Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 014)

plakát

Černá listina - Raymond Reddington: Good Night (2023) (epizoda) 

Odpovědi žádné (takže jako fanoušek jsem nasraný), ale zvolenou poetiku cením (jako někdo, kdo má obecně rád silné emotivní vyprávění a příjemnou symboliku).

plakát

Temný případ - Part 1 (2024) (epizoda) 

Úvodní digitální připomenutí Lvího krále s lumíkovskou příchutí mě skoro přinutilo to rovnou vypnout, ale následná chvilka na stanici s echem mé oblíbené Věci mě zase nahodila zpátky do sedla. A pak to v tomhle tempu skákalo tam a zpátky až do konce dílu. Na můj vkus je tam na jednu epizodu až moc postav a málo vyšetřování. Skoro nikdo se pořádně nerozvine, všichni jen matně bruslí na hraně nějaké opravdové charakterizace a víc to má z Městečka Fortitude (a bohužel nemyslím výbornou první řadu) než z Temného případu. Potenciál tam je, ale jestli měl být největší tahák jedna bunda a nejchytřejší schovkou věta "voda se před třemi dny zkazila" (upřímně doufám, že nejde o odpověď na to, kam zmizeli vědci, protože to by byla velká slabota), tak za mě ne. Ale dám tomu šanci, protože třeba to opravdu mají tvůrci tak dobře promyšlené, že jim všechny ty podivnosti a zdánlivě tajemné náznaky nakonec do sebe zapadnou. Ale moc tomu nevěřím. 50 %

plakát

Nech svět světem (2023) 

Dotažená netflixovská verze Někdo klepe na dveře, která je mnohokrát shyamalanovější než sám Shyamalan. Kdyby se povedlo utáhnout některé příběhové šrouby (jalová pointa, linie s jeleny postrádá potřebný dopad i rozuzlení), nebál bych se Nech svět světem označit za jeden z nejzajímavějších kousků roku 2023. Každopádně doufám, že vysoká sledovanost povede k nějakému spin-offu, který by se na události podíval z alternativního úhlu pohledu. Klidně i třeba žánrově odlišného. Prostor tu je.

plakát

Reacher - Policajt z New Yorku (2024) (epizoda) 

Jak mi celou dobu Racher přijde jako ukázkový příklad adaptace, v tomhle díle Nick Santora s týmem selhali. Přiznám se, že knihu už si nepamatuju, v rámci seriálového formátu ale vznikl zbytečně patetický a vypravěčsky laxní díl, v němž svěží přístup vystřídaly tradiční berličky televizního vyprávění. Doufám, že půjde jen o zaškobrtnutí, protože jinak mi zatím druhá série přišla naprosto vynikající.

plakát

Vojenský soud se vzbouřenci z lodi Caine (2023) 

Celou první polovinu jsem se nedokázal vzdát pocitu, že z hlediska vyprávění by tam správně měly být flashbacky na samotnou událost, ale z důvodu snížení rozpočtu na to nedošlo. Výborní herci to naštěstí většinu času vyvažují, ale dojem z pouhého polovičatého produktu ne a ne odejít. Teprve až v druhé půli, kdy začíná atmosféra houstnout a proslovy gradovat, si Vojenský soud se vzbouřenci z lodi Caine sedne. A výborně to završí finální tečka. Ale je to víc rozhlasová hra než film, navíc s jasně rozdanými kartami, což mimo jiné vede ke zklamání z toho, že někdo Friedkinova formátu se měl rozloučit s filmovým světem trochu lépe (protože z hlediska režie tu slavný filmař skutečně nemá moc jak zářit). Ale nenudil jsem se, to musím tvůrcům nechat. Podruhé si nicméně něco takového člověk nemá důvod pustit.

plakát

Silent Night (2023) 

Ani jsem to na konci neměl chuť hodnotit, jak moc mě Silent Night postupem času dokázal otrávil. Samotný koncept cením, ale když je přirozená část (němý hlavní hrdina) násilně šroubována na zbytek nemluvících postav, které k tomu nemají důvod, tady už se gimmick drolí. Odráží se to na postavách, kdy manželka je vyloženě do počtu (kdyby na začátku taky umřela, výsledek by to nijak neovlivnilo) a to samé detektiv, jehož nejsilnější moment vyzní do prázdná, protože k té postavě nemáme žádný vztah. Což bohužel platí i pro hlavního hrdinu. Jak mám Kinnamana rád a vždy mi přijde, že má obrovské charisma, tady byl jen tělo bez duše (ale možná je to i tím, že jako majitel jednoho z nejcharismatičtějších chrapláků automaticky přijde s hlasem o půlku osobnosti). Nemluvě o tom, že je hlavní hrdina dost sobecký kretén, který způsobí zbytečně moc smrti okolo. První půle je navíc dramaturgický zmetek, kdy snímek otevře scéna rozhodné postavy, která se poté utápí v žalu jen proto, aby opět došla k úvodnímu rozhodnutí. O drobnostech typu „obyčejný člověk najednou ví, jak špionovat členy drogového kartelu“ lepší nemluvit. Ale upřímně, v akčním žánru se toho snese hodně. Silent Night nejvíc padá na nezajímavě koncipované a hlavně nenápaditě nasnímané akce, ze které Woo prakticky není cítit (paradoxně jsem si jeho rukopis připomněl jen topshotem, když hrdina vcházel na policejní stanici). Silent Night má papírově všechno, co mám rád. Ale nic z toho ve filmu pořádně nefunguje. Zlaté Přání smrti s Willisem. 30 %

plakát

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023) 

Vzácný příklad filmu, ve kterém je toho hrozně moc a přitom jakoby tam nebylo nic. Inspirace všemožnými klasikami je okatá, ale osobně nejsem nepřítel vykrádaní úspěšnějších vzorů, pokud účel světí prostředky. Dokonce i tu extrémně dietní charakteristiku a motivací postav bych přežil. Ale fakt, že to působí vizuálně pustě a prázdně, v nově budovaném světě chybí hravé detaily, pro které bychom ho chtěli zkoumat a poznávat a že už Snyder ani tu akci nedokáže prodat tak, aby byla když už ne strhující, tak aspoň cool, to je to, co Rebel Moon v mých očích fatálně potápí. Jsou tu problesky lepších okamžiků  a minimálně pro mě jeden překvapivý moment. Ale je toho málo. A bohužel Rebel Moon nefunguje ani jako béčková akční jízda, protože na to má moc pomalé tempo. Možná, ale opravdu jen možná, to trochu rozsvítí režisérský necenzurovaný sestřih, který by alespoň akci mohl dodat grády. Ve vykoupení ve stylu Ligy spravedlnosti ale tentokrát nevěřím. Není to horší než Armáda temnot jen proto, že tentokrát alespoň není na kameře celou dobu zapnutý portrét mód. Pokud byl Snyder do téhle chvíle autor, který svým stylem polarizoval, to už myslím neplatí. Teď už prostě jen, podobně jako pozdní Paul W.S. Anderson, maximálně nezvládá.

plakát

Outpost (2022) 

Napřed to vypadá jako taková filmová verze hry Firewatch a pak se to naprosto zvrtne způsobem, který bude polarizovat, protože si dovolím tvrdit, že je to zkrátka něco úplně jiného, než budou všichni čekat. Ale mě to sedlo. Truglio se svou drahou polovičkou Dover jeli na doraz a já si jejich mindfuck užil.

plakát

Saw X (2023) 

Po nadšených recenzích jsem čekal o něco silnější výsledek. Je fajn, že se více tlačí na příběhovou strunu (navíc okolo jediné opravdu zajímavé postavy celé série), ale princip pomsty osobní rovinou příběhu nic nepřidává (protože přichází až poté, co už Jigsaw existoval), vražedné scény nijak nevybočují, zúčtování s "hlavním padouchem" je vyloženě neuspokojivé a snaha o překvapivou pointu se, minimálně v mých očích, minula účinkem. Na rozdíl od Spirály to ale drží aspoň pohromadě, nikdo nepůsobí směšně a nějaké ty emoce v tom fungovaly. Napětí už méně, když je celé finále postavené sice na vychytralé změně směru, ale vzhledem k budoucímu vývoji série víme, jak musí dopadnout. 50 % s tím, že dál už si není třeba.

plakát

Mission: Impossible Odplata - První část (2023) 

Co začne jako Hon na ponorku se v italských ulicích přepne do Malérů pana účetního a poté přijde Oko dravce, rámované prázdnými dialogy jak z druhého a třetího Matrixu, a podtržené vykradeným Zimmerovým batmanovským soundtrackem. A k tomu řada wtf momentů, ať už obecně zbytečných (infiltrace do velína, ze které Hunt nic nezíská a tudíž ji nemusel podnikat), nebo jen dramaturgicky mizerně vystavěných a tedy bez funkčního napětí (letiště, kde se nebojíme, protože logicky víme, že s Huntem uvnitř neexploduje, honička s Fiatem, kde nefunguje návaznost ani pocit rychlosti a v trailerech propagovaný seskok z motorky aneb největší oslí můstek filmové historie). Scéna ve vlaku už pak byla ryzí parodie. Atwell, ta jediná obhajuje existenci sedmičky. A minimálně zajímavé mi přijde, že už jde po Mumii o Cruiseův druhý film, který okatě vykrádá herní Uncharted. Každopádně dobře pro ty, co si Odplatu užili. Pro mě podivnou atmosférou, matným záporákem a nedotažeností scénáře na úrovni dvojky. 50%