který skvěle zprostředkovává to amatérské sportovní nadšení, kdy se účastníci baví, i když prohrávají, a když vyhrávají tak jsou nadšeni. Bohužel film moc času nevěnuje zajímavé smečce/směsce hráček, ale víc než hodinu ztrácí čas nic moc zajímavou indie romantikou, které chybí říznost Juno, a rodinnými patáliemi, které jsou dost rozměklé. Mohlo by to být kratší a soudržnější, takhle to je tak na 6,5/10.

    • 21.1.2010  00:18
    Vlákna (TV film) (1984)
    ***

    Hybrid mezi naučným a dramatickým dokumentem, který není moc dobrý ani v jednom. Největším problémem je nejspíš i nízkým rozpočtem daný velmi omezený rozhled jak z hlediska celkové situace tak v rámci jednotlivých záběrů, který neumožňuje pracovat s více plány a všechno nám cpe přímo až pod nos. A tím, jak film lavíruje mez "globálním" a osobním pohledem nezískáme dobrý pohed ani na jedno. Lidstvo je zobrazeno jako nudná šedivá masa před útokem a stejně tak je zobrazeno jako nudná šedivá masa (a navíc o trochu apatčtější) i po útoku, takže pokud bychom vycházeli z filmu, tak se vlastně nic moc nezměnilo a v podstatě lidstvo o nic nepřišlo. Takže to, co film ukazuje je poměrně zajímavé, ale to jak to dělá celý zážitek boří. Tříminutové intro Falloutu je mnohem působivější než skoro dvě hodiny dlouhá Vlákna.

    • 17.1.2010  22:59

    Vtipné, že postavy, které mají být maximálně FREE jsou nejvíce posedlí hledáním receptu na" správný život", a to ani není úplně jasné, jestli jim to na konci, po tom co procestovali celé USA, došlo. Away we go se snaží vyvolat zdání takové té nenápadné moudrosti, ale přijde mi myšlenkově potentní asi jako Montrealští kamarádi hlavních hrdinů. Existuje nekonečně mnoho rodinných uspořádání a tady se dočkáme podivných výseků z několika nějakých způsobem dysfunkčních nebo bizarních rodinných životů, aniž by bylo jasno proč tyhle a co z toho... A nakonec je stejně jako u Nouzového východu tou nejpříčetnější postavou ten největší magor, aneb slovy Lowella: "They made us afraid of everything.".

    • 13.1.2010  21:46

    Překvapivě docela zábavná variace na Malé Válečníky. Dětské osazenstvo je hodně sympatické a postava Rickyho (Robert Hoffman) je naprosto boží. Mám pocit, že snad celý film vznikl jenom kvůli němu. :) Ideální film na víkendové dopoledne.

    • 19.12.2009  01:16
    Avatar (2009)
    ***

    Avatar je film plný paradoxů. Je o živoucí planetě, ale do jejího života nám dá nahlédnout minimálně. S pomocí ohromných prostředků tvoří nový svět a kvůli přístupnosti ho udělá skoro úplně antropocentrický, aniž by ale o člověku nebo jeho vztahu k okolí byl schopen říct cokoli zajímavého nebo přínosného. Film plný barev, který je dokonale černobílý. Film o lásce, který ale neobsahuje žádnou romantiku. Film ve kterém lidé dostanou na prdel a přesto je z něj cítit nadřazenost lidské civilizace. Film, ve kterém jsou lidé za největší hajzly a přesto ve mě dokázal vyvolat radost z toho, že jsem člověk. Film o zázraku přírody, kde největším zázrakem je lidský výtvor. Avatar je maximálně pohodlný- hlavně diváka nevystrašit, neznejistit, neurazit a nenamáhat ho, prostě mu dát jenom to, co už zná a natřít to líbivými barvičkami...tak aby to vstřebalo i malé dítě. Jako když když z kostek cukru uděláte kuličky a místo do ošklivé krabice ho zabalíte do pěkného barevného obalu. Určitě to bude všem chutnat, ale jenom blázen ty to označil za něco převratného. Bylo by vynikající, kdybychom se dočkali prequelu, ve kterém by se v rámci hard sci-fi rozebral fenomén avatarů. 5+1 za technickou stránku.

    • 6.11.2009  00:26
    Gremlins (1984)
    ****

    Gremlins se zpočátku tváří jako sociální drama o dopadu finanční krize na obyvatele menšího amerického města během vánočních svátků, poté zákeřně převléknou kabát a prezentují se jako milý rodinný film s roztomilouškým zvížátkem a teprve někdy v polovině se vše zvrhne a svátky klidu a míru se promění ve svátky totální anarchie. A je to sranda. Gremlini jsou úplně jako typičtí výrostci- přitahují je hospody a bary, s gustem ničí veřejný majetek a všemu se hrozně smějí. Nejvíce samozřejmě své vlastní vynalézavosti v ubližování všemu živému či neživému v okolí. A taky jsou slizcí a zelení. Největším problémem filmu jsou zbytečné nebo nedotažené dějové prvky. Vynálezy otce hlavního hrdiny nenajdou žádného využití a kromě úvodního role posla chlupatého dárečku je hlava rodiny úplně plonková. Tvůrci si toho asi byli vědomi, když ho na většinu filmu poslali z pryč z města, ale bohužel na něj nezapomněli a tak jsme se dočkali několika zbytečných scén navíc. V jedné se sice mihne Steven Spielberg a Jerry Goldsmith (a ještě několik popkulturních odkazů), ale to si pánové mohli nechat po sebe. Stejně tak vyšumí do ztracena úvodní motiv se zlou zazobanou vykořisťovatelkou. Ale díky sympatickým postavám (akční maminka a její spotřebiče zahanbí Ripleyovou i Sarah Connorovou), spoustě černého humoru, roztomilouškému Gizmovi (chci!) a vynikajícím trikům si i přes zápory Gremlins dobře užijete. A scéna, kdy plný kinosál Gremlinů sleduje Sněhurku a sedm trpaslíků a unisono zpívá "hej hou, hej hou" je asi nejkouzelnější scéna všech vánočních filmů. :) 7/10

    • 3.11.2009  21:44
    Moon (2009)
    ***

    Slušná sci-fi povídka zbytečně roztažená na hodinu a půl, která v minimalistické formě kombinuje několik témat už dříve zpracovaných v jiných sci-fi filmech (Solaris, Blade runner...) a která i kvůli poměrně brzkému odhalení pointy nemá moc čím překvapit. Kromě toho Moon mírně sráží sporná logičnost designu a fungování měsíční základny, kdy se do jinak čistého sci-fi prostředí vkradou prvky fantasy/horroru. Nad průměrem film ale drží výkon Sama Rockwella, hudba Clinta Mansella a hlavně robot GERTY, který je výrazně zajímavější než zbytek filmu. Je jeho chování pouze důsledkem logického následování (dle majitelů nejspíše ne úplně dobře dořešených) robotových instrukcí, nebo si je vědom tragičnosti celé situace a instrukce se rozhodne když už ne přímo porušit tak ohnout ze své vlastní vůle? A má nějakou vůli? A nejsou obě možnosti pouze různým popsáním stejné situace? A jaký vliv na něj mělo vymazání paměti? "Are you hungry?"

    • 3.11.2009  00:52

    Tohle není bláznivá komedie. Samozřejmě se najde dost lidí, kteří se budou hrozně smát u každé scény, protože "šli přece na komedii, tak to musí být sranda", ale to o ničem nevypovídá. V podstatě veškerý humor je satirický a a docela cynický a spíš než záchvat smíchu vyvolá hořký úšklebek. Hlavní roli má samozřejmě absolutní hovado Ronnie, ale v centru filmu stojí nákupní středisko jako bizarní panoptikum, svět sám pro sebe, odtržený od reality okolního světa. To je vidět od úvodní montáže (pro vychytání několika detailů chce asi vidět vícekrát), přes jeho osazenstvo, kde je jeden zoufalec vedle druhého a nejnormálnější zaměstnanec dostává od hlavní postavy pravidelně kapky, až po konec, kdy se katarze nekoná a vše se krásně vrátí zpět "do normálu". Takže kromě těchto mimózních postav, žijících v totální deziluzi tu máme pro kontrast pár postav normálních, kdy snad všechny pracují ve státních službách (pro změnu zas jednou normální policajti). Nejvíc prostoru má detektiv Ray Liotta, který rozhodně není přátelský sympaťák, ale prostě obyčejný profesionál, který by rád dělal svoji práci, ale musí se potýkat s totálním magorem, a tak mu to dá několikrát pořádně sežrat. A těžko mu to mít za zlé. :) Rozhodně mi nepřišlo, že by se v jediné scéně tvůrci snažili udělat z hlavního hrdiny sympaťáka, každý pokus postav udělat ze sebe "dobrého člověka" působí hrozně upatlaně a trapně a tvůrci ji sami nakonec shodí. Bezdůvodné násilí tu moc zábavné není, naopak v kontextu působí odpudivě, mimo jiné díky tomu, že není přepálené, ale naopak dost syrové (třeba je tu nejrealističtěji působící postřelení, které jsem za dlouhou dobu viděl). Celkově ten film vnímám jako obrovský kopanec všem omezeným, nesnášenlivým tupcům, kteří bývají přesvědčeni o své výjimečnosti (třeba proto, že jim to od mala cpou rodiče do hlavy). Příznačný je scéna ke konci, kdy se "oficiální záporák" filmu ukáže jako ta nejpozitivnější postava a po nespoutaném běhu plném radosti skončí...tak jak skončí. Takže s komediemi bych to moc nesrovnával, ani s těmi drsnějšími, Observe and Report mi přijde spíš jako mix Hoří má panenko a...asi Requiem za sen. Každopádně velmi příjemné překvapení. 9/10

    • 25.10.2009  23:20
    Bobule (2008)
    *

    Bařina - Troška nové generace?

<< předchozí 1 2 3 4 5