PollyJean

PollyJean

Petra M.

okres Brno-venkov

16 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25
    • 13.6.2019  23:44

    Tak tahle Věruška si nic jiného nezasloužila, jeden by se až divil, že se kvůli ní konzulův syn tak snaží. Každopádně Trudě ty a la pánské obleky velmi sluší a Nového pěvecko-recitativní číslo patří k těm mála lepším scénám. Mimochodem z téže vily už před třemi lety utíkal Mazlíček Hugo Haas.

    • 5.6.2019  16:31

    Trampové s přezůvkami v řece, s gramofonem v kánoi a s kravatou a v košili v autě, tak to je fakt nářez. Kam se hrabe Jack Aspirin. Ale jinak to bylo celkem roztomilé a místy i nostalgické. Jen by tam nemuselo být tolik dlouhých zpěvů.

    • 6.5.2019  17:36
    Čertova nevěsta (TV film) (1975)
    ***

    "Zhrdli jste čertem, chtěl vás mít rád!" Papundeklová klasika, nicméně zajímavá až tak v poslední třetině.

    • 23.4.2019  23:11
    Neklejte, princi! (TV film) (1993)
    **

    Tak tahle zápletka aspiruje na jednu z nejšvihlejších ze všech českých pohádek. Princ který si chce prosadit svou, si zakleje a promění se v hromadu písku, o kterou pak zbytek času zakopávají ostatní herci. Vznikne z toho pár celkem vtipných replik, ale to je tak všechno. Mile překvapil Pavel Soukup, poprvé viděný v komediální roli, poněkud vyděsil Pavel Rimský jako prkenně deklamující Čas (či co). Mimochodem, ten princ byl tak strašný, že v té sypké konzistenci mohl klidně zůstat napořád.

    • 23.4.2019  23:02

    Jak měl seriál prvním dílem pěkně našlápnuto (a ne, nemyslím tu záplavu sprostých slov), tak se postupně čím dál víc rozmělňuje a rozbředává. Pstroužkova zápletka je dost slaboduchá, jestli měla být vtipná, tak není, a navíc neumožňuje s postavou sympatizovat (je to smutný, ale nejjednodušší způsob, jak se zbavit dluhů je, splatit je), i když .. to tu vlastně nejde s žádnou postavou.

    • 23.4.2019  22:59

    Miyazaki pro děti. Pořád sympatické, jen hodně jednoduché. Jenže snad poprvé - Hisashiho hudba vnímána místy jako silně rušivá. A podobně jako Morien - příprava na velké finále, které se tak nějak nekoná. Přesto ale pár zajímavých motivů, například převrácená verze mořské víly - co se stane s chlapem, který se zamiluje do mořské bytosti a odejde žít za ní?

    • 20.3.2019  22:00

    pro divadelníky asi fakt zkáza, hrát loutky, pro mne jako pro diváka zatím díl nejslabší, ač měl pár povedených momentů. Potěší také camea hereckých dítek a skeč s hrou na tatínky, jakož i hysterický výstup nejstarší dámské herecké hvězdy.

    • 20.3.2019  21:57

    Veselé, ale už ne tolik, jako díl předešlý, neb vše se staví na snadno vyvratitelných podezřeních. Závěr trochu přepjatý.

    • 20.3.2019  21:55

    Plesl výborný, Halka taky. Mimo jiné. Výborný úvodní krok, ale jakým směrem? Jen ta hudba je trochu... divná.

    • 18.3.2019  22:20

    škoda, že si to pánkovci načasovali na stejnou dobu, kdy v čt běží Zkáza Dejvického divadla, přece jen dva divadelní seriály, navíc s podobným obsazením... Začátek slibný, ale pořád jen začátek, nevíme, kam to povede, může to být jak paráda, tak i slabota. Kontrast umění a buranství, no proč ne, ale dožadovat se pozornosti nadužíváním vulgarismů je přece jen dost trapné...

    • 8.3.2019  22:20

    z bezpečnostních důvodů už jsem dost dlouho žádný nový český film neviděla, tudíž jsem byla docela nadšená. Výborné herecké obsazení, výborný výběr hudby, ale od A. Březiny se to dalo čekat, je to profík. Snad jen škoda určité dokumentárnosti, odtažitosti - jako kdyby se film bál zaujmout k postavám nějaký postoj, podívat se na ně hlouběji, zaujatěji. Jenže to není problém jen Chaty na prodej, ale filmů poslední doby obecně. Velmi se mi líbilo vykreslení vztahu rodičů, hlavně Vávrovy postavy. Výborná je Lucinka a její odpověď: "já mám pocit, že ma potrebuješ." K tomu se nedalo nic než utéct.

    • 3.3.2019  23:12
    O Popelákovi (TV film) (1986)
    **

    docela vtipné a milé, i když jde pochopitelně jen o Popelku naruby. Škoda, že se tam zase zpívá, zvláště pak představitelé hlavních rolí, kteří nijak zvlášť zpívat neumějí. Nejlepší je tu Milena Dvorská coby macecha sekernice, navzdory lidovým průpovídkám, co jí scénář nutí do úst (samé prokrýlepána, ať si tě všichni kozli odnesou atd.), výborní jsou také královští manželé Kostka - Mayerová a Beneš, který variuje starou roli rádce z Popelky. Šaty z oříšku vytažené a v kozím chlívku uskladněné, to by jistě zacloumalo i s lépe stavěnou princeznou.

    • 3.3.2019  22:47
    Heavy Trip (2018)
    ****

    V podstatě úlet, ale natočený s takovou radostí a spontánností, že i člověk, kterého tahle hudba vůbec neoslovuje, skončí po závěrečných titulcích s úsměvem na tváři. Krásná příroda a zjištění, že outsideři to mají zjevně těžké i na severu a v jakékoli době (podle starožitného Turova telefonu, podle Lotvonenovy image a podle toho, jak kluci realizují svoje promo foto, jde zjevně o dobu raně mobilovou). Pasi je dokonalý, taková metalová Wednesday Addams.

    • 31.12.2018  14:25
    Dva bratři (TV film) (1972)
    ***

    ty kostýmy! ty účesy! A lokace (Kynžvart)! Ale to je bohužel všechno. Hudba myslím nebyla zvolena úplně nejvhodněji. Místy až nečekanou hereckou statičnost možná vysvětluje režisérovo ovlivnění operami.

    • 5.12.2018  21:32

    Nevím, nakolik je to dílo Polanského a nakolik autora divadelní hry Davida Ivese, ale výsledek je velmi silný. V dnešní kinematograficky opulentní nebo spíš přeplácané době není na škodu vrátit se na chvíli zpátky ke kořenům - jeden muž, jedna žena a pár divadelních dekorací bohatě stačí udržet pozornost na 90 minut. Obzvláště okouzlující je skutečnost, že snad každá druhá replika zazní v oné hře dvakrát, jen v úplně jiné souvislosti. Proto se dá na tento film velmi lehce koukat opakovaně a odkrývání těchto vrstev je snad ještě zajímavější než poněkud odlehlé téma sebeponižování či manipulace. Jen mi není jasné, co myslel autor tím Nováčkem, snad že je to typické rakouské jméno?

    • 29.11.2018  22:30

    Škoda. Kdyby to dostal do ruky nějaký zkušený scénárista nebo nadanější režisér, mohlo z toho možná něco být. Takhle je místo děje sled pěkných obrázků a místo filmu bude akorát pětkrát (!) nastavovaná past na potterofily.

    • 4.11.2018  11:32

    zlatý trojlístek československých komedií: Limonádový Joe (1964), Adéla ještě nevečeřela (1977), Tajemství hradu v Karpatech (1981), nikoli náhodou spojen osobami tvůrců Oldřicha Lipského a Jiřího Brdečky, jakož i osobou Miloše Kopeckého, bravurně ztvárňujícího všechny tři záporňáky. U Adély a hradu nutno ještě přidat dokonale ladící hudbu Luboše Fišera a "výtvarníka zvláštních rekvizit" Jana Švankmajera. Sebekriticky přiznávám, že zatímco Joea a Adélu jsem obdivovala už v dětství, k Tajemství hradu v Karpatech jsem nacházela cestu nejdéle. Dnes to přisuzuji tomu, že v něm nejsou naplněna základní filmovo-pohádková očekávání: hlavní milenecký pár nedojde happyendu, hlavní zloun není po zásluze potrestán a navíc - hlavní hrdina v závěru hyne zbytečnou smrtí, stávaje se navíc masovým vrahem. Dnes již chápu, že bylo součástí dokonalé parodické hry autorů, ale vysvětlujte to dítěti.

    • 1.11.2018  22:43

    no, možná nakonec dobře, že Zd. Miler skončil u krtečka, jeho pokusy o jinou animaci jsou tak trochu ... nevyvážené. Hudba je zase neobyčejně působivá - což L. Fišer zkrátka umí, a to i v těch případech, kdy variuje již použité motivy.

    • 1.11.2018  21:26

    Taková malá pocta Luboši Fišerovi. Animace pěkná, hudba pěkná, ale více nic.

    • 13.10.2018  17:08
    O velkém nosu (TV film) (1983)
    **

    taková ta klasická studiovka pro nedělní dopoledne. Bohdalová hraje vlastně dobrou čarodějnici, nazvat to kmotřičkou vílou je opravdu neotřelé (ono už vůbec to spojení, víla a kmotřička - může vlastně víla zestárnout?). Vlasta Janečková si do pohádky opět propašovala manžela, tentokrát v roli malíře, propojujícího příběhové linie. Ale to jeho jméno, Brandlík, to má být jako malý Brandl?

    • 9.10.2018  23:11

    zajímavý pokus o smíchání komedie s detektivkou.

    • 9.10.2018  23:07

    Svoboda se opravdu rozjel. Těch podhledů, nadhledů, divokých nájezdů, záběrů na dům v mlze, strom v mlze, zahradu v mlze, na detaily sklomaleb či výtvarných výtvorů nemocného strýčka atd. mohlo být i míň, jakkoli jsou působivé. Zejména ty freudovské prostřihy na květinu a krvácející sklo... asi abychom zřetelněji pochopili strýčkovy zjevně dlouho plánované úmysly s nebohou neteří. V tomto ohledu je zde zajímavě zvýrazněna zaslepenost Sonina otce, který všemožně mladé odrazuje od odchodu a tím sám svou dceru vydává všanc zkáze. Herecky a typově jsou vynikající Kaplanová jako tetička a Vančíková jako Soňa. Čepek vůbec neodpovídá předloze (strýček Cyril byl starý, tlustý a plešatý), ale roli se svou umanutou uhrančivostí s přehledem uhraje. Brzobohatý je sice dobrý, ale do role starého a pasivního továrníka moc nesedne, navíc vypadá jako starší bratr mladého páru, nikoli jako otec/tchán. Trochu zklamáním je Horváthovo pojetí Švajcara, většinou pouze reagujícího na okolní dění, narozdíl od toho v předloze, který je svým chováním spolutvůrcem celé katastrofy (zajímavé, že obě adaptace se vyhýbají věrnému ztvárnění této kontroverzní postavy a velmi ho svým podáním zeslabují). Katy má s postavou v předloze společné jen jméno - není to žádná rodině oddaná dívka, ale poněkud přezrálá a zkušená dáma, která se v závěru o své osobní štěstí dokáže velmi dobře postarat. A ještě srování se starší incenací - ta je sice kratší a postavena zejména konverzačně, ale o postavách a jejich motivech se dozvíme mnohem více. Na druhé straně stojí vizuálně opulentní film, který bezesporu zanechá v divákovi silný dojem. Výběr pro každého, dle jeho vkusu. Jaká by asi byla současná adaptace Neviditelného?

    • 8.10.2018  23:38
    Neviditelný (TV film) (1965)
    ****

    (pozor plné spoilerů) Jelikož Neviditelný patří k mým oblíbeným knihám, nemohu se nepozastavit podrobněji a nesrovnat. Co do obsazení, skvěle tu sedí Záhorský v roli slabošského Hajna, ostatní jakžtakž padnou, jen ten Munzar tentokráte hraje tak na půl plynu a mnohotvárnosti hlavní postavy v předloze zůstává mnoho dlužen, což je možná také vina scénáristy - adaptéra. Štěpánek povyšuje jinak spíš okrajovou postavu lékaře svým chápavým humanismem. Šílenství je podáno velmi decentně, režisér se pečlivě vyhýbá všem exponovaným scénám (Cyrilův násilný pokus, Sonina sebevražda či razantnější projevy nemoci), tíživou atmosféru se snaží navozovat zejména disonantní hudba. Slušnou dávku šílenství zato projevil architekt dekorací - nejen že do interiéru vily na mnoha místech napral reklamní plakáty z továrny, ale u těch jeho všudypřítomných divoce vzorkovaných tapet (které jsou dokonce i v továrně v kanceláři) člověk jen lituje, že je film černobílý. V barvě by to byla asi dost síla. Zajímavé je, že tato i pozdější adaptace se zbavují role osudu či Boha, jak ho vidí sám autor ústy hlavního hrdiny. V obou tuto roli přebírá ženský element. V Bělkově inscenaci je to v závěru triumfující tetička, zastánce starých pořádků, ve Svobodově filmu je to zcela jinak uchopená Katy, nakonec ctižádostivější než sám inženýr Švajcar.

    • 1.10.2018  23:24
    Alexandr Dumas starší (TV seriál) (1970)
    ***

    Velmi zajímavé je srovnávání s o rok mladším filmovým bratříčkem - Tajemstvím velikého vypravěče. Trilogie je klasické televizní dílo, adaptace románu, zatímco film využívá svého výsostného jazyka, i za cenu výraznějších dějových zkratek (někdy velmi trefných - například házení květin z podia neustále se měnícím favoritkám). Několik scén zůstalo téměř doslova stejných (narození syna), jiné jsou v Tajemství mnohem silněji vypointovány (první předčítání, soud, smrt). Trilogie měla mnohem více času na vykreslení peripetií Dumasova života, ale popravdě, vše podstatné se vešlo i do filmu. Hudba zde není uvedena (ani v titulcích), ale tipla bych, že autorem je L. Fišer. Zmínku zaslouží i kostýmy, které jsou zde autentičtější než u Tajemství. Idiny svatební šaty jsou naprosto strašné a herečce vůbec nesluší, dobově jsou ale přesné. A samozřejmě, hlavní představitel. Vl. Menšík hraje opravdu výborně, ale někdy mu to ujede do žoviálního baviče, do až moc rustikálního, sedláckého typu. Na ostatní mnoho prostoru nezůstalo a že se jich v malých roličkách vystřídal slušný počet...

    • 28.9.2018  09:15
    Není houba jako houba (TV film) (1996)
    **

    příjemná pohádka, která se obejde bez princů, draků, čarodějů a obvyklých rekvizit. Zlo je napraveno a dobro dojde štěstí, skoro aniž by samo chtělo. Jen ten chudák Jindřich k tomu přijde jako slepej k houslím. Jak už píšou mnozí jiní, Kubec děsně přehrává, ale pohádka to naštěstí snese, jen ten zoufalý Zounarův projev už je dost na hraně.

    • 27.9.2018  19:40

    Pro mne zatím nejlepší Štěpánkova role. Musím přiznat, že tento film na mne dýchl silně sentimentálně - svým ještě šedesátkovým vizuálem i obrazovým vyprávěním, vyzněním některých scén, zvláště pak té poslední ("Němci táhnou na Paříž!" - "Tiše! Nebo vstane a půjde s nimi bojovat!"). Taky tradiční silná Liškova hudba. To vše pro mě jednoznačně přebíjí mnohé zkratkovitosti a vynechávky v ději (třeba synův přerod z odpůrce v obdivovatele), na které, předpokládám, bylo více prostoru v o něco starší trojdílné adaptaci.

    • 11.9.2018  23:12
    Šplhající profesor (TV film) (1992)
    ***

    Jen Zelenka dovede udělat z detektivky estrádu. Aneb Sherlock a Watson ryze po česku (viz taky srovnání Somrova Watsona s komisařem Ledvinou, o kterém píše Oskar). Jen zcela na okraj, v té době bylo zcela běžné, že si postarší muži brali za manželky o generaci mladší ženy (či dívky), na druhou stranu ale nutno uznat, že nechuť zestárnout je věčné a vděčné téma.

    • 6.9.2018  22:57
    Bláznova smrt (TV film) (1973)
    **

    Nejen postava kapitána Exnera, ale celé je to takové silně utlumené. Možná je to dobou vzniku, možná ale taky, kdyby to dostal do rukou lepší režisér... Vlastně dost trefně na to sedí číšníkovo "Prosím, ne tak výstředně. Máme někdy potíže" v jinak velmi žertovné scéně v baru.

    • 4.9.2018  22:09
    Princ Chocholouš (TV film) (1974)
    ****

    jo, když z ošklivého prince se stane krásný tím, že se učeše a umyje ty namalované pihy, to má pak princezna celkem snadné. A protože jsme v 70. letech, tak zásadní roli tu má prostý lid - proto se král i princezna svěřují zásadně jen chůvě a proto závěr patří nikoli šťastné dvojici, ale mladému a v pohádce úplně zbytečnému švíckovi.

    • 30.8.2018  22:51
    Otázka chleba a smrti (TV film) (2008)
    **

    velké zklamání. recyklace u WaG již dříve viděného a navíc bez šťávy a vtipu děl předešlých.

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 19 25
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace