Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (390)

plakát

Absolvent (1967) 

90% - Film s jednoduchým dějem, jednoduchou myšlenkou, a jednoduše geniálním zpracováním. Že by jednoduchý film? Ne. The Graduate je uhrančivou "psychologicko-sociální", a přesto romantickou podívanou, kterou by si neměl nechat ujít žádný fanoušek Dustina Hoffmana a Simona & Garfunkela.

plakát

Adamova jablka (2005) 

90% - Dosti nekompromisní cirkus několika archetypicky skvěle vystavěných postav, který má od začátku do konce říz a člověk si ho rád shlédne i víckrát. Povedená hudba, výtečné herecké výkony, sem tam nějaká religiózní či morální perla k zamyšlení a do toho humor ostrý jak toaletní papír v hotelu pro sadomasochisty. Moc zábavná podívaná.

plakát

Achilles a želva (2008) 

90% - Film Achilles a želva není jen o malířství... Je i o umění, o životě, o věčném hledání... Jak jsem rád, že už není jen o Kitanovi (a je tudíž srozumitelný i pro ty, co Takeshiho dílo ještě neznají)! Umělecká trilogie tedy byla výtečně završena a já se těším na nové počiny pana režiséra, herce, malíře, a filosofa, u kterého si nejsem úplně jistý, jestli sám sebe vnímá jako Achilla, želvu, nebo profesora fyziky.

plakát

Air Force One (1997) 

70% - Výborná hudba Jerryho Goldsmithe, a Oldmanův herecký výkon bohužel nezastřou skutečnost, že se jedná o siláckou záležitost hrdého amerického ega. Když se ale celek vezme s nadsázkou, a jistým druhem skutečné souvislosti zohledňující ironie, tak i já dám tomuto blábolu čtyři hvězdy.

plakát

Akira (1988) 

84% - Kdo je to Akira? Co je to Akira? Já... já nevim. Koukal jsem na tenhle animák dvě hodiny jako uhranutý, a teď téměř netuším, proč se v něm dělo, co se v něm dělo. Film mě ohromně zaujal, a napínal až do konce. To, že stručně neumím shrnout děj, či poselství, jsem si uvědomil až teď. Hledat různé alegorie a symboliku atomové války je sice možné, ale já se omezím na konstatování, že Akira je výborný a zábavný film... Jeho klady jsou zajisté animace, zvuk, tempo, atmosféra a schopnost udržet napětí. Jediný, pro mě však podstatný zápor je, že jsem ne vždy chápal jednání postav, a následnou "ztrátu nitě" mi přehlušily akční a destrukční scény... Otázkou teď vlastně zůstává, jestli Akira není právě o chaosu a panice, ve které místo odpovědi na mnoho otázek slyšíte jen exploze, a nechápete, co ti lidé kolem vás dělají...

plakát

Akt (1997) (divadelní záznam) 

95% - "Vás já si potom vyšetřím zvlášť."

plakát

All That Jazz (1979) 

75% - Velmi působivý muzikál o jednom velkém odchodu. Výborný Roy Scheider, spoustu filmařské originality a na taneční čísla se dobře kouká. Kdybych měl lepší vztah k hudbě v tomto filmu, asi bych hodnotil plným počtem.

plakát

A loď pluje (1983) 

90% - Druhý Felliniho film od smrti Nina Roty je podbarven šlágry a odrhovačkami klasické hudby s důrazem na operu. Od začátku do konce nesmírně zajímavá a milá lidská podívaná. Italská vášeň pro zpěv a jisté elitářství v konfrontaci s cílem i průběhem plavby. Vizuálně úžasně natočené: Studiové igelitové vlny se mi ohromně líbily a závěr mě přesvědčil, že i Cameron si od Felliniho asi leccos propůjčil ;o) Tato podivná road-movie (dá se to použít v souvislosti s lodí?) mě mnohokrát dostala tak, jak to dokáže asi jen Fellini. Člověk se prostě usmívá, ale nějak tak dovnitř, a během toho chechtání se mu do očí derou slzy dojetí...

plakát

Alois Nebel (2011) 

70% - Moc se mi líbila atmosféra, v níž se snoubil film noir s Leoneovským westernem. Na celovečerní film je celek však poněkud nevyplněný. Hlavní postava toho moc nenamluví, další je němý, no a všechna ta černobílá animovaná nádhera se okouká dřív, než by se autorům asi líbilo. Vlastně jsem z kinosálu odcházel jako kdybych se vracel z nějaké těžce melancholické popartové výstavy. Zajímavý počin, i když poněkud monotónní.

plakát

Amadeus (1984) 

95% - Amadeus je nádherný film s jedinečnou atmosférou, a dokonalou prací s tématem střetu "průměrnosti" s géniem. Průměrnost jsem dal proto do uvozovek, protože Salieri nikdy neplatil, a dodnes neplatí za nějakého průměrného skladatele. Zde mu film hodně uškodil. Mozartův sok rovněž učil mnoho jiných pozdějších světovýh géniů (Beethoven, Schubert...). Vůbec, film je po faktografické stánce dost nepřesný. Co na plat, Amadeus je tak přesvědčivý, že při jeho sledování věřím Formanovi úplně VŠECHNO.