Recenze (1 128)
Fontána pre Zuzanu 2 (1993)
Jelikož jsem ročník 1983, tak mám slabost nejen pro VHS s rychlodabingem, ale také pro bizáry let devadesátých. Třeba "Nahota na prodej" je prostě kult a druhá Zuzana se v mých očích může dostat na její úroveň, ale to bych ji musel vidět vícekrát (dneska díky CS filmu opáčko asi tak po třiceti letech). Herecké obsazení dost divoké (popová hvězda, krásná Vejmělková, černoch, Růžičková), některé písně sú pekné a vidět prostitutku, jak jde s tunovým Růžičkou píchat do kamionu a říká mu "drobeček", to je zážitek srovnatelný s Tarkovským. Zkrátka a dobře - milé překvapení. Tento film chci vidět znova.
Princip domina (1977)
Prvních pět minut je vynikajících, ale zbytek se bohužel dost utápí v nevýraznosti, včetně G. Hackmana. Jeden z filmů, na kterých se zub času podepsal.
Cestou křížovou (1938)
V roce 1938 natočil režisér Slavíček hned dva výborné filmy - "Soud boží" a tento. Slavíček se většího uznání už nedočká - filmy s křesťanským vyzněním se dnes nenosí, také jeho asi nejlepší dílo "Podobizna" už zůstane jen lahůdkou pro pár zasvěcených. P. S. od Baara jsem toho přečetl dost, ale tento román vůbec neznám
Hořící Mississippi (1988)
Velice silný snímek úžasného režiséra Parkera.
Junior (1994)
Uznávám, že sestava Arnie - Thompsonová + taťka z Beverly Hills 90210 může působit dost bizarně, ale je to veselohra, tak co? Tak hrozné to není a velký Arnold natočil i slabší snímky, takže za mě pohoda a klídek a tři hvězdičky k tomu.
Zásah štěstím (2023)
Nejsem velkým expertem na dílo Woodyho Allena, ale myslím, že ani v tomto filmu nezklamal. "Do Říma s láskou" sice překonáno nebylo, ale jedná se o povedený snímek s pohyblivou kamerou a dlouhými záběry, což mám velice rád. Žánrově je to romantická konverzačka s kriminálním zlomem. Celkové vyznění je možná trochu hořké, ale jak říkám, zklamán rozhodně nejsem a za návštěvu multikina, kam chodím minimálně, to rozhodně stojí.
Pražská 5 (1988)
Mně se naopak líbí, že je každá povídka úplně jiná. O nějaké nesourodosti bych určitě nemluvil. Nejlepší je první a poslední povídka, ta taneční je taky celkem dobrá. Naopak povídka o údržbáři je trochu divná. Celkově se mi velice líbila hudba. Podobných filmů by určitě mohlo vzniknout více.
Vlčí jáma (1957)
Nádhera! Cokoliv jiného než pět hvězdiček považuji za nedostatečné hodnocení. Šejbalka si zde střihla opravdu "oscarovou" roli, je vynikající. Parádní je scéna, kdy jakýsi muž považuje schovanku za manželku a manželku za matku. Jen ten konec je takový smutný...
Smaragdový prales (1985)
Zajímavý příběh v prostředí nádherné přírody. Škoda, že je film skoro neznámý, zaslouží si větší pozornost.
Červnové dny (1961)
Dlouhou dobu je to vcelku průměrný film, až ke konci nabere větší tempo, závěr je silný. Každopádně Kachlíkův debut stavím výše než ten Formanův. Líbila se mi kamera; silné tři hvězdičky.