Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (2 365)

plakát

Jednou to bude všechno tvoje (2023) 

Režiséra Andreasa Öhmana neznám a ani jsem od něho nic neviděl. Tento film je mé první setkání s režisérem a jeho tvorbou. A naše setkání dopadlo celkem dobře. Od prvních záběrů je vidět, že Öhmana má řemeslo v ruce, umí pracovat s herci, s kamerou, se střihem a nemá problém s komediálním načasováním. Hodně příjemně mě překvapilo, jakým způsobem Öhman zapojuje animované postavičky do děje. Tyto postavičky většinou vtipně komentují děj a pomáhají ke katarzi - rak, který zpívá o rakovině je velmi povedená a doslovná slovní hříčka. Naštěstí se Öhman nesoustředí jen na komediální momenty, ale umí dobře prodat i ty méně příjemné. Většina dramatických momentů funguje, tak jak má a jsou dobře vystupňované a i přesvědčivě zahrané. Film z mého pohledu stojí na herečce Karin Franz Körlof. Körlof zahrála svou postavu s přehledem a odvedla moc dobrou práci. Její postava je komplikovaná a nese si šrámy na duši. Při sledovaní hlavní hrdinky jsem si několikrát vzpomněl na film Nejhorší člověk na světě, kde taky hlavní hrdinka měla osobní krizi, nezvládala vztahy s muži a s rodinou, a občas se chovala jako blbka. Peter Harber je ve své roli hodně fajn, a i když toho moc neřekne, tak jeho výraz mluví za vše. Hodně mě bavil v menší roli Filip Berg, který má velmi vděčnou a zábavnou roli. Herci ve vedlejších rolí jsou přesný a přesvědčivě odehrají, co mají. Osobně se mi na filmu líbila vizuální stránka. Ten klid malé švédské vesničky je krásně prodaný. Máme tu hezké záběry na přírodu, scény kdy hlavní hrdinka běhá jsou dobře prodané, protože ukazují samotu, na místě, kde je samota. Líbili se mi scény na pile, které v sobě mají něco znepokojivého, ale zároveň pro hrdiny představují jistou formu klidu. Scény s animací jsou taky dost povedené. Co se týče záporů, tak největší zápor, který film má je předvídatelnost. Prostě tak nějak tušíme, co se bude dít, a že to bude směřovat k nějakému bodu. I odhalení některý věcí nefunguje, tak jak by mělo. Je to celkem škoda, že si s tímto Öhman nevyhrál lépe. Jednou to bude všechno tvoje je povedený film, který má co říci a jeho sledování nebyla ztráta času. Několikrát jsem se hodně hlasitě zasmál, a ke konci jsem se i lehce dojal. Škoda jen, že příběh je až moc předvídatelný. Určitě bych se nezlobil, kdyby mě film zkusil něčím překvapit. Ale pokud chcete vidět fajn feel good film ze Švédska, tak dejte tomuto filmu šanci.

plakát

Občanská válka (2024) 

Nepříjemná, cynická a hodně depresivní podívaná. Režisér a scénárista Alex Garland si pro nás připravil svůj divácky nejvděčnější film, který nám ukáže, jak by vypadala Občanská válka v USA. Garland se rozhodl, že svůj film bude vyprávět víceméně vizuálně a epizodicky. A tahle vypravěčská forma filmu velmi sedí. Režisér se soustředí na to, co se děje, jakým způsobem se to děje, a jak se lidi staví k tomu, že se válčí v jejich domovině. Někoho to děsí, jiní si hrají na patrioty chránící své území, a jiní si užívají, že zmizel řád a můžou dělat bez následků, co chtějí. A pak tu jsou naši hlavní hrdinové, kteří cynicky všechno fotí a zaznamenávají. Je zajímavý sledovat jistou odevzdanost a odosobněnost, kterou vyzařuje hlavní hrdinka. Viděla toho tolik, že se naučila být jen pozorovatel, a nemá žádné emoce a soucit s obětmi této války. Garland ve filmu pokládá zajímavé myšlenky, a nebojí se mnohými scény tnout do živého. Po filmařské stránce odvedl Garland velmi dobrou práci. Film umí být znepokojivý, napínavý, depresivní a smutný. Technická stránka filmu je výborná. Hudba, zvuky, kamera, střih, všechno funguje luxusně. Hodně moc se mi líbilo, jak režisér pracuje s napětím a stupňuje to, co se ve filmu děje, až se dostaneme do velkolepého závěru, který je menší akční inferno. Akční scény se režisérovi dost povedli a jsou velmi působivé. Kristen Dunst odvedla dobrou práci a parádně zahrála svou postavu. Wagner Moura je hodně dobrý a v této roli mi sedl. Cailee Spaeny má velmi vděčnou roli a je v ní moc dobrá. Stephen McKinley Henderson nemá tolik prostoru, přesto si zvládne ukradnou pár scén pro sebe. Nick Offerman a Jesse Plemons jsou výborný a zahráli své postavy přesně. Samotný film se mi dost líbil. Osobně jsem čekal, že se bude více soustředit na postavy a půjde se více na dřeň. To se sice nestalo, ale nemůžu říci, že bych byl zklamaný z toho, co jsem ve výsledku dostal. Občanská válka je silný a zajímavý film, který má co říci.

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Je to blbost a jasná ukázka toho, že Zack Snyder potřebuje producentský dohled jako sůl. Mrzí mě to, protože mám rád Snyderovy filmy - všechny až na ty poslední, co dělal pro Netflix. Myslím si, že Snyder jako režisér na to stále má, ale je nutné, aby měl producenta, scénáristu, a zakázal si hrát si s kamerou. Samotný film je z velké části směšný, první půlka je nudná, ale ve druhé se naštěstí začne alespoň něco dít, a má to slušné tempo, pár dobrých akčních scén a parádní hudbu. Pokud nemusíte, tak na to nekoukejte.

plakát

Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál) 

Vynikající seriál, který chválím kudy chodím. Jsem opravdu moc šťastný, že takhle skvěle natočený seriál vznikl v Česku, a že ho natočili Češi. Opravdu hodně moc mi seriál sedl a já si užíval každou minutu. V každé scéně jsem viděl výbornou vizuální stránku, precizní režii, vynikající scénář, skvělou kameru, střih, parádní hudbu, a samozřejmě herce, kteří odvedli luxusní výkony, za které si zaslouží každou cenu. Tvůrci seriálu odvedli luxusní práci a já jim tleskám. Je vidět, že si vše poctivě nastudovali, dali si práci se scénářem, přemýšleli o tom jak to bude fungovat, vyhráli si atmosférou a nakoukali ty nejlepší detektivní seriály. Hned od prvního záběrů je vidět, že se tvůrci inspirovali u Davida Finchera, True Detective nebo Mindhunter. A z mého pohledu se k těmto seriálům Metoda Markovič kvalitou přiblížila. Režisér Pavel Soukup mi minulý rok vytřel zrak svým filmem #annaismissing a teď mi ho vytřel znovu tímto seriál. Soukup je skvělý režisér, výborně umí vyprávět příběhy a jeho režie je sebevědomá, plná nápadů, a hlavně je kvalitní. Soukup ví, jak má točit, aby dané scény byly silné, funkční a dokázali vás poslat do kolen, a dostavil se pocit, že danou scénu sledujete se zadrženým dechem. Prostě z mého pohledu Soukup odvedl vynikající práci a já se těším na jeho další projekt. Jaroslav Hruška napsal vynikající scénář. Nutno podotknout, že tento seriál stojí na kvalitním scénáři, a Hruška odvedl výbornou práci. Hruška napsal neskutečně silné a kvalitní dialogové výměny, a nejen ty.  Jsou tu skvěle napsaný postavy a parádně funguje jejich vývoj po čas děje. Máme tu vynikající scény, u který si budete říkat, jak špičkově jsou napsané, zahrané a zrežírované. Klobouk dolů za to, co Hruška napsal. Metoda Markovič: Hojer stojí na výborné režii Soukupa, na vynikajícím scénáři od Hrušky, a taky na perfektních hereckých výkonech. Petr Lněnička předvedl opravdu povedený výkon a zahrál svou roli na pána. Lněnička parádně zvládl svou civilní roli a je radost na něho koukat, jak přemýšlí, uvažuje a jakým způsobem se chová. Petr Uhlík podal životní herecký výkon, ze které ho mě mrazilo v zádech. Uhlík je v této roli neskutečný a doslova se převtělil do Hojera. To jakým způsobem mluví, jak se chová, jak přechází z jedné scény do druhé. Vau!! To byl herecký koncert. A ty dialogové výměny mezi ním a Lněničkou jsou pravá kinematografii. Václav Neužil je tady moc dobrý a krásně doplňuje Lněničku v jeho výborném výkonu. Velmi příjemně mě překvapil Adam Mišík, který odvedl opravdu povedený a dobrý výkon. Ve vedlejších rolí jsem si dost užil Vojtu Kotka a Michala Isteníka, kteří májí menší role, ale svými hereckými projevy jsou velmi výrazný. Seriál má dobré tempo a jsem rád, že má jen šest úderných epizod. Kdyby byl příběh natahovanější, tak by začal ztrácet na své intenzitě, nepříjemnosti a místy by se začal opakovat. Metoda Markovič: Hojer je vynikající český seriál, který můžeme vyslat do světa, protože jeho kvality docení všude.

plakát

Fallout (2024) (seriál) 

S01 - Dobrý a povedený seriál, který mi několikrát vykouzlil úsměv na tváři a dost jsem si ho užil. Neznám hry, neznám příběhy a reálně jsem o seriálu věděl jen to, že se odehrává v post apokalyptickém světě, a že tady bude Walton Goggins bez nosu. Bez znalostí her a příběhu se mi k seriálu přistupovalo snadněji, než kdybych byl fanoušek a viděl všechny ty rozdíly, chyby nebo špatné tvůrčí rozhodnutí. Čistě z mého pohledu musím tvůrce seriálu velmi pochválit, jelikož vytvořili funkční a zábavný seriál, který má dobré a zajímavé postavy, parádní vizuální stránku, hudbu, kameru a dost černého humoru plného krve. Osobně si mě seriál získal hned v první epizodě a já jsem byl velmi příjemně spokojený. Spokojenost mi vydržela až do konce, ale pár zádrhelů bych na cestě ke konci našel. Tempo některých linek bylo pomalejší, některé vedlejší postavy do počtu a určitě bych se nezlobil, kdybych se dozvěděl mnohem více, jak se věci mají, jak svět funguje atd. - počítám, že na tyhle otázky dostanu odpověď v dalších řadách. Ella Purnell mi v této roli hodně sedla a já si její výkon dost užil, a fandil jsem jí. Aaron Moten není špatný herec, jen mi několikrát přišlo, že tlačí na pilu až moc. Walton Goggins si krade desítky scén pro sebe a je v této roli perfektní. Fallout je dobrý a zábavný seriál, u kterého se těším na další řadu, ve které se dozvím více o tom, co se děje. 7,5-8/10

plakát

Poslední pokušení Krista (1988) 

Vím, že jsem viděl velmi kvalitní film, který je skvěle natočený, zahraný, a je v něm všechno, co by mě mělo sednout, ale to se bohužel nestalo. Prostě mi to nesedlo, tak jak jsem si přál a dost mě to štve. Scorseseho režie je přesná, herecké výkony Dafoea a Keitela výrazné, kamera krásná, hudba intenzivní a má to mnoho silných scén. Škoda, ale jednou to zkusím znovu a snad mi to sedne lépe.

plakát

Přání (2023) 

Fajn animovaný film od Disneyho na jedno deštivé odpoledne. Přání mělo velké ambice, ale bohužel se někde stala chyba, i přestože na papíře to vše vypadalo, tak jak má. Byl tady zkušený režisér, zkušená scénáristka, zajímavě pojatá animace, spousta odkazů na staré disneyovky a parádní hlasové obsazení. Největší nedostatek vidím v samotném příběhu, které mu něco chybí. Ne, že by byl špatný, jen je takový neslaný a nemastný. Totéž platí i pro postavy, nejsou špatně napsané, jen jim něco chybí. Rozhodně nemohu říci, že by to byla ztráta času, ale když uvidíte závěrečné titulky, kde jsou vyobrazeny všechny animované filmy od Disneyho, tak si uvědomíte, že toto studio udělalo lepší a zásadnější kousky. Přání je hezký animovaný film, co neurazí, ale za pár dní si na něj nevzpomenu.

plakát

Opičí muž (2024) 

Klobouk dolů. Dev Patel ve svém režijním debutu odvedl velmi kvalitní práci, kterou mu mohou závidět mnohem zkušenější řemeslníci. Patel to poctivě odmakal před kamerou i za kamerou. Osobně se mi Opičí muž dost líbil, ale mám k němu výhrady. A ty největší výhrady mám ke scénáři. Po režisérské stránce jsem velmi, ale opravdu velmi spokojený. Patel si se svým filmem hodně vyhrál. Od barevné palety, vizuální stránky, zvuku, hudby, rytmizace scén, střihu až po perfektní vedení kamery. Na film se moc krásně kouká, a Patel nám dává jednu krásně natočenou scénu za druhou. Akční scény jsou dynamické, rytmické, perfektně pracují se zvuky a hudbou, mají výbornou choreografii a kamera zabírá scény z netypických úhlů. Po vizuální stránce si Patel a tvůrci s filmem hodně moc hrají a snaží se, aby film působil zábavně, hravě, drsně, nekompromisně atd. Dev Patel to tady odehraje s přehledem a je jen škoda, že nemá žádného spoluhráče na dialogové výměny. Prakticky každá z vedlejších postav tu je jen proto, aby se vytvořil nějaký dějový oblouk/zvrat a příběh se mohl posouvat dal. K žádné postavě si nelze vybudovat vztah. A totéž platí i pro záporáky, ty jsou prostě záporáci, protože film potřebuje záporáky. Tady vidím největší problém filmu. Ve příběhu a v práci s postavami. Příběh není originální, ale to by ve výsledku nevadilo, kdyby měl zajímavé postavy. A ty tady nejsou. Tady je jen Patelův hrdina, který si jde za pomstou a tím to končí. Všechny ostatní postavy mají načrtnutý nějaký příběh, ale ten nedostane prostor pro nějaké rozšíření. A je to velká škoda. Kdyby měl film o trochu propracovanější postavy, tak by to bylo hned o dost lepší. Opičí muž je povedený a zábavný akční film, u kterého zamrzí, že scénář nedostal stejnou péči jako vizuální stránka a choreografie.

plakát

Čas zabíjet (1996) 

Kvalitní soudní drama, které velmi dobře funguje. Na tento film jsem se dlouho těšil, ale pořád jsem nemohl najít tu správnou náladu, abych si tento depresivní film pustil. Tohle totiž není moc příjemná a odpočinková podívaná. Hodně jsem si při tom vzpomněl na knihu/film Jako zabít ptáčka, jen kdyby se šlo více za hranu, a nebylo to odvyprávěno z pohledu dětí. Režisér Joel Schumacher odvedl parádní práci. Jeho film je hutný, nepříjemný, snadno se dostane divákovi pod kůži. Navíc je znát stoupající napětí a teplota. Postavy se doslova pečou a pot z nich neustále kape. Ještě větší žár přichází s příchodem KKK, kteří rádi zapalují kříže a i jiné věci. Schumacher natočil pomalý a dost depresivní film, co se nebojí ukazovat ošklivé věci. Největší problém filmu je ten, že jsou zde okamžiky, které ve výsledku vyzní do prázdna a film se jim už nevěnuje. A těch scén je několik. Nicméně, co se týče soudního dramatu a rasistické linky, tak tam si to Schumacher pohlídal. Matthew McConaughey je dost dobrý a závěr patří jemu. Sandra Bullock má vděčnou roli a zahrála jí velmi dobře. Samuel L. Jackson zvládl tuto roli s přehledem a odvedl dobrý výkon. Kevin Spacey svého právníka zahrál, tak jak měl a podává dobrý výkon. Hodně se mi líbilo, kolik výborných herců je ve vedlejších rolích. Film má z mého pohledu trochu pomalejší tempo, u kterého chápu proč to tak je, ale osobně bych se nezlobil, kdyby byl film místy údernější. Čas zabíjet je dobrý film ze soudní síně.

plakát

Electra (2023) 

Působivé, skvěle natočené a zahrané. Tolik nápadů a výborně natočených scén. Velká paráda. Daria Kashcheeva má obrovský talent a já se těším na další její projekt.