Recenze (979)
Píseň ohlašuje pomstu (1970)
Tak tento neznámý kousek mě opravdu hodně překvapil! Parádně konzistentní a netradiční western, který nešetří dvěma zdánlivě neslučitelnými věcmi-brutalitou a humorem a přesto to všechno výtečně ladí. Dočkal jsem se taky několika mých oblíbených bizarností a skvělé hudby.
Severní blata (2006)
Tak nějak podivně neuchopitelný film. Divák celou dobu neví vo co gou a nakonec z té tak dlouho utajované, zmatené a zamotané zápletky vyleze naprosto tuctový případ vydíraní s fotkama a ještě tuctovější sebevraždou na konci. Chorálová hudba je sice nádherná, ovšem ve filmu působí jako pěst na oko a se scénami vůbec nekoresponduje. Velké zklamání. Komedie jdou Kormákurovi určitě lépe.
Fígle (2007)
Jo, není nad to, zavzpomínat si na uplynulé léto...Sztuczki jsou opravdu báječným překvapením-mají skvělou hudbu, poetické prostředí železnice, sympatické herce a hlavně neodolatelnou atmosféru letního nicnedělání...ale přesto, přesto se toho děje víc než kdykoliv jindy. Moooc chutné.
Bobule (2008)
Tomáš Bařina natočil v českých luzích a hájích nevídaný film - vrchovatě příjemnou, svižnou, moderní a vkusnou komedii. Není zdaleka dokonalá, to ne, ale svůj účel dokonale plní - totiž přenést pohodovou letní náladu na diváka. Moc chutné.
Serge Gainsbourg: Heroický život (2010)
Parádně atmosférický film. Sfar dokazuje, že i v tak vyčerpaném žánru, jako je životopisný film, se dá stále objevovat něco nového (Ksicht).
Jája a Pája (1986) (seriál)
Řezník Krkovička je asi nejzáludnější svině všech dob :)
Do pivnice (1983)
Miluju surrealismus. Scény s pečením uhlových koláčků nebo s přinejmenším podezřele vypadajícím pánem, uléhajícím do uhlového lože-to je panečku, něco pro mě :)
Deváté srdce (1978)
Parádní hudba, kamera, atmosféra (hlavně scéna plesu v astrologově zámku je výtečná) a závěr. Hodně odvážná a zajímavá pohádka. Herz uměl.
Nádech (2010)
Od Kormákura bych tedy čekal daleko lepší film. Inu, USA asi zkazí každého dobrého evropského rejžu. Inhale je ve všem naprosto průměrný, v případě scénáře dokonce těžce podrůměrný a vůbec, celý film působí tak nějak odfláknutě a nedomyšleně. Vlastně ani nevím, za co dávám ty tři hvězdy, když tam nebyl jediný zapamatováníhodný moment. 60%
Zbytečná krutost (1984)
Já už nevím, co si mám o těch Coenech myslet. Jejich poslední film, Serious Man, mě dokonale zklamal, zato jejich prvotina mě opravdu příjemně šokovala svojí kvalitou. Luxusní kamera, střih, hudba, hutná atmosféra, lahodně pomalé tempo, výteční herci a klasicky Coenovský scénář-nevím, co víc bych si od debutu mohl přát.