P/\/EL

P/\/EL


0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 7 13 19 22 23 24 25 následující >>
    • 3.2.2012  20:08

    většina filmu poměrně nezáživná, ale jak se objeví odpaliště a raketa, tak to začne bejt vzrušující, ale záhy nadšení zase opadne, parádní styl - kulisy, řekl bych, že řada věcí je pořád dosti stylizovaná a vědci z té doby by si to jistě představovali trošku jinak, žádné provazové žebříky a vsadil bych se, že by určitě doporučili skafandry od samého začátku, raketa vyletí z vody :), to jsem moc nepochopil, pokud to měl být efekt, nevím, jistě nebyl problém udělat trochu páry, plyn, výbuch, však rakety se testovali již nějakej ten pátek a......stav beztíže řeší magnetickejma botama a všudypřítomnejma úchytama....na konci procházka po Měsíci, stejná gravitace jako na Zemi a co je horší - dýchatelná atmosféra, to vědci museli dávno vědět, že tam rozhodně žádná není, však to taky bylo ze Země vidět (navíc tam není žádná zeleň, která by ten kyslík produkovala :), a gravitace, to jim také muselo dojít, že vzhledem k velikosti Měsíce bude menší, ale co se zlata týče, kdoví....třeba tam je, ale co s ním, ví se spíš o héliu a to by k něčemu jistě bylo.....skafandr jak pro potápěče, myslím, že dobové ilustrace byly kreativnější a objevovali se tam už ty skleněné koule...ale je to vtipné, jak má sebou ty sirky :) :) a zkouší, jestli hoří...navíc tenhle koncept se objevuje v řadu moderních scifi filmů, např. o Marsu a tak............jinak se posádky týče, to je docela vtipné, problém, kterým trpí většina scifi dosud, teda diváci tim určitě netrpí, ale tak starej John Glenn si zaletěl, ale víte co, ti vědci, co se pak stanou akčními hrdiny...no, ale je třeba docenit, že let na oběžnou dráhu je tak dramatický, pro astronauty - neastronauty nepříjemný, což je autentické, jen by se mělo všechno ještě pořádně klepat, problém je taky, že kabina je příliš prostorná, raketa má takový tvar jak to bylo ve scifi ilustracích obvyklé, je příliš nízká a tlustá, když letí, neletí kolmu vzhůru, ale rovnou..........jinak je to kůl, ikdžy sem měl pocit, jakoby tam chvílema tak jakoby hajlovali :) :), tak to byla asi nějaká Langova provokace (nebo další vize), přecijen náckové v roce 29 už byli docela rozlezlí...A kdžy to později zakázali - možná je iritovalo, že to mávání hajlování jen připomíná......takže to působí jako pokus o zesměšnění, možná se mi to ale jenom zdálo a plácám....jo a krajina na Měsíci, ty hory, skaliska, trošku přehnané, Měsíc je hlavně o kráterech, trošku odkaz asi na Méliése...no...a jsou tam vidět hvězdičky, což na těch fotkách od Armstronga nejsou :(

    • 22.7.2011  03:02

    nj, je to celkem zajmavé, takových dokumentů jsem viděl více, ale tenhle je zřejmě jeden z prvních, stářím má jistou navýšenou hodnotu, akorát, jak již, kde kdo tady správně podotknul, podle mě, tam moc velký přesah není a nebo není uplně patrný (některé záběry napovídají více, ale..), působí to nakonec všechno přecijen jako jedna velká idylka, tak do jisté míry byla, bylo to před krizí a nacismem, ale stejně reparace se platit musely, až tak dobře se neměli, tak určitě to dalo nesmírně práce, v té době, stříhat tolik materiálu, celkem přelomové tempo (nj, doba byla rychlejší, vlaky, autobusy, nově dopravní letadla, rádio..film na to logicky musel reagovat), jo, zvukový film, to přišlo vlastně právě v tomhle roce...1927...hm,...tak nevím, jak to technicky byl ořešeno u tohoto filmu, třeba jako předtím, někdo mlátil v kině do piana...nebo to nějak dokázali pustit z desky...já nevim....synchronizace s hudbou taky páradní inovace........lepit krátký proužky filmu k sobě, jéjej, avantgardní vsuvky jsou pěkné, jinak jsem se na rozdíl od mnohých až tak nenudil, ale když, až tak regurelní stroj času to neni, ikdyž teda občas se jim podařilo zachytit zajmavé věci, je to pestré, dost musim docenit i ty záběry z továren z výroby a moderní doprava, nebo různé technické detajly, opravdu je to skoro všeobjímající, ale zase ono to až tak vyjímečné není (tedy až na ten záměr vše zahrnout, co jen bude možné a sladit s hudbou), jen si vemte, co točili vůbec první kameramané, no, vzali kamery ven a točili cokoliv se naskytlo, dokument dřív než umění - fikce apod., Edison, u nás Kříženecký.....Muž s kinoaparátem mě bavil víc....no..napadá mě ještě....že v Československu vznikl dokument o víkendu Praze - Ze soboty na neděli, teď mi došlo, jak moc se tady museli inspirovat....ty taneční zábavy....nj...taky je to vlastně dost povrchní a ukazuje to jen určité detajly......potom...barevný Koyaanisqatsi....tam jsou ty časosběry...tam už je ta ambice absolutní....celý svět popsat...______________jinak.. gjjm ***** to pěkně popsal, já bych dal i vyšší hodnocení, jen osobně mám blíž k tomu Vertovovi, k jeho postupům...ikdyž zase...když si to pustím hned po tomhle, tak už si zase nejsem až tak jistý....těch 5 neni moc subjektivních, dal bych 4, ale chci tomu zvednout hodnocení.....přecijen...tu je příliš vysoko spousta kýčů...a.....no, současnej jůtubáckej Život v jednim, hehe, celkem zajímavé, spousta parádních zajmavejch záběrů, teda nemyslim moc estetickejch, ale jinak..taky...trošku to ztrácí soudržnost...

    • 2.2.2012  23:55

    tak spí nebo se zastavil čas - někdo spí v pravděpodobné póze a někdo ztuhl v pohybu....dobře...chvílema je to vtipné a zajímavé...

    • 21.1.2012  21:28
    Mezihra (1924)
    ****

    lepší kvalita.. http://www.youtube.com/watch?v=UnXdYxvBHf8

    • 20.10.2011  01:44

    strašně přehnané, narozdíl od většiny lidí v sále jsem se musel v některejch vyhrocenejch okamžicích držet, abych se nezačal smát, tak, chápu, různé světy, prestiž v malém světě (pro malý děcka uniforma - fetiš - maršála všech maršálů..), tak přece o práci uplně nepřišel, když si to tak vezmete, tak musel stát venku (křečové žíly apod.), zima, prach z ulice a z automobilů, v umývarně čisto, klid, teplo.... :) teda jasně, jinak až na to, že scény jsou fakt dlouhé (což prej byla vlastněy inovace :) a všechno je příliš zdůrazňované, tak ta snová atmosféra je uchvátná, teda jasně, některé scény jsou fakt snové (takový snílek, co tuze touží něčím být, tuze touží po uznání, je to pro něj důležité, tohle téma se mi dost líbí, spoustě lidem záleží na takovejch věcech...no.svět se tváří jak je racionální, ale..jinak je to složité a náhodné a chaotické a lidi dělaj blbosti a lpí na...ale tak samozřejmě, nic jinýho neměl, ale když já nevim, pro mě příliš obyčejný hrdina, já na to moc nikdy nebyl...v Čechách třeba pořád přetrvává to, že se většian vrátnejch cejtí strašně důležitá, teda jasně, tenhle pán byl milej, ale víte co....já to chápu, že někdo je ředitel a druhej třeba portýr, ale nakonec zas až tak rozdílů...totiž..člověk se může cejtit....tak či tak.....................né...tohle mě holt nepřišlo moc tragický, tak dojetí 0,0000....bere se to spíš jako art, spousta psotranních významů a souvislostí....méně patrných......), no, jako , řemeslně mi to na svou dobu přišlo úchvatné, ale zatím jsem toho moc neviděl, ale tak byly tam vydařené jízdy, střih, ta ruční kamera, jasně, ty hrátky se sklíčky - snová pasáž, karikatury lidí - jak z obrazů těch soudobejch německejch malířů, jojo, je tam toho spousta....YURAyura ** dobrej postřeh s tou rodinou, nj, rodinky, to je častý, záleží jim na prestiži, chtěj se vízt,___jo a ten herec fakt výbornej.....happyend beru spíš jako takovou snovou tečku...teda...kolektivní snění za bílého dne....jinak..prostě...dojatý jsem nebyl, zdeptatný rovněž né, ale okouzlilo mě to, pobavilo....jo....trošku jsem se občas zachichotal..ale tak s ohledem na ostatní...věřim, že to někdo měl podobně....pak jsem se kupodivu nesmál, když přišel ten titulek, ale teda jestli je více verzí.....ale to je fuk.......je jasný, že film působí dost mainstreamově....ale to, co je na něm fakt dobrý, neni tak patrný, heh

    • 12.11.2011  21:14

    no, teda gjjm bude asi fakt pseudoint., ale kdo tady neni, tak jako je to rannej Disney, zvířátka zatím není uplně sympatická až přehnaně miloučká, ale tak...trvalo to ještě dlouho než to vypiloval, jinak je to o fascinaci animací a myslim, že mě to nefascinuje o nci míň než lidi ve svý době, nevim, asi to určitě neni první případ propojení hranýho a animovanýho, kinoxování (dneska rotoscoping) - teda překreslování hranýho filmu se dělalo odedávna, co animace vůbec začala, ale, když wiki, gůglujte, no, Říše divů byla divná říše, plná nepříjmeností a podlostí a zlejch věcí, to tady sedí, jestli je předloha dílem ped.ofila je uplně fuk, tim může argumentovat fakt největší trapák, drtivá většina lidí to z toho nikdy necejtila, tady teda gjjm osočuje Walta teda tenhle pís, inu, mě to vůbec infantilní moc nepřipadalo, je to takové trochu nejisté, řekl bych spíše pro lidi každého věku, dospělé i děti, ikdyž, jak jsem podotknul už na začátku, zvířátka zatim nejsou příliš miloučká, nemají ta správná velká kukadla a tvary.......jinak mě hodně bere ten cartoon styl, jak to všecko vibruje a ty čáry, nápisy animovaný místo zvuků....no, ale tak jistěže by se našlo mnoho lepších a zajmavějc udělanejch věcí, Disney se časem rozjede a začnou teprv vznikat skvosty...ikdyž zase je fakt, že Disney to byla značka, továrna, to se jelo jeden animák za druhym, spousta recyklace(pohybů apod.), ehm....ale to neva, jejich animace mě děsně bere, pitomý úsporný anime, na většinu se nedá koukat, ale AMíci, tam to žije, všecko se mění, dynamika ultimátní, pastva pro mé oči...no, Disney byl trochu infantilní, néžené, ale zase tam dicky spousta temna a ironie...

    • 5.2.2012  19:13

    Man Ray prostě přemejšlel, co dál, co dál s fotkou, co dál s fotkama, jsou to průkopnické experimenty, hry, hledání něčeho zajímavého, nového, skryté krásy, vytváření nové krásy, vytváření nové estetiky, osvobození ducha_samozřejmě, že je na tom znát, že to bylo trochu narychlo, nějaká ta stínohra s otáčivym předmětem mě moc nenadchla, ale má to svůj význam v oblasti kynetickýho, světelnýho umění, asi nebyl první, ale jeden z prvních, kolotoč - abstrahovaná realita, bere si z něho jen ta světýlka, nejsou to zrovna závratně kreativní postupy, jsou to věci, ale působí to celkově dost čistě (já teda osobně Raye až tolik nežeru, čisté až sterilní a najednou jsme v reklamě...ikdyž většina jsou naštěst zajímavé struktury, které až kupodivu nezestárly..asociovat to může různé makrosvěty...)...je tam i spousta věcí, které měla řadu tvůrců po ruce a šahali po nich dost často, ale zase jde o ten způsob uvažování - vidění světa, je to také poezie, ale trochu jiná, těžko zkousnutelné pro většinu lidí, většina filmů taková není,,lidé potřebují, aby to bylo součástí něčeho, čeho se můžou chytnot, mají strach z neznáma, na jednu stranu nerozumí spoustě věcem, řekněme, že pokud nevíte k čemu je taková a taková součástka, je to pro vás v podstatě abstrakce, věc, které nerozumíme se nám může líbit a vkus se různí, ikdyž mnoho máme nějak zakódovaného, vnímáme ladnost, dynamiku, eleganci..prostě estetické cítění....většina produkce je řemeslná, líbivá až kýčovitá, umělci se mnohdy snažili hledat krásu i tam, kde by jí jiní nehledali, někdy se významy mohli i proházet, ošklivé se mohlo stát hezkým, hezké se může zprotivit, těžko se to vysvětluje. Design, estetika nás provází uplně všude, spousta věcí je na ozdobu, jejich tvar někdo určil ve většině případech, protože cítil, že to tak má být....člověk je tvor estetický, někdo více, někdo méně...umělce ženě potřeba tvořit, diváky si to našlo. Já nevim, umělci mají smysl pro abstrakci v sobě zakódovaný (a zálibu pro tajemství), ale jistě, pro mnohé je to tak trošku berlička, samozřejmě i tady se dá hodnotit originalita, kreativita atd. Většině lidem se tohle nevysvětlí, je to dost těžké, dává všechno na světě smysl? Hodně lidí si marně namlouvá, jak jsou racionální od rána do večera, no a zakončil bych to tim: nechápu, co proč tu nad tim kroutíte hlavou, hledáte smysl, když většina té vaší oblíbené hollywoodské produkce jsou vyložené nesmysly, co se tváří, že smysl mají, jistě pobavit, ale myslím všechny ty možné zápletky a tak......to raději něco svobodnějšího...

    • 2.2.2012  16:15
    Vozka smrti (1921)
    *****

    zajmalo by mě, jaká byla původní hudba, protože s moderním atmosférickym soundtrackem je to perfektní....

    • 12.11.2011  21:22

    výtvarná stránka sice přelomová, ale nic pro mě, sorry, spousta z novýho artu - avantagardy na mě byla příliš tvrdá, ale spoustu žeru, je to těžké, kutilo to spousta lidí a někdy člověk nepozná, co kdo, kdy, kde, musle bych bejt konkrétnější..., ale tak...je to důležité, přelomové dílo, z té doby mě oslovily spíše jiné...

    • 26.9.2011  00:48

    no, jako ponorčička Nautilus si tam chvíli pěkně plula a to uplně špatně udělané nebylo, akorát teda video, které je k dispozici na internetu, asi nejspíš celé, je dosti nekvalitní - kopie filmu je hodně vyšisovaná (třeba existuje nějaká koukatelnější verze, protože ty podmořské kulisy nebyly jistě špatně udělan), jenže tady už moc vidět není. --- No byli tam potápěči bez skafandrů, ale jako ten obří krab (či předtím větší ryba a všelijaké malé rybky) docela fajn, ale to je asi tak vše. Taková úžasná předloha a pak takovej paskvil, příde mi to odbyté na Méliése, ano, jistě, těžko něco takového starého hodnotit, viděl jsem od něj už lesco a tohle mě jaksi zklamalo. Nevim za jakejch okolností to vznikalo, ale když ono se tam neustále tančí a všelijak skotačí, trochu i bojuje, ale přecijen dosti svévolné pojetí Verna...jasně třeba Cesta na Měsíc je také dost svérázná, ale funguje to parádně, však se taky má za zásadní dílo, vážně Cesta na Měsíc podlě mě úžasná je, ale 20 tisíc mil, jedna z mejch nejoblíbenějších věcí od Verna, se Méliésovi moc nevyvedla...ale možná změnim názor až uvidim restaurovanou verzi....

    • 5.2.2012  21:22

    omyl, profese sice ještě né, ale bulvár existoval již dlouho, pár fotografům se již ke konci 19. stol. podařilo ukořistit fotku Bismarca po smrti....ale o to nejde, paparazzi mě nenapadá, snad jen, že lidé byly odjakživa vůči objektivu předpojatí, dívat se, to by zas až tak vždy nevadilo, ale jak je tam záznam, každý se hned bál nebo měl každého fotografa za protivné hyenovité stvoření s nekalými úmysly, řada lidí se do kamer dívala samozřejmě se zvědavostí či s nadšením, ale často je znát, že se jim to moc nelíbila představa stát se součastí historie, jinak tady o tohle všechno asi nejde, spíš je to taková hříčka pro pobavení.....pěkně udělaná

    • 28.1.2012  17:07

    http://www.youtube.com/watch?v=CVwe80cp9MQ&feature=related malovaná pozadí, ale zase moderní kompozice záběru, ve své době to bylo asi dost srozumitelné, tady jaksi žádné uvozující titulky, bez znalosti podrobností...se to......ale první politickej thriller, jedno z prních politickejch dramat...možná i první propaganda teda, víte co....neutrální to asi úplně nebylo...Méliés měl holt daleko větší záběr než je známo.....spousta uživatelů si projede ty jeho stoptrikové kraťasy, náležitě porovná s naší úžasnou CGI dobou A pak shodí (maj v oblíbenejch třeba Pána Prstenů, sorry, ale obávám se, že i tohle po trikové stránce již poněkud zastaralo :) - tedy některé věci..)...

    • 28.1.2012  17:17

    nejde o přesvědčivost, ten přechod je náhodou parádní, pak už je teda moc hadrový, ale myslím, že to byl jistě záměr - šlo o to diváky pobavit...Méliésovi typcké hrátky s hlavou, hlavami.....prostě paráda, fascinující i po tolik letech . 114ti....

    • 28.1.2012  16:54
    Magicien, Le (1898)
    ****

    stop trik, no a co jako, on ho objevil, náhodou se mi to zdálo kouzelné, vtipné, dynamické...na primitivních sto tricích stála tuna českejch pohádek pomalu sto let po Méliésovi a nikoho to moc neštvalo, za daleko primitivnější považuju, když se neberou ohledy na dobu vzniku, já beru ohledy na zemi, na rozpočty tvůrců...ono totiž záleží spíš hlavně na nápadech, stylu, co třeba dneska znamená počítačová grafika, už nic moc, spíš dokážu ocenit takle starou průkopnickou věc, než-li nejnovější megradrahou slátaninu bez nápadů.....

    • 28.1.2012  16:37

    zajímavá rekonstrukce, vytahují utonulé asi jako dneska ti v Itálii z COncordie...takže tak trochu i jeden z prvních horrorů... http://www.youtube.com/watch?v=KhN48hfDVeA

    • 5.8.2011  15:14

    kvalita je celkem dechberoucí, duch doby, nastupující modernita: rychlost, shon, spěch, troška dobové módy, no, je tam toho spousta...také mě to trochu fascinuje, vidět tu dobu v pohybu...na fotkách, malbách, no, zdokumentovaná je víc než dost......dobře, takže jeden z prvních dokumentů, co se záběru týče, také to není špatné, mohlo to být více doprava, více v rovině, ale tak samozřejmě je to spíš kuriozita, popravdě je to celkem fuk, že tohle bylo první, no, něčim se začít muselo....nevím, co to vzbuzovalo, no, jistou fascinaci, strach, já nevim..určitě je o tom textů....taková fotografie, tak ta byla dávno o dost dále, teda, co se postupů týče..kompozice, obsah, výtvarná stránka.....tohle je vlastně jedno z prvních amatérskejch videí, takže to nese jisté nedostatky....přecijen, byly to spíše koumáci a pionýři.....sláva jim, samozřejmě, je to vzláštní, že film byl zprvu - těch 20 let spíše taková kuriozita.....atrakce skoro pouťová........Lumiér, Edison, i ten náš Kříženecký a další ani neznám, tak je pěkné, že se pokoušeli i dokumentovat svět kolem, jinak divácky atraktivnější jistě byly nějaké zajímavosti, třeba jak má Edison - ono to bylo i nějak kolorované, tanečnice - sukně, látky..........ale cením si, že zkoušeli i toto, mysleli dost dopředu, na nás....na budoucí generace...ach jo.............no, třeba hodně hustý a teď nevim, jestli to na čsfd je - je ten běh koně od Muybridge....ale, když ona je to spíš taková animace...ale je to o 20 let starší...ale o to nejde, je to spíš jakože tip...resp. má to i větší význam...

    • 5.8.2011  15:20

    trošku Matrix, no, geniální, ale máte tu chybu, máte tam 1873 a ono to bylo až 1878..

1 7 13 19 22 23 24 25 následující >>