Mikeel

Mikeel

Michael Švarc

okres Praha

11 bodů

Moje komentáře

    • 23.12.2009  12:16

    No, jediné, co bylo opravdu vtipné byla macecha a její vizáž - lifting atd. Ale jinak je to pořád dokola to samé. Bezduché slaďáky, kde musí zaručeně hrát ten nejsladší kluk z kraje, aby se měli teenagerky na co dívat.

    • 29.10.2013  00:12

    Trochu Underworld v teen pojetí, nasáklý pořádnou dávkou romantiky ze Stmívání. Naštěstí tady ale upíří na slunci nezáří a vlkodlaci nechodí svlečený do půli těla! :D Těch zvratů bylo na jeden díl až moc, ke konci to trochu připomínalo jižanskou telenovelu - "Jsem tvůj otec, José. Stejně jako tvůj Anno Mario. Oba jste moje děti, tak zapomeňme na to, že jste skoro měli sex. Bez toho by to přece nebyla pořádná Hra o trůny, když už v obsazení máme i Cersei!" :D

    • 31.5.2015  09:17

    Johnny Depp by si už pomalu měl nechat zařídit ochrannou známku na hraní pitomců, jelikož se už v jiných rolích skoro nevyskytuje - kdo by se na něj ale zlobil, když jeho pitvoření i po stopadesáté funguje? Těžko můžu srovnávat film s předlohou, jelikož jsem jí nečetl. Ale nabyl jsem dojmu, že jedinou prostou ambicí Mortdecaie je publikum pobavit nenáročnou, úsměvnou a lehce absurdní šaškárnou. A to se, minimálně v mém případě, povedlo.

    • 26.11.2015  14:00
    Most (TV seriál) (2011)
    *****

    Naprosto bravurní krimi seriál, který k celému ztvárnění přistupuje s osobitou severskou dikcí - seveřani zkrátka tenhle žánr ovládají, ať už knižně nebo televizně. Most je ponurý, chladný, nekompromisní a základnou jeho úspěchu je především ústřední dvojice vyšetřovatelů. Saga Norenová je pak jednou z vůbec nejlépe napsaných a zahraných postav poslední doby. Drobné nelogičnosti v ději zachraňuje skvělá atmoféra a napětí, které by se dalo krájet.

    • 22.5.2009  16:40
    Moulin Rouge (2001)
    *****

    Moulin Rouge na první pohled působí jako lehce povrchní a vizuálně přeexponovaný kýč. Po střihově šíleném úvodu však dochází ke zvolnění a divák má konečně možnost proniknout skrze tu nablýskanou maškarádu.Za ní se pak skrývá naprosto strhující a srdcervoucí příběh lásky, podtržený mimořádnými hereckými výkony a velmi vkusným aranžmá světově známých evergreenů.

    • 22.5.2009  15:44

    Burtonovy pohádky a filmy mají nenahraditelnou poetiku, jakou nemají žádné jiné filmy, a to je to, co se mi na nich líbí. Každý si v nich najde to své. Ačkoliv neni Corpse Bride tolik šílená pohádka jako The Nightmare Before Christmas, osloví zase svou emotivní stránkou. Líbí se mi kontrast mezi záhrobím, které je o mnoho více barevnější, než reálný svět, Elfman je prostě super skladatel a jeho melodie, ve kterých je děs, napětí, ale i cosi jemného, co se Vám zaryje pod kůži, jsou prostě nepřekonatelné! Scénář je neskutečně kvalitně napsaný, hraje si se slovy a skládá z nich náhrdelník, jakoby každé slovo byla perla! Tim Burton je bez dohadů mistrem svého oboru, čarodějem ve světě strašidelné, fascinující, emotivní, barevné poetiky, která nezná hranic. A když má dostatek prostoru k realizaci a neomezuje se nějakým rámcem, tak je schopen takových skvělých počinů, jako je Corpse Bride!

    • 5.1.2016  22:04
    Město 44 (2014)
    **

    Epická výprava bohužel nedokáže zachránit obsahově tak prázdný a povrchní film. Zpomalené artové pasáže alá Matrix působí spíš sebeparodicky a sedmdesátkovej rockec v jejich podkladu evokuje spíš Vietnam než druhou světovou. Tak či tak, klobouk dolů před Poláky, minimálně za to vymazlené vizuální zpracování. 50%

    • 3.4.2010  07:19

    Ta atmosféra vychází opět z nulového námětu. Vlastně se celý film jen pobíhá z jedné strany baráku na druhý, potom do domu pro hosty a zpět. Jenže já jsem byl tak neuvěřitelně vyřízenej, nehtama jsem se zarejval do sedačky vždy, když začala hrát ta strašidelná hudba a já cejtil, že teď něco přijde. A bál jsem se celý film, a bát se znamená u horrorů bavit se, ne? :) Takže jsem se bavil. Jen mě trochu zklamala ta honička ke konci. Ale tak zase... Kam by pořád utíkala, co?

    • 17.4.2011  08:48

    Celé obsazení mi bylo sympatické, protože herci nejen dobře hrají, ale i dobře vypadají, což je taky důležitý aspekt. S Love Actually bych to moc nesrovnával, protože by to byl nevyrovnaný souboj. Všechny příběhy, které se vlastně prolínají mi přišly zajímavé, nebyl tu žádný, který by mě vyloženě nebavil. Ovšem má oblíbená Anne Hathaway, jakožto bavička pro dospělé a speciálně její ruský klient mě rozesmáli asi nejvíc :D Ač se všechno nejprve tváří tragicky a všechno se hroutí, všechno dopadne dobře. Což jsme všichni čekali, každý to nazýval dalším filmovým cliché, ale přiznejme si, chtěli bysme aby to na den Sv.Valentýna dopadlo jinak, než dobře? Ne! Tak vidíte :)

    • 6.4.2013  00:00

    Tarantino je a navždy zůstane největším magorem mezi režiséry! Ale naprosto u něj obdivuju tu schopnost i do vážných témat zakomponovat špetku humoru a Tarantinovské absurdity. Django v několika málo ohledech připomíná Bastardy i Kill Billa, což je skutečně ďábelská kombinace, zaručující zábavu. Opět ona úžasná přehnaná krev, brilantní krvavá přestřelka v domě, která mi právě zmíněného Kill Billa velmi připomněla. Herecké výkony snad ani netřeba zmiňovat, Waltz je vážně skvělý herec, Foxxe jsem na plátně viděl pořádně poprvý a ani on nezůstal pozadu. Z Djanga nejsem odvařenej kvůli jménu režiséra, ale kvůli jeho pojetí a stylu. Tarantino je jen jméno, ale jeho filmy a atypické způsoby režírování jsou pojem! Asi bych přišel na spoustu věcí, které bych mohl vyjmenovat, ale bylo by třeba si film pustit po částech a vždy v ní něco vypíchnout, což by bylo na sakra dlouho a stejně by to bylo spíš kontraproduktivní. Hlavní je, že Django je super film, který může nudit snad jen úplný suchary, kteří ve svých životech postrádají potřebnou nadsázku. Quentine, palec nahoru!

    • 30.7.2011  18:16
    Netvor (2011)
    **

    První věta a už mi ten film byl neuvěřitelně nesympatickej! Pettyfer mi nijak nevadí, ale do tý doby, než se proměnil ve "zvíře", tak mě taky neuvěřitelně vytáčel, a to svým hraním. Bylo to strašně křečovitý, ale ta křečovitost naštěstí s proměnou ustala. No a Vanessa je prostě kus. A to je maximum, co od Beastly můžete chtít! Takže dvě hvězdičky je v rámci filmu vlastně pět hvězdiček! :D

    • 19.8.2013  17:13
    Nevědomí (2013)
    ***

    Perfektní vizuál! Ten je asi největší předností tohoto filmu, protože po stránce dějové mi scházelo hodně. Vlastně jsem to po skončení ani moc nepochopil. A tak přemýšlím, jestli to je mnou nebo je něco špatně s filmem. Je to škoda, že ten příběh nějak víc nepodchytili, protože by to jinak byla fakt velká pecka, ale takhle to ve mně zanechalo pocit prázdnoty z dvouhodinového sledování průměrného "sáj-fáj" s krásným vizuálem.

    • 31.3.2010  08:46

    Ač mám tohle město radši, než Paříž, nenabídlo mi skoro nic. Paris, Je t'aime mě taky moc nenadchlo, ale v porovnání s New Yorkem? Potenciál tohodle města je velký a nebyl využit, jak by měl. Vlastně mi skoro ani nepřišlo, že by se to odehrávalo v New Yorku. Dalo by se to natočit všude! Opravdu tu byly pouze tři povídky, které mě nadchly. A to byla povídka s básníkem a šlapkou, kde byl slušně napsaný ten dialog, závěrečná povídka o stařečcích, která byla aspoń vtipná a setkání dvou lidí, co spolu jednou spali. Ostatní? Jedna hvězdička je za tu trochu New Yorku, který miluju, druhá je za ty tři povídky, které bohužel nestačily, aby zachránili film před větším hodnocením!

    • 5.12.2010  15:13
    Nine (2009)
    ***

    Na Nine jsem nejvíce postrádal opět nějaký lépe vykonstruovaný příběh. Ne jen nádherně nablýskaný bál s módní přehlídkou sexy hereček. Ale aspoň, že to tam bylo, protože to bylo sakra dobré. Písničky jsou dobré, herečky jsou pěkné. Ale přijde mi trochu málo, aby v každé scéně oblézala Continiho jiná ženská. I když to vystihuje přesnou podstatu Italů... Ale je něco jiného to zažívat v reálu a něco jiného koukat se na to v televizi. Kdyby byl děj lépe vystaven a nemotal by se jen okolo sexuálně pulzujících scén, hodnocení bych zvedl. Ovšem hudba je vážně, vážně dobrá! A líbil se mi ten přechod mezi dějem, kdy začala hrát hudba a ocitli jsme se ve filmových ateliérech, kabaretech atd.

    • 23.8.2014  20:09
    Noe (2014)
    **

    Po zhlédnutí filmu jsem byl hodně v šoku, když jsem zjistil, že "tohle" režíroval Aronofsky. Kam se poděl jeho smysl a cit pro psychologické zápletky? Pro tíživou a temnou atmosféru? Pro jeho tak typické neprvoplánové a psychedelické postupy? Noe totiž nemá nic z toho, naopak má nulovou atmosféru, nezajímavé postavy - to, že z Noema udělal absolutního fanatika ani nekomentuji - a celé to působí spíš groteskně, protože na jednu stranu chce být tenhle film historickým blockbusterem jako třeba Trója, na druhou stranu to působí jako totální béčkový fantasy s dost počítačovym vizuálem. Darren si chtěl pravděpodobně na stará kolena natočit nějaký epický velkofilm, a proto místo decentní atmošky, připravil divákům naprostý mozkový výplach. Nejsem žádný ortodoxní věřící, ale myslím si, že biblická témata by se měla zpracovávat s trochu větším citem (kterým ale sakra Aronofsky normálně oplývá).

    • 12.9.2012  09:43

    Další krásná stop-motion pecka, které nechybí vtip. Jen mě trochu zamrzelo, že se příběh nevyvinul lehce jiným směrem a poslední třetina nám servírovala samé moralismy. Těšil jsem se na víc mrtvol a na velké horrorové pojetí. I tak tu bylo pár momentů, kdy jsem se lekl, zbytek to byl už jen smích. Možná nemá Norman takovou poetičnost jako Mrtvá nevěsta a možná ani takovou gradaci jako Koralína. Je trochu víc pro děti, ale to vůbec nevadí, protože to není vysloveně nějaký infantilní dětinský humor. Proto se vedle těchto veleděl může s klidem zařadit.

    • 28.5.2014  16:19

    Totální fraška. Knížka je tak hezky přirozená, neuvěřitelně civilní a v podstatě jaksi krásně obyčejná. Oproti tomu film je totálně přeexponovaný a dovedený do neuvěřitelně nechutný artový splácaniny, kdy se několik minut díváme na jeden statický záběr, na kterém se za celou dobu nic nestane. Kniha využívá svých vlastních výrazových prostředků - popisuje veškeré Tóruovy prožitky do hloubky, a rozjíždí se v ní solidní dialogy. Film ty dialogy totálně zabije, popisnost se přesune pouze do povrchních náznaků jakýchsi emocí - scéna s vlnama a slintajícím protagonistou byla už teda hodně přehnaná, a ještě ta hudba k tomu. Až to skoro připomínalo reportáž z Novy. Škoda, že si kvalitní kniha nevysloužila i kvalitní filmovou adaptaci.

    • 13.2.2010  14:34

    No, na tenhle film jsem se podíval hlavně z důvodu, že to byl první film Johnnyho Deppa a mě se to líbilo. Vrah, který útočí ve snech, to mi přijde originální. Strašidelné to teda moc není, ale vzhledem k tomu, ze kterého to je roku, myslím, že je to slušné. Jediné, co mi vadí je otevřený konec, z důvodu dalších pokračování. Vyvražďovací série mě už vážně nudí! Ale jinak slušné čtyři hvězdičky!

    • 17.9.2014  21:31

    Nymfomanka je zatím nejsnesitelnější Trierův film - tedy minimálně z těch, co jsem viděl. Ačkoliv je to na můj vkus pořád dost artové, nelze upřít grácii, s jakou je tohle téma natočené. A myslím, že ten naturalismus k tomu prostě patří, jinak by to působilo moc prázdně a ploše. Nicméně, první část se mi líbila víc, byla svižnější a byla tak hezky "suchohumorná". Dvojka je už chladnější, komornější a víc dramatická... a taky rozvleklá. Neskutečně se však skláním před všemi herci, obnaženými, i oblečenými :D

    • 22.5.2009  16:37

    Tak tohle je jedna z nejtrhlejších komedií. Stříhání nehtů, kohoutí budíček, ta rozkládací místnost. Nástrahy velkoměsta aneb pohádka o jednom vesnickém balíkovi, co chtěl objevit svět a nakonec se vrátil zpět do rodného hnízda. Hold město není pro každého! Romantický happy end na konci je sladkou tečkou za touhle kvalitní komedií!

    • 22.2.2013  22:12

    Původní Silent Hill je jedním z mých celkem oblíbených filmů, což se mi u horrorů běžně nestává. První díl je tajemný, mysteriózní a já jsem se vážně těšil, že když po šesti letech vyjde pokračování, dočkám se něčeho obdobného. Ale dvojka už nemá takový tah, tempo a dynamiku. Je nelogická a vlastně jsem k závěru vůbec nepochopil, co se stalo a proč a už vůbec jsem nechápal souvislosti s předchozím dílem a jednání postav. Mimo to je také škoda původního obsazení Alessy/Sharon, protože tahle digitálně upravená holčička byla jen a jen šeredná, nikoliv tajemná. Ale i tak jsem měl potíže s dýcháním a bál jsem se velmi, což je vlastně také jediný důvod a očekávání u horroru. Škoda toho, jednička se mne dotkla, dvojka mne děsila!

    • 27.7.2011  08:56
    Němý Bobeš aneb Český Tarzan (divadelní záznam) (1997)
    ***

    Bohužel, tohle je asi jediná hra z celého DJC, která mi ani trochu nepřirostla k srdci a na kterou se dobrovolně asi nepodívám.

    • 7.4.2010  15:44

    Kdo nemá "errrrrr" je amatéérrrrr!

    • 28.8.2015  11:23

    Přistupoval jsem k tomuhle filmu lehce skepticky - jako k naprosté blbosti, parodii, která glosuje dnešní svět protknutý sociálními sítěmi. A v podstatě se opravdu o takovou sondu jedná. Ale uprostřed všech těch obrazovek a hystericky křičících pubescentů se skrývá zajímavý námět, který je velmi autenticky a originálně zpracován. Škatulku horor viděl tenhle snímek možná tak z rychlíku, ale atmosféru má slušnou. I když herci skoro celou stopáž jen křičí, brečí a slintaj, svých rolí se ujali dobře a já jim každou tu slzu věřil. Hodit Unfriended do koše je ovšem velmi jednoduché, potenciál mohl být skutečně využit více. Ale mě stačí, že se film koncepčně nerozsypal a dokázal si udržet napětí po celou dobu, což je vzhledem ke zvolené formě opravdový majstrštyk.

    • 23.4.2011  21:58

    Tak to je síla, vážení... První půlka je drsná, kvůli výcviku, druhá půlka je drsná a plná napětí, hlavně v úseku se sniperem a nehybně už jsem jen zíral, když už odhalená sniperka umírala a říkala - Shoot me, shoot me! Myslím, že pro většinu z nás je to naprosto nepředstavitelné, protože už jen tahle scéna ve mně vyvolala takovou vlnu soucitu, že bych neměl na to jí zastřelit. Muselo to být peklo, a můžem být jedině rádi, že se na to díváme z gaučů a prožíváme to jen vnitřně. Make love, not war!

    • 27.1.2011  22:22
    Oni (2008)
    **

    Slušný psycho horror, kde atmosféra zaručeně funguje. Alespoň já jsem opět drtil svůj polštář a zakrýval si oči :D Námět neni nijak originální, ale popravdě u horroru se chci bát a nepožaduji tak vysoké nároky, což ovšem nemění nic na faktu, že konečná pointa byla vážně dost divná a celý film dost neukončený. Nu, nevadí.

    • 26.7.2011  18:46
    Ordinace v růžové zahradě (TV seriál) (2005)
    *

    Další z těch našich skvělých nekonečných seriálů, ale na první řadu jsem koukal a celkem mě to bavilo... Noo, vlastně moc ne, a když se zamyslím ještě trochu, tak mě to nebavilo vůbec :D Ale jsou tu i horší seriály než Ordinace, tak proto aspoň ta jedna hvězdička, která tenhle seriál stejně nezachrání.

    • 15.10.2013  21:16

    Já nechápu, co kritikům na tomhle filmu tak moc vadilo. Po Rangovi se Verbinsky vrátil na Divoký západ a myslím, že v docela solidním snímku. Podobnost s Pirátama jsem já osobně neviděl, postava Tonta rozhodně nebyla postavená na Deppových grimasách a hláškách tak moc, jako právě v Pirátech. Ani hudba nebyla jako v Pirátech, hudba je prostě Zimmerovská, už lehce ztrácí na invenčnosti a opakuje motivy. Ale po tolika soundtracích to Zimmerovi snad ani nelze vyčítat. Sečteno, podtrženo, Lone Ranger je solidní blockbuster a blockbustery, ty jsou tu především k určitému audiovizuálnímu uspokojení a relaxaci. Takže ať si kritici klidně políbí své zadnice!

    • 1.6.2019  09:34
    Ostré předměty (TV seriál) (2018)
    ****

    Parádně komorní seriál, který je spíše než kriminálkou tíživým osobním dramatem. Režijně zvládnuté na jedničku, ačkoli to pro někoho může být rozvleklé. Spíš bych řekl, že atmosféra se buduje hezky zvolna, má vystihnout náladu ospalého městečka a charaktery jeho obyvatel. A to se daří na jedničku i díky skvělým hereckým výkonům, zejména Amy Adams a Patricie Clarkson. Samozřejmě roli hraje, že scénář měl oporu v knize od Gillian Flynn, která tyhle tísnivé rodinné thrillery zkrátka umí psát.

    • 6.6.2010  22:42

    Tento film mi dal jasné poselství. Že každá věc, kterou v životě udělám má nějaký dopad a já musím nést následky. Jak ty dobré, tak i ty špatné. Co se týče kvality filmu - docela hodně mě překvapil výkon Ashtona Kutchera, kterého jsem měl vždycky zafixovaného jako komediálního blbečka z Hele vole, kde mám káru, takže to mě potěšilo moc. Námět senzační a využívá všeho, co může nabídnout.