Recenze (1 127)
Scény z manželského života (1973)
Povedený scénář a skvělá Liv Ullmannová, ale délka skoro tři hodiny je u podobného typu filmů opravdu vražedná a těžko skousnutelná, takže jenom za čtyři...
Persona (1966)
Skvělý scénář, výborné herečky a nádherná hra se světlem a stínem. Jeden z nejlepších Bergmanových filmů a vrcholné dílo evropské kinematografie !
Psychopat ze San Francisca (1990)
Solidní, ale příliš šablonovitý thriller, který ale disponuje zajímavým hereckým obsazením - vedle M. Keatona (který ovšem podle mě není typ pro záporné role) či M. Griffith také Beverly D´Angelo (hlavní ženská role ve Formanově snímku Vlasy) či Tippi Hedren (jedna z Hitchcockových můz, schválně, jestli ji poznáte). Poctivé tři hvězdičky.
Lost Highway (1997)
Ale stejně mám Mulholland Drive radši.
Vodní Wracketi (1975)
Hezké záběry přírody, ale příšerně nezajímavý čtený scénář.
D jako dům (1973)
H is for Hitchcock
M*A*S*H - Synové a kuželkáři (1982) (epizoda)
Jeden z mých nejoblíbenějších dílů.
Laciný detektiv (1978)
Povedená parodie na klasické hollywoodské filmy. Skvělé hlášky, spousta krásných žen a navíc můj oblíbený David Ogden Stiers (alias Charles Emerson Winchester) v menší roli číšníka. Jsem rád, že se tento film právě dnes přehoupl do červených čísel. Zaslouženě.
Gigant (1956)
Neskutečně obsáhlá kronika americké společnosti, začínající klasicky westernovsky a končící u ropných magnátů (zbohatlíků, kteří nic neumějí, ale měli štěstí, že narazili na ropu) a tématu rasových předsudků. Ten film zdaleka není dokonalý, ale je to úchvatná podívaná s velkými hollywoodskými hvězdami.
Lída Baarová (2016)
Koukám, že jdu opět proti proudu. Neříkám, že je to veledílo, ale v dnešní době plné stupidních a úchylných snímků je Lída Baarová jasně nadprůměrným filmem o jednom velice zajímavém osudu. Část negativních hodnocení samozřejmě tvoří dementní antizemanovci, kteří všemu, co natočí Renč, dávají odpad. Jejich smůla. Zpočátku jsem to viděl tak na tři hvězdy, ale závěr byl docela silný, takže jednu přidávám. A i to herecké obsazení nakonec docela ušlo (potěšil mě bývalý Semírův parťák z Kobry 11; naopak Mádl jako vždy tragický).