Tom Hardy

Tom Hardy

Tomáš Chvála

okres Praha
Everybody Lies


ICQ: 234714208

2138 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
    • 31.7.2017  18:50

    Atomic Blonde má o něco složitější startovací pozici (John Wick nastavil laťku zatraceně vysoko). A netřeba to protahovat - příběh chladné agentky MI6 Lorraine Broughtonové se na Wicka nechytá. Snaží se nabídnout složitější strukturu vyprávění, ale výsledek nemá zdaleka tak vyvážené tempo ani dostatečně zajímavě vykreslené pozadí světa tajných služeb. Finální nálož zvratů je navíc dost nepřehledná (asi vím, o co tam šlo, ale ruku do ohně bych za to nedal). Na druhou stranu je Berlín atmosférickou kulisou, herci přesně vybraní, soundtrack několika nápady pobaví a režie nepostrádá silné momenty. Být scénář vyváženější a konec o něco méně zmatený, Wick by měl přímou konkurenci. Takhle mu Atomic Blonde kouká na záda. Na druhou stranu - v jednom momentu zabijáka Keanu Reevese překonává a to finální akcí na schodech. Ta trvá dobrých deset minut a patří mezi to nejlepší, co kdy v akčním žánru vzniklo. I kdyby vás zbytek filmu nudil, u téhle scény vám 100% padne brada na zem. A Charlize Theron je v hlavní roli naprosto fenomenální a hodně hlasitě si říká o ženskou bondovku. 70%

    • 26.7.2017  17:39
    First Kill (2017)
    **

    Překvapivě docela použitelná žánrová jednohubka s přiměřenou režií, nečekaně kvalitním soundtrackem a obstojným tempem, které (v hodnocení) zlomí vaz finále, kdy během pouhých pěti minut autoři dokonale využijí všechny ty debilní zvraty a dramatické zdržovačky, které člověk od podobného druhu podívané očekává. Ale jinak naprosto koukatelný a nijak neurážející průměr, v němž nejvíc zamrzí asi to, že ten čitelný zvrat (který byl dopředu jasný už z traileru) v určitou chvíli nevyhnutelně přijde.

    • 19.7.2017  17:31
    Dunkerk (2017)
    ****

    Mám s tím v zásadě jen tři problémy. 1) Komplikovaná struktura je zajímavá, ke konci už mi ale těch návratů a dovysvětlivek přišlo přeci jen moc. 2) Vzhledem k bodu jedna je až paradoxní, že zatímco některé momenty film "obkrouží" klidně i pětkrát, podstatná část příběhu Cilliana Murphyho je úplně vynechaná. 3) Nerozklíčoval jsem, proč zhruba jen čtyři kratičké scény nejsou v IMAX formátu? Ale jako celek Dunkerk táhne. Nolan znovu dokazuje, že práci s obrazem a "nervózním" zvukem dotáhl k dokonalosti, měřítko filmu je ohromující, akce strhující a závěr tlačí únosně na strunu emocí, aby byl "jen" dojemný a ne přeslazený. O tom, zda hodnocení poletí nahoru či dolů rozhodne druhá projekce. A tady váhám, jestli si mě zvolené vyprávění nakloní na svoji stranu nebo se potvrdí (a toho se obávám), že je to vlastně jen hezká, ale přebytečná autorská exhibice (jakkoli oceňuji odvahu a samotný nápad propojit optiku vojáka na souši = týden, civilistů na lodi = den a letců = pár hodin). Na druhou stranu zůstane silné vykreslení zmaru, beznaděje a vpravdě geniální práce s "neviditelným" nepřítelem. Projekce v IMAXu je každopádně povinností. Na malé televizi bude, podobně jako například u Gravitace, kouzlo stěží poloviční. 85%

    • 19.7.2017  01:23

    Není to tak, že by film neměl co ukázat. Ale nedokáže překvapit. Je třeba ocenit, že z toho je konečně zase cítit TEN Besson, který nějakým způsobem posouval hranice evropského filmu. Ale bohužel je tentokrát až příliš amerikazovaný (stačí porovnat zdejší hudební výstup s tím z Pátého elementu). Celek ale nenudí, tempo tomu nechybí, hlášky jsou pravidelně dávkované a vizuál je pětihvězdičovký. Absence prvku překvapení, silného záporáka a zajímavého hlavního hrdiny (Dane DeHaan bohužel profiluje svou postavu jako pouhého namyšleného spratka) to táhne dolů, ale ve výsledku jde o jeden z těch chutnějších blockbusterů, jaké letošní rok zatím nabídl. Velký palec nahoru za Caru Delevigne, která si hodně scén krade pro sebe.

    • 11.7.2017  21:52
    Mumie (2017)
    **

    Ještě větší opruz než vtípek se zvracející krávou.

    • 9.7.2017  21:50

    Není to tak, že bych se vůbec nebavil. Ale vnitřně mi to přišlo hrozně vyprázdněné, hlavní hrdinka ze všech postav nejméně zajímavá (jednoznačně kraluje legendární Takeshi Kitano) a vize budoucnosti byla podstatně méně propracovaná, než bych od podobného typu filmu čekal. Nemluvě o obvyklém neduhu současných blockbusterů, kdy se finální akce utopí v CGI bordelu.

    • 9.7.2017  15:17

    Velká škoda. Na jedné straně nejdospělejší a nejosobitější fantasy od Pána prstenů, na té druhé mix příliš mnoha protichůdných stylů. Je fajn, že KONEČNĚ někdo dokázal natočit fantasy, kde kamera nekrouží nad horou, pod které jdou hlavní hrdinové. Ale zatímco zrychlující střihy ve stylu Šíleného Maxe fungují fantasticky a to samé platí o dějových zkratkách, jakmile nastoupí digitální bordel, je to podobně únavné jako poslední Snyderovky. Nemluvě o té lehce zvláštní stylizaci postav, kdy všichni tak nějak do tématu zapadají, jen hlavní hrdina má šatník od předního návrháře. Přesto je mi líto, že to až tak prolítlo v kinech. Film nenudí, má atmosféru, přesný casting a téma náběh na to vyrůst do velkých výšin. Bohužel, toho už se nikdy nedočkáme. 70%

    • 22.6.2017  10:17

    Je vlastně až s podivem, jak tvrdohlavě si Michael Bay jede to svoje a odmítá se někam filmařsky posunout. Pro nejnovější díl Transformers v mnoha ohledech platí to, na co jsme v sérii zvyklí - znovu je to hrozně dlouhé, emočně šíleně strojené a nefunkční, dějově nablblé (tentokrát navíc i značně nepřehledné, někdo tu příliš koukal na Šifru mistra Leonarda) s tunou nudné vaty a toporným Wahlbergem v hlavní roli, který to nechtěně často posouvá do parodie. Nemluvě o tom, že i sexy šortky tentokrát chybí (místo toho se kamera až nezdravě fixuje na čtrnáctku v rozpuku). ALE úvod ve stylu historických fláků Ridleyho Scotta má něco do sebe a finále tentokrát v tempu dost slušně šlape. A určité body sbírá i Anthony Hopkins, který dokáže prodat i sebedebilnější scenáristické výmysly. Výsledný dojem je každopádně hodně blízký tomu, co si člověk říkal po odchodu z kina z dvojky/trojky/čtyřky. Detaily se možná mění, celek si ale (bohužel) drží stále ten samý tvar.

    • 15.6.2017  14:51

    Tohle zabolelo - komedie, jejíž autoři nemají smysl pro humor. Scenáristé s obsesí dojit x minut fórky o penisu, aniž by přišli s nějakou pointou a typově možná dobré obsazení, ale v žánru (a v improvizacích) očividně ztracení herci. Nikdo neočekával extra chytrou zábavu, debilita je u podobných druhů filmu druhořadý problém. Klíčovým průserem je, že je tenhle film jedna velká nuda. To jediné, co zvládá, je ona povrchní struna, kterou proslul i původní seriál - tedy ukazování vypracovaných těl v těsných plavkách. Ale i to se samozřejmě postupem času zají. Kdepak Jump Street na vodě. Leklá ryba na pláži.

    • 16.5.2017  15:15
    24 Hodin: Nezastavitelný (TV seriál) (2017)
    **

    Snaha o oživení fenoménu nešťastným způsobem. Že absentuje Jack nutně nevadí - jednou na to dojít muselo. Ale autoři nové série jakoby nechápali, proč se kdysi 24ka prosadila. Jack byl underdog, člověk s problematickou minulostí, který si musel svůj status božana teprve získat. Eric Carter je naproti tomu od začátku dokonalá figurka - v dobrém manželství, se správnými hodnotami, ihned sebejistý v boji, prostě profík na první dobrou. A k tomu se blbě hledá vztah (je to podobně nešťastné střídání jako třeba v případě utečenců v Uprchlíkovi - obyčejný doktor - a Šerifech - vytrénovaný člen speciálních jednotek). Když hlavní postava netáhne, celek logicky nefunguje. Samotný formát má pořád své kouzlo a scenáristé nepředvedli úplnou nulu, ale bez tahouna zkrátka není co stavět. Nemluvě o tom, že seriálu tak trochu vypálil rybník sám Kiefer Sutherland, jehož Designated Survivor mi zvraty a vývojem často připadal "dvacetčtyřkovější" než celé Legacy.

    • 15.5.2017  13:01

    Kde začít. Prometheus byl ambiciózním pokusem přinést do série filozofický přesah a zašel tak daleko, až potlačil téměř všechny klíčové body původní série. Covenant chce být přístupnější a je svým stylem rozkročený někde mezi. Což je i není výhoda. Ano, Prometheus byl jinde, ale ve svém stylu konzistentní. Covenant naproti tomu těká a pravé hororové inferno, které patří mezi to nejintenzivnější v rámci série, se přepíná do částí, kdy postavy dumají nad smyslem bytí, zatímco do toho hrají na flétnu. Díky tomu jsem nyní, hodinu pro projekci, na vážkách, jak moc se mi vlastně Covenant líbil a kam bych ho kvalitativně mezi jednotlivé díly zařadil. Potvrdil jsem si každopádně to, že jako fanouška vesmírných hororů mě nejvíc baví, když se film přesune do chodeb vesmírných lodí a ubikací, kde mi přijde, že je Vetřelec nejvíc doma. Body navíc za to, že samotný zrod monstra (konečně dostaneme pořádnou odpověď) dává docela smysl, film má velmi slušné tempo a postavy se tentokrát (v rámci možností) chovají, když už ne logicky, alespoň lidsky. Nemluvě o na žánr dobrých hereckých výkonech. Těším se určitě na trojku, která by se, vzhledem k vývoji, opět mohla o něco víc přiblížit klasice z roku 1979. A jakkoli je v prequelech hodně dobrého, stejně se neumím zbavit pocitu, že pro vetřelčí sérii budou znamenat to samé, co epizody I-III pro Star Wars: půjde o zajímavou výplň, která přináší hodně podstatných informací a pamětihodných scén, ale vždy to bude tak trochu "nutné zlo", aby mohla série vydělat na prázdných místech. I když možná vyznívám hodně kriticky, je moje hodnocení někde na slušných 70%. Jsem upřímně zvědavý, jaký dojem na mě udělá druhá projekce.

    • 12.4.2017  14:37

    Zábava především. Mít to o chlup lepší střih, méně šablonovitého záporáka a svižnější tempo v první polovině, klidně bych hodil plnou palbu. Takhle "jen" za 80 s tím, že jde o nejlepší díl od pětky. Zásluhu na tom má především akční finále, které tentokrát dokonale šlape, má tempo, nápady, vtip, zkrátka nic nechybí ani nepřebývá. A to nejlepší? Film se vůbec nebere vážně, chce hlavně potěšit fanoušky a nebojí se kvůli tomu sestřelit sebe sama (málokdy jsou tak vtipně využité kličky soap oper). Tvůrci mají obrovské peníze a hrají si ve stylu "dej tam tohle, a ještě tohle, a pro prdel i tohle". Když se k tomu připočte extrémně sympatické obsazení, kde postavy baví nezávisle na tom, za který tým kopou, je o hitu rozhodnuto. Zábavnější týmovka než Avengers a v akci bondovštější než samotný Bond. A takové malé osobní postesknutí - filmaři měli ideální příležitost navázat na legendární hudební balet Johna Woo z Tváří v tvář a nevyužili to. Škoda, velká škoda!

    • 4.4.2017  11:08
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ****

    Pustina si na začátku trochu uškodí tím, že rozehraje detektivní notu a pak přebere otěže sociální drama s "čekáním na Godota" (tedy než konečně scenáristé opustí to falešné směrování na příliš očividného pachatele a dají prostor skutečnému pátrání). Opravdu šlapat pro mě seriál začal někdy okolo pátého dílu, kdy najede pořádné tempo a až do konce nesleví. Ocenit je třeba přímo dokonalý casting s řadou neokoukaných tváří, excelentní práci se zvukem a výborně vybrané lokace. Mínus za některé nadbytečné linky, které seriál zbytečně natahují (například celá pasáž s prostitutkami a jejich pasáky tam vůbec být nemusela a na výsledku by to nic nezměnilo). I přes určité výtky spokojenost. Pustina je silnou ukázkou toho, že u nás může vzniknout světově vypadající minisérie, která by si bez problémů měla najít cestu i na jiné trhy. Příště by to možná jen chtělo něco vyloženě vlastního. Pustina je navzdory svým kvalitám pořád "jen" rip-offem svých zahraničních vzorů.

    • 26.3.2017  22:30
    Život (2017)
    ***

    Těšil jsem se na pořádný béčkovo-hororový výplach (s občasným pomrknutím, když to spíchli kluci od Deadpoola), výsledek je ale poměrně standardní žánrovka bez osobitějšího podpisu. Co dělá, to dělá víceméně dobře, jenže vždycky opisuje, takže úvodní nepřerušovaná jízda dech nevyrazí, protože jsme jí měli (a epičtější) už v Gravitaci a totéž platí pro naháněčky s Calvinem. Sunshine se mohl opřít o vypiplaný audiovizuál, Horizont události měl charismatické kulisy a odvahu jít v nechutnostech za "příjemnou mez", první Vetřelec se chytře držel ve stínu. Život nezakrývá, že všechny jmenované filmy zná, ale nepřinese nic vlastního (snad vyjma správně cynického konce, který jakoby vypadl z nějaké epizody Krajních mezí). Nemluvě o nevyužitém potenciálu, pokud jde o Calvina. Z poloprůhledné mořské hvězdice vážně moc respektu nesálá. Škoda, že se to celé bere tak vážně. Kdyby se tvůrci nebáli větších absurdit a hnusáren, mohla by vzniknout novodobá klasika. Takhle je to jen fajn žánrovka, která svou existenci obhájí hlavně tím, že podobných filmů vzniká zoufale málo.

    • 7.3.2017  15:19

    Konec na můj vkus trochu vyšuměl, ale zdrcený hrdina v podání Caseyho Afflecka excelentní. Na jedné straně mě mrzí, že jsme si Michelle Williams neužili ve filmu víc, ale o to silnější byla katarze po dlouhém tichu (v tu chvíli se snad ani nejde emocionálně nezapojit). Šedá realita bez slunce, která vypráví "tady a teď". Nic nového, ale zatraceně dobře natočené.

    • 7.3.2017  15:17
    La La Land (2016)
    ***

    Nejslabší z oscarových adeptů na nejlepší film. Hravost a iluze vydřená bez toho, aby vytvořený svět v rámci vlastních pravidel dával smysl. Mám z toho pocit, že vypustit hudební čísla, drželo by to pohromadě lépe, což je u muzikálu dost fuck up (ale zase by tím nevynikla vpravdě fantastická kamera). Pro výborné herce a odvahu uhnout na konci od běžného konceptu to přesto v hodnocení vytlačím nad průměr, přestože jsem xkrát během projekce váhal, že to nedokoukám.

    • 5.3.2017  20:47
    Příchozí (2016)
    *****

    Dotažený Interstellar. Od Solarisu jsem neviděl tak skvělé a silné dilema ve sci-fi díle (na téma "jak moc jsme ochotni žít v iluzi před bolestivým probuzením"). Oscaři neoscaři, pro mě jsou Příchozí jednoznačně nejlepším filmem roku 2016.

    • 1.3.2017  15:57

    Poslední a nejlepší. Víc netřeba říkat. Mazejte do kina, ať si uděláte za touhle sérii poslední křížek (!).

    • 23.2.2017  12:41
    John Wick 2 (2017)
    ****

    Potvrzení toho, že krvavý akční film je plnohodnotné umění, které patří do galerie. Oproti jedničce už chybí prvek překvapení, finále ale potěšilo důslednou osudovostí, která konečně naplno přijímá pravidla hongkongské akční školy (jaká škoda, že na iDnesu to neocení, protože Spáčilka tradičně vzala kramle cca 15 minut před koncem ). Jestli je dvojka lepší než jednička, to v tuhle chvíli úplně posoudit nedokážu. Ale navazuje výborně. Scénu v metru tesat do kamene.

    • 21.2.2017  21:01

    Eastwoodovka atypická tím, že Clint tentokrát hlavně drsně mluví a v tom jednání to zase taková sláva není (prakticky nevystřelí a víc ran dostane než rozdá). Většinu času to má ale docela dobrou atmosféru a i ta netradiční dvojice polda/štětka víceméně funguje. Bohužel jde film totálně do kopru v závěru. Ementál-bus by ještě šel při velké dávce tolerance přežít, ale zúčtování v hloučku policistů už je čirá parodie. Nejzajímavější na tomhle filmu je, že ho naprosto okatě vykradli autoři 16 bloků (polda/svědek, cesta k soudu, zkomrumpovaná policie, autobus) a dokázali udělat lepší film. 50%

    • 8.2.2017  19:53

    Je až neskutečné, jak málo z té látky filmaři dostávají. Erotika tentokrát už pro jistotu žádná. Jen to nejnudnější soft-péčko, kde se opakuje schéma "kalhotky dolů, košile dolů, Dorianova hlava dolů" a nic víc. Nebýt kuliček, nebyl by tu ani náznak fantazie. Romantika opět úsměvně zadýchaná, ale tomu se nelze divit - ostatně stylem vychází z Twilight ságy. Je třeba ocenit snahu o nějaký reálný dramatický oblouk (katarze se stalkerkou je bez debat to nejlepší, co oba filmy nabídly), celek je ale neuvěřitelně vyprázdněný. Není to ani tak film, jako spíš série MTV videoklipů, kdy hudba určuje, na co se zrovna díváme. Když nastoupí hlasitě pohodový pop, čeká nás koláž nezávazných obrazů. Když dojde na trošku hutnější hudbu, hlásí se o slovo romance. No a na drama zbývá instrumentálka, ale většinou nemá k čemu hrát. Kdyby se tvůrci vykašlali na erotiku (na které v tomhle podání stejně nic sexy není) a přidali na thrillerové části, mohl být výsledek alespoň ucházející. 30%

    • 25.1.2017  13:19

    Je fajn, že dokázal Paul W.S. Anderson pro uzavření příběhu najít nějakou pointu. Není vyloženě překvapivá ani originální, ale snaha se rozhodně cení. Šestý díl se naštěstí nesnaží každý druhý záběr šít na míru 3D, takže absentují zbytečně natahované zpomalovačky i nesmyslné kamerové prostocviky. Pokud ale byla akce minule vinou zpomalení ospalá, tentokrát naopak Anderson vsadil na příliš agresivní střih, takže má možná drajv, ale pořádně v ní není nic vidět. Zapamatovatelná scéna bohužel vesměs žádná (potěší akorát vysvětlující úvod) a zamrzí vynechání řady podstatných postav, jejichž zmizení nikdo nevysvětlí a ani se tím nezabývá. A znovu bohužel platí, že čím déle ten film běží, tím větší scénáristické pitomosti tasí. "První trilogie" téhle série fungovala (i když výborně napsanou dvojku režie skoro zabila). Druhá trilogie je celou dobu bez většího sex-apelu i tahu, o hororu neslyšela a akce má v nejlepším případě dobré momenty (ale ne celky). A teď hurá na restart, který se - podobně jako momentálně uváděný sedmý herní díl - vrátí ke kořenům série a vynechá všechna ta zbytečná okázalá gesta a přeplácaná monstra. Nic z toho dávno není zábava.

    • 19.1.2017  16:11

    15 let uteklo od jedničky a tvůrci nejnovějšího dílu xXx to jaksi nezaznamenali. Ne že by akce byla vyloženě špatná nebo bez nápadu, ale po všem, co předvedl v posledních filmech Ethan Hunt, už zkrátka Dieselova variace na "špinavého Bonda" nemá čím překvapit. Nemluvě o klasickém neduhu béčkové akční hollywoodské produkce, kdy je úplně jedno, jestli máte v týmu žánrově zkušené lidi (Donnie Yen, Tony Jaa), když díky agresivnímu střihu nemají jak zazářit. Klady? Je to docela svižné, chvílemi i solidně nasnímané (ale spíš stylem "budou z toho pěkné fotosky"), skoro každá ženská je v tomhle filmu proklatě sexy (včetně obrýlené nerdky) a sem tam zafunguje i nějaká hláška. Ale co působilo v roce 2002 alternativně, to je dnes jen poměrně standardní akční výměna na špionážní téma. A palec dolů za tu snahu dělal z Diesela samce Bondových rozměrů. Je to sympaťák, ale o "píchací" charisma takového Brosnana se vážně ani neotřel.

    • 3.1.2017  22:28

    Jsem na vážkách. Mám k tomu hromadu výhrad - finále je jeden velký scenáristický bordel, akce by si zasloužila méně střihů a více celků, herecky to občas svou vážností pomalu klouže k parodii, konflikt je tak lehce načrtnutý, že skoro ani člověk neví, proč jdou postavy proti sobě, prostřihů na Fassyho připojeného na Animus je zbytečně moc, v supermoderním "vězení" pro asasíny nemá ochranka jedinou střelnou zbraň. ALE jako celek mě to až překvapivě chytlo. Atmosféra osobitá, v historické části správně špinavá, hudba přímo skvělá a akce strhující. Je na tom vidět, že filmaři měli vizi a šli si za ní. Škoda jen, že když už dostali k ruce správný rozpočet i šikovné herce, nenašel se nikdo, kdo by se pořádně podíval na scénář. Spálená šance roku. 70%

    • 1.1.2017  22:39

    Dvouhodinová reklama na běh Toma Cruise, ve které je příliš mnoho postav a málo Jacka Reachera. Jednička měla zmatený styl a podivné záporáky, nechybělo jí ale tempo a několik opravdu dobrých scén a nápadů. Druhý díl skoro nic z toho nemá, místo toho tlačí na melodramatickou strunu (jako by něco takového mělo ve světě Jacka Reachera co dělat) a z Reachera udělal tuctového hrdinu, který si svůj božský status už nezaslouží (paradoxně nejlepší zářez má Cobie Smulders v boji za použití hadice). Cruise má obvykle dobrý čuch na projekty, tady ale minul cíl o několik terčů. Jacku, nevracej se.

    • 29.12.2016  23:26

    Jedna z těch snaživých parodií z devadesátých let, které se inspirovaly genialitou ZAZ týmu, opravdu moc chtěly dosáhnout toho samého a zůstaly jen lacinou kopií. Sem tam ale Bláznivý exorcista dokáže přjít s fórkem, který by se ani v Bláznivých střelách / Žhavých výstřelech neztratil. Není jich moc, ale někdy tam ten nádech poctivé parodie probleskne. Škoda, že je to tak jednou za deset minut. O naprosto příšerném českém dabingu pak lepší pomlčet. Ten musel dávat dohromady někdo posledý démonem.

    • 28.12.2016  01:13

    Sci-fi klasika, která brutálně rychle zestárla. A vlastně ani nevím, proč má status klasiky. Příběh zmatený a extrémně nedotažený (hlavně ledová pasáž je jedno velké WTF), postavy se celou dobu chovají neskutečně pitomě a vizuál v sobě nemá nic nadčasového ani nápaditého. Nemluvě o tom, kolik otázek nechá Loganův útěk nezodpovězených. Paradoxně se dojem o něco zlepší, když postavy opustí sci-fi město a skončí v "pouhém" zarostlém světě. I tam se ale ke slovu hlásí mimózní dialogy a podivné herectví. Zkrátka a dobře, Loganův útěk je ten druh sci-fi, která po čase přestane fungovat skoro ve všech ohledech. Ale remake bych rozhodně uvítal, s tím základem by se dalo dobře vyhrát.

    • 15.12.2016  00:34

    Těžko se k prvnímu oficiálnímu spin-offu ze Star Wars universa zaujímá nějaký výrazný postoj - sám film totiž nijak výrazný není. Zamrzí absence vlastního podpisu, přestože právě tím se spin-offy mohly - podobně jako se to daří marvelovkám - od ostatních SW filmů oddělit (a že jen ztmavíte obraz a vynecháte rolovací úvod vážně nestačí). Největším prohřeškem je každopádně to, že má film přes dvě hodiny, za celou dobu řeší JEN onu triviální zápletku (o nic jiného tu vážně nejde, absentují i vedlejší mikropříběhy) a i přesto nedokáže vykreslit hlavní postavy. K čemu je pak poměrně odvážné finále, když jsou nám charaktery ukradené a nic o nich nevíme. Pokud to byl záměr (vytvořit příběh vojáků, jejichž "činy nebudou zapomenuty, i když jména ano"), ok, ale třeba Černý jestřáb sestřelen to samé dokázal podat způsobem, že jsme cítili jejich bolest. To se tady vážně nedostaví. Finále je velmi slušné, posledních 20 minut svou úderností takřka výborných. Ale v celém filmu není jediná scéna, kvůli které musel vzniknout. A digitální omlazování o dvě třídy horší, než třeba v Ant-Manovi.

    • 12.12.2016  00:32

    Chybí tomu odvaha hlavní postavy vykreslit syrově (to i Mladé pušky byly špinavější), přičemž jejich motivace k zapojení je často extrémně chabá. Vysoko to ale tahá obsazení (jen záporák Peter Sarsgaard vzal "hraní na jistotu" až moc doslovně a filmem se víceméně pronudí), fajn tempo, obstojné akční scény (ta nejlepší bohužel ne na konci, ale uprostřed), na PG-13 solidní drsnost a příjemné překvapení v podobě nevyměklého konce, který nezapomíná, o čem by tahle cesta měla být především. Háček je nicméně v tom, že to příliš nekoresponduje s atmosférou, která se táhne první dvě třetiny. Ale ve výsledku vlastně spokojenost, protože film nenudí, nedělá originálu ostudu a i nějaké ty památné hlášky padnou. Na remake ok. So far, so good.

    • 3.12.2016  22:28
    Morgan (2016)
    **

    Nabízí se vyšší hodnocení pro poměrně sebejistý vizuál a solidní tempo, osobně mě ale mrzí nevyužitý náběh na dějový twist, který přichází po necelé hodince a tvůrci to během pár minut zahodí, aby přepnuli na tupou vyvražďovačku. Závěrečná pointa už dojem nezachrání, mimo jiné proto, že není těžké ji vyčmuchat dopředu. Luke Scott ale vyloženě neselhal, jako režisér jednoznačně potenciál má. Příště by to ale chtělo scénář, který z postav nebude dělat takové neschopné idioty. 50%

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace