Joeey

Joeey


komparzista

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 19.7.2011  16:53

    V jednom dílu z cyklu pořadů ČT Rozmarná léta českého filmu zazněla zajímavá poznámka, kterou vyslovil J. Dušek směrem k režiséru T. Vorlovi: "...už [po r. 1989; pozn. Joeey] je těžký někoho něčím vyprovokovat." Na tuto poznámku jsem si ne náhodou vzpomněl po zhlédnutí 3 sezón, které jsou sice pastvou pro oči (kostýmy, lokace aj.), ukázkou kvalitní filmařské práce i znamenitého herectví, ale nemůžu si pomoct - verše E. Bondyho, kterými je celý film protkán (či na nich dokonce postaven?), můj celkový dojem srážely. Coby diváka mě otravovaly. Není fér kvůli tomu jinak kvalitní film strhávat, ale myslím, že zahrnout subjektivní dojmy a nálady do hodnocení je u naprosté většiny celovečerních filmů na místě.

    • 22.12.2009  00:13
    Avatar (2009)
    ***

    Dějově je to jako směs nějakého ztřeštěného animáku, přeplácaných Hvězdných válek a patetického Armageddonu. V Cameronových filmech byl zpravidla na prvním místě brilantní příběh, až po něm vynikala technická vybroušenost. Jelikož tady selhalo to první, nedostavil se u mě bohužel zájem sledovat (a nejspíše také ocenit) to druhé. Nezbývá mi, než doufat, že další film Jamese Camerona bude disponovat starým dobrým Cameronovským příběhem, díky němuž se budu moct rozplývat nad úžasnými filmovými triky. Naproti tomu doufám, že s Avatarem nepřišel nový trend, v němž bude HRANÝ FILM nahrazován jakousi podivnou hrano-animovanou trojrozměrnou show.

    • 13.9.2009  23:56
    Rande (1997)
    **

    Poměrně vleklá a nevýrazná podívaná, která si hraje s vážným dějem, jeho podání se však mine účinkem.

    • 19.8.2009  02:03

    Docela mě ten film pobavil. Co chtít od průměrné či nadprůměrné (tento případ) komedie víc? Většinu slabin, které film má, jsem si uvědomil, až když jsem si o nich přečetl v sousedních komentářích. Ještě bych možná měl zmínit, že jako první jsem viděl dvojku (Přeber si to znovu), ale myslím, že to mé hodnocení příliš neovlivnilo. Oba filmy jsou nenáročné komedie, kde - jak jsem se přesvědčil - není znalost jedničky nutná k (ne)docenění dvojky... ;-) Ke Crystalovi a De Nirovi jsem se vyjadřoval u zmíněného druhého dílu, to samé (že si jako dvojice sedli) platí i tady.

    • 15.8.2009  01:42
    Díra (2001)
    ***

    Náměty, kde se skupina lidí ocitne na opuštěném místě a jeden po druhém se pozabíjí, mě už pomalu začínají unavovat. Ať už je toto hororové téma zpracované lépe nebo hůře, přistupuji k těmto filmům s rezervou, trochu jako k pokleslé zábavě, která disponuje minimem smyslu, ale když je to dobře natočené, jsem ochoten dát nadprůměrné hodnocení. Díra se vcelku povedla (myslím, že jak filmově, tak žánrově), napjatý jsem u té obrazovky byl, překvapený tím, co se tam dělo, také. Co se týče sousedních komentářů, nesouhlasím s tvrzeními o předvídatelnosti, špatnému poskládání atp. Možná to platí pro skalní fanoušky žánru. Já na tyto filmy denně nekoukám, takže jsem možná ono "žánrové klišé" spolknul i s navijákem...

    • 2.8.2009  19:24

    Původní film jsem neviděl a v zásadě souhlasím s kritickými hodnoceními ostatních uživatelů. Ucházející relax na jedno podívání.

    • 20.7.2009  08:43

    Takhle hloupý film (ať už chtě nebo nechtě) jsem už dlouho neviděl. A to jsem k teenagerovským komediím poměrně tolerantní.

    • 20.7.2009  08:42
    Takže ahoj (1970)
    ***

    Respektuji důležitost filmů Nové vlny, ale zatím žádný z nich se mi nelíbil tolik, abych mu dal plné hodnocení. Takže ahoj z Nové vlny nijak nevyčnívá, je to zajímavý a výmluvný film, jenže (opět) na můj vkus příliš umělecky odvyprávěný.

    • 20.7.2009  08:41

    Největším mínusem je, že tahle čtyřka opravdu působí, jakoby s předchozími díly neměla nic společného. Šílené akční scény, ještě šílenější efekty, k tomu pár odkazů - toť vše, čeho se zde dočkáme. Já nešel na Transformers, ale na čtvrtého Terminátora! Jak je možné, že tu není nic kromě "duchaplných" soubojů, kde v jednom kuse lítají kovové lebky? Nad tímto počinem je radno příliš nepřemýšlet a radši na něj brzy zapomenout.

    • 20.7.2009  08:39
    Bod zlomu (1991)
    *****

    V první řadě musím vyzdvihnout herce, kteří byli, souhlasím, velice přesvědčiví. Jde o skvělý akční film navzdory tomu, že některé akční scény bijí do očí svou nerealističností - např. přestřelka na letišti, kdy se do Angela netrefí brokovnicí dva gangsteři nebo ty padákové seskoky, o kterých se píše v Zajímavostech. Jinak je třeba ocenit filmařskou nápaditost - např. scéna s nezdařenou bankovní loupeží, kde dostane Utah od Bodhiho pěstí a okamžikem úderu se kamera přepne do Utahova subjektivního pohledu, ten se klátí na zem a v pozadí vidíme odcházejícího Bodhiho až do doby, co za ním zaklapnou dveře. Zíral jsem, jak poměrně náročné scény byly perfektně zaranžované. K dokonalosti chybělo snad jen to, že kameraman při té nekonečné honičce, ve které Utah pronásleduje jednoho z ex-prezidentů, nepřeskakoval ploty s herci! :-D Kdyby se závěrečné titulky spustily ve chvíli, kdy Bodhi odjíždí jeepem pouští a mizí v mlze prachu, byl by to otevřený konec tuctového akčního filmu a dal bych 4*. Jenže film zde nekončí. Dočkáme se strhujícího závěru, který film vytáhne na plné hodnocení a zařadí jej mezi ty netuctové.

    • 5.7.2009  22:12

    Průměrná krimi komedie, která sází na hvězdy v titulních rolích. Nic víc, nic míň. Dokoukat se to ale dá...

    • 5.7.2009  16:00

    I pro mě je to jedna z těch méně zdařilých Funèsovek. Louis de Funès mi v rolích továrníků nesedí tolik, jako třeba v rolích policistů (chcete-li, četníků ;-) nebo na opačné straně zlodějíčků (Smolař) atd. Tam má totiž vždy někoho nad sebou, kdo ho usměrňuje a komu se musí zodpovídat. Jakmile v jeho okolí nikdo takový není, jeho humor - zpravidla založený na pozici "kropiče" a "kropeného", jak to bylo krásně řečeno v dokumentu Louis de Funès aneb umění rozesmát - nefunguje naplno. Pouho pouhé bláznivé kreace, jaké vidíme zde, nestačí.

    • 3.7.2009  23:23

    Režijně to Juraj Herz bezpochyby zvládnul, herci odvedli rovněž dobrou práci, možná jen v tom scénáři by se našly mezery.

    • 2.7.2009  18:56

    Začnu reakcemi na ostatní komentáře. Co se týče negativních hodnocení, tak tam bych souhlasil jen s těmi retrospektivami. S čím však nesouhlasím, je kritika hereckého obsazení. Gedeon Burkhard zvládl hlavní roli velmi dobře a ani další (známí) herci rozhodně neubírali filmu na celkové působivosti. Neznámé tváře bývají pro filmy, které mají věrohodně popsat vážnou událost, přínosem, ale tenhle film podle mě funguje i se známými herci. Vlastní hodnocení bych shrnul takto: Profesionálně natočené drama, které navzdory dlouhé stopáži upoutá pozornost od začátku až do konce.

    • 2.7.2009  00:18
    Ochrana svědků (TV film) (1999)
    ****

    Filmy o rodině na mě většinou silně dolehnou. Tento výtečný televizní film se může pyšnit hereckými výkony i neotřelou zápletkou. Ochranu svědků rozebírá (v různé míře) kdekterý kriminální seriál, zde se nám však autoři snaží přiblížit fungování celé jedné instituce zabývající se změnami identit.

    • 24.6.2009  00:15

    Adaptace - neadaptace, já jsem se nenudil, ba jsem byl nadšen z toho, co jsem v tomto filmu viděl. O divadelní hře jsem nikdy neslyšel, pointu jsem dopředu neznal, tudíž mě při té podívané nemohlo nic zklamat. Některé přehnané (hůře uvěřitelné) reakce postav měly možná zdůraznit, co tyto postavy právě prožívaly. Nemyslím si, že by někdo z herců některou z postav zahrál špatně. O postavách toho víme velmi málo, film moc nezachází do detailů, takže není kde vzít argumenty o tom, zda se některá postava chová nepřirozeně atp.

    • 23.6.2009  23:54
    Operace Silver A (TV film) (2007)
    ****

    Jde o velmi dobře natočený televizní film, který si 4* určitě zaslouží. Co se týče herců, líbil se mi výkon Davida Švehlíka a Kláry Issové, naopak mě úplně nepřesvědčila Tatiana Vilhelmová a Jiří Dvořák. Děkuji účastníkům diskuse za odkazy na texty týkající se kontroverze, která tento snímek provází.

    • 12.6.2009  15:55

    Já jsem se u tohohle filmu docela pobavil. Nepopírám, že jde o hodně nenáročnou zábavu s tisíckrát omílanou zápletkou, ale co na tom? Jinak souhlasím, že Diane Kruger v tomto filmu nepředvedla příliš kvalitní výkon.

    • 20.5.2009  23:29
    Temná hra (1998)
    ***

    Docela povedený komorní thriller na jedno podívání.

    • 12.5.2009  23:21

    Jestli si dobře vzpomínám, tak jsem tenhle záhadný film viděl poprvé někdy v 90. letech ve školní družině. Po cca 10 letech jsem měl možnost se na něj podívat znovu. Ne však s dabingem, ale v originále. Nechci se rozplývat nad záhadným působením tohoto filmu, ale některé věci stojí za zmínku. Například to, že mi během scény, kdy onen šílený malíř pronese "malíři z celého světa čekají na naše štětce" problesklo hlavnou, jak šíleněji mi to znělo v češtině před lety, kdy jsem to viděl poprvé.

    • 24.4.2009  23:26
    Pierre Richard (TV film) (2005)
    ****

    Jelikož znám řadu Richardových filmů pozpátku, připadal mi tento dokument o tomto vynikajícím herci příliš stručný. Obsah trefně shrnul pshimi.

    • 23.4.2009  20:59
    Sladké hry minulého léta (TV film) (1969)
    **

    Hm, tak impresionismus (nejspíš nejen ten filmový) mi asi nic moc neříká. Výtvarná stránka filmu je možná umělecky hodnotná, ale já rozhodně dávám přednost zajímavému (leč třeba prostěji nasnímanému) ději.

    • 22.4.2009  12:12

    I když v řadě věcí s vámi souhlasím (že je tu znát velký talent režiséra Juraje Herze, zejména filmařská nápaditost všeho druhu, nebo že tento žánr a vůbec Hrabalovo dílo má své kouzlo), nemohu dát vyšší hodnocení. Ne kvůli hojně kritizovanému závěru, ale jednoduše kvůli tomu, že toto není můj šálek čaje. Předlohu jsem nečetl.

    • 19.4.2009  23:09
    Hrobník (TV film) (2008)
    ***

    Ucházející detektivka. Má docela spád, děj, myslím, nepostrádá žádnou nezbytnou ingredienci dobré kriminálky, ovšem z hereckých výkonů jsem rovněž nebyl odvázán. Co však bije do oka nejvíce - a rovněž to už tady zmínilo několik lidí přede mnou - je ta "akční" kamera (zvláště při jednom dialogu, kde po každé replice kamera švenkne od jednoho herce k druhému).

    • 17.4.2009  15:19

    Beze sporu jeden ze zásadních filmů naší kinematografie s hodně vážným vyzněním (alespoň na mě tak působil) a trošku náročnějším zpracováním. Po prvním zhlédnutí si netroufám děj popisovat. Nelze však nevyzdvihnout výtečné herecké obsazení počínaje charismatickou titulní postavou v podání Radka Brzobohatého.

    • 11.4.2009  00:54

    V tomto případě - stejně jako u Spielbergova Mnichova - je základní znalost událostí, o nichž film pojednává, jedním z předpokladů dobrého filmového zážitku (u Mnichova to byla nutnost). Jelikož jsem na to šel do kina v ten samý den, kdy jsem o filmu poprvé slyšel, nebyl čas na (nezbytný) historický brífink. Přesto můj první dojem je, že Baader Meinhof Komplex je vcelku srozumitelná dechberoucí podívaná, dobře natočená i zahraná.

    • 17.3.2009  14:26

    Jediné, co je na tomto filmu zajímavé, je zápletka a práce maskérů. Filmařsky jde o dílo bez nápadu, ve srovnání s Forrestem Gumpem mnohem méně bezprostřední. Když už jsem u toho srovnávání, tak třeba takový Milionář z chatrče, Buttonův vrstevník, byl napínavý film se zajímavou (neříkám originální) konstrukcí vyprávění. Tím se Benjamin Button pochlubit nemůže. Herci nebyli příliš výrazní, otázkou je, zda to ve filmu tohoto typu vůbec lze. Takže: Nevím, co tento film chtěl říct, zda měl dojmout či šlo jen o přehlídku filmových masek...

    • 10.3.2009  21:53

    Co dodat? Snad jen konstatování, že jedině tehdy, když se spojí filmařská zručnost s citlivým tématem, může vzniknout snímek jako Milionář z chatrče.

    • 5.3.2009  16:15
    Ďáblova lest (TV seriál) (2009)
    ****

    Skvělá práce! Já byl teda přikován k židli i v té druhé polovině třetího dílu, který řada z vás podrobila kritice. Nemůžu posoudit, nakolik se film opírá o skutečná fakta. Já si nepřál nic víc než zajímavou a napínavou detektivku... a také jsem se jí dočkal! Určitě se nebudu přít s někým, kdo tvrdí, že Ďáblova lest má nějakou hlubší myšlenku... Ano, v této inscenaci by se našly pasáže podněcující k zamyšlení, ale mě v tomto případě uspokojila ta poctivá filmařina se spoustou zdařilých hereckých výkonů. Vedle hereckých stálic filmu i televize musím pochválit Terezu Voříškovou. Svou vedlejší roli zvládla s přehledem.

    • 25.2.2009  18:35
    Lesní duch (1980)
    ***

    Strašidelná pohádka (nebo spíše fantasy?) pro celou rodinu. Nechybí klasický námět (jak píše Vitason na začátku svého komentáře), odvážní mladí hrdinové, kteří se obětují, aby druhému pomohli, no a samozřejmě šťastný konec.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace