Recenze (410)
Jian yu (2010)
Kvalitní wuxia komornějšího ražení, na níž je rukopis Johna Woo znát - a je to jedině dobře. Skvělá choreografie, dynamicky snímané souboje, výrazné či alespoň zajímavě načrtnuté postavy... A zápletka, která v ledasčem připomíná ducha a humor některých mých velmi oblíbených wuxia příběhů ze staré školy.
Detektiv Dee a záhada smrtícího ohně (2010)
Detective Dee trpí tímtéž, čím naprostá většina Tsui Harkových filmů, co znám. Má hrubé švy, je toho v něm na dvě hodiny trochu moc - a člověku před očima zpětně vyvstávají spíš jednotlivé scény a individuální aspekty filmu, než film jako kompaktní celek. A tak jako u těch ostatních dobrých filmů, které Tsui natočil, ani v tomhle případě to až tak extra nevadí. Mám hodně silné cukání dát plných pět, ale pár dní s tím počkám a nechám opadnout momentální nadšení. Přeci jen, ty švy prostě hrubé jsou - a Detective Dee hraje *hodně* na efekt, pročež není tak docela prost velmi okatých samoúčelností - a hodně spoléhá na CGI, což u filmů čínské/HK provenience vždycky trochu smrdí průserem. Ale sper to čert. Tahle úžasná rakvičkárna v čínském stylu dá vzpomenout na okouzlující new wave šílenosti, když jí to dovolíte. Tsui je možná fakt zpátky s plnou parádou - a těch ***** pořád visí ve vzduchu. EDIT: S mírným pocitem provinění (protože - objektivně vzato - si Di Renjie plných pět prostě nezaslouží) těch plných pět nakonec dávám. Ač nedokonalý, poněkud roztěkaný a místy velmi povrchní, tenhle film je prostě jedna z mých letošních srdcovek. Jo, a Deng Chao rulez.
Odstřelovač (2009)
Lincolna prostě nejde nemít rád. Nesporné ale je, že výraznější tahoun na straně "těch našich" chybí a filmu to dost ubírá grády. (Docela by bodl nějaký ten spešl release pro zápaďáky, kterým je srdečně jedno, s kolika řoštěnkama Edison Chen spal, a co ve volném čase fotí.)
Xie zi (1992)
Ucházející policejní akční drama, které bohužel velmi doplácí na poněkud nedotaženou charakterizaci postav a na to, že chování hlavní hrdinky přestane v závěrečné třetině dávat jakýkoli smysl (pokud se divák nerozhodne předpokládat, že jí v důsledku emocionálních otřesů IQ spadlo na 40).
Xiao sheng pa pa (1982)
Velmi roztomilá a poměrně svěží duchařská komedie o tom, kterak se tři zesnulí manželé snaží dohodit svoji krásné mladé vdově ženicha.
Amerika hledá topmodelku (2003) (pořad)
Eye candy.
Na Zha (1974)
Special FX vyžadují velkou, opravdu velkou dávku shovívavosti, ale příběh je to okouzlující a Fu Sheng v titulní roli mě vlastně okouzlil taky (nepočítám se mezi jeho fanynky, ale tenhle typ hrdiny mu dokonale sednul).
Da Shanghai 1937 (1986)
Jsou to silné, poctivé 2/5 za "ukoukatelný" MA film, ale v porovnání s ostatní Changovou tvorbou žádná sláva. Kmotr vykrádá sám sebe už naprosto bezostyšně - a výsledek je tak nějak bez šťávy a bez nálady. I poněkud úpadkové Venom filmy s sebou přinášely nějakou inovaci, stavěly na parádně sehraném hereckém ansámblu a nepostrádaly drive a gusto, díky nimž dovedou být i slabší Changovy filmy podmanivou podívanou. Da Shanghai 1937 opakuje storkát omleté formulky, aniž by dodal to něco málo navíc, co diváka přiměje dojem už mnohokrát viděného velkomyslně odmávnout a užít si tu podívanou znova. Zkoukla jsem, neusnula jsem - netoužím vidět znovu.
Xena (1995) (seriál)
Tohle musí být to absolutně nejbrutálnější záměrné nadhodnocení, jakého jsem se kdy na ČSFD dopustila, ale Xeně dávám 10/10 - z hecu, za Áreovu náušnici - a protože je dát chci. (Propos - intelektuální hody Xena rozhodně neskýtá, ale zdaleka to nebylo TAK blbé, jak se to tu ledaskdo snaží malovat.)
Mei shao nian zhi lian (1998)
Gay romance o jednom nešťastném vztahovém propletenci, jejíž největší síla pravděpodobně vězí v sympatických, výborně zahraných a - proč to zastírat - velice pohledných protagonistech. Meishaonian zhi lian je melodramatická romanťárna (ovšem *dobrá* a příjemně civilní melodramatická romanťárna), nic víc, nic míň - a pokud k tomuhle filmu budete jako k melodramatické lovestory přistupovat, neměli byste být zklamaní. Vyprávění formou flashbacků příležitostně doprovázené voice-overem je příjemným ozvláštněním a dodává tomuhle filmu poměrně specifickou náladu a šmrnc. 9/10. Asi mírně nadhodnocuji, ale Bishonen mě zjevně zastihl v té správné náladě.