Tom Hardy

Tom Hardy

Tomáš Chvála

okres Praha
Everybody Lies


2162 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
    • 27.5.2018  23:40
    451 stupňů Fahrenheita (TV film) (2018)
    **

    Film, díky kterému si uvědomíte, jak dobrou adaptací 451 stupňů Fahrenheita bylo Equilibrium s Christianem Balem....

    • 21.5.2018  22:11
    Deadpool 2 (2018)
    ***

    Dlouho po projekci jsem váhal, proč mě to nevystřelilo ze sedačky. Ano, jednotlivé momenty mě uměly odrovnat, ale celek jsem spíše tak prošel, než abych se nechal strhnout. Navíc jsem si po dlouhé době uvědomil, že mám v rámci komiksů své limity, protože mě nástup "tajemného monstra" nechal chladným a ačkoli to zřejmě pro hardcore fandy komiksů bylo něco, jako když pro osmdesátkaře nastoupil v Expendables 2 Chuck Norris, já tu jen pokrčil rameny a řekl si "Aha, a to je všechno?". Pro srovnání jsem si dal o den později jedničku a došlo mi, proč mi dvojka sedla méně - funguje skvěle v jednotlivostech, díky úspěšnému předchůdci si může dovolit více cameo výstupů, ale celek pro mě postrádá zajímavější rámování. Netvrdím, že Cableova motivace není dostatečná, ale zrovna tuhle zápletku využila ne až tak dávno jedna (nebudu spoilerovat) fantastická sci-fi, kde se také cestovalo časem. A netradiční romance v jedničce mi přeci jen přišla živější a zajímavější, než sbližování se s frackem, co nedokáže jinak než vidět rudě. Nemluvě o hrubě nevyužitém potenciálu Davida Leitcha na režijní stoličce. Ne že by odvedl špatnou práci, ale v akci není prakticky cítit. Doufal jsem, že jeho angažování dodá akčním scénám zemitost a syrovost, ale Leitch se ochotně poddal trikům a vesměs tak jeho angažování postrádá smysl. Ale nechápejte mě špatně. Dvojka mě bavila, u několika momentů jsem se smál jako už dlouho ne a Brad Pitt tu má jednu z nejlepších rolí své kariéry. Jen mám pocit, že to funguje hlavně jako sled časově omezených gagů, které už za 10 let vlastně nikdo moc (z nových diváků) chápat nebude. A myslím, že to pro jedničku neplatí. 70%

    • 14.5.2018  22:20

    Skvělý žánrový film, pokud mu odpustíte to, že pointu by ve skutečnosti každá příčetná společnost odhalila dávno předtím, než by situace přešla do takového extrému, a akceptujete s nadhledem finální záběr, který víc patří do pokleslé zábavy dob minulých než do současného chytrého hororu. Režijně je to každopádně velká lahůdka. Krasinski má ohromný cit pro budování napětí a i když mu občas logika hapruje, prací s herci a prostorem to prodá. Velká radost a konečně TICHO v kině.

    • 3.4.2018  22:21
    Mute (2018)
    **

    Tolik v zásadě dobrého a tak mizerný výsledek. Duncan Jones zažívá sešup Shyamalanovského ražení. To, co dříve zvládal bez většího zadýchání, je najednou nedostižné. Příběh pořádně nechytne, emoce nefungují. Je to tak nefunkční, až to jednomu nedává smysl - je to jako se koukat na sexy holku a necítit VŮBEC NIC. Pokud vám z filmu o hledání ztracené milované bytosti vyjde to, že nejzajímavější postavy jsou psychopat a pedofil, víte, že je něco hodně špatně. Myslím, že základní chybou je v tomhle případně neodhadnutí nejsilnějších stránek příběhu. Hlavní hrdina (vzhledem k tomu, jak je ta postava napsaná a uchopená) totiž opravdu není materiál na tahouna a neměl by být v centru dění. Kdyby to bylo hlavně o tragicky nevyrovnané postavě Paula Rudda, udělali by tvůrci imho mnohem lépe. Snad příště, Duncane, snad příště.

    • 18.3.2018  17:04

    Jednička byla takovou fajn kouzelnickou kopií Dannyho parťáků. Pro dvojku Podfukářů ironií osudu platí to samé, co pro Dannyho parťáky 2 - chybí lehkost, je to nepřehledné, hrozně chtěné a utápí se to ve vlastním úspěchu. Zabiják série.

    • 14.3.2018  12:38
    Annihilation (2018)
    **

    Vždycky jsem měl pro scenáristickou tvorbu Alexe Garlanda slabost a Ex Machina mě utvrdila v tom, že tenhle autor ví, co dělá a dokonce je nejen schopný scenárista, ale i režisér. Annihilation mě ale minulo. Není to o tom, že bych nechápal, co chce autor říct, ale zvolená forma mi nesedla. Areu X, do níž se postavy vydají hledat pravdu, kamera jakoby rozpíjí, aby zvýraznila její snovost. Potud dobře. Ale samotný prostor je poměrně fádní a navzdory solidnímu rozpočtu toho příliš nenabízí. Příběh obsahuje hned několik zajímavých odboček (tíže z nevěry, ztráta času v zóně), ale ani jednu hlouběji neprozkoumává. Jsou tam buď proto, že byly součástí knižní předlohy, nebo chtěl Garland poměrně prostou základní kostru něčím ozvláštnit, ale už nenašel hlubší zapojení. Konec je sice odvážný a rozhodně se široce vyhýbá mainstreamu, ale to nutně z Annihilation ještě nedělá dobrý film. Dvakrát tolik, když je "překvapivá" pointa dopředu odhadnutelná (navíc nemá vlastně pro děj hlubší význam, neboť její nositel není aktivním hybatelem děje). Pokud to srovnám s podobně osobitou Fontánou, která stála víceméně stejné peníze, vychází mi z toho Annihilation jako chudší sci-fi kousek, kde bych určité prvky obdivoval u začínajícího autora, ale na někoho Garlanda formátu je to na můj vkus až příliš vnitřně vyprázdněné a strojené. Z možné sci-fi roku se tak nakonec vyklubal film, z něhož stojí za citaci pouze geniální scéna s "lidským hlasem". To je jednoznačně moment, který si zaslouží své místo v historii sci-fi žánru. Pro mě zklamání srovnatelné s pocity, jaké jsem měl u sci-fi Mute od Duncane Jonese, což je shodou okolností také film, který má na sobě nálepku Netflixu.

    • 12.3.2018  15:48

    Dějově milá ozvěna béček z počátku devadesátých let. V rámci hláškující postavy skvělá pocta Poslednímu skautovi. Ale zoufale tomu chybí vyvážené tempo, lepší výběr herců (ztracená Maggie Grace prostě nikdy nebude umět hrát) i silnější záporáci. A těžko říct, jak mohl někdo s vážnou tváří pustit do éteru film s tak okatě digitální akční sekvencí na dálnici (vypadá jako demo hry z prvního Playstationu). Výborná úvodní "fyzická" akce, famózní Guy Pearce a sympatický chuťový ocas žánrové akční blbiny, která chce jenom pobavit. Škoda, že se tu škatulku nepovedlo stoprocentně naplnit... 70%

    • 2.3.2018  13:17

    Vzácný příklad filmu, u kterého jsem si hrozně přál, aby šlo o seriál a já si tak mohl na ploše deseti hodinových dílů užívat interakci všech postav. Martin McDonagh možná nenapsal (pokud mluvíme o ději) svůj nejlepší scénář, ale pokud jde o charaktery, ještě nikdy mě jeho paleta podivuhodných existencí tak nebavila. Životem otrávená Frances McDormand, buranský Sam Rockwell, otcovský Woody Harrelson nebo Peter Dinklage s psíma očima. Ti všichni byli do jednoho fantastičtí. Radost být v takové společnosti, i když je to Ebbingu, Missouri, zapadákově s třemi bilboardy. 90%

    • 5.2.2018  21:39

    V krátké době "druhý Život", tedy sci-fi horor na vesmírné stanici, který se výrazně inspiruje, aniž by dokázal přijít s něčím vlastním. Zatímco však Gyllenhaal bojoval s výtažkem Vetřelce, zdejší posádka vstoupila do prostoru Horizontu události. A ve všech ohledech horšího. Nechybí momenty s potenciálem, ale buď je zabije nedostatečně propracovaná vnitřní logika (Takže loď "ožila" nebo ne?), případně nízký rating. Strašně by tomu slušelo větší tlačení na béčkově-hororovou pilu. Je mi jasné, že gorefestu, jaký předvedl zmíněný Horizont, se už nejspíš ve vysokorozpočtové sci-fi produkci nedočkám, ale sakra, alespoň něco tady být mohlo. Paradox je ve svém odpravování postav tak neškodný, až je to skoro k smíchu (dvakrát tolik, pokud máte nakoukáno, protože každou smrt už jste viděli někde jinde a ve výrazně výživnějším podání). A to nejhorší - do filmového vesmíru Cloverfieldu nepřináší vůbec nic nového a jde o první film série, který vážně nestojí za pozornost.

    • 30.1.2018  22:54

    Na plnou palbu to na můj vkus začalo být hlavně ke konci až moc chtěné. Jinak jsem si ale chrochtal blahem, ať už šlo o neustálé vrstvení dialogů, kdy spolu postavy sice mluví, ale každá o něčem jiném, případně u emocionálních výbuchů (Stillerův záchvat vzteku ve chvíli, kdy se otec snaží odjet autem, zlatý!). Noah Baumbach mi do téhle chvíle unikat, což je chyba, kterou hodlám v nejbližší době napravit. Už dlouho jsem neviděl tak dobrou "allenovku" (což platí i na Allena).

    • 25.1.2018  20:00
    Sněhulák (2017)
    **

    Nepřehlednost děje, matení a zkratkovitost ve vyprávění bych filmařům odpustil. Že z hlavního padoucha nejde respekt, vraždy pořádně nevidíme, sněhuláci neděsí a finále působí jak z Bláznivé střely, to už ne. Fassy má vážně pech.

    • 25.1.2018  19:58

    Neskutečně sympatická šílenost, u které potěší hlavně to, jak je nepředvídatelná. Jasně, humor jde často cestou nejmenšího odporu, ale Odin je taky člověk, tak proč by ho potomek nemohl šoupnout do domova důchodců? Bavil jsem se výborně a i když je tu znatelný vliv Strážců Galaxie, vůbec mi to nevadí. Ty dvě hodiny utekly tak rychle, že jsem se v duchu ani nestihl během projekce vysmát Lize spravedlnosti. Jinak je zajímavé pozorovat, jak velkou prestiž si Marvel v Hollywoodu buduje. Dřív bychom podobný nátřesk cameo rolí čekali u Tarantina, Allena nebo Rodrigueze. Dnes si to šéfuje Marvel.

    • 28.11.2017  12:08
    Hangman (2017)
    *

    Strašně moc bych chtěl najít důvod, proč dát Hangmanovi víc. Už z úcty k Al Pacinovi, kterého vždy rád vidím v detektivní roli a nebo pro Karla Urbana, jemuž bych přál větší úspěchy v kariéře. Jenže Johnny Martin. Že je scénář "jen" slepencem nejrůznějších klišé a nefunkčních motivů, to je jedna věc (naopak jsem celkem ocenil vyšetřovací část, která v určitou chvíli slušně táhne). Ale Martin prakticky každý moment s nějakým potenciálem zabije svou režií. Bolestivé je to hlavně v úvodu (až komicky natočená "akční scéna") a na konci, kdy do sebe možná vše určitým způsobem zapadne, ale provedení se nechytá ani na televizní kriminálky. Bože, vedle Hangmana i 88 minut vypadá jako dobrý film! A jindy božský Al? I mistr je tu víceméně do počtu, upsaný postavě pravděpodobně pouze proto, aby si na stáří ještě trochu přilepšil nějakým tím komerčnějším projektem. Chvílemi svou velikost připomene hlasem, obličejové mimické svalstvo je ale tentokrát na odpočinku. Možná by tam měl - při vší úctě - odejít i Pacino (minimálně v rámci detektivního žánru). Detektiv Archer si jednoznačně nezaslouží být ve společnosti Vincenta Hanny (Nelítostný souboj), Serpica a Willa Dornera (Insomina). 30%

    • 15.11.2017  18:42

    Dítě dvou otců, na kterém se docela výrazně odráží to, jak se oba snažili přiblížit vzoru toho druhého (Snyder měl za úkol točit odlehčeně po vzoru Whedona a Whedon po převzetí otěží chtěl držet styl Snydera). Výsledkem není zdaleka tak velký kočkopes, jak by se nabízelo, ale film bez výraznějšího rukopisu, v němž jen občas prolétne jiskra obou autorů (v dobrém i ve zlém). Jednoznačně nelze Lize spravedlnosti upřít slušné tempo, současně ale zoufale postrádá momenty hodné zapamatování. Zklamáním je také úvod, v němž se (už potřetí!) představuje v akci Wonder Woman, zatímco "medailonky" nováčků po hříchu absentují. Hudba, jediná věc, kterou DC Marvel válcoval, se vzdala výraznějších motivů a začala (stejně jako marvelovky) jet necharakteristický a nerušivý podtext. Chyba, VELKÁ chyba. Emoce nejsou z nejblbějších, ale pořád je to víc chtěné než funkční. A vzhledem k obřímu rozpočtu bych rozhodně čekal méně zrůdné digitální zamaskování knírku Henryho Cavilla. Ale aby bylo jasno - ano, je to lepší a zábavnější než Batman v Superman a alespoň tu zápletka celkem dává smysl (v rámci možností). Jen se tým potřebuje líp sladit. Příští Liga spravedlnosti už by mohla být fakt dobrá.

    • 5.10.2017  00:43
    Wind River (2017)
    ****

    Když se sejdou dvě srdce - jedno na dlani a druhé roztříštěné na tisíc kousků - aby vyřešily vraždu v místě, odkud se naděje na lepší zítřky dávno odstěhovala, vznikne něco až niterně osobního, čeho se bojíme my všichni. Že jednou slunce skutečně zajde a šedivá realita bude něčím naprosto všedním, s čím už ani nepůjde nic dělat. Sem tam padne pár slov navíc, ale většinu času zvládá Sheridan udržet rovnici "méně znamená více". Renner je na Oscara. Takhle se hraje očima!

    • 5.10.2017  00:35

    Jen ve zkratce, protože nový Blade Runner je skutečně postavený tak, že o něm nejde mluvit, aby člověk nespoileroval - JE to kvalitně zvládnutá věc. V mnoha ohledech. Ale jako až fanatického milovníka jedničky a sci-fi Příchozí, což je pro mě osobně nejlepší film loňského roku, jsem byl z výsledku spíše zklamaný. Chápu ten posun i vývoj (dějový i vizuální) a jakkoli bylo asi nejrozumnější co nejméně připomínat originál (aby se jen nesrovnávalo), bylo mi výsledné dílo svou atmosférou i prostředím až… příliš cizí (a to i jako člověku, který několikrát četl knižní předlohu). Je to bezesporu skvělá sci-fi se spoustou správných otázek. Jen ale váhám, jestli je to dobrý Blade Runner. A tady si upřímně v tuhle chvíli nedokáži odpovědět.

    • 21.9.2017  10:25
    Hra o trůny (TV seriál) (2011)
    ***

    Chápu to propojení - vzít Pána prstenů, mixnout ho stylem Říma a do toho dát ingredience z Živí mrtví, to je recept na stoprocentní úspěch. A na rozdíl od jiných podobných vychytralých slepenců nemá Hra o trůny papírem šustící základ, ale hutnou knižní předlohu. Výsledek ale neohromil. Možná je chybou to, že jsem do rozjetého vlaku naskočil až po odvysílání sedmi sérií a vše dal "na jeden zátah" během dvou měsíců. Chyběl mi tak potřebný časový prostor a díky tomu mi jednotlivé série přišly hodně podobné. Řada postav přešlapuje po celou dobu na místě a má minimální vývoj. Story s matkou draků je akcentovaná od začátku, k jejímu propojení se zbytkem ale dojde až v šesté sérii (a postava rozhodně není tak zajímavá, aby musela mít tolik prostoru). Nejlépe napsaný charakter (Tyrion Lannister) je od svého uvěznění ve čtvrté sérii hrozně pasivní a Peter Dinklage, jakkoli se snaží, najednou nemá co hrát. Styl vyprávění se opakuje - konflikt, hledání řešení, katarze, zrada vedoucí k novému konfliktu. A ani ta úmrtí vlastně nejsou zas tak překvapivá, protože hrdinové jsou brzy poměrně jasní a až do sedmé řady na ně tvůrci nemají odvahu šáhnout. Nemluvě o tom otravném opouštění linií, kdy se k něčemu seriál vrací třeba až o dvě sezóny později. Měl jsem reálný problém si pamatovat, kde vlastně některé postavy právě jsou a to jsem jel v kuse (například jsem dlouho váhal, kdy jsem viděl naposledy jednoho z mladých Starků a jestli už náhodou neumřel). Neumím si představit, jak bych se orientoval, kdybych to měl dávat s ročními mezerami. Současně je ale třeba uznat, že to má fantastické měřítko, evidentně se plánuje dopředu (často možná až moc, neboť jednotlivé série málokdy něco konkrétního vyřeší), některé příběhy jsou skvěle zvládnuté (Arya Stark, Jamie Lanniser), sem tam potěší nápaditý dějový vývoj (Hold the Door!) a rozhodně nechybí prvek překvapení. Celek by ale snesl výrazné prokrácení, protože to, co se stalo během sedmi sezón, mohli autoři stihnout za podstatně kratší dobu.

    • 31.7.2017  18:50

    Atomic Blonde má o něco složitější startovací pozici (John Wick nastavil laťku zatraceně vysoko). A netřeba to protahovat - příběh chladné agentky MI6 Lorraine Broughtonové se na Wicka nechytá. Snaží se nabídnout složitější strukturu vyprávění, ale výsledek nemá zdaleka tak vyvážené tempo ani dostatečně zajímavě vykreslené pozadí světa tajných služeb. Finální nálož zvratů je navíc dost nepřehledná (asi vím, o co tam šlo, ale ruku do ohně bych za to nedal). Na druhou stranu je Berlín atmosférickou kulisou, herci přesně vybraní, soundtrack několika nápady pobaví a režie nepostrádá silné momenty. Být scénář vyváženější a konec o něco méně zmatený, Wick by měl přímou konkurenci. Takhle mu Atomic Blonde kouká na záda. Na druhou stranu - v jednom momentu zabijáka Keanu Reevese překonává a to finální akcí na schodech. Ta trvá dobrých deset minut a patří mezi to nejlepší, co kdy v akčním žánru vzniklo. I kdyby vás zbytek filmu nudil, u téhle scény vám 100% padne brada na zem. A Charlize Theron je v hlavní roli naprosto fenomenální a hodně hlasitě si říká o ženskou bondovku. 70%

    • 26.7.2017  17:39
    First Kill (2017)
    **

    Překvapivě docela použitelná žánrová jednohubka s přiměřenou režií, nečekaně kvalitním soundtrackem a obstojným tempem, které (v hodnocení) zlomí vaz finále, kdy během pouhých pěti minut autoři dokonale využijí všechny ty debilní zvraty a dramatické zdržovačky, které člověk od podobného druhu podívané očekává. Ale jinak naprosto koukatelný a nijak neurážející průměr, v němž nejvíc zamrzí asi to, že ten čitelný zvrat (který byl dopředu jasný už z traileru) v určitou chvíli nevyhnutelně přijde.

    • 19.7.2017  17:31
    Dunkerk (2017)
    ****

    Mám s tím v zásadě jen tři problémy. 1) Komplikovaná struktura je zajímavá, ke konci už mi ale těch návratů a dovysvětlivek přišlo přeci jen moc. 2) Vzhledem k bodu jedna je až paradoxní, že zatímco některé momenty film "obkrouží" klidně i pětkrát, podstatná část příběhu Cilliana Murphyho je úplně vynechaná. 3) Nerozklíčoval jsem, proč zhruba jen čtyři kratičké scény nejsou v IMAX formátu? Ale jako celek Dunkerk táhne. Nolan znovu dokazuje, že práci s obrazem a "nervózním" zvukem dotáhl k dokonalosti, měřítko filmu je ohromující, akce strhující a závěr tlačí únosně na strunu emocí, aby byl "jen" dojemný a ne přeslazený. O tom, zda hodnocení poletí nahoru či dolů rozhodne druhá projekce. A tady váhám, jestli si mě zvolené vyprávění nakloní na svoji stranu nebo se potvrdí (a toho se obávám), že je to vlastně jen hezká, ale přebytečná autorská exhibice (jakkoli oceňuji odvahu a samotný nápad propojit optiku vojáka na souši = týden, civilistů na lodi = den a letců = pár hodin). Na druhou stranu zůstane silné vykreslení zmaru, beznaděje a vpravdě geniální práce s "neviditelným" nepřítelem. Projekce v IMAXu je každopádně povinností. Na malé televizi bude, podobně jako například u Gravitace, kouzlo stěží poloviční. 85%

    • 19.7.2017  01:23

    Není to tak, že by film neměl co ukázat. Ale nedokáže překvapit. Je třeba ocenit, že z toho je konečně zase cítit TEN Besson, který nějakým způsobem posouval hranice evropského filmu. Ale bohužel je tentokrát až příliš amerikazovaný (stačí porovnat zdejší hudební výstup s tím z Pátého elementu). Celek ale nenudí, tempo tomu nechybí, hlášky jsou pravidelně dávkované a vizuál je pětihvězdičovký. Absence prvku překvapení, silného záporáka a zajímavého hlavního hrdiny (Dane DeHaan bohužel profiluje svou postavu jako pouhého namyšleného spratka) to táhne dolů, ale ve výsledku jde o jeden z těch chutnějších blockbusterů, jaké letošní rok zatím nabídl. Velký palec nahoru za Caru Delevigne, která si hodně scén krade pro sebe.

    • 11.7.2017  21:52
    Mumie (2017)
    **

    Ještě větší opruz než vtípek se zvracející krávou.

    • 9.7.2017  21:50

    Není to tak, že bych se vůbec nebavil. Ale vnitřně mi to přišlo hrozně vyprázdněné, hlavní hrdinka ze všech postav nejméně zajímavá (jednoznačně kraluje legendární Takeshi Kitano) a vize budoucnosti byla podstatně méně propracovaná, než bych od podobného typu filmu čekal. Nemluvě o obvyklém neduhu současných blockbusterů, kdy se finální akce utopí v CGI bordelu.

    • 9.7.2017  15:17

    Velká škoda. Na jedné straně nejdospělejší a nejosobitější fantasy od Pána prstenů, na té druhé mix příliš mnoha protichůdných stylů. Je fajn, že KONEČNĚ někdo dokázal natočit fantasy, kde kamera nekrouží nad horou, pod které jdou hlavní hrdinové. Ale zatímco zrychlující střihy ve stylu Šíleného Maxe fungují fantasticky a to samé platí o dějových zkratkách, jakmile nastoupí digitální bordel, je to podobně únavné jako poslední Snyderovky. Nemluvě o té lehce zvláštní stylizaci postav, kdy všichni tak nějak do tématu zapadají, jen hlavní hrdina má šatník od předního návrháře. Přesto je mi líto, že to až tak prolítlo v kinech. Film nenudí, má atmosféru, přesný casting a téma náběh na to vyrůst do velkých výšin. Bohužel, toho už se nikdy nedočkáme. 70%

    • 22.6.2017  10:17

    Je vlastně až s podivem, jak tvrdohlavě si Michael Bay jede to svoje a odmítá se někam filmařsky posunout. Pro nejnovější díl Transformers v mnoha ohledech platí to, na co jsme v sérii zvyklí - znovu je to hrozně dlouhé, emočně šíleně strojené a nefunkční, dějově nablblé (tentokrát navíc i značně nepřehledné, někdo tu příliš koukal na Šifru mistra Leonarda) s tunou nudné vaty a toporným Wahlbergem v hlavní roli, který to nechtěně často posouvá do parodie. Nemluvě o tom, že i sexy šortky tentokrát chybí (místo toho se kamera až nezdravě fixuje na čtrnáctku v rozpuku). ALE úvod ve stylu historických fláků Ridleyho Scotta má něco do sebe a finále tentokrát v tempu dost slušně šlape. A určité body sbírá i Anthony Hopkins, který dokáže prodat i sebedebilnější scenáristické výmysly. Výsledný dojem je každopádně hodně blízký tomu, co si člověk říkal po odchodu z kina z dvojky/trojky/čtyřky. Detaily se možná mění, celek si ale (bohužel) drží stále ten samý tvar.

    • 15.6.2017  14:51

    Tohle zabolelo - komedie, jejíž autoři nemají smysl pro humor. Scenáristé s obsesí dojit x minut fórky o penisu, aniž by přišli s nějakou pointou a typově možná dobré obsazení, ale v žánru (a v improvizacích) očividně ztracení herci. Nikdo neočekával extra chytrou zábavu, debilita je u podobných druhů filmu druhořadý problém. Klíčovým průserem je, že je tenhle film jedna velká nuda. To jediné, co zvládá, je ona povrchní struna, kterou proslul i původní seriál - tedy ukazování vypracovaných těl v těsných plavkách. Ale i to se samozřejmě postupem času zají. Kdepak Jump Street na vodě. Leklá ryba na pláži.

    • 16.5.2017  15:15
    24 Hodin: Nezastavitelný (TV seriál) (2017)
    **

    Snaha o oživení fenoménu nešťastným způsobem. Že absentuje Jack nutně nevadí - jednou na to dojít muselo. Ale autoři nové série jakoby nechápali, proč se kdysi 24ka prosadila. Jack byl underdog, člověk s problematickou minulostí, který si musel svůj status božana teprve získat. Eric Carter je naproti tomu od začátku dokonalá figurka - v dobrém manželství, se správnými hodnotami, ihned sebejistý v boji, prostě profík na první dobrou. A k tomu se blbě hledá vztah (je to podobně nešťastné střídání jako třeba v případě utečenců v Uprchlíkovi - obyčejný doktor - a Šerifech - vytrénovaný člen speciálních jednotek). Když hlavní postava netáhne, celek logicky nefunguje. Samotný formát má pořád své kouzlo a scenáristé nepředvedli úplnou nulu, ale bez tahouna zkrátka není co stavět. Nemluvě o tom, že seriálu tak trochu vypálil rybník sám Kiefer Sutherland, jehož Designated Survivor mi zvraty a vývojem často připadal "dvacetčtyřkovější" než celé Legacy.

    • 15.5.2017  13:01

    Kde začít. Prometheus byl ambiciózním pokusem přinést do série filozofický přesah a zašel tak daleko, až potlačil téměř všechny klíčové body původní série. Covenant chce být přístupnější a je svým stylem rozkročený někde mezi. Což je i není výhoda. Ano, Prometheus byl jinde, ale ve svém stylu konzistentní. Covenant naproti tomu těká a pravé hororové inferno, které patří mezi to nejintenzivnější v rámci série, se přepíná do částí, kdy postavy dumají nad smyslem bytí, zatímco do toho hrají na flétnu. Díky tomu jsem nyní, hodinu pro projekci, na vážkách, jak moc se mi vlastně Covenant líbil a kam bych ho kvalitativně mezi jednotlivé díly zařadil. Potvrdil jsem si každopádně to, že jako fanouška vesmírných hororů mě nejvíc baví, když se film přesune do chodeb vesmírných lodí a ubikací, kde mi přijde, že je Vetřelec nejvíc doma. Body navíc za to, že samotný zrod monstra (konečně dostaneme pořádnou odpověď) dává docela smysl, film má velmi slušné tempo a postavy se tentokrát (v rámci možností) chovají, když už ne logicky, alespoň lidsky. Nemluvě o na žánr dobrých hereckých výkonech. Těším se určitě na trojku, která by se, vzhledem k vývoji, opět mohla o něco víc přiblížit klasice z roku 1979. A jakkoli je v prequelech hodně dobrého, stejně se neumím zbavit pocitu, že pro vetřelčí sérii budou znamenat to samé, co epizody I-III pro Star Wars: půjde o zajímavou výplň, která přináší hodně podstatných informací a pamětihodných scén, ale vždy to bude tak trochu "nutné zlo", aby mohla série vydělat na prázdných místech. I když možná vyznívám hodně kriticky, je moje hodnocení někde na slušných 70%. Jsem upřímně zvědavý, jaký dojem na mě udělá druhá projekce.

    • 12.4.2017  14:37

    Zábava především. Mít to o chlup lepší střih, méně šablonovitého záporáka a svižnější tempo v první polovině, klidně bych hodil plnou palbu. Takhle "jen" za 80 s tím, že jde o nejlepší díl od pětky. Zásluhu na tom má především akční finále, které tentokrát dokonale šlape, má tempo, nápady, vtip, zkrátka nic nechybí ani nepřebývá. A to nejlepší? Film se vůbec nebere vážně, chce hlavně potěšit fanoušky a nebojí se kvůli tomu sestřelit sebe sama (málokdy jsou tak vtipně využité kličky soap oper). Tvůrci mají obrovské peníze a hrají si ve stylu "dej tam tohle, a ještě tohle, a pro prdel i tohle". Když se k tomu připočte extrémně sympatické obsazení, kde postavy baví nezávisle na tom, za který tým kopou, je o hitu rozhodnuto. Zábavnější týmovka než Avengers a v akci bondovštější než samotný Bond. A takové malé osobní postesknutí - filmaři měli ideální příležitost navázat na legendární hudební balet Johna Woo z Tváří v tvář a nevyužili to. Škoda, velká škoda!

    • 4.4.2017  11:08
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    Pustina si na začátku trochu uškodí tím, že rozehraje detektivní notu a pak přebere otěže sociální drama s "čekáním na Godota" (tedy než konečně scenáristé opustí to falešné směrování na příliš očividného pachatele a dají prostor skutečnému pátrání). Opravdu šlapat pro mě seriál začal někdy okolo pátého dílu, kdy najede pořádné tempo a až do konce nesleví. Ocenit je třeba přímo dokonalý casting s řadou neokoukaných tváří, excelentní práci se zvukem a výborně vybrané lokace. Mínus za některé nadbytečné linky, které seriál zbytečně natahují (například celá pasáž s prostitutkami a jejich pasáky tam vůbec být nemusela a na výsledku by to nic nezměnilo). I přes určité výtky spokojenost. Pustina je silnou ukázkou toho, že u nás může vzniknout světově vypadající minisérie, která by si bez problémů měla najít cestu i na jiné trhy. Příště by to možná jen chtělo něco vyloženě vlastního. Pustina je navzdory svým kvalitám pořád "jen" rip-offem svých zahraničních vzorů.

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace