Recenze (1 128)
Tvář pod maskou (1970)
Nesmírně zajímavý film, v němž pan Kemr opět dokazuje své herecké mistrovství. Nečekaný zvrat na závěr - kdo ví, co si který člověk nosí uvnitř, pod svojí maskou...
Sanitka (1984) (seriál)
Seriál, který možná nenadchne, ale ani nezklame. Pochválit musím výbornou kameru. Pamětihodné jsou zásahy u převráceného autobusu a samozřejmě také u spadlého letadla. Mrzí mě, že případy z výjezdů jsou často pouze nakousnuté a nedozvíme se tak, jak vlastně dopadly (třeba vědec v podání Křiváčka - byl to blázen či génius?, jak dopadl otec Čundrlíkové atd.) Škoda, že chybí svatba Jandery s Eliškou. Jandera se k Elišce chová dost hnusně, zasloužil by nakopat. Zlata Adamovská svou čistou krásou vnesla do jinak celkem ponurého seriálu trochu světla. Celkově hodnotím jako lepší průměr.
Sanitka - Epizoda 11 (1984) (epizoda)
Výborný závěr celého seriálu, ten zásah u letadla je vskutku skvěle natočený (včetně telefonistek atd.). Škoda, že se nedozvíme, jak dopadla doktorka Houdková - tuto postavu jsme zanechali v situaci, kdy není sebevražda vyloučena.
Hořký podzim s vůní manga (1983)
Velice zajímavý a poutavý film se silným příběhem, trochou indické exotiky a připomínkou mnichovské zrady.
Orlie pierko (1971)
Tento druhý díl se mi líbil více než jednička. Velká škoda, že Andrea Čunderlíková nechtěla ukázat prsa, ale naštěstí je ukázala o rok později v jiném slovenském filmu "Letokruhy".
V říši Stříbrného lva (1965)
Příjemná dobrodružná oddechovka s dobrými hláškami. Hodnotím stejně jako snímky "Žut" a "Divokým Kurdistánem", podobné filmy mám rád a jsou mi mnohem milejší než současná kinematografie.
Sanitka - Epizoda 9 (1984) (epizoda)
"Lepší je být ženatý než mrtvý". Vedle cikánské svatby zde máme třeba sázky na koňské dostihy. Doktor Jandera dostane nabídku na roční pracovní pobyt v Londýně, ale odmítne. Já teda taky nejsem z Anglie dvakrát nadšenej, ale v osmdesátých letech bych to vzal, mohl bych si kupovat nové metalové desky :). Opět zaperlil pan Nárožný, když plemeno "českej vořech" přeložil anglické návštěvě jako "böhmisch Nuss".
Muž s orlem a slepicí (1978)
Průměrný film, který se může pochlubit hvězdným obsazením a také tím, že písničku z úvodních titulků zpívá Jirka Schellinger.
Opičárny (1931)
Další pořádná palba vtipů, ať už slovních či vizuálních. Nejraději mám Groucha, ten je prostě dokonalý.
Lovci divoké zvěře (1930)
Druhý film slavných bratří má o něco zajímavější děj (krádež obrazu) a celkově je ještě o něco lepší než slibný debut. Některé vtípky z prvního snímku jsou k vidění i zde. Marxové mají zkrátka svůj jasný styl a opravdu se občas opakují, ale mně to vlastně vůbec nevadí. Ve snímku zazní i název Československo, na což jsem řádně hrdý. Rovněž zazní i sbor z Trubadúra o cikánce, ve filmech bratrů Marxových jsem ho slyšel už třikrát.