mala_kea

mala_kea

Lukáš Svoboda

okres Kolín
věčný optimista


8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 13.1.2012  21:58

    Tváří se na mnohem víc, než vypadá. Úvodní akční stránka dostatečná, ale ten neuvěřitelně tupý útěk - k pos*ání..

    • 6.8.2011  11:40

    V mnoha směrech vykradená a ve spoustě dalších zcela originální love story říznutá oldschoolovou thrillerovou školou a skvěle funkčním mysteriózním prvkem. Chemicky dokonale sladěné ústřední duo a ve své odtažitosti naprosto profesionální režie si říkají o pět hvězd, nedosáhnou na ně ale především kvůli uspěchanému konci a banální pointě. Ten film měl mít o dvacet minut víc, potom by i stávající konec fungoval na výbornou. Takhle je pocit Deus ex Machina až příliš neodbytný. Přesto jedno z překvapení roku a mimořádně intenzivní divácký zážitek...

    • 26.3.2013  21:10
    Stud (2011)
    ****

    Soustředěná a naturalistická sonda do života středostavovského ajťáka z New Yorku, který si žije stylem single: bez závazků, bez vazeb k rodině a hlavně podle vlastního gusta. Autor vlastně hrotí problematiku nezávaznosti a epikurejství, s nímž se generace dnešních pětatřicátníků nedokáže vyrovnat, protože se pro ni vnější svoboda stala závislostí. Pro hrdinu Studu jsou výrazem svobody nespoutaná promiskuita a konzumování pornografie. Ztrácí schopnost udržovat hlubší vztahy, postupně se propadá do víru dekadentní sebedestrukce /podobně jako hrdinové opusu Requiem za sen/. Problémem však je, zda otevřené zobrazování sexuality nestráví zamýšlenou etickou pointu, která přichází až v samotném závěru filmu. Film sám totiž může působit destruktivně a vlastně jen znásobit marasmus, proti kterému se obrací. Bravurní, silné, epické.

    • 6.8.2011  11:48
    Sucker Punch (2011)
    ***

    Videoklipová jízda, u které se vyplatí nechat logiku v předsálí a nechat se ukájet vizuálními vjemy. Celkem čtyři snové sekvence z nichž by se dal adrenalin ždímat po litrech by ve většině filmů obstály jako ultimátní filnále. To by ovšem nesměly být propojeny nezáživným a ubíjejícím balastem v podobě hlavní příběhové linie. Pokud se však přes absenci "scénáře" dokážete přenést, nabízí Sucker Punch tuny eyecandy momentů a pokud se vám trefí do noty, oceníte i solidní soundtrack. 7/10

    • 3.11.2011  11:41
    Super 8 (2011)
    ***

    Abrams dal tentokrát hodně na velkolepé scény likvidace města (zejména vlak byl vynikající) a přinesl zase něco málo novostí, ale je to tak nějak celkově fádní, poněvadž ani samotný námět, milionkrát převařený, nenabízí mnoho možností seberealizace.

    • 12.6.2011  15:48

    Dokážu překousnout hloupý scénář, pokud je vynahrazen dobrou a zábavnou akcí. Problém je, že Světová invaze se nebere s nadhledem jako třeba Den nezávislosti nebo Armageddon, takže vtipná je akorát nechtěně. A to hlavně během rozhovorů mezi nezajímavými zapomenutelnými postavami (vyjma Eckharta, ale ani u něj jsem si nezapamatoval jméno). Ani s tou akcí to není o moc lepší. Ač jsou akční scény technicky a řemeslně na úrovni, zhruba po půl hodině přestanou bavit. Utápí se v jednotvárnosti, negradují a naprosto postrádají hlášky a eye candy momenty. Než přijde menší změna ve finále, je už pozdě.

    • 12.10.2014  21:47
    Tajemný (2011)
    ****

    Těmto vězeňským kouskům se dostávám na chuť

    • 19.2.2012  19:21

    Půlnoc + home alone + koss porta pro = čtyřhvězdičkový zážitek zaručen. Zvýšený přítok adrenalinu, rozšíření zorniček, dilatace cév, rozpulzovaný myokard, rampouchy na zádech. To je to, co by měl člověk čekat od dobrýho hororu. A od The Innkeepers se toho dočká. Netřeba se hlouběji a dál zamýšlet nad stupidnostmi. Horor Oskara nikdy nedostal a snad ani nedostane (vyjma dokonalých Mlčení jehňátek). Takže bych tento žánr tolik nepodceňoval

    • 30.9.2011  13:44
    Templář (2011)
    ****

    Vynikající historický akční film, zasazený do dob vrcholného středověku, se špetkou historického propojení, ale především výborných syrových a adekvátně brutálních scén. Pár chlapů bránících hrad ještě není nic extra, když se k tomu však přidá pár chlapů bránících hrad, co navíc umí máchat mečem a Kate Mara, má volba je poměrně jasná. Žádné zbytečné okecávačky a srdceryvné dialogy, 2 hodiny solidní akce, bláta a usekanách končetin .... správně zamíchaných a nakořeněných .... jsem spokojen.

    • 14.10.2012  20:06

    Ať se jedná o sebevětší blbost, která z hlavy definitivně rychle vyšumí, tak množství střev a krve mě uklidní, že jsem uplně zbytečně nepromrhal 83 minut svého života.

    • 12.6.2011  16:15
    The Tunnel (2011)
    ****

    Strašidelné záběry, nepokojné s přídavkem dokumentárním, který má nadhodit autentičnost. Tohle byla fakt pecka. Herecké role některých by se daly vyměnit a i jejich myšlení během utěku je děsně nepochopitelné a umělé a záběry z ruční kamery jsou až příliš "profesionální", avšak tahle vyšperkovaná lekačka mě ale zahnala do ústraní a já ještě ted přemýšlím, jestli je to skutečně možné. Výhodou zůstavá, že jsem ještě blairwitch neviděl, jak tu mnozí přirovnávají. Tím však zůstává tunel skvělou záležitostí s neprozkoumaným potenciálem, který je těžké odhalit. Na mě však všechny ty stísněné prostory a výkřiky do tmy působily. Víc takovýchto "zkoušek".

    • 2.9.2011  13:14
    Thor (2011)
    **

    Thor a celá severska mytologie je tu jenom bohapustou záminkou rozvířit prach Nového Mexika a nakopat při tom hrdinsky do prdele jakési ošklivé emzáky. Branagh se pro nadbytek akce potýká s tragickým nedostatkem prostoru vykreslit jakykoliv charakter. Jako seriál možná, jako delší promo filmeček k akční hře určitě. Jako uspokojivý pokus o propojení fantasy epiky a komorního rodinného dilematu ale filmový Thor rozhodně nefunguje.

    • 30.9.2011  14:04

    Tuny šrotu,létající autoboti, moc výbuchů a tupé dialogy. Nic, co bychom ještě neviděli. Shia je už otravný a jeho přítelkyně musela nabídnout vážně něco víc, aby se upsala na post hlavní hrdinky. Ta ženská ani neumí hrát. Optimus i Bee jsou stále stejní-ještě, že tak. Od tohohle filmu vlastně nemůžete čekat nic než digitální patos a snůšku keců o záchraně světa. Doufejme, že svět je nadoboro zachráněn, protože další 160 minutovou přednášku o skoro nesmrtelných robotech a jejich pocitech bych už asi vážně neunesl. Stejně ubohé, jako druhý díl.

    • 19.2.2012  19:25

    Tuctová kriminálka obalená do poněkud neprůstřelného kabátu. Vše do sebe docela zapadá, ale občas vás iritují výčitky vašeho svědomí, "proč je to zrovna takhle?". Nikdy se nedozvíte jak, nebo proč ale spíše odkud. No jednohubka ale dobrá.

    • 6.8.2011  11:52

    Farrellyovi dokázali celkem slibný námět, transformovat v enormní nudu. Do tohoho filmu se bratři pohybovali spíše v průměrných vodách, což Hall Pass nezvládá. Navíc ta délka je téměř nesnesitelná. Ke konci filmu jsem hodiny snad hypnotizoval. Jediný světlý bod pro mě představuje pořád sexy Christina Applegate, která je bohužel v tomto filmu hrubě nevyužitá. Přístě už se asi Bobbymu a Peterovi vyhnu obloukem, protože mě dost nudí.

    • 28.2.2012  14:21

    Al Pacino snad musel podepsat účast v tomto filmu pod vlivem drog, Ray Liotta není ten motherfucker za kterého by tu měl být a Tatum je fakt profesionální neherec. Jeho nicneříkající pohled je po chvíli na facku, atmosféra filmu žádná a příběh ? I Uwe Boll by snad vymyslel lepší.

    • 19.2.2012  19:29

    Nejdřív divák dychtivě hltá celou tu počáteční atmosféru budoucího světa, kde čas znamená úplně všechno.. Bohužel takto úžasně našlápnuté scifi začíná v polovině filmu upadat do úrovně akčních honiček a původní pointa se jaksi vytrácí do pozadí.. Scénka s přetahováním se o čas a následná bitka ve stylu ala "Steven Segal" se dá vidět snad v každém druhém díle průměrného akčního seriálu na nově. Až na pro mě nevyužitý potencionál původního nápadu se jedná v současnosti o více než solidní scifi snímek, u kterého navíc budou zřejmě fanynky J. Timberlaka vzdychat blahem..

    • 26.9.2012  17:05

    Nemohu jinak, promiňte pane Spielbergu i mistře Williamsi. Bohužel celé téměř dvou a půl hodinové velkodílo je honosnou přehlídkou průměrnosti. Pobrečet si? To spíš zoufale se zasmát při závěrečných a nekonečně se vlekoucích minutách neuvěřitelného kýče. Anglicky mluvící němci, francouzi a bůhví ještě jaké další národnosti, to bylo dost na pěst. Na druhou stranu, zajímavý příběh oře i kluka. Paradoxně srandovní scénka při zachraňování koně z bitevního pole. Výprava taky noblesní, trikaři si dali záležet. No a v závěrečných titulkách mě uklidnilo, že žádné zvíře nebylo během natáčení zraněno, uf!

    • 28.2.2012  14:06
    Válka Bohů (2011)
    ***

    Určitě lepší než souboj titánů, ale určitě horší než 300. Snyderovy zpomalovací sekvence působí skvěle, tady už působí dosti plagiátorsky. Vše jede přesně podle zaběhnutých not, takže už od asi 10.minuty víte, co jak bude. I přes tento laciný přístup vše do sebe zapadá, efekty jsou skvělé, hlavní herci snesitelní a akční scény opravdu povedené. Musím přiznat, že pár sekcí jsem si musel pouštět znovu a to se mi často nestává, proto má Immortals můj veliký obdiv.Zkrátka stylový chlapácký film, který určitě ocení i vaše drahá polovička, neboť muskulaturou se zde přilíš nešetří. Krev mám rád, jen tady se jí mohlo trochu šetřit, nebo spíše lépe s ní pracovat. Jen prosím, nedělejte dvojku. 3,5*..

    • 21.5.2011  21:22
    Všemocný (2011)
    ****

    Všemocný se dá číst taky jako historie jedné drogové závislosti. Ze spousty zasvěcených drobností si troufám odhadnout, že autor předlohy Alan Glynnbude vychází z osobní zkušenosti. Ne každá zkušenost s drogou musí nutně skončit jako didaktický příběh dětí ze stanice Zoo a spousta lidí se prostě naučí s nimi vycházet. Na mainstream nečekaně poctivý pohled na obyvkle démonizované téma.

    • 25.12.2012  16:38
    War of the Dead (2011)
    odpad!

    Zbytečné asi jako Kalousek ve vládě...

    • 6.1.2012  19:45
    Warrior (2011)
    ***

    Film, který stejně tak jako těžká váha, nebo Fighter, nemá ve své podstatě nic k nabídnutí. 5* můžou hodnotit jen rváči, nebo zatvrzelí miláčci Toma Hardyho, který sic hraje na Oskara, ale film zůstává stejně suchý, jako někteří jeho předchůdci. Netvrdím, že jsem se nebavil, ale senilita z filmu jen srší, emocí se sice trochu nadýcháme, ale klišoidní scénaristický počin prostě nelze přehlednou. Ubrat trošku boje a soustředit se více na osudy postav, nemám námitek. Takhle jen zajímavá tuctová podívaná, která těží právě s Hardyho - a částečně i Edgertona.

    • 5.2.2014  15:21
    You're Next (2011)
    ***

    Lehce nadprůměrná home invasion...rodinná oslava se změní ve vyvražďovačku. Masky, černý humor, pasti připomínají směs všech možných podobných filmů od Vřískotu, Strangers, Them až po Home Sweet Home. Postavy nejednají vždy logicky, ale některé dialogy vyloženě naštěstí ukazují na to, že tvůrci nebrali vše úplně vážně. Co sráží hodnocení, jsou herecké výkony místy až podprůměrné.

    • 24.3.2012  14:32

    Stejně takové, jako čekat od pařby ve Vegas něco jiného než alkohol. Tady je to opět samé hulení, drogy, sex, avšak i napotřetí tahle "trhlá" dvojice dokáže na 90 minut diváka poměrně slušně zabavit. NPH si svoji mini roli užil, ale nějaký závatný výkon nepředvedl. Danny Trejo se sice snaží hrát drsňáka, ale scénář mu tolik nepřeje. Je jasné, že většina scén je přitažených za vlasy, ale vše do sebe dokonale zapadá a hlavně nenudí. 3D provedení je však jen současnou mánií, které celkový dojem ani nezlepší ani nezhorší. Krásný průměr.

    • 26.3.2013  12:04

    Po mírně pozérském ale o to více atmosférickém REC a velmi vizuálně zajímavém ale o to méně atmosférickém REC 2 jsem si nemyslel, že Balagueró natočí komedii. Možná to bude tím, že z tvůrčí dvojice vypadl(o) Paco Plaza. Každopádně Zatímco spíš je hodně zajímavý film. Má specifický rukopis, přesný, a přitom ne příliš od děje odvádějící pozornost, vizuál, dějově staví na absurdních situacích, které rozbíjí vážnou tvář filmu a do určité míry diváka nechávají sympatizovat se záporákem. Balagueró tak potvrzuje, že REC nebyla pouze sázka na šťastnou kartu a opravdu umí.

    • 26.6.2011  20:40

    A jsou tu opět hrátky s paralelními časovými rovinami, tentokráte ve formě uhlazenější, pěkně odsípající. Celý film šlape jako perfektně seřízené hodinky, každá vtěřina chytře navazuje na další, na další, na další,.... A tak divák ani nestačí zauvažovat nad tím, zda to všechno dává smysl, jestli třeba není motivace hlavního záporáka pěkná pitomost, či jestli tady sladkobolný vztah "syn - otec" nepůsobí jako pěst na oko. Ale prostě a jednoduše se všechny možné pochybnosti v celkovém kontextu vytratí, až na ten konec. Konec je pro mě názornou ukázku toho, že snaha "musíme se prostě zavděčit všem" není vždy k užitku.

    • 12.3.2011  14:35

    Jako celek to opravdu nefunguje moc dobře, když se ale ke slovu jednou za čas přihlásí Gondryho vynalézavost, je člověku upřímně líto dát tak nízké hodnocení. Přesto si ho Sršeň jistě zaslouží. Už jen za to až trestuhodné nevyužití kompletního Waltzova charismatu.

    • 19.2.2012  19:41
    Zombie Apocalypse (2011)
    odpad!

    Parta snad zkouřených týpků pobíhajích před trapnou kamerou ? Ne, díky. Možná v příštím životě.

    • 27.5.2011  13:08
    Zpověď (TV seriál) (2011)
    *****

    I přes slabší akční stránku se Kiefer prostě neztratí. Jeho charisma a chtíč je pořád stejný, jako u "24ky". Pokud přičteme naprosto perfektní a skvělé dialogy, dostáváme neuvěřitelně fascinující miniweb sérii. Napětí se dá krájet a jen stěží se tu vyskytuje americký patos. Tohle je něco, co Kiefer dlouho potřeboval, zapomenout na režiséry a scénáristy a šlapat pouze ve svých šlépějích, doprovázen Johnem Hurtem.Pro fanouška Jacka Bauera je tohle prostě povinnost.

    • 7.12.2011  13:10

    Naše ego dostává opět pořádně na frak. Poměrně přímočarý děj asi netřeba prozrazovat, na co je ale třeba upozornit je fakt, že tvůrci na to šli trochu jinak. Nenechají do sebe bušit lidskou a opičí armádu (i když na akci samozřejmě dojde), ale předvedou něco, na co nejsme u letního blockbusteru zvyklí. Předloží totiž psychologické drama, které absentuje na otravné srdceryvné projevy a akci na efekt, a sází na herce. James Franco, Brian Cox, John Lithgow nebo Freida Pinto odvedli své, poctivé, nadprůměrné, ale obrovskou pochvalu zaslouží hlavně očima hrající Andy Serkins. Díky němu je hlavní hvězdou téhle seriózní letní zábavy šimpanz Ceasar. I díky jeho „přerodu“ film výborně graduje od rodinného poplácávání po ramenou, přes depresivní drama až po popcornovou řežbu (i když stále reálnou a přehlednou), nabízející několik interpretací na současnou podobu sebedestruktivního světa. Hnidopichové samozřejmě upozorní na několik logických lapsů, výsledek je ale velmi stylový a příznivce žánru po srsti hladící.