Tom Hardy

Tom Hardy

Tomáš Chvála

okres Praha
scenárista v rozpuku


Instagram: thch_collection

2230 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
    • 24.4.2021  14:43

    Nevidět nový Mortal Kombat den po Nikdo, možná bych nebyl při jeho sledování tak otrávený. Přitom úvodní scéna je velmi dobrá. Obsahově sice rozdává karty špatně (namísto přímé vazby na hrdinu tu máme jen vzdálenou expozici, která následně motivuje maximálně padoucha), prostředí je ale skvělé, Hirojuki Sanada by mohl charisma rozdávat lopatou a akce je pětihvězdičková (a to včetně očekávaných fatalit). Jenže pak film přímo neuvěřitelně spadne. Skoro to působí dojmem, že úvod točil někdo jiný jako "proof of concept" pro studio, to na základě sekvence dalo zelenou celému filmu a tam už si nově najatý štáb nevěděl rady. Akce je mdlá, s mizerným střihem a nudnými arénami (dvorek u domku, skrýš, nějaká fabrika a aréna ve skalách, meh). Herci jsou až na zmíněného Sanadu do jednoho nezajímaví. Jedna věc je, že jim scénář předepisuje slabé dialogy a nablblý vývoj (hlavní hrdina vlastně nic nerozhodne a jediné skutečné vítězství v boji má proto, že se na jeho prohru manželka už nevydrží dívat a popadne sekeru). Ale i taková vděčná postava jako hajzlík Kano nefunguje, protože buď jeho vtípky zazdí režie nebo jsou hlášky na sílu tlačené. A vše ostatní se bere až komicky smrtelně vážně. Nechtěl jsem přímo srovnávat s verzí z roku 1995, protože vznikla v jiné době a do jisté míry i pro jiné publikum. Jenže ono se srovnání nelze vyhnout, když reboot vesměs kopíruje základní dějové schéma původního filmu. A zatímco v něm postavy správně vnímaly absurditu všeho, co se kolem nich děje a díky tomu mohly přirozeně na vývoj reagovat, nový film na tohle kašle a postavy tak nemají šanci skutečně ožít. Největší posun oproti 25 starému filmu je v tom, že nová verze nemá "dostatek slušnosti", aby na turnaj skutečně došlo - místo toho si postavy absurdně vymyslí, kdo se s kým kde utká a ejhle, mají štěstí a pěkně jim to vyjde. Uf. Byl jsem si jistý, že Monster Hunter bude nejhorší letošní adaptací videohry, ale Mortal Kombat se opravdu těsně dotáhl. Akce nezajímavá, herci nevýrazní, příběh o ničem. Sakra, ani hudba tu nepumpuje adrenalin do žil! Jen sem tam nějaká ta fatalitka, ty se povedly. Ale kvůli tomu člověk nemusí trávit dvě hodiny u televize, libovolné gameplay video z herní předlohy na YouTube nabízí na ploše dvou minut výživnější porci krvavé zábavy. 30%

    • 23.4.2021  14:29

    Osvícení v Pokoji 1408, ovšem s laxním scénářem, zmatenými stopami a ve výsledku i nefunkčně dávkovaným napětím. Navíc s nejméně šťastnou úvodní scénou, která je pro pozorné spoiler maximálních rozměrů. Z lákavé variace na "Když se airbnb změní v hororové peklo" se stal rutinní a ve svých mechanismech a nastaveních extrémně nedotažený thriller. Škoda.

    • 23.4.2021  11:39
    Nikdo (2021)
    ****

    Americká krása 2: John Wick edice...

    • 20.4.2021  23:39

    Film, který nefunguje prakticky v žádném ohledu. Je téměř fascinující vidět jindy v žánru schopnou Melissu McCarthy, jak pod režijním vedením svého manžela dokáže přijít o téměř veškeré osobní kouzlo. S Octavií Spencer ji pak možná ve skutečném životě pojí silné přátelství, to filmové je ale nevěrohodné a tlačené (jediný moment, kdy to dámám sepne, je, když si zabroukají Seala). Film selhává už ve svém výchozím nastavení. Nápad, že se dvě fyzicky naprosto obyčejné ženy středního věku stanou jedinými superhrdinkami na celém světě, film nijak nerozvíjí. Svět duo, které si začne říkat Thunder Force, přijme bez jakéhokoli zaváhání. Že oba dámy vypadají jak vypadají nehraje pro příběh ani jeho vývoj žádnou roli. A tak je to prakticky se vším. Nejpozoruhodnější jsou scény, které jsou natočeny jako kdyby v nich vtip byl, ale žádný se neodehraje (pasáž se vstáváním). Skoro to vypadá, že šlo původně o eRko a pak film někdo prostříhal a zmizela pointa mnohých scén. Jediným opravdu světlým bodem je skupinka padouchů okolo Bobbyho Cannavala, mezi nimiž si nejvíce scén krade Jason Bateman coby laskavý grázlík s krabími klepety místo rukou. I on ale trpí tím, že si scénář vystačí s nejlacinějším a nejpředvídatelnějším humorem. Jeho postava tak obtížně zvedá na schůzce skleničkou k přípitku a ve vypjaté situaci utíká do strany, protože... je krab. A to je všechno. Thunder Force nefunguje jako superhrdinský film, parodie na komiksovky ani bláznivá komedie. A jakkoli se nejspíš tvůrci při natáčení dobře bavili, podobně jako u posledních netflixovských komedií Adama Sandlera se vloženou energii do výsledného díla nepodařilo promítnout. 30%

    • 20.4.2021  23:32
    Cosmic Sin (2021)
    *

    U Breach moje srdíčko fanouška malinko poskočilo, protože i když to nebyl dobrý film, alespoň šlo konečně o přiznanou ptákovinu, která se nebrala vážně a nechala Willise napříč celým filmem chlastat a hláškovat (a ano, i něco takového někomu, kdo ví, proč má Joe doma deštník, John potřebuje boty a Hudson Hawk klid na kapučíno, ke štěstí stačí). Cosmic Sin se bez debat snaží být lepší film, ale to z něj paradoxně ve výsledku dělá horší podívanou. Za nejlepší lze označit snaživou expozici v baru, která svým vizuálem vykrádá Cyberpunk 2077. Ne že by byla extra dobrá, ale splní, co je potřeba. Pak se z toho ale bohužel stane extrémně utahaný a nezajímavý laciný akčňák, který překvapí akorát tím, jak málo času v něm stráví Frank Grillo. Kousek tak špatný, že ani nestojí za šťavnatou kritiku. Prostě tu nic není. Snad jen potenciál pro chlastací hru "poznejme záběr, kde není Willis, ale jeho double". Sedmička vodky nutná, ať s tím vydržíte aspoň do půlky.

    • 1.4.2021  15:51

    Jak se dnes každý snaží zuřivě budovat nějaké filmové universum, Warneři se v tom suverénně nejvíc plácají. Že se v DCEU bojí držet jedné vize a vznikají zmatky, to je jedna věc. U MonsterVerse si ale nejsem jistý, jestli nějaká konkrétní vize vůbec je. Godzilla z roku 2014 pracovala vesměs s neviditelným nepřítelem. Kong: Ostrov lebek byl pokus o stylovou dobovku. Godzilla II Král monster se snažil zapracovat netradiční rodinné hodnoty a přidat na frenetičnosti. A novinka Godzilla vs. Kong jakoby už vůbec neví, kam by šla, takže nějaká ta rodinná pouta zůstala, sem tam probleskne pečlivě sestavená vizuálně-hudební kompozice a hlavně se tu hodně řeže. Výhoda je, že oproti druhé Godzille dominují dobře nasnímané celky bez zbytečných střihů, takže akce je bez debat parádní. A je jí hodně, což Godzilla vs. Kong dost zachraňuje, protože zbytek je hrozně mimo. Je fajn, že se v trailerech nevykecalo všechno, ale žádné překvapení není dostatečně využito. "Nový svět", do něhož se podíváme, je nakonec jen další ostrov (aby se tak řeklo), postavy jsou ještě zbytečnější než minule (a to už je co říct) a když už se někde tvůrci snaží větvit příběh, dělají to způsobem, že kdyby se odbočka z děje vytrhla a někdo jiný zmáčkl tlačítko (např.), bylo by to úplně jedno. Ale ano, technicky jde o naprostou špičku, v rámci detailů a provedení dost možná jeden z nejlepších trikových filmů vůbec. A protože o triky tu jde především, je Godzilla vs. Kong na jedno podívání obstojná zábava. S druhou projekcí už to ale bude dle mého mnohem složitější, protože film (na rozdíl od Konga) nenabízí tolik vymazlených momentů, aby divák znovu toleroval prázdnost děje a lidských postav.

    • 18.3.2021  12:48

    Skvělá vize vykoupená bolestí. Ať už Snyderovou osobní nebo vpravdě těžko pochopitelným soubojem se studiem, protože v Lize spravedlnosti Zacka Snydera - kterou nemá smysl označovat za prodlouženou verzi, protože je to až na pár scén úplně nový film - není vlastně nic, co by mělo producenty děsit a tlačit k přetáčkám. Jistě, je to dlouhé. V rámci toho, že Snyder mohl tentokrát cokoli, možná často i nad rámec původních plánů. Ale nenudilo mě to ani minutu. Kostky totiž mohou být vrženy jen pokud jdeme s postavami, které nás upřímně zajímají. A Snyder si tu dává sakra záležet na expozici všech. Každý je důležitý, každý má svůj příběh. Včetně v kinoverzi ukrutně nezajímavého Cyborga. Pokud jde někdo jen po akci, bude se u téhle verze nudit. Snyder miluje, podobně jako Ridley Scott, měřítko. A velký moment nutně neznamená velkou akci. V tomhle mi v dobrém slova smyslu Liga spravedlnosti Zacka Snydera připomíná jeho Watchmeny. Téměř každý záběr je vypiplaný k dokonalosti a je to především pečlivě poskládaný příběh, kde jsou emoce stejně důležité jako činy. Právě proto mě Liga dokázala strhnout, i když jde v rámci dramatického oblouku vlastně jen po cestě vyšlapané původní verzí. Opravdu se tu všechno jeví lepší. Střih, hudba, práce s gradací i napětím. Jen některé triky drhnou, ale to je drobnost. Málokdy se povede, aby s velkým očekáváním přišel tak velký film, který vše ustojí. Se závěrečnými titulky pak kromě nadšení přichází i smutek. V prvé řadě proto, že jsme si zatím nejsilnější DCEU zářez nemohli užít v kinech, kde by tomu IMAX (neboli v televizi oldschoolový 4:3) formát slušel mnohem více. A hlavně - konečně jsou karty rozdány správně a nikam to nejspíš nepovede. Což je prostě škoda, protože je patrné, jak skvělá série by nás mohla čekat. Ale třeba, třeba se Warneři rozhodnou jít dál touhle cestou. Přál bych si to už kvůli skvělému castingu, tahle silnou sestavu se málokdy povede dát dohromady. 90% P.S. Pocitově jsem to vnímal spíše jako fantastickou minisérii než film. Což je dáno jednak rozdělením na kapitoly a také rozmístěním příběhových vrcholů. Váhám ale, jestli je můj pocit ovlivněn strukturou samotného díla nebo zkrátka jen faktem, že dnes seriály vypadají podobně velkolepě a cokoli delšího než dvě hodiny mi vnitřně evokuje seriál. Kdyby dnes člověk například poprvé viděl prodlouženou verzi Pána prstenů, možná by z ní měl velmi podobný pocit.

    • 10.3.2021  14:59

    Těžko uchopitelný mix snahy o oživení nespoutaných komediálních osmdesátek (návštěva holičství, flashback), poměrně nezajímavého devadesátkového mustru "burani dostanou do pusy zlatou lžičku" a energicky střižených skoroparodických pasáží jak z Borata (pohřební oslava s promluvou Morgana Freemana, návštěva kempu v Nextdorii), které patří k tomu nejlepšímu, co jsem v žánru za poslední roky viděl. Pocitově tomu nejvíc ubližuje to, že samotný Akeem se na dobrou polovinu filmu stává vedlejší postavou. Linie o synovi je pro vyznění děje důležitá, ale Murphy se v ní až příliš často stahuje do ústraní a nastupující mladíček není tak zajímavý (charakterově ani herecky), aby ho plnohodnotně nahradil. A nejsilnější jsou samozřejmě pouta, která má divák k prvnímu filmu. Snaživou romantiku mladých o hledání pravé lásky. kde se jen opakují motivy z jedničky. proto nakonec hravě převálcuje prostý moment, v němž se jde tápající Akeem uklidnit do místního fastfoodu uklízením a rozmluvou s Cleem. Ne že bych se přímo dojal, ale bylo to jemné, lidské, nenucené a vtipné zároveň. Zbytek je často tlačený (Leslie Jones je přímo nesnesitelná). Je to škoda už proto, že Murphy na to pořád evidentně má, ale tady je většinu času zbytečně utlumený. Ale rozhodně nejde o není žádný trapas, za který by se autoři museli stydět. A to není, vzhledem k tomu, kolik vody uteklo od premiéry prvního filmu a jak se mezitím změnil svět, vůbec málo.

    • 28.2.2021  16:47
    Tom a Jerry (2021)
    *

    Film, kde vztah diváka ke všemu, co bude následovat, dokonale definuje úvodní scéna s rapujícíma holubama, kdy se navíc během letu jeden vykálí druhýmu do ksichtu. Pobavilo vás to? Pak máte slušnou šanci, že si tenhle kastrát původních skečů dokážete užít. I s velkou dávkou pochopení "na cílovku" je mi ale osobně z výsledku hodně smutno. Většinu soubojových gagů Story vykrádá ze starých kraťasů, ty nové staví na moderních vychytávkách (dron, skateboard na ovládání) a nenachází v tom žádné nápady. Nastavení světa nejasné a jakkoli je interakce mezi animovanými a lidskými postavičkami technicky ok, ta stylizace prostě nepůsobí úplně přesvědčivě (tři dekády starý králík Roger to zvládl o poznání lépe). Chloë tu tak trochu hraje Michaela J. Foxe z Poslíčka, ale s o dvě třídy horším scénářem. Snad jen Michael Peña z toho všeho vychází docela se ctí. Zbytek je těžká bída. Že Toma dabuje černoch tomu neplánovaně dodává roztomile-sociální korunu.

    • 28.2.2021  13:20

    Koncept vlastně velmi dobrý (na téma "jak natočit levné pokračování") a Siegel si, podobně jako v Narušiteli, vymyslel pár fajn kamerových nájezdů a úhlů pohledu. Ale netáhne to. Roberta Particka mám rád jako každý, kdo vyrůstal v devadesátkách, ale v téhle roli je málo cool i macho. A vedlejší členové bandy, jakkoli jim je pravidelně dopřáváno i nějaké to roztomilé slovní střelivo, působí v nejlepším případě zaměnitelně, v tom horším rovnou nesympaticky. Zatímco ale před 15 lety mě to jako milovníka jedničky skoro urazilo, dneska musím filmu nechat, že své kouzlo a nějaké ty kvality (v rámci béčkových hororů) má. Podobně jako třeba Netopýři s Lou Diamondem Phillipsem. Škoda, že se tu Siegel v rámci gore nevyřádil tak, jako v případě svého debutu. Kdyby ano, možná by se dvojka protlačila i na tři hvězdy. Takhle za 50%.

    • 16.2.2021  22:51

    Film zvrtaný skoro na všech frontách. Nelze tomu upřít produkční péči, protože monstra jsou fajn a celkově vizuál nesmrdí laciností. Ale ten zbytek. Příběh na půl strany, kde se hlavní hrdinové dávají dohromady tak toporně, že kdyby v určité chvíli jeden před druhým začal stepovat a proto by se stali bff, nikoho by to nepřekvapilo (rozhodně ne víc, než co Anderson jako scenárista ve filmu předvádí). Postav málo a i tak je vůbec nepoznáme, nechápeme, nepůsobí lidsky. Snaha nahradit charakterizaci ikonickými postoji zase padá s Andersonovou neschopností nějak smysluplně vyprávět příběh, ať už dějem nebo obrazem. Je to docela rychlé, ale bez spádu a v rámci dynamiky skoro atakující záporné hodnoty. Drak trhající letadlu křídla, to jediné mi utkvělo v paměti. Zbytek je jakousi snahou o navázání na jednoduchost Mortal Kombat, tehdy se ale ještě Anderson netopil v mizerných zpomalovačkách a jeho filmy nestříhal Doobie White, který nemá ani základní cit pro nějaké tempo. Milla na to pořád ještě má, ale ať to příště není v rodině. Spolupráce s manželem jí už evidentně nesvědčí. 30%

    • 15.2.2021  23:12

    Neuvěřitelná true story, u které si první polovinu říkáte, že ji musel psát Stephen King a u té druhé doufáte, že se zvrhne v horor a dojde na masakr všech creepy fanoušků, pro které se Elisa stala "sestrou / kámoškou co nikdy neměli". Dokument je to každopádně hrozně chytře postavený. Sice schválně vynechává informace, aby mohl po svém posouvat děj a jednotlivé drobky pouštět tehdy, kdy se hodí do zvoleného syžetu, ale coby celek to téměř dokonale funguje. Joe Berlinger prostě umí.

    • 15.2.2021  23:07

    Výborná sci-fi pohádka, která osciluje mezi Firefly a Pátým elementem a vzhledem ke svému střízlivému rozpočtu nabízí až neuvěřitelný vizuál. Chvíli to trvá, než si všechno sedne, ale jakmile si holčička lehne společně s ostatními na podlahu, začnou Čističi vesmíru pracovat jako dokonale promazaný stroj. Na konci jsem byl regulérně napnutý, jak celá tahle sympatická taškařice se čtyřmi renegáty dopadne. Snad dojde na pokračování, partička lodi Victory si další kolo zaslouží.

    • 15.2.2021  15:58
    Wrong Turn (2021)
    ****

    Velmi unikátní přístup, kdy si scenárista vlastního fenoménu přetaví základ v něco úplně jiného. Nemám s tím problém, protože podobný reboot mi rozhodně dává větší smysl, než opakování téhož. Nemluvě o tom, že Mike P. Nelson vše režíruje s až obdivuhodnou jistotou a má oporu v tom, že scénář vždy ve vhodný moment trošku uhne, aby dlouho nepřešlapoval na místě a překvapil dalším vývojem. Body získává i sympatické obsazení, jemuž dominuje naprosto skvělá Charlotte Vega. Ale i kdyby člověk neakceptoval tu razantní otočku, měnící podstatu série, pořád zůstane famózní finální dvouminutovka během závěrečných titulků, která v rámci žánru patří k těm nejstylovějším tečkám vůbec. Tohle za těch 109 minut prostě stálo.

    • 31.1.2021  14:34
    Střípky (2021)
    ****

    To je tak, když čekáte pokus o novou Sedmičku a on je to ve skutečnosti duchovní nástupce Přísahy s Jackem Nicholsonem. Tedy příběh o posedlosti, která ničí životy vyšetřovatelů a vede je do místa, odkud není návratu. Hancock svůj záměr odhaluje pomalu, ale jde poměrně jasným směrem (protože nenabízí klasické hledání vodítek, ale jde čistě po postavách). Herecky mu to hodně drží tradičně přesný Washington a přímo fantastický Leto, který svým "splynutím s rolí" připomíná, že je jedním z největších talentů současného Hollywoodu (i když se mu to jeho metodické hraní ne vždy vyplatí, viz Joker). Malek je lehce upozaděný, v prvé řadě proto, že ta postava není moc zajímavá a Malek navíc nenachází potřebné nuance, aby si svůj charakter nějak oddělil od toho, co běžně hraje. Ale do trojlístku zapadne, a to je hlavní. Finále je v mnoha ohledech intenzivní, ale tam, kde jsem Nicholsonovi ono bezradné zoufalství na konci Přísahy věřil, se Střípky na můj vkus zatočí až do příliš optimistického směru. Přitom ona akce by rozhodně snesla silnější reakci. Velmi zajímavá je volba hudby Thomase Newmana. Tradiční tenzi pro kriminálky podobného ražení střídá se svým typickým "feeling good" doprovodem a... vlastně ani nevím, jestli mi to sedlo nebo ne. Střípky jsou každopádně zajímavé drama s poměrně netradiční atmosférou a řadou silných momentů. A hlavně to NENÍ detektivka, to by bylo dobré vědět dopředu. 70%

    • 17.1.2021  15:22

    Film, který bych chtěl milovat, ale jeho druhá polovina mi to nedovolí. Kong: Ostrov lebek má jedny z nejkrásnějších kompozicí záběrů, jaké jsem kdy viděl, naprosto boží soundtrack a měřítko, díky němuž i "obyčejné" scény vypadají neskutečně dobře. Zatímco s formou si Jordan Vogt-Roberts evidentně rozumí na jedničku s hvězdičkou, s obsahem je to horší. Postavy díky dobrému castingu sice lehce zapamatovatelné, ale málokterá nakonec hraje v příběhu podstatnou roli, protože o ně tu zkrátka nejde. Nejpatrnější je to na Tomu Hiddlestonovi, který vstoupí na scénu jako hlavní hrdina, aby se jím pak nestal (případně na postavě Tobyho Kebbella, která je pro děj nepodstatná a přesto je jí věnováno nemálo času). A protože se v druhé půli začíná eliminovat a napětí by mělo pramenit ze strachu o postavy, Kong dostane téměř fatální ránu. Mohl to být dokonalý film, kdyby se očesal počet postav a u těch, co by zůstaly, posílila jejich charakterizace. Takhle je Kong: Ostrov lebek jen příslibem toho, co mohlo být. Ale často příslibem tak famózním, že mu stejně těch 75% musím dát.

    • 17.1.2021  15:14

    Tři různé filmy v jednom. Buď člověk přistoupí na tu hru s otáčející se mincí a začne se tím bavit, nebo ho zvolený přístup otráví a autoři ho ztratí. V rámci přijatelnosti je zřejmě nejvděčnější první třetina, která si podává ruku s úspornými thrillery alá Telefonní budka a Pohřben zaživa. Pak film přešlápne směrem k Overlordu, ovšem za pomoci twistu, který se nedaří tak úplně hladce prodat. Není složité pochopit, proč ho scenáristé zvolili jako motivaci pro hlavní hrdinku, jen to zkrátka úplně správně nezaklapne. A pak přijde finální fight, který je něčím jako... Rambo pro moderní svobodné mámy? Wow. Na konci už film tak tlačí na pilu, že vlastně jen chybí, aby skřet sundal masku a pod ní se ukrýval Nicolas Cage. JENŽE já měl vždycky slabost pro akční osmdesátky a Shadow in the Cloud na mě působí jako jejich ozvěna v ženském uchopení. Vždyť to, jak si na konci utrhne hrdinka rukáv, než jde na věc, v případě takového Slye bychom kdysi řvali nadšením. Tak proč potlesk za pět minut akční slávy nedopřát i Chloë Grace Moretz, která je v hlavní roli výborná. Roseanne Liang se každopádně nepředvedla ve špatném světle. Scénář je diskutabilní, ale její režie je vážně hodně dobrá. Takhle nějak bych si představoval, že by se měla pumpovat energie do Wonder Woman. Ve výsledku určitě rozporuplný film, ale v jednotlivostech natolik našlapaný, že mu to rád odpustím. A soundtrack Mahuia Bridgman-Cooper nejlepší věc za hodně dlouhou dobu.

    • 16.1.2021  23:05
    Duše (2020)
    ***

    Chyběl mi tam krůček navíc, díky němuž bych šel s postavami a nervózně vyhlížel, co se ukrývá za zavřenými dveřmi. Mám pocit, že tu nebylo nejšťastnější rozdání karet, protože se víceméně nabízí jen pár variant řešení. Je to jako dívat se na detektivku, kde tvůrci představí dva podezřelé a tím to hasne. Doufal jsem, že zrovna v případě Pixaru najdou nějaké nečekané řešení, které na konci z předem vyjetých kolejí vybruslí, ale to se bohužel nestalo. Duši nelze upřít silné emoce i skvělé gagy, zatímco však "tam nahoře" se hýří nápady, na zemi to bylo jen tajtrdlíkování v duchu animovaných skečů (příliš nepomáhá i to, že vedlejší postavy z Joeova života vesměs působí jako nezajímavá výplň). V jednotlivých momentech každopádně Pixar nadále fascinuje tím, jak nápaditě umí vytvářet (s)nové světy. Celek ale tentokrát neohromí. Animák Charlie: Všichni pejskové jdou do nebe, v němž hrdina také urputně bojuje proti vlastní smrti, ve mně nechal před lety mnohem silnější otisk. Duši si nakonec budu pamatovat paradoxně hlavně pro to, že v ní můj oblíbený gay moderátor mluví postavu, co kormidluje růžový koráb (což mi prostě přišlo vrcholně absurdní, ať už šlo nebo nešlo o záměr)...

    • 30.12.2020  14:33

    Prazvláštní film, který jakoby nedokáže udržet myšlenku, přestože jde evidentně za konkrétním cílem. Začne to jako nějaké rozverné dobrodružství z osmdesátek (souboj Amazonek), aby se poté otočila nálada o 180° a na scénu nastoupila friendly neighborhood Wonder Woman. Více to v úvodní akci připomíná svou nadsázkou parodujícího Posledního akčního hrdinu než upřímně naivní staré komiksové sešity. No a pak Jenkins znovu změní náladu, opustí veškerá žánrová pozlátka a začne budovat drama o třech proměnných. Jakkoli motivace klíčových hráčů nejsou hloupé, nedaří se jít pod povrch, ani dostatečně tlačit na pilu. Ostatně, i něco tak silného jako motiv člověka, jemuž "vezmou" tělo a tím ho de facto připraví o život, se vůbec neřeší. Finále je pak nejspornější moment. Cení se snaha o to vyhnout se dalšímu digitálnímu bordelu, ale nejsem si jistý, jestli mě Diane svým dialogem opravdu přesvědčila. Wonder Woman 1984 určitě není nejhorší komiksová adaptace, jaká kdy vznikla. Jde ale o dost nesourodý patvar, který má dobré jednotlivosti, ale nefunkční celky. Gal Gadot každopádně zůstává uhrančivou divou filmového světa. A je otázkou, jestli by bez ní nebylo hodnocení mnohem kritičtější.

    • 19.12.2020  15:38
    Breach (2020)
    **

    KONEČNĚ na to došlo a Willis přesedlal z "nejhorších akčních filmů své kariéry" na vlnu laciných ujetin po vzoru Nicolase Cage. Breach nemá originálního vůbec nic. Je to bastard všech slavnějších tatínků, Vetřelcem a Horizontem události počínaje a Doomem, Věcí a Pasažéry konče. Ale John Suits má sci-fi žánr opravdu rád a napíná všechny svoje nadšenecké síly, aby z toho dostal aspoň koukatelný výsledek. Lépe mu rozhodně šlape první polovina, kde se buduje setup, chlastající Willis trousí jednu hlášku za druhou (!) a do toho vypadá, že ho tentokrát natáčení i bavilo (!!). Ani Thomas Jane není ve své přepálené roli admirála špatný (jeho výkon je takové to "za hranou, až to vlastně baví"), ale má ryze čestnou miniroličku. Zato Cody Kearsley v hlavní roli filmu nic nedává. Ne, že by byl vyloženě nesnesitelný, ale ústřední tahoun zkrátka vypadá (a působí) jinak. V druhé půli se přidá na akci a tady už Suits režijně moc nestíhá. Ale jako ozvěna béčkových sci-fi osmdesátek (pokud člověk přejde laciné efekty a až vzácně mizerný "blik" u střelby zbraní) to vlastně docela funguje. Palec nahoru za design lodi, který mi přišel poctivě oldschoolový. 50% s tím, že tohle si i rád někdy dám znovu.

    • 7.12.2020  13:53
    Kancl (TV seriál) (2001)
    ***

    Na rozdíl od americké verze více soustředěné na hlavní postavu a pro mě osobně méně zajímavé. Měl jsem problém si vůbec (vyjma Tima, Garetha a Dawn) pamatovat vedlejší postavy a celkově to na mě působilo spíš jako taková testovací verze konceptu, kterou k dokonalosti dotáhla až převzatá kopie. Dvoudílné finále to nicméně v mých očích trochu vytáhlo, protože tam konečně zafungovaly i nějaké emoce. Také je třeba ocenit, že se tu tak netlačí na komediální pilu a proto je britský Kancl o něco uvěřitelnější ve vykreslení korporátního pracovního prostředí. První dvě série za 60%, třetí za 80%.

    • 7.12.2020  13:50
    Kancl (TV seriál) (2005)
    ****

    Americkému Kanclu hrozně moc pomáhá to, že si rychle a jasně definuje veškeré figury. Tvůrci z toho pak ohromným způsobem v jednotlivých dílech těží a vytváří kvantum opravdu extrémně vtipných situací. Šéf v podání Steva Carella nicméně není (na rozdíl od britské verze) ústředním hrdinou, ale pojítkem, které vše drží pohromadě. A jak jeho Michael odejde, hrozně to celé spadne. Seriál se najednou nedokáže jakoby soustředit na zvolená témata, Michaelova přehnaná snaživost chybí a tvůrci nezvládnou vytvořenou mezeru novými šéfy zaplnit. Na konci deváté série si to nicméně už trochu sedne (imho bylo chybou, že tvůrci nedali hned Dwighta jako Michaelova náhradníka). Finále dojme. Výborný seriál, leč s vlažným dojezdem. A jedna z mála show, ve které se můj oblíbenec James Spader herecky vážně nenašel. 80%

    • 25.11.2020  20:48

    Upřímně jsem nečekal, že to bude až taková rána na solar. V rámci atmosféry hrozně nedotažené, v motivacích postav (respektive v tom, jak mění své chování mezi scénami) okatě odkazující k tomu, že tady se opravdu dramaticky stříhalo. A psychologicky až komicky naivní a neschopné jít za cílem. Zkrátka to vůbec nedrží pohromadě a ani konec to ve své přepálenosti už nezachrání. Jediným dobrým nápadem je plyšový kamarád na ruce. Tohle překvapení mělo jako jediné nějaké emoce. Zbytek těžká bída, která v sobě opravdu klopotně kombinuje Horizont události, Snídaňový klub a X-Meny. Film, který si neumí udržet tak základní věc jako je akcent postav, se zkrátka těžko bere jakkoli na milost. 30%

    • 24.11.2020  16:33
    Boss Level (2020)
    ***

    V rámci zvolených pravidel hodně slušná blbinka, která rozumně vynechává expozici, protože by šlo jen o čekání na Godota a podstatné informace celkem intuitivně dávkuje napříč jednotlivými levely. Carnahan si až na pár momentů hlídá slušné tempo, co mu ale tentokrát lehce ujelo je vizuál. Nevím, jestli neměl tolik peněz, kolik je zvyklý, nebo jen zkrátka chtěl snímek od svých předchozích kousků odlišit, ale vypadá to tak nějak lacině. Být to podpořené stylem snímání jako v Cranku, možná by to prošlo, ale zdejší přístup spíš pokukuje po Scottu Pilgrimovi (a vedle něj vypadá Boss Level jako YouTube video). Ale nápady to má, zábava nechybí, dobré hlášky také ne. Jen ty emoce, tam je Carnahan trochu na štíru. Když má jednoduchý motiv jako přežití (viz Mezi vlky), ještě je docela doma. Ale u rozpadlé rodiny tak trochu ztrácí pevnou půdu pod nohama (a film v tu chvíli dost usíná). Grillo je v hlavní roli výborný a jsem rád, že konečně dostal i trochu stylovou postavu. Obsazení vedlejších rolí nevyužité. Watts, Gibson, Yeoh, Jeong i Wallis nemají co hrát. Když už třískat hvězdy do pidirolí, chápal bych je ve skvadře zabijáků. Takhle se jejich obsazení míjí účinkem. Na druhou stranu i Gibson na druhé straně je hrubě nevyužitý (tu postavu mohl hrát v současném nastavení doslova kdokoli). A konec svým "divák si rozhodne" přístupem vrcholně neuspokojivý. Pobavilo, ale Na hraně zítřka je v pojetí akční časové smyčky kvalitou přeci jen úplně jinde. 65%

    • 20.11.2020  13:54
    Jiu Jitsu (2020)
    *

    Vlastně nevadí, že má Jiu Jitsu směšnou digitální krev, ve výrazivu koženou hlavní hvězdu, nezajímavého záporáka "chci být Predátor, ale rozpočet byl jen na padouchy alá Power Rangers" i debilní děj. To všechno je v tomhle případě opravdu jedno. Ten film je totiž doslova napěchovaný akcí a má před kamerou hned několik schopných borců, ale tak nedynamické a v tempu absolutně nefungující bojové scény by jeden pohledal. Přitom to neprasí, jak to u laciných béček bývá, rychlostřih. Jen se tu nějakým zázrakem povedlo, že to vůbec, ale vůbec netáhne. A to z toho dělá v podstatě nedívatelný film. 10%

    • 18.11.2020  10:37

    Klobouk dolů. Romero měl těsně před sedmdesátkou a pořád se uměl skvěle přizpůsobit aktuálním tématům! Kombinace klasické kousavé zombie-satiry s westernovými prvky a ryzími komediálními gagy (!) je obdivuhodná a velmi chutná. Pravda, vůbec to není o strachu, ale to nevadí. Filmařsky je to prakticky bez chybičky, u řady scén jsem se opravdu výborně bavil (třeba celá téměř-komediální-sekvence s výbuchem granátu na mole a následným předáním dynamitu do ruky zombie je naprosto geniální) a postupem času se Romero krásně vyjádří ke všemu, co ho trápí. Poslední záběr je zcela bez debat jednou z nejlepších Romerových scén vůbec. Bezvadná žánrová lahůdka a další Romerova trefná reflexe doby. 90%

    • 9.11.2020  21:19
    Agentura Jasno (TV seriál) (2006)
    ***

    Pubertální verze všech těch moderních kriminálek s geniálním hrdinou, která si očividně hodně jako inspiraci bere Měsíční svit (ona ta Cybill Shepherd tu jako Maddy nebude náhodou). James Roday však není Bruce Willis a všechny ty hrátky jsou více povrchní než opravdu nápaditě bořící zažité vzorce (kdo by řekl, že o 20 let starší seriál bude mít v tomhle navrch). Ale má to své kouzlo, o tom žádná. I když je většina nápadů na první dobrou, řada z nich dokáže nahlas rozesmát a i některé žánrové epizody se opravdu moc vyvedly (nejvíce mi asi utkvěl v paměti slasher). Agentura Jasno se divákům hodně podbízí a od první minuty jim kulometně mete do tváře, že by se měli bavit. Upřímně to ale trvá, protože zdejší postavy nepřirostou k srdci zdaleka tak rychle (hodně pomáhá Seanův otec, jehož vztahové epizodky se synem jsou opravdu skvělé). Agentura Jasno nemá na špičku ve svém oboru, ale když jí člověk dá šanci, umí se nakonec dostat pod kůži. 70%

    • 3.11.2020  12:52

    Scenáristicky nepříliš dobře podchycená (respektive dostatečně komediálně nepropracovaná) esence osmdesátek, ale s vážně skvělým castingem a hodně dobrým režijním uchopením. Být to o třídu lépe napsané a s nápaditějším finále, byla by to bomba. Takhle jen fajn žánrovka s několika výraznějšími momenty (scéna s jelenem je vážně skvělá) a dobrým tempem.

    • 25.10.2020  20:00

    Omáčka skvělá. Pěkný vizuál, hodně gagů v pozadí, tentokrát dobře využití herci/kamarádíčci pro vedlejší role a termoska je samozřejmě top legenda, která si zaslouží vlastní spin-off. Ale Hubie je samo o sobě postava téměř nesnesitelná a na rozdíl do Nickyho i bezdůvodně retardovaná. Korunu tomu pak nasazuje, když po někom takovém hází očko Claire, která si odběhla z Takové moderní rodinky užít celovečerní halloweenský speciál. SKORO mě Sandler tou postavou odradil, ale vše ostatní mi tak moc (v dobrém slova smyslu) připomnělo osmdesátkové americké komedie, že jsem se nakonec dost slušně bavil. Takže za mě rozhodně (po Vraždě na jachtě) nejlepší komediální sandlerovka vytvořená exkluzivně pro Netflix.

    • 25.10.2020  19:54

    Sacha Baron Cohen přivádí zpátky k životu svou nejslavnější fiktivní postavu, aby znovu ukázal světu, v jak absurdní realitě někteří lidé žijí. Zatímco však před čtrnácti lety mohly některé výpovědi šokovat, v roce 2020, kdy lidé útočí vidlemi na vysílače 5G, placatá zem je zase v kurzu, jeden prezident radí lidem léčit covid-19 injekcemi s desinfekcí a jiný má v počítači dětské porno, už vstup do stejné řeky úplně nefunguje. Částečně i proto, že sám Borat/Cohen už je příliš známý na to, aby opravdu zajímavě lidi nachytal (minimálně to tak tady na mě působilo). Párkrát jsem se nahlas zasmál, ale většinu času šilhal po ovladači a chtěl přetáčet. Jako "datadisk" k jedničce celkem ok, jako plnohodnotné pokračování už moc ne.

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32