Mikeel

Mikeel

Michael Švarc

okres Praha

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
    • 3.10.2020  15:34
    Bábovky (2020)
    ****

    Je třeba nenechat se zmýlit zdejším hodnocením, Bábovky jsou na poli českých dramedy romanťáren solidní nadprůměr. Komedií vlastně nejsou vůbec, jde o čistokrevné melodrama, které rozplétá několik zdánlivě nesouvisejících lidských osudů. Filmu se dá samozřejmě spoustu věcí vytknout - emoce ždíme neúprosně a trochu na sílu, protože má celou dobu značně smutný a zkroušený tón. Z toho vyplývá, že některé životní situace trochu stereotypizuje, třeba nevěru. Bábovky ale táhnou skvělí herci, dobré dialogy a kvalitní režie, která divákovi zkrátka nedá vydechnout. Za poslední roky jde ve svém žánru o nejlepší film, který se u nás objevil. Period.

    • 7.9.2020  10:20
    Tenet (2020)
    ***

    Nolan tentokrát přestřelil. Tenet je předimenzovaný a divácky ne úplně přístupný film, kde zkrátka nelze vše pochytit na první dobrou. A nejsem si jist, zda to bude napodruhé či napotřetí o moc lepší. Koncept i pravidla jsou složitá, člověk se v té změti akce někdy doslova ztrácí - ve finále jsem už úplně rezignoval na to pochopit, co se vlastně děje a jakou časovou osu během toho či onoho prostřihu sleduju. Čistě řemeslně jde samozřejmě o skvěle odvedenou práci, ale precizní řemeslo nestačí, když mu chybí duše. A tu Tenet postrádá, je dost odtažitý a odosobněný. Forma tu vítězí nad obsahem a o Nolanův nejlepší film nejde ani náhodou.

    • 21.11.2019  21:02
    Vlastníci (2019)
    ****

    Co se zprvu zdá jako lehká konverzační komedie, začne v průběhu nabírat spíše dramatický tón. Na Vlastnících je hodně cítit, že šlo původně o divadelní hru, protože jdou postavy někdy přes čáru přirozeného a posouvají se na hranici karikatur. S tím ale člověk tak nějak musí počítat předem, že půjde o postupně vyhrocené situace, a že se bude hodně křičet. Každá postava je navíc určitým archetypem - je tu rejpavá drbna, snaživí manželé, zapšklej bolševik nebo pedantka dohlížející na správný průběh schůze. I tohle dává filmu určitý divadelní rozměr, který není nutně na škodu, pokud na něj divák přistoupí. Ale každému tón vyprávění nesedne. Přeci jen se tu víceméně jen mluví a akce je opravdu minimální.

    • 15.11.2018  10:58

    Film z kouzelnického světa, ale tak trochu bez kouzla, jen s mocnou dávkou digitálních efektů a rozbředlým dějem. Příběh postrádá větší tah, konflikt a gradaci. Většinu času se tu zběsile běhá a přepíná mezi tuctem postav, které mezi sebou ale nemají pořádnou chemii a soudržnost. Provázanost s Harrym Potterem za každou cenu je násilná, šroubovaná a nelogická, vždyť ani návrat do Bradavic v sobě neměl tu skutečnou magii. Film položí spoustu otázek, které ale nezodpoví - třeba jaká je vazba mezi Letou Lestrange a Bellatrix Lestrange. Grindelwaldovy zločiny jsou očividně jen oslím můstkem mezi dalším pokračováním, kde se věci snad začnou víc dramatizovat a dostanou jasnější podobu.

    • 1.6.2019  09:34
    Ostré předměty (TV seriál) (2018)
    ****

    Parádně komorní seriál, který je spíše než kriminálkou tíživým osobním dramatem. Režijně zvládnuté na jedničku, ačkoli to pro někoho může být rozvleklé. Spíš bych řekl, že atmosféra se buduje hezky zvolna, má vystihnout náladu ospalého městečka a charaktery jeho obyvatel. A to se daří na jedničku i díky skvělým hereckým výkonům, zejména Amy Adams a Patricie Clarkson. Samozřejmě roli hraje, že scénář měl oporu v knize od Gillian Flynn, která tyhle tísnivé rodinné thrillery zkrátka umí psát.

    • 6.11.2018  23:00

    S devadesátkovým sitcomem má nová Sabrina pramálo společného. Tentokrát se nehraje na humor, ale na temnou, krvavou a dekadentní podívanou, která se ale mnohdy bere příliš vážně, a tak sklouzává spíš k parodii. A to obzvlášť, co se milostné linky hlavní hrdinky, která by v 16 letech pro lásku až na kraj světa šla, týče. Chyběla mi také o něco větší provázanost mezi jednotlivými díly, i když komplexní rámec série měla. Sabrina je skvěle obsazená, vizuálně vymazlená a především napínavá. A i když je hlavní cílovka nějakých 16-20 let, neumenšuje to nic na faktu, že seriál dokáže zaujmout i starší, kteří jen občas musí být shovívavější k tomu přehnanému patosu.

    • 5.8.2018  10:01

    Má dětská duše plesá. Čtrnáct let trvalo, než se Úžasňákovi dočkali tolik slibovaného pokračování, a ta dlouhá čekací doba jim ve výsledku velmi prospěla. Nazvat dvojku jen "důstojným nástupcem" je lehce pejorativní, protože v tomto případě jde o naprosto vyrovnaný souboj. Navázalo se přesně tam, kde se minule skončilo - animace je opět tím nejlepším, co lze v současnosti vidět, film má pohádkový humor, ale i vypjaté akční scény, které si s klasickým akčňákem v ničem nezadají. A český dabing opětovně posouvá Úžasňákovi do další hodnotové roviny.

    • 14.10.2017  11:03
    Sněhulák (2017)
    **

    Absolutně průměrná kriminálka, která vůbec nedává tušit, čím je původní předloha tak geniální a pro co je ceněná. O vše pozoruhodné je totiž film naprosto okleštěný - o charisma a důvtip ústřední postavy, důmyslnou a promyšlenou zápletku, ale i o jakoukoli logiku. Je to škoda, s tak skvělým hereckým ansámblem v čele s Fassbenderem se dala vykouzlit opravdu důstojná a plnokrevná adaptace. Jenže když brutální severský thriller postrádá i zasmušilou atmosféru, kterou zde jen částečně dokresluje mrazivé norské prostředí, je to naprosto nedostačující. Jako televizní detektivka na sobotu večer ideální, protože nenudí. Jako adaptace románu aktuálně nejslavnějšího severského autora však těžký průměr.

    • 25.11.2016  16:03

    Strmý vzestup a o to strmější pád - Roanoke ve zkratce. Když série začala, prožil jsem nadšení, které jsem u sledování AHS necítil od konce Asylum. Jenže druhá půlka série celý koncept tak neskutečně zprznila, že z toho vyšla jen roztahaná břečka, ve které stále někdo utíká, je pronásledován a nakonec zabit. Nemůžu upřít napětí, které šestá série měla a které si držela i ve slabších dílech. Jenže to je trochu málo. Ale stále z toho vychází Roanoke lépe než předešlý Hotel. Tak snad to vyjde příště.

    • 10.10.2016  14:01

    Trojka Bridget Jones není v první řadě žádným dílem do počtu. I když Renée už není potrhlá boubelka (ale jen potrhlá), překonává film veškerá očekávání a i své dva předchůdce - minimálně dvojku určitě. Jak je u Britů zvykem, servírují vtipy s nadhledem, inteligencí a neoblomnou ironií a vůbec bych se nebál říct, že třetí Bridget Jones je nejlepší komedií letošního roku a nejspíš i celé dekády. Ke konci servíruje i trochu tradiční, avšak nepřislazené romantiky a stále si zachovává takový ten autentický pocit „může se to stát i vám.“

    • 10.10.2016  13:55

    Dívka ve vlaku nestojí na nijak zvlášť neotřelé předloze, ale spíš na skvělém a citlivě vybraném hereckém obsazení. Filmu také pomáhá značné zesvižnění příběhu, který byl v knize místy už trochu otravný, stejně jako postavy a jejich místy nelogické chování. Jistými nelogičnostmi disponuje sice i film, ale za to ho jen těžko lze vinit, když vychází z předem nalinkovaného příběhu. Emily Blunt odehrála jednu ze svých nejlepších rolí a ostatní jí zdárně sekundovaly. Film měl také oproti knize mnohem více hmatatelný psychologický podklad, nebo to přinejmenším jen lépe vyznělo.

    • 25.11.2016  15:57

    Fantastická zvířata v podstatě nemají jeden konzistentní děj a snaha o provázanost s Harry Potterem působí trochu šroubovaně. Když se od těchto aspektů však odkloníme, jedná se o povedený a hravý fantasy film se sympatickými postavami. Je ale jasné, že se touhle nevinnou zábavou s humornými prvky pouze připravila živná půda pro další čtyři pokračování, která se pravděpodobně budou už mnohem více soustředit na samotné dobře známé postavy a boj dobra se zlem. Jsem si tedy jist, že ta ojedinělá potterovská atmosféra, kterou mně osobně trochu narušovaly kulisy New Yorku, ještě dorazí v plné parádě.

    • 22.8.2016  14:25
    Grimsby (2016)
    odpad!

    Nejsnesitelnější z Cohenových filmů, stále však těžká trapárna, jejíž humor se zákládá doslova a do písmene na sr*čkách. Tomuhle by se masy řechtaly nejspíš v hlubokém středověku, v 21. století mi to přijde těžce mimo a nechápu, že se do podobných věcí investují peníze. Nevadí mi poklesklý a fekální humor, ale nic se nemá přehánět a Cohen v mých očích i nadále drží prvenství v nejotřesnějším filmovém aktérovi všech dob.

    • 27.7.2016  20:49
    Hledání (TV film) (2016)
    ***

    Tak, jak mě seriál nadchnul, tak mě závěrečný film zklamal. Ukončení dějových linek bylo hrozně zkratkovité, tak nějak bez emocí a oproti tomu, na co jsme byli zvyklí, málo uvěřitelné. Na jednu stranu to tvůrcům nejde zas tak moc vyčítat. To, že byl seriál nucen skončit, mu velmi uškodilo a natočit plnohodnotný závěr nebyl nijak lehký úkol. I tak bylo očividné, že se Looking snaží o definitivní tečku a jakýsi pomyslný happyend, což je to poslední, co bych očekával. Ano, stále tu jsou hodnotné a pravdivé myšlenky, scénář se stále přimyká k autenticitě životních situací a na obsazení se stále sympaticky kouká. Problém spíš vidím v tom, že dějově nedošlo ve filmu - a v návaznosti na seriál - k žádnému posunu, což je škoda. Hledání to nevyšlo nyní, tak snad to jinému žánrově podobnému titulu vyjde příště.

    • 17.11.2017  12:39
    Jason Bourne (2016)
    **

    Stejně jako předchozí Bourneův odkaz má i Jason Bourne s původní trilogií velmi málo společného. Zápletka je už moc překombinovaná a prakticky i zbytečná. Akce je bezkrevná a příliš negraduje, což je u akčního filmu poněkud tristní. Ani z Damonova Bourna už necrčí takové charisma jako kdysi a není hrdinou, kterému divák nutně drží palce. Herecké obsazení příjemně oživuje Alicia Vikander, ale jinak je to suma sumár hodně průměrný film.

    • 25.10.2016  15:20
    Král Kobra (2016)
    ***

    Z traileru i všemožných článků se zdálo, že King Cobra bude kontroverzní a šokující film. Ale není ani jedním, marketing to jednou zas solidně přehnal. Milostné scény (pokud se to tak dá u filmu z porno prostředí nazvat) se drží poměrně okoukaného a ničím nepřekvapivého či pobuřujícího standardu, samotná zápletka je sice poutavá, ale film jí podává až moc zkratkovitě. Občas je tedy těžší vysledovat motivaci pro chování postav. Zachraňuje to sympatická stopáž, během níž se nemá divák možnost nudit, a také dobře vybrané obsazení.

    • 8.12.2015  09:53
    Ant-Man (2015)
    ***

    Vcelku průměrná Marvelovka, kterou z rutiny vytrhává především nadhled a humorná nadsázka - i když Strážci galaxie měli těch povedených zářezů mnohem víc. Film se mnohem víc soustředí spíš na osobní motivace postav a na celou vatu okolo Ant-manana než na akci, a tak nemá tak zdařilou gradaci, ale všechno zachraňuje finální bitva na dětském vláčku, která je rozhodně důvodem, proč se na film podívat. Byla totiž geniální.

    • 25.8.2015  10:41

    Oproti prvním Avengers hodně slabý odvar. Scénář je patetický, nefunkční a odlehčení v podobě drobných vtipů tentokrát absolutně nefunguje. Akční scény v první půlce jsou prázdné a nudné. Na druhou stranu natočit kvalitní a poutavou akci je podle mě už dnes dost těžké, protože zavděčit se divákům, kteří podobných scén už viděli kvanta, to opravdu není lehký úkol. Ale zrovna od takového formátu jako je Marvelovka bych to nečekal. Problém druhých Avengers tkví také v tom, že hlavní postavy, včetně záporáka, vůbec nefungují. Každá si kope na svém písečku, ale společná dynamika jim zcela chybí. Za mě jsou to hodně slabé tři hvězdičky.

    • 23.11.2015  16:03
    Bojovník (2015)
    ****

    Gyllenhaal v luxusní formě, samozřejmě nejen fyzické, ale především herecké. Film jako takový je bez debat jedno velké klišé, sledujeme hrdinův propad na absolutní dno, ze kterého se jako fénix z popela znovu zrodí a klestí si cestu zpátky na vrchol. A vlastně mi ta předvídatelnost byla úplně ukradená, Southpaw je skvěle natočený, a na to, že box bytostně nesnáším, mě záběry z ringu zcela pohltily.

    • 21.11.2015  22:15

    Poslední díl Hunger Games se konečně dokázal přiblížit pocitům, které jsem měl z jedničky. A ačkoliv ta v mých očích zůstává stále tím nejlepším ze série, finální část byla vskutku důstojným zakončením - tak akorát akce, dramatu i patosu. Technicky vlastně skvěle zvládnuto, ale nemění to nic na tom, že kdyby se Síla vzdoru nerozdělila, zážitek mohl být ještě lepší a silnější. Jakkoliv kriticky budeme na Hunger Games nahlížet, nemůžeme popřít, že celá série má ambici přesáhnout hranici žánru skrze svou základní myšlenku. Existují určitě i důmyslnější dystopie, které mohou sloužit jako lepší a sugestivnější varování před totalitní budoucností, ale v rámci young adult nabízí Hunger Games dobrou alternativu. Víc vlastně netřeba.

    • 31.5.2015  10:35

    Slovy asi ani nedokážu vyjádřit, v kolika ohledech Jupiter vychází pokulhává. U většiny podobných filmů se minimálně jde kochat vymazleným vizuálem, pokud děj nestojí za nic, ale tohle bylo peklo naprosto ve všem směrech - děj, zpracování, dialogy (ach bože, ty dialogy), naprosto nezáživně natočené akční scény. A ty tupé a prázdné pohledy herců tomu všemu už jen nasadily korunu. Doufám, že pro příště už zůstanou ruské uklízečky, líznuté twajlaťáckou Bellou, u mytí hajzlů a nebudou se nikterak zapojovat do intergalaktického souboje o nadvládu nad vesmírem.

    • 19.9.2015  22:54

    Musím přiznat, že takhle moc mě teenegarská dystopie nebavila od prvního dílu Hunger Games. Ačkoliv je děj schématický, předvídatelný a je plný klišé, která jsme mohli vidět ve stovkách dalších zombie/postapokalyptických sci-fi, film je technicky skvěle zvládnutý. Svou akčností šlape na paty mnohem větším jménům akčního žánru, nedává divákovi možnost na jedinou minutu vydechnout. Na druhou stranu, naváznost s prvním dílem a logika lehce pokulhává, těžko říct, nakolik je to vina filmové adaptace a nakolik chyba knihy. Mile mě potěšil i casting - jak starý, tak i ten nový ze Hry o trůny. V rámci young adult žánru nadprůměr.

    • 3.1.2016  20:50
    Marťan (2015)
    ***

    Marťana považuju za vůbec nejhorší knihu, jakou jsem kdy četl. Byl jsem proto mile překvapen, že film mi zas tak moc idiotský nepřipadal. Díky bohu došlo ke značnému osekání Markova neskutečně trapného humoru - a to zcela na minimální počet pseudo vtipů, a logicky také na vymazání technických pasáží, díky kterým kniha působila spíš jako chemicko-fyzikální příručka pro přežití na Marsu. Film měl oproti knize trochu lepší spád, gradaci, napětí a také kýžené emoce. Nepamatuji si, kdy naposledy jsem byl tak moc rád za to patetické tleskání a poplácávání po ramenou. Tak či tak, Marťan je pro mě ekvivalent Stoletého staříka - neskutečně přeceňovaný.

    • 30.6.2015  21:25
    Mimoni (2015)
    ***

    Představte si kinosál 30. června odpoledne - připadáte si trochu divně (možná pedofilně?), protože všude okolo jsou dětičky, co přišli na Mimoně nejspíš za odměnu, a které se smějí kdykoliv někdo spadne: na obličej, do lávy, z výšky na hlavu nebo taky když se Mimoni různě pitvoří. No, děti se zkrátka smějí při každé příležitosti a vy se zoufale smějete tomu, jak se smějí, protože ve filmu se toho moc neděje. Rozhodně se nejedná o příběh alespoň natolik kvalitní jako v Padouchovi. Tím, že se Mimoni vyskytují na plátně téměř nonstop, jaksi ztrácí na originalitě a vtipnosti, jelikož jejich paskvilní špangličtina vás začne po několika málo minutách lehce prudit. Infantilní, neakční, úsměvné, nikoli však vtipné, žalostně nevyužitý potenciál.

    • 6.10.2015  09:21

    Některé filmy nemusí být artové či mít hlubokomyslný přesah, aby byly dobré. Mission Impossible je ve svém žánru asi nejsofistikovanějším titulem - skvělě pracuje s napětím a samozřejmě s akcí. Ta není v pátém pokračování navíc vůbec přehnaná, naopak tu spíše sekunduje komornějším a ne tak zběsilým pasážím, automobilové honičky zdaleka nehrají prim. Celkově jde pětka mnohem více po příběhu, což je u akčního filmu sice nezvyklé, o to víc však příjemné. Sečteno podtrženo: Rogue Nation je takový Skyfall Mission Impossible.

    • 31.5.2015  09:17

    Johnny Depp by si už pomalu měl nechat zařídit ochrannou známku na hraní pitomců, jelikož se už v jiných rolích skoro nevyskytuje - kdo by se na něj ale zlobil, když jeho pitvoření i po stopadesáté funguje? Těžko můžu srovnávat film s předlohou, jelikož jsem jí nečetl. Ale nabyl jsem dojmu, že jedinou prostou ambicí Mortdecaie je publikum pobavit nenáročnou, úsměvnou a lehce absurdní šaškárnou. A to se, minimálně v mém případě, povedlo.

    • 4.4.2015  23:14

    Aardmani mě snad ještě nikdy nezklamali, nejinak je tomu i v případě filmové Ovečky Shaun. Je důležité si uvědomit, že film není jako seriál. Zatímco ten operuje s nějakými pěti, šesti minutami čistého času, film musel vystavět příběh na mnohem delší stopáži. Není proto překvapením, že není tak svižný, má jemnější a intimnější místa, nikoliv však hluchá, a také volněji graduje. Nic z toho mu však neubírá na zábavnosti, humoru či originalitě. Naopak - Ovečka Shaun se mohla předvést také v jiném světle a Aardmanům patří velký obdiv. Nejen za to, že se svýma plastelíňákama a stop motion animací značně obohacují spektrum animovaných filmů, ale i kvůli jejich bezedné studnici nápadů. Doufám, že je opravdu nevyčerpatelná a bude nás bavit ještě nějakou tu dekádu.

    • 13.5.2015  11:18

    Teprve až ve filmu opravdu vyleze, jak je předloha plochá, tupá a popelkovsky naivní. Ač na to nejsem nikterak hrdý, Padesát odstínů šedi jsem četl (i druhý díl, třetí už jsem v rámci zachování svého duševního zdraví nechal plavat). S filmem jako takovým jsem paradoxně až takový problém neměl. Nebýt plytké předlohy, námět ani jeho zpracování by nemusely být zas tak hrozné. Jenže kvůli striktnímu dodržování předlohy (na které ta tlustá obluda Í El Džejmsová trvala) tu není příliš mnoho prostoru pro kreativitu. Většinu času tak film docela nudí, protože se postavy chovají divně. Najde se tu ovšem i pár scén, které zaujmou. Jedná se však o takové minimum, že zbytek toho hloupého příběhu nijak nezachrání. Drobným plusem je i vcelku kvalitní soundtrack. Ten je mnohem víc sexy než celá ta rádoby erotika, ze který by vyschla i nymfomanka.

    • 19.3.2015  00:03
    Prázdné místo (TV seriál) (2015)
    ****

    Po technické i herecké stránce opravdu skvělá adaptace. Pilot nepatřil sice mezi nejlepší, ale zbylé dva díly úroveň značně pozvedly. Srovnání s knihou se ale neubráním. Absolutně mi nevadilo, že se vypustily některé postavy a příběhy zbylých postav byly představeny značně zkratkovitě - ten seriálový prostor byl zkrátka omezený, zatímco v knize se úvodu věnovala poměrně velká část. Spíš mě mrzí, že do seriálu tvůrci nezapustili "to" hlavní z knihy, celou pointu toho, proč se vůbec věc Pole versus Pagford řešila a jakou roli v tom hrála Krystal Weedonová. Už jen kvůli absenci tohoto středobodu mi pak přišly zcela zbytečné flashbacky, kde Krystal vzpomíná na Barryho. Finále převrácené naruby jsem taky úplně nepochopil. Tyhle věci jsou zkrátka vždy kamenem úrazů jakýchkoli adaptací. Ale musím zase vyzdvihnout fakt, že na třídílnou minisérii je rozvrstvení příběhu funkční - a možná funguje lépe než v knize. Je tu jasný začátek, a i větší tečka na konci. Plusem jsou i vynikající herci.

    • 18.10.2015  22:04

    Bylo to rozhodnutí v podstatě z hodiny na hodiny, kdy jsem si uvědomil, že novinku od del Tora musím vidět. Člověk by si řekl, že za takovou chvilku očekávání nevzrostou na tak vysokou hranici. Ze zdejších komentářů bych ale v podstatě mohl vyzobat určité fragmenty a seskládat z nich svojí recenzi. Námět zcela tuctový a neoriginální - těch bubu domů jsme všichni viděli už tolik, že samy o sobě zkrátka nedokážou obstát, pokud nemají nějakou přidanou hodnotu. Žánrová rozštěpenost snímku na kvalitě taktéž nikterak nepřidává. Celou dobu jsem bloumal nad tím, co chtěl vlastně del Toro natočit. Měl to být horror? Měla to být romance? Ve výsledku se totiž jednalo o jakousi creepy viktoriánskou telenovelu, která byla málo romantická a málo tajemná, aby splnila parametry nastavených žánrů. Plusem byla krásná výprava a práce s kamerou. Ale je škoda, že režiséři jako jsou Guillermo del Toro (či Tim Buron) kašlou na svou osobitost a jedinečnost, a pouští se do takto nudných projektů.

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13