Rattlehead

Rattlehead

Lukáš Maxa

okres Rokycany


0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 5.10.2018  23:17

    Právě jsem dočetl knihu a znovu zkouknul i film. Je pravda, že výrazně lépe to asi natočit nešlo. Knížka je plná příhod, ovšem bez jednoznačné dějové kostry a k tomu se spoustou postav, a to je vždy těžké zfilmovat. Je tak jasné, že některé postavy byly hodně ořezány (nadporučík Mazurek) a některé úplně chybějí (nadporučík Pernica, paní Mazurková, která svého muže fackuje). Film ve své snaze o nějakou dějovou pointu přidal sebevraždu velitele po propité pistoli, tohle v knize není. Ale proč ne. Možná mohl být film klidně o něco delší.

    • 11.9.2018  22:52

    "Ještě než jde Rocky III do kin, dostane se Stallonovi do ruky scénář s titulem "Blood Knot". Andrew Vajna a Mario Kassar vyšťárali v archivu Warner Brothers deset let starou knihu. Vydělali spoustu peněz prodejem filmů do zahraničí a teď se chtějí sami stát producenty. Námět Davida Morella vypráví o psychicky narušeném veteránovi z vietnamské války, který bloumá bez cíle Spojenými státy a usadí se v horské vesnici. V závěru ho zastřelí jeho bývalý velitel Trautman. Warner Brothers projekt tenkrát nerealizovali. Po prohrané válce nebyli veteráni z Vietnamu právě v kurzu." Jednička Rambo je krásný film, plný nádherné kanadské přírody a skvělé hudby Jerryho Goldsmithe. Film pro správné chlapy. Kult mého dětství.

    • 11.9.2018  22:34
    Rambo II (1985)
    *****

    "Po šesti měsících dosáhly tržby z kin čtvrt miliardy dolarů. S tím se musí vyrovnat i kritika. Rambo II dostává nejhorší kritiky, jaké kdy nějaký film zaznamenal. Už nejde zdaleka jen o to, jestli je to film dobrý nebo špatný, ale především o politiku. Rambo porušuje mezinárodní smlouvy, zhoršuje už tak dost napjatou atmosféru mezi Spojenými státy a Jihovýchodní Asií". Připočteme-li k tomu, že v tom samém roce Sly natočil ještě čtyřku Rockyho, tak buďme rádi, že nevyvolal Třetí světovou válku... Rambo II je kult, který ve svém žánru už nemůže být nikdy překonán. Jeden z nejúspěšnějších filmů všech dob. Skvělá hudba Jerryho Goldsmithe a zkušený kameraman Jack Cardiff (který točil s Hitchcockem "Pod obratníkem Kozoroha", případně "Africkou královnu" nebo "Červené střevíčky"). Jasných pět hvězdiček.

    • 16.8.2018  19:05

    Jeden z oblíbených filmů mého dětství. A nutno říct, že mě pořád hodně baví.

    • 16.8.2018  18:56
    Co na to Češi (TV pořad) (2016)
    ****

    Tak koukám, že jdu opět proti proudu. Jistě, není to zrovna hluboce intelektuálské veledílo, ale o to tu přece proboha vůbec nejde. Bavíme se tu o televizní zábavě, navíc vysílané na Nově, a v tomto ohledu se jedná o solidní počin, a zřejmě jediný koukatelný pořad na Nově.

    • 28.7.2018  22:38

    Možná vůbec nejlepší film z celé četnické série. Parádní zábava !

    • 21.7.2018  22:51

    Mně se film náhodou líbil, má solidní atmosféru a ty děti vypadají opravdu démonicky, především ta hlavní holčička. Zasloužené čtyři hvězdičky.

    • 12.7.2018  22:14

    Jedno z vrcholných děl Ingmara Bergman. Film, který je v mnoha ohledech nepříjemný (scény utrpení a umírání Agnes), zato barevně působí velmi harmonicky a klidně. Jak ve své knize o Bergmanovi píše Jesse Kalin : "Barvy zde mají rytmus a panuje v nich harmonie, kterou sice cítíme, ale nerozumíme jí, a která je sama o sobě dramatem a závěrečným bilancováním, jež se nesoustřeďuje na jedince, ale na mnohem hlubší, živočišnější síly a samotný koloběh života a smrti, jehož jsme jen dílčí součástí." I když je film spíše krátký, je v něm mnoho myšlenek, symbolů a krásných scén. P. S. Pokud si nějaký barevný film nelze představit v černobílém provedení, tak Antonioniho Červenou pustinu a Bergmanovy Šepoty a výkřiky.

    • 10.7.2018  00:28
    Bon Voyage (1944)
    ****

    Hitchcock řekl : "Film Šťastnou cestu ukazuje, že nepřítel je chytrý a nelítostný a člověk musí být obzvláště ostražitý".

    • 5.7.2018  18:24

    Průměrná jednohubka, kterou kdysi dávali v dopoledních hodinách na Nově. Bohužel s dost bizarní zvukovou stopou, kde kromě dabingu bylo slyšet i původní anglické znění. Jeden ze slabších filmů Stanleyho Donena.

    • 4.7.2018  19:43

    Palec nahoru za ukázání toho, že za rozdmýchávání konfliktu mezi Ruskem a Ukrajinou může třetí strana. Jinak díl, ve kterém má velkou roli bývalá šéfka, paní Engelhartová.

    • 21.6.2018  00:29

    Ojedinělý světlý záblesk českého polistopadového filmu. Vynikající thriller, kde se povedlo úplně všechno (scénář, režie, hudba, herci).

    • 9.6.2018  00:06

    "Tohle rozhodnutí si rozhodnu, teprve až se rozhodnu se rozhodnout, a to rozhodne."

    • 8.6.2018  23:16

    Dálniční policie opět zachraňuje svět, tentokrát proti šílenému ajťákovi, který chce vyhubit 90 % populace, aby planeta mohla přežít. Do toho má Semír v hlavě kovový úlomek a tep mu nesmí přesáhnout 120, jinam může zemřít. Ale o nějakém volnu samozřejmě nemůže být řeč. V grandiózním finále zachrání zkolabovavšího Semíra šéfka s Jenny, Zuzana stihne porodit, takže to nakonec všechno dobře dopadne. Další nadupaný pilot.

    • 28.5.2018  22:59

    Brutální a filmově zajímavě komponovaný díl - to, co se stalo, vidíme postupně z pohledu čtyř postav.

    • 27.5.2018  20:11

    Tuhle teploušskou propagandu si teda tvůrci mohli odpustit.

    • 12.5.2018  23:38

    Jeden z mých milovaných filmů a doslova maják filmových dějin. Snímek, o kterém se dají psát celé bakalářské práce. Silných scén je tu tolik, že se je ani nebudu snažit vypisovat, neboť bych musel popsat celý film od začátku až do konce. Vypilovaný scénář, krásná kamera, skvělí herci a nad tím vším samozřejmě Mistr Bergman. Líbí se mi, jak je snímek vyrovnaný - v tom smyslu, že je jednak ponurý (krajina devastovaná morem), ale zároveň i optimistický (scéna s jahodami a mlékem; mladá herecká rodina, která přežije). Je v něm hodně filozofování, ale i humor a láska. Je v něm přítomen Bůh i Ďábel.

    • 12.5.2018  00:07

    Jeden z našich nejlepších filmů, naprostý vizuální skvost. Jen málokdy se mi stane, že bych film tak hltal a přál si, aby nikdy neskončil. Navíc mám slabost pro snové snímky, které nelze pochopit, takže umístění v mé top desítce uniká Valerii jen o vlásek...

    • 10.5.2018  00:09
    Dvojrole (1999)
    ****

    Labutí píseň Jaromila Jireše. Jeden z velkých režisérů zlatých šedesátých si udržel solidní úroveň i v šedých devadesátých. Dvojrole jistě není žádný filmový zázrak, ale tím se ani nesnaží být. Je to solidní, komorně pojatý snímek, který táhne především úžasná Tereza Brodská. Vlastně je to taková hořká komedie, neboť při sledování mladé Brodské, jak chodí jako stařena a začíná trpět demencí, člověk neví, jestli se má smát, nebo plakat. Každopádně tento snímek dokáže vzbudit emoce, a to se počítá. Stejně jako jeho poselství, že si člověk nemá hrát na Boha.

    • 9.5.2018  17:56

    "Na jaké planetě žije tvůj otec ?" Hvězdně obsazený, ale bohužel dost průměrný a nezajímavý snímek, ve kterém erotika spíše odpuzuje.

    • 4.5.2018  22:53

    Typický Antonioni. Těžko ho pochopit, těžko ho analyzovat, ale je to prostě krásný film, plný skrytých významů. Není náhoda, že v knize "Jak číst film" se jedná o jeden z nejčastěji citovaných snímků. Barvy jsou zde skutečně krásné a hrají důležitou roli - ponurá šeď v průmyslové krajině dokresluje psychickou nemoc hlavní hrdinky. Naopak ve scéně v jakési boudě na moři, kde je hlavní hrdinka najednou uvolněná a veselá, vévodí sytě červená prkna. Nebo obchod, který si chce otevřít (což by jí mohlo dát novou chuť do života), je zatím ponurý, ale hodlá si jej vymalovat jasnými barvami. Dále si všimněte, jak se lidé v některých záběrech doslova ztrácejí v průmyslových halách či před obřími loděmi. A co má znamenat ona pohádka, kterou hrdinka vypravuje svému synovi ? A proč tento syn předstírá, že nemůže chodit ? Jaký význam mají všechny ty lodě ? A kdo to v jedné scéně křičel (a proč tento výkřik slyšel jen někdo) ? Snímek, který asi nelze úplně pochopit ani po desáté projekci. A snímek, kterému by se popcornoví multikiňáci měli raději obloukem vyhnout.

    • 1.5.2018  17:49

    Jedna z našich nejkrásnějších pohádek. Nádherná Alena Vránová a úžasný Stanislav Neumann, prvotřídní biják ! Jen mě mrzí, že kvůli zásahu Marie Pujmanové jsme byli ochuzeni o záběr na Vladimíra Ráže, močícího v noční zahradě. Neboť jak napsal Pavel Taussig : Zvlášť bdělou a ostražitou byla mezi schvalovateli scénáře spisovatelka Marie Pujmanová. Bořivoj Zeman vyprávěl, jak se rozčílila kvůli záběru, v němž král Miroslav vstoupí za jasné noci do zahrady. "Soudruzi, takový naturalismus nemá v socialistickém filmu, navíc pro děti, co dělat !" Pak třesoucím se hlasem přečetla : "Král Miroslav se zastaví, pozoruje hvězdy a močí." Vše se hned vysvětlilo. Šlo o překlep, správně mělo být mlčí..

    • 28.4.2018  12:03

    G. A. Smith patří k nejvýznamnějším tvůrcům počátku kinematografie. Líbí se mi, jakými nápady dokáže své filmečky vyšperkovat. Jasně, někteří rozumbradové to tu zlehčují, ale uvědomme si, že se bavíme o přelomu 19. a 20. století, a na tu dobu jsou jeho filmy neskutečně nadčasové. Zde máte subjektivní kameru, voyerismus, záběr na odhalený kotníček dámy a i ten políček na závěr je tu vtipnější než v chaplinovských groteskách (protože ho vůbec nečekáte, narozdíl od grotesek).

    • 25.4.2018  23:28
    Posedlost (1981)
    ****

    Dobré psycho. Herecké obsazení je velice slibné, ovšem skutečnost překoná všechno očekávání, hlavně Isabelle Adjani, taková něžná duše, tu předvádí úžasný portrét ženy propadající se do naprostého šílenství. Celkově mi Posedlost hodně připomněla Lynchovy podivnosti. Silné čtyři hvězdičky.

    • 25.4.2018  17:59

    "Viděl jsem ten film, je to trhák. Čtyřikrát tam souloží." - "Podívám se na něj dvakrát, a uvidím osm souloží". Docela zábavná a zajímavá krimi s hvězdným obsazením.

    • 23.4.2018  23:08
    Posedlost (1943)
    *****

    Už ve svém debutu ukázal Visconti svoji extratřídu. Učednická léta u Jeana Renoira jsou znát, neboť právě staré Renoirovy filmy mi Posedlost připomíná. Jinak je zřejmé, i když dnes těžko představitelné, jaký šok musel film znamenat. Po třicátých letech plných uhlazených romantických filmů s "bílými telefony" přišla Posedlost se zaprášenými silnicemi, nuznými pokojíky a docela obyčejnými lidmi. Však i samotný Mussolini po římské premiéře zařval, že tohle není Itálie. A jakýsi vládní deník napsal : "Ze zahraničních vzorů si tento film bere chorobnou, přehnanou amorálnost a hrubou řeč, kterou špatně maskuje rétorickým naturalismem. Tento film je souhrnem ohavných vášní, ponížení a rozkladu, je urážkou italského lidu, jehož údajný život chtěl zachytit na zcela pomyslné a nemožné úrovni". Podobné soudy by spíše slušely některým českým polistopadovým filmům (kopírujícím americké sračky), nikoliv Posedlosti. Ale takto to v historii kinematografie chodí - kvalitní režiséři s kvalitními filmy posouvali hranice toho, co lze ve filmu ukázat, až jsme se dostali do situace, kdy kdejaká režisérská nula točí hromady úchylných sraček, a nikdo už se nad tím ani nepozastaví...

    • 21.4.2018  11:13
    Na dně (1957)
    ****

    Mám rád Kurosawu, ale nemám rád divadlo, takže Na dně pro mě představuje docela tvrdý oříšek a přiznávám, že je to můj asi nejméně oblíbený snímek tohoto režiséra.

    • 17.4.2018  23:47

    "Nedávno jsem něco dělal v římské opeře, přišel ke mně osvětlovač a říká : Tak co, spali spolu, nebo ne ? Já nevím, odpověděl jsem, co ty myslíš ? Já myslím, že ano, řekl. Každý si může myslet, co chce." Matné hvězdy Velkého vozu se jmenuje překrásná báseň, v níž Giacomo Leopardi vzpomíná na rodný dům, na hvězdy nad zahradou, s nimiž rozmlouval jako chlapec a které byly svědky konce jeho šťastných dnů. Giacomo Leopardi (1798-1837) byl Viscontimu blízký svým urozeným šlechtickým původem i svým postojem vůči němu - nenáviděl ho i miloval, tak jako miloval a nenáviděl celou svou vznešenou rodinu. K samotnému filmu pak mohu dodat, že jsem ho viděl asi potřetí a vždy se mi velmi líbil. Je to naprosto typický Visconti. U něho je film skutečné umění.

    • 16.4.2018  17:33
    Obřad (TV film) (1969)
    ***

    Můj jubilejní třicátý ohodnocený Bergman a dost možná ten vůbec nejslabší. Nevím, ale Obřad mě moc neoslovil (a to jsem si ho pustil dvakrát během měsíce, neboť se mi nezdálo, že bych dal Bergmanovi jen tři hvězdičky) a také jsem vůbec nepochopil, co se nám tvůrce snaží sdělit. Navíc nemám moc rád divadlo, a tohle je jasně divadelní kousek, shodou okolností zaznamenaný filmovou kamerou. Škoda, Bergman umí rozhodně lepší kusy.

    • 14.4.2018  19:57
    Samuraj (1965)
    *****

    Škoda první poloviny, ve které - jak si tak pročítám zdejší komentáře - jsem se ztratil nejen já. Ovšem druhá půlka je naprosto skvělá. Tohle je opravdu shakespearovské drama - zpočátku trochu nudné a dost zamotané, ale když mu dáte šanci, tak vás nakonec naprosto uchvátí. K tomu můj oblíbený a vždycky úžasný Toširó Mifune, takže dávám pět hvězdiček !

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace