HarlanWade

HarlanWade


začínající filmový maniak

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 10.10.2010  22:29
    Moon (2009)
    ***

    Zatímco například o Avataru se žhavě mluví i půl roku po premiéře, po Moonu i při čerstvém uvedení do kin sotva štěkne pes. A není divu. Přesto si však myslím, že tohle ambiciózní dílko z dílny Duncana Jonese stojí minimálně za zmínku. Film rozhodně nenudí, což je ve světě dnešních blockbusterů čím dál méně obvyklý jev a tedy veliké plus a palec nahoru pro ty, kteří nevědí, jestli do filmu jít nebo ne. Největší podíl na tom ale má fakt, že Moon jen poměrně chytře a znale recykluje to osvědčené ze zaběhnutých žánrových stereotypů. Samotný příběh není vůbec ničím převratný – energetické zdroje budoucnosti, prostředí Měsíce, psychické potíže způsobené dlouhodobou samotou, naklovoaní pracovníci – to už tu mnohokrát bylo a to, co si budeme nalhávat, i v daleko propracovanějších filmech. Sam Rockwell. Jediná tvář a tudíž hlavní tahoun celého filmu. Takový tah chce velkou odvahu, a zejména rozvahu a sakra šťastnou ruku při výběru onoho hlavního protagonisty. Podařilo se toto kritérium u Moonu splnit? Abych řekl pravdu, mám tak nějak smíšené pocity. Rockwell už od pohledu působí zcela nenápadně a neutrálně, což byl jistě záměrný výběr. Ale postavit hodinu a půl dlouhý film o tom, jak i klony se od sebe mohou v mnohém lišit, na nenápadné tvářičce, to už je sakra riziko a Jonesovi se podle mého názoru příliš nevyplatilo. Jistě, Rockwell má své nepopiratelné kvality, radost mu divák hltá stejně dobře jako vztek nebo pláč, ale tohle zkrátka není role pro něj, alespoň vzhledem ke stanoveným podmínkám ne. Smutným faktem je, že Jones nemá nad samotným dějem příliš mnoho nadhledu a divákovi nedokáže dát ten pocit, že je o krok vpřed – nejspíš proto, že tam není. Většina větších či menších dějových posunů se dá předem alespoň přibližně předpovídat. Právě tohle dělá z Moonu záležitost na jedno použití. Dalším problémem je, jak moc zde není ujasněn primární žánr. Má to být akční thriller s nádechem hororu o snaze přijít na kloub tajemství chodu měsíční těžěbní stanice, nebo drama s nádechem romantiky o osamělém muži, který touží po tom se vrátit domů, jenže zjišťuje, že nic není takové, jaké se zdá? Ano, Moon by mohl být obojím a znovu tak dokázat neskutečné možnosti tvorby nového tisíciletí, jenže na to nemá potenciál. Scénář má příliš práce s tím, aby udržel divákovu pozornost u děje, nestíhá si k tomu ještě nadbíhat vedlejšími vychytávkami a dodávat mu pocit jakési výjimečnosti. Vlastně se mi nepozdává celkové zaměření. Na můj vkus málo chtěných vtípků (scéna u pingpongového stolu to, i přes humornou stylizaci, nemohla zachránit) a naopak příliš těch nechtěných („sečtělejší“ Sam ke konci už působil vyloženě směšně, nikoli dojemně, jak bylo zamýšleno). Celkově bych tomu všemu dodal trochu víc humoru i odvazu, vždyť bez toho už se dnes snímky jako Moon točit nedají, to si i Nolan ve svých majstrštycích neodpustí sem tam nějakou tu vtipnou vsuvku. Celkově mám dost zvláštní pocit, protože i když Moon jako takový nenudí, působí v jednotlivých scénách poněkud nekomplexně a, to zejména - zcela neosobně a bez známek jakéhokoli vytříbenějšího rukopisu. Ani s pozadím celého dění nemohu být tak docela spokojen. Film z pro nás neobvyklého prostředí, jakým je vesmír, by právě na tom měl zčásti stát, tady začně mírně odfláknutý vzhled jak měsíčního povrchu, tak samotné základny, po čase nahánět pocit ohranosti. Naštěstí zábavu v oblasti základny vede sice nepřevratný, ale s určitým kouzlem vymyšlený počítač Garty, jehož milost (za jeho měnící se smajlík bod nahoru) a přátelskost dodávají filmu na pomyslné důležitosti alespoň částečně. Potěší hlavně v závěru, kdy už celý děj působí jaksi šroubovitě a k dokonání díla zkázy by stačilo už jen pustit song „Mad World“. Moon za zhlédnutí rozhodně stojí, ovšem jen jednou a to v náladě, kdy nemáte v plánu ani vyložně relaxovat, ani se potit nad přemýšlením, protože přesně taková se vám u Moonu bude hodit. Film, ve kterém si každý najde něco, ale nikdo z něj nevyjde vyloženě uchvácen. Mé hodnocení: 6/10

    • 18.4.2010  22:02

    To, co by mohlo stát na začátku kariéry nadějného režiséra, Ritchiemu zašlou slávu nevrátí. Sherlock není ničím víc, než jen vydařenou oddychovkou na sobotní večer, u které prožijete napětí, zasmějete se, mávnete rukou nad několika hluchými, popřípadě hloupými sekvencemi a druhý den už sotva zavzpomínáte. Možná je podstatná část toho dána předvídatelností samotného tématu, nevyhnutelností nutných dějových zvratů a šťastného konce. Herci za jedna. Zábava drahá a žhavá, nikoli však nenahraditelná.

    • 17.2.2010  15:34

    Michaelovy písně mám hodně rád, ale buďme upřímní - od toho se vydávají alba, zakládají rádiové stanice a vznikají internetové servery jako youtube.com. Filmy nemůžou být jen o hudbě, ani přesto, že by v nich měla hrát prim. 50% za přerušovaný koncert Michaela Jacksona, zbytek neodpustitelná nuda.

    • 16.2.2010  00:36
    REC (2007)
    *****

    Wow. Už se mi toho při sledování filmů stalo hodně, ale aby se mi ze samotného strachu začal obracet žaludek a dokonce jsem ho intenzivně pociťoval na vlastním svalstvu? Hm, to asi ještě nikdy. Nejpromyšlenější a co je důležité - NEJDĚSIVĚJŠÍ horor, co jsem kdy viděl, jehož hlavní zbraní není nápad, herci, ani scénář, ale věrohodnost výsledného efektu zapříčiněná pomalým, až nevýrazným rozjezdem, chytrou ruční kamerou a tím, že i přes všechny ty litry krve, haldy nakaženého lidského masa a dlouhá napínavá místa ticha zakončená bafáky, při kterých jsem měl v životě snad vůbec nejblíže k srdeční zástavě, na konci, ten film nepůsobil ani trošku přeplácaně a zejména v úplně posledních chvilkách dal divákovi ten nepříjemný pocit toho, že kdyby už se to jednou mělo stát, dopadlo by to asi nějak takhle. Intenzivní, megaděsivý filmový zážitek na dlouhou dobu, po kterém už, přísahám, nikdy neřeknu, že celosvětová tvorba hororů stojí za sračku. Španělé GO!

    • 12.2.2010  22:26
    Náhradníci (2009)
    **

    Tady se někdo moc snažil. Ten film není ani koncepčně nedotažený, ani dějově přeplácaný, je jen podáván tak nudně a bez zaujetí, že si ho divák prakticky po celou dobu musí domýšlet a přetvářet ke svému ideálu. Stokrát škoda toho nadějného nápadu, který překvapivě dlouho čekal na své objevení a stokrát škoda toho, že se ho neujal nikdo, kdo by mu věnoval svoji píli a úsilí. Jonathan Mostow to odbyl nehorázně, tam, kde by měl u filmu za normálních okolností přijít napínavý vrchol, přichází tady jen záchrana-nezáchrana-závěrečné titulky. Náhradníci dávají jen několika málo záblesky a šedivou náladou zavzpomínat na časy, kdy se Bruci Willisovi dařilo nejlépe - na časy 12 opic. Jinak jsou sami o sobě bohužel pouze typickou ukázkou neschopného polotovaru, zcela samoúčelného propadáku.

    • 11.2.2010  17:01
    Mary a Max (2009)
    ****

    Hrozně fajn film. Kombinace slzopudného příběhu, depresivní atmosféry a několika perfektních hlášek, jakožto humorných odlehčení, zapůsobila skvěle a zrodilo se po dlouhé době něco nevídaného - a je jedině dobře, že se tomu tak stalo ve světě animovaného filmu. Osobně si myslím, že takovéto projekty mají ještě velice barvitou budoucnost - a já jim moc fandím.

    • 9.2.2010  17:30

    Úhrnem - Od toho "vtipného" začátku, plynule až k překvapivě málo trapčícího závěru. Krok dopředu, palec nahoru :-)

    • 17.1.2010  19:26

    70%. V jistých ohledech nesmírně profesionálně zvládnutá záležitost. Jenže co si budeme nalhávat. 30 days of night je jen další ohranou báchorkou, které se v nejrůznějších variacích stále dokola opakují a bohužel daný žánr nikam dále neposouvají. A to se v kombinaci s celkovou chladností a vesměs úplnou jednotvárností příliš nevyplácí. Hlavní pozitiva - velice solidní režie a solidní herci... no a konečně někdo zpracoval moje upírské oblíbence co do vizuálního rozměru podle mých představ :-)

    • 12.1.2010  22:33
    Orphan (2009)
    ****

    Po tom, za každou cenu co nejnechutnějším úvodu, na který jsem i já sotva mohl koukat, bych sice čekal o něco lepší rozvedení zápletky v první půl hodině a závěry už taky pamatuji lepší, ale jinak je to vlastně paráda. Troufám si říct, že v rámci dnešního Hollywoodu je to vlastně tak trochu zázrak. Na svědomí to má hlavně (asi nejen pro mě překvapující a až doteď nedoceněný) režijní kumšt pána jménem Jaume Collet - Serra (ano, toho samého, co zrežíroval Dům voskových figurín). Aneb jak dosáhnout nejděsivějšího a zároveň nejlépe atmosfericky podkresleného efektu, co za poslední roky pamatuji, s desetinou prostředků a prostoru, než jaké by k tomu potřebovali mnozí jiní. Já vážně skoro nedýchal, prožíval každou minutu, jako bych tam byl také, přál jsem rodince úspěch a zároveň jako by mě cosi pohánělo proti Ester, která mi svými činy způsobila nejednu hořkou chvilku a kde jsem zrovna fyzicky neprožíval některou z bolestí, smál jsem se tomu ironickému nadhledu, který jako by se valil zpoza každého rohu.. Jsem nadšen, že nemá tohle naprosto co dělat se Sirotčincem a jinými skvosty tohoto zaměření a že hledat tady nudu by bylo zcela zbytečné. Silný filmový zážitek za 4,5 * a po dlouhé době zase film, který se mi jen tak z hlavy nevypaří - v tom "nočnomůrařském" slova smyslu :-)

    • 12.1.2010  20:07
    Oko dravce (2008)
    ***

    Našlapaná zápletka v nefalšovaném ladění ala Kobra 11? Proč ne. Typický příklad filmu, který na první shlédnutí nadchne, ale o to více vás napodruhé přesvědčí o tom, že je jen jeden z řady. Oceňuji ale, že si Caruso nekazí skóre žádnými blbými fórky, nebo tupými hláškami a bez výraznějších záškobrtů se žene až ke svému vysněnému cíli.

    • 12.1.2010  17:01

    Ale jo, neurazí, nenadchne, klasika. Neubráním se ale nabízejícímu se srovnání s Láskou nebeskou. Neubráním se proto, že ji tohle, ambicemi přeplněné dílko, předběhlo asi ve dvou scénách. V těch ostatních bohužel těžce zaostává. No jo, takové vykrádačky dnes vycházejí málokdy...

    • 10.1.2010  22:07

    Co k tomu napsat? Napadá mě snad jen: Originální. A to je velký klad, protože jsem už hodně dlouho neviděl film, který by byl nejen v námětu, ale i v tom, jak děj takřka v každé minutě ubíhá, tak vyfiknutý. U některých situací jsem váhal, jestli se mám chovat jako při "komedii" a nebo "tragédii", ale pak už jsem jaksi nestíhal to řešit.Po nějakém čase se sice ten konec už dá předvídat a že by mě potěšilo, že se všechny ty mé představy vyplnily, se říct taky nedá, na druhou stranu z Willa Ferrela, hrajícího "obyčejného" člověka a nepitvořícího se v každé vteřině, jsem nemohl spustit oči. Stejně tak Maggie a Dustin. Nenápadné světýlko mezi hollywoodskými filmy, které se do historie asi nezapíše, mě ale udělalo sakra radost - svým nadhledem, i tím neskrývavým pesimismem.

    • 10.1.2010  19:55

    O hodně lepší než jednička. Není to za pětku, ale můžu říct, že přesně nějak takhle si představuji ztřeštěnou komedii pro mladší generaci. Místy světlý průměr, místy ale geniální vtípky, nad jejichž promakaností, domyšleností a v celkovém výsledku vůbec ne zbytečností zůstává až rozum stát. Kevin Smith má sakra talent a sakra budoucnost. Nezapomenutelné vyvrcholení!

    • 10.1.2010  17:23

    Mimo mě. Ne tím pohodově netuctovým humorem, ale tou jeho údajnou genialitou.

    • 29.12.2009  19:16

    Tak tohle fakt ne. To už není film nepřístupný dospělým, ale komukoli od 5 let výš. Zřejmě došlo k záměně scénářů, protože tohle by mělo být vysíláno maximálně v TV Minimax, nikoli v kině a ještě ve 3D. A těch odkazů pro starší publikum, co by na prstech jedné ruky spočítal (Houstone, máme problém!, Straussův valčík v kosmické lodi) na tom vůbec nic nezmění.

    • 27.12.2009  23:28
    Avatar (2009)
    *****

    Hrozně moc jsem se těšil. O to větším rozčarováním pro mě byla první půlhodinka, ve které se kromě seznámení s 3D efekty, nudných, oposlouchaných keců a ještě k tomu s přiblblých dabingem (viděl jsem nadabovanou 3D verzi) neděje vlastně vůbec nic. To natažení na 160 minut bylo zkrátka úplná zbytečnost a zároveň asi jediná vada na celém filmu, protože v celém zbytku je Cameronova úchylná touha po absolutní dokonalosti dotažena až... k absolutní dokonalosti. Nechci se tu nijak dlouze rozepisovat o technické stránce filmu, protože ať si říká kdo chce co chce, tohle zkrátka JE úplně nový level filmové tvorby a tou nejúžasnější pastvou pro oči. Musím jít ještě jednou s tím, že už vím co jak bude, abych se mohl daleko koncentrovaněji soustředit na to precizní vizuální zpracování, na ty stovky a stovky dosud neviděných vymožeností a hračiček a ještě o něco více si to užil. Nevím, jak se tohle takřka už úplně počítačové zpracování projeví v budoucnu a vlastně ani nemám důvod si to domýšlet, protože jsem si to prostě vychutnal. S těmi předvídatelnostmi a s těmi jistým způsobem okoukanými dějovými prvky i převraty se prostě počítat musí, jelikož je to zároveň nezbytná součást výpravy. Fantastické finále si navíc s nimi se všemi jen zkušeně pohrává a dokonale jimi dotvořuje originální svět Avataru. Jsem rád, že James natáčení tohohle klenotu tak natahoval, oddaloval, dal si záležet na každičkém nejmenším detailu a připravil tuto, konečnou verzi. Shrnutím - už dlouho tu nebyl snímek, který by se tak nádherným a veskrze zcela nevtíravým způsobem dokázal zavděčit profesionálním filmovým divákům a kritikům, laikům, dětem toužící po oslnivém světě fantazie, fanatickým počítačovým hráčům a třeba i zarputilým filmovým odpůrcům. Film roku - a nejen toho letošního.

    • 23.12.2009  23:16
    G. I. Joe (2009)
    ****

    Série těhle povrchově omamných, leč uvnitř zcela nesmyslných a veskrze zbytečných komerčních pokusů asi těžko jen tak vezme konce. Už jen proto, že u téhle jsem překvapivě už v prvních minutách spokojeně přikyvoval a bylo mi jasné, že tohle je přesně ta nenáročná a klišovitě hollywoodská hovadina, o jaké jsem snil. A všechny ty výbuchy mi nedaly ani jednou si vzpomenout na to, že vlastně ani nepochytávám, o čem to je. Pro blockbusteráky tohohle ražení mluví fakt, že přesně takhle to vnímá většina lidí (ta většina, která se jde k filmu pobavit a ne do něj rejpat).

    • 28.11.2009  23:23

    Best of Hollywood... and movie production. Hangover rulez!

    • 28.11.2009  17:17

    Ice Age je série, která si diváky získává tím, že v každém díle najde někomu z hlavních hrdinů někoho do páru, potažmo nového člena celé smečky a scény se předhánějí v tom, kdo v nich koho efektněji zachrání před pohromou. Mrzí mě, že ve trojce nejvíce utrplěly ty veverčí kreace. Děti to napumpuje pozitivní energií do života, poučí je o tom, že ve dvou se to lépe táhne, dospělák by možná chtěl ještě více odkazů a vyspělých hlášek, ale čert to vem. Konekonců příjemná, neškodná oddychovka pro stmelení kolektivu se dneska taky cení.

    • 20.11.2009  23:11

    Tahle hudba mi nic moc neříká, herectví Joaquina Phoenixe už lautr ne. Ale tohle má styl, šmrnc, všeho je tu ve vkusné míře - film se navzdory historickým skutečnostem i výmyslům netváří ani zbytečně vážně, ani příliš komicky, za asistence upozaděné šablony člověka, který dal přednost kariéře před rodinou příjemně a neškodně plyne k průhlednému závěru. Když se to řemeslo hold dělá s přehledem, není co řešit... A roztomiloučká Reese Witherspoon mě (zjevně spolu s akademiky) prostě dostala...

    • 20.11.2009  23:04

    Velice příjemný snímek s jako vždy perfektním Al Pacinem, ale to mi ke spokojenosti nestačí. Filmu by neuškodila především špetka invence, tohle je jen obyčejná sbližovačka, která se tváří jako do detailů vypreparované umění a přitom nemá na to, aby alespoň něčím trochu nadchla.

    • 19.11.2009  17:37

    Může fungovat děj bez akce? Bez problémů. Může fungovat akce bez děje? Ne. Každý divák si tady musí vystačit v podstatě s úhlavním motivem, tedy vyvrcholením války se stroji, bitkami, souboji a ohromnými akční scénami, protože ty náznaky čehosi, náznaky vedlejších poselství, kterých je tady hned několik, jsou podané tak nevýrazně, bez zaujetí a bez emocí, že na ně divák hned zapomene. McG běhá v akci jako ryba ve vodě, to se musí uznat, protože při vší té velkoleposti celé té války jsem se jenom šťastně tetelil blahem. Ale kde zrovna akce nebyla a "děj" se měl někam posouvat, zůstalo u mechanicky odříkávaných dialogů a velké spousty nudy dané neschopností diváka nějakým způsobem vcucnout nebo mu zážitek zpříjemnit nějakou vkusnou atmosférou (natož pořádným napětím). Celé mi to tak nějak připomnělo Matrix Revolutions, kde by se celý děj dal shrnout takřka ve stejné frázi, místy jsem si připadal spíš jako u třetích Transformers, než u Terminátora a kdyby mi někdo řekl, že všechno diriguje Roland Emmerich, věřil bych mu. Na druhou stranu jsem ale zase rád, že se tu tupě nekopírují předchozí díly (tak, jako ve Vzpouře strojů), ale v plné parádě se tu vybaluje něco, co tu v rámci Terminátora ještě nebylo. Salvation je jednoduše příjemným blockbusterovým výplachem, který rychle uteče, ale ve kterém je pouze ta akce, tradiční Bale a ještě o něco podstatnější Worthington (který mě dost mile překvapil), ale nic k tomu, takže za pár dní si na to ani nevzpomenete. A to jsem o prvních dvou, geniálně kouzelných Cameronovek teda tvrdit nemohl.

    • 18.11.2009  22:49
    Bruno (2009)
    ***

    Sacha je bezesporu machr, ani ten nápad by k zahození nebyl, což o to, ale tady jsem se u spousty scen nemohl zbavit pocitu, že se na to prostě nemůžu dívat. Díkybohu, že přišlo těch posledních cca 25 minut a tenhle jinak neskutečně nudný paskvil vyzvedlo z trapné hollywoodské šedi několika geniálně invenčními vtípky až na 3*. Srovnávat Brüna s Boratem, nebo dokonce tvrdit, že je Brüno lepší, je holý blábol, protože už máloco tady tak přesvědčivě překvapí. Ale jsem zase rád, že i přes to všechno se dokáže Charles v rámci žánru k něčemu vybičovat. 50% se spoustou nenaplněných ambicí, ve kterých skončil tentokráte souboj Sacha vs. přiblblost remízou.

    • 14.11.2009  14:03
    Kill Bill 2 (2004)
    *****

    Naprostá bomba. Vol. 2 je úplně jiný, než první, díkybohu v tom dobrém slova smyslu. O mnoho chytřejší děj, o mnoho stručnější, za to promyšlenější kostra jednotlivých pomst. Jak v jedničce držela většinu pasáží nad vodou téměř jenom hudba, tady je celý film přehlídkou toho nejunikátnějšího, co jen může být - těch úžasných dialogů, spousty hlášek, prostě dokonalé podívané, při níž se vcítíte do role Umy a budete chtít ještě víc. Zkrátka a jednoduše to, na co se v jedničce hezky koukalo, se tady hezky prožívá. A když jsem takřka brečel u závěrečného "shrnutí" všech postav dvoudílného opusu, hrozně mě zpětně mrzelo, že jsem z jedničky neměl stejné pocity a že jí nemohu dát taky 5*, i když mě to tak lákalo. Dokonale ztělesněný sen každého filmového režiséra i diváka. Film roku.

    • 13.11.2009  23:38
    Kill Bill (2003)
    ****

    Stylově masakrová honba za nevyhnutelnou pomstou. Rozhodně neskutečně oceňuji všechnu tu záplavu nápadů - moc se mi líbí přehledné rozdělení do kapitol i celkové rozdělení na dva filmy. Ale jsem zklamanej. Pořád se nějak nemohl zbavit dojmu, že Quentin přes těch 6 let zapomněl, jak se točí skvělý filmy, nebo lépeřečeno - jako by ztratil sílu svého neuvěřitelně osobitého rukopisu - a to je docela smutnej fakt. Vůbec se nesoustředí na ty dialogy, na tu užvaněnost a nepřetržité hláškování, které udělalo kulty z jeho předchozích filmů. Teď jeho odpůrci konečně vidí, jaký to bez zbytečnějch keců ve skutečnosti je. Efekty přinejmenším velmi slušný, ale některé akční scény by přesto chtěly ještě více práce, byly totiž malinko nedostatečně dodělané. Tarantino si svoje slabiny vynahrazuje geniální hudbou a atraktivním okolním prostředím. Není to sice úplně ideální způsob, ale bezesporu dost účinný, protože ve druhý polovině mi ty slabiny už zase tak moc nevadily a já mohu říct, že Kill Bill: Vol. 1 je přesto fajn (a cool) film, který bych si dal podruhý klidně s radostí znova.

    • 13.11.2009  16:00
    Babel (2006)
    ****

    Zajímavé. To bezesporu. Smůla bohužel je, že od stejného režiséra jsme to už dvakrát viděli. Jistě, je pravda, že v Babelovi je všechno bráno ještě více do šířky, příběh se snaží v rámci možností zachytit toho co nejvíce to jde a svést osudy hlavních hrdinů pomocí putování jedné pušky je rozhodně super nápad. Jenže dobrá polovina z úvodního nadšení z diváka opadne už po pár scénách, kdy si uvědomí, že bude opět sledovat několik báchorek, které spolu na první pohled nesouvisí, ale ve skutečnosti přece nějak ano. A že je jasné, že se film na konci zase bude za každou cenu snažit rozbrečet. Krásné, oslnivé obrázky z mexické pouště mě po čase taky omrzely, ale naštěstí je přece jen rozhdoně na co koukat. Ti dva kluci, z nichž ten menší trefil cestující v autobusu (mimochodem, nepřišlo vám nelogický, že to dostala téměř přímo z boku, když výstřel přišel zepředu?) a honil si ho, když šmíroval svoji nahou sestru a ten větší mu to všechno jen tiše záviděl, byli fajn. Paradoxně nejvíce mě ale bavila ta divná teenagerovská japonská story o nymfomance co nenosí kalhotky (velká škoda, že z té předehry v zubní ordinaci a následně i u níc doma nic nebylo), která ve skutečnosti s tím hlavním měla nejméně společného. Naopak to, od čeho jsem si ve filmu nejvíce sliboval, tedy Brad s Cate, u toho jsem taky nejvíce zíval. Štvalo mě, že se tam ten děj prakticky nikam neposouval a snažil se jen navnadit zpomalenými záběry a slušnou hudbou (to je prostě málo). To byl pro mě vrchol herecké nevýraznosti. Každopádně jsem všechny ty nápady polykal poměrně ochotně, ale Babela zkrátka neskutečně brzdilo, že tak ,jak byly všechny scény ve 21 gramech filmařsky bezchybné a krásně na sebe navazovaly, tady se až příliš často tloukla zábava s menší nudou. A vadilo mi, že Iñárritu málo machroval se skákáním v ději od začátku na konec a zase naopak a až do konce nechal diváka si myslet, že to na sebe vlastně všechno v pohodě navazuje. 70% se spoustou efektních nápadů, ale na mnoha místech až příliš zřetelně nedomakanými.

    • 10.11.2009  18:06

    Koralína je animák ve stylu V tom domě straší - jen ještě o něco originálnější. Alespoň na první pohled. Protože tady jsem už zhruba po první čtvrthodince odpadal nudou. První a největší hovadina je, že film prakticky nemá ujasněné, pro koho je. Pro dítě být nemůže, nejen kvůli úplně podivné atmosféře, ale v první řadě kvůli tomu, že postup děje je tak naprosto nelogický a spojitosti tak nesmyslné, že část z toho nezachytí prakticky nikdo. Tudíž to nemůže být ani pro dospěláka, který, pokud má rozum v hlavě, brzy pochopí, že na tomhle filmu není něco v pořádku. Scénárista musel být buď naprostej tupec a nebo byl náměsíčnej a scénář psal ve spánku, protože nevím, jak je jinak možný, že navzdory všem těm divnejm řečem nedokáže diváka nějakým způsobem zaujmout, či snad dokonce rozesmát. Nádherně se na to kouká, animace na vysoké úrovni, ale už mam naprosto plný zuby toho, dávat do nekonečna plný hodnocení jen za to - už to prostě nejde. V tomhle ohledu mi Koralína dost připomněla nedávný český experiment s názvem Kozí příběh - nápad, který by radši vůbec neměl být zpracován. Sorry, ale mě se to prostě nelíbilo - ne, že bych neměl rád animáky, ale nemám rád nudu. A i když jsou ty animáky tak neškodňoučký a kouzelňoučký, tak než si tohle dát znova, to si dam radši místo očí knoflíky.

    • 10.11.2009  15:08

    To, o čem se v Blízkých setkáních celý film mluvilo, má divák v E.T. celý film na očích. Je neuvěřitelné, že s dvěma úplně rozdílnými úlohami si Steven Spielberg dokáže poradit se stejným nadhledem i výsledným efektem. Rozhodně nezapomenutelný film, který dokáže rozesmát i rozbrečet snad každého.

    • 9.11.2009  20:53

    A pak že mimozemšťani neexistujou :-) Naprosto parádní film, který se díky Spielbergově kumštu stal nezapomenutelný asi pro miliony lidí. Mimochodem, zajímalo by mě, jestli by dneska nějaký režisér zvládl vykouzlit takové triky za směšných 20 melounů.

    • 9.11.2009  09:49

    Nejvíce filmu ubližuje to, jak moc zřetelně je rozdělen do dvou částí. Ta první, je vynikající, originální, atmosfericky napínavý pilot k seriálu Beze stopy. Jenže ta druhá už obsahuje všehovšudy jeden jediný důležitý zvrat natažený na 3/4 hodiny, přitom by se bez problému vešel do 10 minut. A co ten zbytek? Zbytek je úplně zbytečné natahování, ve kterém je pouze do očí bijící morální poselství toho, o čem celý film je a ještě se snaží neuvěřitelně okatě diváka dojmout. Mít film jednoduše 75 minut, necekl bych a pěl Benovi slávu. Jinak - Casey Affleck by podle mého měl na to stát se novým Johnnym Deppem, Morgan Freeman se nezapomněl blýsknot se svou, dneska už tradičně malinkou rolí, záporáci byli dostatečně odporní a zfetovaní a nechyběla ani bostonská spodina plná negrů a hlavně idiotských teenagerů, co nejraději ze všeho nosí čepice s rovnými kšilty.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11