Rattlehead

Rattlehead

Lukáš Maxa

okres Rokycany


0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 27.9.2019  12:57

    "Tak tedy orgie! Vy jste se pěkně vybarvil." Dost naivní film, ale zároveň celkem fajnová oddychovka. Chaplinovský motiv muže, který se ujme osamělého dítěte, má do Chaplina samozřejmě pořádně daleko. Ale zase nesouhlasím s Karlosem, že kouzlo filmů z třicátých let je už dávno pryč. Naopak si myslím, že právě ta dětinská naivita jim dodává něco, co v dnešních (úchylných) filmech nenajdete. Sledování starých snímků je jako výlet do dob, kdy svět byl ještě v pořádku. Kdy se dokonce ještě smělo vyslovit, že dítě potřebuje mámu a tátu - řekněte tohle dneska před nějakou feministkou nebo lesbou a skope vás ze schodů.

    • 21.9.2019  17:50
    Švadlenka (1936)
    ***

    Průměrný film, který ovšem ze zapomenutí vytahují velká jména. Herecká sestava je celkem luxusní (i když třeba Hugo Haas mi tu moc zábavný nepřišel), zajímavé jsou některé nápady (využití barevných filtrů, případně propojení dvou scén, kdy v závěru první Theodor Pištěk Líze říká, aby se hanbou propadla, a následně ji vidíme, jak se propadá - jede dolů výtahem, to je opravdu moc povedené). Hudební znalci si jistě povšimnou některých motivů, známých z legendárního "Císařova pekaře". Skladatel Kalaš tak v tomto historickém velkofilmu tak trochu vykradl sám sebe, budiž mu to odpuštěno.

    • 16.9.2019  23:41
    Katapult (1983)
    *****

    "Muž, který miloval ženy" hezky česky. Moc se mi líbí příběh a kamera. Hlavně ty záběry, kdy z detailu na balkóně přejdeme pěkně pomalu na celek obřího paneláku. A pak ten závěr, kdy přijde o svoji roli manžela a otce, aby se o chvilku později probudil ve své posteli. Takže to všechno byl jenom sen? Asi je to logické, protože jen těžko si představit, že by někdo stíhal rodinu, práci a ještě pět milenek na plný úvazek. Jinak je samozřejmě krásné sledovat, jak je každá z jeho žen úplně, ale úplně jiná (a s každou prožívá úplně jiné zážitky).

    • 16.9.2019  19:47

    "Bylo by přece hrozné obětovat republiku jen pro poslušnost vůči západním mocnostem". Jak nadčasová slova. To naši dnešní političtí vlastizrádci nás rádi prodají, jen když z toho něco kápne. Budu jen opakovat to, co jsem už napsal u prvního dílu. Výborný film, dobří herci, skvělé davové scény, povedená hudba. Hodně mě zaujal Gunnar Möller, pro nás v podstatě neznámý herec, který opravdu skvěle ztvárnil Adolfa Hitlera (netroufám si říci, jestli to lépe zvládl on nebo Bruno Ganz). Největším negativem je pro mě velké množství postav, ve kterých jsem se občas ztrácel (možná tam ty vysvětlující titulky mohly být častěji). Proč tenhle snímek proboha neuvede Česká televize? Místo toho, aby za naše peníze točila moderní, nic neříkající sračky?

    • 16.9.2019  19:43
    Dny zrady I. (1973)
    ****

    Povedený snímek, nebál bych se použít označení velkofilm (kolik jich v naší kinematografii máme?). Davové scény jsou úžasné, tak početný kompars v našem filmu jen tak neuvidíte. O to více se zase musím rozčilovat nad úrovní zdejších idiotských uživatelů, kteří tomuhle dají jednu hvězdičku. A proč? No protože to natočili ti zlí komunisté. Jenže tohle je prostě úroveň, na kterou se současný český (sionistický) film nikdy nedostane. A všimněte si, kolik tehdy v Praze bylo českých vlastenců. To dneska, kdyby Merkelová zabrala české pohraničí, tak v Praze půjde protestovat možná tak Jirka Černohorský. V době, kdy soudci v Hradci Králové přiznávají majetek za miliardy vdově po náckovi, se ještě můžeme dočkat mnohého...

    • 14.9.2019  17:46

    "Vávrovi nešlo o hloubku citu, o vnitřní motivaci jednání postav, o myšlenkovou náplň díla. Chtěl jediné - oslnit diváka velkolepou podívanou. Tohoto dosti pochybného cíle dosáhl." Kniha "Náš film" to zhodnotila celkem výstižně. Osobně jsem trochu zklamán. Výprava je opravdu velkolepá, ale jinak je to spíše průměr. A poměrně neuvěřitelný a kýčovitý námět jakoby spadal spíše do třicátých let naší kinematografie, kdy se podobné věci hodně točily. Označení velkofilm pak nechápu vůbec (řekněme spíše kostýmní film). Vávra měl už tehdy za sebou rozhodně lepší filmy ("Kouzelný dům", "Panenství", "Cech panen kutnohorských").

    • 14.9.2019  15:22

    Další parádní film od Billyho Wildera. Uspěl u diváků i u kritiky a navíc přinesl nový, realistický pohled na alkoholismus. V románu je prý mnohem zřetelnější to, co ve filmu (v té době logicky) není vidět - Don prý nedokáže přijmout svoji homosexualitu, a proto pije. Je pravda, že k ženám se chová poněkud zvláštně, a tohle by mohlo být logické vysvětlení. Co je naprosto zřejmé, jsou pak kvality snímku. Skvělé vizuální nápady jako mokrá kolečka, která nám ukazují, kolik panáků už Don vypil, případně stín flašky na stropě atd. Nejlepší scény jsou pak ty ze záchytky a samozřejmě ta s netopýrem a myší.

    • 11.9.2019  19:21

    Jeden z nejlepších dílů tohoto skvělého seriálu.

    • 8.9.2019  19:35
    Kostnice (1970)
    ****

    V této kostnici jsem byl a jednalo se o pěkný zážitek. Co mi vadí na snímku, je použitá hudba. Ta se k těmto záběrům opravdu nehodí. Kdyby tak pan Liška napsal něco ponurého ve stylu hororu "The Omen", to by byl teprve silný filmový zážitek! (P. S. Proklínám ty debily, co na lebky museli naškrábat svoje jméno. Kreténi!)

    • 8.9.2019  19:13

    Zrovna tento filmeček podle mě trochu postrádá výraznější nápady (i když chápu, že se snaží ukázat stereotyp všedního života, možná proto působí poněkud šedě), takže tentokrát jenom za tři.

    • 8.9.2019  19:00
    Byt (1968)
    *****

    Ze šesti Švankmajerových krátkých filmů, kdysi uvedených v úžasném cyklu "Zlatá šedesátá", je tenhle nejlepší. Je přímo nabitý zajímavými surrealistickými nápady a já neváhám s nejvyšším hodnocením.

    • 28.8.2019  00:29

    Když jsem viděl celou trilogii poprvé, líbila se mi nejvíce "Modrá". Ale napodruhé už bych na vrchol posadil právě "Červenou". Může se pochlubit zřejmě nejlepšími herci a některé pohyby kamery jsou vyloženě labužnické.

    • 28.8.2019  00:23

    Kdysi před lety na mě "Modrá" hodně zapůsobila. Nyní s odstupem mnoha roků už jsem tak nadšený nebyl, ale hodnocení zatím nechávám. Uvidíme po třetí projekci...

    • 28.8.2019  00:18

    Z celé trilogie podle mě nejslabší díl, ale pořád je to velmi dobrý film.

    • 21.8.2019  13:29
    Malý pitaval z velkého města (TV seriál) (1982)
    ***

    Je smutné, jak jsou zde starší české seriály podhodnocené. Neříkám, že je "Pitaval" úplná bomba, ale každopádně má svoje kvality. Však ho také dělal zkušený tým lidí (scénárista Dietl, režisér Dudek), vynikající muziku napsal Ladislav Štaidl. Vůbec největší předností je pak skvělé herecké obsazení, a to i ve vedlejších rolích. Na seriálu se mi líbí to, co zde spousta chytráků kritizuje - totiž že je skutečný, ze života skutečného policisty. To samozřejmě může působit na někoho nudně, ale ona ta jejich práce je asi ve skutečnosti vážně spíše úřednická nuda. Nebo si snad myslíte, že běžný policista je Simír z Kobry 11 ? Nejlepší díly jsou podle mě ty poslední - Kasař, Narkomani, Valutová příhoda. Jinak slovo "pitaval" se používá na počest francouzského advokáta a spisovatele Pitavala, který vydával knižně kriminální případy.

    • 21.8.2019  12:25

    "Všichni tři ?" - "Není pro Táničku žádnej problém." Další povedený díl, vůbec ty díly natočené dodatečně v roce 1986 jsou docela nadupané. Zde vidíme ilegální výměnu valut, výkonné prostitutky, tento díl je ze všech asi "nejmodernější". Také zde dostali příležitost mladí herci - Lukáš Vaculík, Karel Roden, Tomáš Töpfer. Povedené zakončení solidního seriálu.

    • 19.8.2019  16:55

    Jeden z nejlepších dílů, a to hlavně zásluhou úžasného Rudolfa Hrušínského.

    • 9.8.2019  22:00

    Pohodová atmosféra a dvě hlavní hvězdy jsou velkými klady tohoto jinak průměrného filmu. Oceňuji, že pejska, kterého na začátku vyhodí z vlaku, scénárista vrátil do děje a ukázal nám, že to ve zdraví přežil.

    • 6.8.2019  21:40

    Možná o něco méně atraktivní díl, ale zase je krásné sledovat, jak zkušený kriminalista pomalu, ale jistě usvědčuje chytrou, ovšem psychicky poněkud labilní spisovatelku. Tento díl charakterizuje celý seriál. Žádné akční střílečky, divoké automobilové honičky, ale spíše mravenčí práce v kanceláři a poctivá příprava na výslechy. Čím jsem starší, tím mám tento seriál raději.

    • 2.8.2019  19:10
    Tvář (1958)
    ****

    Paradoxně nejvíce se mi líbil úvod, kde jsou k vidění nádherné obrazy v lesní krajině (jedná se o předposlední Bergmanův film, který snímal můj oblíbený kameraman Gunnar Fischer). A pak ona hororová scéna s "oživlým mrtvým". Zbytek je spíše divadelní, ale to samozřejmě k Bergmanovi patří, a jelikož je zde celý zástup elitních bergmanovských herců, tak mi to tentokrát ani tolik nevadí. Těžko říci, jak pochopit závěr - všichni vědí, že je Vogler podvodník, ale když si ho k sobě pozve sám král, je z něho vítěz. Čili klam ve světě vítězí ? Nebo možná iluze vítězí a nezapomínejme, že i film a divadlo jsou jen iluzemi...

    • 30.7.2019  13:17

    Před rokem jsem viděl tento film v televizi poprvé a dal jsem čtyři hvězdičky. Něco mi k plné spokojenosti chybělo. Po druhé projekci zvyšuji na pět hvězdiček a jsem naprosto spokojený. Některé filmy prostě potřebují čas, aby je člověk plně docenil. Liv Ullmannové je tradičně vynikající a souhlasím, že právě tohle je jeden z jejích životních výkonů. Scény, kdy ze sebe dostává stará traumata, jsou někdy dost nepříjemné a jdou až na samou dřeň. Snové scény jsou nádherné. A oceňuji optimistický konec. Výborný film.

    • 14.7.2019  23:38
    El Dorado (1966)
    *****

    "Rio Bravo" je podle mě ještě o něco lepší, ale i tak řadím "El Dorado" mezi deset nejlepších westernů všech dob. Je to skvělá zábava a člověk se nenudí ani minutu.

    • 11.7.2019  23:27
    Pramen panny (1960)
    *****

    Jeden z těch "lehčích" Bergmanových filmů, který bych doporučil úplným začátečníkům, pokud se chtějí s dílem velkého mistra začít seznamovat. Je přelomový ze dvou důvodů - první Bergmanův snímek, který získal Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film, a hlavně první Bergmanův snímek, kdy za kamerou stál samostatně Sven Nykvist (čímž vzniklo jedno z nejlegendárnějších spojení "režisér-kameraman"). Osobně mě trochu mrzí, že na tomto postu přestal využívat Gunnara Fischera, ale Nykvistovy kvality samozřejmě nelze popřít. Trochu úsměvně pak působí skutečnost, že tento film měl v USA problémy s cenzurou - jednalo se o scénu znásilnění, která musela být vystřižena (totéž v té době postihlo i de Sicovo "Horalku").

    • 11.7.2019  14:05

    Ten samý případ jako "Jáchym". Naprosto skvostný scénář (ze kterého můžete citovat až do smrti) a dokonalé herecké obsazení. Součást našeho národního kulturního dědictví.

    • 11.7.2019  13:49
    Mlčení (1963)
    *****

    Nepatří mezi mé oblíbené Bergmany, ale přesto si nejvyšší ocenění zaslouží. Tohle je prostě jiná liga, ke které se většina režisérů ani nepřiblíží. Jsem rád, že režisér svěřil hlavní roli Gunnel Lindblomové, nadané herečce a velmi krásné ženě, která u něho ale jinak hrála jen vedlejší role. Sexuální scény způsobily ve své době skandál. Katolický mešní řád farního úřadu Mindelheim vydal výzvu k protestu proti tomuto filmu. "Zdá se, že nás chtějí zásobovat sexem a zvrácenostmi, zabalenými jako umění, a budou tak činit, pokud se proti tomu nebudeme bránit. Umění může být oplzlé. Ale bude na něj pohlíženo jako na oplzlé jen tehdy, pokud ho tak označí většina nebo alespoň značná část obyvatelstva." Přesto (nebo právě proto?) vidělo film jen v Německu jedenáct milionů diváků.

    • 9.7.2019  23:42

    O tomto filmu se dá napsat mnoho stránek textu, já to vezmu zkrátka - úžasná kamera, krásné záběry, skvělí herci. Lehkost, s jakou se zde Ingmar Bergman pohybuje mezi sny, vzpomínkami a skutečností, je obdivuhodná. Skvost. Vřele doporučuji rozbor Jesse Kalina v jeho knize o filmech Ingmara Bergmana, určitě si díky němu všimnete spousty detailů, která vám unikly.

    • 20.3.2019  00:25

    Krásně vystavěný komorní snímek a další z klenotů francouzské kinematografie.

    • 7.3.2019  21:02

    Nikdy nepřestanu žasnout nad tím, k jaké dokonalosti je vypilován scénář k tomuto filmu. Úžasné, bez slabšího místa a po zásluze naprostá klasika.

    • 29.1.2019  18:41

    Velkovévodství Abacco (ostrov zřejmě ve Středozemním moři) trápí vysoké státní dluhy. Směnky jsou brzy splatné a pokud nebudou zaplaceny, přijde velkovévoda o svůj ostrov... Je pravda, že ve filmografii Murnaua je tento film ve stínu některých mnohem povedenějších. Murnau tentokrát tolik neexperimentuje a prostě "jenom natáčí", ale stejně to zdaleka není tak špatný film. Scénář k němu napsala Thea von Harbou. DVD se dá sehnat na ENdisc.cz, ovšem jen s německými a anglickými titulky.

    • 27.1.2019  19:07
    Revizor (1933)
    ****

    Vlasta zde dokazuje, že byl schopen zahrát i vážnější role, a já jen lituji, že v této rovině dostal tak málo příležitostí. Nezapomínejme, že se jedná o přepis divadelní hry, proto ta kulisová výprava s primitivním modelem ruské vesnice pro celkové záběry. Jinak pod jménem scénáristy Václava Šolína se neskrývá nikdo jiný než Václav Wasserman.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14