Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (2 365)

plakát

Adikts (2024) (seriál) 

Jsem spokojený. Mám rád tvorbu Adama Sedláka a těším se na každý jeho nový projekt. Sedlák je velmi talentovaný a šikovný režisér, který se nebojí dělat věci jinak, a krásně všem dokazuje, že máme v Česku schopné filmaře, kteří dokáží tvořit moderně a světově. A nejnovější Sedlákův přírůstek je toho krásnou ukázkou. V první řadě je dobré zmínit to, že je Sedlák uvědomělý a originální tvůrce. Když si pustíte Domestika, Banger! či Semestr, tak si uvědomíte, že Sedlák vždy zná své limity. Ať už jsou filmařské nebo finanční. A o to více o svých projektech přemýšlí. Přemýšlí jak je natočit, jak pracovat s postavami, jak odvyprávět příběh, na co se zaměřit, a jak to udělat, aby to bylo, co nejvíce originální a progresivní. A já jsem z jeho přístupu nadšený. Netvrdím, že je jeho tvorba dokonalá, protože není a má spoustu nedostatků, který tam vidím, ale na druhou stranu si strašně moc užívám to, jak je Sedlák filmařsky suverénní a točí si, co ho baví. Co se týče seriálu Adikts, tak tady si mě trailery moc nezískaly a popravdě jsem tomu moc nevěřil. A o to více mě těší, že mohu napsat, že jsem se spletl, a že mi Sedlák zas vytřel zrak. Nevím jak to Sedlák dělá, ale má úžasnou ruku při výběrů herců a hereček. V každém projektu má méně známe herce nebo herce, co nikdy nehráli a dokáže z nich dostat vynikající výkony. Obsazení Adikts je naprosto lahůdkové a ústřední pětice si to neskutečně dává a já doufám, že si jich všimnou i ostatní tvůrci a budou je obsazovat i jinde. Ústřední pětice podala fakt super herecký výkon a já jim fandím do budoucna. Další věc, co se mi na seriálu líbila, je samozřejmě vizuální stránka. Sedlák si zas vizuálem vyhrál jako málokdo. Od barevné palety, střihu, kamerových jízd, rámování, a dalších vypravěčských postupů. Prostě z mého pohledu vynikající práce. Osobně jsem dost nadšený jakým způsobem se pracuje s postavami, protože tady znovu Sedlák dokazuje, jak moc je dobrý scénárista. Po příběhové stránce jsou tu věci, co mi tolik nesedly a rozhodně si myslím, že některé věci nejsou úplně dotažené do konce. Ale jelikož jsem přistoupil na hru, kterou Sedlák s diváky rozehrál, tak jsem to přijal a v rámci možnosti jsem si ten příběh užil a bavil se u něho. Adikts je povedený seriál, který mi hodně sedl, nicméně budu chápat každého, kdo mi bude tvrdit, že to nebylo nic pro něho a nesedlo mu to.

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Povedená akční komedie plná meta humoru a lásky ke špiónským filmům a samotnému žánru. Argylle je ve výsledku fajn podívaná, ale divák musí přistoupit na hru a pravidla, které mu režisér Matthew Vaughn předloží. Pokud na ně nepřistoupí, tak ho čeká velký bolehlav. Osobně jsem si  přál, a i jsem to chtěl, aby byl film lepší. Nicméně mohu upřímně říci, že jsem se hodně nasmál a dobře se bavil. Má to super momenty, božího Cavilla co si užívá každou scénu, parádního Rockwella jenž je zas utržený ze řetězu, a taky Cena je tady moc dobrý a dost mě mrzelo, že nemá více prostoru. Popravdě jsem si užíval výkon Bryce Dallas Howard dokud byla v civilní poloze, protože ta civilní poloha jí velmi sedla a skvěle fungovalo v kontrastu s tím, co předváděli Cavill nebo Rockwell. Jenže jakmile změní barvu vlasů, tak filmu spadne řetěz i přestože přijde jedna z nejlepších scén film. Vaughn chrlí jeden nápad za druhým, zvraty střídají zvraty, Sam Jackson a Bryan Cranston přehrávají jako o život, ale chybí tomu jistá soudržnost. Osobně jsem si užil ten meta humor, nadsázku a top závěrečnou scénu a potitulkovou. Argylle: Tajný agent je fajn akční komedie, kterou někdy rád uvidím znovu.

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Režisér Denis Villeneuve překonává sám sebe a přináším nám podívanou, která je filmařsky dokonalá a skvěle se na ní kouká. Villeneuve je jako režisér velmi sebevědomí a nebojí se zkoušet nové věci, a sám sebe jako režiséra posouvat ještě dál. Je opravdu radost sledovat talentovaného režiséra, který má přesnou vizi, ví co chce říci a ví jakým způsobem to chce říci, a ke všemu umí pracovat s postavami a daným světem. Villeneuve odvedl výbornou práci a já si užil desítky scén, jenž jsou perfektně natočené a mají v sobě všechno. Ať už jde o "obyčejné" dialogové scény, nebo epické momenty - je jich tady hodně a jsou fakt skvěle natočené. Každá scéna je skvěle zrežírovaná a je vidět, že si s ní tvůrci dali hodně práce a času. Režisér si pohlídal technickou stránku, herecké výkony a parádně zapojil do příběhu nové postavy. Jediný menší nedostatek vidím ve scénáři, ale k tomu se rozepíšu později.  Už první část se mohla pyšnit kvalitním hereckým obsazením, které předvedlo famózní herecké výkony. A totéž se povedlo i v druhé části. Každý z herců zde má moment, kdy si ukradne scénu pro sebe, a ukáže, že proč dostal od režiséra důvěru. Timothée Chalamet předvádí perfektní výkon a je v této roli naprosto přesvědčivý. Chalamet má spoustu prostoru, aby nám ukázal své špičkové herectví a využije ho na maximum, hlavně v poslední třetině. Zendaya má mnohem více prostoru, než v minulém díle a je srdcem celého filmu. Opravdu se mi moc líbil její herecký projev, protože Zendaya to nejdůležitější odehraje jen svými výrazy ve tváři, které řeknou vše a my k tomu nepotřebujeme žádné dialogy. Javier Bardem si svou roli užívá a vnáší do filmu trochu humoru, ale nikdy to není na sílu a vždy to pomáhá dané scéně. Rebecca Ferguson předvádí opět velmi hezký výkon, a i na menším prostoru je parádní. Josh Brolin je moc dobrý a já si užil každou scénu sním. Popravdě jsem trochu zklamaný, že více prostoru nemá Dave Bautista a Stellan Skarsgård, přesto si oba umí ukradnou nějaký moment pro sebe. Velkou pochvalu si za svůj herecký výkon zaslouží Austin Butler, který má fantastický nástup na scénu, a svou postavu si neskutečně užívá. Butler je v této roli parádní a každá scéna s ním stojí za to, protože Butler do toho dává všechno a baví ho hrát naprostého psychopata. Florence Pugh si mě hned získala, a znovu dokazuje, jak moc je to dobrá herečka. Osobně mi udělalo radost, že jsem mohl na velkém plátně vidět hereckou legendu Christophera Walkena. Film po technické stránce vypadá a zní fantasticky. Villeneuve si pohlídal každý aspekt filmu a všechny peníze z rozpočtu jsou na filmu vidět. Kostýmy jsou nádherné, lokality jsou propracované a plné detailů. Kamera od Greiga Frasera vytváří jeden nádherný obraz za druhým. A je opravdu jedno jestli jde o dialogové momenty, epické bitvy, nebo souboje muže proti muži. Ty scény jsou fantasticky natočené. K tomu tady máme burácející soundtrack od Hanse Zimmera, ze kterého budete mít husí kůži a v některých momentech nebudete skoro dýchat. Pochvalu si zaslouží střih, jenž dělá opravdu hodně a samozřejmě zvuk, který je bezchybný. Po technické stránce jde o výbornou práci. Přál bych si napsat, že Duna: část druhá je bezchybné dílo, ale bohužel není. Největší problém vidím ve scénáři a v příběhu. Film i přes svou štědrou délku působí velmi uspěchaně a je na něm znát, že by potřeboval být delší. Klidně i o půl hodinu, aby některé linky a vývoj postav do sebe lépe zapadly. Chtělo by to více scén, kde by vedlejší postavy dostali více prostoru. Určitě bych se nezlobil, kdyby se šlo u některých postav více do hloubky a lépe se s nimi pracovalo. Ale na druhou stranu chápu proč se Villeneuve a Jon Spaihts rozhodli jít tímhle směrem a některé věci zbytečně nekomplikovat. Duna: část druhá je epický velkofilm, jenž je krásným filmařským zážitkem, který korunuje několik úžasných momentů, co si budete chtít pouštět znovu a znovu. Je to film, co má hluboké myšlenky, ale zároveň umí být divácky vstřícný a vděčný. Pokud chcete vidět opravdový velkofilm, tak vás Duna: část druhá nezklame.

plakát

Echo (2024) (seriál) 

Mohlo to dopadnout hůře, ale popravdě jsem čekal, že to bude o dost lepší. Největší problém seriálu je ten, že se neumí držet při zemi. Nevím proč se tvůrci rozhodli, že "komorní hrdinka s komorní zápletkou" potřebuje fantasy přesah a mystično. Na papíře to mohlo vypadat dobře, ale reálně hned při prvním dnu natáčení všem muselo být jasné, že je to blbost. Bohužel asi Kevin Feige neměl čas, nebo si prostě řekl, že lidé na to budou koukat, protože tam je Daredevil a Kingpin. Kdyby tvůrci byli více při zemi, soustředili se na vnitřní démony hlavní hrdinky a nevymýšleli zbytečnosti, tak byla šance, že by se seriál mohl postavit vedle Daredevila a Punishera. Takhle je tu několik dobrých scén a pak taky několik momentů, u kterých jsem si říkal WTF. Kdyby tahle zápletka byla v animovaném seriálu What If...?, tak by mi to dávalo mnohem větší smysl. Seriál není špatný, má dobré momenty a spoustu věcí se i povedlo. Nicméně jsou tady věci, co mi hodně nesedly, a ty mi ten zážitek hodně zkazily. Echo je seriál, co neurazí, ale žádné velké nadšení taky nevyvolá. Radši si znovu dejte Daredevila a Punishera.

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

S01 - Dobrý a povedený seriál, který mi několikrát vykouzlil úsměv na tváři a dost jsem si ho užil. Neznám hry, neznám příběhy a reálně jsem o seriálu věděl jen to, že se odehrává v post apokalyptickém světě, a že tady bude Walton Goggins bez nosu. Bez znalostí her a příběhu se mi k seriálu přistupovalo snadněji, než kdybych byl fanoušek a viděl všechny ty rozdíly, chyby nebo špatné tvůrčí rozhodnutí. Čistě z mého pohledu musím tvůrce seriálu velmi pochválit, jelikož vytvořili funkční a zábavný seriál, který má dobré a zajímavé postavy, parádní vizuální stránku, hudbu, kameru a dost černého humoru plného krve. Osobně si mě seriál získal hned v první epizodě a já jsem byl velmi příjemně spokojený. Spokojenost mi vydržela až do konce, ale pár zádrhelů bych na cestě ke konci našel. Tempo některých linek bylo pomalejší, některé vedlejší postavy do počtu a určitě bych se nezlobil, kdybych se dozvěděl mnohem více, jak se věci mají, jak svět funguje atd. - počítám, že na tyhle otázky dostanu odpověď v dalších řadách. Ella Purnell mi v této roli hodně sedla a já si její výkon dost užil, a fandil jsem jí. Aaron Moten není špatný herec, jen mi několikrát přišlo, že tlačí na pilu až moc. Walton Goggins si krade desítky scén pro sebe a je v této roli perfektní. Fallout je dobrý a zábavný seriál, u kterého se těším na další řadu, ve které se dozvím více o tom, co se děje. 7,5-8/10

plakát

Gentlemani (2024) (seriál) 

Velmi příjemné překvapení. Osobně mi seriálový spin-off moc nedával smysl, zvláště s novými postavami. Nicméně jsem rád, že mohu napsat, že jsem se spletl, a že si seriál dokázal obhájit svoji existenci. Režisér, scénárista a producent Guy Ritchie mi jasně dokázal, že to má dobře vymyšlené, a ví kam chce příběh, postavy a celé "universům" posouvat. Ritchie si natočil i úvodní epizody a vtiskl jim jiný vizuální cítění a i styl vyprávění. Seriálový Gentlemani mají hodně společného se svým starším filmovým bratříčkem, ale ve výsledku se nebojí jít vlastní cestou, a více než samotný film Gentlemani připomínají starší kousky od Ritchieho - Sbal prachy a vypadni a Podfu(c)k. Samotný seriál má super atmosféru, děj, co má spát a dobré tempo, a v neposlední řadě zajímavé charaktery, které je zábavné sledovat. Theo James to zahrál o dost lépe, než jsem čekal a jeho výkon se mi dost líbil. Kaya Scodelario je krásná a ještě k tomu skvěle hraje, a umí si ukradnout spoustu momentu pro sebe. Vinnie Jones má skvěle napsanou roli a je v každý scéně boží, a krade si každou vteřinu pro sebe. Daniel Ings je v úvodních dílech boží, bohužel v druhé půlce už nemá tolik prostoru. Seriál jsem si dost užil, ale je pravdou, že je hlavně v druhé polovině lehce překombinovaný, zvraty střídají zvraty a některé věci mi tady úplně nesedli. Osobně si myslím, že kdyby měl seriál o dvě epizody méně, tak by to tempu a vyprávění jenom prospělo. Samotné vyvrcholení nebylo špatné, přesto jsem čekal trochu více. Gentlemani jsou poctivý a dobrý seriál, který jsem si dost užil a budu se těšit na druhou řadu, kterou si seriál zaslouží.

plakát

Hrozba smrti (2024) 

Čekal jsem trochu více. Road House je akční blbost na víkendový večer. Bohužel to funguje tak na půl. Logika a smysluplný scénář si vzaly volno a evidentně to nikomu na place nevadilo. Což o to, to by samo osobě tolik nevadilo, kdyby to byla zábavná blbost, ale tu jsem nedostal. Fakt jsem nečekal, že se budu nudit a film bude mít dvě hodiny. Režisér Doug Liman to ze začátku rozehraje velmi dobře, ale v půlce přehodí výhybku, a celé se stočí směrem, který mi nesedl. Film je místy správně přepálený a hloupý, a pak je místy až moc absurdní a jsou tu hnusných triků. Stále přemýšlím, zda se mi tímto stylem natočené souboje líbili nebo ne. Jinak Jake je nehorázně cool a vysekal se neskutečně, Connor je zábavný, a Daniela je nádherná a hezky se na ní kouká. Na víkendový večer, kdy si potřebujete odpočinout je to ideální film, ale hlavně nečekejte žádné veledílo.

plakát

Kosmonaut z Čech (2024) 

Stále přemýšlím jestli jsem spokojený nebo rozpačitý. Kosmonaut z Čech je zajímavý a hluboký film, který má, co nabídnout, ale nedá to divákovi zadarmo. Velký problém je forma, kterou to říká, protože ta nesedne každému. Režisér Johan Renck má řemeslo v ruce, umí vykouzlit působivé záběry, scény a sekvence. Renck velmi hezky dokáže navodit tu správnou atmosféru, umí vystihnout osamělost a uvěřitelně pracuje s psychologií postav. Tohle všechno se povedlo velmi dobře, problém ale je, že to vede k banální pointě, která je na celém filmu tím nejslabším. Adam Sandler předvádí velmi dobrý a hezký výkon a moc se mi v této roli líbil. Carey Mulligan je skvělá herečka, ale taky by mohla hrát něco jiného, než jen zlomené, ztracené, nešťastné manželky/ženy. Paul Dano má moc hezký hlas a sedl mi tady. Film naznačí spoustu věcí, ale nikdy nejde do hloubky. A to je velká škoda, protože tu nějaká taková scéna chybí. Kosmonaut z Čech je zajímavý film, který není špatný, ale čekal jsem trochu více.

plakát

Madam Web (2024) 

Krásná komedie to byla. Už dlouho jsem se takhle nenasmál. Dovedu si představit, že kdyby to napsal a zrežíroval někdo jiný, tak by z toho mohl být průměrný film, ale to se nestalo. Film v rámci možností funguje v civilní rovině - Adam Scott to táhne. Ale jakmile přijde akční stránka - bída, kdy kroutíte očima, že někdo nevymyslel něco zajímavějšího a působivějšího, Ezekiel - skvělá komiksová postava, která je zde znásilněná a ještě ke všemu Tahar Rahim ho zahrál neskutečně moc blbě, Peru - logika hadr, scény s vizemi -  krásná ukázka toho jak něco udělat nepřehledně a divně. Herecky to moc nefunguje - dámy prostě nemají to správné charisma, chybí chemie, náznak že by to někoho bavilo a byl to pro něj důležitý projekt, odpudivé triky, chaos. Prostě místy velké špatné. Osobně na to doporučuji kouknout, protože pak doceníte průměrné filmy, které fungují a dokáží bavit. 3-4/10

plakát

Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál) 

Vynikající seriál, který chválím kudy chodím. Jsem opravdu moc šťastný, že takhle skvěle natočený seriál vznikl v Česku, a že ho natočili Češi. Opravdu hodně moc mi seriál sedl a já si užíval každou minutu. V každé scéně jsem viděl výbornou vizuální stránku, precizní režii, vynikající scénář, skvělou kameru, střih, parádní hudbu, a samozřejmě herce, kteří odvedli luxusní výkony, za které si zaslouží každou cenu. Tvůrci seriálu odvedli luxusní práci a já jim tleskám. Je vidět, že si vše poctivě nastudovali, dali si práci se scénářem, přemýšleli o tom jak to bude fungovat, vyhráli si atmosférou a nakoukali ty nejlepší detektivní seriály. Hned od prvního záběrů je vidět, že se tvůrci inspirovali u Davida Finchera, True Detective nebo Mindhunter. A z mého pohledu se k těmto seriálům Metoda Markovič kvalitou přiblížila. Režisér Pavel Soukup mi minulý rok vytřel zrak svým filmem #annaismissing a teď mi ho vytřel znovu tímto seriál. Soukup je skvělý režisér, výborně umí vyprávět příběhy a jeho režie je sebevědomá, plná nápadů, a hlavně je kvalitní. Soukup ví, jak má točit, aby dané scény byly silné, funkční a dokázali vás poslat do kolen, a dostavil se pocit, že danou scénu sledujete se zadrženým dechem. Prostě z mého pohledu Soukup odvedl vynikající práci a já se těším na jeho další projekt. Jaroslav Hruška napsal vynikající scénář. Nutno podotknout, že tento seriál stojí na kvalitním scénáři, a Hruška odvedl výbornou práci. Hruška napsal neskutečně silné a kvalitní dialogové výměny, a nejen ty.  Jsou tu skvěle napsaný postavy a parádně funguje jejich vývoj po čas děje. Máme tu vynikající scény, u který si budete říkat, jak špičkově jsou napsané, zahrané a zrežírované. Klobouk dolů za to, co Hruška napsal. Metoda Markovič: Hojer stojí na výborné režii Soukupa, na vynikajícím scénáři od Hrušky, a taky na perfektních hereckých výkonech. Petr Lněnička předvedl opravdu povedený výkon a zahrál svou roli na pána. Lněnička parádně zvládl svou civilní roli a je radost na něho koukat, jak přemýšlí, uvažuje a jakým způsobem se chová. Petr Uhlík podal životní herecký výkon, ze které ho mě mrazilo v zádech. Uhlík je v této roli neskutečný a doslova se převtělil do Hojera. To jakým způsobem mluví, jak se chová, jak přechází z jedné scény do druhé. Vau!! To byl herecký koncert. A ty dialogové výměny mezi ním a Lněničkou jsou pravá kinematografii. Václav Neužil je tady moc dobrý a krásně doplňuje Lněničku v jeho výborném výkonu. Velmi příjemně mě překvapil Adam Mišík, který odvedl opravdu povedený a dobrý výkon. Ve vedlejších rolí jsem si dost užil Vojtu Kotka a Michala Isteníka, kteří májí menší role, ale svými hereckými projevy jsou velmi výrazný. Seriál má dobré tempo a jsem rád, že má jen šest úderných epizod. Kdyby byl příběh natahovanější, tak by začal ztrácet na své intenzitě, nepříjemnosti a místy by se začal opakovat. Metoda Markovič: Hojer je vynikající český seriál, který můžeme vyslat do světa, protože jeho kvality docení všude.