Recenze (2 531)
Vincentův svět - Série 6 (2009) (série)
Wonder Woman jako věšák na premiéře nového Scorseseho? Paráda. Damon a Bono jako naháněči šeků pro hladové děti. Skvělá řada.
Vincentův svět - Série 5 (2008) (série)
Ponurý tón seriálu svědčí. Vinny bez práce je jako mlýn bez vody a když už práce je jde to od desíti k pěti. Vynikající camea a to poslední od Martyho je jak balzám na duši.
Citipati (2015)
Fantastická animace konce světa z pohledu jednoho dinosaura. Za těch pár minut vám hrdina přiroste k srdci a je vám ho od srdce líto.
Úhoři mají nabito (2019)
Chatrný scénář s idiotskými hrdiny přispívá k tomu, že se snímek dost špatně sleduje. Nejenže bez znalosti synopse dlouho není jasné, co se děje a proč, ale jednotlivé scény do sebe i velice těžce zapadají. Michálek sice režii zvládá po formální stránce, ale řemeslo utápí ve filmu o ničem. Na komedii je zvláštní že zcela postrádá humor. Škoda peněz.
Bába z ledu (2017)
Podařený životní příběh o bábince, jejich dvou pitomých synech a nové lásce z ledové vody. Podivná zápletka šlape jako hodinky. Humorné úlitby i drsnější témata Sláma bez problémů zvládá. Duo Nový/Vízek a slepice Adéla táhnou celý film k nečekanému rozuzlení, který je zdviženým prostředníčkem rodinným hodnotám a všem šťastným koncům. Moc dobrý.
Crown Vic (2019)
Velmi důležitý film, protože takový už po Floydovi nikdo nikdy nenatočí (no možná s nebílými lidmi) a proto mírně nadhodnotím. Už teď je to relikvie. Dojde vám to při posledních větách, které Tomas Jane utrousí směrem k bažantovi, který si prožil pekelnou noc. Série policejních zásahů (brilantně i když nijak originálně vypointovaná) ukazuje odvrácenou stranu našeho světa. Ten není šedý, zůstal černobílý, jen se tvrdě pracuje, aby mluvit o tom bylo špatné a trestatelné. Četl jsi na škole 1984?
Vincentův svět - Série 4 (2007) (série)
Nezávislácká řada, která se nese v příslibu z Cannes a nejistotě z dalšího filmu. Skvělé camea Anny Farris, Sida Pollacka nebo Kayneyeova, Káněhovnového... pana Westa. 4ka drží kvalitu.
Dolittle (2020)
Průměrná pohádka s nevyrovnanými triky. Nerozumím proč Downey chtěl něco takového točit. Tohle herecké blbnutí mu nesedí a jediné co dává jakýs takýs smysl by bylo kdyby jeho děcka byli fanoušci postavy Dolittla. Je tu ovšem několik tak wtf scén, že to za vidění stoji. Vytažení skotských dud z dračího zadku patří k těm nejdivnějším.
Vendeta (2011)
Slibný námět a výborní herci v hlavních rolích. Výtečná kamera i výprava. Provedení ale pokulhává. Taťka co chce zabít tři malé zmrdy co mu znásilnili a zabili dceru neváhá vysolit velké prachy za klid v duši. Pochopitelné. Překvapivě jakoby chybí několik důležitých scén, ke kterým události pomalu směřují, ale pak je střihnou. V tomhle autorský záměr nechápu. Zůstává pár logických lapsů, které ale mohou ukazovat na chybějící scény. Ondruš ví jak na to, ale vypravěčsky musí vyrůst. Na české poměry je to ovšem neskutečná pecka, kterou lze porovnat se zahraničními snímky.
Až na vrchol (2015)
Výborný dokument z doby, kdy jsem na MotoGP pomalu přestával koukat. Rossiho éra pomalu končila a na jeho místo se drali mladší predátoři. Neale shrnuje to podstatné a nezapomíná přidávat zákulisní třenice (i když jsou pořád hodně vkusně sestříhané) hnané s příchodem šíleného Marqueze. Emocionálním pojítkem je Sicova smrt a uctění jeho vzpomínky. Skvělé záběry a každá bouračka bolí. Těžká nostalgie. Komentuje Tyler Durden, který káže o přeměně ohně v rychlost.