kepiash

kepiash

Marek Rytina

Česko
student

41 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 8.2.2019  14:25

    Od filmu s názvem Alita: Bojový Anděl jsem vůbec nic nečekal. Tedy lépe řečeno – čekal jsem, že to bude strašlivá blbost. Nicméně musím říct, že právě proto jsem byl velice mile překvapen. Jedná se o příjemný sci-fi příběh, který je, pravda, cílený spíše na mladší diváckou základnu, ale jako příjemná oddechovka potěší i dospělé publikum. Děj je poměrně jednoduchý, přizpůsobený té své „teen“ cílovce a tak není potřeba nad ním moc přemýšlet (akorát by člověk zbytečně zabředával do hledání chyb a nedomyšleností, které scénář beze sporu má). Vypnout mozek, nechávat se unášet pěkným vizuálním provedením a hudbou a člověk si odnese fajnový filmový zážitek. Ale jo, už se docela těším na další díl.

    • 28.1.2019  10:40
    Skleněný (2019)
    ***

    Oba původní filmy mám rád. Vyvolený je mysteriózní drama o obyčejném muži, který postupně objevuje svůj skrytý potenciál. Rozpolcený je hororový příběh o psychopatickém násilníkovi s několikanásobně rozdvojenou osobností. Obě tato Shyamalanova dílka mají naprosto rozdílný styl a proto je nápad na jejich crossover odvážným, avšak dle mého názoru ne úplně zdařilým nápadem. Skleněný působí na můj vkus hodně křečovitě, neboť oba původní výborné motivy, bez jakýchkoli skrupulí, násilně narval do určité šablony, kam se ani jeden z nich nehodí. Kde to trochu drhlo, zatlačilo se ještě víc, něco se přimyslelo, něco se ořízlo, něco zkreslilo, ale jen odněkud vytrhnout postavy a zasadit je do zcela jiného příběhu zkrátka nejde. Jako kdyby jste vzali postavy ze Saw a z Gran Torino a napsali jim scénář ve stylu X-Menů - nikdy to nemůže úplně fungovat. Je mi to zároveň trochu líto, protože hlavní myšlenka není vůbec špatná, jen pro ni byli Kevin, David a Elijah tak trochu zneužiti.

    • 22.1.2019  15:12
    Složka 64 (2018)
    ****

    Nepatřím k těm, kteří během sledování detektivek hádají kdo je vrah a v tomto smyslu jsem spíše pasivním divákem. Mám se za to rád, protože tak nehrozí, že bych sám sebe připravil o napětí, jak se to stalo vedle mě sedící přítelkyni, jenž si záhadu nalezených mrtvých těl rozlouskla už na začátku a zbytek filmu se pak spíš nudila... Já se naopak nenudil vůbec a celý detektivní příběh jsem si pro jeho mrazivou a drsnou atmosféru a charismatické duo vyšetřovatelů vychutnal parádně. Cením si toho, že snímek nepůsobí jako by byl splácaný na koleně a nesnaží se šokovat diváka za každou cenu - naopak pointa (ač možná lehce předvídatelná) dává perfektní smysl a motivacím postav se dá snadno rozumět. Mé první setkání s případy Oddělení Q tedy dopadlo nad očekávání dobře a s Carlem a Assadem jsme se rozhodně neviděli naposledy.

    • 2.1.2019  11:09

    Dvojka Úžasňáků nabídla více než příjemné pokoukání. Některé dějové zvraty šlo sice snadno předvídat, přesto film působil (na animák) až nezvykle napínavě. Pochlubit se může, ale i spoustou originálních nápadů - například není úplně obvyklé, aby hrdinu do víru dobrodružství zatáhl marketing a třeba Hypnotizérova (v originále výstižněji Screenslaver) myšlenka zla, přicházejícího z televizních obrazovek je pořád málo zpracovaná, o to však v dnešní době aktuálnější. Hlavní devízou je ale samozřejmě velká spousta legrace a také pan Úžasňák, kterému jsou jeho super-schopnosti při řešení každodenních starostí vcelku k ničemu a oprávněně tak sklízí náš soucit a pochopení, ale zároveň nás jeho počínání baví. Možná proto, že se v něm my všichni tak trochu vidíme. Zkrátka - takhle nějak by měl vypadat rodinný film a mně nezbývá než doufat, že nebudeme na další dobrodružství této neobyčejné rodinky čekat dalších čtrnáct let.

    • 15.12.2018  16:36

    Dobře si pamatuji, jak jsem před lety viděl v kině na Paralelní světy trailer a okamžitě mě zaujal. K tomu abych se na film podíval jsem se však dostal až téměř 5 let od jeho premiéry, v době, kdy už na něj svět dávno zapomněl. A upřímně řečeno - není divu. Je tristní aby snímek, který sám sebe označuje za romantické - sci-fi, naprosto zásadně selhával v obou dvou těchto složkách. Není přeci možné, aby příběh v expozici nastínil základní pravidla a následně je vlivem nepozornosti tvůrců opakovaně porušoval. Ani vztah hlavních hrdinů není budován dostatečně věrohodně, neboť se oba v podstatě jen párkrát letmo setkají, ona si náhle vzpomene, že si před lety chodili povídat, zničeho nic otěhotní a žijí spolu šťastně až do smrti. Celé to na mě působí tak, že se Solanas zaměřil především na vizuální zpracování onoho bezesporu zajímavého a originálního námětu, což se mu (až na až scén, které jsou až příliš matoucí) podařilo velmi dobře. Bohužel se ale zřejmě příliš neobtěžoval tím, že by si (po sobě) podrobněji přečetl scénář nebo se zamyslel nad tím, jestli jeho "veledílo" dává vůbec nějaký smysl. Klidně jsem mohl zůstat u toho traileru.

    • 21.11.2018  11:59

    Jsem opravdu moc rád, že jsem se na Bohemian Rhapsody zašel podívat do kina, neboť tím byl tento neobyčejný zážitek ještě umocněn a myslím, že jsem nebyl sám, koho při závěrečné písni We are the champions pořádně zamrazilo. A to šlo jen o životopisný snímek! Zažít na živo koncert kapely Queen, nebo přímo Live Aid muselo být něco neskutečného. Film měl hned několik hodně silných momentů a byl více než důstojným připomenutím života jedné z největších hudebních legend 20. století.

    • 12.11.2018  12:59

    Režiséru Renčovi bohužel kazí film Renč - herec, který (ač jsem si přečetl že byl pouze nouzovým řešením poté co odmítl roli Martin Dejdar) prostě hrát neumí. Jiná káva jsou pak samozřejmě Geislerka, Hrzánová a vlastně i další holky ať už se jednalo o chovankyně či sbor vychovatelek. Tam bylo vše v pořádku, ale co naplat, když na vás pak vyskočí scény, které musíte kvůli Renčovu hereckému neumu vyloženě přetrpět. Také samotný ústav by působil mnohem lepší atmosférou, kdyby si do něj kdekdo nepřelézal plot tam a zpět, neboť i ona úzkost ze ztráty osobní svobody se pak do značné míry vytrácí. Hlavní hrdinka mohla poměrně snadno utéct (ačkoliv rozumím tomu, že vlastně neměla kam), přesto se rozhodla z nenávisti k některým osobám a ústavu jako takovému, ohrozit životy nevinných lidí, na kterých jí záleželo a pro které se pak neváhala vrhat do hořících plamenů. Jde bezesporu o zajímavý film, ale na to abych mu udělil lepší hodnocení k němu mám až příliš mnoho výhrad.

    • 13.10.2018  09:58
    Upgrade (2018)
    *****

    Opět se potvrdilo, že parádní sci-fi se dá natočit i ve skromnějších kulisách. Mnohem více než na nějakých efektech a záběrech za desítky milionů záleží na scénáři a ten se Whannellovi povedl. Námět mi trochu připomíná seriál Black Mirror, který podobně jako Upgrade poukazuje na to, jaké nezamýšlené důsledky mohou technologie blízké budoucnosti mít a jaké nebezpečí mohou představovat. Tohle je můj šálek čaje.

    • 8.10.2018  12:43
    Venom (2018)
    ***

    Fleischerova parta stála na rozcestí. Mohla Venoma pojmout jako horror (k čemuž bych se osobně přikláněl), nebo jej napěchovat hláškami a stylizovat spíše komediálně. Bohužel se tvůrci nedokázali rozhodnout ani pro jednu variantu a film tak zůstal někde v půlce obou cest. Příběh o muži s temným našeptávačem v hlavě, kde vystupuje démonicky vypadající mimozemský symbiont, který že všechno nejraději požírá lidské vnitřnosti, by si skutečně zasloužil spíše psycho-hororové zpracování, než to co ze střižny nakonec vzešlo. Venom je v podstatě jen trochu netradiční superhrdina, který zachrání svět, v sebeobraně zabije několik trénovaných zabijáků a proviní se jen tím, že ukousnutí hlavy můžeme klasifikovat jako překročení meze nutné obrany :) Jinak je to ale cool týpek, který ještě kromě záchrany lidstva stihne udělit parťákovi pár rad ohledně jeho dívky. To, že všechny Marvel filmy jsou si čím dál více podobné, už jsem si zvykl, ale u Venoma mě obzvlášť mrzí, že tvůrci nenašli odvahu trochu vybočit z řady, protože potenciál (špičkový vizuál, super hudba, jako obvykle skvělý Hardy...) byl obrovský.

    • 26.9.2018  14:08
    Hříšná láska (TV seriál) (2001)
    ****

    Ať to zní jakkoliv nepravděpodobně, s touto mexickou telenovelou jsem si vytvořil zvláštní pouto. Podotýkám, že to zdaleka není žánr, který bych vyhledával, neboť jsem za svůj život žádnou jinou neviděl a zřejmě ani neuvidím. Nejsem si jistý, zda jsem někdy u sledování něčeho podobného vydržel déle než 10 minut. Přesto všechno jsem jako malý kluk viděl všechny díly Hříšné lásky. Když dnes ságu rodu Sambrano opakují, už u toho nevydržím každý díl, protože mě strašně štve, že si spolu Diego a Paloma prostě jednou nesednou, aby si všechno vyříkali a místo toho střídavě dělají "Zagorky". Nicméně stále si alespoň průběžně zjišťuji co se v promeškaných epizodách dělo. Nevím jestli mé komentáře někdo vůbec čte, ale jestli ano, tohle je takový můj "coming out", protože Cuando Seas Mia je z nějakých nepochopitelných důvodů moje "Guilty pleasure" :D

    • 14.8.2018  22:53

    Je mi jasné, že cílová skupina je menší než metr padesát a tahá tátu za rukáv aby jí koupil v nejbližší hráčkárně akční figurku stegosaura, takže do ní tak úplně nepatřím. To beru. Přesto si nemůžu pomoct - ať je film pro jakéhokoliv diváka, těžko mu odpustit, že je tak příšerně hloupý. Často jsem schopen u podobného typu filmu přimhouřit očko nad lehkou naivitou (např. že nikoho nezajímá, kdopak to právě v náklaďáku ve stylu Semira Gerkhana přeskočil z mola na odplouvající trajekt), vadí mi ale zásadní chyby ve scénáři zcela odporující charakterům a motivacím postav. Tak třeba celé to ošetřování raptora nedává smysl. Jestli je Blue to nejcennější co vezete, necháte u ní zcela nehlídaně cizí ženskou, které jste před pár hodinami takříkajíc zabili přátele před očima? Ba co víc - ti "mrtví" přátele si pak vesele skotačí kolem vašeho pokladu aniž by byl jakkoli hlídán. A naopak - pokud jste idealistická paleoveterinářka snažíc se tu prehistorickou potvoru za každou cenu zachránit, nebylo by rozumnější požádat své únosce, kteří mají stejný zájem, o lepší nástroje a pomoc s krevní transfúzí než posílat lidi, na kterých vám záleží, do klece jednoho z nejnebezpečnějších stvoření všech dob? Kdybych měl pokračovat ve výčtu všeho co ve filmu postrádalo smysl, tenhle komentář by pro jeho délku už vůbec nikdo nečetl. Škoda ale je, že právě proto, že nesmyslů a chyb bylo tolik, začal jsem během sledování přemýšlet spíše o nich než abych si film užíval. Moc nepomáhá ani šablonovitost celé série - kdykoli nějaký predátor zažene naše hrdiny do opravdu bezvýchodné situace, buďme si jistí, že se v tu ránu objeví na scéně jiný dinosaur, který odvede jeho pozornost - a je po napětí. Přitom vizuálně je to veliká paráda, kvituji i odkazy na starý Jurský park. Fajnová hudba, příjemně zahrál Pratt... Ale vzhledem k výše uvedenému si Zánik říše lepší hodnocení nezaslouží ať bych chtěl sebevíc.

    • 7.8.2018  13:01
    Vyvolený (2000)
    *****

    V dnešní době stále méně často setkáváme s filmem, který by měl opravdu originální námět. Tvůrci od sebe kopírují, navzájem se vykrádají a proto vždy potěší, když narazíte na něco skutečně jedinečného - to přesně Vyvolený splňuje. Pozoruhodné je, že s podobnou zápletkou jsme se setkali již nespočetkrát, ale nikdy nám příběh o zrození superhrdiny nebyl představen takhle. V žádných fantastických kulisách, bez speciálních efektů nebo přiléhavých kostýmů. Je to příběh o obyčejném muži, který plně nevyužívá svůj potenciál (s čímž má ale problém kdekdo) a který má problém si připustit, že by měl snad být nějak výjimečný. Na rozdíl od všech těch Spidermanů, Avengerů, X-Menů a Supermanů, Vyvolený působí až mrazivě reálně, jako by se podobný příběh mohl skutečně stát. A právě díky tomu je Shyamalanův film tak unikátní.

    • 20.6.2018  15:17

    Začátek je sice trochu pomalejší, ale jakmile Frank naplno rozjede svojí "teorii chaosu" (trošku ve stylu Carreyho Yesmana), už je zábava v plném proudu. Líbilo se mi, že se onu šokující informaci dozvídáme spolu s ním, přičemž jak k tomu došlo odhaluje příběh později. Situaci tak prožíváme nejdříve s hlavním hrdinou, ale později můžeme sympatizovat i se Susan a Buddym. Film tak působí nezvykle věrohodně a lidsky. Jde zkrátka o příjemný filmový zážitek, čemuž nemalou měrou přispívá i výborný Reynolds.

    • 15.6.2018  14:25
    Rudí prezidenti (TV seriál) (2018)
    ***

    Zajímavá dokumentární série, která dokáže diváka upoutat především díky skvělým dobovým záběrům. Velké rezervy má ale v objektivitě, neboť nejrůznější subjektivní soudy, které komentář vynáší, do tohoto typu pořadů nepatří. Přesto mě seriál bavil; ukázal mi postavy komunistických vůdců v historických souvislostech, dal mi nahlédnout do jejich životních příběhů, díky čemuž se z nich stávají reální lidé a náměty k přemýšlení. Je jen škoda, že se podobným způsobem nevyučuje dějepis na středních školách.

    • 9.6.2018  10:59

    Kouzlo a jedinečnost tohoto filmu spočívá v tom, že jeho hlavními protagonisty jsou čtyři úplně všední chlápci a ne nějací superhrdinové co sejmou dvanáct indiánů na dva zásobníky. Naopak, Bright Hope je zcela obyčejné městečko s obyčejnými obyvateli, kteří spolu řeší běžné starosti (třeba zda jsou bleší cirkusy podvod nebo jak si přečíst knížku ve vaně), díky čemuž charakterům postav rozumíme a jsme tak velice snadno vtaženi do děje. Poměrně překvapivě tedy to nejlepší na tomto filmu není onen akční závěr k němuž putování našich pistolníků nevyhnutelně směřuje, ale atmosféra ("chemie" chcete-li), kterou mezi sebou borci mají. Výborně napsané dialogy a možná ještě lépe zahráno. Jen málo kde postavy působí tak přirozeně a realisticky jako tady.

    • 5.6.2018  14:14
    Blok 99 (2017)
    *****

    Bradley si mě získával postupně. Na začátku mi moc sympatický nebyl, ale to se celý film teprve dostával do tempa. Jakmile se totiž zavřou vrata věznice, nabere tahle drsňácká story pořádné grády. Děj není nijak složitý, ale především díky vynikajícímu Vaughnovi, kterému role neskutečně sedla, jsem se parádně bavil a zůstal očima přikován k obrazovce až do samotného brutálního finále. V něm se objevuje jediná, ale za to do očí bijící "vada na kráse", kdy je Vince v závěrečné scéně nahrazen hodně nepovedenou figurínou.To je hodně zbytečná chyba, které se dalo snadno předejít jednoduchým střihem. Samozřejmě se jedná o víceméně nepodstatný detail, který na mém hodnocení nic nemění, ale je natolik nepřehlédnutelný, že jej prostě nelze nezmínit.

    • 31.5.2018  10:53

    Stejně jako Andy Kaufman je tento film předurčen vyvolávat rozporuplné reakce. Já bohužel patřím k tomu okruhu lidí, kteří Kaufmanovu humoru nerozumí. Carreymu se musí nechat, že zahrál velmi věrohodně a svého předchůdce dokázal napodobit téměř dokonale. Kvůli němu, Miloši Formanovi i krásné písničce od R.E.M. je mi líto, že nemohu jít s hodnocením výše. Snímek rozhodně není špatně natočený, problém je ten, že jeho předlohou je neskutečně trapný "umělec". To se pak zábavný film vytváří těžko.

    • 21.5.2018  12:24
    Annihilation (2018)
    *

    Zřejmě nejchytřejší způsob výzkumu neznámé, mimozemské sféry, ze které se lidé živí nevrací, je poslat dovnitř skupinku psychicky labilních ženských bez bojového výcviku (pravda, jedna z nich strávila nějaký čas jako vědkyně v armádě). První přišla o dceru, druhá o manžela, další si řeže žíly a velitelkou je umírající psycholožka!, které nezáleží na životě a přežití skupiny je jí víceméně fuk. Mise v extrémních podmínkách u které je pravděpodobnější, že se holky spíš postřílí navzájem, než že by záhadný úkaz dokázaly objasnit. A to prosím ve velice citlivé době, kdy konečně došlo k určitému průlomu a jeden voják se ze Záře vrátil. Ten, kdo je tam poslal musel být génius!… Takhle, já bych tu „naivitu“ možná i překousl, kdyby alespoň postavy byly věrohodně zahrány a k tomu zde bohužel nedochází ani zdaleka – ženský ansámbl v čele s Natalií Portman zklamal na celé čáře. Další slabinou je rozuzlení, které na mě působí při nejmenším hodně odfláknutě – jakoby tvůrcům po celkem originální zápletce nezbyly nápady na závěr. Velký rozpočet byl využit na kvalitní vizuální zpracování, ale bohužel ne na to, aby se někdo zamyslel, jestli jim to celé drží pohromadě.

    • 14.5.2018  11:25

    Oceňuji originální nápad i to, že se tvůrci nesnažili o nějaké vysvětlování situace, do kterého by se chtě nechtě zbytečně zamotali - nebylo potřeba. Záležet si naopak dali na napínavé a stísněné atmosféře, pro kterou divák dokonce rád odpustí i některé zjevné nesmysly, které příběh bohužel zcela nevychytal. Především - nestačilo nalákat všechny Demogorgony (název vypůjčen ze Stranger Things) na nějaké hodně hlasité místo a tam je všechny nějak hromadně zlikvidovat? Ale jelikož to zřejmě nikoho nenapadlo, máme tu další díl mého oblíbeného seriálu: "Nic neuklidí zápraží tak jako opakovací brokovnice" a ten jen tak neomrzí.

    • 8.5.2018  17:57

    Nebudu hodnotit, do jaké míry je toto zpracování dějinných událostí historicky přesné, ale pomnichovské dilema vystihuje dokonale. Konfrontace "boxera" Emanuela Moravce s "šachistou" Edvardem Benešem představuje naprostou špičku celé této televizní série. Pravda se skrývá v argumentech obou stran a je tak velice těžké se na některou z nich názorově přiklonit. Navíc, tak jako v celé sérii, i zde je třeba ocenit skvělé vizuální zpracování a výborné herecké výkony - Daniel Landa i Martin Finger v tomto díle přímo excelují.

    • 28.4.2018  08:29

    Marvel konečně vybočil ze zavedených kolejí a naložil nám pořádnou emoční bombu. Když jsem s vytřeštěnýma očima sledoval závěrečné titulky, napadlo mě, že podobně se mnou zatočila asi jen slavná Red Wedding ze seriálu Game of thrones. Jasně, později vám začne docházet, že se nejedná o definitivní konec a že v dalším pokračování z nastalé situace scénář nějak vybruslí, ale sám o sobě film funguje dokonale a já oceňuji že do jeho závěru nebyl propašován žádný "závan naděje", který by jeho emoční hloubku zničil, jako nám to předvedlo DC v případě smrti Supermana. Takhle to má vypadat!

    • 20.4.2018  12:06
    Pomsta (2017)
    ****

    ‌Ano, film je předvídatelný, o tom žádná. Však už samotný název nám dává jasně na srozuměnou, co budeme v následujících desítkách minut sledovat. Ten příběh známe, viděli jsme jej už mockrát a odhadnout následující vývoj je pro nás snadné. Jedná o stále stejný John-Wickovský či Kill-Billovský námět, zde navíc omezený na naprosto základní "animální" motiv, neboť nás nerozptyluje ani prostředí (děj se odehrává v poušti) ani zbytečné vedlejší postavy (aktéři jsou pouze čtyři). Jenže pozor! Ono je to velmi dobře natočeno! Postavy jsou velmi uvěřitelné (tím myslím psychologicky, nikoliv svou "Rambovskou" nezničitelností) a díky velkému citu pro detail je skvěle gradováno napětí i v na první pohled nezajímavých scénách. Zkrátka na vzdory jednoduchému scénáři jsem si tuto, místy až Tarantinovskou jízdu užil více než bych býval čekal.

    • 18.4.2018  11:21

    Spielberg svými filmy dostává před obrazovky diváky napříč různými generacemi a jinak tomu není ani zde. Ačkoliv Ready Player One cílí především na mladší publikum, starší potěší nepřeberné množství různých, více či méně skrytých odkazů, easter-eggů a referencí. Občas to vyvolá mírné rozpaky, neboť čím více věrohodně a realisticky vypadá zde vykreslená vize budoucnosti (karavanové městečko – přelidněnost, absence soukromí a s tím související vznik alternativní reality do které lidé utíkají) o to více kýčovitě působí láska aktérů k 80 let staré popkultuře. Ani dnešní děti nebudou znát film „Dobrodružství Buckaroo Banzai napříč osmou dimenzí“ (upřímně řečeno ani já jsem o něm dosud neslyšel) a obávám se, že za dalších 25 let postupně zapadnou i Návrat do budoucnosti, Shining natož pak Občan Kane, i když bych se samozřejmě rád mýlil. Děj filmu je jednoduchý a diváka v podstatě nechává po celou dobu v pasivní roli, protože k vyluštění Hallidayových hádanek nemá na rozdíl od protagonistů dostatek informací. Takže nezbývá než sedět, odpočívat a nostalgicky se usmívat pokaždé co se na scéně objeví DeLorean, z břicha vyskočí Vetřelec a nebo vám scéna připomene nějaké další oblíbené příběhy vašeho mládí. Ale víte co? To není špatně strávené odpoledne :)

    • 23.3.2018  12:16

    Líbilo se mi zhruba prvních 5 minut. Mluvím o té úvodní montáži, kdy je nám nápaditě vysvětleno, jak vznikla a do současné podoby se rozrostla stanice Alfa. Střihy, kde se mimozemské rasy potkávají a vzájemně si vyjadřují úctu jsou opravdu slibným prologem. Tam to bohužel končí. Filmu nelze upřít slušné grafické zpracování, ale jinak jsem si v něm nenašel vůbec nic. Ačkoliv je příběh v zásadě velice jednoduchý, obsahuje obrovské množství slepých uliček, které děj nikam neposouvají a nudí. Zásadní slabinou jsou pak oba hlavní protagonisté. Chemie mezi nimi prakticky neexistuje, o lásce a emocích v závěru pouze mluví, ale cítit zkrátka nejsou. Nevím, zda je to scénářem, či otřesnými hereckými výkony, ale kdykoli byli oni dva na scéně (což vzhledem k faktu, že se jedná o hlavní postavy, bylo až na výjimky celou stopáž), trpěl jsem. Takhle by to nešlo.

    • 14.3.2018  11:43

    Katarze je velice silná a vyvrcholení má grády. Škoda jen, že si předtím musíme protrpět zhruba hodinu a půl, než se začne něco dít. Nejspíš se projevuje, že příběh je původně psán jako divadelní hra, neboť mi něco říká, že na "prknech, která znamenají svět" by tahle šílená story partičky rozmazlených hejsků nemusela působit až tak rozvláčně a mohla by tak vyvolat mnohem lepší zážitek. Příběh není špatný, jen se pro film moc nehodí.

    • 13.3.2018  16:15
    Zjevení (2012)
    *

    Zjevení je tak moc přeplněné těmi nejohranějšími klišé, že pokud by se do něj mělo nacpat byť jen jediné další, tak už by celý film snad prasknul. Předvídatelnost by sama o sobě až tak moc nevadila, horší je, že se Lincolnovi absolutně nedaří budovat napínavou atmosféru a to už je u horroru přeci jen problém zásadní. Konec sice překvapí, ale to je bohužel málo.

    • 1.3.2018  11:19

    Jako kdybyste chtěli do Vetřelce násilně naroubovat postavu, která má vážnost situace úplně na háku a nějaký boj o přežití jako by se jí vůbec netýkal. Působí to při nejmenším zvláštně. Riddick je v každém případě velice zajímavá postava, ale její naprosté emocionální odtržení od děje snižuje napětí celého příběhu. Daleko větším problémem je absolutní nevěrohodnost všech postav, což úplně nechci dávat za vinu hercům jako spíš scénáři. Vůbec mi nesedí, že v situaci, kdy mají pasážéři lodi bojovat o holý život v neznámém prostředí, žízniví, hladoví, s masovým vrahem na palubě a zabijáckými potvorami všude okolo, chovají se zcela racionálně, nepanikaří, jsou absolutně bez emocí a my se tak o nich nedozvíme vůbec nic. V kombinaci s výše zmiňovaným částečným odtržením Riddicka od příběhu a naprosto tragickými efekty (u těch samozřejmě vzhledem k malému rozpočtu trochu mhouřím oko, ale ty příšerné barevné filtry bych čekal tak naposled v roce 70, ne 2000) se napětí a koukatelnost výrazně snižuje.

    • 21.2.2018  09:47

    Black Panther je kvalitní a zábavná podívaná. Hrozně se mi líbilo zasazení různých sci-fi prvků do tradiční africké kultury, přičemž je též třeba vyzdvihnout parádní hudbu, která také kombinuje moderní a tradiční prvky. Ač to možná bude znít zvláštně, to jediné, s čím jsem měl problém, bylo ujasnit si, které straně vlastně fandím. Občanská válka ve Wakandě byla totiž podobná jako kterýkoliv jiný historický konflikt, kde krev na rukou mají obě dvě strany. Nabízí se například tato interpretace: exilový princ N'Jadaka přijíždí do země svých předků z níž byl de facto vyhoštěn svým vlastním strýcem. Pln odhodlání a ideálů udělat ze světa (pravda, za pomoci násilí) lepší místo, je odhodlán převzít zodpovědnost a královský titul, o nějž má jako člen královské rodiny právo se ucházet. Pro svou vizi nachází podporu nezanedbatelné části obyvatel (víme o kmeni hraničářů, ale zřejmě nebyl jediný). K moci se následně dostává a to zcela legální cestou, když v rituálním souboji porazí stávajícího, nepříliš schopného krále, svého bratrance T’Challu. Vítězí i přesto, že se mu v boji pokusí během rituálu nespravedlivým způsobem zabránit samotný rozhodčí. V tu chvíli se na scéně objevuje skupina rebelů, jenž v naprosté neúctě k starodávným tradicím Wakandy odmítá uznat legitimního a legálně zvoleného krále. Tato skupina povstalců brzy vyvolá ozbrojený konflikt, při kterém zahyne mnoho nevinných Wakanďanů, kteří neudělali nic špatného, pouze plnili rozkazy svého krále. V čele pučistů stojí bývalý král T’Challa, jenž rovněž odmítá uznat výsledek rituálního souboje a tvrdí, že souboj nikdy neskončil (ok, ale pokud onen souboj muže proti muži stále trvá, není proti pravidlům, pokud válečníku během souboje pomáhají minimálně 4 jiné osoby?). T’Challa nakonec svého bratrance zavraždí, povstalci zvítězí a nastolí staré pořádky. Král je mrtev, ať žije král. Konec... Proč to všechno píšu? I já jsem samozřejmě na straně T’Chally, jen poukazuji na fakt, že i on se dopustil řady kontroverzních rozhodnutí (například ohrožení národní bezpečnosti přivedením agenta cizí zpravodajské služby) a jakožto vůdce odboje proti N'Jadakovi je jedním z hlavních viníků občanské války a smrti mnoha nevinných lidí. Přesto je nakonec oslavován jako hrdina. Ačkoliv se N'Jadaka dopustil mnohem větších zvěrstev proti míru i posvátným tradicím Wakandy (mimo jiné např. spálení posvátných květin) a jeho motivace a plán jsou špatné, příběh by se určitě dal odvyprávět i tak, aby jako hrdina vypadal on. Ale není to nakonec to co chceme? Příběhy, které nejsou černobílé, ale podobají se světu ve kterém žijeme? Protagonistu, který není Mirkem Dušínem, ale umí si v boji s větším zlem také umazat ruce? Dobro a zlo patří do pohádek.

    • 3.2.2018  19:08

    Každý máme nějaký film, jehož zdejší hodnocení absolutně neodpovídá tomu, jak se zamlouval nám. Jedním z těchto filmů je pro mě Sherlock Holmes: Hra stínů. Abych řekl pravdu, matně si vzpomínám, že se mi nelíbila ani jednička, ale o té psát nebudu, jelikož si ji téměř nepamatuji (což ale samo o sobě také o něčem svědčí). V zapomnění ji jistě bude brzy následovat i druhé pokračování, protože mě nezaujalo snad vůbec ničím... Dobře, abych byl fér - hudba byla fajn, i viktoriánské kulisy, kostýmy a výtvarné prostředí obecně, to vše si ocenění zaslouží. Samo o sobě to ale dobrý film neudělá. Postavy bez emocí, příběh zmatený, akční scény přehnané, snaha o vtip křečovitá až trapná. Takhle nepovedenou "marvelizaci" si Doylův Sherlock snad ani nezasloužil.

    • 10.1.2018  11:04
    Auta 2 (2011)
    **

    Auta 2 jsou jednoduchou pohádkou splácanou podle osvědčeného vzorce. Obsahují spoustu notoricky známých „klišé“ a také několik chyb v logice příběhu. Napadlo mě například toto: Není sice jasné, zda Bleskův tým vyměnil Alinol za normální benzín až před posledním závodem, nebo už dříve. Ani v jednom případě to ale není v pořádku. Pokud by McQueen „dopoval benzín“ již dříve, dopustil by se podvodu, což by byla např. na jeho vítězství v Porte Corsa velká kaňka (a to bez ohledu na fakt, že se tehdy ještě nevědělo, že Alinol je normální benzín – tým Bleska McQueena vědomě porušil pravidla závodu). Pokud by se tak stalo až před závodem v Londýně, kde již bylo povoleno i jiné palivo, stejně se Bleskova stáj staví do role podvodníků a lhářů poté co závodník veřejně prohlásil, že použije Alinol. Je škoda, že tuto záležitost McQueen se svým týmem vůbec neřešil, neboť obzvlášť v pohádkách by takový faul proti morálce a spravedlnosti měl být odsouzen daleko více, než to, že se Burák svou nepozorností zasloužil o prohru v prvním závodě. „A není to jedno, když se nakonec ukázalo, že celý Alinol je podvod a největším zločincem byl samotný pořadatel závodu?“ řeknete si. Ale já si to nemyslím. To, že je někdo větším lumpem nijak nesmývá co provedete vy. Uznávám, že nejsem členem té cílové skupiny, které je film určen, ale o to více je mi to líto. V Pixaru dokáží dnes dělat opravdu parádní filmy po grafické stránce (například jak jsou v Autech 2 nakreslena města? – Klobouk dolů!), proto mě mrzí, že nejsou zároveň zcela morálně čisté, obzvlášť proto, že jsou určeny dětem a jako takové by měly vždy působit především výchovně.

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace