Poslední recenze (2 362)
Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál)
Vynikající seriál, který chválím kudy chodím. Jsem opravdu moc šťastný, že takhle skvěle natočený seriál vznikl v Česku, a že ho natočili Češi. Opravdu hodně moc mi seriál sedl a já si užíval každou minutu. V každé scéně jsem viděl výbornou vizuální stránku, precizní režii, vynikající scénář, skvělou kameru, střih, parádní hudbu, a samozřejmě herce, kteří odvedli luxusní výkony, za které si zaslouží každou cenu. Tvůrci seriálu odvedli luxusní práci a já jim tleskám. Je vidět, že si vše poctivě nastudovali, dali si práci se scénářem, přemýšleli o tom jak to bude fungovat, vyhráli si atmosférou a nakoukali ty nejlepší detektivní seriály. Hned od prvního záběrů je vidět, že se tvůrci inspirovali u Davida Finchera, True Detective nebo Mindhunter. A z mého pohledu se k těmto seriálům Metoda Markovič kvalitou přiblížila. Režisér Pavel Soukup mi minulý rok vytřel zrak svým filmem #annaismissing a teď mi ho vytřel znovu tímto seriál. Soukup je skvělý režisér, výborně umí vyprávět příběhy a jeho režie je sebevědomá, plná nápadů, a hlavně je kvalitní. Soukup ví, jak má točit, aby dané scény byly silné, funkční a dokázali vás poslat do kolen, a dostavil se pocit, že danou scénu sledujete se zadrženým dechem. Prostě z mého pohledu Soukup odvedl vynikající práci a já se těším na jeho další projekt. Jaroslav Hruška napsal vynikající scénář. Nutno podotknout, že tento seriál stojí na kvalitním scénáři, a Hruška odvedl výbornou práci. Hruška napsal neskutečně silné a kvalitní dialogové výměny, a nejen ty. Jsou tu skvěle napsaný postavy a parádně funguje jejich vývoj po čas děje. Máme tu vynikající scény, u který si budete říkat, jak špičkově jsou napsané, zahrané a zrežírované. Klobouk dolů za to, co Hruška napsal. Metoda Markovič: Hojer stojí na výborné režii Soukupa, na vynikajícím scénáři od Hrušky, a taky na perfektních hereckých výkonech. Petr Lněnička předvedl opravdu povedený výkon a zahrál svou roli na pána. Lněnička parádně zvládl svou civilní roli a je radost na něho koukat, jak přemýšlí, uvažuje a jakým způsobem se chová. Petr Uhlík podal životní herecký výkon, ze které ho mě mrazilo v zádech. Uhlík je v této roli neskutečný a doslova se převtělil do Hojera. To jakým způsobem mluví, jak se chová, jak přechází z jedné scény do druhé. Vau!! To byl herecký koncert. A ty dialogové výměny mezi ním a Lněničkou jsou pravá kinematografii. Václav Neužil je tady moc dobrý a krásně doplňuje Lněničku v jeho výborném výkonu. Velmi příjemně mě překvapil Adam Mišík, který odvedl opravdu povedený a dobrý výkon. Ve vedlejších rolí jsem si dost užil Vojtu Kotka a Michala Isteníka, kteří májí menší role, ale svými hereckými projevy jsou velmi výrazný. Seriál má dobré tempo a jsem rád, že má jen šest úderných epizod. Kdyby byl příběh natahovanější, tak by začal ztrácet na své intenzitě, nepříjemnosti a místy by se začal opakovat. Metoda Markovič: Hojer je vynikající český seriál, který můžeme vyslat do světa, protože jeho kvality docení všude.
Fallout (2024) (seriál)
S01 - Dobrý a povedený seriál, který mi několikrát vykouzlil úsměv na tváři a dost jsem si ho užil. Neznám hry, neznám příběhy a reálně jsem o seriálu věděl jen to, že se odehrává v post apokalyptickém světě, a že tady bude Walton Goggins bez nosu. Bez znalostí her a příběhu se mi k seriálu přistupovalo snadněji, než kdybych byl fanoušek a viděl všechny ty rozdíly, chyby nebo špatné tvůrčí rozhodnutí. Čistě z mého pohledu musím tvůrce seriálu velmi pochválit, jelikož vytvořili funkční a zábavný seriál, který má dobré a zajímavé postavy, parádní vizuální stránku, hudbu, kameru a dost černého humoru plného krve. Osobně si mě seriál získal hned v první epizodě a já jsem byl velmi příjemně spokojený. Spokojenost mi vydržela až do konce, ale pár zádrhelů bych na cestě ke konci našel. Tempo některých linek bylo pomalejší, některé vedlejší postavy do počtu a určitě bych se nezlobil, kdybych se dozvěděl mnohem více, jak se věci mají, jak svět funguje atd. - počítám, že na tyhle otázky dostanu odpověď v dalších řadách. Ella Purnell mi v této roli hodně sedla a já si její výkon dost užil, a fandil jsem jí. Aaron Moten není špatný herec, jen mi několikrát přišlo, že tlačí na pilu až moc. Walton Goggins si krade desítky scén pro sebe a je v této roli perfektní. Fallout je dobrý a zábavný seriál, u kterého se těším na další řadu, ve které se dozvím více o tom, co se děje. 7,5-8/10
Poslední pokušení Krista (1988)
Vím, že jsem viděl velmi kvalitní film, který je skvěle natočený, zahraný, a je v něm všechno, co by mě mělo sednout, ale to se bohužel nestalo. Prostě mi to nesedlo, tak jak jsem si přál a dost mě to štve. Scorseseho režie je přesná, herecké výkony Dafoea a Keitela výrazné, kamera krásná, hudba intenzivní a má to mnoho silných scén. Škoda, ale jednou to zkusím znovu a snad mi to sedne lépe.
Poslední deníček (9)
The Best of 2019(filmy+seriály)
1)Tenkrát v Hollywoodu
2)Avengers: Endgame
3)Joker
4)Parazit
5)Le Mans '66 (Manželská historie)
6)John Wick 3
7)Toy Story 4
8)Zelená kniha (Irčan)
9)Favoritka (Klaus)
10)Devadesátky (Král)
Nevešlo se: Doktor Spánek, Rocketman, Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw, Nikdy neodvracej zrak, Vlastníci, Slunovrat
Nejzábavnější film : Rychle a zběsile: Hobbs a Shaw, John Wick 3, Shazam!, 6 underground: Tajné operace
Oblíbený film : Tenkrát v Hollywoodu, Parazit
Nejlepší filmy mimo distribuci : Batman vs. TMNT, Na špatné straně
Nejlepší český film : Vlastníci
Nejlepší animák : Toy Stroy 4, Kde je moje tělo?, Klaus
Překvapení roku : Aladin, Slunovrat, Alita: Bojový anděl, Parazit, Terminátor: Temný osud, Doktor Spánek
Zklamání roku : Skleněný 5,5-6/10, Raubíř Ralph a internet 6-6,5/10,My 6/10, Godzilla II Král monster 6-6,5/10, Yesterday 6,5-7/10, Muži v černém: Globální hrozba 4-5/10, Ledové království 2 6/10, Star Wars: Vzestup Skywalkera 7/10
Neviděl jsem: Free Solo, Kurks, Portrét dívky v plamenech
1)Černobyl
2)Watchmen
3)Stranger Things S03
4)Potvora S02
5)Brooklyn Nine Nine S06
6)Mindhunter S02
7)Sedmilhářky S02
8-9)Sex Education S01
8-9)The end of the fucking world S02
10)Counterpart S02
Nevešlo se: Most, The Boys S01, Good Omens S01
Neviděl jsem: When They See Us, Unbelievable a mnoho dalších