Mikeel

Mikeel

Michael Švarc

okres Praha

10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 8.11.2015  22:59
    Spectre (2015)
    ****

    Spousta mým známých po Skyfall naříkala, že se prý nejedná o plnokrevnou bondovku - prakticky žádné muchlování s bond girl, žádné martiny, zkrátka celý ten bondovský archetyp byl podle nich narušen. A po Spectre slyším vzlyky, že to nebyl nijak zvlášť výjimečný film. Lidem se očividně nejde zavděčit. Když dostanou neklasickej film o Bondovi, nelíbí se jim to. Když naopak dostanou naprosto klasickou a zábavnou bondovku, jakou Spectre bez pochyb je, peskujou úplně stejně. Je pravda, že Spectre kvalit Skyfall nedosahuje ani zdaleka, minimálně podle mého mínění a vkusu. Ačkoliv je děj ještě víc soustředěn na samotného agenta 007, nemá takový tah, temnou atmosféru a zajímavou zápletku jako Skyfall. O to víc je však přímočařejší, co se týče té kýžené akce a bondovských stereotypů. Navíc je to pořád vrchol akčního žánru. Pro Craiga se jedná o důstojné finále, které spojuje všechno jeho působení v sérii a dělá za ním kvalitní tečku.

    • 18.10.2015  22:04

    Bylo to rozhodnutí v podstatě z hodiny na hodiny, kdy jsem si uvědomil, že novinku od del Tora musím vidět. Člověk by si řekl, že za takovou chvilku očekávání nevzrostou na tak vysokou hranici. Ze zdejších komentářů bych ale v podstatě mohl vyzobat určité fragmenty a seskládat z nich svojí recenzi. Námět zcela tuctový a neoriginální - těch bubu domů jsme všichni viděli už tolik, že samy o sobě zkrátka nedokážou obstát, pokud nemají nějakou přidanou hodnotu. Žánrová rozštěpenost snímku na kvalitě taktéž nikterak nepřidává. Celou dobu jsem bloumal nad tím, co chtěl vlastně del Toro natočit. Měl to být horror? Měla to být romance? Ve výsledku se totiž jednalo o jakousi creepy viktoriánskou telenovelu, která byla málo romantická a málo tajemná, aby splnila parametry nastavených žánrů. Plusem byla krásná výprava a práce s kamerou. Ale je škoda, že režiséři jako jsou Guillermo del Toro (či Tim Buron) kašlou na svou osobitost a jedinečnost, a pouští se do takto nudných projektů.

    • 6.10.2015  09:21

    Některé filmy nemusí být artové či mít hlubokomyslný přesah, aby byly dobré. Mission Impossible je ve svém žánru asi nejsofistikovanějším titulem - skvělě pracuje s napětím a samozřejmě s akcí. Ta není v pátém pokračování navíc vůbec přehnaná, naopak tu spíše sekunduje komornějším a ne tak zběsilým pasážím, automobilové honičky zdaleka nehrají prim. Celkově jde pětka mnohem více po příběhu, což je u akčního filmu sice nezvyklé, o to víc však příjemné. Sečteno podtrženo: Rogue Nation je takový Skyfall Mission Impossible.

    • 21.9.2015  09:16
    Big Eyes (2014)
    ***

    Neuvěřitelně neburtonovská burtonovka. Vše, co Burtona definuje je totiž najednou úplně pryč, Big Eyes tak vyznívá jako biografie natočená jakýmkoliv tuctovým režisérem a v podstatě bez jakékoli přidané hodnoty. Je jasné, že u příběhu podle skutečné události jde kouzlit s tak avantgardním stylem, jaký Tim má, jen velmi minimálně. Alespoň, že postavy pro mne byly natolik zajímavé, že jsem si tenhle film vlastně i užil. Ale na Burtona je to zkrátka málo. Snad už se příště vytasí s něčím lepším, kde bude jasně znatelný jeho rukopis.

    • 19.9.2015  22:54

    Musím přiznat, že takhle moc mě teenegarská dystopie nebavila od prvního dílu Hunger Games. Ačkoliv je děj schématický, předvídatelný a je plný klišé, která jsme mohli vidět ve stovkách dalších zombie/postapokalyptických sci-fi, film je technicky skvěle zvládnutý. Svou akčností šlape na paty mnohem větším jménům akčního žánru, nedává divákovi možnost na jedinou minutu vydechnout. Na druhou stranu, naváznost s prvním dílem a logika lehce pokulhává, těžko říct, nakolik je to vina filmové adaptace a nakolik chyba knihy. Mile mě potěšil i casting - jak starý, tak i ten nový ze Hry o trůny. V rámci young adult žánru nadprůměr.

    • 6.9.2015  15:03
    Vybíjená (2015)
    *

    Nekonzistentní sra*ka, která chce být drobnokresbou několika lidských osudů, což se jí ani zbla nedaří. Námět a ústřední zápletka nejsou dostatečně poutavé a obsazení je otřesné - většina herců totiž nedokázala oddělit divadlo a film, a tak dělala moc nepřirozeného povyku, který na stříbrné plátno, navíc do takto (ne)stylizovaného snímku zkrátka nepatří a ani v něm nefunguje. Krainová tomu všemu paradoxně vévodí - nehraje totiž vůbec, resp. to co dělá se nedá nazvat hraním. A tak její postava ve výsledku vychází z toho panoptika jako nejvíc přirozená a bez zbytečného patetického afektu.

    • 28.8.2015  11:23

    Přistupoval jsem k tomuhle filmu lehce skepticky - jako k naprosté blbosti, parodii, která glosuje dnešní svět protknutý sociálními sítěmi. A v podstatě se opravdu o takovou sondu jedná. Ale uprostřed všech těch obrazovek a hystericky křičících pubescentů se skrývá zajímavý námět, který je velmi autenticky a originálně zpracován. Škatulku horor viděl tenhle snímek možná tak z rychlíku, ale atmosféru má slušnou. I když herci skoro celou stopáž jen křičí, brečí a slintaj, svých rolí se ujali dobře a já jim každou tu slzu věřil. Hodit Unfriended do koše je ovšem velmi jednoduché, potenciál mohl být skutečně využit více. Ale mě stačí, že se film koncepčně nerozsypal a dokázal si udržet napětí po celou dobu, což je vzhledem ke zvolené formě opravdový majstrštyk.

    • 25.8.2015  10:41

    Oproti prvním Avengers hodně slabý odvar. Scénář je patetický, nefunkční a odlehčení v podobě drobných vtipů tentokrát absolutně nefunguje. Akční scény v první půlce jsou prázdné a nudné. Na druhou stranu natočit kvalitní a poutavou akci je podle mě už dnes dost těžké, protože zavděčit se divákům, kteří podobných scén už viděli kvanta, to opravdu není lehký úkol. Ale zrovna od takového formátu jako je Marvelovka bych to nečekal. Problém druhých Avengers tkví také v tom, že hlavní postavy, včetně záporáka, vůbec nefungují. Každá si kope na svém písečku, ale společná dynamika jim zcela chybí. Za mě jsou to hodně slabé tři hvězdičky.

    • 24.8.2015  07:16

    Nemám rád frašky a nechápu, proč je vůbec někdo vytváří. Proč dokázala být knížka normální (i když taky vcelku nudná), zatímco film se ráchá ve statických pětiminutových záběrech na ječící opice či výrazy lidské tváře? Je naprosto šílené, jak někteří filmaři dokážou z předlohy vyždímat nemožné a natáhnout stopáž takovým megalomanským způsobem. Obdivuju diváky, kteří poslední půl hodinu chápali, co se ve filmu děje. Kdybych Odyseu nečetl, tak jsem naprosto ztracen. Jediným plusem jsou triky a vizuální zpracování obecně. To zcela předběhlo svou dobu. Jedná se však o jediný aspekt, kvůli kterému se na Vesmírnou odyseu vyplatí alespoň jednou podívat.

    • 4.8.2015  14:38
    V hlavě (2015)
    ****

    Mnohem chytřejší a důmyslnější film, než by mohlo být na první pohled zjevné. Jakkoliv pateticky to může vyznít, V hlavě není pouze animákem, který pobaví a důkladně si pohraje s emocemi, lze v něm najít i celkem znatelnou psychologickou zápletku, která ho velmi povyšuje nad spoustu disneyovských pohádek. Námět je skvěle propracovaný, stejně jako prostředí lidské mysli, každá emoce je osobitá, úsměvná a svým způsobem i sympatická. Dotaženo do posledního detailu, tedy až do krátkých gagů v závěrečných titulcích, kde jednoznačně vede náhled do hlavy kočky - příště prosím celý film jen o ní! :D

    • 3.8.2015  16:08
    Matrix (1999)
    *****

    Občas se nechápu. Když jsem viděl Matrix poprvý, ani jsem ho nedokoukal, jak hrozně hloupý mi to přišlo. Naneštěstí k některým věcem musí holt člověk dozrát věkem, navíc se mu taky mění vkus a chutě. Takže po těch pár letech nejen, že už jím houby a zelenina v polívce mi už dávno nevadí, ale taky jsem se dopracoval k tomu, že sci-fi už není tím žánrem, kterým bych opovrhoval. Díky bohu. Matrix za to čekání a dozrávání stál, obsahově i vizuálně předběhl svojí dobu, a nadčasovým zůstává do jisté míry i v roce 2015.

    • 23.7.2015  18:17
    Pozemšťan (2007)
    ****

    Úžasně poutavý film, jež má přesah i nad svůj vlastní rámec. Jeho středobodem není žádný gradující děj, strhující vizuál, ani jiné atributy, kterými sci-fi obvykle oplývá. Prim hrají dialogy a myšlenky, které se sofistikovaně větví a předkládají jeden z nejzajímavějších námětů, jaký byl kdy zpracován. Provedení je velmi decentní a minimalistické, ale zcela stačí na to, aby udrželo pozornost po celou stopáž. Jak se píše v anotaci, trhliny nepřicházejí...

    • 30.6.2015  21:25
    Mimoni (2015)
    ***

    Představte si kinosál 30. června odpoledne - připadáte si trochu divně (možná pedofilně?), protože všude okolo jsou dětičky, co přišli na Mimoně nejspíš za odměnu, a které se smějí kdykoliv někdo spadne: na obličej, do lávy, z výšky na hlavu nebo taky když se Mimoni různě pitvoří. No, děti se zkrátka smějí při každé příležitosti a vy se zoufale smějete tomu, jak se smějí, protože ve filmu se toho moc neděje. Rozhodně se nejedná o příběh alespoň natolik kvalitní jako v Padouchovi. Tím, že se Mimoni vyskytují na plátně téměř nonstop, jaksi ztrácí na originalitě a vtipnosti, jelikož jejich paskvilní špangličtina vás začne po několika málo minutách lehce prudit. Infantilní, neakční, úsměvné, nikoli však vtipné, žalostně nevyužitý potenciál.

    • 24.6.2015  11:20

    Neuvěřitelně zábavný film - pro mě tedy absolutně nepředvídatelný, minimálně ve finální pointě. E. A. Poe byl mistr v budování skvělé atmosféry a prokleslení postav, a to i na tak malém útvaru jako je povídka. Film se toho skvěle drží, a tak má také silnou a osobitou atmosféru, kterou umocňuje doba, v níž se odehrává, a neméně i skvělé obsazení, kterému jednoznačně vévodí eye candy Kate Beckinsale.

    • 17.6.2015  09:24

    Muzikál, který měl skončit asi o půl hodiny dřív, než zcela ztratil tempo a dech. Věřím tomu, že na divadelních prknech může Into the woods celkem solidně obstát, ale ve filmu vyleze, jak strašně prostý a hloupý je scénář. A to bohužel nezachrání ani současná herecká elita. Velkým problémem taky je, že úplně nevím, čím chtěl tento muzikál být - pokud klasickou rozvernou a úsměvnou pohádkou, byl místy docela drsný.

    • 31.5.2015  10:35

    Slovy asi ani nedokážu vyjádřit, v kolika ohledech Jupiter vychází pokulhává. U většiny podobných filmů se minimálně jde kochat vymazleným vizuálem, pokud děj nestojí za nic, ale tohle bylo peklo naprosto ve všem směrech - děj, zpracování, dialogy (ach bože, ty dialogy), naprosto nezáživně natočené akční scény. A ty tupé a prázdné pohledy herců tomu všemu už jen nasadily korunu. Doufám, že pro příště už zůstanou ruské uklízečky, líznuté twajlaťáckou Bellou, u mytí hajzlů a nebudou se nikterak zapojovat do intergalaktického souboje o nadvládu nad vesmírem.

    • 31.5.2015  09:17

    Johnny Depp by si už pomalu měl nechat zařídit ochrannou známku na hraní pitomců, jelikož se už v jiných rolích skoro nevyskytuje - kdo by se na něj ale zlobil, když jeho pitvoření i po stopadesáté funguje? Těžko můžu srovnávat film s předlohou, jelikož jsem jí nečetl. Ale nabyl jsem dojmu, že jedinou prostou ambicí Mortdecaie je publikum pobavit nenáročnou, úsměvnou a lehce absurdní šaškárnou. A to se, minimálně v mém případě, povedlo.

    • 27.5.2015  17:11
    Ex Machina (2014)
    ***

    Zcela prázdný film, který se snaží přesvědčit, že přináší nosné poselství budoucím generacím, ve skutečnosti se ale nic takového nestane. Práce s kamerou i vizuál jsou sice zdařilé, ale nic z toho nepřebije, jak moc Ex machina postrádá duši. Ztotožnění se s některou z postav, nebo alespoň soucítění, považuji za zcela klíčové téměř u každého filmu - obzvlášť pak u takového, který je především o těch (třech) postavách a stojí na dialozích. Mou pozornost však strhla teprve poslední půl hodinka. Žalostně nevyužitý potenciál. Jediné, co si budu z filmu pamatovat je ta úžasná chata s výhledem na hory.

    • 13.5.2015  11:18

    Teprve až ve filmu opravdu vyleze, jak je předloha plochá, tupá a popelkovsky naivní. Ač na to nejsem nikterak hrdý, Padesát odstínů šedi jsem četl (i druhý díl, třetí už jsem v rámci zachování svého duševního zdraví nechal plavat). S filmem jako takovým jsem paradoxně až takový problém neměl. Nebýt plytké předlohy, námět ani jeho zpracování by nemusely být zas tak hrozné. Jenže kvůli striktnímu dodržování předlohy (na které ta tlustá obluda Í El Džejmsová trvala) tu není příliš mnoho prostoru pro kreativitu. Většinu času tak film docela nudí, protože se postavy chovají divně. Najde se tu ovšem i pár scén, které zaujmou. Jedná se však o takové minimum, že zbytek toho hloupého příběhu nijak nezachrání. Drobným plusem je i vcelku kvalitní soundtrack. Ten je mnohem víc sexy než celá ta rádoby erotika, ze který by vyschla i nymfomanka.

    • 26.4.2015  14:42
    Rezistence (2015)
    ***

    Dějově mnohem lepší než jednička - drží si to prakticky stejnou úroveň jako druhý knižní díl, který byl jednoznačně nejlepší ze série. Takže je tu vlastně stejná paralela, tedy více akce, míň kecání a pubertální romantiky, ačkoliv se to tradičním klišé zkrátka nevyhne. Co bychom však chtěli, pohybujeme se v žánru young adult a tento žánr má svá jasná specifika. Trocha patosu a romantiky do něj zkrátka patří a v Rezistenci se naopak ještě drží na uzdě. Přiznám se, že z knížky jsem si pamatoval už velmi málo, snad jen tu základní příběhovou kostru. Netuším tedy, jak moc se film drží předlohy. Pokud úzce, tak teprve ve filmu vylezlo, jak je celý příběh prostý, neukotvený a pořád se jen někde běhá, odněkud utíká a nemá to v podstatě žádný větší přesah (ano, vím, že jsme stále v žánru young adult). Ale pokud se oprostíme od nějakých nálepek či předsudků, Rezistence je vlastně velmi zábavný film, který má jen jednu jedinou ambici, a to bavit. To se mu naštěstí daří lépe než prvnímu dílu.

    • 20.4.2015  10:51

    Proč si cokoliv nalhávat, Klub rváčů stojí na neotřelé, kvalitní a originální předloze Chucka Palahniuka, dalo by se říct, že v tomto ohledu nepřináší adaptace v podstatě nic nového. Ale na to, že Finchera nemám moc rád, nemůžu mu upřít, s jakou grácií a lehkostí takovou složitou knížku zfilmoval - možná se jedná vůbec o nejcelistvější a nejpovedenější adaptaci, kterou jsem kdy viděl. Navíc je podrtržená skvělými hereckými výkony. Nebýt toho, že jsem znal finální pointu, možná bych šel se svým hodnocením i výš.

    • 5.4.2015  15:12
    Zmizelá (2014)
    ****

    Fincher je v mých očích rutinér, nebavil mě Zodiac, Benjamin Button, ani Social Network. Zmizelá má výhodu, že staví na strhující předloze, kterou film (jaksi už klasicky) sice nepřekoná, ale i tak se jedná o poměrně zdařilou adaptaci. "Poměrně" jen kvůli první půlce, která měla trochu pomalejší spád než v knize. Škoda jen toho, že jsem už znal moment překvapení, a tak jsem si ho v podstatě nijak neužil. A Affleck je tak strašně plochej a jednotvárnej herec, že by za to už měl dostat nějakou medaili. Naopak Rosamund Pike bravurní.

    • 5.4.2015  15:02
    Kód Enigmy (2014)
    ***

    Kód Enigmy je po technické stránce pěkný film, o herecké nemluvě - doufám, že se Cumberbatch bude ve velkých rolích objevovat častěji - ale jaksi tomu chybí nějaká duše. Fakt, že je film podle skutečné události, není tentokrát nijak nápomocný, protože jsem se s postavami moc neztotožnil a na konci jsem si řekl jen "hmm"... Což je smutné, vzhledem k tomu, jaký ironický osud hlavní postavu potkal.

    • 4.4.2015  23:14

    Aardmani mě snad ještě nikdy nezklamali, nejinak je tomu i v případě filmové Ovečky Shaun. Je důležité si uvědomit, že film není jako seriál. Zatímco ten operuje s nějakými pěti, šesti minutami čistého času, film musel vystavět příběh na mnohem delší stopáži. Není proto překvapením, že není tak svižný, má jemnější a intimnější místa, nikoliv však hluchá, a také volněji graduje. Nic z toho mu však neubírá na zábavnosti, humoru či originalitě. Naopak - Ovečka Shaun se mohla předvést také v jiném světle a Aardmanům patří velký obdiv. Nejen za to, že se svýma plastelíňákama a stop motion animací značně obohacují spektrum animovaných filmů, ale i kvůli jejich bezedné studnici nápadů. Doufám, že je opravdu nevyčerpatelná a bude nás bavit ještě nějakou tu dekádu.

    • 30.3.2015  09:42
    Interstellar (2014)
    *****

    Absolutně strhující a hypnotické. Myslím, že Nolan v současnosti opravdu nemá konkurenci, co se tvorby velkolepých blockbusterů týče. Pravda, děj je plný nevysvětlených, zkratkovitých a mnohdy i nelogických okamžiků, které vyšumí do prázdna - filozofování o životě filmu na hodnotě také nikterak nepřidává. A ani netuším, jak moc pravdivé a promyšlené je vědecké podloží filmu. Ale na druhou stranu nemá Interstellar hluchá místa (nebo jsou jen velmi, velmi drobná) a jak už je u Nolana zvykem, má naprosto promyšlenou a vymakanou vizuální stránku. Mě navíc vesmír vždy fascinoval a neskutečně děsil zároveň, což jen umocnilo můj zážitek z filmu. Navíc na první projekci divák asi ani nestihne pochytit všechny vjemy, které Interstellar nabízí, i když si myslím, že to není zas tak složitý film, jakým se dělá. Jen je zkrátka velmi efektní, poctivě udělaný a spojuje všechny dobré prvky z apokalyptických a vesmírných sci-fi.

    • 22.3.2015  08:53

    Kdyby byla Teorie všeho film o Hawkingovi a jeho vědecké práci, kdo z nás by tomu opravdu rozuměl a koho by to skutečně zajímalo? Já jsem naopak rád, že se celý děj točil spíš kolem osobního života, protože je zajímavé vidět, jak se člověk s takovou nemocí vyrovnává v běžném životě. Jedná se tedy spíš o romanci, která nejspíš bude narozdíl od reality značně přislazena, ale co. Bylo to krásně natočené, nenudilo to ani sekundu - spíš naopak. Čím hlouběji se Hawking propadal ve svojí nemoci, tím zajímavější byl děj. Holt síla příběhu podle skutečné události, obzvlášť tak silného a inspirujícího životního příběhu. A Redmayne dostal Oscara zcela právem.

    • 19.3.2015  00:03
    Prázdné místo (TV seriál) (2015)
    ****

    Po technické i herecké stránce opravdu skvělá adaptace. Pilot nepatřil sice mezi nejlepší, ale zbylé dva díly úroveň značně pozvedly. Srovnání s knihou se ale neubráním. Absolutně mi nevadilo, že se vypustily některé postavy a příběhy zbylých postav byly představeny značně zkratkovitě - ten seriálový prostor byl zkrátka omezený, zatímco v knize se úvodu věnovala poměrně velká část. Spíš mě mrzí, že do seriálu tvůrci nezapustili "to" hlavní z knihy, celou pointu toho, proč se vůbec věc Pole versus Pagford řešila a jakou roli v tom hrála Krystal Weedonová. Už jen kvůli absenci tohoto středobodu mi pak přišly zcela zbytečné flashbacky, kde Krystal vzpomíná na Barryho. Finále převrácené naruby jsem taky úplně nepochopil. Tyhle věci jsou zkrátka vždy kamenem úrazů jakýchkoli adaptací. Ale musím zase vyzdvihnout fakt, že na třídílnou minisérii je rozvrstvení příběhu funkční - a možná funguje lépe než v knize. Je tu jasný začátek, a i větší tečka na konci. Plusem jsou i vynikající herci.

    • 4.3.2015  08:55

    Big Hero 6 velmi těsně šlape na paty mému nejoblíbenějšímu animáku, a to Úžasňákovým. Film je totiž vyvážený ze všech úhlů - je v něm správná porce humoru, akce, ale i emocí. Pravdou je, že humor tu funguje asi nejlépe a roztomilost a neohrabanost hlavního robotického hrdiny to celé jen umocňuje. Když nastoupí na scénu víc akce, pozornost nejde nijak dolů, ale film lehce zprůměrní - ovšem jen do té doby než dorazí další dávka humoru a finální ždímačka emocí. Baymax je navíc asi jedna z nejroztomilejších animovaných postav poslední dekády.

    • 21.2.2015  16:35
    Love song (2013)
    ****

    Strašně milý, pozitivní a sympatický film, kterému sice možná chybí nějaký stabilnější a nosnější děj, ale ta hudba a radost z ní to zachraňuje natolik, že cokoliv ostatního je zcela nepodstatné. Navíc romantická složka filmu je natolik decentní - a poukazuje opět spíš na hudební stránku - že z Begin Again není jen další tuctová slaďárna. (A Keira je v roli písničkářky víc než přesvědčivá).

    • 15.2.2015  20:19

    Říká se, že výjimka potvrzuje pravidlo, takže ne vždy musí být kniha lepší než film. A právě tak je to v tomhle případě. Předloha byla totiž strašná a nudná, neměla tah a opravdu mě těžce nebavila. Film mě oproti tomu velmi mile překvapil, i když jako komedie moc nefunguje, je to spíš takové odlehčené drama. Jak obvykle peskuju, když věci ve filmu nejsou třeba úplně tip ťop podle knihy, tak tady to naopak výrazně pomohlo. Kniha měla totiž otevřený konec, kdežto zdejší, byť naivní happyend byl mnohem lepší. Celkově se film zbavil zbytečností a zůstalo to vcelku milé jádro, které konec konců dokáže dojmout a sem tam i vyloudit úsměv - to kniha taky slibovala, ale nedodržela. Long Way Down je coby film velmi příjemná oddechovka.