Tom Hardy

Tom Hardy

Tomáš Chvála

okres Praha
Everybody Lies


ICQ: 234714208

2132 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 22.6.2017  10:17

    Je vlastně až s podivem, jak tvrdohlavě si Michael Bay jede to svoje a odmítá se někam filmařsky posunout. Pro nejnovější díl Transformers v mnoha ohledech platí to, na co jsme v sérii zvyklí - znovu je to hrozně dlouhé, emočně šíleně strojené a nefunkční, dějově nablblé (tentokrát navíc i značně nepřehledné, někdo tu příliš koukal na Šifru mistra Leonarda) s tunou nudné vaty a toporným Wahlbergem v hlavní roli, který to nechtěně často posouvá do parodie. Nemluvě o tom, že i sexy šortky tentokrát chybí (místo toho se kamera až nezdravě fixuje na čtrnáctku v rozpuku). ALE úvod ve stylu historických fláků Ridleyho Scotta má něco do sebe a finále tentokrát v tempu dost slušně šlape. A určité body sbírá i Anthony Hopkins, který dokáže prodat i sebedebilnější scenáristické výmysly. Výsledný dojem je každopádně hodně blízký tomu, co si člověk říkal po odchodu z kina z dvojky/trojky/čtyřky. Detaily se možná mění, celek si ale (bohužel) drží stále ten samý tvar.

    • 15.6.2017  14:51

    Tohle zabolelo - komedie, jejíž autoři nemají smysl pro humor. Scenáristé s obsesí dojit x minut fórky o penisu, aniž by přišli s nějakou pointou a typově možná dobré obsazení, ale v žánru (a v improvizacích) očividně ztracení herci. Nikdo neočekával extra chytrou zábavu, debilita je u podobných druhů filmu druhořadý problém. Klíčovým průserem je, že je tenhle film jedna velká nuda. To jediné, co zvládá, je ona povrchní struna, kterou proslul i původní seriál - tedy ukazování vypracovaných těl v těsných plavkách. Ale i to se samozřejmě postupem času zají. Kdepak Jump Street na vodě. Leklá ryba na pláži.

    • 16.5.2017  15:15
    24: Legacy (TV seriál) (2017)
    **

    Snaha o oživení fenoménu nešťastným způsobem. Že absentuje Jack nutně nevadí - jednou na to dojít muselo. Ale autoři nové série jakoby nechápali, proč se kdysi 24ka prosadila. Jack byl underdog, člověk s problematickou minulostí, který si musel svůj status božana teprve získat. Eric Carter je naproti tomu od začátku dokonalá figurka - v dobrém manželství, se správnými hodnotami, ihned sebejistý v boji, prostě profík na první dobrou. A k tomu se blbě hledá vztah (je to podobně nešťastné střídání jako třeba v případě utečenců v Uprchlíkovi - obyčejný doktor - a Šerifech - vytrénovaný člen speciálních jednotek). Když hlavní postava netáhne, celek logicky nefunguje. Samotný formát má pořád své kouzlo a scenáristé nepředvedli úplnou nulu, ale bez tahouna zkrátka není co stavět. Nemluvě o tom, že seriálu tak trochu vypálil rybník sám Kiefer Sutherland, jehož Designated Survivor mi zvraty a vývojem často připadal "dvacetčtyřkovější" než celé Legacy.

    • 15.5.2017  13:01

    Kde začít. Prometheus byl ambiciózním pokusem přinést do série filozofický přesah a zašel tak daleko, až potlačil téměř všechny klíčové body původní série. Covenant chce být přístupnější a je svým stylem rozkročený někde mezi. Což je i není výhoda. Ano, Prometheus byl jinde, ale ve svém stylu konzistentní. Covenant naproti tomu těká a pravé hororové inferno, které patří mezi to nejintenzivnější v rámci série, se přepíná do částí, kdy postavy dumají nad smyslem bytí, zatímco do toho hrají na flétnu. Díky tomu jsem nyní, hodinu pro projekci, na vážkách, jak moc se mi vlastně Covenant líbil a kam bych ho kvalitativně mezi jednotlivé díly zařadil. Potvrdil jsem si každopádně to, že jako fanouška vesmírných hororů mě nejvíc baví, když se film přesune do chodeb vesmírných lodí a ubikací, kde mi přijde, že je Vetřelec nejvíc doma. Body navíc za to, že samotný zrod monstra (konečně dostaneme pořádnou odpověď) dává docela smysl, film má velmi slušné tempo a postavy se tentokrát (v rámci možností) chovají, když už ne logicky, alespoň lidsky. Nemluvě o na žánr dobrých hereckých výkonech. Těším se určitě na trojku, která by se, vzhledem k vývoji, opět mohla o něco víc přiblížit klasice z roku 1979. A jakkoli je v prequelech hodně dobrého, stejně se neumím zbavit pocitu, že pro vetřelčí sérii budou znamenat to samé, co epizody I-III pro Star Wars: půjde o zajímavou výplň, která přináší hodně podstatných informací a pamětihodných scén, ale vždy to bude tak trochu "nutné zlo", aby mohla série vydělat na prázdných místech. I když možná vyznívám hodně kriticky, je moje hodnocení někde na slušných 70%. Jsem upřímně zvědavý, jaký dojem na mě udělá druhá projekce.

    • 12.4.2017  14:37

    Zábava především. Mít to o chlup lepší střih, méně šablonovitého záporáka a svižnější tempo v první polovině, klidně bych hodil plnou palbu. Takhle "jen" za 80 s tím, že jde o nejlepší díl od pětky. Zásluhu na tom má především akční finále, které tentokrát dokonale šlape, má tempo, nápady, vtip, zkrátka nic nechybí ani nepřebývá. A to nejlepší? Film se vůbec nebere vážně, chce hlavně potěšit fanoušky a nebojí se kvůli tomu sestřelit sebe sama (málokdy jsou tak vtipně využité kličky soap oper). Tvůrci mají obrovské peníze a hrají si ve stylu "dej tam tohle, a ještě tohle, a pro prdel i tohle". Když se k tomu připočte extrémně sympatické obsazení, kde postavy baví nezávisle na tom, za který tým kopou, je o hitu rozhodnuto. Zábavnější týmovka než Avengers a v akci bondovštější než samotný Bond. A takové malé osobní postesknutí - filmaři měli ideální příležitost navázat na legendární hudební balet Johna Woo z Tváří v tvář a nevyužili to. Škoda, velká škoda!

    • 4.4.2017  11:08
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    Pustina si na začátku trochu uškodí tím, že rozehraje detektivní notu a pak přebere otěže sociální drama s "čekáním na Godota" (tedy než konečně scenáristé opustí to falešné směrování na příliš očividného pachatele a dají prostor skutečnému pátrání). Opravdu šlapat pro mě seriál začal někdy okolo pátého dílu, kdy najede pořádné tempo a až do konce nesleví. Ocenit je třeba přímo dokonalý casting s řadou neokoukaných tváří, excelentní práci se zvukem a výborně vybrané lokace. Mínus za některé nadbytečné linky, které seriál zbytečně natahují (například celá pasáž s prostitutkami a jejich pasáky tam vůbec být nemusela a na výsledku by to nic nezměnilo). I přes určité výtky spokojenost. Pustina je silnou ukázkou toho, že u nás může vzniknout světově vypadající minisérie, která by si bez problémů měla najít cestu i na jiné trhy. Příště by to možná jen chtělo něco vyloženě vlastního. Pustina je navzdory svým kvalitám pořád "jen" rip-offem svých zahraničních vzorů.

    • 26.3.2017  22:30
    Život (2017)
    ***

    Těšil jsem se na pořádný béčkovo-hororový výplach (s občasným pomrknutím, když to spíchli kluci od Deadpoola), výsledek je ale poměrně standardní žánrovka bez osobitějšího podpisu. Co dělá, to dělá víceméně dobře, jenže vždycky opisuje, takže úvodní nepřerušovaná jízda dech nevyrazí, protože jsme jí měli (a epičtější) už v Gravitaci a totéž platí pro naháněčky s Calvinem. Sunshine se mohl opřít o vypiplaný audiovizuál, Horizont události měl charismatické kulisy a odvahu jít v nechutnostech za "příjemnou mez", první Vetřelec se chytře držel ve stínu. Život nezakrývá, že všechny jmenované filmy zná, ale nepřinese nic vlastního (snad vyjma správně cynického konce, který jakoby vypadl z nějaké epizody Krajních mezí). Nemluvě o nevyužitém potenciálu, pokud jde o Calvina. Z poloprůhledné mořské hvězdice vážně moc respektu nesálá. Škoda, že se to celé bere tak vážně. Kdyby se tvůrci nebáli větších absurdit a hnusáren, mohla by vzniknout novodobá klasika. Takhle je to jen fajn žánrovka, která svou existenci obhájí hlavně tím, že podobných filmů vzniká zoufale málo.

    • 7.3.2017  15:19

    Konec na můj vkus trochu vyšuměl, ale zdrcený hrdina v podání Caseyho Afflecka excelentní. Na jedné straně mě mrzí, že jsme si Michelle Williams neužili ve filmu víc, ale o to silnější byla katarze po dlouhém tichu (v tu chvíli se snad ani nejde emocionálně nezapojit). Šedá realita bez slunce, která vypráví "tady a teď". Nic nového, ale zatraceně dobře natočené.

    • 7.3.2017  15:17
    La La Land (2016)
    ***

    Nejslabší z oscarových adeptů na nejlepší film. Hravost a iluze vydřená bez toho, aby vytvořený svět v rámci vlastních pravidel dával smysl. Mám z toho pocit, že vypustit hudební čísla, drželo by to pohromadě lépe, což je u muzikálu dost fuck up (ale zase by tím nevynikla vpravdě fantastická kamera). Pro výborné herce a odvahu uhnout na konci od běžného konceptu to přesto v hodnocení vytlačím nad průměr, přestože jsem xkrát během projekce váhal, že to nedokoukám.

    • 5.3.2017  20:47
    Příchozí (2016)
    *****

    Dotažený Interstellar. Od Solarisu jsem neviděl tak skvělé a silné dilema ve sci-fi díle (na téma "jak moc jsme ochotni žít v iluzi před bolestivým probuzením"). Oscaři neoscaři, pro mě jsou Příchozí jednoznačně nejlepším filmem roku 2016.

    • 1.3.2017  15:57

    Poslední a nejlepší. Víc netřeba říkat. Mazejte do kina, ať si uděláte za touhle sérii poslední křížek (!).

    • 23.2.2017  12:41
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Potvrzení toho, že krvavý akční film je plnohodnotné umění, které patří do galerie. Oproti jedničce už chybí prvek překvapení, finále ale potěšilo důslednou osudovostí, která konečně naplno přijímá pravidla hongkongské akční školy (jaká škoda, že na iDnesu to neocení, protože Spáčilka tradičně vzala kramle cca 15 minut před koncem ). Jestli je dvojka lepší než jednička, to v tuhle chvíli úplně posoudit nedokážu. Ale navazuje výborně. Scénu v metru tesat do kamene.

    • 21.2.2017  21:01

    Eastwoodovka atypická tím, že Clint tentokrát hlavně drsně mluví a v tom jednání to zase taková sláva není (prakticky nevystřelí a víc ran dostane než rozdá). Většinu času to má ale docela dobrou atmosféru a i ta netradiční dvojice polda/štětka víceméně funguje. Bohužel jde film totálně do kopru v závěru. Ementál-bus by ještě šel při velké dávce tolerance přežít, ale zúčtování v hloučku policistů už je čirá parodie. Nejzajímavější na tomhle filmu je, že ho naprosto okatě vykradli autoři 16 bloků (polda/svědek, cesta k soudu, zkomrumpovaná policie, autobus) a dokázali udělat lepší film. 50%

    • 8.2.2017  19:53

    Je až neskutečné, jak málo z té látky filmaři dostávají. Erotika tentokrát už pro jistotu žádná. Jen to nejnudnější soft-péčko, kde se opakuje schéma "kalhotky dolů, košile dolů, Dorianova hlava dolů" a nic víc. Nebýt kuliček, nebyl by tu ani náznak fantazie. Romantika opět úsměvně zadýchaná, ale tomu se nelze divit - ostatně stylem vychází z Twilight ságy. Je třeba ocenit snahu o nějaký reálný dramatický oblouk (katarze se stalkerkou je bez debat to nejlepší, co oba filmy nabídly), celek je ale neuvěřitelně vyprázdněný. Není to ani tak film, jako spíš série MTV videoklipů, kdy hudba určuje, na co se zrovna díváme. Když nastoupí hlasitě pohodový pop, čeká nás koláž nezávazných obrazů. Když dojde na trošku hutnější hudbu, hlásí se o slovo romance. No a na drama zbývá instrumentálka, ale většinou nemá k čemu hrát. Kdyby se tvůrci vykašlali na erotiku (na které v tomhle podání stejně nic sexy není) a přidali na thrillerové části, mohl být výsledek alespoň ucházející. 30%

    • 25.1.2017  13:19

    Je fajn, že dokázal Paul W.S. Anderson pro uzavření příběhu najít nějakou pointu. Není vyloženě překvapivá ani originální, ale snaha se rozhodně cení. Šestý díl se naštěstí nesnaží každý druhý záběr šít na míru 3D, takže absentují zbytečně natahované zpomalovačky i nesmyslné kamerové prostocviky. Pokud ale byla akce minule vinou zpomalení ospalá, tentokrát naopak Anderson vsadil na příliš agresivní střih, takže má možná drajv, ale pořádně v ní není nic vidět. Zapamatovatelná scéna bohužel vesměs žádná (potěší akorát vysvětlující úvod) a zamrzí vynechání řady podstatných postav, jejichž zmizení nikdo nevysvětlí a ani se tím nezabývá. A znovu bohužel platí, že čím déle ten film běží, tím větší scénáristické pitomosti tasí. "První trilogie" téhle série fungovala (i když výborně napsanou dvojku režie skoro zabila). Druhá trilogie je celou dobu bez většího sex-apelu i tahu, o hororu neslyšela a akce má v nejlepším případě dobré momenty (ale ne celky). A teď hurá na restart, který se - podobně jako momentálně uváděný sedmý herní díl - vrátí ke kořenům série a vynechá všechna ta zbytečná okázalá gesta a přeplácaná monstra. Nic z toho dávno není zábava.

    • 19.1.2017  16:11

    15 let uteklo od jedničky a tvůrci nejnovějšího dílu xXx to jaksi nezaznamenali. Ne že by akce byla vyloženě špatná nebo bez nápadu, ale po všem, co předvedl v posledních filmech Ethan Hunt, už zkrátka Dieselova variace na "špinavého Bonda" nemá čím překvapit. Nemluvě o klasickém neduhu béčkové akční hollywoodské produkce, kdy je úplně jedno, jestli máte v týmu žánrově zkušené lidi (Donnie Yen, Tony Jaa), když díky agresivnímu střihu nemají jak zazářit. Klady? Je to docela svižné, chvílemi i solidně nasnímané (ale spíš stylem "budou z toho pěkné fotosky"), skoro každá ženská je v tomhle filmu proklatě sexy (včetně obrýlené nerdky) a sem tam zafunguje i nějaká hláška. Ale co působilo v roce 2002 alternativně, to je dnes jen poměrně standardní akční výměna na špionážní téma. A palec dolů za tu snahu dělal z Diesela samce Bondových rozměrů. Je to sympaťák, ale o "píchací" charisma takového Brosnana se vážně ani neotřel.

    • 3.1.2017  22:28

    Jsem na vážkách. Mám k tomu hromadu výhrad - finále je jeden velký scenáristický bordel, akce by si zasloužila méně střihů a více celků, herecky to občas svou vážností pomalu klouže k parodii, konflikt je tak lehce načrtnutý, že skoro ani člověk neví, proč jdou postavy proti sobě, prostřihů na Fassyho připojeného na Animus je zbytečně moc, v supermoderním "vězení" pro asasíny nemá ochranka jedinou střelnou zbraň. ALE jako celek mě to až překvapivě chytlo. Atmosféra osobitá, v historické části správně špinavá, hudba přímo skvělá a akce strhující. Je na tom vidět, že filmaři měli vizi a šli si za ní. Škoda jen, že když už dostali k ruce správný rozpočet i šikovné herce, nenašel se nikdo, kdo by se pořádně podíval na scénář. Spálená šance roku. 70%

    • 1.1.2017  22:39

    Dvouhodinová reklama na běh Toma Cruise, ve které je příliš mnoho postav a málo Jacka Reachera. Jednička měla zmatený styl a podivné záporáky, nechybělo jí ale tempo a několik opravdu dobrých scén a nápadů. Druhý díl skoro nic z toho nemá, místo toho tlačí na melodramatickou strunu (jako by něco takového mělo ve světě Jacka Reachera co dělat) a z Reachera udělal tuctového hrdinu, který si svůj božský status už nezaslouží (paradoxně nejlepší zářez má Cobie Smulders v boji za použití hadice). Cruise má obvykle dobrý čuch na projekty, tady ale minul cíl o několik terčů. Jacku, nevracej se.

    • 29.12.2016  23:26

    Jedna z těch snaživých parodií z devadesátých let, které se inspirovaly genialitou ZAZ týmu, opravdu moc chtěly dosáhnout toho samého a zůstaly jen lacinou kopií. Sem tam ale Bláznivý exorcista dokáže přjít s fórkem, který by se ani v Bláznivých střelách / Žhavých výstřelech neztratil. Není jich moc, ale někdy tam ten nádech poctivé parodie probleskne. Škoda, že je to tak jednou za deset minut. O naprosto příšerném českém dabingu pak lepší pomlčet. Ten musel dávat dohromady někdo posledý démonem.

    • 28.12.2016  01:13

    Sci-fi klasika, která brutálně rychle zestárla. A vlastně ani nevím, proč má status klasiky. Příběh zmatený a extrémně nedotažený (hlavně ledová pasáž je jedno velké WTF), postavy se celou dobu chovají neskutečně pitomě a vizuál v sobě nemá nic nadčasového ani nápaditého. Nemluvě o tom, kolik otázek nechá Loganův útěk nezodpovězených. Paradoxně se dojem o něco zlepší, když postavy opustí sci-fi město a skončí v "pouhém" zarostlém světě. I tam se ale ke slovu hlásí mimózní dialogy a podivné herectví. Zkrátka a dobře, Loganův útěk je ten druh sci-fi, která po čase přestane fungovat skoro ve všech ohledech. Ale remake bych rozhodně uvítal, s tím základem by se dalo dobře vyhrát.

    • 15.12.2016  00:34

    Těžko se k prvnímu oficiálnímu spin-offu ze Star Wars universa zaujímá nějaký výrazný postoj - sám film totiž nijak výrazný není. Zamrzí absence vlastního podpisu, přestože právě tím se spin-offy mohly - podobně jako se to daří marvelovkám - od ostatních SW filmů oddělit (a že jen ztmavíte obraz a vynecháte rolovací úvod vážně nestačí). Největším prohřeškem je každopádně to, že má film přes dvě hodiny, za celou dobu řeší JEN onu triviální zápletku (o nic jiného tu vážně nejde, absentují i vedlejší mikropříběhy) a i přesto nedokáže vykreslit hlavní postavy. K čemu je pak poměrně odvážné finále, když jsou nám charaktery ukradené a nic o nich nevíme. Pokud to byl záměr (vytvořit příběh vojáků, jejichž "činy nebudou zapomenuty, i když jména ano"), ok, ale třeba Černý jestřáb sestřelen to samé dokázal podat způsobem, že jsme cítili jejich bolest. To se tady vážně nedostaví. Finále je velmi slušné, posledních 20 minut svou úderností takřka výborných. Ale v celém filmu není jediná scéna, kvůli které musel vzniknout. A digitální omlazování o dvě třídy horší, než třeba v Ant-Manovi.

    • 12.12.2016  00:32

    Chybí tomu odvaha hlavní postavy vykreslit syrově (to i Mladé pušky byly špinavější), přičemž jejich motivace k zapojení je často extrémně chabá. Vysoko to ale tahá obsazení (jen záporák Peter Sarsgaard vzal "hraní na jistotu" až moc doslovně a filmem se víceméně pronudí), fajn tempo, obstojné akční scény (ta nejlepší bohužel ne na konci, ale uprostřed), na PG-13 solidní drsnost a příjemné překvapení v podobě nevyměklého konce, který nezapomíná, o čem by tahle cesta měla být především. Háček je nicméně v tom, že to příliš nekoresponduje s atmosférou, která se táhne první dvě třetiny. Ale ve výsledku vlastně spokojenost, protože film nenudí, nedělá originálu ostudu a i nějaké ty památné hlášky padnou. Na remake ok. So far, so good.

    • 3.12.2016  22:28
    Morgan (2016)
    **

    Nabízí se vyšší hodnocení pro poměrně sebejistý vizuál a solidní tempo, osobně mě ale mrzí nevyužitý náběh na dějový twist, který přichází po necelé hodince a tvůrci to během pár minut zahodí, aby přepnuli na tupou vyvražďovačku. Závěrečná pointa už dojem nezachrání, mimo jiné proto, že není těžké ji vyčmuchat dopředu. Luke Scott ale vyloženě neselhal, jako režisér jednoznačně potenciál má. Příště by to ale chtělo scénář, který z postav nebude dělat takové neschopné idioty. 50%

    • 26.11.2016  23:51

    Má to potenciál, chvílemi opravdu nápaditý vizuál, vynikající (ale dostatečně nevyužitý) casting a minimálně jeden skvělý moment (setkání detektiva a vraha u oběti). Problém je v základním konceptu. Pokud máme zápletku postavenou na schopnosti předvídání kroků, pak zkrátka jakákoli katarze bude působit nevěrohodně, protože by jí postavy měly umět předejít. Velká škoda, že se filmaři trochu neutrhli ze řetězu. Tohle oscilování mezi klasickou detektivkou a paranormálním přesahem filmu nesluší, protože ani jedna složka nakonec není pořádně využita. Nenadchne, ale ani neurazí. 50%

    • 26.11.2016  23:50

    Kříženec Světové války Z a Snowpiercera, který šlape především ve své první polovině, kdy má film ohromné tempo a současně nechybí několik osvěžujících nápadů (výborné je využití tunelů). Bohužel, v druhé polovině to začne být přeci jen příliš béčkové a předvídatelné (nechybí otravně vytrvalá záporná postava, která se postará o to, že umře řada jiných postav). Přesto převládají pozitivní pocity, kdy lze s klidným svědomím označit Train to Busan za to lepší, co v poslední dekádě v žánru vzniklo. 70%

    • 26.11.2016  23:30
    Městečko Fortitude (TV seriál) (2015)
    ***

    Má to hodně mezer (narativní struktura je minimálně sporná, nemluvě o některých nadbytečných odbočkách), ale hutná atmosféra, velmi specifické prostředí a skvělé obsazení z toho dělají téměř seriálovou událost. Jasně, pokud se člověk nenaladí na určité "X-Files prvky", může v jeho očích hodnocení Městečka Fortitude hodně padnout. Ale byla by to škoda. Dílčí aspekty jsou totiž vpravdě geniální. "Tady se neumírá, protože zde nemůžeme pohřbívat. Musíte umřít jinde". Cool! 85% 2. série: Na návrat do Fortitude jsem se hodně těšil. Bohužel se tvůrci dějově i v rámci vývoje postav vydali směrem, který mi extrémně nesedl. Neříkám, že je tu něco přímo špatně. Scénář, režie, herecké výkony, to vše má pořád vysokou kvalitu. Ale někdy si zkrátka lidé přestanou rozumět, protože se vyvinou každý jiným směrem. A to je ve zkratce můj "vztah" s druhou sérií. Balím proto kufry a s městečkem Fortitude se nadobro loučím. Nic tu pro mě nezbylo. 60%

    • 25.11.2016  00:16
    Outland (1981)
    ***

    Sci-fi z westernu neuděláš, i když máš k ruce sebelepší kulisy. Tohle si Peter Hyams očividně nepřipustil, když nechal scénář přepsat z prašných plání do vesmírné stanice. Bohužel mu nebylo dodáno moc víc, takže je to scenáristicky neuvěřitelně ploché, nescifiózní (či jak to napsat) a vesměs nezajímavé (což platí i pro postavy). Vizuál je ale pětihvězdičkový a srdce každého scifisty musí radostí zaplesat při pohledu na všechny ty chodby a ubikace (nebál bych se říct, že je to stejně dobré a nadčasové, jako v prvním Vetřelci). Škoda, že tu nebyl silnější základ. Investovaná energie rozhodně je vidět každou minutu.

    • 23.11.2016  23:11

    Jako dobrodružný film to nefunguje. Studená válka je tu spíš za kulisu a postavy mi do konce víceméně splývaly. Ale to vyzvednutí, to za ty dvě hodiny stálo. A filmařská připomínka poctivých osmdesátek, kdy se točilo v exteriérech, děj zbytečně nikam nespěchal a scenáristé se nebáli delších dialogů, to je něco, co má své naprosto neoddiskutovatelné kouzlo. V době všemožných digitálních blbostí, kde už není pomalu nic fyzické, člověk čas od času podobný oldschool potřebuje. 50%

    • 6.11.2016  23:27
    Anthropoid (2016)
    ****

    Má to své mouchy. Německá strana má trestuhodně málo prostoru ("hlavní záporák" je ve filmu doslova pár vteřin), romance je zbytečně chtěná a Aňa Geislerová, v českých filmech světově vypadající, tu z nějakého nesmyslného důvodu působí šíleně staře a neatraktivně. Také jazykově to mohlo být lépe ošetřené. Angličtina s českým přízvukem se dá zkousnout, považuji ale za chybu, že dialogy "v druhém plánu" (tedy v pozadí) nikdy nezazní v češtině. Na druhou stranu je třeba ocenit poměrně nejednoznačné vykreslení situace, kdy zmíněný atentát (minimálně v rámci daného momentu) rozhodně udělá víc škody než užitku. A ať už jsou výhrady jakékoli, strhující finále vše vynahrazuje. Frenetickou třicetiminutovku v kostele s dojmeným koncem, který si vystačí jen s hudbou, zvládl Ellis na hraně geniality. Za něco takového by se nemuseli stydět výrazně zkušenější machři (a nemyslím si, že by to nutně natočili lépe). 70% za to, že by to chtělo v některých oblastech širší záběr.

    • 3.8.2016  14:04

    Funguj to lépe než BvS především proto, že zdejší postavy většinu času baví, soundtrack je vynikající (takovým tím "Strážci Galaxie stylem") a má to opravdu strhující tempo, kdy se na nic a nikoho nečeká. Bohužel, spíš než plnohodnotný film je to pilot k seriálu, záporácký základ je totálně nevyužitý (jsou to vlastně normální klaďasové, i když trochu brblající) a filmařsky to lacině pracuje s motivy, aby se ušetřil čas (úvodní půlhodinka se skládá jen z medailonků postav). Ale nenudil jsem se. Uteče to rychle a nejde tomu upřít fajn atmoška. Škoda jen, že šance na originální týmovku zůstala hrubě nevyužita. Je to naprosto tucový komiksový akčňák s extrémně debilním finále, kdy se dozvíme, že i když má čaroděj/polobůh jakkoli velké schopnosti, bohatě na jejich vyřízení stačí dobře umístěná nálož. Jedinou přidanou hodnotou je fantastická Harley Quinn (Joker je dle mého herecky také ok, ale je ve filmu zbytečně - kdyby se ta postava vystřihla, na výsledku by to nic nezměnilo). 70% Extended Cut Warneři bohužel definitivně dokazují, že neví, co činí a netuší, kam chtějí jít. Prodloužená verze je naprosto zbytečná, snad jen scéna, kdy Harley začne otravovat ostatní, přinesla něco navíc (konečně byla aspoň na chvíli jedna z postav za nepříjemného psychopata). Další projekce filmu navíc nepomáhá, protože víc vyvstane, jak je dramaturgicky extrémně nezvládnutý.

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace