Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (433)

plakát

Jan Žižka (2022) 

V prvé řadě klobouk dolů, že se povedlo na české poměry natočit něco tak obrovského a zcela se vymykajícího jakýmkoliv zdejším standardům – to platí především pro herecké obsazení, které je jedním z toho nejlepšího, co film nabízí. Samotný film je spíše komornější záležitostí odehrávající se v malých lokacích a bez větších bitevních vřav, jaké známe z historických velkofilmů, čímž poněkud postrádá onu velkolepost, na kterou se možná mnozí těšili. Kromě skvělého hereckého obsazení, a tím pádem skvělých hereckých výkonů, stojí za vypíchnutí také výborná audiovizuální stránka filmu, surovost soubojů a syrová, špinavá a smutná atmosféra středověku. Co filmu moc neprospívá, je několik ohraných hollywoodských klišé, která jsme viděli už milionkrát a na milion různých způsobů, ale nejsem odborník, takže nemůžu hodnotit historickou přesnost – i tak se ale film v několika scénách pokouší trochu nuceně hrát na emoce a tvářit se velkolepěji, než ve skutečnosti je. Přesto se však štáb snaží a ždíme z naší krásné krajiny a památek maximum. Dočkáme se tak úžasných záběrů z míst, která více či méně známe. Škoda jen, že film sám o sobě je jen jakousi předehrou – čímž se ale vlastně nijak netají – ve které se děj nikam moc neposouvá a končí přesně ve chvíli, kdy měl být spíše někde uprostřed, protože to by byla teprve jízda. A zatímco první polovina je svižná, zábavná a plná dobré akce a politického pletichaření, druhá už jí moc nestačí. Všeho všudy se však bezesporu jedná o jeden z nejzásadnějších českých filmů posledních desetiletí a nejeden divák se u několika scén neobejde bez husí kůže. Kina budou praskat ve švech a vyrazí do nich i ti, kteří je navštíví jen jednou za uherák, a to je přesně to, co tuzemská kinematografie potřebovala. Děkujeme.

plakát

My (2019) 

Peele je pan scénárista a baví mě. Jeho tvorba je jako závan čerstvého vzduchu, který potřebujeme jako sůl. Takhle originální horor jsem dlouho neviděl a hodně jsem si to užíval. Srovnávání s Get Out je úplně mimo mísu, je to jako srovnávat dvě tarantinovky jen proto, že to napsal a zrežíroval stejný člověk. My jsou sice pro lehce náročnějšího diváka, ale přesně tohle v kině dlouhodobě chybí. Na vysvětlení bychom potřebovali další film, ale aspoň máme o čem přemýšlet, nebo vlastně nemáme, protože to bylo úplně jasný, ne? Ne? Má to pár hustých momentů, úžasný hudební doprovod, skvělou Lupitu v dvojroli a mix žánrů. A ačkoli nejsem fanda humoru v hororech, tady to byla naprostá pecka a já se bavil. A finální zápletka už je jen třešničkou na dortu jinak setsakra sytého menu. Těším se na další kousek!

plakát

Arctic: Ledové peklo (2018) 

Filmy s jedním hercem (a pár komparzisty) jsou příjemným odpočinkem od stereotypu a jednou za čas se je rozhodně vyplatí vyhledat. Moc jich sice není a většinou jde právě o survival tématiku, ale hlavní hrdina si tam rozhodně neodpočine a je to velmi fresh podívaná. Hned jsem si vzpomněl na All Is Lost s Redfordem. Mads v klidu utáhne celý film, je tam několik silných momentů a vlastně ani nemám, co bych vytkl. Snad jen ten konec aspoň o pár vteřin natáhnout, působilo to trochu rušivě. Jinak slušná nízkorozpočtová jednohubka v krásném, leč smrtícím prostředí.

plakát

Zrodila se hvězda (2018) 

Krásný film, který bezesporu dojme jak dámy, tak pány. Rozhodně se nejedná o čistě ženskou záležitost, jak je film občas prezentován. Na své si totiž přijdou nejen milovníci romantiky. Zrodila se hvězda je hlavně o zvučných rockových flácích, narvaných koncertech a syrovém rockerském životě plném chlastu a drog. Bradley Cooper je bezesporu nejen herecký talent, což tady dokazuje na plné (kokainové) čáře. Lady Gaga je právoplatná popová královna, jejíž songy, texty a hlas v rockovém podání nemá absolutní chybu, nemluvě o tom, že jako obyčejné holce jí to neuvěřitelně sluší. Chemie mezi hlavní dvojicí funguje dokonale a moment, kdy společně poprvé zazpívají Shallow, je tak úžasně natočený, že vhrkne nejednomu divákovi slzy do očí. Za jedinou slabou stránku považuju táhnoucí se, mírně nezáživný konec, který je přesným protikladem nadupaných prvních dvou třetin filmu. Nicméně úplný závěr je další salvou nekončících emocí, které po zhlédnutí přetrvají. Dlouho se mi nestalo, že bych o filmu i pár dní po promítání tolik přemýšlel a s chutí si pouštěl pořád dokola soundtrack. Jasný adept na několik nominací na Oscara.

plakát

Venom (2018) 

Podle prvních recenzí od kritiků jsem byl hodně rozpačitý, ale jak už tak bývá, když se kritikům film nelíbí, divákům se líbit bude, a to je přesně tenhle případ. Venom je zábavný akčňák, který samozřejmě táhne především Tom Hardy, ale ani samotná postava Venoma nezůstává vůbec pozadu. A co víc, je to příjemná změna oproti Avengerům a ostatním Marvelovkám. Je to příjemně vtipné, svižné a temné. Nejvíce tomu škodí fakt, že byl film prostříhán z mládeži nepřístupného na PG13, takže je Venom sice krvelačná bestie, ale nic z toho není ve filmu vidět. Dalším mínusem jsou nevýrazné vedlejší postavy a chabý scénář, což se ale díky kombinaci Hardyho a skvěle zpracovaného Venoma dá v klidu odpustit. Potěšili také poměrně dost dlouhé (dvě) potitulkové scény. Doufám, že film trhne dost na to, abychom se mohli těšit na Venom vs Carnage v podání Woodyho Harrelsona!

plakát

Hell Fest: Park hrůzy (2018) 

Typická vyvražďovačka s partou teenagerů, kteří prchají před maskovaným zabijákem, který je tady ovšem dostatečně cool, tajemný a brutální, takže jakmile je na scéně, je na co koukat. Další plus je zpracování lokací, atrakcí a parku jako celku. Lákavá je představa něčeho takového v reálu, samozřejmě bez toho zabijáka. Hell Fest je svižná hororová jednohubka pro dospělé, kde můžou nudit asi jen plky hlavních protagonistů, které ale nemají dlouhého trvání, takže není co řešit. A konec potěšil.

plakát

Sestra (2018) 

Žádný převratný horor se nekoná, ale zabaví a rozhodně neurazí. Conjuringu samozřejmě konkurovat nemůže, ale je milé, když se něco odehrává ve stejném univerzu a prohlubuje tak původní sérii. Zamrzí slabé budování napětí, atmosféry a příběhu. Namísto toho se většina scén soustředí na všelijaké objevování a následné mizení různých stínů a postav, bez větší logiky nebo opodstatnění. Stokrát víc mi sedí Wanův styl, kdy půl hodiny buduje atmosféru, aby pak něco jednou ukázal, tady už toho bylo víc než dost. Tak či tak jde ale o lepší počin, než byla první Annabelle.

plakát

Upgrade (2018) 

Svěží sci-fi nářez, jaký tu dlouho nebyl. Whannell si dává pauzu od Insidious a jen potvrzuje, že je sakra dobrý scénárista. Podruhé si sedá na režisérské křeslo a tentokrát s ještě lepším výsledkem. Upgrade je chytrá, záživná a nepředvídatelná akční jízda, která jen dokazuje, že i s malým budgetem a téměř neznámými herci se dá natočit velký film.

plakát

Alfa (2018) 

Začíná mi vadit, když tvůrci dají na úvod filmu několikaminutový spoiler (obvykle té nejlepší scény z filmu), po kterém následuje věta "O TÝDEN DŘÍVE" a veškeré napětí je rázem to tam. Zrovna tady to bylo naprosto zbytečné. Film je hodně přehnaným survivalem zejména pro mladší publikum, které v tom nebude hledat logiku z hlediska přírodních živlů nebo fyzických možností. Označení Revenant pro děti to vystihuje asi nejlépe. Nicméně se jedná o pěknou audiovizuální podívanou s krásnými záběry (i když často s dějem nesouvisejí). "Postava" vlka táhne v podstatě polovinu filmu a na dobrodružství obou protagonistů se dobře kouká. A i když je to naprosto předvídatelná pohádka, svůj účel plní, a to je hlavní.

plakát

Jan Palach (2018) 

Silný příběh se syrovým a velmi autentickým vyobrazením okupace, navozující divákovi velmi nepříjemné pocity. Na jednu stranu pěkný životopisný film o normálním klukovi, který si žil svůj sen na univerzitě, na stranu druhou hrůzu nahánějící atmosféra, všudypřítomná beznaděj a bezpráví, které ho dohnaly k zoufalému činu, jež se zapsal do dějin naší země. Je potřeba si takovéto lidi připomínat a hlavně nebrat svobodu jako samozřejmost. PS: Skvělý výběr dobové hudby!